abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:45:04 #226
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145269445
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok, stel de bufferzone komt er en Syrie heeft iets minder land. En dan? Dat is goed voor de US want?
De VS heeft een hekel aan Syri en wil het zo zwak mogelijk houden, daarom steunen ze ook de rebellen in Syri.

De redenen dat de VS een hekel heeft aan Syri zijn haar bondgenootschap met Rusland en Iran, steun aan Hezbollah en het verzet in Gaza, een Iran-Irak-Syri pijplijn die gebouwd gaat worden en Syri blokkeert een Qatar-Turkije pijplijn.
Anti-Turkije
pi_145269490
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:41 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Mwa, geleidelijk transport lijkt me geen probleem, en in zuid Irak (ISIS-vrij) is genoeg plaats.
Nou, je zit nog steeds met 200,000 Indirs. Aantallen zijn gewoon niet nodig in Irak.
pi_145269550
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ho ho ho. Ik snap dat Israel keihard reageert naar Hamas en hele Gaza toe. Waar Hamas gewoon steun heeft en voor Israel dus een terroristenstrook is. Ik snap ook dat Netanyahu geen eens een Palestijnse staat wil, omdat dat inderdaad niet leidt tot het definitieve einde van het conflict maar men dan vanuit zo'n staat en buur gaat terugvechten.

Jij bent op je pik getrapt omdat ik gewoon de waarheid zeg. Turkije zou wel leip zijn om die PKK daar in Syrie te gaan helpen 8)7
Je analogie mbt Israel gaat echter niet helemaal op. De Syrische Koerden die idd gelieerd zijn en sympathie tonen voor de PKK vechten nu voor hun bestaan tegen nihilistische baardjes die via buurland Turkije binnenkomen, dat hun bestaan en sterkte mede heeft gefaciliteerd. Mensen die hun oorspronkelijke grond met man en macht moeten ontsnappen, honderdduizenden onschuldige mensen die niets maar dan ook niets te maken hebben met de opkomst dan wel de beweegredenen van ISIS. Jij lijkt ze echter onder de noemer PKK'ers te willen gooien enkel en alleen om hun sympathie voor een beweging die er helaas ook terroristische methoden op heeft nagehouden. De intonatie van jouw redenering is hetgeen mij walgt, en vooral je relativering inhoudende de Turkse visie die je eraan verbindt.

Dan kan je mij verwijten op m'n pik getrapt te zijn, wat alleen het geval is in termen van rechtvaardigheid en sympathie jegens deze Koerden die tenminste eer hebben, dit in tegenstelling tot jouw adoratie jegens het Turkse beleid en je sympathie voor Erdogan, iets waar jij persoonlijk gezien meer affiniteit mee hebt gezien je Arabische? en Islamitische? achtergrond, facetten waar ik niet mee te maken heb.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:50:55 #229
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145269703
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:43 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Nee die heb ik niet nodig. Koerden zijn goede mensen, maar PKK en YPG zijn gewoon terroristen die we liever kwijt dan rijk zijn.
Wat heeft de YPG dan gedaan dat jij hen terroristen noemt.
Say what?
pi_145269750
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Je bevolking beschermen, en dan hulp krijgen van een beweging uit het buurland.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:52:46 #231
421524 SadPanda
pi_145269794
quote:

[..]

Nee die heb ik niet nodig. Koerden zijn goede mensen, maar PKK en YPG zijn gewoon terroristen die we liever kwijt dan rijk zijn.
Ja, de YPG zijn terroristen maar het Islamitisch Front die onschuldige alawieten vermoord omdat het alawieten zijn niet. 8)7
Anti-Turkije
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:56:28 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145270037
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:47 schreef primakov het volgende:
Je analogie mbt Israel gaat echter niet helemaal op. De Syrische Koerden die idd gelieerd zijn en sympathie tonen voor de PKK vechten nu voor hun bestaan tegen nihilistische baardjes die via buurland Turkije binnenkomen, dat hun bestaan en sterkte mede heeft gefaciliteerd. Mensen die hun oorspronkelijke grond met man en macht moeten ontsnappen, honderdduizenden onschuldige mensen die niets maar dan ook niets te maken hebben met de opkomst dan wel de beweegredenen van ISIS.
Ik kan mij wel in het menselijk leed vinden, en ik neem aan de Turkse overheid ook. Maar het feit blijft dat de politieke vertegenwoordigers in Syrisch Koerdistan gewoon een zijn met de PKK in Turkije. En daar deal je dus mee, niet de lokale simpele Syrische Koerd. Dat YPG en PKK een zijn lees je overigens overal, en echt niet alleen op Turkse sites (die ik niet eens kan lezen). YPG = PKK. Ik snap dus volledig dat Turkije die niet gaat helpen ja. Internationale politiek wordt niet gedreven door mensenrechten of menselijk leed. Erdogan moet de belangen van de Turkse staat verdedigen, en zij achten de PKK een groter gevaar dan ISIS. Dat argument kan je aanhouden, hoewel je wel een risico neemt met ISIS. Maar vast staat dat de PKK door de historie een grote vijand is voor de Turkse staat.

quote:
Jij lijkt ze echter onder de noemer PKK'ers te willen gooien enkel en alleen om hun sympathie voor een beweging die er helaas ook terroristische methoden op heeft nagehouden. De intonatie van jouw redenering is hetgeen mij walgt, en vooral je relativering inhoudende de Turkse visie die je eraan verbindt.
Dat kan. Maar dezelfde intonatie heb ik met Israel.

quote:
Dan kan je mij verwijten op m'n pik getrapt te zijn, wat alleen het geval is in termen van rechtvaardigheid en sympathie jegens deze Koerden die tenminste eer hebben, dit in tegenstelling tot jouw adoratie jegens het Turkse beleid en je sympathie voor Erdogan
Welk Turks beleid? Ik vind die achterlijke Ataturkaanbidders mongolen. Altijd al gevonden. O.a. hun beleid tegen de Koerden. Erdogan heeft vooruitgang gebracht op dat gebied, hoewel het nog wel beter kan waarschijnlijk.

quote:
, iets waar jij persoonlijk gezien meer affiniteit mee hebt gezien je Arabische? en Islamitische? achtergrond, facetten waar ik niet mee te maken heb.
Ik ben geen Islamist of Moslimbroederschapaanhanger. Maar heb wel vaak aangegeven dat Erdogan en zijn AK-partij toch wel het beste zijn wat het moderne Turkije na jaren van wanbeleid hebben gekend. Op verschillende gebieden. Ookal speelt die een smerig spelletje en heeft het Turkse beleid ervoor gezorgd dat Syrie definitief naar de tering is geholpen. Maar dat smerige spelletje doen ze allen, is er niet een die daar schone handen in heeft.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145270046
@ColdKurd: #kobane
Dozens of terrorists who entered the city was besieged and #YPG kill them all ...
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:58:22 #235
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145270056
ZagroKes twitterde op maandag 06-10-2014 om 20:45:55 Turkey pulled its armored vehicles and forces away from mursitpinar border gate, effectively leaving it to #ISIS. #Kobane reageer retweet
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:58:58 #236
181126 MouzurX
Misschien?
pi_145270091
Gestoorde mensen hier, die een beetje de ene moordende groep aanmoedigen tov de andere moordende groep.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:00:48 #237
421524 SadPanda
pi_145270176
quote:
15s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:58 schreef MouzurX het volgende:
Gestoorde mensen hier, die een beetje de ene moordende groep aanmoedigen tov de andere moordende groep.
Je vindt het erg dat de YPG wat terroristen vermoord ja?
Anti-Turkije
pi_145270274
quote:
Ga er tussen staan en foei roepen dan.
Onterechte automatische incasso
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:03:26 #239
365082 IPA35
Patriarch
pi_145270318
quote:
Halcon, we hebben er zo eentje :7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145270333
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

YPG vindt ome Assad lief, dat is genoeg.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:04:16 #241
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145270355
quote:
Klopt, users die moordende Oeigoeren 'dappere vrijheidsstrijders' noemen, en Koerdische volksbeschermingeenheden 'terroristen'.
Say what?
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:04:37 #242
421524 SadPanda
pi_145270374
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:03 schreef Biebsie het volgende:

[..]

YPG vind ome Assad lief, dat is genoeg.
Geef maar eens een bron dat de YPG dat vindt.
Anti-Turkije
pi_145270458
Het gaat de goede kant op, Kobane heeft niet lang meer en de terroristische koerden zullen als ratten afgeslacht worden door de meedogenloze ISIS, iets waar Turkije blij mee kan zijn (ik verwijt hun dat ook niet). Daarna kan Turkije een bufferzone opstellen en dan zal ISIS in Syrie geschiedenis worden!
pi_145270459
quote:

[..]

Jij bent ziek in je hoofd.
pi_145270542
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:06 schreef Biebsie het volgende:
Het gaat de goede kant op, Kobane heeft niet lang meer en de terroristische koerden zullen als ratten afgeslacht worden door de meedogenloze ISIS, iets waar Turkije blij mee kan zijn (ik verwijt hun dat ook niet). Daarna kan Turkije een bufferzone opstellen en dan zal ISIS in Syrie geschiedenis worden!
Ah oke. Teveel Al-Jazeera gekeken jij.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:07:46 #246
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_145270543
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent ziek in je hoofd.
Jij steunt de PKK en YPG? _O-
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:08:00 #247
421524 SadPanda
pi_145270551
Free Syrian Army continues to cooperate with the Al Nusrah Front, Islamic Front in southern Syria
http://www.longwarjournal(...)to.php#ixzz3FORW8NJh
Anti-Turkije
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:08:29 #248
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145270575
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:06 schreef Biebsie het volgende:
Aldus de AKP-spreekbuis. :')
Say what?
pi_145270606
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:08 schreef SadPanda het volgende:
Free Syrian Army continues to cooperate with the Al Nusrah Front, Islamic Front in southern Syria
http://www.longwarjournal(...)to.php#ixzz3FORW8NJh
Prachtig nieuws, ook de IF gaat stoppen met het bevechten van IS.
pi_145270615
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Halcon, we hebben er zo eentje :7
:?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')