abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2014 @ 18:57:30 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145707292
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen sector waarin het zo veilig is als de luchtvaart. Komt dat doordat politici zich ermee hebben bemoeid
Gedeeltelijk wel, als je de geschiedenis bekijkt (beginnend bij de jaren 20 van de vorige eeuw). Sowieso zijn de banden tussen overheid en Boeing/Airbus natuurlijk zéér nauw. Veel landen kennen een officiële 'national airliner'. Staatssteun komt nog steeds veelvuldig voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:38:07 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145816339
quote:
De Nederlandse kunstenaar Nelle Boer heeft bekendgemaakt dat hij de man is achter de fictieve Marokkaanse opiniemaker Nizar Mourabit. Mourabit publiceerde het voorbije jaar verschillende opiniestukken op websites en in kranten in Nederland.

Nizar Mourabit heeft op de Nederlandse nieuwssite de Correspondent zijn ware identiteit onthuld. Het is een fictief personage dat gecreëerd werd door de kunstenaar Nelle Boer.

Boer startte in november 2013 een Facebookpagina onder een valse identiteit op. In minder dan een jaar tijd werd de fictieve Marokkaanse politicoloog een veelgevraagde opiniemaker die stukken schreef voor onder meer de opiniewebsite Joop.nl en de krant Trouw.

De kunstenaar begon het initiatief om te ervaren hoe het is om Marokkaan in Nederland te zijn. De voorbije maanden werd Mourabit steeds meer gevraagd om op radio en televisie te verschijnen.
http://deredactie.be/cm/v(...)141022-mourabit-boer

Hoe dom is dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145816999
quote:
quote:
Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is of hij naast fictief Marrokaan ook fictief politicoloog was..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:51:59 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145819204
quote:
Van wie, van Nellie of van de media? Ik vind de stunt van die kunstenaar eigenlijk wel geslaagd. Nog los van de allochtonendiscussie toont het m.i. vooral aan dat de media vooral hun eigen of elkaars bron worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145821408
Dat laatste is een feit maar die allochtonendiscussie heeft weinig te maken met media die elkaar napraten. Het is ook niet echt een discussie, het is gewoon een probleemgroep in die zin dat ze meer rotte appels hebben. Ik kwam er straks nog een tegen, ik sloeg naar rechts af op mijn fiets, ik bleef keurig op de fietsstrook (niet afgescheiden van de rijbaan, daarom een fietsstrook en geen fietspad) maar dit was op een plaats waar de weg versmald is. Ik fietste wel wat links op de fietsstrook omdat er voor mij auto's stonden en er mensen zijn die de deur openen zonder te kijken. Begon zo'n Marokkaanse jongen, met zwaar accent en al, uit het raam te schreeuwen. Het was nog een passagier ook. Daar komt die reputatie vandaan, van dit soort rotte appels. Dat heeft niets te maken met media die elkaar napraten. Ik ben van nature meer links maar dankzij dit soort klootzakjes ben ik het op dat vlak veel meer eens met de rechtse partijen dan met de linkse partijen.

Trouwens, die Marokkanen die wel geïntegreerd zijn en die zich normaal gedragen hebben er weinig last van dat ze half of kwart Marokkaan zijn. Er zijn zat Nederlandse, Belgische en Duitse jongens met Marokkaanse familie die het prima doen, hen hoor je niet klagen over discriminatie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145840629
Vergelijkbaar met de Zwarte Pietendiscussie.

En weer een kunstenaar. Nelle Boer. Net als Halve Gario Quibus!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145843594
Zat even gisteren te zappen:

• Andre van Duin bij DWDD :')
• Die schandalig slechte Pearl Harbour film van Jerry Bruckheimer |:(
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145850989
http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-zijn/19-10-2014/BNN_101369713

Interessant stukje over Onno Hoes zijn 'toyboy'. Hoe de media heeft gezegd: "we ruiken bloed, en we gaan het bloed opdrinken tot de bodem."
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:10:09 #149
45206 Pietverdriet
pi_145854746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van wie, van Nellie of van de media? Ik vind de stunt van die kunstenaar eigenlijk wel geslaagd. Nog los van de allochtonendiscussie toont het m.i. vooral aan dat de media vooral hun eigen of elkaars bron worden.
Van de media die alles gewoon maar plaatsen zonder de scribentjes te checken, blijkbaar is politiek correct belangrijker dan correct
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:11:49 #150
45206 Pietverdriet
pi_145854797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:24 schreef Klopkoek het volgende:
Zat even gisteren te zappen:

• Andre van Duin bij DWDD :')
• Die schandalig slechte Pearl Harbour film van Jerry Bruckheimer |:(
Als je zin hebt je te ergeren kan ik dat ook wel voor je doen hoor klopkoek.
Je kan de treurbuis ook gewoon uitlaten.
pi_145875688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-zijn/19-10-2014/BNN_101369713

Interessant stukje over Onno Hoes zijn 'toyboy'. Hoe de media heeft gezegd: "we ruiken bloed, en we gaan het bloed opdrinken tot de bodem."
Vet van mij. De media heeft?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145879401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
Vergelijkbaar met de Zwarte Pietendiscussie.

En weer een kunstenaar. Nelle Boer. Net als Halve Gario Quibus!
Als jij jezelf een kunstenaar vindt, dan ben je dat. En nu maar hopen op publiciteit. Deel I van het stuntje is gelukt.
pi_145880112
Pew Research had nog een uitgebreid rapport over polarisatie en mediagewoontes: http://www.journalism.org(...)zation-media-habits/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:14:55 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145880200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:11 schreef Monolith het volgende:
Pew Research had nog een uitgebreid rapport over polarisatie en mediagewoontes: http://www.journalism.org(...)zation-media-habits/
Komen dat soort dingen voorbij op Facebook of twitter of heb je een vast rondje van websites die je bezoekt?
Reddit is ook wel handig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_145880359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Komen dat soort dingen voorbij op Facebook of twitter of heb je een vast rondje van websites die je bezoekt?
Reddit is ook wel handig.
Ik gebruik Facebook tegenwoordig als nieuwsfeed. Dit rapport werd gedeeld door The Economist.
Verder komen er in m'n feed artikelen voorbij van de NYT, WaPo, Guardian, BBC, PBS, Volkskrant, NRC, Trouw, Groene, enzovoort.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:28:00 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145880483
Interessant trouwens dat de Amerikanen de BBC en The Economist het meest vertrouwen. Daarna komt de NPR en PBS, beide publieke omroepen (ofschoon grotendeels privaat bekostigd).

Moet wel bij gezegd worden dat slechts 34% van de Amerikanen ooit van The Economist heeft gehoord. Maar gemiddeld genomen komen die het best uit de bus...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:30:32 #157
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145880550
Haha, die conservatieve leeghoofden denken ook dat 'Google News' een links bastion is. Wat een apen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_145880593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Interessant trouwens dat de Amerikanen de BBC en The Economist het meest vertrouwen. Daarna komt de NPR en PBS, beide publieke omroepen (ofschoon grotendeels privaat bekostigd).

Moet wel bij gezegd worden dat slechts 34% van de Amerikanen ooit van The Economist heeft gehoord. Maar gemiddeld genomen komen die het best uit de bus...
Dat beeld is ook erg vertekend door het feit dat 12% de Economist vertrouwt, 2% het blad wantrouwt en 20% er niet echt een mening over heeft.
pi_145898215
pi_145901040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:11 schreef Monolith het volgende:
Die uitkomsten zijn vooroordeelbevestigend. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')