Kan wel, maar het is me te kostbaar om dat hele dashboard te vervangen alleen voor een turbometertje. Daarbij heb ik toch een LPT, dus zo'n spektakel zal het niet geven.quote:
T is inderdaad BEHOORLIJK kostbaar:quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan wel, maar het is me te kostbaar om dat hele dashboard te vervangen alleen voor een turbometertje. Daarbij heb ik toch een LPT, dus zo'n spektakel zal het niet geven.
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:18 schreef AchJa het volgende:
Even een vraagje over de vacuumslangen. Men heeft het over een stuk van 4mm en een stukje van 6mm. Die 4mm delen zijn me wel duidelijk maar ik zie zo snel nergens 6mm slang lopen. Zit die ergens verborgen?
Ah, die harde slangen zijn het dus. Die zijn nog prima. Ga ik me daar verder ook niet druk om maken. Thanks.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.
6 mm is ook voor je APC /turboquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.
Jezus, lijken wel Italiaanse tafarelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:25 schreef Leandra het volgende:
Saab Self Healing System
Motorlampje begon gisteren te branden (zonder melding op SID), maar het was na de zoveeltigste keer die dag dat het starten, 10 meter rijden en uitzetten was, dus ik was niet heel verbaasd.
En ja, gisteren wel even met Haaima gebeld, maar moest het eerst even aanzien... En dat werkte dus
John kende hem zo te zien niet, maar wij hebben hem van het Saabforum.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus, lijken wel Italiaanse tafarelen.
Ik hoop dat dat SSHS geen algemeen geaccepteerde term is binnen Saabkringen.
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik wel toegeven dat de auto gisteren echt schandalig behandeld is, en door mij
Iets met de achterbank?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!
Nou, ik moest dus met een aanhanger naar Den Haag, alwaar ik in een of ander klein straatje met te weinig parkeerruimte auto en aanhanger kwijt moest zien te raken... dat is een uitdaging, dus hij heeft tot twee keer toe tenminste 4 a 5 keer achter elkaar een paar meter rijden, motor uit, motor weer aan, klein stukje rijden (klein stukje is dan alles tussen de 10 en 50 meter, maar daarnaast ook nog een paar keer een paar honderd meter).quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!
Had je hem niet gewoon aan kunnen laten, handrem er op, kijken, verplaatsen, totdat hij goed staat? Lijkt me handiger dan elke keer weer overnieuw startenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik moest dus met een aanhanger naar Den Haag, alwaar ik in een of ander klein straatje met te weinig parkeerruimte auto en aanhanger kwijt moest zien te raken... dat is een uitdaging, dus hij heeft tot twee keer toe tenminste 4 a 5 keer achter elkaar een paar meter rijden, motor uit, motor weer aan, klein stukje rijden (klein stukje is dan alles tussen de 10 en 50 meter, maar daarnaast ook nog een paar keer een paar honderd meter).
Het was door de locaties en het gedoe met die aanhanger nou eenmaal niet anders, ik snapte wel dat het op een gegeven moment voor de auto gewoon niet goed meer kon zijn, weer starten en weer een paar meter verplaatsen, maar so be it.
Het is nog een wonder dat ik 1 op 10 heb gehaald op die tank
Nee, in Den Haag leek hij goed te staan, maar toen kwam het moment dat er iemand in en uit de oprit moest die hij blokkeerde, dus dat was aanhanger loskoppelen, wegrijden auto ergens dumpen, enz.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Had je hem niet gewoon aan kunnen laten, handrem er op, kijken, verplaatsen, totdat hij goed staat? Lijkt me handiger dan elke keer weer overnieuw starten
Snap m, dacht dat het gewoon parkeercrisis was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, in Den Haag leek hij goed te staan, maar toen kwam het moment dat er iemand in en uit de oprit moest die hij blokkeerde, dus dat was aanhanger loskoppelen, wegrijden auto ergens dumpen, enz.
Ik had overigens ook m'n peuter in de auto zitten, dus dan met draaiende motor laten staan terwijl ik een aanhanger loskoppel en via een onmogelijke route op z'n plek duw zie ik dan niet zo zitten... dan heb ik liever even de sleutel in m'n zak zodat niemand er met m'n auto met kind vandoor kan gaan.
Hoi Niels!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:38 schreef Komo het volgende:
Gaaf! Een SAAB Topic. Komt goed uit; ik ben zelf ook in het bezit van een SAAB. Een 9-5 Aero van my02 (09-2001). Inmiddels net de 279K overschreden, maar nog altijd heerlijk in vorm.
Voorzien van stage 1, waardoor ik nu rond 265 PK met 420Nm zit. Automaatje, maar daar kan ik mee leven.
Foto'tje van mijn black beauty:
[ link | afbeelding ]
Donderdag even een setje ALU52 wegbrengen om te laten poedercoaten; daar kunnen daar mooi de winterslofjes onder!
Ik ga het volgen hier; gezellige boel!
Geen idee, ik kan wel parkeren, maar ik zie idd wel eens auto's geparkeerd staan waarvan ik denk "hoe durf je uit te stappen als je je gebakje zo neergezet hebt".quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Snap m, dacht dat het gewoon parkeercrisis was.
Je weet wel, vrouwending:
(vanaf 8:20) doen niet alle vrouwen dat?
Welkom, fraai dingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:38 schreef Komo het volgende:
Gaaf! Een SAAB Topic. Komt goed uit; ik ben zelf ook in het bezit van een SAAB. Een 9-5 Aero van my02 (09-2001). Inmiddels net de 279K overschreden, maar nog altijd heerlijk in vorm.
Voorzien van stage 1, waardoor ik nu rond 265 PK met 420Nm zit. Automaatje, maar daar kan ik mee leven.
Foto'tje van mijn black beauty:
[ link | afbeelding ]
Donderdag even een setje ALU52 wegbrengen om te laten poedercoaten; daar kunnen daar mooi de winterslofjes onder!
Ik ga het volgen hier; gezellige boel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |