abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:15:42 #51
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145241766
iRevolt9 twitterde op maandag 06-10-2014 om 00:14:01 Reports of Airstrikes now on Tabaqa, #Reqqa. v @markito0171 US doesn't seem to be giving a shit to a city that's about to fall. #SOSKobani reageer retweet
pi_145241767
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:12 schreef primakov het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn bronnen spreken jou tegen:

http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/wij-zijn-allen-ottomanen

en het boek http://www.bol.com/nl/p/z(...)rs/1001004006012830/

Dat laatste boek is trouwens een aanrader (jij was het die boekentips altijd welkom vond?)
Ottomaanse "hof poëzie" was anders niet Perzisch...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145241797
Ziet er naar uit dat IS toch steeds een stukje dichter bij Kobani komt en volgens sommige berichten al in de buitenwijken is. Dit gaat een slachting van formaat worden als de Koerden nog verder teruggedrongen worden. Snap absoluut niet dat Turkije niet te hulp schiet. Ze zouden vanaf Turks grondgebied prima de stellingen van IS kunnen raken.
pi_145241813
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:17 schreef Nintex het volgende:
Ziet er naar uit dat IS toch steeds een stukje dichter bij Kobani komt en volgens sommige berichten al in de buitenwijken is. Dit gaat een slachting van formaat worden als de Koerden nog verder teruggedrongen worden. Snap absoluut niet dat Turkije niet te hulp schiet. Ze zouden vanaf Turks grondgebied prima de stellingen van IS kunnen raken.
Ze willen eerst dat de YPG zich bij het FSA aansluit...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145241833
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Want?
pi_145241850
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Want?
Ze willen dat ze vechten tegen Assad en de Koerden moeten ook hun autonomie opgeven.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_145241858
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Want?
http://www.hurriyetdailyn(...)=72545&NewsCatID=510

Blijkbaar bang voor een autonome Koerdische regio met goedkeuring van de Syrische regering.
pi_145241864
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:10 schreef Aloulou het volgende:
Dat een literaire beschaving het verschil maakt in of een deel van een Moslimgeworden volk de eigen identiteit aanhoudt of niet.
De Koerden hebben nog steeds een eigen identiteit en nog steeds een eigen taal. Dat terwijl ze al langer dan 100 jaar vechten op 4 fronten(Irak, Turkije, Syrie, Iran).

Dat Perzen ten opzichte van de Koerden wat meer boeken uitbrachten, betekent nog niks. Daarom snap ik niet waar jij heen wilt.
pi_145241875
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het lijkt mij belangrijker om de grens onder controle te houden. Of heeft Erdogan zijn leger top zo ver verkracht dat hij ze niet meer durft te mobiliseren?
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:22:42 #60
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145241909
Rekka_K twitterde op zondag 05-10-2014 om 23:56:36 Some unrest in the Turkish town of Cizre just to the NW of the Turkish-Syrian-Iraqi tripoint. http://t.co/akFfDPCJXs reageer retweet
Anti-Turkije
pi_145241962
Ik snap Erdogan niet. dankzij de Kurdische stemmers zit hij daar nu. Alsof ze dit pikken.
pi_145242006
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:25 schreef mrstylo het volgende:
Ik snap Erdogan niet. dankzij de Kurdische stemmers zit hij daar nu. Alsof ze dit pikken.
Die Koerdische stemmers beschouwen zich ten eerste als moslim. Die steunen gewoon erdogan policy.
pi_145242012
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:20 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dat Perzen ten opzichte van de Koerden wat meer boeken uitbrachten, betekent nog niks.
Hier devalueer je de Perzische literatuur, poëzie en hieraan gelieerde werken/cultuuruitingen toch wel hoor, ik moet qua Midden-Oosterse cultuur hiervan nog het equivalent vinden.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:28:34 #64
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145242047
ResistanceER twitterde op maandag 06-10-2014 om 00:22:35 #Hezbollah booby trapped the Bases / HQ of #JAN / #ISIS between #Arsal - Britel and sent many to hell. #Lebanon reageer retweet
pi_145242048
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:20 schreef mylamboisblack het volgende:
De Koerden hebben nog steeds een eigen identiteit en nog steeds een eigen taal. Dat terwijl ze al langer dan 100 jaar vechten op 4 fronten(Irak, Turkije, Syrie, Iran).
Joh?

quote:
Dat Perzen ten opzichte van de Koerden wat meer boeken uitbrachten, betekent nog niks. Daarom snap ik niet waar jij heen wilt.
Ik heb het je al uitgelegd wat ik bedoelde. Als je het dan maar niet snapt omdat je denkt dat ik meen dat Koerden "nog steeds geen eigen taal en identiteit hebben" is dat jammer. Overigens brachten de Perzen niet "wat meer boeken" uit, gigantisch veel meer. En dat betekent weldegelijk wat, er is een direct verband te leggen in de voormoderniteit van Moslimvolkeren in het M-Oosten en mate van assimilatie met het aannemen van de Arabische taal in verhouding tot literaire beschaving die ze wel, niet, of vrijwel niet hadden.

En volgens mij proberen de Koerden (in Irak) ook vandaag de dag een soort Standaard Koerdisch te onderwijzen. Hoewel ik las dat in sommige gebieden in Iraaks Koerdistan in Sorani lesmateriaal wordt lesgegeven en andere gebieden in het andere Koerdische dialect (ben ff naam kwijt..Kormanji?). Een uniforme schrijftaal heeft een volk nodig.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145242141
Het ziet er naar uit dat FSA de koerden zal helpen in oorlog tegen de IS, ik weet niet of de berichten kloppen maar ik zou het me best kunnen voorstellen. Ze hebben namelijk een gezamenlijke vijand die ze blijkbaar nog erger dan Asad vinden. Ik ben PRO FSA maar ik vind niet dat ze de koerden moeten helpen, en dan spreek ik in het specifiek over de PKK koerden. Verder lees ik ook dat IS het oostelijke deel van Kobani heeft overgenomen, in hoeverre dit klopt weet ik ook niet precies, hoe dan ook het ziet er slecht uit voor de PKK in Kobani.
pi_145242147
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:28 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Joh?

[..]

Ik heb het je al uitgelegd wat ik bedoelde. Als je het dan maar niet snapt omdat je denkt dat ik meen dat Koerden "nog steeds geen eigen taal en identiteit hebben" is dat jammer. Overigens brachten de Perzen niet "wat meer boeken" uit, gigantisch veel meer. En dat betekent weldegelijk wat, er is een direct verband te leggen in de voormoderniteit van Moslimvolkeren in het M-Oosten en mate van assimilatie met het aannemen van de Arabische taal in verhouding tot literaire beschaving die ze wel, niet, of vrijwel niet hadden.

En volgens mij proberen de Koerden (in Irak) ook vandaag de dag een soort Standaard Koerdisch te onderwijzen. Hoewel ik las dat in sommige gebieden in Iraaks Koerdistan in Sorani lesmateriaal wordt lesgegeven en andere gebieden in het andere Koerdische dialect (ben ff naam kwijt..Kormanji?). Een uniforme schrijftaal heeft een volk nodig.
Oke, dat kan allemaal, maar probeer je nu te zeggen dat Koerden geen eigen staat verdienen omdat ze geen uitgebreide literaire geschiedenis hebben? Je zegt wel heel veel, en veel klopt ook, maar waar gaan we heen met de discussie?
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:34:56 #68
421524 SadPanda
pi_145242172
UK jihadists were traded by Turkey for hostages
Two British jihadists are understood to have been among scores of militant prisoners handed back to Islamic State by Turkey in return for the release of diplomats held by the group.
British counter-terrorism officers are investigating Shabazz Suleman, 18, a grammar school pupil, and Hisham Folkard, 26, who are both thought to be among as many as 180 fighters traded with Isis as part of a deal to secure the release of Turkish consular staff.
http://www.thetimes.co.uk/tto/news/uk/article4227988.ece
Anti-Turkije
pi_145242185
Er wordt nu gesproken over 15 zelfmoord terroristen van de PKK die zichzelf hebben opgeblazen. Ja ook dit zal me niks verbazen!
pi_145242189
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:
UK jihadists were traded by Turkey for hostages
Two British jihadists are understood to have been among scores of militant prisoners handed back to Islamic State by Turkey in return for the release of diplomats held by the group.
British counter-terrorism officers are investigating Shabazz Suleman, 18, a grammar school pupil, and Hisham Folkard, 26, who are both thought to be among as many as 180 fighters traded with Isis as part of a deal to secure the release of Turkish consular staff.
http://www.thetimes.co.uk/tto/news/uk/article4227988.ece
49 voor 180. ISIS weet wel te onderhandelen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:37:11 #71
421524 SadPanda
pi_145242218
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:35 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

49 voor 180. ISIS weet wel te onderhandelen.
Of Turkije wou zoveel mogelijk ISIS terroristen vrij. ;)
Anti-Turkije
pi_145242272
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:33 schreef mylamboisblack het volgende:
Oke, dat kan allemaal, maar probeer je nu te zeggen dat Koerden geen eigen staat verdienen omdat ze geen uitgebreide literaire geschiedenis hebben?
Nee. Koerden en een staat staat totaal los van historie als het wel of niet hebben van een rijke literaire geschiedenis. Ik gun ze zeker wel een staat. Alleen denk ik dat dat sowieso in Turkije en Iran nooit zal gebeuren, die landen zijn veel te sterk. Syrie ook niet zolang Bashar er zit. Wellicht Iraaks Koerdistan ooit in de toekomst maar ook daar moeten ze dan een regionale grootmacht meekrijgen die hen actief steunt; Turkije, Iran of Amerika (wereldmacht). En ik denk niet dat die daar actief steun aan gaan geven zoals de kaarten nu al een tijd liggen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145242279
Hopelijk krijgt Hezbollah ooit Libanon in handen trouwens, het Libanese leger stelt niks voor.
pi_145242307
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:35 schreef Biebsie het volgende:
Er wordt nu gesproken over 15 zelfmoord terroristen van de PKK die zichzelf hebben opgeblazen. Ja ook dit zal me niks verbazen!
Terroristen ja?
pi_145242308
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nee. Koerden en een staat staat totaal los van historie als het wel of niet hebben van een rijke literaire geschiedenis. Ik gun ze zeker wel een staat. Alleen denk ik dat dat sowieso in Turkije en Iran nooit zal gebeuren, die landen zijn veel te sterk. Syrie ook niet zolang Bashar er zit. Wellicht Iraaks Koerdistan ooit in de toekomst maar ook daar moeten ze dan een regionale grootmacht meekrijgen die hen actief steunt; Turkije, Iran of Amerika (wereldmacht). En ik denk niet dat die daar actief steun aan gaan geven zoals de kaarten nu al een tijd liggen.
Ik denk ook dat alleen Iraaks-Koerdistan onafhankelijk gaat worden. Turkije gaat niks afgeven, Syrie gaat nog minimaal 5 jaar in oorlog zitten laat staan Koerdische onafhankelijkheid,

Een interessante plek is Iran. Iran is het mikpunt van de Saudische-Amerikaanse-Israelische coalitie. Mocht daar ooit een oorlog uitbreken waarbij Iran verliest, dan zullen de Koerden zeker hun kans grijpen.
pi_145242314
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Terroristen ja?
Jouw UI is trouwens baas.
pi_145242335
quote:

[..]

Terroristen ja?
Ja en wat?
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:44:03 #78
421524 SadPanda
pi_145242337
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef mylamboisblack het volgende:
Een interessante plek is Iran. Iran is het mikpunt van de Saudische-Amerikaanse-Israelische coalitie. Mocht daar ooit een oorlog uitbreken waarbij Iran verliest, dan zullen de Koerden zeker hun kans grijpen.
De meerderheid van de Iraanse Koerden is tegen autonomie en al helemaal onafhankelijkheid.
Anti-Turkije
pi_145242341
quote:

[..]

Terroristen ja?
Je hebt het tegen Iliass he. Een Marokkaan die het liefst een Turk was. Je kan alleen medelijden met hem hebben.
pi_145242344
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De meerderheid van de Iraanse Koerden is tegen autonomie en al helemaal onafhankelijkheid.
Heb je bewijs?
pi_145242351
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bewijs? Geen Iraans onderzoek trouwens, Iraanse media wordt gecontroleerd.
pi_145242363
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:17 schreef Nintex het volgende:
Salih Muslim was zeer recent in Turkije, overduidelijk vanwege de hoge nood en om te spreken met de Turkse autoriteiten over wat de oplossing in Kobane kan zijn. Turkije gaat hun aartsvijand PKK in Syrie echt niet zomaar helpen natuurlijk. PKK heeft hen nodig en niet andersom. Die gaan harde eisen en voorwaarden stellen.
pi_145242396
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Salih Muslim was zeer recent in Turkije, overduidelijk vanwege de hoge nood en om te spreken met de Turkse autoriteiten over wat de oplossing in Kobane kan zijn. Turkije gaat hun aartsvijand PKK in Syrie echt niet zomaar helpen natuurlijk. PKK heeft hen nodig en niet andersom. Die gaan harde eisen en voorwaarden stellen.
Een paar van die eisen zijn bekend:
- Join FSA army(corrupte organisatie die eigenlijk niet bestaat)
- Neem afstand van PKK
- Geef autonomie op
- Strijd tegen Assad
pi_145242400
quote:

[..]

Hun(Turkije) eis was om autonomie op te geven.
pi_145242406
quote:

[..]

Het zou juist een mooie gelegenheid moeten zijn om vrede te sluiten. Maar ja... ;(
pi_145242436
Hoeveel mensen zouden er dan nog in Kobane aanwezig zijn?
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:48:40 #87
421524 SadPanda
pi_145242456
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:44 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Heb je bewijs?
During the Shia revolution in Iran the major Kurdish political parties were unsuccessful in absorbing Shia Kurds, who have no interest in autonomy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Kurdistan

Staan maar liefst drie bronnen bij.

Unlike in other Middle Eastern countries with Kurdish populations, there are strong ethnolinguistical and cultural ties between Kurds and Persians as Iranian peoples.[13] According to Kreyenbroek, many Kurds in Iran have shown no interest in Kurdish nationalism,[13] especially Shia Kurds, who even vigorously reject idea of autonomy, preferring direct rule from Tehran.[13][14] Iranian national identity is questioned mainly in the peripheral Kurdish Sunni regions
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_separatism_in_Iran

That Kurds share much of their history with the rest of Iran is seen as a reason why Kurdish leaders in Iran do not want a separate Kurdish state
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Kurdish_people#Iran
Anti-Turkije
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:49:07 #88
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145242466
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:47 schreef Spanjaard5 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er dan nog in Kobane aanwezig zijn?
Enkele duizenden YPG en nog meer daesh baarden eromheen.
pi_145242493
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik denk ook dat alleen Iraaks-Koerdistan onafhankelijk gaat worden. Turkije gaat niks afgeven, Syrie gaat nog minimaal 5 jaar in oorlog zitten laat staan Koerdische onafhankelijkheid,
De YPG heeft nu het probleem in Syrie dat ze hulp nodig hebben tegenover ISIS, maar daarvoor wordt wel van ze verwacht dat ze zich tegen Assad keren. En juist aan die afspraken onder de tafel met Assad hebben ze best veel gehad afgelopen 3 jaar; zij regeren hun gebieden maar laten wel die paar Syrische overheidsmilitairen toe, voor de vorm. En dan krijgen ze terug dat ze door Assad totaal niet worden aangevallen. Helaas zitten ze nu met ISIS in hun nek niet in de positie om eventuele hulp van buitenaf af te slaan....als de Amerikanen of Turken het dus hard willen spelen eisen ze dat de YPG zich aansluit bij de oppositie als FSA en volledig tegen Bashar keert.

quote:
Iraanse regime gaat niet omver geworpen worden. Die kans is heel klein. Vergeet ook niet dat ze juist nu op betere speaking terms met Amerika zijn dan voorheen.
pi_145242499
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:49 schreef .Exe het volgende:
Enkele duizenden YPG en nog meer daesh baarden eromheen.
Dus als het valt kunnen we ons weer voorbereiden op een zooi dodenmarsen en filmpjes van massa executies..

Alleen die berichten van vandaag gaat het vallen horen we al een week.. Vind die berichtgeving daaromtrent een beetje wazig
pi_145242530
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

During the Shia revolution in Iran the major Kurdish political parties were unsuccessful in absorbing Shia Kurds, who have no interest in autonomy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Kurdistan

Staan maar liefst drie bronnen bij.

Unlike in other Middle Eastern countries with Kurdish populations, there are strong ethnolinguistical and cultural ties between Kurds and Persians as Iranian peoples.[13] According to Kreyenbroek, many Kurds in Iran have shown no interest in Kurdish nationalism,[13] especially Shia Kurds, who even vigorously reject idea of autonomy, preferring direct rule from Tehran.[13][14] Iranian national identity is questioned mainly in the peripheral Kurdish Sunni regions
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_separatism_in_Iran

That Kurds share much of their history with the rest of Iran is seen as a reason why Kurdish leaders in Iran do not want a separate Kurdish state
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Kurdish_people#Iran
Hmm, ik kan dat ergens wel begrijpen, Perzen en Koerden zijn in precies ''bloedbroeders'', net zoals Turken en Azeris dat zijn.

Alleen speelt het shia geloof ook een grote rol. Heel veel sji'ieten zijn trouw aan Iran, ik heb meerdere interviews gezien waarin Egyptische en Hezbolliaanse sji'ieten trouw zweren aan Iran.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:53:41 #93
421524 SadPanda
pi_145242568
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:52 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Alleen speelt het shia geloof ook een grote rol. Heel veel sji'ieten zijn trouw aan Iran, ik heb meerdere interviews gezien waarin Egyptische en Hezbolliaanse sji'ieten trouw zweren aan Iran.
Klopt.
Dat Hezbollah strijders trouw zweren aan Iran is logisch, zonder Iran geen Hezbollah.
Anti-Turkije
pi_145242584
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:50 schreef Aloulou het volgende:
Iraanse regime gaat niet omver geworpen worden. Die kans is heel klein. Vergeet ook niet dat ze juist nu op betere speaking terms met Amerika zijn dan voorheen.
Dat zei men ook, totdat de islamitische revolutie daar aanbrak. Je weet het maar nooit. Mocht israel ooit een oorlog krijgen met Iran, dan veranderen de posities heel snel. Iran weigert haar atoomprogramma op te zeggen bijvoorbeeld.
pi_145242603
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:53 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Klopt.
Dat Hezbollah strijders trouw zweren aan Iran is logisch, zonder Iran geen Hezbollah.
Klopt, sji'ieten hechten sowieso veel waarde aan hun Ayatollah.
pi_145242619
Een ding is zeker: Irak bestaat niet meer. Irak had ook nooit moeten bestaan, het land is gebaseerd op lucht. Er zijn totaal geen argumenten om het bestaan van Irak te verdedigen, laat staan de grenzen.

Irak is in feite opgedeeld in: Koerdistan, ISIS en ''Shiastan''.
pi_145242654
Corrigeer me als ik fout zit, maar is Iran voor sjiieten niet hetzelfde wat KSA eigenlijk voor soennieten hoort te zijn?

@Sadpanda
Grappig om te lezen. Maar snap dan niet waar de PJAK voor strijd dan.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:57:49 #98
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145242677
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:50 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Dus als het valt kunnen we ons weer voorbereiden op een zooi dodenmarsen en filmpjes van massa executies..

Alleen die berichten van vandaag gaat het vallen horen we al een week.. Vind die berichtgeving daaromtrent een beetje wazig
Omdat bijna iedereen had verwacht dat Kobani eerder al zou vallen maar dat blijkt anders.
Als het valt, ja dan krijg je de daesh propaganda filmpjes ongetwijfeld :{
pi_145242687
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:56 schreef mrstylo het volgende:
Corrigeer me als ik fout zit, maar is Iran voor sjiieten niet hetzelfde wat KSA eigenlijk voor soennieten hoort te zijn?
Eigenlijk zou SA inderdaad hetzelfde moeten zijn voor soennieten, als Iran voor sji'ieten is. Maar goed, dat zal nooit gebeuren. 5000 prinsen in SA, die gaan hun macht en geld echt niet opgeven om een kalifaat te vestigen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 01:00:33 #100
421524 SadPanda
pi_145242732
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:56 schreef mrstylo het volgende:
Maar snap dan niet waar de PJAK voor strijd dan.
Zij denken blijkbaar dat ze het beter weten dan de Koerden zelf.
Net als bijvoorbeeld de FARC in Colombia, die worden ook gehaat door vrijwel de hele bevolking.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')