quote:Harald Doornbos@HaraldDoornbos · 25 min. 25 minuten geleden
De burgers die voor onze ogen uit #Kobane vluchtten en hier net in trucks langsreden keken zo bang en verwilderd. Gvd wat een waanzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze sterk genoeg zijn wel!quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Loze woorden, ISIS zal Turkije niks doen.
Dan hebben de vuilnisturken een groot binnenlands probleem met oa de Koerden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:50 schreef Djibril het volgende:
Turkije gaat Kobane binnenvallen als elke YPG strijder overleden is.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:33 schreef .Exe het volgende:
[..]
Dan hebben de vuilnisturken een groot binnenlands probleem met oa de Koerden.
Het is haast ondenkbaar dat de Soennieten sterk genoeg worden om Turks grondgebied in te nemen, Turkije is geen gefaalde staat zoals Irak of een internationale paria zoals Syrië. Koerdische nationalisten kunnen door binnenlands sentiment te manipuleren echter een groot stuk van Turkije innemen (door het onafhankelijk te verklaren) en als het de Koerden niet lukt dat gebied te behouden zal het een breuk maken die niet snel zal helen.quote:
Of ze vallen Syrië binnen en geven het noorden aan de Koerden en krijgen er goede verhoudingen mee net als met Barzani.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het is haast ondenkbaar dat de Soennieten sterk genoeg worden om Turks grondgebied in te nemen, Turkije is geen gefaalde staat zoals Irak of een internationale paria zoals Syrië. Koerdische nationalisten kunnen door binnenlands sentiment te manipuleren echter een groot stuk van Turkije innemen (door het onafhankelijk te verklaren) en als het de Koerden niet lukt dat gebied te behouden zal het een breuk maken die niet snel zal helen.
De FSA-groepen daar werken samen met de YPG. Ook in Kobanê zelf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:22 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat doet de fsa eigenlijk tegen ISIS? Ze zitten best dichtbij Kobane.
quote:The Wall Street Journal reported that US officials recognize the fact that Kurdish fighters in Syria may play a critical role in the campaign against ISIS, and have conducted talks with Syrian Kurds.
quote:For their part, the Syrian Kurds have not only expressed interest and enthusiasm in pursuing Obama strategy against ISIS, they have already laid the groundwork for cooperation with Syrian nationalists. In an interview with Voice of America (VOA), YPG Spokesman Polat Can said, “We are the most experienced military force fighting against IS, and we are willing to actively participate in the international coalition. We are currently meeting many countries on this issue including with those who are decision makers.” As the YPG continue its fight against ISIS on several fronts, it hosted a former rival on August 22. FSA Colonel Abdul Jabbar al-Oqaidi sought to mend fences with the Kurds by meeting YPG commander with General Commander of YPG Sipan Hemo in the Kurdish city of Afrin, north of Aleppo. Al-Oqaidi, the former head of the FSA’s military council in Aleppo, initially angered the Kurds by fighting jointly with Islamist groups against the Kurds in Aleppo. The FSA said it attacked the YPG for supporting Assad. Kurds allege this led to the killing of nineteen Kurdish civilians and the kidnapping of at least 400 others by the various rebel groups.
quote:On August 22, al-Oqaidi and an FSA-delegation apologized for the FSA’s past mistakes, saying that Kurds, Christians, and Arabs, should work for the overthrow of the Syrian regime. “We want to work with the Syrian National Coalition (SNC) and the FSA if they accept the rights of Kurdish people and correct past mistakes,” Hemo said in a video. In an exclusive interview, the Defense Minister of local Afrin Canton government Abdo Chilo, who took part in the meeting between the YPG and the FSA in Afrin, also told the Atlantic Council that the FSA wants to open a new page with the Kurds. “We told him we accepted his apology and we valued his visit. He realizes the power of YPG and wants closer relations with us, something we have long desired as well.”
quote:“We value Oqaidi’s visit and his request of help from YPG. It shows his willingness to work and create something good. We are ready to form a joint front with FSA and work against IS thugs and the brutal Assad regime,” Chilo added
http://www.atlanticcounci(...)ma-s-syrian-strategyquote:The meeting led to the formation of a new joint FSA-YPG operations room named “Euphrates Volcano” on September 10 in Kobane, which will carry out operations in areas surrounding Kobane, including the ISIS-stronghold of Raqqah. One day after its formation, the joint operation room carried out its first attack against ISIS in Qara Qawzak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YPG neemt wel het gros van de gevechten tot haar rekening. Tot nu toe lijkt de FSA niet heel effectief, hun gebied is nu ook afgesloten van Kobanê.
Ik weet dat de FSA en YPG ook een samenwerking hebben opgezet in de regio van Sarekaniye(Ras al Arab). Maar wat het daar precies inhoudt weet ik niet, volg momenteel vooral de ontwikkelingen in Kobanê.Incelfrikandel
Ik vraag me al een tijdje af waarom we dat niet als internationale gemeenschap steunen. We erkennen Syrië toch niet als soevereine staat dus waarom coördineren we de buurlanden niet gewoon in een aanval op de staat van Assad en IS en verdelen we het territorium onder de buurlanden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Of ze vallen Syrië binnen en geven het noorden aan de Koerden en krijgen er goede verhoudingen mee net als met Barzani.
Iran en Syrië hebben Turkije al gewaarschuwd dat ze van Syrië af moeten blijven.
Via welke route?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
Waarom helpen de Iraakse Koerden niet?
Die worden gezien als verraders.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:22 schreef De_Guidance het volgende:
Veel Koerdische jongeren hebben zich ook bij IS aangesloten.
Zegt een Koerdische journalist op de Turkse Tv nu. Waarschijnlijk vinden jullie dit propaganda maar ik geloof het wel.
Leidt tot onderlinge spanning tussen Koerden ook.
Volgens mij weet jij niet waar Kobane zit. Het is alleen te doen als je via Turkije gaat, maar ze laten het niet toe.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
Net of de Peshmerga zo'n fantastisch leger is, ze hebben al moeite hun eigen zaakje schoon te vegen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
Hij noemde een voorbeeld van broers waarvan de een bij de PKK gaat en andere bij IS.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die worden gezien als verraders.
Ik weet prima waar het zit.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet waar Kobane zit. Het is alleen te doen als je via Turkije gaat, maar ze laten het niet toe.
Hij heeft wel veel meegemaakt. Dus in een familie van een journilist zitten PKK en IS strijders? En dit allemaal verteld hij op een Turkse zender? Wel geloofwaardigquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij noemde een voorbeeld van broers waarvan de een bij de PKK gaat en andere bij IS.
Of neven. En dat bij de begrafenissen dan familie niet meer met elkaar praat.
Ik vraag me af wat er zo aantrekkelijk is aan Is.
Barzani heeft niet zoveel te willen. Als hij alle banden met Turkije verbreekt staat hij er alleen voor en is het gedaan met hem.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik weet prima waar het zit.
Barzani zou er een halszaak van kunnen maken.
Ik zou alle banden met Turkije verbreken als ik niet mocht helpen.
Zou ik ook gedaan hebben, maar Barzani zit zwaar in de pakket van Erdoganquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik weet prima waar het zit.
Barzani zou er een halszaak van kunnen maken.
Ik zou alle banden met Turkije verbreken als ik niet mocht helpen.
Ja want er gaan natuurlijk geen Koerden bij de IS.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hij heeft wel veel meegemaakt. Dus in een familie van een journilist zitten PKK en IS strijders? En dit allemaal verteld hij op een Turkse zender? Wel geloofwaardig
Natuurlijk zitten er Koerden in IS en dat ontken ik niet, maar zijn verhaal is zwaar verzonnen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja want er gaan natuurlijk geen Koerden bij de IS.
De Turkse Hezbollah zat toentertijd ook vol Koerden.
Ik draag Koerden en de Koerdische zaak een warm hart toe, maar wees niet blind.
Maar er gaan meer uit Zuid-Oost Turkije dan uit de rest van Turkije bij, blijkbaar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:27 schreef UpsideDown het volgende:
In ISIS zijn bijna alle nationaliteiten te vinden.
Het is verzonnen dat er uit dezelfde familie mensen bij de PKK en bij IS gaan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er Koerden in IS en ontken dat niet, maar zijn verhaal is zwaar verzonnen.
quote:At least 30 Kurdish fighters killed in two suicide bombs in Syria's Hasakah - monitoring group
(Reuters) - At least 30 people were killed in two suicide attacks on two checkpoints run by Kurdish fighters in Syria's northeastern city of Hasakah on Monday, the Syrian Observatory for Human Rights said.
"The attacks targeted checkpoints run by Kurdish fighters on the western entrance of the city, they occurred within minutes from each other," Rami Abdelrahman from the Observatory said.
Grootste aantal zijn natuurlijk de Arabieren(inclusief Berbers). Voor de rest een relatief grote groep Tsjetsjenen. De andere groepen hebben hier en daar wel wat mensen tussenzitten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:27 schreef UpsideDown het volgende:
In ISIS zijn bijna alle nationaliteiten te vinden.
Omdat iemand uit de PKK niet zomaar naar een begraving gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is verzonnen dat er uit dezelfde familie mensen bij de PKK en bij IS gaan?
Waarom is dit zo ongeloofwaardig?
Ze gaan gelijk voor alle Koerdische delen lijkt hetquote:
Wat dacht je van Fransen, Britten, Turken, etc.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Grootste aantal zijn natuurlijk de Arabieren(inclusief Berbers). Voor de rest een relatief grote groep Tsjetsjenen. De andere groepen hebben hier en daar wel wat mensen tussenzitten.
Turkije ook, tering die club zouden ze moeten nuken met hun IS support.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:39 schreef De_Guidance het volgende:
NAVO zegt 41 minuten geleden dat ze misschien grondtroepen gaan inzetten 'om de grenzen van Turkije te bewaken'.
Doen ze niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:33 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Turkije ook, tering die club zouden ze moeten nuken met hun IS support.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:36 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ben benieuwd wat de YPG gaat doen, ik denk dat ISIS ze naar de grens jaagt en de Turken ze vervolgens allemaal doodschieten en zo hun land hebben beschermd tegen het kwaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |