Dat klopt, het is net als dat je nooit op het eindpunt van een bol (of een cirkel) kan uitkomen. Tenzij je een beginpunt/eindpunt als dusdanig definieert.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:11 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Het heelal is niet oneindig in de zin van dat er oneindig veel planeten zijn, maar in de zin van dat je nooit bij het eindpunt zult uitkomen, volgens mij.
Ook dat klopt, het heelal is op dit moment nog aan het expanderen, wat in dit geval concreet inhoudt dat er meer lege ruimte is en dat de materie verder verspreid geraakt. Het aandeel donkere materie bepaalt of dat het heelal op een gegeven moment stopt met uit te breiden, je kan dat vergelijken met elasticiteit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is de A10 ook oneindig lang
Maar ik meende me te herinneren dat het heelal groter wordt/zich uitbreidt. Dat is sowieso strijdig met oneindigheid.
Denk dat je teveel focussed op het UFO stukje.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat het percentage in Nederland veel lager ligt?
Het is trouwens best rationeel om te geloven in 'aliens' (veel planeten waarop er leven mogelijk is, het is vooral een kwestie van lang genoeg geen global killer hebben om dat tot wasdom te laten komen, hier op aarde hebben wij er al minstens 5 gehad), het is alleen zeer de vraag of dat zij onze planeet zouden bezoeken gezien de belachelijk grote afstanden. De meer rationele verklaring voor veel UFO-sightings is dat die te danken zijn aan allerlei testvluchten van luchtmachten en bedrijven die dat spul ontwerpen. De USA alleen al heeft meer dan genoeg exotisch uitziende vliegtuigen die anders bewegen dan dat de gewone piloten gewend zijn. Idem in andere landen (Rusland). Dat soort zaken houden ze graag geheim dus op het moment dat het wordt opgemerkt dan kan er niets over worden gezegd en dus krijg je UFO-speculaties
Het feit dat meer Amerikanen in UFOs dan in evolutie door natuurlijke selectie geloven is namelijk best schokkend.quote:Slightly over 40 percent of Americans believe in UFOs. This is considerably higher than the share of Americans who are confident that global warming is real, that life evolved through natural selection, or that the earth is 4.5 billion years old.
Het is vooral een signaal dat er wat schort aan het publieke onderwijs voor een veel te groot deel van het volk. We hoeven niet te raden in welke buurten deze mensen overwegend zijn opgegroeid.Ik vind het best een enge gedachte dat dit het voorbeeldland is voor de (neo)liberalen zoals onze VVD'ers. Vooral het publieke afbreken als je dit soort toestanden ook steeds meer in Nederland wil krijgen.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:33 schreef Platina het volgende:
Het feit dat meer Amerikanen in UFOs dan in evolutie door natuurlijke selectie geloven is namelijk best schokkend.
De bijnaam HypeVandaag vind ik best wel terecht, ik zou het echter niet rechts noemen, slechts dommig. Raar dat Netwerk en Nova Kaput moesten van het CDA terwijl Eenvandaag verder mocht. Ik heb het nooit begrepen en ik zal het nooit begrijpen. Juist de betere actulaiteitenprogramma's die terecht internationale erkenning hadden gekregen moesten Kaput. Omdat ze te kritisch de politiek volgden?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:27 schreef Klopkoek het volgende:
EenVandaag, oftewel HypeVandaag, past ook wel in dit rijtje.
Het is geen pownews nee maar wel centrum-rechts in hun onderwerpkeuze en berichtgeving. Avrotros he?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De bijnaam HypeVandaag vind ik best wel terecht, ik zou het echter niet rechts noemen
Eensch.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De bijnaam HypeVandaag vind ik best wel terecht, ik zou het echter niet rechts noemen, slechts dommig. Raar dat Netwerk en Nova Kaput moesten van het CDA terwijl Eenvandaag verder mocht. Ik heb het nooit begrepen en ik zal het nooit begrijpen. Juist de betere actulaiteitenprogramma's die terecht internationale erkenning hadden gekregen moesten Kaput. Omdat ze te kritisch de politiek volgden?
Waarschijnlijk gold daar hetzelfde motief voor als voor het afschieten van de internationaal onderscheiden programma's Netwerk en NOVA: ze waren te kritisch op de balkenendekabinetten en dus ging hun hoofd op het hakblok. De vredelievende christenen.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eensch.
Wat ik ook niet snap is dat Clary Polak per se weg moest. Want als er iemand sterk was in kritisch interviewen was zij het wel.
Het is nog niet zo erg als die zondagochtenddiscussie programma's in de VS, waar ze handen en voeten gebruiken om hun standpunt kracht bij te zetten, maar het scheelt inderdaad niet veel meer. Buitenhof is ook al tijden het kijken niet meer waard.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
om er nog maar over te zwijgen hoe je zelden goede en rustige discussies op de Nederlandse TV ziet.
In Nederland kennen we dat echter ook, en noemen we dat eufemistisch een 'inkeerregeling'.quote:Poetin verwelkomt ook zwart geld
De Russische president Poetin heeft
een maatregel aangekondigd om het
slechte economische tij in zijn land te
keren.In zijn jaarlijkse toespraak in
het parlement nodigde hij Russen met
veel geld in het buitenland uit om dat
terug te brengen.Er zal geen belasting
over worden geheven en ook wordt niet
gekeken of het legaal is verkregen.
Poetin sprak van een amnestieregeling.
De Russische economie heeft zwaar te
lijden onder de lage olieprijs en de
westerse sancties.
Poetin haalde uit naar het Westen:"Ze
zouden maar al te graag willen dat we
het voorbeeld van Joegoslavië volgen."
Is dat niet een algemene waarheid over columnisten?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
En ow, die Paul Jansen van de Telegraaf is ook echt een intens triest, machiavellistisch en hypocriet figuur
Misschien, of de journalist-(stagiaire) die dit typte is niet economisch geschoold en onvoldoende op de hoogte van die actualiteiten en hij/zij weet dat daarom niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
Van NOS teletekst.
[..]
In Nederland kennen we dat echter ook, en noemen we dat eufemistisch een 'inkeerregeling'.
Natuurlijk is Poetin een fout figuur, maar dit is typische stemmingmakerij.
Volgens mij is het een veel triester er naar te kijken.quote:Op zondag 7 december 2014 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het dieptepunt van de rechtse media is natuurlijk het geweldig informatieve programma BusinessClass.
Ja! Verbieden!quote:Op zondag 7 december 2014 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is het een veel triester er naar te kijken.
Concept van stemmen met je voeten/euro is echt te moeilijk voor je, niet?quote:
Hoewel ik deze recensent soms een beetje zurig vind, vond ik op de twitter account van deze man ook wel deze aardige observaties:quote:Media zijn molens van de marketing geworden
MEDIALOGICA Wie alleen via tv ontdekt dat er een nieuwe film is verschenen, denkt al snel dat het om een cultureel hoogtepunt gaat. Pak dan de recensies in de kranten er eens bij.
Door: Jean-Pierre Geelen 7 december 2014, 11:33 3
De nieuwe bioscoopfilm van Linda de Mol, Gooische vrouwen 2, wordt geheid een hit. Het stond bij voorbaat al in de sterren geschreven.
Maar niet in de krant. Filmrecensent Bor Beekman had er donderdag in de Volkskrant twee van de vijf sterretjes voor over. NRC Handelsblad was nog negatiever: één ster voor 'een heel gênant Gooisch feestje', waarin Linda de Mol 'de tijd rijp acht voor foute grappen over rare Afrikanen'. Vier sterren in Trouw, maar toch een afgemeten: 'Geestig, maar het is ook mooi geweest'.
Het fenomeen bestaat al langer, vooral bij speelfilms: wie enkel televisie kijkt, krijgt al snel het idee dat dagelijks nieuwe meesterwerken over het volk worden uitgestort.
Op de avond van de première van Gooische vrouwen 2 ruimde RTL Late Night een vol uur in voor de makers van de film. De spelers, de regisseur, ja zelfs de man van Linda mocht de keuze van de muziek uitgebreid bezingen in zijn eigen dienst. De showrubrieken rukten uit naar de rode loper - business as usual.
Media zijn molens van de marketing geworden.
De nieuwe cd van Anouk: hij werd verdeeld ontvangen door de pers, maar de onverdachte poprecensent van de Volkskrant (Gijsbert Kamer) had er twee sterren voor over: 'De liedjes ontstijgen nergens de middelmaat'.
Op televisie werd de geboorte van dit nieuwe geesteskind aanbeden als het kindeke Jezus. College Tour werd na tijden lang vragen beloond met een interview, toevallig net bij het verschijnen van de nieuwe cd. RTL Late Night ruimde een uur in voor het zangkanon. DWDD had het nakijken, maar richtte een eigen altaar op, met twee radiodj's en een producer die de plaat klakkeloos en unaniem de hemel in prezen.
Best mogelijk dat een krantencriticus zijn dag niet had. Misschien komen dagbladcritici van een planeet die zich lichtjaren buiten het Gooische sterrenstelsel bevindt. Maar veel waarschijnlijker is dat Gooische vrouwen 2 geen nieuwe Bertolucci is, zoals Anouks Paradise and back again wellicht niet de nieuwe Mathäus Passion is. Helemaal niet erg: die pretentie had de film vast ook niet, en ook de hoogst cultureel correcte bezoeker heeft recht op zijn heimelijke genoegentjes in het duister van de bioscoopzaal. Prettige voorstelling.
Het wonderlijke is alleen dat raadselachtige en onterechte stemmingsverschil in de media: waar kranten het culturele aanbod wegen en op waarde schatten, ontbreekt op televisie stelselmatig elke vorm van kritiek. Een serieus filmprogramma bestaat niet, de meeste cultuurprogramma's komen zelden verder dan welwillende gesprekjes met makers.
Op televisie wordt een film, een serie, een cd of een boek niet besproken, maar gevierd.
Daar schuift de hele ploeg aan; hoofdrolspelers, regisseurs of muzikanten worden door pr-agenten keurig verdeeld over de hongerige gasten aan de talkshowtafels. Hen wordt geen strobreed in de weg gelegd - ze zouden een volgende keer eens kunnen bedanken.
De profeten worden in al hun heiligheid bezongen door de pastoor van dienst met enkele gelovigen; samen zingen ze het eeuwig terugkerende vers uit de psalm: 'Hoe was het om met acteur A samen te werken?' ('Erg spannend', 'Een heel bijzondere ervaring'.)
In RTL Boulevard, dat de telescoop permanent richt op de eigen melkweg, openbaarde zich onlangs een onthullend vergezicht, uit een enkele verzuchting van tafelheer Winston Gerschtanowitz. 'Wat zitten die critici er vaak naast, hè', schamperde hij nadat kranten een musical wéér niet evenveel sterren hadden toebedeeld als het aantal bezoekers. De onderliggende gedachte verraadde een wereld van verschil: wie niet blind de massa volgt, kan geen gelijk hebben, en moest van Winston ontslagen worden.
Het geschamper over krantenkritiek rijmde overigens slecht met zijn en Albert Verlindens opwinding, twee weken later, over de positieve ontvangst van de musical Billy Elliot, wat nu ineens een heel belangrijk voorteken heette.
Ook kranten malen mee met de molens van de marketing. Dat leidt soms tot paginagrote (immer persoonlijke) interviews met acteurs of auteurs wier laatste werk een bladzijde verderop door een criticus tot op de bodem wordt afgebrand - zo relevant was die 'journalistieke' aanleiding dus ook weer niet. Hoe wonderlijk die figuur ook: kranten nemen dat werk tenminste serieus. Televisie hult zich in stilzwijgen.
Tijd voor een disclaimer, rechtsboven in beeld, naast het tandenborsteltje in reclame voor ander snoepgoed: 'Dit programma kan uw beoordelingsvermogen bederven en tot blindheid leiden'.
twitter:jpgeelen twitterde op vrijdag 05-12-2014 om 15:14:02Hilarisch ook dat RTL-baas Galjaard het veel te warme bad voor Bram Moszko in #RTLBoulevard 'te negatief' vond. http://t.co/KRbRamPkwN reageer retweet
twitter:jpgeelen twitterde op vrijdag 05-12-2014 om 15:08:58Ja, @borbeekman, hoe durf jij eigenlijk een eigen mening te hebben over #GooischeVrouwen? Idioot stuk van RTL-baas: http://t.co/KRbRamPkwN reageer retweet
En je moest hem gekpijpen omdat hij anders je film neersabelde, hij werkte trouwens ook voor de Avro, Vpro en de Volkskrantquote:Op zondag 7 december 2014 20:57 schreef Klopkoek het volgende:
Dat was dat programma waar enkele grote bioscoopproducties werden besproken. Ja, dat weet ik wel. Was van de TROS he? Die hadden ook zo'n programma "kunst omdat het moet".
Mooie omschrijving ook van hoe de communis opinio in Nederland idd snel om slaat (ik ken een wetenschappelijk artikel dat dit onderzoekt tav asielvraagstukken en oorlogsvraagstukken). Het gaat alle kanten op, en ik denk dat de media er ook een rol in speelt.quote:In de zaal zitten zijn vrienden Qian en Yifeng, die met de trein uit Groningen waren meegereisd. Tegenover hem de jury: Dan Karaty, Chantal Janzen, Gordon - mensen van wie hij niet of nauwelijks had gehoord. Op Gordon na. Voor Gordon was hij gewaarschuwd: 'Hij maakt vreemde grappen, zeiden mijn Nederlandse vrienden, pas ervoor op. En toen hij begon met zijn rare opmerkingen wist ik meteen wat er gebeurde. Ik begreep zijn woorden niet, maar ik voelde dat ze onbeleefd waren. Dat hij de draak met me stak. Hij sprak surprise uit als sulplise - kennelijk denkt hij dat Chinezen zo praten. Terwijl het Mandarijn gewoon een harde 'r' heeft. En hij vond geloof ik dat ik eruitzag als een kelner in een Chinees restaurant - heel vreemd. Echt merkwaardig, ik was daar toch om te zingen?'
Het is voor het eerst dat hij erover praat. Tot nu toe vond hij dat niet zinvol. Hij vertelt het verhaal voorzichtig, zonder woede, maar wil het wel kwijt. En onderwijl laat hij zijn stad zien, en zijn leven.
[...]
'Ik heb daar, op dat moment, op die plek een keuze gemaakt. Ga ik de confrontatie met hem aan, of niet? Ik heb het niet gedaan. Ik dacht: ik ben hier voor mijn vrienden en voor de muziek. Het was een succes, het publiek gaf me drie keer een staande ovatie. Ik was niet naar Zwolle gekomen om te bekvechten met Gordon. Het was kinderachtig, wat hij deed. Kennelijk wist hij niks anders van China en Chinezen dan dit. Ik koos ervoor hem te negeren.'
Hij stapte met zijn glimlach van het podium. 'Backstage zei niemand iets over de grappen van Gordon. De presentator niet, de cameraman niet -ik ben gewoon weer weggegaan.'
[...]
Hij heeft een carrière in de muziek overwogen. Maakte opnamen met zijn computer en stuurde die naar gerenommeerde conservatoria in Amerika - kreeg goede reacties terug, maar geen beurs. En op eigen geld studeren is te duur. Een studie economie en management geeft meer kans op een baan, zegt hij, zeker in China. 'Muziek studeren, of geschiedenis of filosofie, is eigenlijk alleen weggelegd voor de rijken. Het was een keuze tussen de economische mogelijkheden en de kunst. De economie heeft gewonnen.'
Zingen en componeren bleef wel een medicijn tegen de harde 'study-eat-sleep'-mentaliteit op de Chinese universiteiten, die technisch zijn, en tot het uiterste gericht op vooruitgang. Als student begon hij een kwartet voor vier mannenstemmen - ze wonnen prijzen: regionaal, nationaal. 'Het leven aan Chinese universiteiten is moeilijk. Dat wilden we verzachten met muziek.'
Die muziek heeft hem vervolgens beroemd gemaakt, 'maar niet op de manier zoals ik me had voorgesteld'.
Tot nu toe heeft hij zich gedeisd gehouden, overtuigd dat het niets zou helpen om Gordon de oorlog te verklaren. We hadden contact, maar een interview zag hij niet zitten. Hij wilde alleen maar zingen. Hij wilde niet het middelpunt zijn van een discussie over discriminatie en racisme, waarvan hij desondanks het middelpunt was geworden.
[...]
Hij spreekt 'Groningen' vlekkeloos uit, met een diepe, harde 'g'. Hij begint meteen over Gordon.
'Als ik het neutraal bekijk, als wetenschapper, dan is Gordon gewoon onnozel. Ignorant. Hij weet werkelijk weinig van China, of van de Chinese gemeenschap in Nederland. Het is grof, wat hij zei. Hij gedroeg zich slecht - ook als televisiepresentator heb je een sociale verantwoordelijkheid. Er kijken kinderen naar dat programma! Een grap is een grap, maar dit was pijnlijk. En het was aanstootgevend tegenover de Chinezen in Nederland.
'Chinezen zijn beleefde mensen. Wij zijn erg beïnvloed door het confucianisme: orde, respect, hoffelijkheid. Onbewust reageren we altijd zo. Chinezen houden zich kalm. Ze willen niemand voor de voeten lopen. Maar dat betekent niet, dat ze geen hersens hebben. Of geen ziel.'
[...]
Hij zegt: 'Ik besloot mee te doen met Holland's Got Talent, als cadeau voor mijn vrienden die ik in Nederland heb gemaakt.'
[...]
De opnamen waren in september, het programma werd pas in november uitgezonden. In Nederland vielen de opmerkingen van Gordon eerst nauwelijks op.
Het gedonder kwam uit Amerika, waar iemand een fragment van de uitzending op de website reddit.com had gezet. 'Dit is hoe de Hollanders met hun Chinezen omgaan', stond erbij. De storm die losbrak, was hard en internationaal en hield weken aan. Zonder het zelf in de gaten te hebben, brak Xiao Wang een deur open en daar gutste het naar buiten: de woede van generaties Chinese Nederlanders die net als hij hadden geglimlacht, die hadden gedaan alsof het ze niks kon schelen, maar nu hardop vertelden wat het was: racisme en discriminatie.
Ja, de Chinese Nederlanders ergerden zich aan de stomme Hanky Panky Shanghai-grapjes, het naroepen op straat, de scheefgetrokken ogen, aan het 'poepchinees' - alles wat ze zich lieten zeggen op het vlakke Nederlandse land waar 'een grapje moet kunnen'. Ze hadden er tabak van.
Xiao Wang drinkt zijn koffie uit zijn kartonnen KFC-beker.
'Zonder dat ik het begreep, maakte mijn optreden iets wakker bij de nieuwe generatie, de kinderen van de Chinese restauranthouders die al zo lang hun mond hadden gehouden. Ik representeerde ineens een groep mensen met dezelfde genen. Plotseling was ik één van hen - terwijl ik alleen maar naar Zwolle was gegaan om te zingen.
'Ze zochten contact met me, en ik vond het goed dat ze eindelijk uitspraken wat er op hun hart lag. Ze waren heel boos. Ze zeiden: misschien voel jij dit niet, maar wij voelen het wel. En zo is het. Ik sta achter ze; ze beschermen hun legitieme rechten. Ik wist niet wat 'nummer 39 met rijst' was - er is geen restaurant in Xi'an waar de gerechten met nummers worden aangeduid. Ik ben weleens in een Chinees restaurant in Nederland geweest, ze hadden er foe yong hai. Geen idee wat dat is, volgens mij bestaat dat helemaal niet in China. Het was geloof ik een soort omelet.
'Gordon staat voor iets. Hij vertegenwoordigt Nederland. Wat hij doet, is schadelijk voor de gemeenschap. Diversiteit maakt een land succesvol. Angst en vooroordelen beperken de vooruitgang. Beperkte kennis is gevaarlijk. Het is de basis van elk vooroordeel.'
[...]
Hij zegt: 'Ik denk dat de Nederlandse samenleving goed is. Ik kan veel goeds zeggen over Nederland - de mensen die ik er ken, zijn niet zoals Gordon. Maar het stereotiepe beeld dat jullie van China hebben, is in elk geval incompleet. Kom eens kijken hier. Het land is huge. Het is onwaarschijnlijk divers. Wat hier de afgelopen twintig jaar is gebeurd - zelfs ik geloof mijn ogen niet.'
[...]
Hoe zou je Nederland beschrijven?
'Een mooi land met heftige weersomstandigheden; de fysieke elementen bepalen er het gemoed van de mensen. Het zou een goed wetenschappelijk antropologisch experiment zijn, om erachter te komen hoezeer het gedrag van Nederlanders wordt beïnvloed door zon, onweer en wind.'
Gordon heeft hij nooit meer gesproken.
'Achteraf, om het goed te maken, stelde RTL voor dat ik samen met Gordon een lied zou zingen. Als special guest tijdens de liveshows. Ze vroegen het beleefd en ik heb beleefd geantwoord: alleen als Gordon excuses aanbiedt aan alle Chinese Nederlanders. Dat wilde hij niet. Dus heb ik het aanbod afgewezen.
'Ik denk dat ze bij RTL de opmerkingen van Gordon wel grappig vonden. Ze hebben weken de tijd gehad om ze eruit te knippen. Gordon zei na mijn optreden ook aardige dingen over me. Hij gaf me goede tips: gebruik volgende keer een staande microfoon. Die opmerkingen zijn eruit geknipt door RTL. Die wel.'
Iedereen wilde hem spreken. Hij zonderde zich af. Zijn collega's verdedigden de vakgroep als een fort. 'Er was een journalist die álle telefoonnummers van ons kantoor achter elkaar belde en zij namen elke keer weer kalm op en vertelden dat ik er niet was, of dat ik geen behoefte had aan commentaar'. Maar om zes uur 's middags stond er ineens een verslaggever van het AD in zijn kamer, die vragen begon te stellen, 'heel erg direct en vervelend.' Hij wees hem beleefd de deur. Volgende dag op de voorpagina: 'WANG IS BANG'.
'Dat was een vreemde gewaarwording. Ik zou bang zijn omdat ik voor de uitzending een contract had getekend met RTL. Maar ik was niet bang, ik wilde gewoon verder met mijn werk.'
[...]
Tenslotte kreeg Xiao Wang een uitnodiging van koning Willem-Alexander, voor een staatsbanket ter ere van het bezoek van de Chinese president Xi Jinping aan Amsterdam, in het Paleis op de Dam. Dresscode white tie: hij kocht het goedkoopste rokkostuum dat hij kon vinden - gelukkig waren die ruim voorhanden in zijn studentenstad. Bij binnenkomst werd hij geïntroduceerd als 'Xiao Wang, promovendus aan de Rijksuniversiteit Groningen en deelnemer aan Holland's Got Talent'. Hij sprak de koning kort. Het ging over de Ming Dynastie, niet over Gordon. Maar: 'Ik denk dat ik die uitnodiging moet opvatten als een manier om mij excuses aan te bieden, namens Nederland.'
Kan je mij auteur en titel van dat artikel noemen?quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:53 schreef Klopkoek het volgende:
De "nummer 39 met rijst spreekt". Past ook wel aardig in dit topic denk ik, robin007bond??
[..]
Mooie omschrijving ook van hoe de communis opinio in Nederland idd snel om slaat (ik ken een wetenschappelijk artikel dat dit onderzoekt tav asielvraagstukken en oorlogsvraagstukken). Het gaat alle kanten op, en ik denk dat de media er ook een rol in speelt.
Kwalijke rol van RTL weer.
Een goed gefundeerde mening slaat niet zomaar om, een snel veranderende mening duidt er op dat mensen aan napraten doen. Een journalist kan heel erg gemakkelijk een pro- of contrastukje schrijven wat op het eerste gezicht dat prima onderbouwt door ongemakkelijke argumenten die niet in het straatje passen te verzwijgen, dus door het tegenovergestelde van fair and balanced te doen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:53 schreef Klopkoek het volgende:
De "nummer 39 met rijst spreekt". Past ook wel aardig in dit topic denk ik, robin007bond??
[..]
Mooie omschrijving ook van hoe de communis opinio in Nederland idd snel om slaat (ik ken een wetenschappelijk artikel dat dit onderzoekt tav asielvraagstukken en oorlogsvraagstukken). Het gaat alle kanten op, en ik denk dat de media er ook een rol in speelt.
Tja, als er iets nu al jaren duidelijk was..quote:Op zaterdag 27 december 2014 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien het hier over rechtse media gaat en niet enkel over Nederlandse rechtse media is deze ook aardig: Het lekte uit dat bij Fox werd opgedragen om zaken op een dusdanige manier te framen dat er iets anders wordt gezegd zonder dat er technisch gezien wordt gelogen.
Heel eenvoudig, doodzwijgen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 08:55 schreef keste010 het volgende:
[..]
Tja, als er iets nu al jaren duidelijk was..
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze deze techniek nu gaan gebruiken om dit nieuws te verbloemen
Volgens mij is dat formuleren van een claim als een vraag toch menigmaal geparodieerd in bijvoorbeeld de Daily Show en Colbert Report.quote:Op zaterdag 27 december 2014 08:55 schreef keste010 het volgende:
[..]
Tja, als er iets nu al jaren duidelijk was..
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze deze techniek nu gaan gebruiken om dit nieuws te verbloemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |