Nee hoor. Dat is niet zo raar. Mevrouw heeft een zak met geld van net iets minder dan we voor het huis wilden hebben. Door deze enorm aantrekkelijke voorwaarde wilden wij wel akkoord gaan met dat ietsje minder.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef Robuustheid het volgende:
Dus die koper bood zomaar aan dat jullie in z'n gekochte huis mochten blijven, totdat jullie huis af is?
Wat een vreemde snuiter.
Dat vind ik eerlijker gezegd nog vreemder, dat iemand een bedrag van +/- 2 ton contant af wil rekenen, nota bene in een zak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is niet zo raar. Mevrouw heeft een zak met geld van net iets minder dan we voor het huis wilden hebben.
Tsja, haar redenen weet ik ook niet verder. Hoop dat ze niet doodgaat in de tussentijd ofzo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:41 schreef Leandra het volgende:
Oh, deze moet ik ook even volgen.
Mrs. Koopster heeft wellicht ook een reden waarom ze niet zoveel haast heeft... daarbij ga ik er vanuit dat de termijn van oplevering van jullie nieuwe huis inmiddels min of meer te overzien is.
Zijn de tuin en het enorme schuine dak op het zuiden zodat je ze vol kunt hangen met zonnecollectoren?
Dankjequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat je vorige huis al verkocht is ook, helemaal top
Het traphekje was een USP natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat is in deze tijd natuurlijk erg prettig !quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Goed plan! Kunnen we best het eerste jaar of 2 op een betonnen vloer wonen met kale muren, plakken we kranten voor 't raam, wie heeft er ook gordijnen nodig?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zonnecellen en warmteboiler gelijk laten installeren
Van geld dat je voor de inrichting had gereserveerd
Dat rendement wat je maakt zo een 15% per jaar minimaal maakt het allemaal goed
En verlast je maandlasten behoorlijk
Denk aan het rendement vrouwmens!11EINS!quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Goed plan! Kunnen we best het eerste jaar of 2 op een betonnen vloer wonen met kale muren, plakken we kranten voor 't raam, wie heeft er ook gordijnen nodig?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Denk aan het rendement vrouwmens!11EINS!
quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:40 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Keihip, nieuw, na het minimalisme nu de hipste interieurtrend, rendementalisme!
Beste besluit ever.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:56 schreef innepin het volgende:
Er was eens een dag dat we begonnen met ons huis te verbouwen. Dat duurde nogal lang en werd een lange reeks.Ik geloof niet dat we dag ooit hebben bereikt waarop we écht konden zeggen 'het is af', maar het was best heel mooi geworden en leefbaar.
Maar ja, niets zo veranderlijk als de wensen van een vrouw, en dus besloot ik enige tijd terug dat ik dit dorp wel zat was en wat meer reuring wilde, naar de stad! Toen ik eindelijk een baan vond in Utrecht, gingen we dan ook rustig eens kijken om daarnaartoe te verhuizen.
Eisen:
- er qua ruimte in huis niet op achteruit gaan
- GEEN KLUSHUIS OMG ALSJEBLIEFT NIET
- Meneer wilde graag nieuwbouw want ohhh de heerlijkheid van niets hoeven klussen en alles van tevoren zelf bedenken, en dat sprak me ook wel aan.
Is dat een subtiel waardeoordeover ons klustalent? Nou? Nou?!quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Beste besluit ever.
Ever.
veel plezier met de voorbereidingen allemaal
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:31 schreef innepin het volgende:
[..]
Is dat een subtiel waardeoordeover ons klustalent? Nou? Nou?!
Was een grapje hoorquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef Gieliovd het volgende:
[..]nee...., over het feit dat ik al bijna 3 jaar bezig ben en dat niemand toewens
Oeh, rendementalismequote:Op zondag 5 oktober 2014 17:40 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Keihip, nieuw, na het minimalisme nu de hipste interieurtrend, rendementalisme!
true true, maar als je het geld niet hebt om het nu te laten installeren dan kan het nog zo aantrekkelijk zijn qua rendement, maar dan gaat het natuurlijk niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeh, rendementalisme![]()
![]()
Maar met zo'n enorm dak richting het zuiden zou ik er wel heel hard over nadenken.
Misschien kan TS bij de buren de kinderkamers muurschilderen, en zo extra snel een zonnedak bij elkaar krijgen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
true true, maar als je het geld niet hebt om het nu te laten installeren dan kan het nog zo aantrekkelijk zijn qua rendement, maar dan gaat het natuurlijk niet.
Het zou wel iets zijn wat ik eens voor zou laten rekenen hoeveel het je op gaat leveren en kosten enz. En dan is het wellicht iets wat je over een paar jaar tijd bij elkaar kunt sparen en dan laten doen?
Ja psies. Ook wat mignonne zegt. Het is wel iets om over na te denkenquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien kan TS bij de buren de kinderkamers muurschilderen, en zo extra snel een zonnedak bij elkaar krijgen.
Vast potentiële klandizie zat in zo'n nieuwbouwwijk Innepin, zeker als je er zelf ook gaat wonen.
Die steigerhoutmeubels zijn nu hip. En anders even op home24 kijken?quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:57 schreef innepin het volgende:
Ik ben alvast op zoek naar een mooie doch zeer betaalbare eetkamertafel. We hebben nu zo'n horkerig gedrocht van de Ikea, zwart, omdat ik dankzij zwangerschapshormonen alles ooit zwart en hoogglans wit wilde.
brrrrrrr steigerhout brrrrrrrquote:Op maandag 6 oktober 2014 20:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die steigerhoutmeubels zijn nu hip. En anders even op home24 kijken?
Heel goed.quote:
Probeer marktplaats eens, daar heb ik er een gevonden terwijl ik helemaal niet op zoek wasquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:57 schreef innepin het volgende:
Ik ben alvast op zoek naar een mooie doch zeer betaalbare eetkamertafel. We hebben nu zo'n horkerig gedrocht van de Ikea, zwart, omdat ik dankzij zwangerschapshormonen alles ooit zwart en hoogglans wit wilde.
Dat dus, het zou gewoon een optie moeten zijn bij de bouw, liefst met de mogelijkheid voor een aangepaste ketel, zodat er ook panelen voor een zonneboiler tussenkunnen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:37 schreef Bleie het volgende:
Wat mooi! En ik vind het zoooo raar dat nieuwbouw niet met zonnecollectoren wordt opgeleverd, of dat het niet ten minste een optie bij de bouw is. Maar goed, wij gaan dat nu ook pas na ruim drie jaar doen, moesten ook eerst weer even sparen.
Ik denk vaak om die reden. Was het nog zoals in 2008 dan was het misschien standaard (of maakten ze gewoon veel meer winst) maar nu zijn vaak de prijzen van nieuwbouw projecten toch echt wat lager (mijn woning was uiteindelijk 80.000 minder dan de catalogusprijs toen ze aan het project begonnen, al kostte dat mij wel de aanbouw) en dat de toevoeging van dat mensen flink afschrikt. En qua optie, nou heeft dit dak een schuine zijde en kan het goed maar bij een puntdak en dan af en toe wel af en toe niet ziet het lelijker uit.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:37 schreef Bleie het volgende:
Wat mooi! En ik vind het zoooo raar dat nieuwbouw niet met zonnecollectoren wordt opgeleverd, of dat het niet ten minste een optie bij de bouw is. Maar goed, wij gaan dat nu ook pas na ruim drie jaar doen, moesten ook eerst weer even sparen.
Bij ons liggen er 3 standaard op.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:37 schreef Bleie het volgende:
Dit is sinds de jaren 80 de nieuwe standaard.... het huis van mijn man (voormalige premiekoopwoning, bouwjaar 1983) had ook al zo'n indeling.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:07 schreef Frag_adder het volgende:
Grappig hoe al die nieuwbouw huizen tegenwoordig min of meer dezelfde plattegrond hebben. De buitenkant is compleet verschillend, De zolder wijkt af maar de begane grond en 1e etage zijn precies de woningen die bij ons in de nieuwbouw wijk gebouwd zijn
Even een paar vragen:
Zit er een kast onder de trap of is dit een zwevende?
Waar op je tekening in de begane grond zitten de aansluitingen voor de keuken?
Verder tof! ben benieuwd wat je er van gaat maken (en hoeveel het verschilt)
[..]
Ik denk vaak om die reden. Was het nog zoals in 2008 dan was het misschien standaard (of maakten ze gewoon veel meer winst) maar nu zijn vaak de prijzen van nieuwbouw projecten toch echt wat lager (mijn woning was uiteindelijk 80.000 minder dan de catalogusprijs toen ze aan het project begonnen, al kostte dat mij wel de aanbouw) en dat de toevoeging van dat mensen flink afschrikt. En qua optie, nou heeft dit dak een schuine zijde en kan het goed maar bij een puntdak en dan af en toe wel af en toe niet ziet het lelijker uit.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik vind het raar dat het geeneens ene optie is.
Er zit standaard geen trapkast in. Dat was een optie waar ze zo belachelijk veel geld voor vroegen dat we er niet voor gekozen hebben. Wel komt er een stopcontact onder de trap. En dan zetten we er zelf wel een paar muurtjes neer met een deur erin.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:07 schreef Frag_adder het volgende:
Even een paar vragen:
Zit er een kast onder de trap of is dit een zwevende?
Waar op je tekening in de begane grond zitten de aansluitingen voor de keuken?
Innepin, eindelijk iemand die er echt in de buurt woont: ga in ieder geval naar Keukencentrum Tiel!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Er zit standaard geen trapkast in. Dat was een optie waar ze zo belachelijk veel geld voor vroegen dat we er niet voor gekozen hebben. Wel komt er een stopcontact onder de trap. En dan zetten we er zelf wel een paar muurtjes neer met een deur erin.
Keukenaansluitingen stonden op een aparte tekening. Hebben daar nog een zooi extra aansluitingen bij gedaan want t was wel erg basic.
Over keukens gesproken: ik vind het nu al verschrikkelijk, een nieuwe keuken uitzoeken. Zijn vandaag bij ikea en 3 keukenboeren binnengelopen. Ik ben erg pro-ikea want goedkoop en verrekte handig ingedeeld maar geen van de huidige keukens spreekt me echt aan. In de gemiddelde keukenzaak is echt alles 100x hetzelfde. Saaaaaai.
En dan zie je ineens een keuken die we allebei leuk en mooi vinden en dan is het "exclusief en handgeschilderd" en dus compleet onbetaalbaar. Natuurlijk.
Argh.
Ik heb zelf een IKEA keuken gekocht, maar wel met wat aanpassingen. Zo heb ik geen keukenblad besteld want hun stenen werkbladen (nou ja composiet is het terazzo) waren belachelijk duur met weinig keuze, die heb ik zelf goedkoper elders gevonden. En de montage service is belachelijk, ze rekenen zo 1500 extra terwijl een vakman die ook voor 500 kan plaatse.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Er zit standaard geen trapkast in. Dat was een optie waar ze zo belachelijk veel geld voor vroegen dat we er niet voor gekozen hebben. Wel komt er een stopcontact onder de trap. En dan zetten we er zelf wel een paar muurtjes neer met een deur erin.
Keukenaansluitingen stonden op een aparte tekening. Hebben daar nog een zooi extra aansluitingen bij gedaan want t was wel erg basic.
Over keukens gesproken: ik vind het nu al verschrikkelijk, een nieuwe keuken uitzoeken. Zijn vandaag bij ikea en 3 keukenboeren binnengelopen. Ik ben erg pro-ikea want goedkoop en verrekte handig ingedeeld maar geen van de huidige keukens spreekt me echt aan. In de gemiddelde keukenzaak is echt alles 100x hetzelfde. Saaaaaai.
En dan zie je ineens een keuken die we allebei leuk en mooi vinden en dan is het "exclusief en handgeschilderd" en dus compleet onbetaalbaar. Natuurlijk.
Argh.
Oeh elders waarrrr voor je werkblad?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:16 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik heb zelf een IKEA keuken gekocht, maar wel met wat aanpassingen. Zo heb ik geen keukenblad besteld want hun stenen werkbladen (nou ja composiet is het terazzo) waren belachelijk duur met weinig keuze, die heb ik zelf goedkoper elders gevonden. En de montage service is belachelijk, ze rekenen zo 1500 extra terwijl een vakman die ook voor 500 kan plaatse.
Not everyone is you, darling.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:03 schreef HeatWave het volgende:
Keukens.
Standaard kookt net zo lekker of vies hoor.
Ik ben toen ik de badkamer in Gouda moest laten verbouwen bij een steenhouwer geweest die ook keukenbladen deed enzo, dus als je dan toch bezig bent en je wilt iets moois/bijzonders kan ik het adres wel voor je opzoeken...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Oeh elders waarrrr voor je werkblad?
Ja, maar bij een budget moet je ook kijken wat het prijsverschil is.... het alternatief is nooit gratis hèquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:28 schreef innepin het volgende:
Ja leuk! Maar we zijn wel on a budget hè.
Dat is in mijn achtertuinquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar bij een budget moet je ook kijken wat het prijsverschil is.... het alternatief is nooit gratis hè
Heb m gevonden trouwens:
http://www.voskuilnatuurs(...)n-aanrechtbladen.php
Ja, ze hebben prachtig spul staan, ik stond daar destijds nog net niet te kwijlenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:25 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat is in mijn achtertuin
Hebben ze echt mooi steen staan joh! Wil ik ook gaan kijken voor mijn blad. Weet niet of ze betaalbaar zijn.
Thx, ik ga er eens kijken!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Innepin, eindelijk iemand die er echt in de buurt woont: ga in ieder geval naar Keukencentrum Tiel!
Die hebben ten opzichte van andere keukenboeren echt veel lagere prijzen.
Dat neemt niet weg dat zij ook wel met de huidige keuken-trends mee gaan, maar misschien is exclusief daar iets beter betaalbaar?
(Er zijn al een paar mensen van hier op mijn aanraden daarheen gegaan met echt goed resultaat ook.)
Hadden wij ook. En toen haakte er iemand af en waren wij 1e reserve en moesten we van alles en nog wat in 1 dag tijd regelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik wilde ook een van deze huizen kopen
Maar ze waren allemaal al verkocht
Plintverwarming.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:54 schreef innepin het volgende:
Oh ja en we hebben geen ruimte meer voor een radiator in de keuken in het ontwerp zoals we 'm nu hebben... dus daar moeten we ook even wat op vinden
Geen idee, dat zal aan de ligging en indeling liggen denk ik.... en wellicht zelfs aan de kracht van de radiatoren in de rest van de ruimte.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef innepin het volgende:
Ja psies, zoiets dacht ik ook al aan.Vraag me af of 1 dan genoeg is of dat je er meerdere nodig hebt.
Damn dat is idd niet veel wat er standaard in zit. Krijgen jullie verder wel genoeg stopcontact punten enzo?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:53 schreef innepin het volgende:
wb wandcontactdozen enzo heb ik net de offerte binnengekregen. Paar loze leidingen en wcd's extra in de keuken, ka-chiiiinnnggg ruim 1800 euroPfrrrrttt. Ik vind het raar dat er niet standaard leidingen enzo inzitten voor vaatwasser en oven enzo. Echt alleen de basics (1 wcd voor magnetron, 1 voor koken, 1 voor koelkast.) Dus als je dan vaatwasser, quooker, vriezer, oven wil, dan moet je dat allemaal extra aan laten leggen. Stopcontacten en leidingen. En extra groepen.
Budget, Leandra... budget...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal aan de ligging en indeling liggen denk ik.... en wellicht zelfs aan de kracht van de radiatoren in de rest van de ruimte.
Geen vloerverwarming trouwens?
Ja rest valt wel mee, is goed te doen. Hebben er 2 of 3 bij laten zetten in de rest vh huis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Damn dat is idd niet veel wat er standaard in zit. Krijgen jullie verder wel genoeg stopcontact punten enzo?
Loze leidingen moeten er bij ons ook in iedere kamer nog extra bij. Met het oog op later.
Ik vroeg me af of vloerverwarming tegenwoordig niet zo ongeveer standaard was....quote:
Vloerverwarming is zover ik weet nog een optie. Althans bij de nieuwbouw projecten waarbij wij hebben gekeken welquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of vloerverwarming tegenwoordig niet zo ongeveer standaard was....
Maar ik vind het aantal radiatoren op de tekening zeer beperkt, sterker nog; als vloerverwarming een optie is dan gok ik dat die radiatoren zo beperkt zijn omdat ze er van uitgaan dat iedereen toch wel vloerverwarming neemt.
Dat is wel fijn. Wij misschien nog een extra stroompunt in de keuken ivm oven. Maar ik vind echt dat ze er veel geld voor durven te vragen. ¤165,- voor een loze leiding.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja rest valt wel mee, is goed te doen. Hebben er 2 of 3 bij laten zetten in de rest vh huis.
Misschien is het verschil dat wij bij starterswoningen kijken dan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef Klaphark het volgende:
Bij ons project is vloerverwarming wel standaard.
Hebben jullie al naar het meerwerk van tegels en sanitair gekeken Innepin? Moeten wij binnenkort doen, ben benieuwd naar de prijzen
Ach zal gewoon per projectontwikkelaar verschillen. Sommige projecten krijg je ook al een tuinafscheiding in de achtertuin etc, bij ons niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien is het verschil dat wij bij starterswoningen kijken dan.
En oh ja dat ook nog.. Geen idee wat ze daarvoor weer durven te vragen.
En dan moet je die 4k nog bij een verplichte keukenboer uitgeven ook, die je aan alle kanten naait en dus dat geld driedubbel terug verdiend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
Het is eigenlijk Godsgeklaagd dat je bij een nieuwbouwwoning een min of meer casco huis krijgt, waar je nog een vermogen moet uitgeven voor standaard zaken als sanitair (plus badkamertegels) en een keuken.
Ik zat in Amersfoort gisteren even bij een project van 2-kappers te kijken (344.000) waarbij de vermelding "incl. keukencheque ter waarde van ¤ 4.000".
Alsof je voor dat bedrag een fatsoenlijke keuken in een huis in die prijsklasse zou kunnen (laten) zetten
Ik heb 7000 begroot voor een keukenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
Het is eigenlijk Godsgeklaagd dat je bij een nieuwbouwwoning een min of meer casco huis krijgt, waar je nog een vermogen moet uitgeven voor standaard zaken als sanitair (plus badkamertegels) en een keuken.
Ik zat in Amersfoort gisteren even bij een project van 2-kappers te kijken (344.000) waarbij de vermelding "incl. keukencheque ter waarde van ¤ 4.000".
Alsof je voor dat bedrag een fatsoenlijke keuken in een huis in die prijsklasse zou kunnen (laten) zetten![]()
Jawel, dat lijkt me wel in en starterswoningquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb 7000 begroot voor een keukenzou dat genoeg zijn?
Misschien moet ik een eigen topique aanmaken want anders blijf ik vragen stellen in Innepin haar topic. Sorry.
Dat hangt er allemaal echt helemaal van af welke keuken je wilt en met hoeveel extra's en hoeveel je nog bij moet leggen aan dingen als leidingen enz.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien moet ik een eigen topique aanmaken want anders blijf ik vragen stellen in Innepin haar topic. Sorry.
Doen dat eigen topicquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb mijn werkblad hier vandaan:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Oeh elders waarrrr voor je werkblad?
Dat is echt heel karig. Ben ook bezig met een nieuwbouwhuis, maar ik heb sowieso al vier verschillende groepen voor de keuken (1 voor de oven, 1 voor de vaatwasser, 1 voor koel/vries, 1 voor overige, en 1 (die ik niet meetel) voor de kookplaat) ...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:53 schreef innepin het volgende:
wb wandcontactdozen enzo heb ik net de offerte binnengekregen. Paar loze leidingen en wcd's extra in de keuken, ka-chiiiinnnggg ruim 1800 euroPfrrrrttt. Ik vind het raar dat er niet standaard leidingen enzo inzitten voor vaatwasser en oven enzo. Echt alleen de basics (1 wcd voor magnetron, 1 voor koken, 1 voor koelkast.) Dus als je dan vaatwasser, quooker, vriezer, oven wil, dan moet je dat allemaal extra aan laten leggen. Stopcontacten en leidingen. En extra groepen.
Dat is niet raar, ze maken het zo basic mogelijk zodat ze extra's verkopen. En daar vragen ze de hoofdprijs voor, omdat deze werkzaamheden moeilijk achteraf kunnen worden gemaakt in betonnen wanden e.d. Makkelijk verdiend!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:53 schreef innepin het volgende:
T is bizar wat ze ervoor vragen. Bij ons kwam het voor een trapkast op 800,- muren laten plaatsen op zolder was 6000,- een tweede toilet boven 600,- en twee velux dakramen van 1 m. moesten samen 3000,- kosten. Geweldig dat je overal en nergens opties op kunt nemen en van alles aan kunt passen maar pfoei, als je niet oppast ben je zomaar een paar duizend euro armer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:34 schreef Gieliovd het volgende:
Zonder gène ¤100 vragen om een WCD een paar cm horizontaal te verplaatsen.
Paar honderd ¤ betalen om bovenlichten van deuren weg te laten. Ik bedoel, minder werk, minder materiaal... maar néé.
Nieuwbouw, tja.. ze weten je wel te naaien.
Radiator op zolder laten plaatsen vroegen ze bij vrienden ¤800 ofzo voor, en dan een radiator T21 van 600x500 ofzo. Die dingen kosten 5 tientjes en hangen binnen een uurtje. Want ja, je hebt al ¤190 betaald voor 2 stukjes alupex die uit de vloer steken.
Een buitenkraan:¤ 900quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:24 schreef Leandra het volgende:
Je zou bijna overwegen het werkelijk casco te laten opleveren, wat een schandalige prijzen.
¤1000,- echt? Verdorie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:00 schreef Klaphark het volgende:
Storende prijzen ja, bij ons ook. 1000 euro voor een wandcloset ipv een staand duoblok in de badkamer. 500 euro voor een houten binnendeur kozijn en houten deur ipv aluminium kozijn en lelijke opzetdeur, etc.
Maar ja, sommige dingen doe je toch.
Eigenlijk vind ik het meest schandalige nog dat het vaak om huizen in de starterscategorie gaat...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een buitenkraan:¤ 900
Dat moeten vrienden van mij iig ophoesten. Erg extreem.
Wtf, mijn (soon to bequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een buitenkraan:¤ 900
Dat moeten vrienden van mij iig ophoesten. Erg extreem.
2e kwartaal 2015 als het goed isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is wel fijn. Wij misschien nog een extra stroompunt in de keuken ivm oven. Maar ik vind echt dat ze er veel geld voor durven te vragen. ¤165,- voor een loze leiding.
Over hoe lang mogen jullie erin?
Nee, da's weer een volgende stap. Ik vind één ding tegelijk doen wel een goed planquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef Klaphark het volgende:
Bij ons project is vloerverwarming wel standaard.
Hebben jullie al naar het meerwerk van tegels en sanitair gekeken Innepin? Moeten wij binnenkort doen, ben benieuwd naar de prijzen
Psies! In de Ikea planner kom ik op 3500 incl apparaten (maar excl. koelkast want Ik Wil Een Smeg.) Dus da's best te doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat hangt er allemaal echt helemaal van af welke keuken je wilt en met hoeveel extra's en hoeveel je nog bij moet leggen aan dingen als leidingen enz.
Wij Mn schoonouders waren voor onze ikea keuken inclusief apparaten (oven, koelkast, vaatwasser, spoelbak etc en gasplaat) bijna 3000,- kwijt. Dat was inclusief bezorgen, plaatsen/aansluiten en inclusief een extra groep die gemaakt moest worden voor de oven.
(hou daar rekening mee, de oven moet tegenwoordig op een aparte groep en de meeste standaard uitgeruste stoppenkasten schijnen die groep niet te hebben. Althans zo begreep ik. Het doortrekken van de draden en aanleggen van de extra groep kostte ons ongeveer 300,- extra. )
Het lijkt me dus dat je voor 7000 prima moet kunnen slagen tenzij je hele woeste wensen hebt.
Haha keukensmaak, weet ik veel. Ik weet alleen dat ik de keuken die we nu hebben wel Heel Erg Zat benquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef mignonne het volgende:
En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe jouw keuken-smaak is inneik kan me zo voorstellen dat D. wellicht ook wat eisen heeft? Of misschien juist niet, zodat ie thuis zo min mogelijk hoeft te koken xD
Hier staan wat budget dingen, ik vind t zelf heel inspirerend om de keuzes die ze maakte te zien en hoe het uitgepakt heeft uiteindelijk.
http://www.abeautifulmess(...)novation-reveal.html
En dit is een how-to voor de achterwand-zonder-tegeltjes, die staat bij ons nog op de planning
http://www.abeautifulmess(...)lank-backsplash.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trapkast ¤ 1975,-quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
T is bizar wat ze ervoor vragen. Bij ons kwam het voor een trapkast op 800,- muren laten plaatsen op zolder was 6000,- een tweede toilet boven 600,- en twee velux dakramen van 1 m. moesten samen 3000,- kosten. Geweldig dat je overal en nergens opties op kunt nemen en van alles aan kunt passen maar pfoei, als je niet oppast ben je zomaar een paar duizend euro armer.
Sjezusquote:
Geen idee, maar waarom zou dat nu al moeten dan? Ze moeten toch nu precies hetzelfde doen? De muren staan er al...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:10 schreef Klaphark het volgende:
Maar dan moet die loze leiding er wel al zitten toch? Dan gaat het vooral om het bedraden van de leiding en de extra groepen maken in de kast. Dus het meerwerk van de extra loze leidingen heb je nog steeds, dat is lastig achteraf te doen.
Ze kunnen ook na oplevering de muren open maken om de buizen er in te doenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:10 schreef Klaphark het volgende:
Maar dan moet die loze leiding er wel al zitten toch? Dan gaat het vooral om het bedraden van de leiding en de extra groepen maken in de kast. Dus het meerwerk van de extra loze leidingen heb je nog steeds, dat is lastig achteraf te doen.
Invriezen is zo gedaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:10 schreef Klaphark het volgende:
Ik dacht dat het dan ook erg veel werk was, maar dat valt mee kennelijk. Dan valt die 460e me best mee eerlijk gezegd. Uiteraard word ik niet gehinderd door enige kennis van zaken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze kunnen ook na oplevering de muren open maken om de buizen er in te doen
Hihi. Ik ook niet hoor. Ik vond de 1800 euro een hoop geld, maar had geen flauw idee of dat enigszins normaal geprijsd was.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:49 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Ik dacht dat het dan ook erg veel werk was, maar dat valt mee kennelijk. Dan valt die 460e me best mee eerlijk gezegd. Uiteraard word ik niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Poeh dat word lastig danquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:08 schreef innepin het volgende:
In ander nieuws heb ik mijn zinnen gezet op een gietvloer.
Een gietvloer op de begane grond kost ongeveer 2x wat ons budget is voor vloeren voor het hele huis.
Gaat vast goedkomen dit
Nou ja, met een beetje zoeken heb ik er 1 gevonden die rond de 50 euro per m2 zit, en waar extra korting van af gaat als we met meer buren tegelijk doen. Ik weet van een paar toekomstige buren dat ze ook gietvloeren willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Poeh dat word lastig dan
Ik was vorige week op de woonbeurs en daar stonden ze ook met gietvloeren. Ik sprak er eentje aan, want ik vind het ook zo mooi<60m2 standaard ¤ 5700,-. En toen heb ik het gesprek afgekapt
![]()
Ze hebben bij VTwonen in de collectie ook hele mooie vloeren zitten
Mja ik ben ook benieuwd.. Maarja t is wel weer mooier enzo he..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:03 schreef innepin het volgende:
[..]
SjezusZo ver waren wij dus nog niet eens.
Als het echt meer dan een paar honderd euro kost kan 't me ineens weinig meer schelen dat er geen inbouwplee in zit hoor. 't Poept toch hetzelfde
Ik vind het echt veel mooier zelfs. Heb je een gloednieuwe badkamer, mooie tegels en alles, staat er zo'n ouderwets gevaarte ipv een stijlvol wandcloset. Best zonde.quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja ik ben ook benieuwd.. Maarja t is wel weer mooier enzo he..
Neem wel een goed bedrijf. Als ze je vloer verkloten, en dan is er niks meer aan te doen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:17 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ja, met een beetje zoeken heb ik er 1 gevonden die rond de 50 euro per m2 zit, en waar extra korting van af gaat als we met meer buren tegelijk doen. Ik weet van een paar toekomstige buren dat ze ook gietvloeren willen.
Still hoping dus
Zeker mee eens. Maar dan moet het budget er wel zijn dus ik snap beide kantenquote:Op zondag 12 oktober 2014 15:20 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Ik vind het echt veel mooier zelfs. Heb je een gloednieuwe badkamer, mooie tegels en alles, staat er zo'n ouderwets gevaarte ipv een stijlvol wandcloset. Best zonde.
Dan laat je wel het toilet leveren vanuit de bouw, maar niet plaatsen. Dan verkoop je de lelijke pot en hang je zelf de andere pot op?quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar dan moet het budget er wel zijn dus ik snap beide kanten
Oh dat snap ik ook zeker, wij hebben ook een matig budget.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar dan moet het budget er wel zijn dus ik snap beide kanten
Het is een heel andere constructie. Buis uit de vloer, of uit de muur. Het is helaas niet even vervangen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan laat je wel het toilet leveren vanuit de bouw, maar niet plaatsen. Dan verkoop je de lelijke pot en hang je zelf de andere pot op?
Hmm zuur. Dat is wel zonde.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:39 schreef Klaphark het volgende:
Het is een heel andere constructie. Buis uit de vloer, of uit de muur. Het is helaas niet even vervangen.
Ja jammer is dat toch wel een beetje. Maarja. Ooit de boel verbouwen dan maar ^^quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:18 schreef innepin het volgende:
WC-pot-discussies![]()
ik vind inbouw ook echt veel mooier, maar ik merk dat het me weinig kan schelen nu. Vind het wél heel suf dat ze alles zo enorm basic opleveren. Echt nul luxe zit erin.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja jammer is dat toch wel een beetje. Maarja. Ooit de boel verbouwen dan maar ^^
Tja, basic = maximale winst. Welkom in de wereld van het bouwen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:18 schreef innepin het volgende:
WC-pot-discussies
ik vind inbouw ook echt veel mooier, maar ik merk dat het me weinig kan schelen nu. Vind het wél heel suf dat ze alles zo enorm basic opleveren. Echt nul luxe zit erin.
Whutquote:
7000 voor een keuken is prima te doen, met apparatuur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:05 schreef Barrah het volgende:
7000 euro voor een keuken moet wel lukken.
Wat is de bedoeling met de badkamer? Dat is een kostenpost die je makkelijk onderschat.
Prima keus trouwens om geen vloerverwarming te nemen. Als het geen must voor je is, is dat makkelijk verdiend.
Wat natuurlijk geen enkel excuus is om voor meerwerk het dubbele van de hoofdprijs te vragen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Tja, basic = maximale winst. Welkom in de wereld van het bouwen.
Vanuit de koper geredeneerd niet. Projectontwikkelaars en aannemers willen echter zo veel mogelijk winst maken. Kennelijk is dit de meest effectieve manier om mensen zo veel mogelijk te laten betalen voor hetzelfde.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk geen enkel excuus is om voor meerwerk het dubbele van de hoofdprijs te vragen.
ja, die ken ik! Ik vind het net iets té wit over het algemeen maar wel heel gaaf.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:02 schreef elvy het volgende:
Innepin ken je het blog van Zilverblauw? Ik vind het een erg leuk voorbeeld om te zien hoe een witte keuken toch heel kleurrijk lijkt met een gekleurde smeg, achterwand en vloer http://www.zilverblauw.nl/category/photoshoots-huis/ Misschien leuk voor inspirate.
Nu ben ik verliefd op een kachel van ¤6000quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:02 schreef elvy het volgende:
Innepin ken je het blog van Zilverblauw? Ik vind het een erg leuk voorbeeld om te zien hoe een witte keuken toch heel kleurrijk lijkt met een gekleurde smeg, achterwand en vloer http://www.zilverblauw.nl/category/photoshoots-huis/ Misschien leuk voor inspirate.
Sfeervollere openhaard is mooierquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nu ben ik verliefd op een kachel van ¤6000
Is het nog wel vrijblijvend of krijg je straks een rekening van 2000 voorgeschoteldquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:53 schreef innepin het volgende:
Oh ja. Ik had dus per ongeluk een advies van een lokaal interieurontwerpbedrijf gewonnen () dus die kwam vandaag langs om tekeningen te bekijken van het huis en wensen enzo te bespreken. Over een paar weken nieuwe afspraak, dan laat ie zien wat ie ervan gemaakt heeft. Ik heb helemaal niet zo veel met interieurontwerpers maar ik ben toch wel erg benieuwd. Hij werd helemaal enthousiast
Minder rendementquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Sfeervollere openhaard is mooier
[..]
Is het nog wel vrijblijvend of krijg je straks een rekening van 2000 voorgeschoteld
Ik neem aan dat je ook n andere verwarming hebt em dat t voor de leuk isquote:
Hahaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is het nog wel vrijblijvend of krijg je straks een rekening van 2000 voorgeschoteld
Doe ik, maar dat wordt eind november pas.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:04 schreef elvy het volgende:
Haha Innepin! Wel leuk zeg, en wie weet pik je er nog wat dingen uit waar je wat aan hebt. Ben erg benieuwd, en hoop dat je de plannen met ons wilt delen.
Awesome!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:41 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]
Er staan gewoon al muren op de 1e verdieping!![]()
Ik rij er nooit langsquote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:03 schreef mignonne het volgende:
Oooh het is zo leuk, steeds langs je huis en het stukje bij beetje zien groeien ♡ en dan steeds meer details in gaan vullen van je inrichting en en en![]()
oeh en je interieuradvies! Ik ben heel benieuwd
Spem je wallart daar!!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik rij er nooit langsMaar er is een facebookgroep voor de bewoners van het project en d'r zijn een paar mensen die er vrijwel dagelijks langs gaan om foto's te nemen
Hendig.
Zo het duurde even voor ik die zin ontcijferd had. Maar dat was ik wel van plan ja, al heeft 't niet zo'n haastquote:
Ik rij daar dagelijks langs. Vind dat ze het nog langzaam doenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:41 schreef innepin het volgende:
[ afbeelding ]
Er staan gewoon al muren op de 1e verdieping!![]()
Het was een undercover zinquote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Zo het duurde even voor ik die zin ontcijferd had. Maar dat was ik wel van plan ja, al heeft 't niet zo'n haast
Hoezo?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ga je vanaf de zolderkamer Fokken ?
ohwquote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb ik geen geheeeelldd voooorrrrr
Snel de euro's regelen dan. Vloerverwarming is een mooie en zuinige manier van verwarmen. Goeie ketel erin, (niet zo'n budgetding) en je hebt jaren woonplezier. Jammer dat het installatiewerk een ondergeschoven kindje is, bij nieuwbouw.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:45 schreef innepin het volgende:
Even een stuk of tien muurschilderingen maken, dan kan ik 't betalen.
Any takers?
Kan heel snel, zoiets. wat is de oppervlakte van je woonkamer?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:56 schreef innepin het volgende:
Nou een ketel komt er sowieso niet inStadsverwarming...
En 'snel die euro's regelen' is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
50.5m2.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Kan heel snel, zoiets. wat is de oppervlakte van je woonkamer?
Dan zal vloerverwarming je ongeveer 1500 euro kosten. Valt mij nog mee.quote:
Dat valt mij ook mee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dan zal vloerverwarming je ongeveer 1500 euro kosten. Valt mij nog mee.
Voor dat geld wil ik het ook wel doen, snel veel geld verdienen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat valt mij ook mee.
Als we het door de aannemer laten doen kost het namelijk 3500 euro.
Ik gaf niet voor niks de tip om over die prijzen te onderhandelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat valt mij ook mee.
Als we het door de aannemer laten doen kost het namelijk 3500 euro.
Oh wat leukquote:Op maandag 10 november 2014 20:35 schreef mignonne het volgende:
NOOOOH!
volgens mij ben ik vorige week langs je huis gereden zo'n beetjeof in elk geval in de buurt geweest xD haha.
Mn broertje is verhuisd, gaan samenwonen met zn vriendin vlak daar in de buurt
quote:Op maandag 10 november 2014 20:58 schreef mignonne het volgende:
haha ja psies, combi-bezoek!
en met dichtbij bedoel ik echt om de hoek bijna xD denk ik hoor, als ik goed op t kaartje heb geloerd.
Ja hoor, voor zover ik ze nu heb ontmoet wel. Heel veel jonge stellen, begin 20ers, massaal met starterslening enzoquote:
Haha oh ja je zou het tegenover je hebben zitten haha. Starterslening is wel fijn. Doen ze bij ons in de gemeente niet aan helaas.quote:Op maandag 10 november 2014 21:45 schreef innepin het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, voor zover ik ze nu heb ontmoet wel. Heel veel jonge stellen, begin 20ers, massaal met starterslening enzo
Oh en mijn directe buurman is de lead vocalist in een death metal band![]()
heb maar even gevraagd of ie dat thuis ook gaat oefenen, maar godzijdank hebben ze een oefenruimte elders![]()
Ja, als ik het met de mijne vergelijk ook is het bizar. Bijna elk nieuwebouwhuis van deze maat wordt volgens hetzelfde idee gebouwd, alleen de gevel wordt anders aangekleed. Populair en betaalbaar ontwerp kennelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
innepin, wat leuk! Wat plattegrond betreft is jullie huis vrijwel identiek aan ons huis. (Al zal dat in min of meerdere mate wel voor vrijwel elk nieuwbouwhuis opgaan.)
Ben trouwens benieuwd naar de ontwikkelingen op werkgebied. Pm?
Haha ja al die nieuwbouwwoningen zijn van binnen weinig spannend hè?quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
innepin, wat leuk! Wat plattegrond betreft is jullie huis vrijwel identiek aan ons huis. (Al zal dat in min of meerdere mate wel voor vrijwel elk nieuwbouwhuis opgaan.)
Ben trouwens benieuwd naar de ontwikkelingen op werkgebied. Pm?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 november 2014 20:07 schreef innepin het volgende:
De bewoner van nr 1 mocht vandaag al even z'n huis in om te spieken. Er staat bij nr 1 al een binnenmuurtje hier en daar, en zelfs de trappen zitten er daar al in![]()
Bij ons niet echt veel nieuws. Er liggen dakplaten klaar voor de volgende bouwnummers, maar aangezien ze in groepjes van 6 werken en wij nr 14 zijn, zitten wij daar nog niet tussen. Verder zijn ze ongetwijfeld iets aan 't doen maar ik kan het op de foto's van m'n buren niet zien
Oh, wel nieuws trouwens, want volgende week dinsdag gaan we eindelijk naar de notaris omdat de hypotheek rond isEn dan is het eindelijk ECHT ons huis
![]()
![]()
en ergens voor die tijd vrees ik dat ik ga instorten want echt TE VEEL te doen met werk, gezin, school, huis, regelenregelenregelenhuiswerkhuiswerkregelen blaaaaaaat
Ah, een showroomkeuken. Daar moet je dan ook wel net tegenaan lopen en het moet passen hè?quote:Op zaterdag 15 november 2014 02:03 schreef wickie het volgende:
Oh wat gaat het hard zeg!!!
Over keukens: wij hadden een zeer beperkt budget en nogal grote wensen. Toch is het ons gelukt voor 5000 euro.
Een showroomkeuken van Kvik.
We wilden graag een coating/gietvloer maar dat ging niet door de houtenvloer in de woonkamer. Na lang speuren heb ik een goedkope bamboevloer gevonden.
Ben erg benieuwd naar jullie keuzes en vorderingen
En wat is pinterest?
Zonde.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Heb ik geen geheeeelldd voooorrrrr
Nee. Wat is dat dan / wat heb je eraan?quote:Op zaterdag 15 november 2014 20:26 schreef innepin het volgende:
Weet je serieus niet wat pinterest is of ben je eigenlijk verslaafd en maak je een grapje?
Pinterest is feitelijk gewoon een prikbord, waar je plaatjes op kunt slaan om later te bekijken. Maar gecombineerd met het socialmedia karakter kun je er eindeloos veel inspiratie op vinden. Als je een keer zoekt op 'girls room' ofzo, dan ben je zo uren verder met heel veel leuke inspiratieplaatjes.quote:Op zaterdag 15 november 2014 20:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Nee. Wat is dat dan / wat heb je eraan?
Die kende ik nog niet thanksquote:Op zondag 16 november 2014 11:39 schreef innepin het volgende:
Het leukste zijn die enorme crebea-doehetzelf-projecten en wat er dan gebeurt als je dat thuis probeert na te maken...http://pinterestfail.com/
Je hebt me weer een zondag besteding gegevenquote:Op zondag 16 november 2014 11:52 schreef innepin het volgende:
[..]
"Nailed it" googlen (images) is ook altijd leuk
You're welcomequote:Op zondag 16 november 2014 12:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hebt me weer een zondag besteding gegeven
Jij hebt ook een boekenwinkel if niet? Ken je bookshelfporn al?quote:Op zondag 16 november 2014 12:57 schreef innepin het volgende:
Kijk, ik heb bijv. een board genaamd Futurehome, waarbij ik heel optimistisch allerlei leuke online gevonden zooi door elkaar heb gegooid als ideetjes voor 't huis (betaalbaar en veel te duur, realistisch en fantasie, maar who cares) http://www.pinterest.com/indraspronk/futurehome/
Een boekenwinkel? Van mij? In m'n dromen misschienquote:Op zondag 16 november 2014 13:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jij hebt ook een boekenwinkel if niet? Ken je bookshelfporn al?
Au daar moest boekentik staan. Autocorrect dacht het weer eens beter te wetenquote:Op zondag 16 november 2014 13:47 schreef innepin het volgende:
[..]
Een boekenwinkel? Van mij? In m'n dromen misschien![]()
En ja da's ook zoiets dat ik heel erg probeer te vermijden (voordat ik weer een paar uur verder ben met studieontwijkend gedrag)
had je al een keuken uitgezocht?quote:Op zaterdag 15 november 2014 20:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Ah, een showroomkeuken. Daar moet je dan ook wel net tegenaan lopen en het moet passen hè?We gaan nog wel es rondkijken, de laatste offerte viel me eigenlijk nog best mee, al was ie dan ruim over budget.
We hebben ook besloten dat we de badkamer voorlopig even basic houden (we hadden bij de badkamerboer enthousiast gezegd dat we een regendouche wilden, maar toen ie 900 euro bleek te kosten hebben we 'm toch maar geschrapt), dat komt dan nog wel es. Dat geld kunnen we dan in de keuken stoppen.
Weet je serieus niet wat pinterest is of ben je eigenlijk verslaafd en maak je een grapje?
Ja/nee. We waren bij een keukenzaak geweest en daar hadden ze dus geheel volgens onze instructies een simpele witte keuken in elkaar gezet met zwart aanrechtblad. En toen we het resultaat zagen konden we alleen maar denken mehhhhsaaaaaaaaiiiiiiiii. Dus toen zaten we een half uur later ineens met een houtlook keuken met grijs/kleurig aanrechtblad. Dat vonden we allebei heel mooi maar het was wel radicaal anders dan wat we eigenlijk wilden.quote:Op zondag 16 november 2014 13:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
had je al een keuken uitgezocht?
Duidelijkquote:Op zondag 16 november 2014 11:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Pinterest is feitelijk gewoon een prikbord, waar je plaatjes op kunt slaan om later te bekijken. Maar gecombineerd met het socialmedia karakter kun je er eindeloos veel inspiratie op vinden. Als je een keer zoekt op 'girls room' ofzo, dan ben je zo uren verder met heel veel leuke inspiratieplaatjes.
Ook leuk voor bv kook- en bakideeën, traktaties, naaipatronen, kleren, kunst...
Het zou mij meer om kleur gaan persoonlijk maar dat is smaak. Als ik iets lelijk vind (maar wel onderhoudsvrij) is het zo een strakke gietvloerquote:Op zondag 16 november 2014 14:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja/nee. We waren bij een keukenzaak geweest en daar hadden ze dus geheel volgens onze instructies een simpele witte keuken in elkaar gezet met zwart aanrechtblad. En toen we het resultaat zagen konden we alleen maar denken mehhhhsaaaaaaaaiiiiiiiii. Dus toen zaten we een half uur later ineens met een houtlook keuken met grijs/kleurig aanrechtblad. Dat vonden we allebei heel mooi maar het was wel radicaal anders dan wat we eigenlijk wilden.
Het ligt er ook heel erg aan of de gietvloer doorgaat. Met een grijzige gietvloer is een wat minder strakke keuken wel leuk, maar met een houten (of laminaat) vloer ga ik niet ook nog es een houten keuken nemen. Dus eerst vloer maar eens besluiten.
Gietvormen zijn echt prachtig. Wij gaan waarschijnlijk voor tegels. Natuursteen ofzoquote:Op zondag 16 november 2014 16:36 schreef innepin het volgende:
We gaan absoluut niet voor een donkere vloer. Ik snak naar een lichtere woonkamer dan wat we nu hebben.
Gietvloer kan wel mooi zijn, vind ik. Zeker als je duokleuren neemt. Maar we hebben nog geen showroom bezocht, dus er is nog niets definitief.
Al moeten we dat maar wel es gaan doen, nu de kans van oplevering in april ineens aanwezig lijkt te zijn![]()
Oh! Nou, da's gewoon mijn naam. Ergens hierboven staat al een linkjequote:Op maandag 17 november 2014 23:40 schreef wickie het volgende:
Innepin, ik bedoel je pinsterest username.
Wij liepen inderdaad tegen een showroom keuken aan maar ik heb ook erg veel rondgespeurd ervoor en had ook nog 3 andere goede opstellingen gevonden. Het is wat speurwerk dat wel.
En een epoxy vloer al overwogen of vynil?
Is ook mooi, en heeel warm (zowel fysiek als qua sfeer) en in allerlei tinten te krijgen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh! Nou, da's gewoon mijn naam. Ergens hierboven staat al een linkje![]()
Vinyl vind ik lelijk... en epoxy schijnt vergeleken met gietvloer toch b-keus te zijn, maar da's wel iets waar we in de showroom naar gaan vragen.
@miss sly, dat geloof ik graag. We moeten ons nog laten informeren.
En elke keer als ik jou spreek denk ik: ohhh die houten vloer van jullieDat is ook wel héél erg mooi
Dus wie weet
Maar niet in allerlei budgettenquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is ook mooi, en heeel warm (zowel fysiek als qua sfeer) en in allerlei tinten te krijgen!
Moesten wij ook. Gaat primaquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Maar niet in allerlei budgetten![]()
En we moeten rekening houden met vloerverwarming.
Geraamte bij dit soort huizen staat inderdaad echt zo. Hele wijk in no time uit de grond gestampt, maar het metselen, bekabeling ,leidingen etc. daarna duurt best lang (in verhouding dan)quote:Op maandag 24 november 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie techniek zo'n schanier-dak plaatsen; maar het gaat allemaal wel snel zo
Kun jij er wat meer over vertellen? Ik zie de techniek erachter niet af aan de foto's, daar heb ik te weinig verstand vanquote:Op maandag 24 november 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie techniek zo'n schanier-dak plaatsen; maar het gaat allemaal wel snel zo
Haha ach ja. Ik vind het wel een fijne volgorde, eerst zorgen dat 't dicht en droog is en daarna binnen aan de slag.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Geraamte bij dit soort huizen staat inderdaad echt zo. Hele wijk in no time uit de grond gestampt, maar het metselen, bekabeling ,leidingen etc. daarna duurt best lang (in verhouding dan)
Maar de vlag plaatsen omdat de nok bereikt is is tegenwoordig niet de moeiteVroeger was je dan bijna klaar nu ben je net op 20% van de tijd.
http://www.koakdesign.com/?lang=nlquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:41 schreef innepin het volgende:
Ja maar saaaaaai. Ik vind de fronten gewoon niet zo leuk.
jemigquote:Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef innepin het volgende:
Oh ja, we zijn gisteren bij de notaris geweest, dus we hebben nu officieel een heel hoge schuld![]()
(en twee huizen, want de ander is natuurlijk nog niet overgedragen)
Weird moment bij de notaris (niet echt huisgerelateerd maar ik moet 't toch érgens kwijt), we hadden de peuterdochter mee want waar laat je die anders? En ze had wat speelgoed en 2 poppen mee (1 blanke en 1 donkere)
Zegt de notarieel medewerker: Haaai meisje, wat leuk, heb je zoveel speeltjes mee? En een zwarte Piet zie ik, hihihi!
o_O
OMGWTFBBQ zeg. Racistische hork.
Wat... Echtquote:Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef innepin het volgende:
Oh ja, we zijn gisteren bij de notaris geweest, dus we hebben nu officieel een heel hoge schuld![]()
(en twee huizen, want de ander is natuurlijk nog niet overgedragen)
Weird moment bij de notaris (niet echt huisgerelateerd maar ik moet 't toch érgens kwijt), we hadden de peuterdochter mee want waar laat je die anders? En ze had wat speelgoed en 2 poppen mee (1 blanke en 1 donkere)
Zegt de notarieel medewerker: Haaai meisje, wat leuk, heb je zoveel speeltjes mee? En een zwarte Piet zie ik, hihihi!
o_O
OMGWTFBBQ zeg. Racistische hork.
Oeh thx, goeie tip!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:54 schreef kRiZzZiZ het volgende:
[..]
http://www.koakdesign.com/?lang=nl
Kunnen elke Ikea keuken voorzien van andere frontjes en bv een keukenblad van beton!. Pimp your Ikea keuken dus
Badkamer is voorlopig effe klaar. We doen alles gewoon standaard. Gaan er zelf een andere kraan & douche in zetten (want mengkraan is wel heel ouderwets), kopen gewoon ergens een keer als er iets in de aanbieding is. En tzt moeten we nog een bad kopen enzo.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
jemigwtf...
gaat snel man!ziet er super uit al
Hoe ver ben je inmiddels met andere dingetjes enzo uitzoeken zoals vloer/badkamer/keuken?
Ha thxquote:Op woensdag 26 november 2014 13:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat... Echt![]()
Ik zou een klacht indienen![]()
Gefeliciteerd met je schuld
Nee whuuuutquote:Op woensdag 26 november 2014 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind asjemenou leuker maar ik zou uberhaupt geen letters aan de muur willen geloof ik.
Gefeliciteerd met je schuld
En sommige mensen zijn zooo tactisch... Pas vroeg een KvK adviseur aan me of mijn vader dronken was toen hij mijn naam uitkoos
Hahaha, Wquote:Op donderdag 27 november 2014 09:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee whuuuutNaast dat ik nu heel benieuwd ben naar je naam, is dat ook wel echt een schandalige opmerking zeg. Heb je 't 'm goed laten voelen?
Ik heb dus echt een hekel aan al die LOVE en HOME troep. Misschien vind ik deze juist daarom wel zo leuk. Het slaat ook zo lekker nergens op, Asjemenou aan je muur. Ik hou d'r van![]()
Had ik al gezegd dat we definitief een school hebben gekozen & ingeschreven en alles? Gelukkig bleek de school om de hoek een prima school (voor zover te zien bij een kennismakingsrondje). Dat wordt dus uit je bed rollen en hop je staat op 't schoolplein, terwijl het nu nog 10 minuten fietsen is. Ik kan de school zien vanaf de 1e verdieping straks, zo dichtbij is het. Heerlijk!
Verder ben ik lekker inspiratie aan 't zoeken voor de kinderkamers. Peutermeisje M weet niet zo goed wat ze wil, dat verandert dagelijks, dus dat wordt nog moeilijk. Mignonne! Jij hebt vast wel ideeën voor een M-kamerClaudia? Sly?
Kleutermeisje W daarentegen is héél specifiek. Die wil - komt ie hè - een Rapunzelkamer met alles roze en een bureau met een computer en een tafeltje met een spiegel waar ze make-up kan zetten en een stapelbed. Uhhuh. (Nee, ze krijgt geen computer en ook geen make-up't kind is VIJF ja
)
Natuurlijk joh. Ben al druk op zoek naar een 2dehands stapelbed, naar manieren om dat stapelbed te pimpen tot zo'n mooi dromerig slaappaleisgebeuren (dat ook nog makkelijk te verschonen isquote:Op donderdag 27 november 2014 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, WDe rest krijgt ze toch wel, he? Je gaat haar toch wel écht zelf laten kiezen he, de dingen die kunnen?
Een kamer voor M, daar ga ik even over nadenken. Eigenlijk moet ie een beetje veranderlijk zijn, dus?
hahaha, nee, ik geloof ook niet dat ik S had gehonoreerd als ze plafond en vloer ook blauw had gewildquote:Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef innepin het volgende:
[..]
Natuurlijk joh. Ben al druk op zoek naar een 2dehands stapelbed, naar manieren om dat stapelbed te pimpen tot zo'n mooi dromerig slaappaleisgebeuren (dat ook nog makkelijk te verschonen is). Een bureautje zoeken we tzt ook wel, dat ga ik niet van tevoren kopen. Ik ga een Rapunzelmuurschildering maken dus dat hebben we dan ook al...
Ik heb alleen wel een veto uitgesproken op het doortrekken van het "alles moet roze"-thema naar de vloer en het plafond.
Is er niet een ander boek of verhaal dat ze super vindt?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:39 schreef innepin het volgende:
Oh en Tillie is niet zo moeilijk, die zou uiteindelijk alles wel leuk vinden en dan hoeft ze ook niet gauw wat nieuws, ze kan alleen niet kiezen. Een vd ideeën is een junglekamer met allemaal dieren... Soms wil ze 'precies wat ik nu heb, mama', dus kabouter spillebeen enzo. Soms zegt ze dat ze ook Rapunzel wil maar ze heeft nog nooit het geduld gehad om de film af te kijken, dus dat wordt 'm niet vind ikMaar wat dan wel... poeh.
Ze vindt alles leuk, behalve de dingen die W uitzoektquote:Op donderdag 27 november 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is er niet een ander boek of verhaal dat ze super vindt?
Nou ja, blijft leuk...met een beetje pech is ze dan zo om van dieren naar roze en prinsessen en meisjes en zo...Dus echt jungle zou ik dan weer niet doen, omdat je dan ook vrij snel de kans hebt dat ze daar uit groeit.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:53 schreef innepin het volgende:
[..]
Ze vindt alles leuk, behalve de dingen die W uitzoekt
Ze is nog steeds gek op het liedjesboek waar haar huidige muurschildering op gebaseerd is. Maar dat is echt leuk voor peuters - ze is nu net drie, als we er wonen 3,5, en ik ben bang dat het dan al gauw te baby-achtig is als ze volgend jaar 4 wordt en naar school gaat. Daarom neig ik naar dieren, want dat blijft wel even leuk.
Welk plaatje? Welke beurs?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:56 schreef 10minuteman het volgende:
Hey, ik heb dit plaatje ook op de beurs gezien. Was je ook op de beurs?
Ideaal, joh, want dan kun je haar kamer geheel naar jouw smaak maken.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:16 schreef innepin het volgende:
Verder ben ik lekker inspiratie aan 't zoeken voor de kinderkamers. Peutermeisje M weet niet zo goed wat ze wil, dat verandert dagelijks, dus dat wordt nog moeilijk. Mignonne! Jij hebt vast wel ideeën voor een M-kamerClaudia? Sly?
Ja nee dat helptquote:Op donderdag 27 november 2014 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, blijft leuk...met een beetje pech is ze dan zo om van dieren naar roze en prinsessen en meisjes en zo...Dus echt jungle zou ik dan weer niet doen, omdat je dan ook vrij snel de kans hebt dat ze daar uit groeit.
Nou, als je iets met onderwaterdieren zou doen, kun je er later altijd Ariel nog inschilderenquote:Op donderdag 27 november 2014 10:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja nee dat helpt
Wat dan weelllll aarrghhhhh![]()
('t is niet alsof we nog een half jaar hebben om erover na te denken)
ja psies, dat is ook een beetje wat ik bedoel iddquote:Op donderdag 27 november 2014 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er hoeft toch geen thema te komen? Met een mooie kleur aan de muur of een mooi behang ben je er al. De rest vormt zich wel naarmate ze ouder wordt. Dan wil ze ineens een enorme poster met een smiley erop (argh) of alles van Hello Kitty (dubbel-argh).
Maar de hoekjes kun je wel nu al naar haar smaak maken/bedenken. Een leeshoekje, tekenhoekje, verkleedhoekje, treinhoekje, wat zij maar leuk vindt om te doen.
Wil je behang, een effen geschilderde muur of een muurschildering?quote:Op donderdag 27 november 2014 10:12 schreef innepin het volgende:
Ahhh de inspiratiecrew is gearriveerd
Ik heb het wel es eerder gezegd, ik ben echt heel slecht in het bedenken van niet-themakamers. Ik kan een grote muurschildering maken en daar de rest omheen bouwen, maar zonder grote gebaren vind ik het heel moeilijk. Vandaar dat ik hulp nodig heb
Uhhhhhh daar heb ik nog niet over nagedacht. Bijkopen wordt zeer beperkt wegens budget voorlopig. Het bed is prima, en haar kast ook. Rood bedje, witte meidenkast. Misschien andere knopjes erop doen omdat de huidige knopjes rood met witte stippen zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:08 schreef mignonne het volgende:
Wat voor meubeltjes neem je trouwens mee voor je jongste? En wat ga je nog bijkopen?
Ja da's leuk!quote:Op donderdag 27 november 2014 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en een wereldkaart is altijd wel leuk! Die wordt vaak in jongenskamers opgehangen, maar ik begrijp niet waarom.
Maakt mij niet zo veel uit eigenlijk. Een leuk behangetje vind ik ook prima.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wil je behang, een effen geschilderde muur of een muurschildering?
Jungle / bos kan je weer ombouwen tot sprookjesbos met prinsessenquote:Op donderdag 27 november 2014 10:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja nee dat helpt
Wat dan weelllll aarrghhhhh![]()
('t is niet alsof we nog een half jaar hebben om erover na te denken)
ik reageerde enkel op de reactie dat je beter geen jungle thema kon kiezen omdat ze daar te snel uit zou groeien.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef innepin het volgende:
Wat is iedereen gefocust op de toekomstige prinsessenfase... Denk niet dat dat zo vol gaat komen hoor. W was op d'r 2e al helemaal prinsessenmeisje. M vindt prinsessen best leuk maar wil liever brandweervrouw worden. Ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken dat ze prinsessen leuker gaat vinden dan dieren...
En een stoere brandweerkamer?quote:Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef innepin het volgende:
Wat is iedereen gefocust op de toekomstige prinsessenfase... Denk niet dat dat zo vol gaat komen hoor. W was op d'r 2e al helemaal prinsessenmeisje. M vindt prinsessen best leuk maar wil liever brandweervrouw worden. Ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken dat ze prinsessen leuker gaat vinden dan dieren...
bosbrandquote:Op donderdag 27 november 2014 10:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
ik reageerde enkel op de reactie dat je beter geen jungle thema kon kiezen omdat ze daar te snel uit zou groeien.
Ik vind een jungle/bos thema juist ideaal omdat je er alle kanten mee op kan. Zelfs een brandweer staat niet vreemd in een natuur omgeving.
O, kan best, maar veel meisjes krijgen het wel, dus heel vreemd zou het niet zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef innepin het volgende:
Oh, het junglethema was meer omdat ze (op dat moment) besloot dat ze graag zebra's en giraffen en olifanten en vogels en tijgers wilde. Die moet je toch ergens in stoppen.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, kan best, maar veel meisjes krijgen het wel, dus heel vreemd zou het niet zijn.
Misschien komt het door de term 'jungle', want dat associeer ik persoonlijk dan weer meer met camouflagetoestanden en zo, en dat lijkt me iets dat over een tijdje niet meer leuk zal zijn en moeilijk aan te passen.
Bos daarentegen kun je heen veel kanten uit, stoer en lieflijk.
LOL, dat is ook een optie.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
bosbrand![]()
hahahhaavoor als je dat bos écht zat bent
Ik was te flabbergasted om er op in te gaanquote:Op donderdag 27 november 2014 09:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee whuuuutNaast dat ik nu heel benieuwd ben naar je naam, is dat ook wel echt een schandalige opmerking zeg. Heb je 't 'm goed laten voelen?
Ik heb dus echt een hekel aan al die LOVE en HOME troep. Misschien vind ik deze juist daarom wel zo leuk. Het slaat ook zo lekker nergens op, Asjemenou aan je muur. Ik hou d'r van![]()
Wat leukquote:Op donderdag 27 november 2014 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Een tip die ik eerder al heb gegeven: als je oude (dieren)prenten mooi vindt, dan kun je die gratis vinden via www.geheugenvannederland.nl. Ik heb ze daar uitgezocht en zelf laten printen. Dan heb je iets behoorlijk unieks voor een aardige prijs.
Voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dat bovenste alfabet liggen en moet er nog steeds iets mee doen.![]()
En de H&M heeft vrijwel altijd wel wat leuke dingen voor een lief prijsje. Ik vind deze zo leuk, maar heb geen flauw idee wat ik emee moet.
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/3LV%200232849%20001%2091%206867.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |