..dan zou ik als stagiair beginnen met, waar die auto was tussen 1 en 2 april.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:02 schreef 11en30 het volgende:
Dat is zo'n moment waarop de knappe baas van de speurdersafdeling de brildragende schuchtere stagiare oproept en haar de opdracht geeft om die auto en wie er allemaal op de achterbank gezeten hebben te onderzoeken.
een paar topics geleden heb IK dat voorgesteld, ....frappant......ik had toen iedereen tegen !quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat van John de Mol was natuurlijk niet serieus. Maar het idee van een zoektocht door vrijwilligers, die bereid zijn op eigen kosten naar Panama te reizen en daar op een zorgvuldige en respectvolle manier helpen met zoeken, is niet helemaal raar.
Een zoektocht door professionals zou natuurlijk beter zijn, maar het lijkt me onmogelijk de financiering daarvan rond te krijgen.
ik zit mobiel, ik wacht dan meestal op een vertalingquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een link naar een nieuwsbericht geplaatst (lijkt wel Spaans, en is het ook) maar dat interesseert niemand nog...
quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De kern van het artikel bestaat uit kritiek van enkele ondervraagde experts op het OM in de provincie Chiriquí (geleid door mevr. Pittí). Er wordt opgemerkt dat het OM te weinig van zich laat horen, en dat het heeft nagelaten de gebruikelijke procedures te volgen. Dat slaat vooral op het feit dat Pittí nooit aan het Imelcf (het Panamese forensische instituut) heeft opgedragen om een DNA-onderzoek uit te voeren op de rugzak en de inhoud ervan. Zo'n onderzoek is volgens medische deskundigen nodig omdat het licht kan werpen op de doodsoorzaak van de vrouwen. DNA-onderzoek van de vingerafdrukken is niet goed meer mogelijk omdat het materiaal door het elektronisch onderzoek in Nederland onbruikbaar is geworden. Behalve het OM treft ook andere organisaties blaam, omdat ze gebrekkig hebben samengewerkt.
Ja precies, het hele gebied wordt "Culebra" genoemd... het is zoals Gorraay aanhaalde...quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:15 schreef danyoromijn het volgende:
Er zijn twee versies in omloop wat betreft de naam ' Rio Culebra' : de ene die zegt dat het de Rio Changuinola is, de ander die zegt dat het de kleinere rivier is die iets ten oosten van de mirador ontspringt en later in de Rio Changuinola stroomt (ter hoogte van de 2e en 3e kabelbrug).
Maar ik ben bang dat de Panamezen het zelf ook niet goed weten, aangezien ze dezelfde naam voor van alles en nog wat gebruiken (Sendero Culebra is kennelijk ook iets totaal anders dan de Camino de Culebra, terwijl het allebei "Slangenpad" (Snake path/trail) betekent.
oook DAT heb ik hier vele topics geleden al geschreven, dat die zoekers erbij betrokken konden zijn.........en oook DAT werd in het belachelijke getrokken !! ........quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Poekje01 het volgende:
Even iets anders. Vroeger had ik een bril. Als je ook een bril hebt gedragen heb je dat vast in een verstrooide bui ook wel eens gehad, bril kwijt. Of als je teveel gezopen had, bril kwijt. Iedereen mee zoeken. Alleen... je kunt het ding tenslotte nergens vinden... want je hebt hem op!! Iedereen lachen. De ruiter zoekt zijn paard, en zit er op.
De beste schuilplaats voor een terrorist of inbreker, is soms daar waar al gezocht is, of vlak bij het hoofdkwartier. Zoekt namelijk niemand, verwacht niemand iets te vinden.
Nu on topic: uit de excel tabel blijkt, dat er geen enkele handeling met de telefoons zijn geweest in de dagen dat Sinaproc aan het zoeken was. Dat vind ik opmerkelijk. Op geeneen dag. Dat zou er op kunnen wijzen dat een Sinaproccer /booswicht de rugzak van de meiden heeft gevonden, die om heeft gehangen en er gewoon mee rond liep. Want zeg nou zelf, niemand kende toch die rugzak? En als je daar dus rond sjouwde met een kek petje op, en een rugzak om... was je toch gewoon 1 van de velen?
en is die auto al herkend?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Als je helemaal naar beneden scrolt staat er een link naar de foto"s. Ook van de hond die tegen die auto aan springt.
ja, dat zou kunnen.....maar is niet relevant in d e z e zaak, schreef ik al eerder....quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dan kun je er ook aliens bijhalen...
Misschien omdat er maar 1 hond was die erop reageerde? Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar als alle andere honden er niet op reageerden dan denken ze misschien dat het aan de hond ligt ipv aan een spoor?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nou ja precies, dat blijft onduidelijk dus. Dat bedoel ik met als iemand boven verdenking staat.
Dan kom je met zoiets weg. Toen tijdens de zoekactie in het dorp één van de honden een huis binnen rende gingen ze wel gelijk kijken wat de reden was. De reden was toen dat er een ander hondje daar binnen was. Maar als er een hond plotseling achter in de auto van iemand van het Panamese zoekteam springt wordt er niet op gereageerd
Op televisie zeiden de ouders al lang geleden dat Kris en Lisanne tot de puntjes alles hadden voorbereid.quote:Wat ook nog wel een interessante discussie is.. als je alle beschrijvingen moet geloven, is het pad naar Las Cascadas Perdidas, de Verloren Watervallen heel erg mooi, net als de Quetzal Trail.
Door anderen hoger aangeslagen dan Sendero Pianista, ook met een makkelijker pad, met relingen. Dus waarom dan voor no. 3 kiezen en de andere dagen de no. 1 en 2 niet eens op het programma hebben staan...
wie weet, is dat spook-kasteel er ook wel bij betrokken.....er zal niet vaak iemand komen denk ik..... tenzij.........??? idee, om daar eens onderzoek te doen.........prima, als t niks oplevert, maar dan heb je je best gedaan tenminste.....quote:Op maandag 6 oktober 2014 02:07 schreef jackie12 het volgende:
Via google Pianista Boquete gevonden (maar is de watervallen trail!)
Heel interessant. Goed beeld van de omgeving.
na 3.22 min het spookkasteel. Op de plattegrond ligt ie maar een km of 6 vanaf de 1e qubrada.
Waar loopt deze geasfalteerde weg verder naar toe? De jungle soms in?
Nadat ze ergens aan de trail zijn begonnen (mooie beelden) komen ze weer terug bij het spookkasteel. (27.44 min)
Ik opperde het al lang geleden maar is het mogelijk dat er ergens vanaf de quebrada of mirador een pad loopt naar dat spookkasteel? (en misschien wel een pad die alleen inheemsen/gidsen weten?
eens ! .....maar dan....gaat het verhaal ook nog verder natuurlijk.....quote:Op maandag 6 oktober 2014 02:58 schreef jackie12 het volgende:
1:
K en L zoeken informatie op over de Pianista op de computer van de taalschool.
Ze willen eigenlijk wel een gids maar die is volgens het reisbureau niet beschikbaar.
1- Welk reisbureau?
2- Is het zeker dat K en L dat opgezocht hebben op de computer en zo ja hoe laat?
3- Hoe hebben K en L de tours geboekt?
A via Eileen/ Sigrid of iemand anders van de taalschool?
B Of hebben ze dat rechtstreeks bij Feliciano geboekt
en zo ja: telefonisch of via een ontmoeting? (heeft Feliciano een reisbureau)
4- Op welke dag hebben ze die excursies geboekt?
5- Waaruit blijkt dat er geen gidsen beschikbaar waren?
Er wordt gezegd in de OP dat het reisbureau geen gidsen beschikbaar had (10.00 uur)
Als zij de al voor 1 april de aardbeien en Baru hadden geboekt bij Feliciano dan wisten ze toen toch ook al dat Feliciano niet kon.
Waarom staat er dan 10.00 uur geen gids beschikbaar in de OP?
En als hij niet kon waarom was ie dan bij de taalschool?
Er wordt in verschillende stukken gezegd dat de meiden anderen waarschuwden met gids de Pianista te doen.
Anderen waarschuwen klinkt als goed voorbereid maar zelf dan geen gids nemen maar vervolgens met halflege telefoons, korte broekjes enz aan de hike beginnen?
Maw voor je allereerste hike in je leven (oeh wat spannend) ga je alleen?
Waarom heeft niemand ze gezien vanaf het hostel tot aan de mirador op een tijdstip dat klopt met de foto op de mirador?
Waarom zien ze er zo schoon en fris uit na een wandeling van 3 en half uur bergopwaarts?
(ik ga uit van wandelen vanaf de hostel want geen taxi- of buschauffeur heeft zich gemeld dat hij ze naar de Pianista heeft gebracht)
En verder wat ik al zei:
- geen smsjes/appje naar huis voor hun eerste excursie
- de kamer die eruit ziet alsof ze in haast zijn vertrokken
- de korte broekjes die ze aanhadden
- de dingen die je normaliter meeneemt op een hike
Wat is dan het meest logische?
Mijn conclusie is dat Kris en Lisanne onverwacht een lift hebben gehad van Feliciano en ik ga nog verder:
Ik denk dat hij of een goede bekende van hem hun gids was voor die dag.
Daarom gingen ze ook verder na de mirador. Ze waren vrolijk, onbezorgd, fris en fruitig.
Even voor 16.39 is er iets gebeurd.
En waarschijnlijk iets wat Feliciano smorgens ook niet had voorzien.
Ja. Daarom hamer ik er ook op (tot vervelens aan toe) dat het "onderzoek" moet beginnen al bij aankomst 30 maart.quote:Op maandag 6 oktober 2014 03:06 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
eens ! .....maar dan....gaat het verhaal ook nog verder natuurlijk.....
plus.....kan het ook zijn, dat het hele verhaal al veel eerder begon......voor 31 maart.....?
ook daar heb ik het al over gehad, die rode auto die tegen 18.00 u de berg af kwam.......maar NIEMAND heeft hun de berg af zien komen......werd gezegd...quote:
ja uiteraard, mee eens ! ......in mijn hoofd zitten ook nog steeds die 2 mannen uit Costa Rica..quote:Op maandag 6 oktober 2014 03:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ja. Daarom hamer ik er ook op (tot vervelens aan toe) dat het "onderzoek" moet beginnen al bij aankomst 30 maart.
Niet pas na de 1e noodoproep om 16.39 uur
Het was meer dat de hond in een onbewaakt ogenblik in de auto sprong. Het gebeurde na de speurtocht toen ze de honden in de pick-up aan het doen waren om terug te rijden. Dan hebben ze niet de vrijheid zoals tijdens de zoektocht. Deze hond zag even de kans om in de andere auto te springen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 02:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien omdat er maar 1 hond was die erop reageerde? Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar als alle andere honden er niet op reageerden dan denken ze misschien dat het aan de hond ligt ipv aan een spoor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |