abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:00:13 #31
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145359590
Mooi filmpje over de Blackbird: En informatie over de cockpit van piloot en navigator in hoge resolutie:
Verder kan je nog veel meer interessante filmpjes vinden op youtube *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145379215
• Wat zal dit voor vliegtuig zijn? Een 747 of A380 van Qantas? :P

• KLM's nieuwste aanwinst maakt morgen haar eerste vlucht.
A330-303 MSN1580 zal op 27 november 2014 aan KLM worden geleverd.

Kan alleen geen enkele foto van deze kist vinden, daarom maar van MSN1294 die nu als PH-AKB door het leven gaat:


• En weer kwam een Antonov 124 UR-82008 Eindhoven weer 'n bezoekje brengen vandaag:



• En zoek op deze luchtfoto van JFK 2 vliegtuigen die nu niet meer vliegen. :P


• En China Eastern heeft eind vorige maand hun eerste 777-300ER ontvangen. Bijzonder saaie livery:



Goeie reacties daarop _O-
quote:
I wouldn't say that is bad livery, I would say it is actually without a livery?
quote:
When are they painting it then?
quote:
An all-white VIP 777-300ER would at least look mysterious and intriguing.

This just looks like:



[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 09-10-2014 22:33:48 ]
pi_145382098
Vandaag in de geschiedenis:


NC13304 boven Chicago in 1933; niet lang voor de crash.

- 10 oktober 1933: Een United Airlines Boeing 247 (NC13304) is op weg van Newark (New Jersey) naar Oakland (Californië) met stops in Cleveland (Ohio) en Chicago (Illinois). Aan boord zijn 2 crew, een stewardess en 4 passagiers. Het was zojuist vertrokken uit Cleveland en was op weg naar Chicago.
De Boeing 247 was 7 april in service gegaan en was de 4e 247 van de productielijn.

Rond 21:00 uur 's op de dinsdagavond hoorden mensen op de grond een explosie en zag het vliegtuig in brand toen het op zo'n 300 meter hoogte vloog waarna de kist neerstortte nabij Chesterton, Indiana. Hierna volgde nog een explosie. Geen van de inzittenden overleefde de crash; hoewel sommige ooggetuigen gegil hoorden en beweging zagen in het wrak maar hoogstwaarschijnlijk was dit verbeelding.



Het onderzoeksteam (onder leiding van Melvin Purvis; de man die rond die zelfde tijd achter Baby Face Nelson, Pretty Boy Floyd en John Dillinger aan zat) vond al snel sporen die deden denken aan een explosie. Zo was de start afgebroken (deze werd een kilometer van het wrak af gevonden) en alle schade was naar buiten gericht. De bom was mogelijk gemaakt van nitroglycerine en lag achterin het vliegtuig.



Daders en mogelijk motieven zijn nooit gevonden; Purvis vroeg op 12 december 1934 om sluiting van de zaak wegens gebrek aan bewijs; hoofd van de FBI Edgar Hoover sloot de zaak op 27 september 1935.

Dit is de eerste bewezen zaak van sabotage/aanslag in de commerciële luchtvaart en hiermee ook de oudste cold case in de luchtvaart.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:04:16 #34
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_145382209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 22:24 schreef Iemand91 het volgende:
• Wat zal dit voor vliegtuig zijn? Een 747 of A380 van Qantas? :P

A380, kijk maar naar de rij met raampjes. Plus je ziet de bult van een 747 niet.
pi_145382632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 00:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
A380, kijk maar naar de rij met raampjes. Plus je ziet de bult van een 747 niet.
Kijk maar wat er gebeurd als je met de oriëntatie van het Noorden speelt:

Dezelfde plaats; foto vanuit het zuiden met een A380, foto vanuit oosten met mix van een 747 én een A380, een foto vanuit het noorden met weer een A380 en als laatste een foto vanuit het westen met weer een 747.

Die rare foto vanuit het Oosten (klikbaar voor groter):



Heb dit ook al op een ander bekend forum gepost; en zij zagen allemaal wat anders. Dus mogelijk zie jij ook wat anders dan wat ik zie. :P

EDIT: na het 'grappen' maken over bommen in vliegtuigen komt de volgende rage; zeggen dat je Ebola hebt. En wat er dan gebeurd:

quote:
According to FOX News, an unidentified passenger on a plane from Philadelphia to Punta Cana, Dominican Republic, yelled out that he had Ebola.
According to Dominican reporters, the passenger sneezed and yelled, “I have Ebola!”
The plane landed at Punta Cana International Airport and the passenger was taken to the airport’s medical center.
Then, according to video taken by a passenger on the plane, this happened:


Bron

En een video, let ook op wat de FA zegt over de intercom:
quote:
“I’ve done this for 36 years, and I think that the man who has said this is an idiot, and I’ll say that straight out,”

Zijn mensen echt zo achterlijk? :r

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2014 00:29:34 ]
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:40:23 #36
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_145383199
Je hebt gelijk, de foto's uit het oosten en westen zijn van een 747. Die andere van een A380. Zijn op verschillende dagen gemaakt denk ik. Want op die van het oosten en westen wordt het vliegtuig ook geladen en op de foto's van het zuiden en noorden niet.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:38:50 #37
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145385393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]Die rare foto vanuit het Oosten (klikbaar voor groter):
[ afbeelding ]
Heb dit ook al op een ander bekend forum gepost; en zij zagen allemaal wat anders. Dus mogelijk zie jij ook wat anders dan wat ik zie. :P
Boeing A380 of Airbus 747, kies maar. Altijd leuk die stitch foutjes in google maps. Mooie find though.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:55:35 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145390363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 22:24 schreef Iemand91 het volgende:
En zoek op deze luchtfoto van JFK 2 vliegtuigen die nu niet meer vliegen. :P
Er zullen naast die 2 concordes vast nog wel meer kisten op deze foto staan die nu niet meer vliegen ;)
pi_145412846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Boeing A380 of Airbus 747, kies maar. Altijd leuk die stitch foutjes in google maps. Mooie find though.
Ik moet toegeven, ik heb 'm niet gevonden. Kwam op reddit langs.
Wel bijzonder goede stitch though; denk dat er opzet in het spel is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Er zullen naast die 2 concordes vast nog wel meer kisten op deze foto staan die nu niet meer vliegen ;)
Oke, types had ik dus moeten zeggen. Maar goed; die waren dan ook niet heel moeilijk te herkennen/vinden...

In other news...

- PH-AKF schijnt vandaag voor het eerst gevlogen hebben in Toulouse.
Het zal zoals gezegd op 27 november aan KLM geleverd worden en wordt hiermee KLM's 17e Airbus A330 en wel de 5e A330-300.

- En straks heb je er een bestemming bij; KLM gaat vanaf 2015 naar Edmonton; de A330 lijkt me dan dé kist daarvoor.

EDIT @ 0:05 uur: Jep, vanaf 3 mei 2015 met een A330-200.

- Over nieuwe vliegtuigen gesproken; vandaag landde op London Gatwick Virgin Atlantic's eerste Boeing 787-9. G-VNEW 'Birthday Girl' kwam om 12:26 uur op Gatwick aan in typisch Engels weer.
Dit is ook de eerste 787-9 voor een Europese maatschappij.




- Morgen doet KLM met een Boeing 737 weer een vlucht voor stichting Hoogvliegers.
54 chronisch zieken en gehandicapte kinderen maken morgen met hun begeleiders een rondvlucht boven Nederland. Vlucht wordt uitgevoerd ter ere van KLM's 95 jaar bestaan.

- En de KLM MD-11 farewell flights worden door PH-KCD uitgevoerd met PH-KCB als reserve.
Schijnbaar worden de vluchten uitgevoerd vanaf het Romeo-platform...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2014 00:06:20 ]
pi_145417391
Vandaag in de geschiedenis:



- 11 oktober 1910: Theodore Roosevelt is de eerste (ex)-president van de VS die vliegt. (zijn ambtstermijn was op 4 maart 1909 afgelopen). Hij was uitgenodigd voor een vluchtje door Archibald Hoxsey; een piloot die voor de gebroeders Wright werkte en demonstratievluchten uitvoerde.
Hoxsey vloog eerder dat jaar in Alabama als eerste persoon 's nachts.


De vlucht vond plaats boven Kinloch Field, St. Louis in Missouri, het huidige Lambert–St. Louis International Airport.
Hoxsey overleed enkele weken later op 31 december wanneer hij neerstort bij een poging om zijn eigen hoogterecord te verbreken. Die stond op 3500 meter.



- 11 oktober 1984: De crash van Aeroflot vlucht 3352 op Luchthaven Omsk. De Tupolev Tu-154B-1 (CCCP-85243) was op weg van Krasnodar naar Tolmachevo met een stop in Omsk. Vanwege de lichte regen vroeg de airport ground maintenance om permissie on de landingsbaan te drogen. De ground controller gaf toestemming maar viel hierna in slaap. Hij vergat de runway occupied waarschuwing aan te zetten. (Volgens de regels zou hij deze toestemming ook niet mogen geven; alleen een hoofdcontroller mag een dergelijke toestemming geven).

De onderhoudsploeg reed met een terreinwagen en 2 vrachtwagens (de laatste 2 gevuld met tonnen brandstof) de baan op en gingen aan de slag. Waarschuwingslichten werden gedoofd omdat ze die te fel vonden; ze deden ze alleen aan als ze aan kwamen of vertrokken.

De 05:36 uur vroeg de Tupolev crew toestemming om te landen. De approach controller heeft nog contact op proberen te nemen met de ground controller maar kon geen antwoord krijgen (die sliep),
vervolgens gaf hij de Tupolev toestemming om te landen.
(hij had immers geen waarschuwing gekregen dat er onderhoudspersoneel op de baan bezig was; en kon zelf de baan niet zien).

2 minuten later landt de Tupolev; de crew ziet de voertuigen maar ze zijn al te laat. De Tupolev ramt de voertuigen en de met brandstof gevulde vrachtwagens vliegen in brand. Ook de Tupolev vliegt in brand.
De cockpit wordt afgebroken en glijdt langs de tweede truck. De 4 crew overleven de crash.
De brandende kerosine komt in de cabine terecht; 169 passagiers worden verbrand.
Daarnaast vinden 4 personen van de onderhoudsploeg de dood.
Slechts 1 passagier en de cockpitcrew overleven de crash.

Het was de dodelijkste crash in de Sovjet-luchtvaargeschiedenis; totdat op 10 juli 1985 nog een Aeroflot Tupolev Tu-154 bij Uchkuduk neerstort.

De ground controller wordt tot 15 jaar gevangenis veroordeeld; hij pleeg in de gevangenis zelfmoord.
De approach controller wordt tot 13 jaar gevangenis veroordeeld en het hoofd van onderhoud tot 12 jaar.

Van het vliegtuig of de crash kan ik geen enkele foto vinden. Daarom een foto van een Aeroflot Tupolev Tu-154 op Schiphol, gemaakt in april 1984.



- 11 oktober 2006: Een Cirrus SR20 (N929CD) met aan boord New York Yankees pitcher Cory Lidle (eigenaar van de SR20) en zijn instructeur crasht in de noordkant van Belaire Apartments gebouw op Manhattan. Ze zijn op slag dood.
De bewoonster van het appartement ligt een maand in het ziekenhuis als gevolg van zware brandwonden; zij zat in de kamer waar de Cirrus naar binnen kwam. Verder raken nog een 20 personen gewond, waaronder 11 brandweerlui.

De eerste reacties zijn geschokt; het doet sterk denken aan de aanslagen in 2001; de herdenking daarvan was ook nog maar een maand geleden.
NORAD stuurt dan ook gevechtsvliegtuigen naar diverse grote steden in de VS en Canada en president Bush wordt gewaarschuwd.

De crash wordt later echter gehouden op pilot error. Ze vlogen over de East River; waarboven vliegen was toegestaan onder Visual Flight Rules. Bij Roosevelt Island moeten ze echter rechtsomkeert maken, dit draaien is daar verkeerd gegaan.

pi_145443524
Vandaag in de geschiedenis:

- 12 oktober 1997: John Denver verongelukt met zijn Rutan Model 61 Long-EZ (N555JD):
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
- Ook op 12 juni 1979 maakt de Rutan Model 61 Long-EZ haar eerste vlucht. Het is een vliegtuig dat mensen zelf kunnen bouwen.
Zal vooral bekendheid 'genieten' (i.i.g. bij mij) vanwege het feit dat zanger John Denver op 12 oktober 1997 met dit type vliegtuig (N555JD) voor de kust van Pacific Grove, Californië in de oceaan is gecrasht.
Hoofdoorzaak was het feit dat een schakelaar (om te schakelen tussen fuel tanks) op een ongebruikelijke plaats zat en moeilijk/niet te gebruiken was.
John Denver met het vliegtuig in kwestie:

- 12 oktober 2011: De allereerste 747-8 wordt afgeleverd. Een 747-8F LX-VCB City Of Esch-sur-alzette wordt aan Cargolux geleverd. De 747 gaat eerst naar Seattle en pakt daar vracht op. Daarna gaat het door naar Luxemburg:

  zondag 12 oktober 2014 @ 20:39:06 #42
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_145467956
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_145479627
Vandaag in de geschiedenis:


N730JP in 1976.

- In 1976 crasht een Boeing 707-131F freighter (N730JP) crasht door onvoldoende snelheid bij vertrek van Santa Cruz-El Trompillo Airport in Bolivia waarbij 3 crew maar ook 91 personen op de grond omkomen. Veelal kinderen bij een voetbalveld. Het is de dodelijkste vliegtuig crash in de Boliviaanse geschiedenis.
[hr]
- In 1977 wordt vlucht 181 van Lufthansa gekaapt op weg van Palma de Mallorca naar Frankfurt.
De 7 jaar oude Boeing 737-230C (D-ABCE, Landshut) wordt door 4 leden van Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP) overgenomen. Ze eisen vrijlating van een aantal Rote Armee Fraktion (RAF) leden en losgeld. Het vliegtuig maakt landingen in Rome, Cyprus, Bahrein, Dubai en Aden (Jemen).


De 737 in Dubai, op 15 oktober. Zittend in de deuropening is de gezagvoerder.

Wanneer de gezagvoerder na controle van het vliegtuig in Aden niet direct terugkeert wordt hij door de terroristen in de cabine doodgeschoten.
Het vliegtuig vertrekt naar Mogadishu in Somalië waar het op 17 oktober landt.

De terroristen hadden al duty-free drank over de passagiers gegoten; zij planden een gehele destructie van de 737. Maar na onderhandelingen werd de deadline van het ultimatum verzet 02:30 uur.
Die nacht werd het door de Duitse antiterreureenheid GSG 9 worden bestormd tijdens Operatie Feuerzauber waarbij 2 terroristen worden gedood. Een derde overlijdt later aan verwondingen.
Op de gezagvoerder (en de 3 terroristen) na vallen bij de gehele kaping geen doden.

De 737 wordt opgelapt en zal nog tot 2008 blijven vliegen voor verschillende maatschappijen.
[hr]
Maar ik richt me vandaag (kort) op het volgende.

- 13 oktober 1972: De Andesvliegramp.
Een Fairchild FH-227D (T-571) van de Uruguayaanse Luchtmacht was op weg van Mendoza in Argentinië naar Santiago de Chile. Aan boord waren 5 crew en 40 passagiers; leden van het Rugby team van Montevideo.

Vertrek uit Mendoza en foto gemaakt in het vliegtuig:




Men kon niet op zich vliegen (door wolken) en moesten vertrouwen op de tijd die normaliter stond voor de route door het Andes gebergte. Doordat ze veel tegenwind hadden werd dit fataal; de Fairchild verloor de rechtervleugel toen het op 4200 meter hoogte op een piek storte (deze vleugel sloeg tegen de vertical stabilizer waardoor de achterkant van de Fairchild scheurde), de rest van de Fairchild vloog even door voordat het tegen een tweede piek vloog waar de linkervleugel van de romp werd gescheurd.
De cabine zelf vloog door en kwam uiteindelijk in de bergen tot stilstand.
Bij de crash kwamen 12 mensen om het leven, 5 overleden in de nacht en op de 8e dag overleed nog een passagier.
Veel van de overlevenden hadden verwondingen opgelopen; tot gebroken benen aan toe.



Na 3 dagen begonnen 3 landen met zoekacties; doordat het vliegtuig wit was en hierdoor niet te herkennen was in de sneeuw werd deze zoekactie op de 11e dag gestaakt. De overlevenden hadden een transistorradio gevonden en konden dit volgen.



Men had zeer weinig voedsel ter beschikking; slechts enkele chocoladerepen, wat snacks en wat flessen wijn. Water kon men verkrijgen door sneeuw te smelten; maar vast voedsel raakte snel op.
Daar er geen flora en fauna aanwezig was, moest men een zwaar besluit nemen; men ging over op kannibalisme. Men begon met het eten van de lichamen van hun vrienden; hun lichamen waren door de kou goed bewaard.

Op 29 oktober (16 dagen na de crash) werd het vliegtuigwrak (waarin men verbleef) overdekt door een lawine; 8 mensen overleefden dit niet.

Men besloot dat men enkelen hulp moesten zoeken. Op 12 december (2 maanden na de crash) gingen 3 man op weg. Na erbarmelijke omstandigheden zien ze op de 9e dag een Huaso (een Chileense veedrijver).
Deze weet uiteindelijk hulp te halen en de overlevenden (inclusief de personen die bij het wrak waren) werden de 2 dagen daarna met helikopters gered:



Van de 45 inzittenden overlijden uiteindelijk 29; velen door de crash en de rest door honger en kou.
16 overleven de maandenlange strijd. De laatste 8 personen (bij het wrak) worden uiteindelijk op 23 december gered; 72 dagen na de crash.

In januari 1973 gaan reddingsploegen en een priester naar de crashsite; hier begraven zij de lijken en verbranden het wrak. Ook richten zij een gedenkteken op:

  maandag 13 oktober 2014 @ 00:42:42 #44
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145480681
Het (eerste) boek hierover was heel erg goed en confronterend. De film (Alive!) vond ik een stuk minder, zoals wel vaker. De crashsite is nog steeds te bezoeken, vanuit de provincie Mendoza (als ik me niet vergis) 2 dagen per paard met een gaucho.

Vanuit Argentinië dus en niet vanuit Chili. De piloot bleef maar zeggen dat ze een bepaald punt waren gepasseerd, vandaar dat de overlevenden die hulp gingen zoeken in feite de verkeerde kant op liepen, ze hadden beter richting Argentinië kunnen trekken...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145487132
Het is vandaag maandag 13 oktober en we gaan hiermee de een-na-laatste week in met een tri-jet in passenger service.
13 maal gaat er nog een naar Montreal en terug en eveneens 13 maal naar Toronto en terug. (inclusief de vlucht naar Toronto die momenteel onderweg is).
In totaal dus nog 52 reguliere vluchten en 3 laatste farewell vluchten en daarna is het over en uit.

De vluchten naar Montreal worden overgenomen door de A330; die naar Toronto door de A330 en 747.



EDIT: overigens zul je PH-CKD ook niet heel lang meer in KLM kleuren zien; zoals eerder gezegd gaat de jongste 747 van KLM op 3 november naar Singapore voor C/D-check waarna het naar Air Bridge Cargo gaat.



[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-10-2014 14:47:15 ]
pi_145487471
Gisteren (Met een dag uitstel) dan toch nog de vlucht met de Antonov An-2 gemaakt! ^O^

Ook Zondag was het maar de vraag of het door zou gaan door wat hardnekkige mist, maar het is toch gelukt!





Erg gaaf om eens zo'n radiaalmotor van dichtbij te ervaren!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:31:54 #47
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145487837
Nice!
  maandag 13 oktober 2014 @ 15:07:58 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145493106
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nice!
Zó ver gingen ze vast niet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145494393
quote:
6s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zó ver gingen ze vast niet :P
Ben bang dat dat dagen gaat duren... :P
pi_145517190
Vandaag in de geschiedenis:



- 14 oktober 1962: Majoor Richard S. Heyser vliegt met een Lockheed U-2 boven Cuba en maakt daar gedurende 6 minuten 928 foto's. Deze foto's geven het eerste harde bewijs dat de Sovjet-Unie op het eiland opstelplaatsen voor kernraketten aan het opbouwen is.

De Cubacrisis is begonnen; en 2 weken lang staat de wereld op de rand van een atoomoorlog
en Wereld Oorlog nummer 3.

- 14 oktober 2012: Dit:



Felix Baumgartner springt van 38.969 meter hoogte naar beneden; maakt gedurende 36.402 meter een vrije val waar hij mach 1.25 haalt (ruim 1.357 km/h) waarmee hij door de geluidsbarrière gaat en de snelste persoon ooit is die dit haalt zonder voer- of vliegtuig.
De vrije val duurt 4 minuten en 19 seconden; hij opent de parachute met op zet vroeger dan gepland zodat Joseph Kittinger met zijn 4 minuten en 36 seconden dit record wél behoudt.
Baumgartner verbreekt na ruim een halve eeuw diens records voor hoogste ballonvlucht, hoogste parachutesprong en snelste sprong.

Joseph Kittinger fungeert bij Red Bull Stratos als capsule communicator.
Zijn sprong op 16 augustus 1960; 52 jaar voor Baumgartner:

pi_145531513
En de nieuwste aanwinst van KLM; de eerder genoemde PH-AKF die op 27 november geleverd gaat worden, hier in Toulouse:

  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:21:14 #52
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_145534890
wat een nonsens die voorkeurstoelen bij KLM. Ik wil een stoel uitkiezen, dit is wat over is:



Ik kan dus niet met 2 naast elkaar zitten zonder er extra voor te betalen. Oftewel als je niet op tijd een stoel reserveert loop je de kans gedwongen een voorkeursstoel te kiezen..

(rood voorkeursstoel, blauw normaal, oranje extra comfort oid.)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:18:53 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145539050
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:15 #54
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145539255
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
pi_145539322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:18 schreef flipsen het volgende:
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:25 schreef boriq het volgende:
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:55:31 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145540113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
[..]
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
Het zal aan de andere kant natuurlijk beter zijn voor de maatschappijen zelf. Die maken immers meer omzet per vlucht als ze de bezettingsgraad op het zelfde niveau houden.

Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:25:15 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145541329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef boriq het volgende:
Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:07 #58
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145542095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Dat had ik niet begrepen. :@

Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:16 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145543094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:40 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat had ik niet begrepen. :@
Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
Ik vond de 3-4-3 van de KLM ongelooflijk kut zitten, temeer omdat mijn voeten aan het vechten waren met het PES-systeem op de vloer. Dus ik blijf bij Iberia :Y Of AirEuropa, waar je voor betrekkelijk weinig (75 euro geloof ik) kan upgraden naar de stoelen bij de hoofduitgang, vond ik bijzonder prettig zitten :) Gaat wel steeds over AMS/MAD - Buenos Aires he, voor korte vluchten maakt het me niet zoveel uit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:26:53 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145552993


quote:
Two Air France pilots were asleep before fatal 2009 crash as one woke to say 'F**k, we're dead'

Disturbing new recorder information from doomed Flight 447 which crashed into the Atlantic Ocean five years ago also reveals one of the pilots shouted "F**k, we're dead" as the plane went down.

The shocking details have emerged in a new investigation, published in the October edition of Vanity Fair magazine, exposing the troubling "piloting culture" within Air France at the time.

Recorded conversations between 37-year-old David Robert, Pierre-Cedric Bonin, 32, and Marc Dubois - the 58-year-old captain - reveal that two of them were sleeping when the Airbus 330 experienced trouble in a tropical storm. The plane was flying from Rio de Janeiro, Brazil, to Paris, France.

According to Vanity Fair, Bonin, dubbed the "Company Baby" with only a few hundred flight hours under his belt, was left in charge while the captain slept. It was known that the veteran captain only got one hour of sleep the previous night, spending most of his time with his travel companion, an off-duty flight attendant and opera singer.

Meer...
Samengevat:
• Een ogenschijnlijk non-event is de oorzaak van de crash, geldende procedures werden niet gevolgd.
• Capt en F.O. waren op dat moment niet aanwezig in de cockpit.
• Afwezigheid is niet tegen de voorschriften, maar zegt wel veel over de "piloten cultuur" binnen Air France destijds.
"If the captain had stayed in position through the Inter-tropical Convergence Zone, it would have delayed his sleep by no more than 15 minutes, and because of his experience, maybe the story would have ended differently,"
• Air France zegt sinds die tijd de training van hun piloten te hebben veranderd, ontkennen incompetentie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')