Isis heeft betere wapens, meer mensen en ze willen sterven voor hun zaak. Ze hebben ook duidelijk hun zinnen gezet op Kobani. Isis kan ook meer munitie en wapens aanvoeren dan de Koerden dat kunnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, zoals de Koerden al constant doen.
ISIS heeft "zware" wapens, maar ze weten niet goed hoe ze te gebruiken. YPG beschermt Kobane alsof hun leven er vanaf hangt, ISIS kan ze niets maken.
Ik wil best meedoen met dit soort relativeren, maar dan kun je ISIS ook heel veel dingen niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Kan je 't haar kwalijk nemen, in de positie die zij zit?
Dit soort mythes..quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Isis heeft betere wapens, meer mensen en ze willen sterven voor hun zaak. Ze hebben ook duidelijk hun zinnen gezet op Kobani. Isis kan ook meer munitie en wapens aanvoeren dan de Koerden dat kunnen.
Dat accepteren de Koerden helemaal niet. Anders was 't toch al ingenomen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef Bilge het volgende:
Mosul is een voornamelijk Arabische stad, logisch dat de bevolking minder moeite heeft om door mede Arabieren geregeerd te worden en gauw capituleert. Waarom accepteren Koerden dat hun stad door Arabieren wordt ingenomen?
Wel waar. ISIS dreigde 13000 Turkmenen af te slachten, waar was jij? Waar was het Turkse leger? Die stonden erbij en keken ernaar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef Bilge het volgende:
Nee, en dat is ook de reden dat ISIS Turkije niet aanvalt.
Net zoals de Ayyubidische dynastie die Koerdisch was, en de Meden(oorspronkelijke Koerden).quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef Bilge het volgende:
Ze hebben de bevolking niet verturkst, maar het koningshuis en het staatsapparaat waren wel Turks...
Zoals?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil best meedoen met dit soort relativeren, maar dan kun je ISIS ook heel veel dingen niet kwalijk nemen.
Je weet niet in welke situatie zij verkeert. Misschien was het alternatief gevangen genomen worden en de dood van andere Koerden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk en aardig , maar die vrouw is een van de eerste YPG strijdster in dit conflict die een zelfmoordaanslag pleegt.
Er zijn wel zaken die de biologische drempel kunnen verminderen. Sowieso zijn ze al over een drempel gestapt, want ze zijn daarheen gegaan om te vechten voor hun zaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit soort mythes..![]()
![]()
![]()
ISIS strijders zijn ook gewoon mensen, met een biologische basis. Ook zij kennen angst, verdriet enz enz.
Dezelfde mongool die Assad zijn bases heeft bestormd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef TeenWolf het volgende:
De militaire leider die de slag om Copa Kobane leidt is een Tsjetsjeen, zijn naam is Omar al Shishani, zijn echte naam is Tarkhan Tayumurazovich Batirashvilic.
[ afbeelding ]
http://www.longwarjournal(...)rom_islamic_stat.php
Ik had al een filmpje gezien waarin alleen maar Chechenen die kant op gingen. Gelukkig weten we allemaal hoe het in Grozny afliep.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef TeenWolf het volgende:
De militaire leider die de slag om Copa Kobane leidt is een Tsjetsjeen, zijn naam is Omar al Shishani, zijn echte naam is Tarkhan Tayumurazovich Batirashvilic.
[ afbeelding ]
http://www.longwarjournal(...)rom_islamic_stat.php
1: Dan nog keur ik zelfmoordaanslagen af.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je weet niet in welke situatie zij verkeert. Misschien was het alternatief gevangen genomen worden en de dood van andere Koerden.
En nee, je kunt het niet vergelijken met wat ISIS doet.
Iedere strijder/soldaat weet dat hij/zij dood kan gaan, niets bijzonders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel zaken die de biologische drempel kunnen verminderen. Sowieso zijn ze al over een drempel gestapt, want ze zijn daarheen gegaan om te vechten voor hun zaak.
Je mag dat ook afkeuren, dat is jouw goed recht. Alleen het is al gebeurd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dan nog keur ik zelfmoordaanslagen af.
2: Dat doe ik dan ook nergens.
Een grootmacht als Rusland bombardeerde alles gewoon plat, die power hebben ze in Copa Kobane niet hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik had al een filmpje gezien waarin alleen maar Chechenen die kant op gingen. Gelukkig weten we allemaal hoe het in Grozny afliep.
Gelukkig wel ja, domme vrouw dood + wat ISIS strijders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Je mag dat ook afkeuren, dat is jouw goed recht. Alleen het is al gebeurd.
Tjah in dat geval: ik keur geweld af. Een beetje misplaatste opmerking midden in een oorlog.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dan nog keur ik zelfmoordaanslagen af.
2: Dat doe ik dan ook nergens.
Klopt, maar ik bedoelde dat ik blij ben hoe het in Grozny afliep. Ik haatte die Chechenen al vanaf het begin. Zij deden dit altijd al in Rusland, alleen faalden ze daar extreem. Daarom proberen ze hier hun kans te grijpen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Een grootmacht als Rusland bombardeerde alles gewoon plat, die power hebben ze in Copa Kobane niet hoor.
Borst tegen borst daar.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja, domme vrouw dood + wat ISIS strijders.
Win win.
Wees dan consequent en ga ook niet huilie huilie doen om de daden van ISISquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah in dat geval: ik keur geweld af. Een beetje misplaatste opmerking midden in een oorlog.
Echt hè.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:57 schreef theunderdog het volgende:
Sommige mensen hier zijn zo verblind door het nationalisme dat ze het zelfs raar vinden dat burgers vluchten en niet voor "hun land" gaan vechten...
Wereldvreemd much.
En dan kun je een inschatting maken dat je tijd gekomen is en een keuze maken hoe je dat dan in gaat vullen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedere strijder/soldaat weet dat hij/zij dood kan gaan, niets bijzonders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |