abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145240904
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:
Ottomaanse staatsmacht was zwak in de oosterse vilayets. Ze regeerden door middel van tribale proxies (stamhoofden).
Weet ik, o.a. als buffer tegen het Perzische rijk waar men nogal strijd mee gevoerd heeft. Die "echt?" was sarcastisch bedoelt. Vertellen dat de Koerden een eigen taal en cultuur hebben is nogal een open deur intrappen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:44:20 #27
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145240946
iRevolt9 twitterde op zondag 05-10-2014 om 23:41:22 Ibrahim Kaban from Kobani: ISIS have entered some parts of Kobani then retreated after suffering heavy casualties. reageer retweet
pi_145240953
http://www.dailystar.com.(...)e.ashx#axzz3FJF2IOAc

Fierce fighting kills 17 in east Lebanon
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:44:38 #29
365082 IPA35
Patriarch
pi_145240957
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:42 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Weet ik, o.a. als buffer tegen het Perzische rijk waar men nogal strijd mee gevoerd heeft. Die "echt?" was sarcastisch bedoelt. Vertellen dat de Koerden een eigen taal en cultuur hebben is nogal een open deur intrappen.
Problemen met de Koerden ontstonden pas nadat een stel Balkan-Turken hun taal cultuur maar achterhaald vonden. Idem met de Ba'athisten en de Koerden in feite.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145241176
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:42 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Jij doet alsof de Koerden alles opgaven en totaal assimileerden, wat ik weerspreek. De Koerden zijn in alle islamitische kalifaten gewoon zichzelf gebleven, ze gingen niet massaal in opstand omdat ze zichzelf als moslim zagen en niet als Koerd. Zie Salah Edin als voorbeeld.
pi_145241221
Iedereen al de volledige video van VICE news gezien? Dit laat duidelijk zien hoe erg assad is. Hij heeft al jaren lang barrelbombs gegooid op drukbevolkte gebieden. Niet eens de frontline waar rebellen zitten, maar diep in het gedeelte waar slechts burgers zitten. Deze massamoordenaar moet zo snel mogelijk gestopt worden. Mensen die deze massamoordenaar steunen moeten hun ogen openen.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145241242
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Problemen met de Koerden ontstonden pas nadat een stel Balkan-Turken hun taal cultuur maar achterhaald vonden. Idem met de Ba'athisten en de Koerden in feite.
Nee, problemen met de Koerden onstonden nadat het Ottomaanse Rijk was vernietigd en heel het MO eigen staten kreeg(waarvan Irak totaal gebaseerd was op lucht) van de Britten en Fransen, behalve de koerden.

Vervolgens dwong Turkije, onder leiding van fascist Ataturk dat de Koerden hun hele geschiedenis maar moesten wissen en Turks moesten worden. Een terechte opstand van de Koerden. Niet iedereen is Berber en wil graag dat alles wordt uitgewist.
pi_145241279
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:53 schreef firefly3 het volgende:
Iedereen al de volledige video van VICE news gezien? Dit laat duidelijk zien hoe erg assad is. Hij heeft al jaren lang barrelbombs gegooid op drukbevolkte gebieden. Niet eens de frontline waar rebellen zitten, maar diep in het gedeelte waar slechts burgers zitten. Deze massamoordenaar moet zo snel mogelijk gestopt worden. Mensen die deze massamoordenaar steunen moeten hun ogen openen.

Ik had die inderdaad gezien, maar het probleem is, dat die jihadisten zelf tussen die mensen zitten. Ze hebben niet zoiets als een frontlinie van waaruit zij constant vechten. Anders had Assad die wel gebombardeerd en automatisch gewonnen.

De jihadisten verstoppen zich tussen de mensen, op zich wel logisch, maar het is niet zo zwartwit als je voorstelt.
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:57:14 #34
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145241344
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:53 schreef firefly3 het volgende:

Takfiri-terroristen propaganda. :O
Anti-Turkije
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:58:27 #35
365082 IPA35
Patriarch
pi_145241381
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:54 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Nee, problemen met de Koerden onstonden nadat het Ottomaanse Rijk was vernietigd en heel het MO eigen staten kreeg(waarvan Irak totaal gebaseerd was op lucht) van de Britten en Fransen, behalve de koerden.

Vervolgens dwong Turkije, onder leiding van fascist Ataturk dat de Koerden hun hele geschiedenis maar moesten wissen en Turks moesten worden. Een terechte opstand van de Koerden. Niet iedereen is Berber en wil graag dat alles wordt uitgewist.
De aanzet daarvoor begon al na 1912.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145241398
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:51 schreef mylamboisblack het volgende:
Jij doet alsof de Koerden alles opgaven en totaal assimileerden, wat ik weerspreek.
Je taal verliezen is een hele flinke stap naar assimilatie. Eigenlijk blijft er niets meer over na je taal verloren te hebben. Aangezien je zelf toch weer Salaheddin aanhaalt is dat nou een voorbeeld van een verarabiseerd persoon. Dat is geen probleem. Maar ik gaf slechts aan dat er heel veel Perzische Moslims in zijn tijd waren die niet verarabiseerd waren, waaronder Moslimgeleerden uit Perzie die ook Arabisch spraken, maar daarnaast ook in het Perzisch flink boeken hebben achtergelaten. Wat het verschil in deze is is dat het Perzisch een rijke literaire beschaving had en daardoor de vele Perzen ondanks dat ze Moslim werden niet verarabiseerden integenstelling tot Koerden als Salaheddin en vrijwel heel N-Afrika bijv.

quote:
De Koerden zijn in alle islamitische kalifaten gewoon zichzelf gebleven, ze gingen niet massaal in opstand omdat ze zichzelf als moslim zagen en niet als Koerd. Zie Salah Edin als voorbeeld.
Een deel van de Koerden zijn verarabiseerd en een deel niet. Dat deel wat niet is verarabiseerd vecht nu in Kobane tegen ISIS bijv. Dat deel wat (lang geleden) wel is verarabiseerd vecht nu (als "arabier") met Bashar of een enkele mongool met ISIS.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145241408
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De aanzet daarvoor begon al na 1912.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dat kan best, maar de Koerden merkten dit pas na de val v/h Ottomaanse Rijk. In het Ottomaanse Rijk werden ze juist goed behandeld, en streden ze zelfs mee.
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:59:52 #38
365082 IPA35
Patriarch
pi_145241421
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:59 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dat kan best, maar de Koerden merkten dit pas na de Tweede Wereldoorlog. In het Ottomaanse Rijk werden ze juist goed behandeld, en streden ze zelfs mee.
Na de Tweede Wereldoorlog pas?

Moet je in Dersim mee aankomen, jij.
pi_145241454
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:59 schreef Aloulou het volgende:
Je taal verliezen is een hele flinke stap naar assimilatie. Eigenlijk blijft er niets meer over na je taal verloren te hebben. Aangezien je zelf toch weer Salaheddin aanhaalt is dat nou een voorbeeld van een verarabiseerd persoon. Dat is geen probleem. Maar ik gaf slechts aan dat er heel veel Perzische Moslims in zijn tijd waren die niet verarabiseerd waren, waaronder Moslimgeleerden uit Perzie die ook Arabisch spraken, maar daarnaast ook in het Perzisch flink boeken hebben achtergelaten. Wat het verschil in deze is is dat het Perzisch een rijke literaire beschaving had en daardoor de vele Perzen ondanks dat ze Moslim werden niet verarabiseerden integenstelling tot Koerden als Salaheddin en vrijwel heel N-Afrika bijv.
Maar wat is het punt nou van je verhaal? Ik wil je best geloven maar ik snap niet waar je heen wil. Wat is de conclusie die je trekt?
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:59 schreef Aloulou het volgende:
Een deel van de Koerden zijn verarabiseerd en een deel niet. Dat deel wat niet is verarabiseerd vecht nu in Kobane tegen ISIS bijv. Dat deel wat (lang geleden) wel is verarabiseerd vecht nu (als "arabier") met Bashar of een enkele mongool met ISIS.
Het overgrote deel van de Koerden is niet verarabiseerd, het gaat er niet om wat kleine groepjes doen.
pi_145241455
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:55 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik had die inderdaad gezien, maar het probleem is, dat die jihadisten zelf tussen die mensen zitten. Ze hebben niet zoiets als een frontlinie van waaruit zij constant vechten. Anders had Assad die wel gebombardeerd en automatisch gewonnen.

De jihadisten verstoppen zich tussen de mensen, op zich wel logisch, maar het is niet zo zwartwit als je voorstelt.
Er is wel een frontline, maar die is moelijk te beschieten. Dus gooien ze barrelbombs in het midden. De lafaards.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145241462
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Na de Tweede Wereldoorlog pas?

Moet je in Dersim mee aankomen, jij.
Sorry, ik bedoelde na de val van het Ottomaanes Rijk :') :')(eerste wereldoorlog)
pi_145241475
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:01 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde na de val van het Ottomaanes Rijk :') :')
Het eckte Rijk viel in 1909 :Y .
pi_145241479
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Takfiri-terroristen propaganda. :O
Zegt de grootste massamoordenaar aanhanger die er bestaat? Ik ken geen enkele huidige wereldleider die zoveel doden op zijn geweten heeft dan assad. Je zou je moeten schamen.
pi_145241503
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het eckte Rijk viel in 1909 :Y .
De echte vervolging van de Koerden begon na de stichting van Turkije.
pi_145241516
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

De echte vervolging van de Koerden begon na de stichting van Turkije.
Ja.
pi_145241525
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:20 schreef Bilge het volgende:

[..]
Daar was Perzisch de voertaal van zowel staatsapparaat als koningshuis.
Perzisch was aan het Ottomaanse hof eveneens de voertaal, wat is nu de waarde van jouw argument?

En ik was in de veronderstelling dat jij minder biased en vooringenomen was dan bijv ClapClap, maar qua Turks nationalistische ondertoon kan er ook wat van kennelijk. Clapclap komt er gezien zijn nieuwe UI ook voor uit.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_145241575
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:04 schreef primakov het volgende:

[..]

Perzisch was aan het Ottomaanse hof eveneens de voertaal, wat is nu de waarde van jouw argument?

En ik was in de veronderstelling dat jij minder biased en vooringenomen was dan bijv ClapClap, maar qua Turks nationalistische ondertoon kan er ook wat van kennelijk. Clapclap komt er gezien zijn nieuwe UI ook voor uit.
Nou nou nou, naast wat grammaticale constructies uit het Perzisch en een hoop leenwoorden was het toch echt Turks.
pi_145241641
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:04 schreef primakov het volgende:

[..]

En Frans was de voertaal aan elke hof in Europa voor een lange tijd.
Normaal komt Aoulou met interessante analyses, maar ik ben het niet eens met wat hij nu verkondigt. (voortbouwen op de onzinnige opmerkingen van Bilge)
pi_145241675
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:01 schreef mylamboisblack het volgende:
Maar wat is het punt nou van je verhaal? Ik wil je best geloven maar ik snap niet waar je heen wil. Wat is de conclusie die je trekt?
Dat een literaire beschaving het verschil maakt in of een deel van een Moslimgeworden volk de eigen identiteit aanhoudt of niet.

quote:
Het overgrote deel van de Koerden is niet verarabiseerd
Beter lezen. Nergens zeg ik "overgrote deel".
pi_145241721
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nou nou nou, naast wat grammaticale constructies uit het Perzisch en een hoop leenwoorden was het toch echt Turks.
Nee hoor, mijn bronnen spreken jou tegen:

http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/wij-zijn-allen-ottomanen

en het boek http://www.bol.com/nl/p/z(...)rs/1001004006012830/

Dat laatste boek is trouwens een aanrader (jij was het die boekentips altijd welkom vond?)
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')