Inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:34 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt, is het eerste verdrag. Daar werd een klein deel genaamd Koerdistan genoemd ja, maar in het uiteindelijke verdrag hebben de Britten en Fransen geen Koerdistan meer op tafel gegooid omdat de Koerden de Turken meehielpen in hun strijd tegen de Britten en Fransen.
Op zich wel logisch van de Britten en Fransen, als jij als Koerd een land aangeboden krijgt, maar je gaat vervolgens strijden tegen hen die dat land aan jou geven, dan heb je pech en dan gaan wij jou zeker niet helpen. De Koerden die destijds de Turken hebben geholpen, zijn dom geweest.
Anno 2014 is de situatie wel veel anders.
twitter:ArjDnn twitterde op zondag 05-10-2014 om 20:57:20MT @AmedDcle: 5000 children & women from Kobane, wanting to cross Suru, due to security reasons were attacked by Turkish soldiers. (ANF) reageer retweet
Het is een zwervervolk. Hoeven we niet lang over te praten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef Bilge het volgende:
Maar laten we aannemen dat de wereld de Koerden niet of nauwelijks heeft geholpen: hoor je onafhankelijkheid niet zelf af te dwingen? Waarom verwacht je steun van andere landen?..
Als je dat doortrekt dan hoeven ze ook geen eigen land, zijn het gewoon nomaden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:36 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is een zwervervolk. Hoeven we niet lang over te praten.
Is dit een beter antwoord?
twitter:KawaHogir twitterde op zondag 05-10-2014 om 21:35:25YPJ commander #ArinMirkan is immortal! She will continue to light up the path for freedom! #Kobani #ŞehdNamirin http://t.co/4sFlMDBj34 reageer retweet
Effe serieus veel van die Koerdische YPG-strijders zijn echt lelijk zeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:38 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KawaHogir twitterde op zondag 05-10-2014 om 21:35:25YPJ commander #ArinMirkan is immortal! She will continue to light up the path for freedom! #Kobani #ŞehdNamirin http://t.co/4sFlMDBj34 reageer retweet
twitter:BklynMiddleton twitterde op zondag 05-10-2014 om 18:47:35Reports: Al-Nusra front leader Mohammed Khalid Hamza Suhaib was killed during clashes with Hezbollah militants earlier in Brital, #Lebanon. reageer retweet
Je moeder ookquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Effe serieus veel van die Koerdische YPG-strijders zijn echt lelijk zeg.![]()
Zij heeft gewoon een normaal uiterlijk, stel je niet aan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat komt omdat we steeds onze "Moslimbroeders" (Turken, Arabieren en Perzen) vertrouwden. Tot en met de 19e eeuw hoefden we ook geen eigen staat omdat we goed werden behandeld en onze taal gewoon mochten spreken en leren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Bilge het volgende:
Turken zijn van oorsprong ook nomaden. De bijnaam van mijn familie in ons dorp is zelfs yrk (=nomade). Maar toch is het Turken wel gelukt om talloze grote wereldrijken te stichten, terwijl de Koerden niet 1 noemenswaardige land hebben kunnen creren. Ik vraag me echt oprecht af waar dat aan ligt.
Ze heeft meer ballen dan jij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mylamboisblack zei dit ook al, maar de Islam bestaat pas 1400 jaar. Waarom is het daarvoor dan niet gelukt? En waarom stichtten de Koerden niet zelf een khalifaat waar ze andere volkeren in onderbrachten?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:41 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat komt omdat we steeds onze "Moslimbroeders" (Turken, Arabieren en Perzen) vertrouwden. Tot en met de 19e eeuw hoefden we ook geen eigen staat omdat we goed werden behandeld en onze taal gewoon mochten spreken en leren.
Pas eind 19e eeuw/begin 20e eeuw werden we nationalistisch omdat onze "broeders" ons gingen onderdrukken en daarna was het eigenlijk te laat voor een eigen staat.
Je zou bijna zeggen dat ze die echt heeft inderdaad.quote:
En jij dan? Je maatje Asrat waar jij de ballen van likt kan je hulp wel gebruiken in zijn leger, waarom ben je hier?quote:
Wie voorziet ons dan nog van informatie in dit topic?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
En jij dan? Je maatje Asrat waar jij de ballen van likt kan je hulp wel gebruiken in zijn leger, waarom ben je hier?
Hij kan op zijn minst verslaggever ter plaatse zijn, dan financieren wij zijn 3g verbinding om fok op te komen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wie voorziet ons dan nog van informatie in dit topic?
Ik help dr. Bashar al-Assad al door waarheidsgetrouwe informatie in dit topic te plaatsen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
En jij dan? Je maatje Asrat waar jij de ballen van likt kan je hulp wel gebruiken in zijn leger, waarom ben je hier?
We hadden ooit het rijk van de Meden (Koerden) en Parthen (zeer verwant aan de Koerden of ze waren zelf ook Koerd).quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Mylamboisblack zei dit ook al, maar de Islam bestaat pas 1400 jaar. Waarom is het daarvoor dan niet gelukt? En waarom stichtten de Koerden niet zelf een khalifaat waar ze andere volkeren in onderbrachten?
Een paar dagen geleden ook al zoietsquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11337571
Religious extremism is a perversion which must be eradicated, Saudi Arabia's King Abdullah said
![]()
![]()
![]()
Aan de ene kant voel ik walging als ik dit lees, maar aan de andere kant heb ik weer veel respect voor zo'n iemand. Hoe krijg je het uit je strot zeg, knap gewoon.
Op zich wel interessante vraag. Eentje voor quora.com deze. Hoewel je hier op wikipedia de lijst hebt van Koerdische dynastieen en rijken/landen in de geschiedenis. Ze hebben dus weldegelijk bestaan, voor en nadat men Moslim was geworden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef Bilge het volgende:
Mylamboisblack zei dit ook al, maar de Islam bestaat pas 1400 jaar. Waarom is het daarvoor dan niet gelukt? En waarom stichtten de Koerden niet zelf een khalifaat waar ze andere volkeren in onderbrachten?
Kharim Khan was een koerd. Saladin was een koerd. Zo zijn er nog talloze vorstendommen geweest met een koerdische dynastie aan de top. Het verschil is echter dat nationalisme nog niet leefde in hun tijd. Het is eigenlijk louter propoganda dat Koerden nooit 'een land' hebben gehad. Men houdt selectief geen rekening met de standplaatsgebondenheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Bilge het volgende:
Turken zijn van oorsprong ook nomaden. De bijnaam van mijn familie in ons dorp is zelfs yrk (=nomade). Maar toch is het Turken wel gelukt om talloze grote wereldrijken te stichten, terwijl de Koerden niet 1 noemenswaardige land hebben kunnen creren. Ik vraag me echt oprecht af waar dat aan ligt.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik help dr. Bashar al-Assad al door waarheidsgetrouwe informatie in dit topic te plaatsen.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gisteren ook al zoiets:
Lebanon needs to embrace moderate Islam: Saudi ambassador
http://www.dailystar.com.(...)r.ashx#ixzz3FImFHRXS
Een Saudische zandrat die Libanezen gaat vertellen dat ze de "gematigde Islam" meoten omarmenquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
Een paar dagen geleden ook al zoiets:
Lebanon needs to embrace moderate Islam: Saudi ambassador
http://www.dailystar.com.(...)r.ashx#ixzz3FImFHRXS
Heerlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Een Saudische zandrat die Libanezen gaat vertellen dat ze de "gematigde Islam" meoten omarmenDuidelijke troll deze ambassadeur
Ik heb je dat net al uitgelegd. Maar jij hebt een vooringenomen mening. Jij bent helemaal niet opzoek naar de waarheid, jij bent hier alleen maar om de Koerden zwart te maken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:39 schreef Bilge het volgende:
Net als Erdogan die die Egyptenaren komt vertellen dat ze een seculier land moeten worden maar ondertussen duizenden jihadisten de grens over laat gaan die anti-seculier zijn.quote:
Jouw vijandige toon jegens Koerden begint me nu wel te ergeren. Je bent totaal niet op de hoogte van wat er heeft afgespeeld en komt met allerlei vreemde aannames.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:47 schreef Bilge het volgende:
De echte oorzaak van de dreigende val van Kobani is mijns inziens niet dat ISIS zo sterk is, maar dat Koerden - om wat voor reden dan ook - niet bereid zijn om te sterven voor hun land. De vlucht van 200.000 Koerden naar Turkije, en het ontbreken van ondersteuning door andere Koerden wijst daarop.
De echte oorzaak van Turkije is Groot-Brittanie en Frankrijk. Zonder die twee landen, waren Turken nog steeds dezelfde spleetogen die geen 'oe' konden uitspreken. Oh wacht, Turken kunnen dat nog steeds niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:47 schreef Bilge het volgende:
De echte oorzaak van de dreigende val van Kobani is mijns inziens niet dat ISIS zo sterk is, maar dat Koerden - om wat voor reden dan ook - niet bereid zijn om te sterven voor hun land. De vlucht van 200.000 Koerden naar Turkije, en het ontbreken van ondersteuning door andere Koerden wijst daarop.
Tsja, liever dood dan in handen van IS kennelijk en liever een paar gekke baarden meenemen dan dat niet doen...quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef theunderdog het volgende:
Ik blijf het spijtig vinden dat de YPG het nu ook doet via zelfmoordaanslagen, dat soort perversiteiten moet je lekker overlaten aan die onderontwikkelde jihadistische figuren.
Zoiets is van alle tijden. Als ze daarmee voorkomen dat Kobane in handen van jihadisten valt door hun tanks uit te schakelen, is dat alleen maar goed.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef theunderdog het volgende:
Ik blijf het spijtig vinden dat de YPG het nu ook doet via zelfmoordaanslagen, dat soort perversiteiten moet je lekker overlaten aan die onderontwikkelde jihadistische figuren.
Wat zou jij kiezen: jezelf overgeven aan ISIS(en worden verkracht, om uiteindelijk toch te worden onthoofd) of een zelfmoordaanslag plegen en de vijand een zware klap geven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef theunderdog het volgende:
Nee, zelfmoordaanslagen zijn nooit goed.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zoiets is van alle tijden. Als ze daarmee voorkomen dat Kobane in handen van jihadisten valt door hun tanks uit te schakelen, is dat alleen maar goed.
Geen van beide.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Wat zou jij kiezen: jezelf overgeven aan ISIS(en worden verkracht, om uiteindelijk toch te worden onthoofd) of een zelfmoordaanslag plegen en de vijand een zware klap geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |