abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:30:28 #176
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_145247041
Of is de werkelijke reden dat jij geen hypotheek zou kunnen krijgen ( of een gezamelijke )door een schuld uit het verleden? En ben je daarom zo stellig dat hij de hypotheek op zich moet nemen.
Het klinkt bijna dat jij je verantwoordelijkheid probeert te ontlopen of zit ik er heel erg naast?
pi_145247054
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het financiele gedeelte is zijn angst, wat begrijpelijk is.
En als vriend dit niet gaat doen twijfels TS aan hun toekomst samen.
Het is gewoon een soort chantage. Ik wed ook m'n linkerbal er om dat zij uiteraard dit huisje heeft uitgezocht, en het van haar zoveel kamers, tuin, mooie badkamer/keuken moet hebben, want ja; er moeten straks natuurlijk kindjes komen om die kamertjes te vullen, etc etc. Waarschijnlijk voelt vriend van TS dit ook wel aan, maar gaat het allemaal wat snel, dus probeert hij deze boot nog even af te houden in de hoop de rest ook wat te vertragen.

Jammer ook dat TS geen leeftijd wil noemen, doet vermoeden dat dat ruim <25 ligt ofzo. Maar ze maakt haast alsof ze 35 is.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:31:58 #178
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247083
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef rac het volgende:
Of is de werkelijke reden dat jij geen hypotheek zou kunnen krijgen ( of een gezamelijke )door een schuld uit het verleden? En ben je daarom zo stellig dat hij de hypotheek op zich moet nemen.
Het klinkt bijna dat jij je verantwoordelijkheid probeert te ontlopen of zit ik er heel erg naast?
Ze heeft geen vast contract dus kan geen hypotheek nemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:32:57 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247107
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is gewoon een soort chantage. Ik wed ook m'n linkerbal er om dat zij uiteraard dit huisje heeft uitgezocht, en het van haar zoveel kamers, tuin, mooie badkamer/keuken moet hebben, want ja; er moeten straks natuurlijk kindjes komen om die kamertjes te vullen, etc etc. Waarschijnlijk voelt vriend van TS dit ook wel aan, maar gaat het allemaal wat snel, dus probeert hij deze boot nog even af te houden in de hoop de rest ook wat te vertragen.

Jammer ook dat TS geen leeftijd wil noemen, doet vermoeden dat dat ruim <25 ligt ofzo. Maar ze maakt haast alsof ze 35 is.
Geloof dat ze leeftijd wel heeft genoemd in het vorige topic, halverwege twintig? Maar ik kan me vergissen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145247118
Overigens blijken de meeste van die 'once in a lifetime' huisjes die én veel kamers hebben, én mooi, én goede locatie, én gunstige prijs na 6 maanden van ellende in elkaar te donderen, of komen er tig andere verborgen gebreken boven. If it looks to good to be true...
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:35:29 #181
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_145247157
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze heeft geen vast contract dus kan geen hypotheek nemen.
Maar ze kunnen wel samen kopen en de hypotheekakte tekenen als deze op een inkomen wordt berekend het is namelijke een gezamelijk inkomen ook al is er een vast contract en een flexibel er staat genoeg vast inkomen tegenover
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:35:39 #182
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145247162
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:33 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens blijken de meeste van die 'once in a lifetime' huisjes die én veel kamers hebben, én mooi, én goede locatie, én gunstige prijs na 6 maanden van ellende in elkaar te donderen, of komen er tig andere verborgen gebreken boven. If it looks to good to be true...
Aanrader:
The Money Trap (1965) - IMDb
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:38:54 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247232
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:35 schreef rac het volgende:

[..]

Maar ze kunnen wel samen kopen en de hypotheekakte tekenen als deze op een inkomen wordt berekend het is namelijke een gezamelijk inkomen ook al is er een vast contract en een flexibel er staat genoeg vast inkomen tegenover
Volgens haarzelf is dat de reden, ik vind het een erg onduidelijk verhaal en dat komt denk ik omdat TS zelf toeten nog blazen weet van hypotheken
pi_145247280
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens haarzelf is dat de reden, ik vind het een erg onduidelijk verhaal en dat komt denk ik omdat TS zelf toeten nog blazen weet van hypotheken
Ik denk dat ze online zo`n rekentooltje heeft gepakt, zijn salarisstrook erbij en toen aan het rekenen geslagen is.
pi_145247347
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:

Over het algemeen alle vasten lasten bij elkaar genomen wel.
De hypotheek kan lager zijn dan de huur inderdaad, maar er komt nog meer bij kijken dan alleen hypotheek.
Dus verhuurders zijn gek en verhuren onder de kostprijs? Dacht het niet!

En dan komt daar nog het fiscale voordeel van kopen bij.

Waar je wellicht op doelt is dat de maandelijkse lasten wat omhoog gaan omdat je bij een koopwoning ook vermogen op moet bouwen voor de aflossing. Maar ook dat zal een omslagpunt kennen en vermogen opbouwen is ook wel verstandig om te doen als je huurt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:54:24 #186
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247529
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar stel voor jullie gaan uit elkaar, daar gaan we natuurlijk niet vanuit maar er gebeuren gekkere dingen met relaties.
Is hij dan zeker weten in staat dat huis alleen te bekostigen? Dus ook de maandelijkse lasten en dan nog genoeg over hebben voor de boodschappen en eventueel sparen?

Of komt hij dan enorm in de problemen?
Ja dat kan hij bekostigen. Ik zei al dat we eerder eens naar de Hypotheker zijn geweest en dat daar een bedrag uit kwam wat maar iets hoger was dan de huur nu. Dat bedrag was gebaseerd op de maximale hypotheek, wat nu niet het geval is want 6000 onder zijn maximum.

En kan er nog steeds niet begrepen worden dat het huis gekocht wordt op mijn vriend salaris? Waarom dan elke keer vragen wie het gaat kopen en of we het samen gaan kopen :?
pi_145247555
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:54 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ja dat kan hij bekostigen. Ik zei al dat we eens naar de Hypotheker zijn geweest en dat daar een bedrag uit kwam wat maar iets hoger was dan de huur nu. Dat bedrag was gebaseerd op de maximale hypotheek, wat nu niet het geval is want 6000 onder zijn maximum.

En kan er nog steeds niet begrepen worden dat het huis gekocht wordt op mijn vriend salaris? Waarom dan elke keer vragen wie het gaat kopen en of we het samen gaan kopen :?
Omdat je zelf nogal onduidelijk bent geweest.

A) Wie staan er op de hypotheekakte?
B) Wie staan er op de koopakte?

Kortom; wie gaat de hypotheek aan, en wie wordt eigenaar van het pand (en voor hoeveel procent)?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:57:10 #188
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247583
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:30 schreef rac het volgende:
Daar zit je dus zo naast als maar zijn kan! :) Ik heb geen schuld en ik wil absoluut niet verantwoordelijkheid ontlopen! Ik wil juist wel de beste constructie waarin ik verantwoordelijkheid heb, maar niet het geval dat mijn salaris mee wordt gerekend. Dat kan niet.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:57:14 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247585
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus verhuurders zijn gek en verhuren onder de kostprijs? Dacht het niet!

En dan komt daar nog het fiscale voordeel van kopen bij.

Waar je wellicht op doelt is dat de maandelijkse lasten wat omhoog gaan omdat je bij een koopwoning ook vermogen op moet bouwen voor de aflossing. Maar ook dat zal een omslagpunt kennen en vermogen opbouwen is ook wel verstandig om te doen als je huurt. ;)
Ze wonen nu in een kleiner huurhuis, ze willen verhuizen naar een (oud) koophuis met vier slaapkamers .
De kans is dus groot dat minstens de energiekosten omhooog gaan, maar TS geeft geen antwoord op die vraag dus dat is nog redelijk gissen.
Nu krijgen ze naar alle waarschijnlijkheid huursubsidie gezien TS zelf aangaf dat hij geen royaal salaris heeft.
Dat valt dan ook weg, dan inderdaad nog de belastingen, verzekeringen en dergelijke die er bij komt kijken.

Ik heb zelden tot nooit gezien dat verhuizen van een huurhuis naar een groter oud koophuis maandelijks goedkoper is.
Gezien TS aangaf dat ze geen royaal salaris hebben zullen ze wel een aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij ze dus alleen de rente afbetalen en dus het huis niet aflossen dus ook geen goede investering voor de toekomst.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:58:21 #190
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247605
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Omdat je zelf nogal onduidelijk bent geweest.

A) Wie staan er op de hypotheekakte?
B) Wie staan er op de koopakte?

Kortom; wie gaat de hypotheek aan, en wie wordt eigenaar van het pand (en voor hoeveel procent)?
Ga eens niet zo snel. We hebben nog niet gezegd het te kopen, we gaan alleen maar met de vaders kijken en dan pas beslissen!
pi_145247616
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Daar zit je dus zo naast als maar zijn kan! :) Ik heb geen schuld en ik wil absoluut niet verantwoordelijkheid ontlopen! Ik wil juist wel de beste constructie waarin ik verantwoordelijkheid heb, maar niet het geval dat mijn salaris mee wordt gerekend. Dat kan niet.
Die bestaat niet, of je moet echt jullie verplichtingen aan elkaar notarieel laten vastleggen ofzo. Anders is de verhouding altijd onwijs scheef, aangezien je vriend dan in z'n eentje opdraait voor de hypotheek, maar hij aan de andere kant jou ook zo even op straat kan schoppen als hij wil, en dan heb jij ook geen poot om op te staan.
pi_145247622
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ga eens niet zo snel. We hebben nog niet gezegd het te kopen, we gaan alleen maar met de vaders kijken en dan pas beslissen!
Godverdomme :') Je hebt toch wel een idee hoe je die dingen wil doen? Mag ik hopen? Please? ;(
pi_145247631
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef snakelady het volgende:

Ze wonen nu in een kleiner huurhuis, ze willen verhuizen naar een (oud) koophuis met vier slaapkamers .
De kans is dus groot dat minstens de energiekosten omhooog gaan, maar TS geeft geen antwoord op die vraag dus dat is nog redelijk gissen.
Nu krijgen ze naar alle waarschijnlijkheid huursubsidie gezien TS zelf aangaf dat hij geen royaal salaris heeft.
Dat valt dan ook weg, dan inderdaad nog de belastingen, verzekeringen en dergelijke die er bij komt kijken.

Ik heb zelden tot nooit gezien dat verhuizen van een huurhuis naar een groter oud koophuis maandelijks goedkoper is.
Gezien TS aangaf dat ze geen royaal salaris hebben zullen ze wel een aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij ze dus alleen de rente afbetalen en dus het huis niet aflossen dus ook geen goede investering voor de toekomst.
Op die manier.

Zoals gezegd: de maandlasten zullen wel omhoog gaan, maar dat is iets anders dan dat huren goedkoper is dan kopen. Dat is nl. niet zo en dat schreef je wel, al bedoelde je het kennelijk in het licht van bovenstaande.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:01:34 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247666
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op die manier.

Zoals gezegd: de maandlasten zullen wel omhoog gaan, maar dat is iets anders dan dat huren goedkoper is dan kopen. Dat is nl. niet zo en dat schreef je wel, al bedoelde je het kennelijk in het licht van bovenstaande.
Ik heb het continu over de maandelijkse lasten dus ik nam aan dat dat wel duidelijk was. ;)
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:03:30 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145247715
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je vader nog spreekt voor die tijd?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:04:03 #196
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247724
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar wat nou als die angst gewoon logisch/gegrond is?
Dan zou niemand kunnen kopen, want niemand is er zeker van dat diegene zijn of haar baan houdt. Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.
pi_145247757
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan zou niemand kunnen kopen, want niemand is er zeker van dat diegene zijn of haar baan houdt. Mijn vriend werkt in een zeer zekere sector waarin automatisme geen bedreiging vormt.
Dan nog. Misschien wordt hij op een dag gek van het gezeur van z'n wijf thuis en rent hij op de zaak in z'n blote lul de receptie door. Probeer dan nog maar eens aan de bak te komen in een zeer zekere sector. Plus hij draagt hoe dan ook onevenredig veel risico, mag die jongen dan kopen misschien niet zo'n geweldig idee vinden. Zeker aangezien het van hem allemaal niet zo nodig hoeft klaarblijkelijk.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:07:07 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145247790
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Maar 6000 euro onder het max. is toch niks, zeker niet op het bedrag van een koophuis, dat is gewoon haast het maximum.
Dat zal effectief maandelijks 10 tot 15 euro minder aan hypotheeklasten zijn gok ik zo.

Wat is de energiewaarde van het huis?
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:08:15 #199
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247806
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die bestaat niet, of je moet echt jullie verplichtingen aan elkaar notarieel laten vastleggen ofzo. Anders is de verhouding altijd onwijs scheef, aangezien je vriend dan in z'n eentje opdraait voor de hypotheek, maar hij aan de andere kant jou ook zo even op straat kan schoppen als hij wil, en dan heb jij ook geen poot om op te staan.
Dan is dat maar zo. Mijn salaris kan niet worden meegenomen in de hypotheek. Ik kan alleen bijdragen door elke maand op de rekening te storten waar de hypotheek vanaf gaat.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:09:04 #200
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145247823
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Godverdomme :') Je hebt toch wel een idee hoe je die dingen wil doen? Mag ik hopen? Please? ;(
Ik heb het al 10 keer in dit topic getypt hoe we het gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')