Dus kunnen we nu concluderen dat hij alleen eigenaar wordt van het huis?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:13 schreef Dondergat het volgende:
Al zou het uitgaan met deze constructie, dan hoef ik alleen de maandelijkse bijdrage stop te zetten, zodat mijn vriend de hypotheek alleen betaalt (en dat lukt hem prima, hij betaalt nu de huur ook alleen). Dat ik dan geen huis (of deel ervan) heb maakt mij niet uit. Ik zou hier namelijk niet blijven wonen.
Jawel, want je tekent samen. Tenzij je niet op de akte staat, maar dan zou het ook betekenen dat je geen eigenaar zal worden. Bedoel je dat?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dit dus. Wij gaan niet op 2 salarissen kopen, dus niet letterlijk samen kopen.
Nou dat laatste is dus maar de vraag als het op zijn inkomen wordt gekocht, met in het achterhoofd een bijdrage van haar. En het is geen slecht idee, alleen het komt (misschien door hoe ze het vertelt) nogal houwtje touwtje en vrijblijvend over. En dát lijkt me dan niet echt een goede insteek.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt toch in onderling overleg goed afspreken hoeveel ieder bijdraagt? Ik zie daar het probleem niet van. Mocht de relatie toch op de klippen lopen (waar je natuurlijk niet vanuit gaat), dan is het administratief allemaal wat makkelijker voor die vriend om er te blijven wonen.
Vastleggen. Waardetoename dan het beste volledig naar jouw vriend, want eventuele dalingen zijn niet zo makkelijk verhaalbaar en het moet geen spel zonder nieten worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:13 schreef Dondergat het volgende:
Al zou het uitgaan met deze constructie, dan hoef ik alleen de maandelijkse bijdrage stop te zetten, zodat mijn vriend de hypotheek alleen betaalt (en dat lukt hem prima, hij betaalt nu de huur ook alleen). Dat ik dan geen huis (of deel ervan) heb maakt mij niet uit. Ik zou hier namelijk niet blijven wonen.
Als ze niet tekent is ze op papier geen mede eigenaar en zal ze dus naar de rechter moeten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze betaalt mee. Lijkt me niet fair dat je dan niet gedeeltelijk eigenaar zou worden.
Nquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook. Dat de hypotheek van die rekening betaalt wordt.
Wij zijn geen van beide van plan om uit elkaar te gaan in de toekomst. En zo wel, dan bespreken we hoe we het gaan doen wat betreft het huis.
Ik begrijp wel dat TS haar vriend zoveel reserves heeft om een huis te kopen op deze manier.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou dat laatste is dus maar de vraag als het op zijn inkomen wordt gekocht, met in het achterhoofd een bijdrage van haar. En het is geen slecht idee, alleen het komt (misschien door hoe ze het vertelt) nogal houwtje touwtje en vrijblijvend over. En dát lijkt me dan niet echt een goede insteek.
Gebrekkige realiteitszin meestal...quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
Rara hoe kan het dan dat genoeg relatiebreuken haat en nijd en langslepend financieel gedoe is?
Niet dus.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat TS haar vriend zoveel reserves heeft om een huis te kopen op deze manier.
Of de ander niks meer gunnen (omdat diegene in bed lag met de buurvrouw ofzoquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gebrekkige realiteitszin meestal...
(Al vrees ik in dezen wel...)
Maar een huurhuis is een stuk goedkoper dan een koopwoning, denk aan verzekeringen die er bij komen, de gemeentelijke belastingen, eigenarenbelasting, onderhoudskosten zijn ook zaken waar rekening mee gehouden moet worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:13 schreef Dondergat het volgende:
Stel het hem voor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef Dondergat het volgende:
Of we doen het zoals we het nu doen: hij betaalt het huis, ik de boodschappen en verder ieders eigen vaste lasten. Is ook nog een optie.
