abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145238480
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:08 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

?

Waarom moest de Koerdische Peshmerga Amerli bevrijden, een Turkmeense stad?
_O-
pi_145238486
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het komt niet in jou op dat sommigen zich nuttiger maken door weg te wezen dan door daar "mee te vechten" ?
Zo denken de meeste vluchtelingen niet hoor.
pi_145238497
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat lijken ze nog niet echt van plan te zijn.
Helaas niet inderdaad.
pi_145238537
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:40 schreef Bilge het volgende:
Als je niet bereid bent om voor 'een stukje grond' te vechten, prima, maar accepteer dan ook de gevolgen en ga niet zitten janken dat andere volkeren, die met veel bloed zweet en tranen wel een land hebben gesticht, jou niet helpen.
Jouw Turkse overheid laat niemand Kobane (en de YPG) helpen. Zelfs de KRG niet. Laten we het daar over hebben.
pi_145238572
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:44 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Jouw Turkse overheid laat niemand Kobane (en de YPG) helpen. Zelfs de KRG niet. Laten we het daar over hebben.
Laten we het hebben over de Turkmeense bevolking die wordt uitgeroeid door ISIS en in de steek wordt gelaten door het Turkse leger.
pi_145238575
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo denken de meeste vluchtelingen niet hoor.
De meesten snappen wel dat ze daar niet veel toevoegen...
pi_145238608
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meesten snappen wel dat ze daar niet veel toevoegen...
Dat komt helemaal niet in ze op, ze willen gewoon niet dat ze of hun kindje in de handen van ISIS valt.
pi_145238656
quote:

[..]

Intussen rent Bilge niet weg, maar begeeft hij zich richting het slagveld....

op zijn PS4
pi_145238674
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:43 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het verschil is dus dat ze dat wel doen. De YPG is al 2 jaar lang aan het strijden tegen islamisten. Dus ik weet niet wat je bazelt.

En als het Turkse leger niet bereid is om de Turkmenen te helpen, prima, maar dan moet je ook niet huilen als Kurdistan straks wordt gevestigd omdat de Koerdische peshmerga iets moet doen die het Turkse leger niet wil doen.

“According to interviews with 20 survivors and 16 witnesses of the massacre, ISIL gunmen loaded between 1,000 and 1,500 prisoners onto trucks and transported them to a nearby uninhabited area,” the statement says.
Had jij anderen niet opgeroepen om mij te negeren? :')
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen volk dat wil sterven voor een stukje grond .
Jouw volksbewustzijn is kennelijk zwak ontwikkeld, prima, ik heb daar echt niets op tegen, maar ik vind het 1) onbegrijpelijk dat het Koerische volk al 5000 jaar niets klaarspeelt en 2) vreemd dat ze van andere landen verwachten dat die de Koerden komen helpen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:47:18 #260
365082 IPA35
Patriarch
pi_145238694
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:45 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Laten we het hebben over de Turkmeense bevolking die wordt uitgeroeid door ISIS en in de steek wordt gelaten door het Turkse leger.
Zijn net als de Koerden geen Turkse burgers...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145238702
quote:

[..]

Dwing het af. Toen de Turken uit Centraal-Azië naar Anatolië kwamen, heette de Byzantijnse keizer hen ook geen welkom hoor.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:47:33 #262
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_145238711
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:30 schreef mylamboisblack het volgende:
Dat kwam omdat er in die tijd geen begrip ''staat'' was. De soennitische moslims voelden zich verenigd in een kalifaat en vonden het Arabisch de enige goede standaardtaal, want die was immers de taal van de Koran.
Dat is maar een deel van het verhaal. Er zijn namelijk weldegelijk Perzische Moslimdynastieen en rijken geweest waar naast die Moslimidentiteit een Perzische was en bestond, met Perzisch als leidende voertaal en identiteit. Al in die tijd waren er veel Perzische Moslimgeleerden die (ook) in hun eigen taal boeken schreven en dat komt omdat men al een rijke beschaving en literatuur had en daar dus verder op werd voortgeborduurd maar dan met de nieuwe religie.

Of verder in Azie richting India en zelfs China andere Moslimvolkeren waar hun eigen identiteit naast de Islam voorop stond en dus zo'n dynastie een eigen (niet-Arabische) identiteit had en uitdroeg. Ik begrijp dat het begrip natie-staat pas iets is wat in het M-Oosten pas in de 19e eeuw langzaamaan intrede deed en samenging met het nationalistische bewustzijn (eigen volk een eigen staat).

Bijv de Timuriedendynastie in 1600, Perzisch en Moslim, waar de Perzische literatuur leidend was in de ontstane Perzische-Islamitische cultuur. Dit integenstelling tot volkeren die heen rijke schriftcultuur en literatuur hadden en dus makkelijker verarabiseerden oa:
quote:
Additionally, by adopting Islam, the Central Asian Turks and Mongols adopted the Persian literary and high culture[13] which had dominated Central Asia since the early days of Islamic influence. Persian literature was instrumental in the assimilation of the Timurid elite to the Perso-Islamic courtly culture.[14]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145238728
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Jouw volksbewustzijn is kennelijk zwak ontwikkeld, prima, ik heb daar echt niets op tegen, maar ik vind het 1) onbegrijpelijk dat het Koerische volk al 5000 jaar niets klaarspeelt en 2) vreemd dat ze van andere landen verwachten dat die de Koerden komen helpen.
Negeer de feiten maar, je weet dat je niks hebt in te brengen daarop. Je komt met argumenten die voor jouw eigen bevolking niet opgaan.

Shafaq News / Human rights Commission in Iraq said on Wednesday, that the Islamic State of Iraq and Syria “ISIS” organization dragged dozens of women from the Turkmen componentafter killing their men at Tal Afar airport and offered them to its terrorist elements as slaves

http://english.shafaaq.co(...)them-to-its-fighters
pi_145238739
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat komt helemaal niet in ze op, ze willen gewoon niet dat ze of hun kindje in de handen van ISIS valt.
Dat weet ik niet. Ik denk dat een huisvrouw met 3 kleine kinderen en 4 koeien wel snapt dat de vechters niets aan haar hebben en het dus het beste is voor iedereen incl. haarzelf om te vluchten.
pi_145238746
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Mijn volksbewustzijn is helemaal niet zwak ontwikkeld, er is gewoonweg geen volk op de wereld dat zou sterven voor hun land (en dan spreek ik in zijn algemeenheid).

Er zijn altijd strijd-groepen, zoals de YPG. Maar de meeste mensen zullen gewoon vluchten als er mafkezen zoals ISIS op ze af komen.
pi_145238783
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dwing het af. Toen de Turken uit Centraal-Azië naar Anatolië kwamen, heette de Byzantijnse keizer hen ook geen welkom hoor.
We leven in 2014, zijn verder ontwikkeld, hebben een bewustzijn gecreëerd voor mensenleed en mensenrechten, etc.
pi_145238791
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik denk dat een huisvrouw met 3 kleine kinderen en 4 koeien wel snapt dat de vechters niets aan haar hebben en het dus het beste is voor iedereen incl. haarzelf om te vluchten.
Je bent maar met een ding bezig en dat is je 3 kleine schatjes in veiligheid brengen.

Niet meer niet minder.
pi_145238792
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat is maar een deel van het verhaal. Er zijn namelijk weldegelijk Perzische Moslimdynastieen en rijken geweest waar naast die Moslimidentiteit een Perzische was en bestond, met Perzisch als leidende voertaal en identiteit. Al in die tijd waren er veel Perzische Moslimgeleerden die (ook) in hun eigen taal boeken schreven en dat komt omdat men al een rijke beschaving en literatuur had en daar dus verder op werd voortgeborduurd maar dan met de nieuwe religie.

Of verder in Azie richting India en zelfs China andere Moslimvolkeren waar hun eigen identiteit naast de Islam voorop stond en dus zo'n dynastie een eigen (niet-Arabische) identiteit had en uitdroeg. Ik begrijp dat het begrip natie-staat pas iets is wat in het M-Oosten pas in de 19e eeuw langzaamaan intrede deed en samenging met het nationalistische bewustzijn (eigen volk een eigen staat).
Ik heb het niet over Perzie, aangezien soennitische moslims Perzen niet zien als moslims. Er staat expliciet soennieten.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:49:26 #269
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145238815
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O_
Say what?
pi_145238841
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef Bilge het volgende:

[..]

:D
Jij hebt teveel ultra-nationalistische boeken gelezen.

Dames en heren: Een chauvinistische Turk.
pi_145238847
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn volksbewustzijn is helemaal niet zwak ontwikkeld, er is gewoonweg geen volk op de wereld dat zou sterven voor hun land (en dan spreek ik in zijn algemeenheid).

Er zijn altijd strijd-groepen, zoals de YPG. Maar de meeste mensen zullen gewoon vluchten als er mafkezen zoals ISIS op ze af komen.
Terecht ook. Men wil leven in veiligheid, niet iedereen wil oorlog voeren.
pi_145238851
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent maar met een ding bezig en dat is je 3 kleine schatjes in veiligheid brengen.

Niet meer niet minder.
Er zijn toch ook wel mensen die terugkeren, blijven of er naar toe gaan. Die hebben vaak ook een gezin.
pi_145238900
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Terecht ook. Men wil leven in veiligheid, niet iedereen wil oorlog voeren.
Je mag best wat hardere woorden gebruiken tegen een doorgewinterde nationalist hoor. Je bent gewoonweg zwakbegaafd als je je leven gaat opofferen voor een stukje grond.

Compleet gestoord.
pi_145238920
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn toch ook wel mensen die terugkeren, blijven of er naar toe gaan. Die hebben vaak ook een gezin.
Idioten.
pi_145239002
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Idioten.
Dat kan. Zou niemand het doen, dan staan ze, bij wijze van, volgende week op het Iberisch schiereiland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')