abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145271088
quote:
6s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Of gewoon seculiere zenders.
2M is volgens mij het meest seculier dat je kan krijgen in Marokko.
pi_145271102
Turkse PM was op CNN met zijn Assad-obsessie.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:19:17 #278
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145271168
quote:
Tweede Kamer eist kabinetsstandpunt over Kobani

Terwijl de Islamitische Staat (IS) steeds verder oprukt in de Koerdische stad Kobani, eist de Tweede Kamer een duidelijk standpunt van het kabinet over de opties tot een militaire interventie om de burgers en vluchtelingen van de Syrische stad te beschermen.

Oppositiepartijen SP, PVV, D66, ChristenUnie, GroenLinks en SGP steunen het dringende verzoek van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt aan het kabinet om hier maandagavond nog een standpunt over te formuleren.

Zij willen weten of het kabinet "noodzaak ziet voor de internationale gemeenschap" om de burgers van Kobani te beschermen tegen IS en op welke wijze dat zou moeten gebeuren.

Kobani
Bij gevechten in Kobani vielen maandag al tientallen doden.

Een vertaler van de Syrisch-Koerdische Democratische Unie Partij (PYD) meldde eerder op de dag dat uit angst voor de oprukkende strijders van IS meer dan tweeduizend Syrische Koerden worden geëvacueerd uit de Noord-Syrische stad.

Volgens de vertaler zijn de extremisten van IS op weg naar het centrum van de stad. IS en Koerdische strijders vechten al geruime tijd om Kobani waar vooral Koerden wonen.

IS hees maandag zijn zwarte vlag gehesen een gebouw in het oosten van de stad en de vrees bestaat dat als IS de stad inneemt, de Koerden hetzelfde lot wacht als de Yezidi’s.

Rechtsgrond
Omtzigt wil daarom van het kabinet weten wat de internationale coalitie, die de strijd is aangegaan tegen IS en waar Nederland met de bombardementen in Irak deel van uitmaakt, doet om de burgers in Kobani tegen IS te beschermen.

Ook wil de Kamer weten of het kabinet nu wel voldoende rechtsgrond ziet om in te grijpen in Syrie.

Premier Rutte heeft altijd volgehouden dat die rechtsgrond er niet is. Een volkenrechtelijk mandaat via een VN-mandaat of een uitnodiging van de legitieme regering ligt er in Syrië niet. Voor Irak is dat wel het geval.

Humanitaire noodsituatie
Een andere optie om in te grijpen met een beroep op de humanitaire noodsituatie. Kamerlid Joël Voordewind (CU) wil een duidelijke uitspraak van het kabinet of het vindt dat daar hier sprake van is.

Voordewind vindt dat het kabinet onmiddellijk moet ingrijpen in Syrië. De Nederlandse F16’s zouden zich dan moeten beperken tot de bescherming van de burgers van Kobani en zich dus niet hoeven aansluiten bij de Amerikaanse coalitie die in Syrië tegen IS strijdt.

Volgens Omtzigt is er wel degelijk sprake van een humanitaire noodsitautie: "Dat is overduidelijk het geval. De bedoeling van de anti IS-coalitie is om burgers te beschermen tegen de barbarij van IS. Het maakt niet uit of dat christenen, Yezidi’s of Koerden zijn."

VVD
Ook de VVD wil meer uitleg van het kabinet, maar dat wil geen "haast- of nachtwerk", zegt buitenlandwoordvoerder Han ten Broeke.

Of het kabinet nu voldoende aanleiding ziet voor een humanitaire interventie hoeft hij geen uitleg. "Die situatie is vorige week uitentreuren besproken", aldus Ten Broeke.
Say what?
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:19:20 #279
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_145271170
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wie verdedigen ze denk je? In de stad wonen normale Koerden die straks afgeslacht gaan worden, en daar hebben jij en je matties totaal geen moeite mee blijkbaar.
Die mensen konden gewoon vluchten naar Turkije.
pi_145271232
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:17 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Kijk daarnaar dan.

Doe ons en jezelf een plezier.
pi_145271246
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Beetje laat. Weken is er geouwehoerd en ze weten het nog steeds niet.
pi_145271282
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kijk daarnaar dan.

Doe ons en jezelf een plezier.
Ik heb het niet zo met secularisme. Doe mij maar een theocratie.
pi_145271298
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:06 schreef Biebsie het volgende:
Het gaat de goede kant op, Kobane heeft niet lang meer en de terroristische koerden zullen als ratten afgeslacht worden door de meedogenloze ISIS, iets waar Turkije blij mee kan zijn (JIJ verwijt hun dat ook niet). Daarna kan Turkije een bufferzone opstellen afwachten tot ze hetzelfde lot staat te wachten en dan zal ISIS in Syrie geschiedenis worden! zichzelf en de halve regio uitmoorden.
Zo beter?

Even serieus anders, wat Turkije op dit moment doet is ronduit walgelijk. Niets meer of minder dan regelrecht toestemming geven om een hoop mensen uit te moorden, en niet passend voor welk modern land dan ook. Bah.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:21:38 #284
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145271299
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Beetje laat. Weken is er geouwehoerd en ze weten het nog steeds niet.
Het is te laat inderdaad, en ze willen er geen 'haastwerk' van maken dus ze maken zich er makkelijk vanaf.
Say what?
pi_145271318
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:21 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo met secularisme. Doe mij maar een theocratie.
Theocratie= cancer
pi_145271323
Komt Nederland weer :')... alle landen droppen inmiddels bommen bovenop dat gebied, en wij voeren verkenningsvluchten uit :').. hou toch op, schei uit zeg :')
Zonder wrijving geen glans
pi_145271340
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:15 schreef Biebsie het volgende:

[..]

De stad is leeg, de normale koerden zijn allemaal al gevlucht....
_O-
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:22:47 #288
155616 Proximo
For god, king & country
pi_145271359
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:21 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zo beter?

Even serieus anders, wat Turkije op dit moment doet is ronduit walgelijk. Niets meer of minder dan regelrecht toestemming geven om een hoop mensen uit te moorden, en niet passend voor welk modern land dan ook. Bah.
Wie steunt turkije, ze zullen binnen de Arabische wereld toch mensen mee moeten hebben.

De saoedi's? De emiraten?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_145271445
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het is te laat inderdaad, en ze willen er geen 'haastwerk' van maken dus ze maken zich er makkelijk vanaf.
Soms is haastwerk nodig. Als je wat wil met Kobani dan hadden ze weken terug al moeten beslissen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:24:19 #290
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145271454
UK jihadist prisoner swap reports 'credible'
Reports that UK jihadists were involved in a prisoner swap between Islamic State (IS) and Turkey are "credible", Whitehall officials have told the BBC.

The Times alleges that Shabazz Suleman, 18, and Hisham Folkard, 26, were among as many as 180 IS fighters traded for 46 Turkish hostages.
http://www.bbc.com/news/uk-29504924
Anti-Turkije
pi_145271468
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:17 schreef Biebsie het volgende:
Je hebt nog zo'n andere (prive)zender.....erg Franstalig de gasten die erop komen. Effe de naam kwijt, ligt op mijn lippen en te lui om de afstandbediening te pakken en hem op te zoeken. Ze hebben vaak talkshows en programma's over mode, muziek etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145271479
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:57 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik kan mij wel in het menselijk leed vinden, en ik neem aan de Turkse overheid ook. Maar het feit blijft dat de politieke vertegenwoordigers in Syrisch Koerdistan gewoon een zijn met de PKK in Turkije. En daar deal je dus mee, niet de lokale simpele Syrische Koerd. Dat YPG en PKK een zijn lees je overigens overal, en echt niet alleen op Turkse sites (die ik niet eens kan lezen). YPG = PKK. Ik snap dus volledig dat Turkije die niet gaat helpen ja. Internationale politiek wordt niet gedreven door mensenrechten of menselijk leed. Erdogan moet de belangen van de Turkse staat verdedigen, en zij achten de PKK een groter gevaar dan ISIS. Dat argument kan je aanhouden, hoewel je wel een risico neemt met ISIS. Maar vast staat dat de PKK door de historie een grote vijand is voor de Turkse staat.

[..]

Dat kan. Maar dezelfde intonatie heb ik met Israel.

[..]

Welk Turks beleid? Ik vind die achterlijke Ataturkaanbidders mongolen. Altijd al gevonden. O.a. hun beleid tegen de Koerden. Erdogan heeft vooruitgang gebracht op dat gebied, hoewel het nog wel beter kan waarschijnlijk.

[..]

Ik ben geen Islamist of Moslimbroederschapaanhanger. Maar heb wel vaak aangegeven dat Erdogan en zijn AK-partij toch wel het beste zijn wat het moderne Turkije na jaren van wanbeleid hebben gekend. Op verschillende gebieden. Ookal speelt die een smerig spelletje en heeft het Turkse beleid ervoor gezorgd dat Syrie definitief naar de tering is geholpen. Maar dat smerige spelletje doen ze allen, is er niet een die daar schone handen in heeft.
De geopolitieke strategie snap ik ook wel. Ik ageer dan ook tegen de veronderstelling dat Turkije niet kan helpen, dat is niet zozeer waar ik het over heb. Turkije hoeft niet per definitie directe hulp te bieden, ze zouden indirect de coalitielanden de Noord-Syrische Koerden te hulp moeten laten schieten dmv bevoorrading/munitie/inlichtingen, dit weten ze achter de schermen echter te voorkomen door hun volledige aversie en haat jegens alles wat ook maar enigszins te maken heeft met de PKK (en ook Koerden, dat hij [Erdogan] veel goeds heeft gedaan zal ik zeker niet ontkennen maar hij kan moeilijk de institutionele assimilatiedrang naar Koerden opzijzetten, dat zal een belangrijke grondslag blijven vormen bij de invalshoek naar Koerden toe), zelfs als het een legitieme strijd is tegen internationale baardsoennieten.

Je reacties gaven mij de perceptie dat je deze belangenafweging in het voordeel beslist van Turkije, enkel en alleen omdat de YPG gelieerd is aan de PKK, een afweging die Turkije, natuurlijk vanuit puur eigenbelang bij de Noord-Irakese Koerden ineens wel ten voordele van hen hebben laten uitvallen, de peshmerge aldaar krijgt wel genoeg munitie en hulp. Zij zijn echter ook te hulp geschoten door de PKK, iets wat Turkije ook weet, daar bleken er dan ineens minder bezwaren te zijn, niet gek ook gezien de verwevenheid van de Barzani regering met die van Erdogan. Het staat buiten kijf dat PKK P.E. nr 1 is van Turkije, hieraan liggen verschillende oorzaken ten grondslag waar wij denk ik over zullen verschillen.

Wat betreft je visie op Erdogan verschillen wij, maar ik denk dat dat te maken heeft met onze referentiekaders, zo heb ik al eerder gezegd dat onder veel Arabische moslims er een adoratie is voor Erdogan, gezien de politiek die hij bedrijft, de standpunten die hij inneemt en de kracht van zijn woorden op het internationale toneel, en niet te vergeten de economische groei die hij Turkije heeft gebracht. Wanneer het echter aankomt op rechtstatelijke beginselen en principes lijken de hiervoor genoemde facetten echter de doorslag te geven bij pro-Erdoganners, het is jammer dat de oppositie ook weinig kaas heeft gegeven van constructieve langetermijnvisie.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_145271554
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je hebt nog zo'n andere (prive)zender.....erg Franstalig de gasten die erop komen. Effe de naam kwijt, ligt op mijn lippen en te lui om de afstandbediening te pakken en hem op te zoeken. Ze hebben vaak talkshows en programma's over mode, muziek etc.
Almaghrabiyah? Al oula? 2med?
pi_145271614
pi_145271676
Souhman1 twitterde op maandag 06-10-2014 om 20:54:21 #IS heeft het ziekenhuis in Kubane veroverd en de gevechten vinden nu plaats in het centrum van de stad! reageer retweet
pi_145271701
Als Assad een beetje goodwill wil kweken laat hij zijn vliegtuigen ISIS bij Kobane bombarderen. Ook al schieten de Turken ze neer.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:29:21 #297
365082 IPA35
Patriarch
pi_145271716
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Biebsie het volgende:
Souhman1 twitterde op maandag 06-10-2014 om 20:54:21 #IS heeft het ziekenhuis in Kubane veroverd en de gevechten vinden nu plaats in het centrum van de stad! reageer retweet
Derka derka
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:29:25 #298
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145271720
quote:
6s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:27 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Sutoro toch?
Say what?
pi_145271726
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:29 schreef Peunage het volgende:
Als Assad een beetje goodwill wil kweken laat hij zijn vliegtuigen ISIS bij Kobane bombarderen. Ook al schieten de Turken ze neer.
Nee,dan verliest Assad manschappen voor geen doel.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:29:48 #300
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145271738
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:29 schreef Peunage het volgende:
Dat is nogal zonde van de vliegtuigen en soldaten...
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')