Ik zou eerst eens helder hebben hoe je het wil regelen, en dán pas gaan bieden op een huis. Niet eerst wat kopen en dan eens kijken hoe je het onderling regelt. Plus is het allemaal niet zo simpel als jij het voor doet komen, zeker als jij op de een of andere manier mede-eigenaar wordt van huis danwel hypotheek is het niet even gevalletje 'ik verhuis en hij betaalt het zelf' als je uit elkaar gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef Dondergat het volgende:
Of we doen het zoals we het nu doen: hij betaalt het huis, ik de boodschappen en verder ieders eigen vaste lasten. Is ook nog een optie.
Je hebt nog een hoop gaten in je plan zitten meid.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef Dondergat het volgende:
Maar stel voor jullie gaan uit elkaar, daar gaan we natuurlijk niet vanuit maar er gebeuren gekkere dingen met relaties.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef Dondergat het volgende:
Ook.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:18 schreef Scorpie het volgende:
Of de ander niks meer gunnen (omdat diegene in bed lag met de buurvrouw ofzo)
Nee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef snakelady het volgende:
Maar een huurhuis is een stuk goedkoper dan een koopwoning
Alsof zij dat;quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar stel voor jullie gaan uit elkaar, daar gaan we natuurlijk niet vanuit maar er gebeuren gekkere dingen met relaties.
Is hij dan zeker weten in staat dat huis alleen te bekostigen? Dus ook de maandelijkse lasten en dan nog genoeg over hebben voor de boodschappen en eventueel sparen?
Of komt hij dan enorm in de problemen?
Het is een R&P-topic, geen WGR. Het gaat eigenlijk over de angst van de vriend van TS, en ze wil tips om haar vriend daar vanaf te helpen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof zij dat;
A) weet
B) wil inzien, ze wil gewoon het huis
C) ons het gaat vertellen als het NIET zo is
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic? Het gros is het eens met je vriend, zeker gezien de situatie en dat het voor hem een stuk groter risico is dan voor jou. Dus wie is er dan gek? Verder sla je alle opmerkingen/kritiek in de wind, en weet je alles beter.
Over het algemeen alle vasten lasten bij elkaar genomen wel.quote:
Maar wat nou als die angst gewoon logisch/gegrond is?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een R&P-topic, geen WGR. Het gaat eigenlijk over de angst van de vriend van TS, en ze wil tips om haar vriend daar vanaf te helpen.
Maar het financiele gedeelte is zijn angst, wat begrijpelijk is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een R&P-topic, geen WGR. Het gaat eigenlijk over de angst van de vriend van TS, en ze wil tips om haar vriend daar vanaf te helpen.
Dan moet ie nee zeggen. Langer blijven twijfelen is nogal zinloos, aangezien alle relevante informatie al lang bekend is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat nou als die angst gewoon logisch/gegrond is?
Het is gewoon een soort chantage. Ik wed ook m'n linkerbal er om dat zij uiteraard dit huisje heeft uitgezocht, en het van haar zoveel kamers, tuin, mooie badkamer/keuken moet hebben, want ja; er moeten straks natuurlijk kindjes komen om die kamertjes te vullen, etc etc. Waarschijnlijk voelt vriend van TS dit ook wel aan, maar gaat het allemaal wat snel, dus probeert hij deze boot nog even af te houden in de hoop de rest ook wat te vertragen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het financiele gedeelte is zijn angst, wat begrijpelijk is.
En als vriend dit niet gaat doen twijfels TS aan hun toekomst samen.
Ze heeft geen vast contract dus kan geen hypotheek nemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef rac het volgende:
Of is de werkelijke reden dat jij geen hypotheek zou kunnen krijgen ( of een gezamelijke )door een schuld uit het verleden? En ben je daarom zo stellig dat hij de hypotheek op zich moet nemen.
Het klinkt bijna dat jij je verantwoordelijkheid probeert te ontlopen of zit ik er heel erg naast?
Geloof dat ze leeftijd wel heeft genoemd in het vorige topic, halverwege twintig? Maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon een soort chantage. Ik wed ook m'n linkerbal er om dat zij uiteraard dit huisje heeft uitgezocht, en het van haar zoveel kamers, tuin, mooie badkamer/keuken moet hebben, want ja; er moeten straks natuurlijk kindjes komen om die kamertjes te vullen, etc etc. Waarschijnlijk voelt vriend van TS dit ook wel aan, maar gaat het allemaal wat snel, dus probeert hij deze boot nog even af te houden in de hoop de rest ook wat te vertragen.
Jammer ook dat TS geen leeftijd wil noemen, doet vermoeden dat dat ruim <25 ligt ofzo. Maar ze maakt haast alsof ze 35 is.
Maar ze kunnen wel samen kopen en de hypotheekakte tekenen als deze op een inkomen wordt berekend het is namelijke een gezamelijk inkomen ook al is er een vast contract en een flexibel er staat genoeg vast inkomen tegenoverquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft geen vast contract dus kan geen hypotheek nemen.
Aanrader:quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:33 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens blijken de meeste van die 'once in a lifetime' huisjes die én veel kamers hebben, én mooi, én goede locatie, én gunstige prijs na 6 maanden van ellende in elkaar te donderen, of komen er tig andere verborgen gebreken boven. If it looks to good to be true...
Volgens haarzelf is dat de reden, ik vind het een erg onduidelijk verhaal en dat komt denk ik omdat TS zelf toeten nog blazen weet van hypothekenquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:35 schreef rac het volgende:
[..]
Maar ze kunnen wel samen kopen en de hypotheekakte tekenen als deze op een inkomen wordt berekend het is namelijke een gezamelijk inkomen ook al is er een vast contract en een flexibel er staat genoeg vast inkomen tegenover
Ik denk dat ze online zo`n rekentooltje heeft gepakt, zijn salarisstrook erbij en toen aan het rekenen geslagen is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens haarzelf is dat de reden, ik vind het een erg onduidelijk verhaal en dat komt denk ik omdat TS zelf toeten nog blazen weet van hypotheken
Dus verhuurders zijn gek en verhuren onder de kostprijs? Dacht het niet!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:
Over het algemeen alle vasten lasten bij elkaar genomen wel.
De hypotheek kan lager zijn dan de huur inderdaad, maar er komt nog meer bij kijken dan alleen hypotheek.
Ja dat kan hij bekostigen. Ik zei al dat we eerder eens naar de Hypotheker zijn geweest en dat daar een bedrag uit kwam wat maar iets hoger was dan de huur nu. Dat bedrag was gebaseerd op de maximale hypotheek, wat nu niet het geval is want 6000 onder zijn maximum.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar stel voor jullie gaan uit elkaar, daar gaan we natuurlijk niet vanuit maar er gebeuren gekkere dingen met relaties.
Is hij dan zeker weten in staat dat huis alleen te bekostigen? Dus ook de maandelijkse lasten en dan nog genoeg over hebben voor de boodschappen en eventueel sparen?
Of komt hij dan enorm in de problemen?
Omdat je zelf nogal onduidelijk bent geweest.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ja dat kan hij bekostigen. Ik zei al dat we eens naar de Hypotheker zijn geweest en dat daar een bedrag uit kwam wat maar iets hoger was dan de huur nu. Dat bedrag was gebaseerd op de maximale hypotheek, wat nu niet het geval is want 6000 onder zijn maximum.
En kan er nog steeds niet begrepen worden dat het huis gekocht wordt op mijn vriend salaris? Waarom dan elke keer vragen wie het gaat kopen en of we het samen gaan kopen
Daar zit je dus zo naast als maar zijn kan!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef rac het volgende:
Of is de werkelijke reden dat jij geen hypotheek zou kunnen krijgen ( of een gezamelijke )door een schuld uit het verleden? En ben je daarom zo stellig dat hij de hypotheek op zich moet nemen.
Het klinkt bijna dat jij je verantwoordelijkheid probeert te ontlopen of zit ik er heel erg naast?
Ze wonen nu in een kleiner huurhuis, ze willen verhuizen naar een (oud) koophuis met vier slaapkamers .quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus verhuurders zijn gek en verhuren onder de kostprijs? Dacht het niet!
En dan komt daar nog het fiscale voordeel van kopen bij.
Waar je wellicht op doelt is dat de maandelijkse lasten wat omhoog gaan omdat je bij een koopwoning ook vermogen op moet bouwen voor de aflossing. Maar ook dat zal een omslagpunt kennen en vermogen opbouwen is ook wel verstandig om te doen als je huurt.
Ga eens niet zo snel. We hebben nog niet gezegd het te kopen, we gaan alleen maar met de vaders kijken en dan pas beslissen!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Omdat je zelf nogal onduidelijk bent geweest.
A) Wie staan er op de hypotheekakte?
B) Wie staan er op de koopakte?
Kortom; wie gaat de hypotheek aan, en wie wordt eigenaar van het pand (en voor hoeveel procent)?
Die bestaat niet, of je moet echt jullie verplichtingen aan elkaar notarieel laten vastleggen ofzo. Anders is de verhouding altijd onwijs scheef, aangezien je vriend dan in z'n eentje opdraait voor de hypotheek, maar hij aan de andere kant jou ook zo even op straat kan schoppen als hij wil, en dan heb jij ook geen poot om op te staan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Daar zit je dus zo naast als maar zijn kan!Ik heb geen schuld en ik wil absoluut niet verantwoordelijkheid ontlopen! Ik wil juist wel de beste constructie waarin ik verantwoordelijkheid heb, maar niet het geval dat mijn salaris mee wordt gerekend. Dat kan niet.
Godverdommequote:Op maandag 6 oktober 2014 10:58 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ga eens niet zo snel. We hebben nog niet gezegd het te kopen, we gaan alleen maar met de vaders kijken en dan pas beslissen!
Op die manier.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef snakelady het volgende:
Ze wonen nu in een kleiner huurhuis, ze willen verhuizen naar een (oud) koophuis met vier slaapkamers .
De kans is dus groot dat minstens de energiekosten omhooog gaan, maar TS geeft geen antwoord op die vraag dus dat is nog redelijk gissen.
Nu krijgen ze naar alle waarschijnlijkheid huursubsidie gezien TS zelf aangaf dat hij geen royaal salaris heeft.
Dat valt dan ook weg, dan inderdaad nog de belastingen, verzekeringen en dergelijke die er bij komt kijken.
Ik heb zelden tot nooit gezien dat verhuizen van een huurhuis naar een groter oud koophuis maandelijks goedkoper is.
Gezien TS aangaf dat ze geen royaal salaris hebben zullen ze wel een aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij ze dus alleen de rente afbetalen en dus het huis niet aflossen dus ook geen goede investering voor de toekomst.
Ik heb het continu over de maandelijkse lasten dus ik nam aan dat dat wel duidelijk was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op die manier.
Zoals gezegd: de maandlasten zullen wel omhoog gaan, maar dat is iets anders dan dat huren goedkoper is dan kopen. Dat is nl. niet zo en dat schreef je wel, al bedoelde je het kennelijk in het licht van bovenstaande.
Ik neem aan dat je je vader nog spreekt voor die tijd?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:58 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ga eens niet zo snel. We hebben nog niet gezegd het te kopen, we gaan alleen maar met de vaders kijken en dan pas beslissen!
Dan zou niemand kunnen kopen, want niemand is er zeker van dat diegene zijn of haar baan houdt. Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat nou als die angst gewoon logisch/gegrond is?
Dan nog. Misschien wordt hij op een dag gek van het gezeur van z'n wijf thuis en rent hij op de zaak in z'n blote lul de receptie door. Probeer dan nog maar eens aan de bak te komen in een zeer zekere sector. Plus hij draagt hoe dan ook onevenredig veel risico, mag die jongen dan kopen misschien niet zo'n geweldig idee vinden. Zeker aangezien het van hem allemaal niet zo nodig hoeft klaarblijkelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan zou niemand kunnen kopen, want niemand is er zeker van dat diegene zijn of haar baan houdt. Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.
Maar 6000 euro onder het max. is toch niks, zeker niet op het bedrag van een koophuis, dat is gewoon haast het maximum.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan zou niemand kunnen kopen, want niemand is er zeker van dat diegene zijn of haar baan houdt. Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.
Dan is dat maar zo. Mijn salaris kan niet worden meegenomen in de hypotheek. Ik kan alleen bijdragen door elke maand op de rekening te storten waar de hypotheek vanaf gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die bestaat niet, of je moet echt jullie verplichtingen aan elkaar notarieel laten vastleggen ofzo. Anders is de verhouding altijd onwijs scheef, aangezien je vriend dan in z'n eentje opdraait voor de hypotheek, maar hij aan de andere kant jou ook zo even op straat kan schoppen als hij wil, en dan heb jij ook geen poot om op te staan.
Ik heb het al 10 keer in dit topic getypt hoe we het gaan doen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
GodverdommeJe hebt toch wel een idee hoe je die dingen wil doen? Mag ik hopen? Please?
Met welk salaris er gerekend wordt voor de maximale hypotheek heeft niets te maken met wie de akte allemaal ondertekenen. Voor de bank is het alleen maar prettig als er meer mensen ondertekenen, want dan kunnen ze bij meer mensen ophalen. Het is gewoon verstandig alle 2 te tekenen voor zowel hypotheek als koopakte. Dan heb je tenminste alle 2 plichten en rechten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Daar zit je dus zo naast als maar zijn kan!Ik heb geen schuld en ik wil absoluut niet verantwoordelijkheid ontlopen! Ik wil juist wel de beste constructie waarin ik verantwoordelijkheid heb, maar niet het geval dat mijn salaris mee wordt gerekend. Dat kan niet.
Dat vind ik fijn om te horen!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Maar ze mag (volgens haarzelf) niet tekenen voor de hypotheek maar gaat wel ook tekenen voor de koopakte. (volgens haarzelf)quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Met welk salaris er gerekend wordt voor de maximale hypotheek heeft niets te maken met wie de akte allemaal ondertekenen. Voor de bank is het alleen maar prettig als er meer mensen ondertekenen, want dan kunnen ze bij meer mensen ophalen. Het is gewoon verstandig alle 2 te tekenen voor zowel hypotheek als koopakte. Dan heb je tenminste alle 2 plichten en rechten.
Nogmaals: hij wil kopen. Hij is degene die dit een jaar geleden voorstelde.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog. Misschien wordt hij op een dag gek van het gezeur van z'n wijf thuis en rent hij op de zaak in z'n blote lul de receptie door. Probeer dan nog maar eens aan de bak te komen in een zeer zekere sector. Plus hij draagt hoe dan ook onevenredig veel risico, mag die jongen dan kopen misschien niet zo'n geweldig idee vinden. Zeker aangezien het van hem allemaal niet zo nodig hoeft klaarblijkelijk.
Energiewaarde weet ik niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar 6000 euro onder het max. is toch niks, zeker niet op het bedrag van een koophuis, dat is gewoon haast het maximum.
Dat zal effectief maandelijks 10 tot 15 euro minder aan hypotheeklasten zijn gok ik zo.
Wat is de energiewaarde van het huis?
Waarom dan niet gewoon geduldig zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Nogmaals: hij wil kopen. Hij is degene die dit een jaar geleden voorstelde.
Ik was degene die het wel best vond in ons huurhuis.
Er is geen zeer zekere sector, hoogstens een sector waarbij velen zich niet voor kunnen stellen dat er op korte termijn een hoge werkloosheid zou kunnen optreden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:
Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.
Dus jij bent van mening veranderd? Hij twijfelt alleen maar. Dus jij bent meer gedraaid dan hij.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat is heel erg belangrijk om te weten, dat kan maandelijks 100den euro's schelen in vaste lasten.quote:
Als jij dat nog steeds best vindt kun je ook jouw vriend aangeven dat je als hij deze woning toch niet interessant genoeg vindt je liever gewoon even de zoektocht staakt en weer jezelf concentreert op het huurhuis. Aangezien je kennelijk wat onrustiger bent dan hij is...quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef Dondergat het volgende:
Dan zal ik ook tekenen voor de hypotheek (als dat kan, lees verder ->), maar mijn salaris kan niet mee worden gerekend met de hypotheek, we kopen op 1 salaris. Het salaris van mijn vriend.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:11 schreef rac het volgende:
[..]
Dat vind ik fijn om te horen!
Je hoeft GEEN maximale hypotheek te nemen , wat wel van belang is is dat jij wel verantwoordelijkheid moet nemen bij het betalen van hypotheek en wel op papier.
Dit is erg belangerijk voor je eigen toekomst. Ook over een jaar of 30
Jullie doen het samen , en hij eet tenslotte ook van jouw boodschappen. Of rekenen jullie die ook na de tijd af?
Omdat dat nogal wat uitmaakt voor jullie beiden in de rest van jullie leven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Dondergat het volgende:
En kan er nog steeds niet begrepen worden dat het huis gekocht wordt op mijn vriend salaris? Waarom dan elke keer vragen wie het gaat kopen en of we het samen gaan kopen
En toch is het nog compleet onduidelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik heb het al 10 keer in dit topic getypt hoe we het gaan doen.
Ben ik (inmiddels) toch ook? We gaan gewoon kijken met onze vaders, dan overleggen met z'n allen en daarna na bedenktijd een beslissing maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon geduldig zijn?
Vergeet niet dat hij eventuele overwaarde wel aan haar moet uitkeren mocht ze wel op de koopakte staan. Dus concluderend, de vriend van TS kan straks:quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:15 schreef HostiMeister het volgende:
Kortom, hij moet een huis kopen, en mocht er shit uitbreken staat alles op zijn naam en kun jij ervandoor terwijl hij met een huis achterblijft. Wat raar dat hij dan twijfelt.
Je moet in ieder geval met je vader afspreken dat hij je vriend niet nog meer twijfel in zijn hoofd gaat praten, want dat schiet niet op. En als het even kan ook met je schoonvader.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:18 schreef Dondergat het volgende:
En als bijvoorbeeld mijn vader na gekeken te hebben zegt dat er echt teveel werk in zit, dan accepteer ik dat.
Let goed op zaken als , houtrot, zit er dubbele beglazing is, is het goed geisoleerd, wanneer is de ketel vervangen, waterschade, de staat van de keuken en badkamer enz. Wat is de energiewaarde? Daar ook naar vragen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:18 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ben ik (inmiddels) toch ook? We gaan gewoon kijken met onze vaders, dan overleggen met z'n allen en daarna na bedenktijd een beslissing maken.
En als bijvoorbeeld mijn vader na gekeken te hebben zegt dat er echt teveel werk in zit, dan accepteer ik dat.
Mijn salaris kan nu eenmaal niet worden meegenomen in de hypotheek. Dit is niet mogelijk en kan niet wel mogelijk worden. Dus vandaar dat de hypotheek op 1 salaris wordt gedaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:15 schreef HostiMeister het volgende:
Kortom, hij moet een huis kopen, en mocht er shit uitbreken staat alles op zijn naam en kun jij ervandoor terwijl hij met een huis achterblijft. Wat raar dat hij dan twijfelt.
Precies, geduldig kijken met een clubje mensen die allemaal vinden dat hij ASAP MOET KOPEN WANT HET WORDT WEER DUURDER EN DIT DAT ALLES NU NU NUquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:18 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ben ik (inmiddels) toch ook? We gaan gewoon kijken met onze vaders, dan overleggen met z'n allen en daarna na bedenktijd een beslissing maken.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat hij dan met een huis zit, met een zo goed als maximale hypotheek, wellicht duurdere vaste lasten dan nu in je huurhokje, en dan valt jouw bijdrage weg. Jij bent gelijk de volgende dag vrij om te gaan en staan waar je wil, en hebt geen betalingsverplichtingen. Hij moet maar zien dat hij het red, en zit in een huge huis in z'n uppie. Wat hij wellicht van de hand kan doen, maar met alle kosten/risico's van dien. Je bent sowieso al bijna 5k verder aan je makelaarskosten en de boel verkoopklaar maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:22 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Mijn salaris kan nu eenmaal niet worden meegenomen in de hypotheek. Dit is niet mogelijk en kan niet wel mogelijk worden. Dus vandaar dat de hypotheek op 1 salaris wordt gedaan.
Dit betekent niet dat ik mijn vriend voor alles laat opdraaien mochten we uit elkaar gaan!! Dat maak JIJ er van, maar het staat nergens in dit topic.
Jawel, want hij is degene die het huis koopt en voor de hypotheekakte moet tekenen terwijl jij dit niet van plan was. Daarom zeiden we ook dat je niet zo goed geïnformeerd bent met betrekking tot een huis kopen en hypotheken, want je hebt geen idee wat de consequenties zijn van het wel of niet tekenen van iets.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:22 schreef Dondergat het volgende:
Dit betekent niet dat ik mijn vriend voor alles laat opdraaien mochten we uit elkaar gaan!! Dat maak JIJ er van, maar het staat nergens in dit topic.
Nee , ik denk dat TS wel degelijk verantwoording gaat nemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij eventuele overwaarde wel aan haar moet uitkeren mocht ze wel op de koopakte staan. Dus concluderend, de vriend van TS kan straks:
1) Alleen achterblijven in een huis wat hij net-aan kan bekostigen
2) Een deel van de overwaarde uit moeten keren aan zijn ex omdat hij haar moet uitkopen
3) Als enige aansprakelijk zijn voor het ophoesten van de hypotheek omdat hij als enige op die hypotheekakte staat.
4) Een nieuwe koopakte moeten afsluiten omdat de naam van TS op de koopakte staat
En TS heeft 0,0 verantwoordelijkheid in dit verhaal. Ik zou me als vriend van TS toch maar even achter de oren krabben met deze 'oplossing'.
Houtrot niet gecontroleerd dat kan mijn (schoon)vader doen, dubbele beglazing zit er in, goed geïsoleerd weet ik niet, ketel is van 2010, waterschade misschien in de bijkeuken maar geen kringen gezien alleen afbladderende verf, keuken en badkamer zien er prima uit en hoeven niet vervangen te worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Let goed op zaken als , houtrot, zit er dubbele beglazing is, is het goed geisoleerd, wanneer is de ketel vervangen, waterschade, de staat van de keuken en badkamer enz. Wat is de energiewaarde? Daar ook naar vragen.
Dat zijn zaken die bij vervanging/verbetering veel geld gaan kosten.
Als het er te goed uit ziet om waar te zijn dan is dat vaak ook zo.
Dat het nergens expliciet staat wil niet zeggen dat het niet zo is. Jij hebt het er eerder zelfs over om het op te lossen dat hij de hypotheek betaalt en jij de boodschappen, nee dat is lekker eerlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:22 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Mijn salaris kan nu eenmaal niet worden meegenomen in de hypotheek. Dit is niet mogelijk en kan niet wel mogelijk worden. Dus vandaar dat de hypotheek op 1 salaris wordt gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |