abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145198172
Er was eens een dag dat we begonnen met ons huis te verbouwen. Dat duurde nogal lang en werd een lange reeks. :+ Ik geloof niet dat we dag ooit hebben bereikt waarop we écht konden zeggen 'het is af', maar het was best heel mooi geworden en leefbaar.

Maar ja, niets zo veranderlijk als de wensen van een vrouw, en dus besloot ik enige tijd terug dat ik dit dorp wel zat was en wat meer reuring wilde, naar de stad! Toen ik eindelijk een baan vond in Utrecht, gingen we dan ook rustig eens kijken om daarnaartoe te verhuizen.

Eisen:
- er qua ruimte in huis niet op achteruit gaan
- GEEN KLUSHUIS OMG ALSJEBLIEFT NIET
- Meneer wilde graag nieuwbouw want ohhh de heerlijkheid van niets hoeven klussen en alles van tevoren zelf bedenken, en dat sprak me ook wel aan.
- leuke omgeving, ook voor de kindjes.

Ik riep héél lang dat ik nooit in Leidsche Rijn wilde wonen, maar toen gingen ze huizen bouwen op een plek die zo'n beetje op de A2 staat, waarbij je sneller naar de Neude fietst dan naar hartje Vleuten, en dat waren wel erg toffe huizen. Dus ingeschreven. En uitgeloot want mega veel interesse.... En toen ineens toch weer ingeloot want er had iemand afgehaakt.

Omdat we 'late' kopers zijn - de meesten hebben al een jaar geleden getekend, wij pas net - moest alles in sneltreinvaart geregeld. Opties, van uitbouw tot wandcontactdozen, moesten meteen doorgegeven worden. Uuuuhhh argh! Maar ook dat is gelukt.

Gisteren hebben we, een dag voor het op funda zou komen, ons huis meteen maar verkocht :') :D aan iemand die als geweldige voorwaarde aanbood dat we erin mogen blijven wonen totdat ons nieuwe huis opgeleverd wordt. Jeuj!

Dus, nu nog 'even' aktes tekenen en langs de notaris enzo en dan is het allemaal officieel en mag de champagne open.

Cue the hours of Pinterest. Ik heb geen flauw idee hoe we dit huis gaan inrichten. We hebben geen spaargeld en maar een beperkt budget meegefinancierd voor de inrichting (ik wilde het topic Ons Nieuwbouwhuis on a Budget noemen, maar dat mocht niet van mignonne iets hield me tegen :+ )

Dus ook al duurt het nog een eeuwigheid voordat het opgeleverd gaat worden, ik ben blij dat ik me na de stress van huis-opgeruimd-en-in-de-verkoop en heelsnel-alle-opties-bedenken kan richten op dingen als 'hoe wil ik de kinderkamers ingericht' en 'wie slaapt waar'.

Te veel tekst!
Dus plaatjes.

Begane grond, met uitbouw.

Eerste verdieping, allemaal redelijk standaard en boring volgens mij. We gaan er wel een bad in stoppen (maar doen dat zelf omdat het als meerwerkoptie een whopping 2900 euro kostte, wtf)

Zolder. De slaapkamer heeft een plafond van 4,5 m hoog :o Daar wil ik wat leuks mee doen. Maar weet nog niet wat (ik weet ook nog niet of wij daar gaan slapen of een vd kinderen of dat het een speelkamer wordt)

Voorgevelplaatje:

Wij krijgen zo'n gevel als je links kunt zien.

So ehm. That's all folks, want meer weet ik even niet :+ Ik ga me hier de komende maanden wel mee vermaken....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_145198357
Zeg! }:| :+

Supertof! Ik volg en kom gezellig mee pinnen en spammen met pinterestmeuk! *O*
O+ en dat je nog ff moet wachten is budgettechnisch gezien juist perfect. Kun je mooi de aanbiedingen van eea afwachten en geleidelijk aan inslaan.
:)
pi_145198456
Dus die koper bood zomaar aan dat jullie in z'n gekochte huis mochten blijven, totdat jullie huis af is?

Wat een vreemde snuiter.
pi_145198555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef Robuustheid het volgende:
Dus die koper bood zomaar aan dat jullie in z'n gekochte huis mochten blijven, totdat jullie huis af is?

Wat een vreemde snuiter.
Nee hoor. Dat is niet zo raar. Mevrouw heeft een zak met geld van net iets minder dan we voor het huis wilden hebben. Door deze enorm aantrekkelijke voorwaarde wilden wij wel akkoord gaan met dat ietsje minder. :)
pi_145198630
Oh, op die fiets.
pi_145198718
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is niet zo raar. Mevrouw heeft een zak met geld van net iets minder dan we voor het huis wilden hebben.
Dat vind ik eerlijker gezegd nog vreemder, dat iemand een bedrag van +/- 2 ton contant af wil rekenen, nota bene in een zak.
pindazakje
pi_145198746
Niet letterlijk contant, grapjas.

En honestly, I don't give a fuck, want a) ze koopt ons huis, en b) ze bespaart ons enorm veel gedoe, stress en geld omdat we niet 2x hoeven te verhuizen.
pi_145199151
Haha who cares, zolang de bank en de notaris akkoord zijn :+
pi_145199190
Ja precies :P
Het scheelt een hoop onzekerheid omdat er dus geen voorbehoud van financiering bij komt kijken.
pi_145199211
Huis in wording (nou ja, de buren, maar whatevz, onze ziet er hetzelfde uit maar dan zonder blokken voor de 1e verdieping want bij ons zijn ze nog bezig met het beton)

pi_145199484
Snel geregeld :D
En tof huis! Ben benieuwd naar het eindresultaat ;)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:41:28 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145199673
Oh, deze moet ik ook even volgen.

Mrs. Koopster heeft wellicht ook een reden waarom ze niet zoveel haast heeft... daarbij ga ik er vanuit dat de termijn van oplevering van jullie nieuwe huis inmiddels min of meer te overzien is.

Zijn de tuin en het enorme schuine dak op het zuiden zodat je ze vol kunt hangen met zonnecollectoren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145200017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:41 schreef Leandra het volgende:
Oh, deze moet ik ook even volgen.

Mrs. Koopster heeft wellicht ook een reden waarom ze niet zoveel haast heeft... daarbij ga ik er vanuit dat de termijn van oplevering van jullie nieuwe huis inmiddels min of meer te overzien is.

Zijn de tuin en het enorme schuine dak op het zuiden zodat je ze vol kunt hangen met zonnecollectoren?
Tsja, haar redenen weet ik ook niet verder. Hoop dat ze niet doodgaat in de tussentijd ofzo. :+

Tuin en dak zijn ehmmmm op het zuidwesten geloof ik. Heb nog niet nagedacht over zonne-energie. Hebben we voorlopig toch geen geld voor.
pi_145200098
Gefeliciteerd! Fijn dat je vorige huis al verkocht is ook, helemaal top ;)
pi_145200162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dankje :)
pi_145210732
quote:
Het traphekje was een USP natuurlijk.
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 12:26:32 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145211220
quote:
Dat is in deze tijd natuurlijk erg prettig ! :) ^O^
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:43:42 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_145215943
Zonnecellen en warmteboiler gelijk laten installeren
Van geld dat je voor de inrichting had gereserveerd
Dat rendement wat je maakt zo een 15% per jaar minimaal maakt het allemaal goed
En verlast je maandlasten behoorlijk
pi_145220214
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zonnecellen en warmteboiler gelijk laten installeren
Van geld dat je voor de inrichting had gereserveerd
Dat rendement wat je maakt zo een 15% per jaar minimaal maakt het allemaal goed
En verlast je maandlasten behoorlijk
Goed plan! Kunnen we best het eerste jaar of 2 op een betonnen vloer wonen met kale muren, plakken we kranten voor 't raam, wie heeft er ook gordijnen nodig?
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:30:33 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145222268
quote:
12s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:45 schreef innepin het volgende:

[..]

Goed plan! Kunnen we best het eerste jaar of 2 op een betonnen vloer wonen met kale muren, plakken we kranten voor 't raam, wie heeft er ook gordijnen nodig?
Denk aan het rendement vrouwmens!11EINS!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145222686
quote:
8s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Denk aan het rendement vrouwmens!11EINS!
:D
Keihip, nieuw, na het minimalisme nu de hipste interieurtrend, rendementalisme! O+
pi_145225770
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Keihip, nieuw, na het minimalisme nu de hipste interieurtrend, rendementalisme! O+
_O-
pi_145227452
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef innepin het volgende:
Er was eens een dag dat we begonnen met ons huis te verbouwen. Dat duurde nogal lang en werd een lange reeks. :+ Ik geloof niet dat we dag ooit hebben bereikt waarop we écht konden zeggen 'het is af', maar het was best heel mooi geworden en leefbaar.

Maar ja, niets zo veranderlijk als de wensen van een vrouw, en dus besloot ik enige tijd terug dat ik dit dorp wel zat was en wat meer reuring wilde, naar de stad! Toen ik eindelijk een baan vond in Utrecht, gingen we dan ook rustig eens kijken om daarnaartoe te verhuizen.

Eisen:
- er qua ruimte in huis niet op achteruit gaan
- GEEN KLUSHUIS OMG ALSJEBLIEFT NIET
- Meneer wilde graag nieuwbouw want ohhh de heerlijkheid van niets hoeven klussen en alles van tevoren zelf bedenken, en dat sprak me ook wel aan.
Beste besluit ever.

Ever.

_O_ veel plezier met de voorbereidingen allemaal :)
Laat die handjes wapperen!
pi_145228041
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:18 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Beste besluit ever.

Ever.

_O_ veel plezier met de voorbereidingen allemaal :)
Is dat een subtiel waardeoordeover ons klustalent? Nou? Nou?!
pi_145229337
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Is dat een subtiel waardeoordeover ons klustalent? Nou? Nou?!
-O- nee...., over het feit dat ik al bijna 3 jaar bezig ben en dat niemand toewens :)
pi_145229408
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

-O- nee...., over het feit dat ik al bijna 3 jaar bezig ben en dat niemand toewens :)
Was een grapje hoor ;)
Wij zijn ook veel te lang bezig geweest met dit huis. Geen zin om 't nog een keer te doen eigenlijk.

(Sterkte!)
pi_145229565
:@ ooooo.... domme ik :|W

w/ komt wel guuuud.... :W
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:52:43 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145232537
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeh, rendementalisme O+ O+ O+

Maar met zo'n enorm dak richting het zuiden zou ik er wel heel hard over nadenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145245194
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, rendementalisme O+ O+ O+

Maar met zo'n enorm dak richting het zuiden zou ik er wel heel hard over nadenken.
true true, maar als je het geld niet hebt om het nu te laten installeren dan kan het nog zo aantrekkelijk zijn qua rendement, maar dan gaat het natuurlijk niet.

Het zou wel iets zijn wat ik eens voor zou laten rekenen hoeveel het je op gaat leveren en kosten enz. En dan is het wellicht iets wat je over een paar jaar tijd bij elkaar kunt sparen en dan laten doen?
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:09:20 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145245289
Tvpin :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:13:08 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145245347
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

true true, maar als je het geld niet hebt om het nu te laten installeren dan kan het nog zo aantrekkelijk zijn qua rendement, maar dan gaat het natuurlijk niet.

Het zou wel iets zijn wat ik eens voor zou laten rekenen hoeveel het je op gaat leveren en kosten enz. En dan is het wellicht iets wat je over een paar jaar tijd bij elkaar kunt sparen en dan laten doen?
Misschien kan TS bij de buren de kinderkamers muurschilderen, en zo extra snel een zonnedak bij elkaar krijgen.

Vast potentiële klandizie zat in zo'n nieuwbouwwijk Innepin, zeker als je er zelf ook gaat wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145267327
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:09 schreef HeatWave het volgende:
Tvpin :7.
^)
pi_145267340
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien kan TS bij de buren de kinderkamers muurschilderen, en zo extra snel een zonnedak bij elkaar krijgen.

Vast potentiële klandizie zat in zo'n nieuwbouwwijk Innepin, zeker als je er zelf ook gaat wonen.
Ja psies. Ook wat mignonne zegt. Het is wel iets om over na te denken :)
pi_145267367
Ik ben alvast op zoek naar een mooie doch zeer betaalbare eetkamertafel. We hebben nu zo'n horkerig gedrocht van de Ikea, zwart, omdat ik dankzij zwangerschapshormonen alles ooit zwart en hoogglans wit wilde.
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:23:00 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145268439
quote:
17s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:57 schreef innepin het volgende:
Ik ben alvast op zoek naar een mooie doch zeer betaalbare eetkamertafel. We hebben nu zo'n horkerig gedrocht van de Ikea, zwart, omdat ik dankzij zwangerschapshormonen alles ooit zwart en hoogglans wit wilde.
Die steigerhoutmeubels zijn nu hip. En anders even op home24 kijken?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145268574
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die steigerhoutmeubels zijn nu hip. En anders even op home24 kijken?
brrrrrrr steigerhout brrrrrrr
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:26:46 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145268598
quote:
17s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:26 schreef innepin het volgende:

[..]

brrrrrrr steigerhout brrrrrrr
Heel goed.
Bis bis bis
pi_145269146
Wat mooi! En ik vind het zoooo raar dat nieuwbouw niet met zonnecollectoren wordt opgeleverd, of dat het niet ten minste een optie bij de bouw is. Maar goed, wij gaan dat nu ook pas na ruim drie jaar doen, moesten ook eerst weer even sparen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:04:45 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145270386
quote:
17s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:57 schreef innepin het volgende:
Probeer marktplaats eens, daar heb ik er een gevonden terwijl ik helemaal niet op zoek was :D

Edit: ik zou bij nader inzien nog helemaal niet op zoek gaan naar een tafel, maar eerst zorgen dat ik wist wat er op de vloer komt.... want zo konden wij onze salontafel doorsturen naar mijn oudste zoon, omdat het gewoon niet mooi stond op de parketvloer.

En dat realiseer ik me dan weer omdat ik op marktplaats kijkend bij een of andere kringloop een mooie eettafel zie waarvan ze ook een salontafel hebben, maar die salontafel past (wederom) niet op onze parketvloer.

[ Bericht 23% gewijzigd door Leandra op 06-10-2014 21:13:01 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:06:00 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145270446
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:37 schreef Bleie het volgende:
Wat mooi! En ik vind het zoooo raar dat nieuwbouw niet met zonnecollectoren wordt opgeleverd, of dat het niet ten minste een optie bij de bouw is. Maar goed, wij gaan dat nu ook pas na ruim drie jaar doen, moesten ook eerst weer even sparen.
Dat dus, het zou gewoon een optie moeten zijn bij de bouw, liefst met de mogelijkheid voor een aangepaste ketel, zodat er ook panelen voor een zonneboiler tussenkunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:07:00 #41
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145283949
Grappig hoe al die nieuwbouw huizen tegenwoordig min of meer dezelfde plattegrond hebben. De buitenkant is compleet verschillend, De zolder wijkt af maar de begane grond en 1e etage zijn precies de woningen die bij ons in de nieuwbouw wijk gebouwd zijn :D

Even een paar vragen:
Zit er een kast onder de trap of is dit een zwevende?
Waar op je tekening in de begane grond zitten de aansluitingen voor de keuken?

Verder tof! ben benieuwd wat je er van gaat maken (en hoeveel het verschilt :P )

quote:
Ik denk vaak om die reden. Was het nog zoals in 2008 dan was het misschien standaard (of maakten ze gewoon veel meer winst) maar nu zijn vaak de prijzen van nieuwbouw projecten toch echt wat lager (mijn woning was uiteindelijk 80.000 minder dan de catalogusprijs toen ze aan het project begonnen, al kostte dat mij wel de aanbouw) en dat de toevoeging van dat mensen flink afschrikt. En qua optie, nou heeft dit dak een schuine zijde en kan het goed maar bij een puntdak en dan af en toe wel af en toe niet ziet het lelijker uit.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik vind het raar dat het geeneens ene optie is.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145365887
Leuk! Wij zijn ook bezig met een nieuwbouwhuis. Ik ben er nu al helemaal kriegelig van.

Ik ga lekker meelezen .. En ideeen opdoen enzo O-)

En oh ja als eindelijk het echte koopcontract (dus niet het voorlopigheid) getekend is misschien ook wel een topic maken.

Oh ja profijtmeubel heeft leuke betaalbare meubels.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145365971
quote:
Bij ons liggen er 3 standaard op.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:06:26 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145366646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:07 schreef Frag_adder het volgende:
Grappig hoe al die nieuwbouw huizen tegenwoordig min of meer dezelfde plattegrond hebben. De buitenkant is compleet verschillend, De zolder wijkt af maar de begane grond en 1e etage zijn precies de woningen die bij ons in de nieuwbouw wijk gebouwd zijn :D
Even een paar vragen:
Verder tof! ben benieuwd wat je er van gaat maken (en hoeveel het verschilt :P )
[..]
Ik denk vaak om die reden. Was het nog zoals in 2008 dan was het misschien standaard (of maakten ze gewoon veel meer winst) maar nu zijn vaak de prijzen van nieuwbouw projecten toch echt wat lager (mijn woning was uiteindelijk 80.000 minder dan de catalogusprijs toen ze aan het project begonnen, al kostte dat mij wel de aanbouw) en dat de toevoeging van dat mensen flink afschrikt. En qua optie, nou heeft dit dak een schuine zijde en kan het goed maar bij een puntdak en dan af en toe wel af en toe niet ziet het lelijker uit.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik vind het raar dat het geeneens ene optie is.
Dit is sinds de jaren 80 de nieuwe standaard.... het huis van mijn man (voormalige premiekoopwoning, bouwjaar 1983) had ook al zo'n indeling.
Voor een ouderwetsche doorzonwoning moet je maximaal in de jaren 70 zijn, of in een andere prijscategorie zitten.

Een moderne tweekapper wil nog wel eens een andere indeling hebben als de voordeur dan aan de zijkant zit, maar zelfs dan presteren ze het om de indeling verder vrijwel gelijk te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145367002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:07 schreef Frag_adder het volgende:

Even een paar vragen:
Er zit standaard geen trapkast in. Dat was een optie waar ze zo belachelijk veel geld voor vroegen dat we er niet voor gekozen hebben. Wel komt er een stopcontact onder de trap. En dan zetten we er zelf wel een paar muurtjes neer met een deur erin.

Keukenaansluitingen stonden op een aparte tekening. Hebben daar nog een zooi extra aansluitingen bij gedaan want t was wel erg basic.

Over keukens gesproken: ik vind het nu al verschrikkelijk, een nieuwe keuken uitzoeken. Zijn vandaag bij ikea en 3 keukenboeren binnengelopen. Ik ben erg pro-ikea want goedkoop en verrekte handig ingedeeld maar geen van de huidige keukens spreekt me echt aan. In de gemiddelde keukenzaak is echt alles 100x hetzelfde. Saaaaaai.
En dan zie je ineens een keuken die we allebei leuk en mooi vinden en dan is het "exclusief en handgeschilderd" en dus compleet onbetaalbaar. Natuurlijk.

Argh.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:26:12 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145367231
Voordeel bij Ikea is natuurlijk wel dat je over 5 jaar met alleen een voorraad verse deurtjes en ladefrontjes een heel nieuwe keuken kunt maken...
Zeker nu ze net een nieuwe keukenreeks geïntroduceerd hebben kun je er voorlopig nog wel van uitgaan dat je deurtjes enz. kunt blijven kopen.

Ik geloof dat ik in het huis van N voor nog geen ¤ 450 klaar was met allemaal nieuwe frontjes en weetikveel... (dat was fantastisch), toen hadden we ineens een huis met een keuken die voor kopers wel aantrekkelijk was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145367765
Ja maar saaaaaai. Ik vind de fronten gewoon niet zo leuk.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:46:16 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145367867
Ja, maar als ze nieuwe hebben die je wel helemaal oh wow O+ O+ O+ O+ O+ vindt dan kun je die er zo opzetten....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:02:52 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145368341
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Er zit standaard geen trapkast in. Dat was een optie waar ze zo belachelijk veel geld voor vroegen dat we er niet voor gekozen hebben. Wel komt er een stopcontact onder de trap. En dan zetten we er zelf wel een paar muurtjes neer met een deur erin.
Keukenaansluitingen stonden op een aparte tekening. Hebben daar nog een zooi extra aansluitingen bij gedaan want t was wel erg basic.
Over keukens gesproken: ik vind het nu al verschrikkelijk, een nieuwe keuken uitzoeken. Zijn vandaag bij ikea en 3 keukenboeren binnengelopen. Ik ben erg pro-ikea want goedkoop en verrekte handig ingedeeld maar geen van de huidige keukens spreekt me echt aan. In de gemiddelde keukenzaak is echt alles 100x hetzelfde. Saaaaaai.
En dan zie je ineens een keuken die we allebei leuk en mooi vinden en dan is het "exclusief en handgeschilderd" en dus compleet onbetaalbaar. Natuurlijk.
Argh.
Innepin, eindelijk iemand die er echt in de buurt woont: ga in ieder geval naar Keukencentrum Tiel!
Die hebben ten opzichte van andere keukenboeren echt veel lagere prijzen.

Dat neemt niet weg dat zij ook wel met de huidige keuken-trends mee gaan, maar misschien is exclusief daar iets beter betaalbaar?

(Er zijn al een paar mensen van hier op mijn aanraden daarheen gegaan met echt goed resultaat ook. :Y )
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:03:46 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145368370
Keukens :').

Standaard kookt net zo lekker of vies hoor B-).
Get woke, go broke!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:16:05 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145368722
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Argh.
Ik heb zelf een IKEA keuken gekocht, maar wel met wat aanpassingen. Zo heb ik geen keukenblad besteld want hun stenen werkbladen (nou ja composiet is het terazzo) waren belachelijk duur met weinig keuze, die heb ik zelf goedkoper elders gevonden. En de montage service is belachelijk, ze rekenen zo 1500 extra terwijl een vakman die ook voor 500 kan plaatse.
pi_145372494
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:16 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik heb zelf een IKEA keuken gekocht, maar wel met wat aanpassingen. Zo heb ik geen keukenblad besteld want hun stenen werkbladen (nou ja composiet is het terazzo) waren belachelijk duur met weinig keuze, die heb ik zelf goedkoper elders gevonden. En de montage service is belachelijk, ze rekenen zo 1500 extra terwijl een vakman die ook voor 500 kan plaatse.
Oeh elders waarrrr voor je werkblad?
pi_145372503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:03 schreef HeatWave het volgende:
Keukens :').
Standaard kookt net zo lekker of vies hoor B-).
Not everyone is you, darling.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:27:19 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145372773
quote:
17s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ben toen ik de badkamer in Gouda moest laten verbouwen bij een steenhouwer geweest die ook keukenbladen deed enzo, dus als je dan toch bezig bent en je wilt iets moois/bijzonders kan ik het adres wel voor je opzoeken...

Ik heb mezelf beloofd dat mocht ik ooit een keuken moeten vervangen dat ik daar iig ga kijken wat voor moois ze hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145372830
Ja leuk! Maar we zijn wel on a budget hè. :P
pi_145372832
Ooit van superfront gehoord? Puike deuren voor op IKEA keuken. Niet cheap, maar ook niet superduur!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:32:50 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145372993
quote:
17s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:28 schreef innepin het volgende:
Ja leuk! Maar we zijn wel on a budget hè. :P
Ja, maar bij een budget moet je ook kijken wat het prijsverschil is.... het alternatief is nooit gratis hè ;)

Heb m gevonden trouwens:
http://www.voskuilnatuurs(...)n-aanrechtbladen.php
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145374095
Keukens uitzoeken is idd waardeloos. Het is het allemaal net niet. En ik wil hem het liefst ook bij de keukenpiet bestellen die de projectontwikkelaar in de arm heeft genomen want makkelijk.
pi_145376989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar bij een budget moet je ook kijken wat het prijsverschil is.... het alternatief is nooit gratis hè ;)

Heb m gevonden trouwens:
http://www.voskuilnatuurs(...)n-aanrechtbladen.php
Dat is in mijn achtertuin :)

Hebben ze echt mooi steen staan joh! Wil ik ook gaan kijken voor mijn blad. Weet niet of ze betaalbaar zijn.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 22:01:21 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145378376
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 21:25 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat is in mijn achtertuin :)
Hebben ze echt mooi steen staan joh! Wil ik ook gaan kijken voor mijn blad. Weet niet of ze betaalbaar zijn.
Ja, ze hebben prachtig spul staan, ik stond daar destijds nog net niet te kwijlen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145385988
Ik wilde ook een van deze huizen kopen :D

Maar ze waren allemaal al verkocht ;(
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:21:47 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145386579
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Not everyone is you, darling.
Just teasing cuteness :*.
Get woke, go broke!
pi_145386675
Dit topic ga ik volgen, zit ongeveer in dezelfde situatie :)

Vraagje, hebben jullie de elektrapunten in het plafond laten verplaatsen? Zodat er een punt bv dicht bij de toekomstige eettafel hangt?

Wij dus niet omdat we te laat waren, maar eigenlijk erg onhandig volgens mij. Zit je met die gootjes over het plafond, tenzij je alles laat verplaatsen bij oplvering. Maar dat is veel werk en budgettechnisch niet erg fijn :')
pi_145388691
Qua WCD's kan ik alleen maar aanraden: in een keuken kun je er nooit te veel hebben! Zorg echt dat je als alle (inbouw) apparatuur aangesloten is je er nog genoeg overhoudt voor: koffiezetapp. waterkoker etc.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_145390156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Innepin, eindelijk iemand die er echt in de buurt woont: ga in ieder geval naar Keukencentrum Tiel!
Die hebben ten opzichte van andere keukenboeren echt veel lagere prijzen.
Dat neemt niet weg dat zij ook wel met de huidige keuken-trends mee gaan, maar misschien is exclusief daar iets beter betaalbaar?
(Er zijn al een paar mensen van hier op mijn aanraden daarheen gegaan met echt goed resultaat ook. :Y )
Thx, ik ga er eens kijken! :)
pi_145390184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik wilde ook een van deze huizen kopen :D
Maar ze waren allemaal al verkocht ;(
Hadden wij ook. En toen haakte er iemand af en waren wij 1e reserve en moesten we van alles en nog wat in 1 dag tijd regelen :') Maar goed, wel het huis dus *O*
En eh balen voor jou (sorry) :P
pi_145390304
wb wandcontactdozen enzo heb ik net de offerte binnengekregen. Paar loze leidingen en wcd's extra in de keuken, ka-chiiiinnnggg ruim 1800 euro :o Pfrrrrttt. Ik vind het raar dat er niet standaard leidingen enzo inzitten voor vaatwasser en oven enzo. Echt alleen de basics (1 wcd voor magnetron, 1 voor koken, 1 voor koelkast.) Dus als je dan vaatwasser, quooker, vriezer, oven wil, dan moet je dat allemaal extra aan laten leggen. Stopcontacten en leidingen. En extra groepen. :{
pi_145390331
Oh ja en we hebben geen ruimte meer voor een radiator in de keuken in het ontwerp zoals we 'm nu hebben... dus daar moeten we ook even wat op vinden :')
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:58:05 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145390460
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:54 schreef innepin het volgende:
Oh ja en we hebben geen ruimte meer voor een radiator in de keuken in het ontwerp zoals we 'm nu hebben... dus daar moeten we ook even wat op vinden :')
Plintverwarming.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145390530
Ja psies, zoiets dacht ik ook al aan. :) Vraag me af of 1 dan genoeg is of dat je er meerdere nodig hebt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:01:55 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145390599
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef innepin het volgende:
Ja psies, zoiets dacht ik ook al aan. :) Vraag me af of 1 dan genoeg is of dat je er meerdere nodig hebt.
Geen idee, dat zal aan de ligging en indeling liggen denk ik.... en wellicht zelfs aan de kracht van de radiatoren in de rest van de ruimte.
Geen vloerverwarming trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145390636
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:53 schreef innepin het volgende:
wb wandcontactdozen enzo heb ik net de offerte binnengekregen. Paar loze leidingen en wcd's extra in de keuken, ka-chiiiinnnggg ruim 1800 euro :o Pfrrrrttt. Ik vind het raar dat er niet standaard leidingen enzo inzitten voor vaatwasser en oven enzo. Echt alleen de basics (1 wcd voor magnetron, 1 voor koken, 1 voor koelkast.) Dus als je dan vaatwasser, quooker, vriezer, oven wil, dan moet je dat allemaal extra aan laten leggen. Stopcontacten en leidingen. En extra groepen. :{
Damn dat is idd niet veel wat er standaard in zit. Krijgen jullie verder wel genoeg stopcontact punten enzo?

Loze leidingen moeten er bij ons ook in iedere kamer nog extra bij. Met het oog op later.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:04:34 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145390697
Ik vind de radiatoren op de tekening voor de benedenverdieping sowieso heel klein en beperkt in aantal.
De bovenverdieping heeft al meer en grotere radiatoren... en dat zijn allemaal kleine ruimtes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145390982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal aan de ligging en indeling liggen denk ik.... en wellicht zelfs aan de kracht van de radiatoren in de rest van de ruimte.
Geen vloerverwarming trouwens?
Budget, Leandra... budget... :P
pi_145390991
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Damn dat is idd niet veel wat er standaard in zit. Krijgen jullie verder wel genoeg stopcontact punten enzo?
Loze leidingen moeten er bij ons ook in iedere kamer nog extra bij. Met het oog op later.
Ja rest valt wel mee, is goed te doen. Hebben er 2 of 3 bij laten zetten in de rest vh huis.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:13:51 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145391054
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Budget, Leandra... budget... :P
Ik vroeg me af of vloerverwarming tegenwoordig niet zo ongeveer standaard was....
Maar ik vind het aantal radiatoren op de tekening zeer beperkt, sterker nog; als vloerverwarming een optie is dan gok ik dat die radiatoren zo beperkt zijn omdat ze er van uitgaan dat iedereen toch wel vloerverwarming neemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:16:56 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145391193
Oh, en tip: hoewel het heel erg onNederlands is; eerst de vloer en dan de keuken....
Ik snap niet waarom men in NL eerst de keuken en dan de vloer plaatst, maar ik gok dat het is om die paar m² vloer te besparen, plus dat het weinig uitmaakt als je zeil gaat leggen, maar bij iedere vaste vloer maakt het wel uit.

Als hier de keuken vernieuwd moet worden dan komt er eerst een complete vloer in, en dan pas de keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145392894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of vloerverwarming tegenwoordig niet zo ongeveer standaard was....
Maar ik vind het aantal radiatoren op de tekening zeer beperkt, sterker nog; als vloerverwarming een optie is dan gok ik dat die radiatoren zo beperkt zijn omdat ze er van uitgaan dat iedereen toch wel vloerverwarming neemt.
Vloerverwarming is zover ik weet nog een optie. Althans bij de nieuwbouw projecten waarbij wij hebben gekeken wel :)
pi_145392961
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja rest valt wel mee, is goed te doen. Hebben er 2 of 3 bij laten zetten in de rest vh huis.
Dat is wel fijn. Wij misschien nog een extra stroompunt in de keuken ivm oven. Maar ik vind echt dat ze er veel geld voor durven te vragen. ¤165,- voor een loze leiding.

Over hoe lang mogen jullie erin?
pi_145393011
Bij ons project is vloerverwarming wel standaard.

Hebben jullie al naar het meerwerk van tegels en sanitair gekeken Innepin? Moeten wij binnenkort doen, ben benieuwd naar de prijzen :')
pi_145393151
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef Klaphark het volgende:

Hebben jullie al naar het meerwerk van tegels en sanitair gekeken Innepin? Moeten wij binnenkort doen, ben benieuwd naar de prijzen :')
Misschien is het verschil dat wij bij starterswoningen kijken dan.

En oh ja dat ook nog.. Geen idee wat ze daarvoor weer durven te vragen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:21:49 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145393200
Het is eigenlijk Godsgeklaagd dat je bij een nieuwbouwwoning een min of meer casco huis krijgt, waar je nog een vermogen moet uitgeven voor standaard zaken als sanitair (plus badkamertegels) en een keuken.

Ik zat in Amersfoort gisteren even bij een project van 2-kappers te kijken (344.000) waarbij de vermelding "incl. keukencheque ter waarde van ¤ 4.000".

Alsof je voor dat bedrag een fatsoenlijke keuken in een huis in die prijsklasse zou kunnen (laten) zetten }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145393212
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien is het verschil dat wij bij starterswoningen kijken dan.
En oh ja dat ook nog.. Geen idee wat ze daarvoor weer durven te vragen.
Ach zal gewoon per projectontwikkelaar verschillen. Sommige projecten krijg je ook al een tuinafscheiding in de achtertuin etc, bij ons niet.
pi_145393317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
Het is eigenlijk Godsgeklaagd dat je bij een nieuwbouwwoning een min of meer casco huis krijgt, waar je nog een vermogen moet uitgeven voor standaard zaken als sanitair (plus badkamertegels) en een keuken.
Ik zat in Amersfoort gisteren even bij een project van 2-kappers te kijken (344.000) waarbij de vermelding "incl. keukencheque ter waarde van ¤ 4.000".
Alsof je voor dat bedrag een fatsoenlijke keuken in een huis in die prijsklasse zou kunnen (laten) zetten }:|
En dan moet je die 4k nog bij een verplichte keukenboer uitgeven ook, die je aan alle kanten naait en dus dat geld driedubbel terug verdiend. :')

Wij krijgen 2k terug als stelpost voor de standaard keuken die erin zit.
pi_145393322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:

Ik heb 7000 begroot voor een keuken :o zou dat genoeg zijn?

Misschien moet ik een eigen topique aanmaken want anders blijf ik vragen stellen in Innepin haar topic. Sorry.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:28:42 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145393430
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien moet ik een eigen topique aanmaken want anders blijf ik vragen stellen in Innepin haar topic. Sorry.
Jawel, dat lijkt me wel in en starterswoning ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145393596
quote:
[..]
Dat hangt er allemaal echt helemaal van af welke keuken je wilt en met hoeveel extra's en hoeveel je nog bij moet leggen aan dingen als leidingen enz.

Wij Mn schoonouders waren voor onze ikea keuken inclusief apparaten (oven, koelkast, vaatwasser, spoelbak etc en gasplaat) bijna 3000,- kwijt. Dat was inclusief bezorgen, plaatsen/aansluiten en inclusief een extra groep die gemaakt moest worden voor de oven.
(hou daar rekening mee, de oven moet tegenwoordig op een aparte groep en de meeste standaard uitgeruste stoppenkasten schijnen die groep niet te hebben. Althans zo begreep ik. Het doortrekken van de draden en aanleggen van de extra groep kostte ons ongeveer 300,- extra. )

Het lijkt me dus dat je voor 7000 prima moet kunnen slagen tenzij je hele woeste wensen hebt.
pi_145394019
En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe jouw keuken-smaak is inne :D ik kan me zo voorstellen dat D. wellicht ook wat eisen heeft? Of misschien juist niet, zodat ie thuis zo min mogelijk hoeft te koken xD

Hier staan wat budget dingen, ik vind t zelf heel inspirerend om de keuzes die ze maakte te zien en hoe het uitgepakt heeft uiteindelijk.

http://www.abeautifulmess(...)novation-reveal.html

En dit is een how-to voor de achterwand-zonder-tegeltjes, die staat bij ons nog op de planning *O*
http://www.abeautifulmess(...)lank-backsplash.html

pi_145394071
quote:
[..]
Doen dat eigen topic *O*
pi_145394379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Doen dat eigen topic *O*
We hebben de financiering nog niet rond :X
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:14:04 #91
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145399125
quote:
17s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb mijn werkblad hier vandaan:

http://composietspecialist.nl/werkbladen/

Het was niet de aller goedkoopste van de gene waarvan ik offertes aanvroeg (maar wel al goedkoper dan IKEA en dat was inclusief plaatsen en de onderbouw wasbak). Maar het contact met hun verliep zeer goed. Met andere bedrijven was dit vaak bedroevend en bij zo iets vond ik het wel fijn als het een beetje netjes werd afgehandeld. Ook aanpassingen waren goed mogelijk!.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:05:11 #92
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145400967
7000 euro voor een keuken moet wel lukken.
Wat is de bedoeling met de badkamer? Dat is een kostenpost die je makkelijk onderschat.

Prima keus trouwens om geen vloerverwarming te nemen. Als het geen must voor je is, is dat makkelijk verdiend.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:18:36 #93
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_145404933
quote:
Dat is echt heel karig. Ben ook bezig met een nieuwbouwhuis, maar ik heb sowieso al vier verschillende groepen voor de keuken (1 voor de oven, 1 voor de vaatwasser, 1 voor koel/vries, 1 voor overige, en 1 (die ik niet meetel) voor de kookplaat) ...

Maar leuk, spannende tijd, zolang je je wensen allemaal kunt veroorloven :)
pi_145405131
quote:
Dat is niet raar, ze maken het zo basic mogelijk zodat ze extra's verkopen. En daar vragen ze de hoofdprijs voor, omdat deze werkzaamheden moeilijk achteraf kunnen worden gemaakt in betonnen wanden e.d. Makkelijk verdiend!
pi_145405609
Zonder gène ¤100 vragen om een WCD een paar cm horizontaal te verplaatsen.

Paar honderd ¤ betalen om bovenlichten van deuren weg te laten. Ik bedoel, minder werk, minder materiaal... maar néé.

Nieuwbouw, tja.. ze weten je wel te naaien.

Radiator op zolder laten plaatsen vroegen ze bij vrienden ¤800 ofzo voor, en dan een radiator T21 van 600x500 ofzo. Die dingen kosten 5 tientjes en hangen binnen een uurtje. Want ja, je hebt al ¤190 betaald voor 2 stukjes alupex die uit de vloer steken.
pi_145405853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:34 schreef Gieliovd het volgende:
Zonder gène ¤100 vragen om een WCD een paar cm horizontaal te verplaatsen.

Paar honderd ¤ betalen om bovenlichten van deuren weg te laten. Ik bedoel, minder werk, minder materiaal... maar néé.

Nieuwbouw, tja.. ze weten je wel te naaien.

Radiator op zolder laten plaatsen vroegen ze bij vrienden ¤800 ofzo voor, en dan een radiator T21 van 600x500 ofzo. Die dingen kosten 5 tientjes en hangen binnen een uurtje. Want ja, je hebt al ¤190 betaald voor 2 stukjes alupex die uit de vloer steken.
T is bizar wat ze ervoor vragen. Bij ons kwam het voor een trapkast op 800,- muren laten plaatsen op zolder was 6000,- een tweede toilet boven 600,- en twee velux dakramen van 1 m. moesten samen 3000,- kosten. Geweldig dat je overal en nergens opties op kunt nemen en van alles aan kunt passen maar pfoei, als je niet oppast ben je zomaar een paar duizend euro armer. :o
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:44:55 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145405976
Oei, dat zijn wel heel schandalige prijzen...
http://www.hg-timmerwerken.nl/index.php/velux-dakramen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145408392
Wij betalen 900 euro extra voor dakraam. En 10.000 voor uitbouw van 2 meter dus dat valt dan nog wel mee als ik dat zo hoor. Wel willen ze staande wc's neerzetten.. Maar ik wil hangende verdeurie.. Benieuwd wat ze daar weer voor durven te vragen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:17:39 #99
422610 Barrah
pi_145409634
Welkom in de wereld van nieuwbouw...
pi_145422799
Storende prijzen ja, bij ons ook. 1000 euro voor een wandcloset ipv een staand duoblok in de badkamer. 500 euro voor een houten binnendeur kozijn en houten deur ipv aluminium kozijn en lelijke opzetdeur, etc.

Maar ja, sommige dingen doe je toch.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:22:15 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145423169
Dat is dan ook weer het voordeel v e nieuwbouwhuis, dat dat kan.
In een bestaand huis ga je ook niet zomaar de kozijnen en deuren vervangen, dan zoek je een ander huis en betaal je vaak graag wat meer voor iets dat echt jouw smaak is...
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:24:50 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145423239
Je zou bijna overwegen het werkelijk casco te laten opleveren, wat een schandalige prijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145423526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:24 schreef Leandra het volgende:
Je zou bijna overwegen het werkelijk casco te laten opleveren, wat een schandalige prijzen.
Een buitenkraan:¤ 900

Dat moeten vrienden van mij iig ophoesten. Erg extreem.
pi_145423740
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:00 schreef Klaphark het volgende:
Storende prijzen ja, bij ons ook. 1000 euro voor een wandcloset ipv een staand duoblok in de badkamer. 500 euro voor een houten binnendeur kozijn en houten deur ipv aluminium kozijn en lelijke opzetdeur, etc.

Maar ja, sommige dingen doe je toch.
¤1000,- echt? Verdorie.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:56:01 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145423794
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:39 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het meest schandalige nog dat het vaak om huizen in de starterscategorie gaat...
Mensen die toch al niet veel keuze hebben qua nieuwbouwprojecten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145424008
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wtf, mijn (soon to be :P) buitenkraan is ¤350 en dat vond ik al veel :')
pi_145424132
Dat klopt zeker ja.
Edit: als reactie op Brighteyes.
pi_145424161
De prijs van de buitenkraan is ook erg afhankelijk van de afstand waar ze vandaan tappen.
Wij brtaalden 800, badkamer en keuken zitten precies aan de voorgevel en de buitenkraan wilden we achter.

Maarja.. wij lieten alles uitvoeren door de bij de bouw betrokken zaken ivm garanties en afdingen dus vrijwel alles was geplaatst VOOR de oplevering :) behalve de vloerverwarming en plavuizen :P
pi_145435557
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is wel fijn. Wij misschien nog een extra stroompunt in de keuken ivm oven. Maar ik vind echt dat ze er veel geld voor durven te vragen. ¤165,- voor een loze leiding.
Over hoe lang mogen jullie erin?
2e kwartaal 2015 als het goed is :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef Klaphark het volgende:
Nee, da's weer een volgende stap. Ik vind één ding tegelijk doen wel een goed plan :+
pi_145435582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat hangt er allemaal echt helemaal van af welke keuken je wilt en met hoeveel extra's en hoeveel je nog bij moet leggen aan dingen als leidingen enz.
Wij Mn schoonouders waren voor onze ikea keuken inclusief apparaten (oven, koelkast, vaatwasser, spoelbak etc en gasplaat) bijna 3000,- kwijt. Dat was inclusief bezorgen, plaatsen/aansluiten en inclusief een extra groep die gemaakt moest worden voor de oven.
(hou daar rekening mee, de oven moet tegenwoordig op een aparte groep en de meeste standaard uitgeruste stoppenkasten schijnen die groep niet te hebben. Althans zo begreep ik. Het doortrekken van de draden en aanleggen van de extra groep kostte ons ongeveer 300,- extra. )
Het lijkt me dus dat je voor 7000 prima moet kunnen slagen tenzij je hele woeste wensen hebt.
Psies! In de Ikea planner kom ik op 3500 incl apparaten (maar excl. koelkast want Ik Wil Een Smeg.) Dus da's best te doen.
pi_145435668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef mignonne het volgende:
En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe jouw keuken-smaak is inne :D ik kan me zo voorstellen dat D. wellicht ook wat eisen heeft? Of misschien juist niet, zodat ie thuis zo min mogelijk hoeft te koken xD
Hier staan wat budget dingen, ik vind t zelf heel inspirerend om de keuzes die ze maakte te zien en hoe het uitgepakt heeft uiteindelijk.
http://www.abeautifulmess(...)novation-reveal.html
En dit is een how-to voor de achterwand-zonder-tegeltjes, die staat bij ons nog op de planning *O*
http://www.abeautifulmess(...)lank-backsplash.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha keukensmaak, weet ik veel. Ik weet alleen dat ik de keuken die we nu hebben wel Heel Erg Zat ben :P Ik wil voor een keuken graag zo praktisch mogelijk. Ik vind die dikke betonnen en granieten aanrechtbladen wel erg mooi. En verder denk ik maar gewoon wit, ofzo. Ik vind het eigenlijk wel leuk om wat kleur te hebben in de keuken, maar we gaan dus voor een gekleurde Smeg. Misschien gekleurde achterwand ofzo.

Leuke achterwand trouwens, ziet eruit alsof 't best goed te doen is inderdaad :)
pi_145435693
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
T is bizar wat ze ervoor vragen. Bij ons kwam het voor een trapkast op 800,- muren laten plaatsen op zolder was 6000,- een tweede toilet boven 600,- en twee velux dakramen van 1 m. moesten samen 3000,- kosten. Geweldig dat je overal en nergens opties op kunt nemen en van alles aan kunt passen maar pfoei, als je niet oppast ben je zomaar een paar duizend euro armer. :o
Trapkast ¤ 1975,-
Dakraampje ¤ 900,-
Dat soort dingen. Pfrrrrrrrrt echt niet.
pi_145435740
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
¤1000,- echt? Verdorie.
Sjezus :D Zo ver waren wij dus nog niet eens.
Als het echt meer dan een paar honderd euro kost kan 't me ineens weinig meer schelen dat er geen inbouwplee in zit hoor. 't Poept toch hetzelfde :Y)
pi_145435783
Dus ik heb de offerte van de aannemer over de keuken (dus loze leidingen en wcd's enzo) even op werkspot gegooid.

Heb nu 2 reacties. De een zegt 460 euro en de ander 560 euro.
Da's nogal een verschil met 1800 :') _O-

Het enige nadeel is dat het dan ná oplevering moet gebeuren, maar dat zij dan maar zo hoor.
pi_145435974
Maar dan moet die loze leiding er wel al zitten toch? Dan gaat het vooral om het bedraden van de leiding en de extra groepen maken in de kast. Dus het meerwerk van de extra loze leidingen heb je nog steeds, dat is lastig achteraf te doen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:10:23 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145435984
Je zou bijna een soort FOK!kers helpen FOK!kers klusdienst in het leven roepen, gewoon tegen betaling, maar van users waarvan bekend is dat X of Y hun vakgebied is.
Moeten ze wel willen natuurlijk, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145436238
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:10 schreef Klaphark het volgende:
Maar dan moet die loze leiding er wel al zitten toch? Dan gaat het vooral om het bedraden van de leiding en de extra groepen maken in de kast. Dus het meerwerk van de extra loze leidingen heb je nog steeds, dat is lastig achteraf te doen.
Geen idee, maar waarom zou dat nu al moeten dan? Ze moeten toch nu precies hetzelfde doen? De muren staan er al...
pi_145436306
quote:
Ze kunnen ook na oplevering de muren open maken om de buizen er in te doen ;)
pi_145436645
Keukens kan je ook voor in Duitsland kijken.
pi_145436654
quote:
Invriezen is zo gedaan.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:31:29 #121
422610 Barrah
pi_145436739
Misschien een beetje laat, maar vergeet niet te onderhandelen. Meerwerk is waar ze goed op verdienen, maar als je het tactisch aanpakt is er vaak wel wat op te besparen. Vooral voor je getekend hebt.
pi_145437156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Ze kunnen ook na oplevering de muren open maken om de buizen er in te doen ;)
Ik dacht dat het dan ook erg veel werk was, maar dat valt mee kennelijk. Dan valt die 460e me best mee eerlijk gezegd. Uiteraard word ik niet gehinderd door enige kennis van zaken. :')
pi_145437740
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:49 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Ik dacht dat het dan ook erg veel werk was, maar dat valt mee kennelijk. Dan valt die 460e me best mee eerlijk gezegd. Uiteraard word ik niet gehinderd door enige kennis van zaken. :')
Hihi. Ik ook niet hoor. Ik vond de 1800 euro een hoop geld, maar had geen flauw idee of dat enigszins normaal geprijsd was.
Ben blij om te zien dat dat niet zo is en dat er goedkopere opties zijn :+
pi_145437757
In ander nieuws heb ik mijn zinnen gezet op een gietvloer.
Een gietvloer op de begane grond kost ongeveer 2x wat ons budget is voor vloeren voor het hele huis.

Gaat vast goedkomen dit :+
pi_145437891
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:08 schreef innepin het volgende:
In ander nieuws heb ik mijn zinnen gezet op een gietvloer.
Een gietvloer op de begane grond kost ongeveer 2x wat ons budget is voor vloeren voor het hele huis.
Gaat vast goedkomen dit :+
Poeh dat word lastig dan :P

Ik was vorige week op de woonbeurs en daar stonden ze ook met gietvloeren. Ik sprak er eentje aan, want ik vind het ook zo mooi O+ <60m2 standaard ¤ 5700,-. En toen heb ik het gesprek afgekapt :P

Ze hebben bij VTwonen in de collectie ook hele mooie vloeren zitten :Y
pi_145438051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Poeh dat word lastig dan :P
Ik was vorige week op de woonbeurs en daar stonden ze ook met gietvloeren. Ik sprak er eentje aan, want ik vind het ook zo mooi O+ <60m2 standaard ¤ 5700,-. En toen heb ik het gesprek afgekapt :P

Ze hebben bij VTwonen in de collectie ook hele mooie vloeren zitten :Y
Nou ja, met een beetje zoeken heb ik er 1 gevonden die rond de 50 euro per m2 zit, en waar extra korting van af gaat als we met meer buren tegelijk doen. Ik weet van een paar toekomstige buren dat ze ook gietvloeren willen.

Still hoping dus ;)
pi_145455905
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Sjezus :D Zo ver waren wij dus nog niet eens.
Als het echt meer dan een paar honderd euro kost kan 't me ineens weinig meer schelen dat er geen inbouwplee in zit hoor. 't Poept toch hetzelfde :Y)
Mja ik ben ook benieuwd.. Maarja t is wel weer mooier enzo he.. :+
pi_145456449
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja ik ben ook benieuwd.. Maarja t is wel weer mooier enzo he.. :+
Ik vind het echt veel mooier zelfs. Heb je een gloednieuwe badkamer, mooie tegels en alles, staat er zo'n ouderwets gevaarte ipv een stijlvol wandcloset. Best zonde.
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:21:11 #129
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145458250
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:17 schreef innepin het volgende:

[..]

Nou ja, met een beetje zoeken heb ik er 1 gevonden die rond de 50 euro per m2 zit, en waar extra korting van af gaat als we met meer buren tegelijk doen. Ik weet van een paar toekomstige buren dat ze ook gietvloeren willen.

Still hoping dus ;)
Neem wel een goed bedrijf. Als ze je vloer verkloten, en dan is er niks meer aan te doen.
Siesta & Fiesta!
pi_145458670
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:20 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Ik vind het echt veel mooier zelfs. Heb je een gloednieuwe badkamer, mooie tegels en alles, staat er zo'n ouderwets gevaarte ipv een stijlvol wandcloset. Best zonde.
Zeker mee eens. Maar dan moet het budget er wel zijn dus ik snap beide kanten :)
pi_145458817
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar dan moet het budget er wel zijn dus ik snap beide kanten :)
Dan laat je wel het toilet leveren vanuit de bouw, maar niet plaatsen. Dan verkoop je de lelijke pot en hang je zelf de andere pot op? :@
pi_145458945
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat snap ik ook zeker, wij hebben ook een matig budget.
pi_145458980
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan laat je wel het toilet leveren vanuit de bouw, maar niet plaatsen. Dan verkoop je de lelijke pot en hang je zelf de andere pot op? :@
Het is een heel andere constructie. Buis uit de vloer, of uit de muur. Het is helaas niet even vervangen.
pi_145459353
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:39 schreef Klaphark het volgende:
Het is een heel andere constructie. Buis uit de vloer, of uit de muur. Het is helaas niet even vervangen.
Hmm zuur. Dat is wel zonde.
pi_145459865
een staande pot is per definitie lelijk/ouderwets?

ik zag laatst een pot zonder dat randje onderaan waar de bouten in vastzitten.
als er hier een nieuwe pot komt dan wordt het zoiets. dat stuk met de bouten vind ik altijd het stomste stuk om schoon te maken.
pi_145461612
WC-pot-discussies :D
ik vind inbouw ook echt veel mooier, maar ik merk dat het me weinig kan schelen nu. Vind het wél heel suf dat ze alles zo enorm basic opleveren. Echt nul luxe zit erin.
pi_145461679
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:18 schreef innepin het volgende:
ik vind inbouw ook echt veel mooier, maar ik merk dat het me weinig kan schelen nu. Vind het wél heel suf dat ze alles zo enorm basic opleveren. Echt nul luxe zit erin.
Ja jammer is dat toch wel een beetje. Maarja. Ooit de boel verbouwen dan maar ^^
pi_145461683
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja jammer is dat toch wel een beetje. Maarja. Ooit de boel verbouwen dan maar ^^
:D!
HELL NO
pi_145461834
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:18 schreef innepin het volgende:
Tja, basic = maximale winst. Welkom in de wereld van het bouwen.
pi_145484444
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Trapkast ¤ 1975,-

Whut :D dat is bij ons 1200 euro minder. Wij hebben ook al jaren geroepen "nooit in Leidsche Rijn" te gaan wonen, maar hebben nu in dezelfde buurt ook iets gekocht :) Meer ruimte voor minder geld dan in de stad en iets meer dan een kwartiertje naar het centrum vind ik wel een prima deal! Verder weg had ik niet gewild.
Too much is never enough!
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:31:35 #141
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145484526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:05 schreef Barrah het volgende:
7000 euro voor een keuken moet wel lukken.
Wat is de bedoeling met de badkamer? Dat is een kostenpost die je makkelijk onderschat.
Prima keus trouwens om geen vloerverwarming te nemen. Als het geen must voor je is, is dat makkelijk verdiend.
7000 voor een keuken is prima te doen, met apparatuur.
Maar als je een kale badkamer (zonder tegels) afgewerkt wilt hebben met sanitair kom je al heel gauw op een vergelijkbaar budget als de keuken uit. Dat vergeten mensen inderdaad vaak.
pi_145484860
Oh ja overigens gaan wij voor de keuken naar Duitsland en leidingwerk kan je achteraf laten doen door een extern bedrijf. Heeft een collega van me zo gedaan en dat scheelde heul veul geld.
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:48:36 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145484904
quote:
3s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Tja, basic = maximale winst. Welkom in de wereld van het bouwen.
Wat natuurlijk geen enkel excuus is om voor meerwerk het dubbele van de hoofdprijs te vragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:23:07 #144
422610 Barrah
pi_145487493
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk geen enkel excuus is om voor meerwerk het dubbele van de hoofdprijs te vragen.
Vanuit de koper geredeneerd niet. Projectontwikkelaars en aannemers willen echter zo veel mogelijk winst maken. Kennelijk is dit de meest effectieve manier om mensen zo veel mogelijk te laten betalen voor hetzelfde.

Kopers lagen hier ook nooit echt wakker van. In de goede tijd kon je je nieuwbouwhuis toch wel met winst verkopen. Juist in deze tijd zal een bouwer zo lang mogelijk willen vasthouden aan zijn prijzen voor meerwerk, en eerder de casco vraagprijs verlagen om potentiële kopers te verleiden. Dat wil echter niet zeggen dat er niet te onderhandelen valt over meerwerk.
pi_145514210
Leuk topic om te volgen! Ik woon redelijk in de buurt dus leuk om de ontwikkelingen zo mee te kunnen maken! Succes met alles.
Duvel & Niels
pi_145525840
Innepin ken je het blog van Zilverblauw? Ik vind het een erg leuk voorbeeld om te zien hoe een witte keuken toch heel kleurrijk lijkt met een gekleurde smeg, achterwand en vloer http://www.zilverblauw.nl/category/photoshoots-huis/ Misschien leuk voor inspirate.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_145548561
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:02 schreef elvy het volgende:
Innepin ken je het blog van Zilverblauw? Ik vind het een erg leuk voorbeeld om te zien hoe een witte keuken toch heel kleurrijk lijkt met een gekleurde smeg, achterwand en vloer http://www.zilverblauw.nl/category/photoshoots-huis/ Misschien leuk voor inspirate.
ja, die ken ik! Ik vind het net iets té wit over het algemeen maar wel heel gaaf. :)
pi_145548617
Oh ja. Ik had dus per ongeluk een advies van een lokaal interieurontwerpbedrijf gewonnen ( :D ) dus die kwam vandaag langs om tekeningen te bekijken van het huis en wensen enzo te bespreken. Over een paar weken nieuwe afspraak, dan laat ie zien wat ie ervan gemaakt heeft. Ik heb helemaal niet zo veel met interieurontwerpers maar ik ben toch wel erg benieuwd. Hij werd helemaal enthousiast :D
pi_145557725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:02 schreef elvy het volgende:
Nu ben ik verliefd op een kachel van ¤6000 :(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:37:17 #150
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145557801
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nu ben ik verliefd op een kachel van ¤6000 :(
Sfeervollere openhaard is mooier :+

quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:53 schreef innepin het volgende:
Oh ja. Ik had dus per ongeluk een advies van een lokaal interieurontwerpbedrijf gewonnen ( :D ) dus die kwam vandaag langs om tekeningen te bekijken van het huis en wensen enzo te bespreken. Over een paar weken nieuwe afspraak, dan laat ie zien wat ie ervan gemaakt heeft. Ik heb helemaal niet zo veel met interieurontwerpers maar ik ben toch wel erg benieuwd. Hij werd helemaal enthousiast :D
Is het nog wel vrijblijvend of krijg je straks een rekening van 2000 voorgeschoteld :P
pi_145560398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Sfeervollere openhaard is mooier :+

[..]

Is het nog wel vrijblijvend of krijg je straks een rekening van 2000 voorgeschoteld :P
Minder rendement :P
pi_145560794
Haha Innepin! Wel leuk zeg, en wie weet pik je er nog wat dingen uit waar je wat aan hebt. Ben erg benieuwd, en hoop dat je de plannen met ons wilt delen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:07:29 #153
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145560857
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:49 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Minder rendement :P
Ik neem aan dat je ook n andere verwarming hebt em dat t voor de leuk is
pi_145570002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Haha :D Gewónnen hè. Mijn geld krijgt ie niet :+
pi_145570013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:04 schreef elvy het volgende:
Haha Innepin! Wel leuk zeg, en wie weet pik je er nog wat dingen uit waar je wat aan hebt. Ben erg benieuwd, en hoop dat je de plannen met ons wilt delen.
Doe ik, maar dat wordt eind november pas. :)
pi_145576418

Er staan gewoon al muren op de 1e verdieping! :o O+
pi_145577046
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:41 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]

Awesome!!
pi_145577175
Woehoeeee! *O*
pi_145577237
Oooh het is zo leuk, steeds langs je huis en het stukje bij beetje zien groeien ♡ en dan steeds meer details in gaan vullen van je inrichting en en en O+ O+
oeh en je interieuradvies! Ik ben heel benieuwd :D
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:11:00 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145577586
Oh, cool!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145578083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:03 schreef mignonne het volgende:
Oooh het is zo leuk, steeds langs je huis en het stukje bij beetje zien groeien ♡ en dan steeds meer details in gaan vullen van je inrichting en en en O+ O+
oeh en je interieuradvies! Ik ben heel benieuwd :D
Ik rij er nooit langs :D Maar er is een facebookgroep voor de bewoners van het project en d'r zijn een paar mensen die er vrijwel dagelijks langs gaan om foto's te nemen :7 Hendig.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:24:02 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145578153
quote:
17s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik rij er nooit langs :D Maar er is een facebookgroep voor de bewoners van het project en d'r zijn een paar mensen die er vrijwel dagelijks langs gaan om foto's te nemen :7 Hendig.
Spem je wallart daar!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145578256
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Spem je wallart daar!!!
Zo het duurde even voor ik die zin ontcijferd had. Maar dat was ik wel van plan ja, al heeft 't niet zo'n haast ;)
pi_145595496
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:41 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]

Ik rij daar dagelijks langs. Vind dat ze het nog langzaam doen :P Dat huizenblok iets verderop is in 4 weken uit de grond gestampt van niks tot dak er op...bizar snel. Kan niet wachten tot ze bij ons gaan starten en we de opbouw kunnen gaan volgen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:05:42 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145595613
quote:
17s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Zo het duurde even voor ik die zin ontcijferd had. Maar dat was ik wel van plan ja, al heeft 't niet zo'n haast ;)
Het was een undercover zin ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145638423
D'r staat een meneer op m'n huis :D

pi_145638504
Volgende week beginnen ze als het goed is bij nr 1 al met metselen. In week 46 gaan ze beginnen met daken. Nu maar hopen op een niet al te strenge winter... :)
pi_145638717
Tof dat het zo hard gaat
pi_146075558
Zolder schiet op *O*

Ze zijn ook begonnen met metselen, maar nog niet bij ons bouwnummer.
pi_146076170
Is dat een 1.20 uitbouw? Vind het lastig te zien.
Onze buren doen een 1.20 uitbouw en wij niet dus probeer aan de hand van die woningen in te schatten hoe het er uit komt te zien.
pi_146076603
De uitbouw is 2.40m. :)
pi_146076636
Gaat al hard!
pi_146077274
Ja! Bijna tijd voor deuren & kozijnen voor ons huis! We gaan volgende week kijken, ben benieuwd hoe het er dan bij staat. :)
pi_146077919
wauw! O+ ben benieuwd hoe het volgende week erbij staat dan! Met ramen en deuren enzo vond ik het ineens echt veel meer af :D O+
pi_146078499
Dat heb ik heel erg met de bakstenen! Zo wordt het toch ineens veel meer Huis?! :s)

(dit is een ander bouwnr, zo ver is die van ons nog niet, maar enfin)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:43:19 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146080521
Ga je vanaf de zolderkamer Fokken ?
pi_146084663
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ga je vanaf de zolderkamer Fokken ?
Hoezo?
Op zolder komt onze slaapkamer, een open ruimte met boekenkasten en zooi en weetnognietwatnogmeer, en een washok.
pi_146084992
Had ik al gezegd dat we waarschijnlijk in juni gaan verhuizen...
...en dat ik in juni moet afstuderen?

Goeie timing joh. :')
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 20:18:04 #179
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:25:25 #180
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146088255
quote:
vloerverwarming bedoel je.
Share your talent, move the world.
pi_146088339
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

vloerverwarming bedoel je.
Heb ik geen geheeeelldd voooorrrrr
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:43:50 #182
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146089247
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:26 schreef innepin het volgende:

[..]

ohw -O-
pi_146089322
Even een stuk of tien muurschilderingen maken, dan kan ik 't betalen.
Any takers? :+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:51:26 #184
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146089621
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:45 schreef innepin het volgende:
Even een stuk of tien muurschilderingen maken, dan kan ik 't betalen.
Any takers? :+
Snel de euro's regelen dan. Vloerverwarming is een mooie en zuinige manier van verwarmen. Goeie ketel erin, (niet zo'n budgetding) en je hebt jaren woonplezier. Jammer dat het installatiewerk een ondergeschoven kindje is, bij nieuwbouw.
pi_146089916
Nou een ketel komt er sowieso niet in :+ Stadsverwarming...
En 'snel die euro's regelen' is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:59:09 #186
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146090056
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:56 schreef innepin het volgende:
Nou een ketel komt er sowieso niet in :+ Stadsverwarming...
En 'snel die euro's regelen' is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Kan heel snel, zoiets. wat is de oppervlakte van je woonkamer?
pi_146090154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:59 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Kan heel snel, zoiets. wat is de oppervlakte van je woonkamer?
50.5m2.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:04:13 #188
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146090360
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:00 schreef innepin het volgende:

[..]

50.5m2.
Dan zal vloerverwarming je ongeveer 1500 euro kosten. Valt mij nog mee.
pi_146090408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dan zal vloerverwarming je ongeveer 1500 euro kosten. Valt mij nog mee.
Dat valt mij ook mee.
Als we het door de aannemer laten doen kost het namelijk 3500 euro. :+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:07:40 #190
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146090565
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat valt mij ook mee.
Voor dat geld wil ik het ook wel doen, snel veel geld verdienen.
Je kan natuurlijk een aantal offertes opvragen bij bedrijven die het infrezen. Dan zou je voor ongeveer 1500 klaar moeten zijn. Dit is inclusief installatie.
pi_146091330
Ga ik doen. Als het echt voor 1500 kan, is het wel de moeite waard. We betalen al 250 euro om een radiator te laten verplaatsen :')
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:01:26 #192
422610 Barrah
pi_146093676
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat valt mij ook mee.
Ik gaf niet voor niks de tip om over die prijzen te onderhandelen. :)

Of je bouwer het voor 1500 zou doen betwijfel ik. Maar als je voor ietsje meer volledige garantie bij de bouwer hebt op de installatie en één aanspreekpunt hebt bij eventuele problemen is dat ook wat waard. Geen 2000 euro extra natuurlijk, maar je kunt altijd eens zien wat er te halen is. Voordeel is dat je voor minderwerk (geen radiatoren) ook geld terug krijgt dus daar valt ook wat te besparen. Al zal een projectontwikkelaar/bouwer tijdens de bouw minder happig zijn om dingen aan te passen dan voor het verstrijken van relevante deadlines.
pi_146107247
Ik heb twee offertes binnen: 1 van 1400nogwat euro en 1 van 2500 euro :o :D
Lekker verschil.
pi_146136501
Let aub heel goed op je garanties!

Om die rede hebben wij onze vloerverwarming ook via de tegelboer laten doen die bij de bouw in het project zat voor het sanitair (voor de hoofdprijs).

Niet alleen de garanties voor je vloerverwarming maar ook de garantie voor je vloer zelf, de deklaag van je kale vloer ect.
Ze maken namelijk nog wel eens een foutje :P
pi_146510539
Vandaag was "de officiële eerste handeling", whatever that means, dus we mochten de bouwplaats op en hadden een borrel met alle nieuwe buren. Best leuk :)

Bij de eerste zes huizen ligt er al een dak op :o Het gaat echt heel hard. Volgens het ceremoniële praatje worden (mits niet al te barre winter) de eerste huizen al in april opgeleverd, en is alles sowieso voor de zomervakantie klaar. Dat is mooi op tijd! We dachten krap te zitten met verhuizen vóór 1 juli, maar dat lijkt dus wel goed te gaan komen.

Voorkant huis, met zicht op woonkamer :)

De wethouder ging een paar stenen metselen bij wijze van eerste handeling (die prompt weer werden weggehaald door de metselaar, in plain sight of everyone... haha. Arme wethouder). Grappig genoeg gebeurde dit precies bij óns huis :D

Aan de achterkant hebben we al deuren en ramen, en al flink wat steen ook :)
pi_146511037
NOOOOH!
volgens mij ben ik vorige week langs je huis gereden zo'n beetje :D of in elk geval in de buurt geweest xD haha.
Mn broertje is verhuisd, gaan samenwonen met zn vriendin vlak daar in de buurt :D
pi_146511038
Leuk! Het ziet er al echt uit als een huis
pi_146511617
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:35 schreef mignonne het volgende:
NOOOOH!
volgens mij ben ik vorige week langs je huis gereden zo'n beetje :D of in elk geval in de buurt geweest xD haha.
Mn broertje is verhuisd, gaan samenwonen met zn vriendin vlak daar in de buurt :D
Oh wat leuk :D Een flink stuk van dat deel van Leidsche Rijn is vooral bereikbaar via de Stadsbaan en die loopt voor ons huis langs, vlak bij de snelweg. Dus kan heel goed dat je daar langs rijdt.

Kun je nog es op bezoek komen als wij er ook wonen :7
pi_146512009
haha ja psies, combi-bezoek! :D
en met dichtbij bedoel ik echt om de hoek bijna xD denk ik hoor, als ik goed op t kaartje heb geloerd.
pi_146512841
Beetje leuke buren trouwens?
pi_146514119
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:58 schreef mignonne het volgende:
haha ja psies, combi-bezoek! :D
en met dichtbij bedoel ik echt om de hoek bijna xD denk ik hoor, als ik goed op t kaartje heb geloerd.
*O*

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Beetje leuke buren trouwens?
Ja hoor, voor zover ik ze nu heb ontmoet wel. Heel veel jonge stellen, begin 20ers, massaal met starterslening enzo :P

Oh en mijn directe buurman is de lead vocalist in een death metal band :+
heb maar even gevraagd of ie dat thuis ook gaat oefenen, maar godzijdank hebben ze een oefenruimte elders :')
pi_146516685
quote:
17s.gif Op maandag 10 november 2014 21:45 schreef innepin het volgende:

[..]

*O*

[..]

Ja hoor, voor zover ik ze nu heb ontmoet wel. Heel veel jonge stellen, begin 20ers, massaal met starterslening enzo :P

Oh en mijn directe buurman is de lead vocalist in een death metal band :+
heb maar even gevraagd of ie dat thuis ook gaat oefenen, maar godzijdank hebben ze een oefenruimte elders :')
Haha oh ja je zou het tegenover je hebben zitten haha. Starterslening is wel fijn. Doen ze bij ons in de gemeente niet aan helaas.

Maar fijn dat het een jonge buurt lijkt te worden.
pi_146644054
innepin, wat leuk! Wat plattegrond betreft is jullie huis vrijwel identiek aan ons huis. (Al zal dat in min of meerdere mate wel voor vrijwel elk nieuwbouwhuis opgaan. :+)

Ben trouwens benieuwd naar de ontwikkelingen op werkgebied. Pm?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:52:22 #204
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_146644519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
innepin, wat leuk! Wat plattegrond betreft is jullie huis vrijwel identiek aan ons huis. (Al zal dat in min of meerdere mate wel voor vrijwel elk nieuwbouwhuis opgaan. :+)

Ja, als ik het met de mijne vergelijk ook is het bizar. Bijna elk nieuwebouwhuis van deze maat wordt volgens hetzelfde idee gebouwd, alleen de gevel wordt anders aangekleed. Populair en betaalbaar ontwerp kennelijk.
pi_146658107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:40 schreef Claudia_x het volgende:

Haha ja al die nieuwbouwwoningen zijn van binnen weinig spannend hè? :') Dat vind ik stiekem wel jammer. Ik hou van huizen met rare hoekjes en nisjes en en suite-deuren enzo. O+
pi_146658436
De bewoner van nr 1 mocht vandaag al even z'n huis in om te spieken. Er staat bij nr 1 al een binnenmuurtje hier en daar, en zelfs de trappen zitten er daar al in :o

Bij ons niet echt veel nieuws. Er liggen dakplaten klaar voor de volgende bouwnummers, maar aangezien ze in groepjes van 6 werken en wij nr 14 zijn, zitten wij daar nog niet tussen. Verder zijn ze ongetwijfeld iets aan 't doen maar ik kan het op de foto's van m'n buren niet zien :+

Oh, wel nieuws trouwens, want volgende week dinsdag gaan we eindelijk naar de notaris omdat de hypotheek rond is *O* En dan is het eindelijk ECHT ons huis :D *O*

en ergens voor die tijd vrees ik dat ik ga instorten want echt TE VEEL te doen met werk, gezin, school, huis, regelenregelenregelenhuiswerkhuiswerkregelen blaaaaaaat
pi_146658544
Het zijn soms lastige tijden met veel druk. Rustig blijven en ergens een rustpuntje in zoeken... in je partner, in een boek, in een rustig hoekje of gewoon ff de kids naar de oppas en uitwaaien op het strand.

Alles komt goed, linksom, rechtsom.... 8}
pi_146658645
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:07 schreef innepin het volgende:
De bewoner van nr 1 mocht vandaag al even z'n huis in om te spieken. Er staat bij nr 1 al een binnenmuurtje hier en daar, en zelfs de trappen zitten er daar al in :o

Bij ons niet echt veel nieuws. Er liggen dakplaten klaar voor de volgende bouwnummers, maar aangezien ze in groepjes van 6 werken en wij nr 14 zijn, zitten wij daar nog niet tussen. Verder zijn ze ongetwijfeld iets aan 't doen maar ik kan het op de foto's van m'n buren niet zien :+

Oh, wel nieuws trouwens, want volgende week dinsdag gaan we eindelijk naar de notaris omdat de hypotheek rond is *O* En dan is het eindelijk ECHT ons huis :D *O*

en ergens voor die tijd vrees ik dat ik ga instorten want echt TE VEEL te doen met werk, gezin, school, huis, regelenregelenregelenhuiswerkhuiswerkregelen blaaaaaaat
Gefeliciteerd :D
pi_146658660
Ja, neem tijd voor jezelf enzo. Ik weet het. Maar ik heb er geen tijd voor :')

Als iemand even m'n statistiekhuiswerk wil doen (en de 3 andere vakken die ik volg), dán heb ik tijd voor mezelf ... :') Sttrrrrressssssssssssssssssssss

Thx, Thinkk-Pinkk!
pi_146670622
Oh wat gaat het hard zeg!!!

Over keukens: wij hadden een zeer beperkt budget en nogal grote wensen. Toch is het ons gelukt voor 5000 euro.
Een showroomkeuken van Kvik.

We wilden graag een coating/gietvloer maar dat ging niet door de houtenvloer in de woonkamer. Na lang speuren heb ik een goedkope bamboevloer gevonden.

Ben erg benieuwd naar jullie keuzes en vorderingen :)
En wat is pinterest?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_146690364
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 02:03 schreef wickie het volgende:
Oh wat gaat het hard zeg!!!

Over keukens: wij hadden een zeer beperkt budget en nogal grote wensen. Toch is het ons gelukt voor 5000 euro.
Een showroomkeuken van Kvik.

We wilden graag een coating/gietvloer maar dat ging niet door de houtenvloer in de woonkamer. Na lang speuren heb ik een goedkope bamboevloer gevonden.

Ben erg benieuwd naar jullie keuzes en vorderingen :)
En wat is pinterest?
Ah, een showroomkeuken. Daar moet je dan ook wel net tegenaan lopen en het moet passen hè? :P We gaan nog wel es rondkijken, de laatste offerte viel me eigenlijk nog best mee, al was ie dan ruim over budget.
We hebben ook besloten dat we de badkamer voorlopig even basic houden (we hadden bij de badkamerboer enthousiast gezegd dat we een regendouche wilden, maar toen ie 900 euro bleek te kosten hebben we 'm toch maar geschrapt :+ ), dat komt dan nog wel es. Dat geld kunnen we dan in de keuken stoppen.

Weet je serieus niet wat pinterest is of ben je eigenlijk verslaafd en maak je een grapje? :o
pi_146690602
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Zonde.
pi_146691083
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:26 schreef innepin het volgende:
Weet je serieus niet wat pinterest is of ben je eigenlijk verslaafd en maak je een grapje?
Nee. Wat is dat dan / wat heb je eraan?
pi_146705862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:50 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Nee. Wat is dat dan / wat heb je eraan?
Pinterest is feitelijk gewoon een prikbord, waar je plaatjes op kunt slaan om later te bekijken. Maar gecombineerd met het socialmedia karakter kun je er eindeloos veel inspiratie op vinden. Als je een keer zoekt op 'girls room' ofzo, dan ben je zo uren verder met heel veel leuke inspiratieplaatjes.
Ook leuk voor bv kook- en bakideeën, traktaties, naaipatronen, kleren, kunst...
pi_146705983
Pienterst is idd erg fijn. Staat zoveel leuks op.
pi_146706078
Het leukste zijn die enorme crebea-doehetzelf-projecten en wat er dan gebeurt als je dat thuis probeert na te maken... :') http://pinterestfail.com/
pi_146706226
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 11:39 schreef innepin het volgende:
Het leukste zijn die enorme crebea-doehetzelf-projecten en wat er dan gebeurt als je dat thuis probeert na te maken... :') http://pinterestfail.com/
Die kende ik nog niet thanks :D
pi_146706295
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet thanks :D
:+
"Nailed it" googlen (images) is ook altijd leuk :')
pi_146706634
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 11:52 schreef innepin het volgende:

[..]

:+
"Nailed it" googlen (images) is ook altijd leuk :')
Je hebt me weer een zondag besteding gegeven *)
pi_146706973
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 12:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je hebt me weer een zondag besteding gegeven *)
You're welcome :')
pi_146707340
Kijk, ik heb bijv. een board genaamd Futurehome, waarbij ik heel optimistisch allerlei leuke online gevonden zooi door elkaar heb gegooid als ideetjes voor 't huis (betaalbaar en veel te duur, realistisch en fantasie, maar who cares) http://www.pinterest.com/indraspronk/futurehome/
pi_146707823
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 12:57 schreef innepin het volgende:
Kijk, ik heb bijv. een board genaamd Futurehome, waarbij ik heel optimistisch allerlei leuke online gevonden zooi door elkaar heb gegooid als ideetjes voor 't huis (betaalbaar en veel te duur, realistisch en fantasie, maar who cares) http://www.pinterest.com/indraspronk/futurehome/
Jij hebt ook een boekenwinkel if niet? Ken je bookshelfporn al?
pi_146708379
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 13:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jij hebt ook een boekenwinkel if niet? Ken je bookshelfporn al?
Een boekenwinkel? Van mij? In m'n dromen misschien :+
En ja da's ook zoiets dat ik heel erg probeer te vermijden (voordat ik weer een paar uur verder ben met studieontwijkend gedrag :+ )
pi_146708436
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 13:47 schreef innepin het volgende:

[..]

Een boekenwinkel? Van mij? In m'n dromen misschien :+
En ja da's ook zoiets dat ik heel erg probeer te vermijden (voordat ik weer een paar uur verder ben met studieontwijkend gedrag :+ )
Au daar moest boekentik staan. Autocorrect dacht het weer eens beter te weten :')

Ja vaatwasser moet hier nog steeds ingeruimd worden :+
  zondag 16 november 2014 @ 13:58:29 #225
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_146708616
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Ah, een showroomkeuken. Daar moet je dan ook wel net tegenaan lopen en het moet passen hè? :P We gaan nog wel es rondkijken, de laatste offerte viel me eigenlijk nog best mee, al was ie dan ruim over budget.
We hebben ook besloten dat we de badkamer voorlopig even basic houden (we hadden bij de badkamerboer enthousiast gezegd dat we een regendouche wilden, maar toen ie 900 euro bleek te kosten hebben we 'm toch maar geschrapt :+ ), dat komt dan nog wel es. Dat geld kunnen we dan in de keuken stoppen.

Weet je serieus niet wat pinterest is of ben je eigenlijk verslaafd en maak je een grapje? :o
had je al een keuken uitgezocht? :D
pi_146708717
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:58 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

had je al een keuken uitgezocht? :D
Ja/nee. We waren bij een keukenzaak geweest en daar hadden ze dus geheel volgens onze instructies een simpele witte keuken in elkaar gezet met zwart aanrechtblad. En toen we het resultaat zagen konden we alleen maar denken mehhhhsaaaaaaaaiiiiiiiii. Dus toen zaten we een half uur later ineens met een houtlook keuken met grijs/kleurig aanrechtblad. Dat vonden we allebei heel mooi maar het was wel radicaal anders dan wat we eigenlijk wilden.

Het ligt er ook heel erg aan of de gietvloer doorgaat. Met een grijzige gietvloer is een wat minder strakke keuken wel leuk, maar met een houten (of laminaat) vloer ga ik niet ook nog es een houten keuken nemen. Dus eerst vloer maar eens besluiten.
pi_146708827
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 11:27 schreef innepin het volgende:

[..]

Pinterest is feitelijk gewoon een prikbord, waar je plaatjes op kunt slaan om later te bekijken. Maar gecombineerd met het socialmedia karakter kun je er eindeloos veel inspiratie op vinden. Als je een keer zoekt op 'girls room' ofzo, dan ben je zo uren verder met heel veel leuke inspiratieplaatjes.
Ook leuk voor bv kook- en bakideeën, traktaties, naaipatronen, kleren, kunst...
Duidelijk ;)
  zondag 16 november 2014 @ 16:03:03 #228
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_146711432
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 14:02 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja/nee. We waren bij een keukenzaak geweest en daar hadden ze dus geheel volgens onze instructies een simpele witte keuken in elkaar gezet met zwart aanrechtblad. En toen we het resultaat zagen konden we alleen maar denken mehhhhsaaaaaaaaiiiiiiiii. Dus toen zaten we een half uur later ineens met een houtlook keuken met grijs/kleurig aanrechtblad. Dat vonden we allebei heel mooi maar het was wel radicaal anders dan wat we eigenlijk wilden.

Het ligt er ook heel erg aan of de gietvloer doorgaat. Met een grijzige gietvloer is een wat minder strakke keuken wel leuk, maar met een houten (of laminaat) vloer ga ik niet ook nog es een houten keuken nemen. Dus eerst vloer maar eens besluiten.
Het zou mij meer om kleur gaan persoonlijk maar dat is smaak. Als ik iets lelijk vind (maar wel onderhoudsvrij) is het zo een strakke gietvloer :) Bij een houten donkere vloer zou ik hoe dan ook een lichte keuken doen. Maarja ik vind dat glimmend gelakte strakke kastjes al gauw plastic aandoen :) maar dat is op het moment wel het populairst.

Ik heb een ouderwets uitziende keuken erin gezet (wit) met een zwart gegoten stenen werkblad (terazzo) op donkerbruine vloer :)
pi_146712413
We gaan absoluut niet voor een donkere vloer. Ik snak naar een lichtere woonkamer dan wat we nu hebben.

Gietvloer kan wel mooi zijn, vind ik. Zeker als je duokleuren neemt. Maar we hebben nog geen showroom bezocht, dus er is nog niets definitief.

Al moeten we dat maar wel es gaan doen, nu de kans van oplevering in april ineens aanwezig lijkt te zijn :o :D
pi_146712546
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 16:36 schreef innepin het volgende:
We gaan absoluut niet voor een donkere vloer. Ik snak naar een lichtere woonkamer dan wat we nu hebben.

Gietvloer kan wel mooi zijn, vind ik. Zeker als je duokleuren neemt. Maar we hebben nog geen showroom bezocht, dus er is nog niets definitief.

Al moeten we dat maar wel es gaan doen, nu de kans van oplevering in april ineens aanwezig lijkt te zijn :o :D
Gietvormen zijn echt prachtig. Wij gaan waarschijnlijk voor tegels. Natuursteen ofzo O+ Zal wel weer achterlijk duur zijn.
pi_146752810
Kijk, dit is het huis van de bijnaburen (nr 12, wij zijn 14), dan zie je meteen wat een enorme lichte zolder we krijgen :o O+
Er liggen nu al 12 daken op. Nog een weekje, gok ik, en dan hebben wij ook een dak *O*

Moderator maandag 17 november 2014 @ 20:51:26 #232
5428 crew  miss_sly
pi_146754819
Vergis je overigens niet in het zogenaamd onderhoudsvrij zijn van gietvloeren, want dat zijn ze niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146761967
Innepin, ik bedoel je pinsterest username.

Wij liepen inderdaad tegen een showroom keuken aan maar ik heb ook erg veel rondgespeurd ervoor en had ook nog 3 andere goede opstellingen gevonden. Het is wat speurwerk dat wel.

En een epoxy vloer al overwogen of vynil?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_146774714
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 23:40 schreef wickie het volgende:
Innepin, ik bedoel je pinsterest username.

Wij liepen inderdaad tegen een showroom keuken aan maar ik heb ook erg veel rondgespeurd ervoor en had ook nog 3 andere goede opstellingen gevonden. Het is wat speurwerk dat wel.

En een epoxy vloer al overwogen of vynil?
Oh! Nou, da's gewoon mijn naam. Ergens hierboven staat al een linkje :)

Vinyl vind ik lelijk... en epoxy schijnt vergeleken met gietvloer toch b-keus te zijn, maar da's wel iets waar we in de showroom naar gaan vragen.

@miss sly, dat geloof ik graag. We moeten ons nog laten informeren.
En elke keer als ik jou spreek denk ik: ohhh die houten vloer van jullie O+ Dat is ook wel héél erg mooi O+ Dus wie weet :P
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 14:48:41 #235
5428 crew  miss_sly
pi_146774795
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:45 schreef innepin het volgende:

[..]

Oh! Nou, da's gewoon mijn naam. Ergens hierboven staat al een linkje :)

Vinyl vind ik lelijk... en epoxy schijnt vergeleken met gietvloer toch b-keus te zijn, maar da's wel iets waar we in de showroom naar gaan vragen.

@miss sly, dat geloof ik graag. We moeten ons nog laten informeren.
En elke keer als ik jou spreek denk ik: ohhh die houten vloer van jullie O+ Dat is ook wel héél erg mooi O+ Dus wie weet :P
Is ook mooi, en heeel warm (zowel fysiek als qua sfeer) en in allerlei tinten te krijgen!
pi_146774812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is ook mooi, en heeel warm (zowel fysiek als qua sfeer) en in allerlei tinten te krijgen!
Maar niet in allerlei budgetten :7
En we moeten rekening houden met vloerverwarming.
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 15:06:32 #237
5428 crew  miss_sly
pi_146775318
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef innepin het volgende:

[..]

Maar niet in allerlei budgetten :7
En we moeten rekening houden met vloerverwarming.
Moesten wij ook. Gaat prima :P
pi_146821276
Ik vind epoxy absoluut geen b-keuze. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Misschien is het iets krasgevoeliger, maar bezitters van een gietvloer zien niet echt het verschil tussen onze vloer en hun eigen vloer.
pi_146955536
Nu met dak *O*

Zolderverdieping. 2e (nog "open") huis is het onze.

*O*

Claudia, dankjewel voor je antwoord over epoxy. Ik ga er eens naar kijken :)
pi_146955596
Nog even en ze gaan binnen aan de slag *O*
pi_146955769
Jup! Nrs 1 t/m 6 hebben binnen al een aantal binnenmuren en trappen enzo. Zullen ze volgende week denk ik bij ons stukje doen. En 1 t/m 6 heeft ook al dakpannen, dat ziet er helemaal "af" uit.
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 19:37:37 #242
92034 crew  Vonkenboer
pi_146964506
Mooie techniek zo'n schanier-dak plaatsen; maar het gaat allemaal wel snel zo ^O^
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:59:54 #243
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_146981824
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie techniek zo'n schanier-dak plaatsen; maar het gaat allemaal wel snel zo ^O^
Geraamte bij dit soort huizen staat inderdaad echt zo. Hele wijk in no time uit de grond gestampt, maar het metselen, bekabeling ,leidingen etc. daarna duurt best lang (in verhouding dan)

Maar de vlag plaatsen omdat de nok bereikt is is tegenwoordig niet de moeite :P Vroeger was je dan bijna klaar nu ben je net op 20% van de tijd.
pi_147013843
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun jij er wat meer over vertellen? Ik zie de techniek erachter niet af aan de foto's, daar heb ik te weinig verstand van :+
pi_147013871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Geraamte bij dit soort huizen staat inderdaad echt zo. Hele wijk in no time uit de grond gestampt, maar het metselen, bekabeling ,leidingen etc. daarna duurt best lang (in verhouding dan)

Maar de vlag plaatsen omdat de nok bereikt is is tegenwoordig niet de moeite :P Vroeger was je dan bijna klaar nu ben je net op 20% van de tijd.
Haha ach ja. Ik vind het wel een fijne volgorde, eerst zorgen dat 't dicht en droog is en daarna binnen aan de slag. :) Hopelijk kunnen ze dan zelfs met vrieskou nog wat doen, omdat ze dan dus binnen bezig moeten.
pi_147013937
Oh ja, we zijn gisteren bij de notaris geweest, dus we hebben nu officieel een heel hoge schuld :+ *O* (en twee huizen, want de ander is natuurlijk nog niet overgedragen)

Weird moment bij de notaris (niet echt huisgerelateerd maar ik moet 't toch érgens kwijt), we hadden de peuterdochter mee want waar laat je die anders? En ze had wat speelgoed en 2 poppen mee (1 blanke en 1 donkere)

Zegt de notarieel medewerker: Haaai meisje, wat leuk, heb je zoveel speeltjes mee? En een zwarte Piet zie ik, hihihi!

o_O

OMGWTFBBQ zeg. Racistische hork.
pi_147018588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:41 schreef innepin het volgende:
Ja maar saaaaaai. Ik vind de fronten gewoon niet zo leuk.
http://www.koakdesign.com/?lang=nl

Kunnen elke Ikea keuken voorzien van andere frontjes en bv een keukenblad van beton!. Pimp your Ikea keuken dus
pi_147018729
quote:
17s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef innepin het volgende:
Oh ja, we zijn gisteren bij de notaris geweest, dus we hebben nu officieel een heel hoge schuld :+ *O* (en twee huizen, want de ander is natuurlijk nog niet overgedragen)

Weird moment bij de notaris (niet echt huisgerelateerd maar ik moet 't toch érgens kwijt), we hadden de peuterdochter mee want waar laat je die anders? En ze had wat speelgoed en 2 poppen mee (1 blanke en 1 donkere)

Zegt de notarieel medewerker: Haaai meisje, wat leuk, heb je zoveel speeltjes mee? En een zwarte Piet zie ik, hihihi!

o_O

jemig :') wtf...

gaat snel man! *O* ziet er super uit al O+
Hoe ver ben je inmiddels met andere dingetjes enzo uitzoeken zoals vloer/badkamer/keuken?
pi_147019109
quote:
17s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef innepin het volgende:

o_O

Wat... Echt :o

Ik zou een klacht indienen :@

Gefeliciteerd met je schuld *O*
pi_147019351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:54 schreef kRiZzZiZ het volgende:

[..]

http://www.koakdesign.com/?lang=nl

Kunnen elke Ikea keuken voorzien van andere frontjes en bv een keukenblad van beton!. Pimp your Ikea keuken dus
Oeh thx, goeie tip!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

jemig :') wtf...

gaat snel man! *O* ziet er super uit al O+
Hoe ver ben je inmiddels met andere dingetjes enzo uitzoeken zoals vloer/badkamer/keuken?
Badkamer is voorlopig effe klaar. We doen alles gewoon standaard. Gaan er zelf een andere kraan & douche in zetten (want mengkraan is wel heel ouderwets), kopen gewoon ergens een keer als er iets in de aanbieding is. En tzt moeten we nog een bad kopen enzo.
Vloer en keuken gaan we in de kerstvakantie maar mee verder, dan hebben we tenminste wat dagen dat we zowaar allebei tegelijkertijd thuis zijn :')

Verder is het vooral veel pinteresten mijnerzijds :+ En wonderbaarlijk genoeg heeft D geen bezwaar tegen het hysterische behang dat ik wil hebben in de hal, en ook niet tegen de andere kleinigheidjes qua inrichting die ik had bedacht *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat... Echt :o

Ik zou een klacht indienen :@

Ha thx :+ En met die klacht zou ik niks opschieten. Ik heb maar gewoon heel snel en resoluut UH NEE gezegd, en verder heb ik die man helemaal niet meer gesproken. De notaris zelf was heel aardig. Let it gooooooooo enzo.
pi_147019585
Deze wil ik aan de muur. Want het slaat zo lekker nergens op, en is een stuk leuker dan HOME en LOVE overal :+

(Ze hebben ook een Asjemenou-variant, ik twijfel nog welke ik leuker vind :P )
  woensdag 26 november 2014 @ 19:13:17 #252
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147030840
Ah, dat vind ik ook nog wel leuk :)
O+
pi_147037607
Ik vind asjemenou leuker maar ik zou uberhaupt geen letters aan de muur willen geloof ik.

En sommige mensen zijn zooo tactisch... Pas vroeg een KvK adviseur aan me of mijn vader dronken was toen hij mijn naam uitkoos :')
Spoilers!
pi_147047636
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind asjemenou leuker maar ik zou uberhaupt geen letters aan de muur willen geloof ik.

En sommige mensen zijn zooo tactisch... Pas vroeg een KvK adviseur aan me of mijn vader dronken was toen hij mijn naam uitkoos :')
Nee whuuuut :o Naast dat ik nu heel benieuwd ben naar je naam, is dat ook wel echt een schandalige opmerking zeg. Heb je 't 'm goed laten voelen? :P

Ik heb dus echt een hekel aan al die LOVE en HOME troep. Misschien vind ik deze juist daarom wel zo leuk. Het slaat ook zo lekker nergens op, Asjemenou aan je muur. Ik hou d'r van O+

Had ik al gezegd dat we definitief een school hebben gekozen & ingeschreven en alles? Gelukkig bleek de school om de hoek een prima school (voor zover te zien bij een kennismakingsrondje). Dat wordt dus uit je bed rollen en hop je staat op 't schoolplein, terwijl het nu nog 10 minuten fietsen is. Ik kan de school zien vanaf de 1e verdieping straks, zo dichtbij is het. Heerlijk!

Verder ben ik lekker inspiratie aan 't zoeken voor de kinderkamers. Peutermeisje M weet niet zo goed wat ze wil, dat verandert dagelijks, dus dat wordt nog moeilijk. Mignonne! Jij hebt vast wel ideeën voor een M-kamer :+ Claudia? Sly?

Kleutermeisje W daarentegen is héél specifiek. Die wil - komt ie hè - een Rapunzelkamer met alles roze en een bureau met een computer en een tafeltje met een spiegel waar ze make-up kan zetten en een stapelbed. Uhhuh. (Nee, ze krijgt geen computer en ook geen make-up :+ 't kind is VIJF ja :') )
pi_147047849
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:16 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee whuuuut :o Naast dat ik nu heel benieuwd ben naar je naam, is dat ook wel echt een schandalige opmerking zeg. Heb je 't 'm goed laten voelen? :P

Ik heb dus echt een hekel aan al die LOVE en HOME troep. Misschien vind ik deze juist daarom wel zo leuk. Het slaat ook zo lekker nergens op, Asjemenou aan je muur. Ik hou d'r van O+

Had ik al gezegd dat we definitief een school hebben gekozen & ingeschreven en alles? Gelukkig bleek de school om de hoek een prima school (voor zover te zien bij een kennismakingsrondje). Dat wordt dus uit je bed rollen en hop je staat op 't schoolplein, terwijl het nu nog 10 minuten fietsen is. Ik kan de school zien vanaf de 1e verdieping straks, zo dichtbij is het. Heerlijk!

Verder ben ik lekker inspiratie aan 't zoeken voor de kinderkamers. Peutermeisje M weet niet zo goed wat ze wil, dat verandert dagelijks, dus dat wordt nog moeilijk. Mignonne! Jij hebt vast wel ideeën voor een M-kamer :+ Claudia? Sly?

Kleutermeisje W daarentegen is héél specifiek. Die wil - komt ie hè - een Rapunzelkamer met alles roze en een bureau met een computer en een tafeltje met een spiegel waar ze make-up kan zetten en een stapelbed. Uhhuh. (Nee, ze krijgt geen computer en ook geen make-up :+ 't kind is VIJF ja :') )
Hahaha, W O+ De rest krijgt ze toch wel, he? Je gaat haar toch wel écht zelf laten kiezen he, de dingen die kunnen?

Een kamer voor M, daar ga ik even over nadenken. Eigenlijk moet ie een beetje veranderlijk zijn, dus? :P
pi_147048031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hahaha, W O+ De rest krijgt ze toch wel, he? Je gaat haar toch wel écht zelf laten kiezen he, de dingen die kunnen?

Een kamer voor M, daar ga ik even over nadenken. Eigenlijk moet ie een beetje veranderlijk zijn, dus? :P
Natuurlijk joh. Ben al druk op zoek naar een 2dehands stapelbed, naar manieren om dat stapelbed te pimpen tot zo'n mooi dromerig slaappaleisgebeuren (dat ook nog makkelijk te verschonen is :+ ). Een bureautje zoeken we tzt ook wel, dat ga ik niet van tevoren kopen. Ik ga een Rapunzelmuurschildering maken dus dat hebben we dan ook al...
Ik heb alleen wel een veto uitgesproken op het doortrekken van het "alles moet roze"-thema naar de vloer en het plafond. :7
pi_147048069
Oh en Tillie is niet zo moeilijk, die zou uiteindelijk alles wel leuk vinden en dan hoeft ze ook niet gauw wat nieuws, ze kan alleen niet kiezen. Een vd ideeën is een junglekamer met allemaal dieren... Soms wil ze 'precies wat ik nu heb, mama', dus kabouter spillebeen enzo. Soms zegt ze dat ze ook Rapunzel wil maar ze heeft nog nooit het geduld gehad om de film af te kijken, dus dat wordt 'm niet vind ik :+ Maar wat dan wel... poeh.
pi_147048145
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Natuurlijk joh. Ben al druk op zoek naar een 2dehands stapelbed, naar manieren om dat stapelbed te pimpen tot zo'n mooi dromerig slaappaleisgebeuren (dat ook nog makkelijk te verschonen is :+ ). Een bureautje zoeken we tzt ook wel, dat ga ik niet van tevoren kopen. Ik ga een Rapunzelmuurschildering maken dus dat hebben we dan ook al...
Ik heb alleen wel een veto uitgesproken op het doortrekken van het "alles moet roze"-thema naar de vloer en het plafond. :7
hahaha, nee, ik geloof ook niet dat ik S had gehonoreerd als ze plafond en vloer ook blauw had gewild :D Maar goed, vloer had ze sowieso niets in te willen, die werd gewoon op de 1e verdieping overal hetzelfde en plafond kwam ze zelf gelukkig niet op :')

Rapunzel O+
pi_147048151
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:39 schreef innepin het volgende:
Oh en Tillie is niet zo moeilijk, die zou uiteindelijk alles wel leuk vinden en dan hoeft ze ook niet gauw wat nieuws, ze kan alleen niet kiezen. Een vd ideeën is een junglekamer met allemaal dieren... Soms wil ze 'precies wat ik nu heb, mama', dus kabouter spillebeen enzo. Soms zegt ze dat ze ook Rapunzel wil maar ze heeft nog nooit het geduld gehad om de film af te kijken, dus dat wordt 'm niet vind ik :+ Maar wat dan wel... poeh.
Is er niet een ander boek of verhaal dat ze super vindt?
pi_147048283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is er niet een ander boek of verhaal dat ze super vindt?
Ze vindt alles leuk, behalve de dingen die W uitzoekt :+
Ze is nog steeds gek op het liedjesboek waar haar huidige muurschildering op gebaseerd is. Maar dat is echt leuk voor peuters - ze is nu net drie, als we er wonen 3,5, en ik ben bang dat het dan al gauw te baby-achtig is als ze volgend jaar 4 wordt en naar school gaat. Daarom neig ik naar dieren, want dat blijft wel even leuk.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:56:52 #261
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147048343
Hey, ik heb dit plaatje ook op de beurs gezien. Was je ook op de beurs?
pi_147048386
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:53 schreef innepin het volgende:

[..]

Ze vindt alles leuk, behalve de dingen die W uitzoekt :+
Ze is nog steeds gek op het liedjesboek waar haar huidige muurschildering op gebaseerd is. Maar dat is echt leuk voor peuters - ze is nu net drie, als we er wonen 3,5, en ik ben bang dat het dan al gauw te baby-achtig is als ze volgend jaar 4 wordt en naar school gaat. Daarom neig ik naar dieren, want dat blijft wel even leuk.
Nou ja, blijft leuk...met een beetje pech is ze dan zo om van dieren naar roze en prinsessen en meisjes en zo...Dus echt jungle zou ik dan weer niet doen, omdat je dan ook vrij snel de kans hebt dat ze daar uit groeit.
pi_147048430
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:56 schreef 10minuteman het volgende:
Hey, ik heb dit plaatje ook op de beurs gezien. Was je ook op de beurs?
Welk plaatje? Welke beurs?
pi_147048434
quote:

Ideaal, joh, want dan kun je haar kamer geheel naar jouw smaak maken. :7 Ik vind het zelf altijd fijn om eerst één kleur uit te kiezen (of een bepaald soort behang) en daar dingen bij te zoeken. Ook kan het handig zijn om te bedenken wat voor soort hoekjes je wilt hebben, bijvoorbeeld een hoekje met een tekentafel of een hoekje met haken en een spiegel (om te verkleden). Die hoekjes kun je kiezen afhankelijk van wat M. leuk vindt om te doen.
pi_147048459
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, blijft leuk...met een beetje pech is ze dan zo om van dieren naar roze en prinsessen en meisjes en zo...Dus echt jungle zou ik dan weer niet doen, omdat je dan ook vrij snel de kans hebt dat ze daar uit groeit.
Ja nee dat helpt :+
Wat dan weelllll aarrghhhhh :D
('t is niet alsof we nog een half jaar hebben om erover na te denken :') )
pi_147048491
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:03 schreef innepin het volgende:

[..]

Nou, als je iets met onderwaterdieren zou doen, kun je er later altijd Ariel nog inschilderen :P
Maar zoiets dus, wat je vrij eenvoudig kunt aanpassen aan een groter wordend meisje.
pi_147048502
amg dat Hemeltjelief ding is geweldig! :D hahahaha O+
Hier in de buurt staat ook zo'n huis met zo'n titel weet je wel, van die mensen die hun huis dan "de dageraad" of "Johanna" noemen ofzo. Nja, dat huis heeft als titel "'t is altijd wat" _O- ik vind het zo droog dat ik er elke keer om moet grinniken als ik langs loop :D

Ben nu een beetje drukkig maar ga straks es ff over kamertje denken. Je rapunzel-idee klinkt erg leuk iig! En voor M zou ik neigen naar een beetje een retro look, en dan aankleden met accesoires. Dan kun je er dieren in zetten nu en als ze straks girly-girly wil dan is het een kwestie van kussentjes en gordijnen veranderen. Zal vanmiddag ff plaatjes speuren
pi_147048529
Maar er hoeft toch geen thema te komen? Met een mooie kleur aan de muur of een mooi behang ben je er al. De rest vormt zich wel naarmate ze ouder wordt. Dan wil ze ineens een enorme poster met een smiley erop (argh) of alles van Hello Kitty (dubbel-argh).

Maar de hoekjes kun je wel nu al naar haar smaak maken/bedenken. Een leeshoekje, tekenhoekje, verkleedhoekje, treinhoekje, wat zij maar leuk vindt om te doen.
pi_147048561
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er hoeft toch geen thema te komen? Met een mooie kleur aan de muur of een mooi behang ben je er al. De rest vormt zich wel naarmate ze ouder wordt. Dan wil ze ineens een enorme poster met een smiley erop (argh) of alles van Hello Kitty (dubbel-argh).

Maar de hoekjes kun je wel nu al naar haar smaak maken/bedenken. Een leeshoekje, tekenhoekje, verkleedhoekje, treinhoekje, wat zij maar leuk vindt om te doen.
ja psies, dat is ook een beetje wat ik bedoel idd :Y

Ik zou gaan voor een bepaalde basis en de boel dan met accesoires aankleden. Ze hebben bij H&M bijv. hele leuke kussens van vacht-stof met konijnenoren eraan enzo. En meer van dat. En als ze wat anders willen dan is een switch zo gemaakt.
pi_147048571
Wat voor meubeltjes neem je trouwens mee voor je jongste? En wat ga je nog bijkopen?
pi_147048586
Precies, dat heb ik met Lena ook gedaan omdat die te jong was indertijd om een duidelijke voorkeur te hebben. En die kleedt nu zelf haar kamer wel aan met vreselijke knuffels en zo. }:|
pi_147048631
Lena is helemaal weg van haar boekenschapjes waar we ook kleine frutsels tussen hebben staan. Daar plaatst ze nu elke keer zelf boekjes en andere frutsels in die ze leuk vindt.

pi_147048654
ja die boekenschapjes zijn hier ook nog steeds een succes O+
En wat een beschaafde hoeveelheid knuffels zo in dat bed :D

ik ben E. soms kwijt 's nachts :') :@
pi_147048663
Oh, en een wereldkaart is altijd wel leuk! Die wordt vaak in jongenskamers opgehangen, maar ik begrijp niet waarom.
pi_147048666
Dat is een oude foto! Het bed ligt nu vol met knuffels. Ze is weg van die knuffels met grote glitterogen.
pi_147048673
Ahhh de inspiratiecrew is gearriveerd *O*
Ik heb het wel es eerder gezegd, ik ben echt heel slecht in het bedenken van niet-themakamers. Ik kan een grote muurschildering maken en daar de rest omheen bouwen, maar zonder grote gebaren vind ik het heel moeilijk. Vandaar dat ik hulp nodig heb ;)
pi_147048686
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:12 schreef innepin het volgende:
Ahhh de inspiratiecrew is gearriveerd *O*
Ik heb het wel es eerder gezegd, ik ben echt heel slecht in het bedenken van niet-themakamers. Ik kan een grote muurschildering maken en daar de rest omheen bouwen, maar zonder grote gebaren vind ik het heel moeilijk. Vandaar dat ik hulp nodig heb ;)
Wil je behang, een effen geschilderde muur of een muurschildering?
pi_147048694
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:08 schreef mignonne het volgende:
Wat voor meubeltjes neem je trouwens mee voor je jongste? En wat ga je nog bijkopen?
Uhhhhhh daar heb ik nog niet over nagedacht. Bijkopen wordt zeer beperkt wegens budget voorlopig. Het bed is prima, en haar kast ook. Rood bedje, witte meidenkast. Misschien andere knopjes erop doen omdat de huidige knopjes rood met witte stippen zijn.
pi_147048699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en een wereldkaart is altijd wel leuk! Die wordt vaak in jongenskamers opgehangen, maar ik begrijp niet waarom.
Ja da's leuk! O+
pi_147048704
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wil je behang, een effen geschilderde muur of een muurschildering?
Maakt mij niet zo veel uit eigenlijk. Een leuk behangetje vind ik ook prima. :)
pi_147049137
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:03 schreef innepin het volgende:

[..]

Jungle / bos kan je weer ombouwen tot sprookjesbos met prinsessen
  donderdag 27 november 2014 @ 10:36:00 #282
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147049188
Nevermind het lijkt er sprekend op!
pi_147049334
Wat is iedereen gefocust op de toekomstige prinsessenfase... Denk niet dat dat zo vol gaat komen hoor. W was op d'r 2e al helemaal prinsessenmeisje. M vindt prinsessen best leuk maar wil liever brandweervrouw worden. Ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken dat ze prinsessen leuker gaat vinden dan dieren...
pi_147049445
Ik had al m'n pinterestideeën voor het toekomstige huis in 1 groot bord gegooid, heb het nu gesplitst. Voor Matilda's kamer zit er best wel een lijn in; dieren, vlaggetjes, kleuren, leuke behangetjes met print, vrolijkheid en kleur.

http://www.pinterest.com/indraspronk/futurehome-matildas-kamer/
pi_147049714
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef innepin het volgende:
Wat is iedereen gefocust op de toekomstige prinsessenfase... Denk niet dat dat zo vol gaat komen hoor. W was op d'r 2e al helemaal prinsessenmeisje. M vindt prinsessen best leuk maar wil liever brandweervrouw worden. Ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken dat ze prinsessen leuker gaat vinden dan dieren...
ik reageerde enkel op de reactie dat je beter geen jungle thema kon kiezen omdat ze daar te snel uit zou groeien.

Ik vind een jungle/bos thema juist ideaal omdat je er alle kanten mee op kan. Zelfs een brandweer staat niet vreemd in een natuur omgeving.
pi_147049758
quote:
En een stoere brandweerkamer? :P
pi_147049767
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik reageerde enkel op de reactie dat je beter geen jungle thema kon kiezen omdat ze daar te snel uit zou groeien.

Ik vind een jungle/bos thema juist ideaal omdat je er alle kanten mee op kan. Zelfs een brandweer staat niet vreemd in een natuur omgeving.
bosbrand _O-
hahahhaa :D voor als je dat bos écht zat bent :+
pi_147049796
quote:
O, kan best, maar veel meisjes krijgen het wel, dus heel vreemd zou het niet zijn.
Misschien komt het door de term 'jungle', want dat associeer ik persoonlijk dan weer meer met camouflagetoestanden en zo, en dat lijkt me iets dat over een tijdje niet meer leuk zal zijn en moeilijk aan te passen.
Bos daarentegen kun je heen veel kanten uit, stoer en lieflijk.
pi_147049893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, kan best, maar veel meisjes krijgen het wel, dus heel vreemd zou het niet zijn.
Misschien komt het door de term 'jungle', want dat associeer ik persoonlijk dan weer meer met camouflagetoestanden en zo, en dat lijkt me iets dat over een tijdje niet meer leuk zal zijn en moeilijk aan te passen.
Bos daarentegen kun je heen veel kanten uit, stoer en lieflijk.
Oh, het junglethema was meer omdat ze (op dat moment) besloot dat ze graag zebra's en giraffen en olifanten en vogels en tijgers wilde. Die moet je toch ergens in stoppen.

Maar op pinterest heb ik juist weer meer lieflijke dieren, konijntjes enzo. Dat vindt ze ook tof.

En ik zit nu naar het idee van een wereldkaart te kijken, want da's ook leuk O+
pi_147050329
Je zou ook kunnen overwegen zelf een kaart te schilderen, als je daar zin in hebt. :+ Dan kun je het nog meer naar je zin maken. En het hoeft niet direct op de muur. Als je er zelf een kaart van maakt, kun je 'em ook weer eens weghangen.
pi_147050341
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

bosbrand _O-
hahahhaa :D voor als je dat bos écht zat bent :+
LOL, dat is ook een optie.
Ik dacht meer aan het redden van een dier uit de boom ofzo.
pi_147050514
Ik vind dit heel leuk behang:

pi_147050630
Ze hebben ook een minder 'harde' variant (al vind ik dat juist leuk):

pi_147050661
Ah nee dan ben ik toch meer van de kleur. Vind het patroon wel leuk maar zwart/wit vind ik idd te hard. :)
pi_147051359
Ik weet dat deze inmiddels al wel een vrij veel voorbij gekomen is enzo maar ik blijf er toch een beetje (heel erg) verliefd op O+ ik denk ook dat het goed combineert, zowel met dieren-accesoires als ook meer girly mocht ze dat willen of juist wat stoerder als ze dat liever heeft. Dus in die zin is het neutraal genoeg. Maar... wel lekker gekleurd en door het oker een warme kleur.

ze hebben hem ook in t roze, ook leuk, maar wat minder uitgesproken dan de gele en gelijk een heel stuk koeler qua kleur:

En dit is echt héél wat anders maar ik vind het zó ontzettend tof dat k hem even moet delen :D misschien kun je er wat mee qua inspiratie

Of je houdt de muur in een egale kleur en maakt het af met vlaggetjes en bijv. cotton light balls enz. En dan dingen als een kaart, letterbak of bijvoorbeeld van die schoolplaten in haar favoriete dier aan de muur.

qua kaart

pi_147051373
Ik vind kleur dan ook leuker. S heeft wat veel kleur naar mijn zin, haha. Ik wil het eigenlijk nog een beetje aanpakken, maar weet nog niet hoe en hoe ik haar zover moet krijgen in te stemmen met mijn opties :P
pi_147051939
en qua woodland critterfrutsels is er momenteel superveel te krijgen O+ jungle of savanne dieren wat minder geloof ik, tenzij je graag de panter/tijgerprint plaids induikt :P

groeimeter O+

klein kastje voor aan de muur O+

zo'n papierknipkunstlamp O+
weet alleen niet of ik de roze kleurtjes zo leuk vindt, maar wie weet jij/M wel :)

of zo'n lamp waarvan ik het plaatje niet kan plakken...
http://www.scandinaviansh(...)r-woodland-silver.ir

en ze hebben bij psikhouvanjou ook geweldige slingers en toffe kussenhoesjes in de stijl van je pinterestbord <3

*speurt verder*
pi_147052375
Ohhhh good stuff O+
pi_147053862
quote:

[..]

Ik was te flabbergasted om er op in te gaan }:|

Mijn naam is apart maar nou ook weer niet zo gek dat mensen er regelmatig opmerkingen over maken ofzo, dit was echt de eerste in 33 jaar.
Spoilers!
pi_147066447
Een tip die ik eerder al heb gegeven: als je oude (dieren)prenten mooi vindt, dan kun je die gratis vinden via www.geheugenvannederland.nl. Ik heb ze daar uitgezocht en zelf laten printen. Dan heb je iets behoorlijk unieks voor een aardige prijs.

Voorbeelden:

Ik heb dat bovenste alfabet liggen en moet er nog steeds iets mee doen. :@

En de H&M heeft vrijwel altijd wel wat leuke dingen voor een lief prijsje. Ik vind deze zo leuk, maar heb geen flauw idee wat ik emee moet. :+

(Ik heb dat vleermuisthema gebruikt voor Ivans verjaardag.)

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 27-11-2014 20:43:20 ]
pi_147066938
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Een tip die ik eerder al heb gegeven: als je oude (dieren)prenten mooi vindt, dan kun je die gratis vinden via www.geheugenvannederland.nl. Ik heb ze daar uitgezocht en zelf laten printen. Dan heb je iets behoorlijk unieks voor een aardige prijs.

Voorbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb dat bovenste alfabet liggen en moet er nog steeds iets mee doen. :@

En de H&M heeft vrijwel altijd wel wat leuke dingen voor een lief prijsje. Ik vind deze zo leuk, maar heb geen flauw idee wat ik emee moet. :+

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/3LV%200232849%20001%2091%206867.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Wat leuk O+

Kak ik heb hem dicht gegooid sorry :@ zal hem netjes dicht laten kun je zelf een nieuwe openen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')