abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145242733
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 06-10-2014 05:24:15 ]
  maandag 6 oktober 2014 @ 01:14:21 #102
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145242974
Raqqa_Sl twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:12:18 #BREAKING #Raqqa Coalition Aircraft is flying in the sky of Tell Abiad countryside #Syria#ISIS reageer retweet
r3sho twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:15:29 #FF Kurdish journos not in #Kobane, but reporting w/ solid sources inside the city: @BenCUD, @diyar125, @sait_ike reageer retweet
  maandag 6 oktober 2014 @ 01:18:23 #103
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145243060
kovandire twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:16:09 Breaking huge explosion in S-#Kobani After #YPG ' operation news's say #ISIS tank destrd #TwitterKurds #Syria reageer retweet
pi_145243148
ISIS is de grootste kanker van de wereld. Hopelijk wordt er iets gevonden om deze KANKER helemaal uit te roeien.
pi_145243167
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 01:24 schreef Trebo het volgende:
ISIS is de grootste kanker van de wereld. Hopelijk wordt er iets gevonden om deze KANKER helemaal uit te roeien.
Idd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 01:35:03 #106
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145243266
ResistanceER twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:32:17 GreatNews #Hama #SyriaTiger forces captured South alLatamna town and found 7 under ground camps depth of 15m and area 1000m 1/ reageer retweet
ResistanceER twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:34:12 Used by AlQaeda + #JAN - each holds 2000 terrorist fighters. #SAA now in control of them 2/2#Syria #Hama reageer retweet
Anti-Turkije
pi_145243308
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 01:35 schreef SadPanda het volgende:
ResistanceER twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:32:17 GreatNews #Hama #SyriaTiger forces captured South alLatamna town and found 7 under ground camps depth of 15m and area 1000m 1/ reageer retweet
ResistanceER twitterde op maandag 06-10-2014 om 01:34:12 Used by AlQaeda + #JAN - each holds 2000 terrorist fighters. #SAA now in control of them 2/2#Syria #Hama reageer retweet
Paar bommen erop? Kom op Assad, je kan die toch wel van Rusland krijgen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 01:44:02 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_145243370
@RNB1212: #Breaking Coalition Aircrafts conducted Air Strikes over Mishtanur Hieghts targeting #ISIS terrorists 2km South of Kibani #TwitterKurds
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_145244266
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:46 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Een paar van die eisen zijn bekend:
- Join FSA army(corrupte organisatie die eigenlijk niet bestaat)
- Neem afstand van PKK
- Geef autonomie op
- Strijd tegen Assad
Kortom: een slaafje worden.
pi_145244292
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 06:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kortom: een slaafje worden.
Inderdaad, en weet je wat het ergste is van alles? Zo waren Turken niet. Ze zijn pas zo geworden door de fascistische Ataturk-doctrine. Niet te geloven dat een man, een heel volk heeft veranderd in moordlustige mensen.
pi_145244298
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:02 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Inderdaad, en weet je wat het ergste is van alles? Zo waren Turken niet. Ze zijn pas zo geworden door de fascistische Ataturk-doctrine. Niet te geloven dat een man, een heel volk heeft veranderd in moordlustige mensen.
Een leider kan een volk behoorlijk veranderen....
pi_145244309
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een leider kan een volk behoorlijk veranderen....
Helaas wel ja, de overgrote meerdheid v/d mens is te lui om zelf kennis op te doen. Ze vinden het fijner om gewoon informatie te slikken als eten, zonder te kijken of dat eten wel bacterien bevat. Zo lang het lekker smaakt, zou het wel goed moeten zijn, aldus de overgrote meerderheid...
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:20:00 #113
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145244362
Echt helemaal 'uitroeien' van IS zal nooit mogelijk zijn denk ik? Als aanvallende landen loop je nu al achter de feiten aan bij de verspreiding van IS.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_145244426
quote:
11s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Echt helemaal 'uitroeien' van IS zal nooit mogelijk zijn denk ik? Als aanvallende landen loop je nu al achter de feiten aan bij de verspreiding van IS.
Gaat erom dat je ze zo klein mogelijk maakt, zodat ze geen macht meer kunnen uitoefenen om een groot deel v/d bevolking bang te maken/onthoofden/ e.d.

Uiteindelijk is ISIS zo groot geworden door de eerste snelle successen die ze boekten, in combinatie met religie-doctrine. Men kreeg hoop en dacht bij een sterke organisatie te horen, al die andere oppositiepartijen waren namelijk zwak. Uiteindelijk zullen ze allemaal echter de dood vinden, ze sollen met de verkeerde.

Amerika - EU - Koerdische Peshmerga - Saudi Arabie - VAE werken samen nu, dus de Koerdistan in voormalig irak is niet meer aan te vallen.

Aan de andere kant hebben ze oorlog met een alliantie van Rusland - Iran - Syrie - Hezbollah, hier krijgen ze het ook moeilijk mee.

Hun enige bondgenoot is Turkije, maar die is door internationale druk steeds meer geneigd om hun bondgenootschap met ISIS op te geven.
pi_145244477
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:02 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Weet je wat ook erg is, dat veel Koerden in dit topic aanpappen met Halcon.

Ook niet de meest vredelievende persoon op aarde zullen we maar zeggen.

Jij incluis helaas. :)
pi_145244491
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik ben geen Koerd, en ik weet niet waar Halcon achter staat.
pi_145244498
quote:
Hun enige bondgenoot is Turkije
Nu sla je echt compleet door.

Turkije heeft hooguit indirect bijgedragen aan het ontstaan van IS. Er is nooit een bondgenootschap geweest.
Dit heb jij zelf ook meerdere malen aangegeven maar blijkbaar heb je hier twee gezichten in.

Jammer.
pi_145244501
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:42 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik ben geen Koerd, en ik weet niet waar Halcon achter staat.
Ah come on.

Ben je wel. :P
pi_145244502
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nu sla je echt compleet door.

Turkije heeft hooguit indirect bijgedragen aan het ontstaan van IS. Er is nooit een bondgenootschap geweest.
Dit heb jij zelf ook meerdere malen aangegeven maar blijkbaar heb je hier twee gezichten in.

Jammer.
Huh? Ik heb juist altijd gezegd dat Turkije ISIS heeft gesteund. Heb nooit gezegd dat er geen bondgenootschap is geweest, in tegendeel zelfs. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.

Daarnaast heeft Turkije ISIS niet gecreeerd, dat is niet waar. Turkije heeft ISIS wel gesteund, dat zijn twee verschillende dingen.
pi_145244504
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:44 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah come on.

Ben je wel. :P
Want iedere pro-Koerd is Koerd? Come on....
pi_145244511
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:44 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Want iedere pro-Koerd is Koerd? Come on....
Wat is een "pro-Koerd" in hemelsnaam. Of "Pro-Turk".

Betekent niks allemaal.
pi_145244555
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het zit je dwars hè dat er niet-Koerden zijn die sympathie hebben voor de Koerden?

Wen er maar vast aan. Veel mensen vinden Koerden helden en hebben hun mening over Turkije wat bijgesteld.
pi_145244568
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat is een "pro-Koerd" in hemelsnaam. Of "Pro-Turk".

Betekent niks allemaal.
Je snapt toch wel wat daar mee wordt bedoeld?
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:57:17 #124
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145244578
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:32 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Gaat erom dat je ze zo klein mogelijk maakt, zodat ze geen macht meer kunnen uitoefenen om een groot deel v/d bevolking bang te maken/onthoofden/ e.d.

Uiteindelijk is ISIS zo groot geworden door de eerste snelle successen die ze boekten, in combinatie met religie-doctrine. Men kreeg hoop en dacht bij een sterke organisatie te horen, al die andere oppositiepartijen waren namelijk zwak. Uiteindelijk zullen ze allemaal echter de dood vinden, ze sollen met de verkeerde.

Amerika - EU - Koerdische Peshmerga - Saudi Arabie - VAE werken samen nu, dus de Koerdistan in voormalig irak is niet meer aan te vallen.

Aan de andere kant hebben ze oorlog met een alliantie van Rusland - Iran - Syrie - Hezbollah, hier krijgen ze het ook moeilijk mee.

Hun enige bondgenoot is Turkije, maar die is door internationale druk steeds meer geneigd om hun bondgenootschap met ISIS op te geven.
Ah zo had ik er niet over nagedacht. Doordat je ze zo klein mogelijk maakt is de kans ook groter dat de laatste groep het opgeeft / verdwijnt natuurlijk. Gaat wel erg lastig worden om bereiken omdat ze nu ook zo diep in de steden zitten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_145244592
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zit je dwars hè dat er niet-Koerden zijn die sympathie hebben voor de Koerden?

Wen er maar vast aan. Veel mensen vinden Koerden helden en hebben hun mening over Turkije wat bijgesteld.
:')

Waarom zou dat mij in hemelsnaam dwarszitten.
pi_145244602
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

:')

Waarom zou dat mij in hemelsnaam dwarszitten.
Je begint er telkens over.
pi_145244643
Een de ene kant wel zwak van de koerden dat ze zo achtergesteld werden door de syrische regering, maar te laks zijn om mee te doen met de revolutie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145244656
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:06 schreef firefly3 het volgende:
Een de ene kant wel zwak van de koerden dat ze zo achtergesteld werden door de syrische regering, maar te laks zijn om mee te doen met de revolutie.
Ja, het was vast beter om mee te doen met IS :')
pi_145244740
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, het was vast beter om mee te doen met IS :')
Beetje dom om een keuze te moeten maken tussen isis en assad.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145244777
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Beetje dom om een keuze te moeten maken tussen isis en assad.
Daar komt het uiteindelijk wel op neer. Overigens, de Koerden worden aangevallen door IS.
pi_145244821
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar komt het uiteindelijk wel op neer. Overigens, de Koerden worden aangevallen door IS.
Niet echt, een coup is goed genoeg. Is vaker gebeurd.
pi_145244844
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Niet echt, een coup is goed genoeg. Is vaker gebeurd.
Ja. Dat lukt ook makkelijk natuurlijk. :N Kobani verdedigen is al lastig genoeg.
pi_145244917
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Dat lukt ook makkelijk natuurlijk. :N Kobani verdedigen is al lastig genoeg.
Beter dan genoegen nemen met zo'n krankzinnige dictator.
pi_145244945
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Koerden hebben al gekregen wat ze wilden van Assad en dat was namelijk een autonome regio. De rest boeit ze niet en terecht trouwens.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_145244946
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen. En beter Assad dan IS.
pi_145244961
Firefly is weer aan het dromen.
Protège moi de mes désirs.
pi_145244973
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Firefly is weer aan het dromen.
De realiteit is inderdaad net wat anders dan een game Civ5.
pi_145244999
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:43 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Koerden hebben al gekregen wat ze wilden van Assad en dat was namelijk een autonome regio. De rest boeit ze niet en terecht trouwens.
Koerden hebben daar hun koerdistan gekregen? Dat wist ik niet :D
pi_145245036
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen. En beter Assad dan IS.
Give me a break, als assad zijn nekschot heeft gekregen zijn er miljoenen niet-dictators in het land die het kunnen overnemen. Het krampachtig vol blijven houden dat assad de enige persoon is neemt obsessieve vormen aan.
pi_145245049
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Koerden hebben daar hun koerdistan gekregen? Dat wist ik niet :D
Ze wilden zelf bestuur en niet een eigen land. Ook een hele slimme keuze
pi_145245131
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Give me a break, als assad zijn nekschot heeft gekregen zijn er miljoenen niet-dictators in het land die het kunnen overnemen. Het krampachtig vol blijven houden dat assad de enige persoon is neemt obsessieve vormen aan.
Dat blijkt in bijvoorbeeld Libië en Irak wel ja :')
pi_145245141
Voor de gene die zich afvroegen waarom ze de 70 kinderen hadden vrij gelaten:
pi_145245159
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat blijkt in bijvoorbeeld Libië en Irak wel ja :')
In Libie is het beter gegaan dan in syrie. Bedankt voor het aanhalen van een voorbeeld :)
pi_145245166
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

In Libie is het beter gegaan dan in syrie. Bedankt voor het aanhalen van een voorbeeld :)
Is nog steeds een bende daar. Fijn om te zien dat jij dat kennelijk een prima situatie vindt.
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 09:36:49 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145245808
das een beetje de consequentie van zo'n burgeroorlog ... als je je buurman eenmaal haat dan is dat niet ineens weg

op zich gaat het er beter dan ik verwachtte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145247125
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:57 schreef mrstylo het volgende:
Voor de gene die zich afvroegen waarom ze de 70 kinderen hadden vrij gelaten:
Wow, "ze hebben gelijk, want het staat op hun vlag", komt ongeveer overeen met "wij hebben gelijk want het staat in de koran/bijbel/Telegraaf/FOK! etc.".
Ik zou stemmen voor een plan om wereldwijd een vak "kritisch lezen" in het onderwijs in te voeren.
Ik vermoed dat de ISIS theologen héél specifieke koranteksten hebben laten lezen. Sinds de koran door iedere moslim als heilig en volledig waar wordt beschouwd, zijn deze kinderen in no time hersengespoeld.
Racist
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:43:52 #147
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145247331
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:33 schreef Toga het volgende:

[..]

Wow, "ze hebben gelijk, want het staat op hun vlag", komt ongeveer overeen met "wij hebben gelijk want het staat in de koran/bijbel/Telegraaf/FOK! etc.".
Ik zou stemmen voor een plan om wereldwijd een vak "kritisch lezen" in het onderwijs in te voeren.
Ik vermoed dat de ISIS theologen héél specifieke koranteksten hebben laten lezen. Sinds de koran door iedere moslim als heilig en volledig waar wordt beschouwd, zijn deze kinderen in no time hersengespoeld.
Je zou er versteld van staan hoeveel mensen in Nederland niet anders redeneren. In de biblebelt wordt het argument 'het staat in de bijbel, dus het is goed' veel gebruikt. Niet meer dan logisch eigenlijk, als je vanaf je geboorte met de bijbel 'als heilig boek' aan je zij wordt opgevoed.

Edit: bij deze ex-geijzelaars is trouwens meer het stockholmsyndroom vermoed ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door UpsideDown op 06-10-2014 10:49:46 ]
Say what?
pi_145248004
quote:
'Gebakje'
De vliegers van de F-16's vlogen gisteren hun eerste verkenningsvluchten boven Irak. Netto en zijn oud-collega's noemen het toestel liefkozend 'het gebakje.' 'Het is een ontzettend lekker vliegtuig. Je zet hem in volle naverbrander op zijn staart en binnen anderhalve minuut zit je op 6 kilometer hoogte. De techniek is zo goed, dat je zelfs in een dicht bos nog doel treft. In de open woestijn van Irak lukt dat dus zelfs met je linkeroog dicht en je rechterarm op je rug. Richten, knop indrukken. De bom of raket doet de rest. Dat is niet veel anders dan in een computerspel.´
Dit onderdeel staat in dit AD-artikel

Dit soort teksten van de piloten vergroten juist de haat van de Islam ten aanzien van het Westen. Het neermaaien van IS-mensen zien ze als een computerspelletje, waarbij ze zelf nooit geraakt kunnen worden. Dit is te walgelijk voor woorden.
En dan de nieuwsuitzendingen van de NOS op Radio 1 afgelopen nacht.
Een proefvlucht van 'onze' F-16 is elk uur het meest 'belangwekkende' nieuws.
pi_145248095
ISIS krijgt koekje van eigen deeg: female suicide bomber.

quote:
Kurds battle for Syria town, female suicide bomber hits ISIS

MURSITPINAR, Turkey: Kurdish militia fought off a fresh assault by ISIS on a key Syrian town early Monday, after one desperate woman defender carried out a suicide attack against the jihadists.

ISIS militants attempted to storm the town of Kobani on the Turkish border from both east and west of a strategic hill to the south, but Kurdish fighters repulsed the attack, the Syrian Observatory for Human Rights said.

A Syrian Kurdish official inside Kobani said the town had come under heavy bombardment by the jihadists and there had been fierce clashes as the Kurdish fighters fought off the assault.

ISIS fighters seized part of Mishtenur Hill, which overlooks Kobani, late on Saturday, but U.S.-led airstrikes slowed their advance.

The Syrian Kurdish official said ISIS fighters were just one kilometre (less than a mile) from the town and that airstrikes alone were not enough to stop them.

Idris Nahsen complained there was no coordination between coalition commanders and Kurdish fighters on the ground.

In a sign of the Kurdish defenders' mounting desperation, a female suicide bomber blew herself up at an ISIS position east of Kobani on Sunday, the Observatory said.

It was the first reported instance of a female Kurdish fighter employing a tactic often used by the jihadists, said the Britain-based watchdog, which has a wide network of sources inside Syria.

The Kurdish official confirmed the suicide bombing but was non-committal about whether there would be more.

"I don't know. It is related to the situation. We don't have this strategy," Nahsen said.

Sunday's fighting around Kobani - also known as Ain al-Arab - killed at least 19 Kurdish fighters and 27 ISIS jihadists, the Observatory said.

Under assault by ISIS for nearly three weeks, the town has become a crucial battleground in the international fight against the jihadists, who sparked further outrage at the weekend with the release of a video showing the beheading of Briton Alan Henning.

The video - the latest in a series of on-camera beheadings of Western hostages - included a threat to another hostage, U.S. aid worker Peter Kassig.

Kassig's parents have issued a video plea for their son's release, urging his captors to show mercy towards the 26-year-old former US soldier who is a Muslim convert.

His parents have also revealed that Kassig wrote them a letter in June expressing his fears of death and concern for his family.

"I am obviously pretty scared to die but the hardest part is not knowing, wondering, hoping and wondering if I should even hope at all. I am very sad all this has happened and for what all of you back home are going through," Kassig wrote in the letter.

ISIS began its advance on Kobani on September 16, seeking to cement its grip over a long stretch of the Syria-Turkey border.

The offensive prompted a mass exodus from the town and surrounding countryside, with some 186,000 people fleeing into Turkey.

One mortar round hit a house on Turkish territory just a few kilometres (miles) from Kobani on Sunday, wounding five people, medical sources said.

The source of the fire was unclear, but residents of two small border villages were ordered evacuated as a precaution.

The Turkish parliament last week authorised the government to join the campaign, but so far no plans for military action have been announced, to the dismay of Turkey's own large Kurdish minority.

Extremist Sunni Muslim group ISIS has seized large parts of Syria and Iraq, declaring a "caliphate" in June and imposing its harsh interpretation of Islamic law.

The group has been accused of carrying out widespread atrocities including mass executions, abductions, torture and forcing women into slavery.

It has also released videos of the on-camera beheadings of two U.S. journalists, a British aid worker and on Friday of Henning, a 47-year-old British volunteer driver who went to Syria with a Muslim charity.

After first launching strikes against ISIS in Iraq in August, Washington has built a coalition of allies to wage an air campaign against the group.

In Iraq, the pace of the coalition air campaign against ISIS picked up on Sunday with the first strike by Belgium and maiden combat sorties by Australia and The Netherlands.

Britain, France and Denmark have also committed aircraft to the campaign against ISIS in Iraq, where a fightback by Kurdish forces in the north has made slow progress while federal troops have come under renewed assault by the jihadists west of Baghdad.

In Syria, Washington relies on the support of five Arab allies - Bahrain, Jordan, Qatar, Saudi Arabia and the United Arab Emirates.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:35:48 #150
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145248389
quote:
Tientallen doden bij strijd om Koerdische stad Kobani

Bij gevechten om de Koerdische stad Kobani in het noorden van Syrië zijn maandagochtend tientallen doden gevallen. Koerdische verdedigers van de stad sloegen een aanval van terreurbeweging Islamitische Staat af.

Aan de zijde van de Koerdische volksmilitie waren negentien doden te betreuren, aan IS kant zeker 27.

Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten maandag.

De aanvallen op de stad kwamen tegelijkertijd uit het westen en het oosten. Volgens de Koerdische autoriteiten verdedigen circa vijfduizend mannen de stad. Ze kampen met een toenemend tekort aan munitie en wapens.

De verdedigers van de stad zijn vastberaden. ''We zullen winnen of sterven. We zullen ons tot het eind verzetten'', aldus de leider van de verdedigingsautoriteit in de stad.

Zondag blies een vrouwelijke Koerdische strijder zichzelf op toen ze zonder munitie kwam te zitten.

Door: ANP
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')