Heb je uberhaubt de moeite genomen om al mijn vorige reacties te lezen? Zoals ik al zei; het woord supplement in een dieet topic is als een rode vlag voor een stier in dit topic. Het is geen crash dieet, de calorie inname ligt op gemiddeld 1200 calorieen. Ja, dat is laag, maar niet té laag. Ik eet ruim voldoende, alleen mijn koolhydraat inname is beperkt tot 100 gram bij het avondeten. Ik eet ruim voldoende groentes en rauwkost overdag om alle vitamines e.d. binnen te krijgen. Zelfs zonder dat supplement zou het dieet nog prima vol te houden zijn omdat je over de gehele dag voldoende eet gezonde momentjes hebt. Maar het enige dat men wilt lezen is dat je een supplement inneemt. Maar in plaats van dat ik elke dag aardappels of witmeel pasta's eet, eet ik nu volkorenpasta's, zilvervliesrijst of speltpasta's. In plaats van twee witte boterhammen bij het ontbijt zijn het nu twee volkoren crackers. Idem met de lunch. En in plaats van een evergreen als tussendoortje eet ik nu een extra stuk fruit. In plaats van cup a soup een opkikker. In plaats de grote melkbekers met halfvolle melk een kleine beker met magere melk. Kleine veranderingen in mijn bestaande eetpatroon die er wel voor zorgen dat het allemaal gezonder is, ik het goed kan volhouden en mijn calorie inname flink keldert en desondanks voldoende eet. Als je het mij vraagt is je blindstaren op je calorie inname is net zo kortzichtig en slecht als dat men nu beweerd over dat supplement.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Crash dieeten zijn gewoon niet gezond. Waarom ga je idd niet gewoon dagelijks bijhouden hoeveek kcal je eet? Doe dat 3 dagen, dan kijk je hoeveel je eet, dan bereken je uit de losse pols je BMR en dat ga je eten.
Lolquote:Op maandag 6 oktober 2014 07:57 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Heb je uberhaubt de moeite genomen om al mijn vorige reacties te lezen? Zoals ik al zei; het woord supplement in een dieet topic is als een rode vlag voor een stier in dit topic. Het is geen crash dieet, de calorie inname ligt op gemiddeld 1200 calorieen. Ja, dat is laag, maar niet té laag.
quote:Ik eet ruim voldoende, alleen mijn koolhydraat inname is beperkt tot 100 gram bij het avondeten. Ik eet ruim voldoende groentes en rauwkost overdag om alle vitamines e.d. binnen te krijgen. Zelfs zonder dat supplement zou het dieet nog prima vol te houden zijn omdat je over de gehele dag voldoende eet gezonde momentjes hebt.
Nee hoor, die neem ik ook in. Ik zit dagelijks aan de eiwitshakesquote:Maar het enige dat men wilt lezen is dat je een supplement inneemt.
Dat je dat ontbijt of lunch durft te noemen ookquote:Maar in plaats van dat ik elke dag aardappels of witmeel pasta's eet, eet ik nu volkorenpasta's, zilvervliesrijst of speltpasta's. In plaats van twee witte boterhammen bij het ontbijt zijn het nu twee volkoren crackers. Idem met de lunch.
Lolquote:En in plaats van een evergreen als tussendoortje eet ik nu een extra stuk fruit. In plaats van cup a soup een opkikker. In plaats de grote melkbekers met halfvolle melk een kleine beker met magere melk. Kleine veranderingen in mijn bestaande eetpatroon die er wel voor zorgen dat het allemaal gezonder is, ik het goed kan volhouden en mijn calorie inname flink keldert en desondanks voldoende eet. Als je het mij vraagt is je blindstaren op je calorie inname is net zo kortzichtig en slecht als dat men nu beweerd over dat supplement.
Nou, dan moet ik je dus wel dingen uitleggen over hoe afvallen werkt want anders was het er wel afgebleven he?quote:Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het afvallen werkt, over de jaren ben ik al 70 kilo afgevallen denk ik, maar nooit in 1 rechte streep.
Dietist.quote:Wat voor mij nu het belangrijkste is, is dat ik een stok achter de deur heb waar ik heen kan, om advies kan vragen als ik er behoefte aan heb en wekelijks mijn vorderingen mee kan bespreken.
Doe lekker wat jij wil. Maar kom achteraf niet zeggen dat het niet werkt en dat je toch weer bent aangekomen he. Je bent stronteigenwijs. Prima, lekker zijn. NIet mekkeren dan.quote:Ik ben geen pillenslikker, ik vergeet dat ding zelfs regelmatig en neem hem dan achteraf in. Enfin, begin ik mijzelf alsnog te verdedigen en daar paste ik voor. Ieder z'n ding en ik voel mij hier goed bij. Afvallen is zoals een weg naar Rome, tientallen manieren om er te komen en allemaal beweren we dat we de beste route hebben.
Da's nog best een aardig lijstje zegquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:31 schreef Qwea het volgende:
Afijn, omdat ik wel klaar ben met de discussie een lijstje :
O: 4x spelt 2 met gerookte zalm 2 met oude kaas, 1 gekookt ei, banaantje.
S: PT met de fysio
L: 4x spelt, 2 met oude kaas, 1 met filet, 1 met zalm. Bak kwark, whey shake. Gekookt eitje
T: Havermout pannenkoek met rood fruit ofzo, bak kwark
D: Varkenshaas, boontjes, aardappels, jus, vla
T: 5 Handjes noten, spelt met oude kaas, pasta leftover van van de week
en zo is dat! Blijf naar je lichaam luisteren!quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:29 schreef RoelerMF het volgende:
Prima, zoals ik al zei; agree to disagree. Jouw kerk is niet heilig, de mijne ook niet.
whoah dat eet ik in een weekquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:31 schreef Qwea het volgende:
Afijn, omdat ik wel klaar ben met de discussie een lijstje :
O: 4x spelt 2 met gerookte zalm 2 met oude kaas, 1 gekookt ei, banaantje.
S: PT met de fysio
L: 4x spelt, 2 met oude kaas, 1 met filet, 1 met zalm. Bak kwark, whey shake. Gekookt eitje
T: Havermout pannenkoek met rood fruit ofzo, bak kwark
D: Varkenshaas, boontjes, aardappels, jus, vla
T: 5 Handjes noten, spelt met oude kaas, pasta leftover van van de week
Lol. En dan zit ik nog niet eens aan wat ik moetquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's nog best een aardig lijstje zeg
Pffffffquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. En dan zit ik nog niet eens aan wat ik moet
Zo'n beetje welquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
whoah dat eet ik in een week
Hoeveel kcal is dit lijstje dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. En dan zit ik nog niet eens aan wat ik moet
Rond de 3800quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoeveel kcal is dit lijstje dan?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: halve bak kwark
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met oude kaas en komkommer
T: wortelsoep
D: kleine pan pizza met champignons
Vreetzak!quote:
Ik moet nog steeds een keer door jouw kookboeken bladeren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vreetzak!Je doet zeker niks anders meer dan sporten en eten jij.
Mn lijstje voor vandaag is nu in de planning zoiets:
O: magere yoghurt met muesli, vijg (werk ik nu naar binnen)
L: volkorenbrood met beleg
T: Fruit
D: Ik wil vanavond proberen een Maghluba te maken, volgens mn kookboek is het zoiets
T: ? nog geen idee, zie ik vanavond wel
Ik kocht vrijdag namelijk dit kookboek:
[ link | afbeelding ]
En het staat echt vol met fantastische, gezonde gerechten (ok, op de afdeling toetjes na dan). Voor mij weer een hele nieuwe, smaakvolle reeks recepten om te maken!
Het worden er nu alleen maar meerquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een keer door jouw kookboeken bladeren.
Hoarder!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het worden er nu alleen maar meer
Vegetarisch en midden-oosterig etenquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:16 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]
En het staat echt vol met fantastische, gezonde gerechten (ok, op de afdeling toetjes na dan). Voor mij weer een hele nieuwe, smaakvolle reeks recepten om te maken!
ooeeh die wil ik!quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vreetzak!Je doet zeker niks anders meer dan sporten en eten jij.
Mn lijstje voor vandaag is nu in de planning zoiets:
O: magere yoghurt met muesli, vijg (werk ik nu naar binnen)
L: volkorenbrood met beleg
T: Fruit
D: Ik wil vanavond proberen een Maghluba te maken, volgens mn kookboek is het zoiets
T: ? nog geen idee, zie ik vanavond wel
[ link | afbeelding ]
Je hebt wel een toko in de buurt nodig voor sommige dingen hoorquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ooeeh die wil ik!
Op het lijstje voor de sint (ik begin altijd vroeg met ideeën verzamelen)
Zonder fruit zou ik havermout ook niet lekker vinden. Al begin ik m'n diepvries bosvruchten ook wel een beetje zat te raken. Het is wel lekker, maar ik word altijd helemaal gek van al die pitjes tussen m'n tanden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:30 schreef Karstman het volgende:
Omdat de halve bevolking van dit topic met enige regelmaat aan de havermout zit dacht ik gister laat ik dat ook eens kopen. Vanochtend voor het eerst als ontbijt (met melk uit de magnetron) en het voelt een beetje als een blok op m'n maag. Morgen wat fruit erdoor want ik vond het nogal flauw.
O: havermout dus
L: 2 boterham bio ham, rauwkostsalade
T: komkommer, appel, boterham OA35+
D: ehm.... denk dat ik een pastasaus voor een paar dagen ga maken, dat dus met volkoren fusilli
T: yoghurt met banaan, klein blokje pure chocolade
Ja vervelend is dat he!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zonder fruit zou ik havermout ook niet lekker vinden. Al begin ik m'n diepvries bosvruchten ook wel een beetje zat te raken. Het is wel lekker, maar ik word altijd helemaal gek van al die pitjes tussen m'n tanden.
Zit nu te twijfelen om het fruit door de blender en daarna door een zeef te halen.
Je hebt de reacties op crashdiëten hierboven gelezen neem ik aanquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:08 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik had me zaterdag weer gewogen en resultaat deze week -1 kg. Ben benieuwd als het nu wat stabiliseert, ben nu ongeveer 7 weken achter elkaar 2kg plus per week afgevallen, volgens mij is dat te snel. Dus toch mn voeding even wat uitbreiden, zodat het met een kilo per week eraf gaat. Dan ben ik heel erg tevreden.
Heb ook zo'n pakje bij de AH gehaald, morgen proberen! Ik begin er net mee dus ben het nog niet zatquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zonder fruit zou ik havermout ook niet lekker vinden. Al begin ik m'n diepvries bosvruchten ook wel een beetje zat te raken. Het is wel lekker, maar ik word altijd helemaal gek van al die pitjes tussen m'n tanden.
Zit nu te twijfelen om het fruit door de blender en daarna door een zeef te halen.
Ik vind het lekkerder om het even te koken in een pannetje. Blijft er wel aan plakken, maar in de magnetron neemt de havermout toch iets minder op.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:30 schreef Karstman het volgende:
Omdat de halve bevolking van dit topic met enige regelmaat aan de havermout zit dacht ik gister laat ik dat ook eens kopen. Vanochtend voor het eerst als ontbijt (met melk uit de magnetron) en het voelt een beetje als een blok op m'n maag. Morgen wat fruit erdoor want ik vond het nogal flauw.
O: havermout dus
L: 2 boterham bio ham, rauwkostsalade
T: komkommer, appel, boterham OA35+
D: ehm.... denk dat ik een pastasaus voor een paar dagen ga maken, dat dus met volkoren fusilli
T: yoghurt met banaan, klein blokje pure chocolade
ik maak het altijd met bosvruchten (uit de vriezer).quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
wtf doe jij eigenlijk voor werkquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh, dat boek ziet er interessant uit!
Vandaag een vast-dag, netjes begonnen waar ik vrijdag ook op begon, dus geen weekend schade!
Morgen vlieg ik naar Berlijn voor 1 dag, moet om 07.00 al op Schiphol zijn.![]()
Dus ik neem mijn speltboterhammetjes maar mee om in het vliegtuig te ontbijten. Dan daar lekker iets lunchen, 2 appels in mijn tas stoppen voor tussendoor en dan ben ik als het goed is om 18.45 weer terug op Schiphol en dan doe ik thuis een restje boerenkool.![]()
En dan de rest van de week even heel netjes doen want volgende week zit ik in Vegas en dan zal het wel even flink lastig worden weer met een weekje hotelvoer en etentjes.
goedkoper dan diepvriesfruit : Echt fruit in de vriezerquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:36 schreef Karstman het volgende:
[..]
Heb ook zo'n pakje bij de AH gehaald, morgen proberen! Ik begin er net mee dus ben het nog niet zat
pavlovreactiequote:Op maandag 6 oktober 2014 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik organiseer een congres, elk jaar in een ander land, dus veel verschillende trips naar verschillende landen.En samen met een bedrijf uit Berlijn, dus vandaar die trip morgen.
Had ik al verteld dat ik in de laatste week van deze maand naarSingapore
ga?
Daar ben ik echt zoooooo blij mee! Had niet gedacht daar ooit nog te komen, maar kreeg zo'n mooie kans nu. Ik slaap zelfs weer in dat hele toffe hotel met infitiy pool op het dak! Marina Bay Sands
Uitsmijters/omelet zonder brood? Smoothie? Crackers? Beschuit? Genoeg alternatieven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:18 schreef Yaaar het volgende:
Ik eet altijd brood als ontbijt etc, maar ben er nu echt zat van. Havermout, yoghurt etc. vind ik alleen om van te kokhalzen (letterlijk helaas) dus ben druk op zoek naar alternatieven. Brood vind ik inmiddels ook meh.
Ik vind het ook nog steeds eng om te verhogen, trust me, verhoog nou maar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:
@aardbei en @karstman.
Gemiddeld was het per dag 1500 kcal, das te weinig. Volgens fatsecret heb ik een ADH van 2850 kcal.
Ik wil wel uitbreiden, het voelt alleen zo enorm tegenstrijdig. Je wilt afvallen dus de automatische gedachte is minderen. Maar nu heb ik teveel geminderd en vind ik het "eng" om te verhogen.
Ach zal allemaal ook wel wat loslopen, het heeft lang geduurd om het eraan te eten dus zal een paar weken iets veranderen niet zo gek gaan.
Moest toch naar de AH, dus lunch even uitgebreid met een kaiserbroodje.
Van jou lijstjes krijg ik een hartverzakking, maar daar zit een goede reden achterquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds eng om te verhogen, trust me, verhoog nou maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |