Een kind van vijf ja. "Goed gedaan knulletje, mooie tekening heb je gemaakt hoor, hier heb je een aai over je bol en een ijsje."quote:
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Een kind van vijf ja. "Goed gedaan knulletje, mooie tekening heb je gemaakt hoor, hier heb je een aai over je bol en een ijsje."
Ja dat soort onderzoeken ken ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:37 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Mensen gaan echt niet beter presteren van meer geld, dat is gewoon onderzocht. Alleen bij simpel mechanisch werk is dat zo, maar dat is in principe het werk dat je door robots kunt laten doen.
Kijk, ik ben bijvoorbeeld planoloog.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.
Geef jij leiding aan team mensen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.
Je vriendin is dan ook niet iemand die je belangrijk vindt als het gaat om het plannen van tramroutes.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Een opmerking van m'n vriendin "Goed idee schatje" en verder niks, daar doe ik het niet voor hoor.
Ben jij de planoloog van de Noord-zuidlijnquote:Op maandag 6 oktober 2014 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, ik ben bijvoorbeeld planoloog.
Als ik een nieuw idee heb voor bijvoorbeeld een nieuwe tramlijn in Amsterdam.
Nee, maar ik weet wel dat ik liever werk doe voor minder geld waarbij ik me gewaardeerd voel dan andersom.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Geef jij leiding aan team mensen?
Je projecteert nu jezelf en trekt daaruit een conclusie over een groep mensen. Dat is uiteraard geen juiste manier van redeneren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat ik liever werk doe voor minder geld waarbij ik me gewaardeerd voel dan andersom.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben jij de planoloog van de Noord-zuidlijn![]()
![]()
?
Hangt natuurlijk ook ontzettend van je leefsituatie af. Als je een jonge alleenstaande bent en een studentenkamer nog wel prima vindt dan ben je misschien met heel weinig geld tevreden en let je op andere dingen; als je een gezin hebt of elk jaar bij familie in Australië op bezoek wil ofzo, of wil sparen om voor jezelf te beginnen, dan wordt geld wel iets belangrijker.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je projecteert nu jezelf en trekt daaruit een conclusie over een groep mensen. Dat is uiteraard geen juiste manier van redeneren.
Jij hebt waardering hoger zitten dan geld okey dat is mooi. Ik vind waardering ook belangrijk net als veel andere mensen. Maar zoals net aangegeven is dat slechts een gereedschap in mijn koffer.
Wanneer ik perfecte waardering aan je geef en je krijgt een baan met dezelfde waardering en meer geld is de kans aanwezig dat je weg gaat. En misschien jij als persoon niet maar zeer veel andere mensen wel.
Het is uiteindelijk een evenwicht tussen plezier in werk, geld, waardering en verantwoordelijk en doorgroeimogelijkheden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:04 schreef Igen het volgende:
Hangt natuurlijk ook ontzettend van je leefsituatie af. Als je een jonge alleenstaande bent en een studentenkamer nog wel prima vindt dan ben je misschien met heel weinig geld tevreden en let je op andere dingen; als je een gezin hebt of elk jaar bij familie in Australië op bezoek wil ofzo, of wil sparen om voor jezelf te beginnen, dan wordt geld wel iets belangrijker.
Wordt alweer een onzindiscussie zo, he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt. Maar neem het aspect geld weg uit deze situatie en deze mensen zullen gewoon doen wat ze het liefste doen. Uitvinden en zoeken naar antwoorden. Je haalt nu iets aan wat niet belangrijk is voor de discussie.
Interessant punt, maar wel om een heel andere reden, denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:36 schreef crashbangboom het volgende:
Ik geloof dat het Westen nog niet helemaal wakker is, en dan maar robots de schuld gaat geven
Er is niks om tegen te concurreren je hebt ook gewoon mensen in arme landen die hoogopgeleid werk doen voor een paar honderd per maand wil jij daar tegen concurreren omdat het daar goedkoper is dan ook maar hier?quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant punt, maar wel om een heel andere reden, denk ik.
In een heleboel beroepen - bouwvakkers, computerprogrammeurs, pizzabakkers - verdien je in Nederland een stuk meer dan wat op de wereldmarkt concurrerend zou zijn. Waarom? Volgens mij liften die mee op hetgeen waar onze grote welvaart echt vandaan komt. Van een slimme elite, van figuren van Gerrit Zalm tot Rem Koolhaas. Een soort gedwongen solidariteit die valt af te dwingen doordat je een pizza niet kan invliegen uit een lagelonenland en die mensen zelf ook niet graag in een lagelonenland willen wonen.
Als er dus al een hoop werkgelegenheid in stand wordt gehouden die eigenlijk niet echt concurrerend is - waarom zou zoiets als een robot dan ineens een gevaar zijn?
Ik denk dat het net zo goed een gevaar is als in een ander land zo'n creatieve klasse ontstaat. Als zeg maar ineens een Chinees bedrijf Apple aftroeft om de nieuwste, meest flitsende smartphone te maken, dan heb je de poppen wel aan het dansen, denk ik.
Als je wil bekijken of de drijfveer van iemand geld is of een andere inttrinsieke motivatie moet je het aspect geld wel wegnemen. Maar goed dat snap jij waarschijnlijk niet aangezien dat niet kan in jouw wereld.quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:29 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wordt alweer een onzindiscussie zo, he.
Eentje in de categorie van 'wat als de aarde plat zou zijn'
Of "wat als mijn vader een moeder was geweest"
Je kunt het aspect geld niet wegnemen, en zo dat wel kan, stel ik voor dat ze bij jou als expiriment maar eens je uitkering ontnemenKun je mooi doen wat je het liefste doet, en helemaal opbloeien
![]()
(dat is in ieder geval niet meer van deze onzin posten, want een internetabbo zit er dan niet meer in).
Verder ontwijk je weer eens elke vraag.
Niet per se. In beginsel is het ook mogelijk dat de overheid het doel om mensen aan het werk te houden realiseert door arbeid in de private sector gericht te subsidiëren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het geen overbodig werk zou zijn, dan zou het privaat geregeld kunnen en moeten werken. Op jouw manier wordt de overheid een onverslaanbare concurrent van de private sector en een werkgever van mensen die overbodig werk doen.
Ik weet niet uit welke rijke familie jij komt, maar verreweg de meeste mensen moeten zorgen voor brood en onderdak voor hem/haarzelf en de naasten. Dat geleuter is over intrinsieke motivatie is meestal weggelegd voor de elite, omdat die met het geld van pa en moe alle pragmatische zaken gewoon fijn kunnen negeren. Niet spiegelen op de echte wereld graag.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je wil bekijken of de drijfveer van iemand geld is of een andere inttrinsieke motivatie moet je het aspect geld wel wegnemen. Maar goed dat snap jij waarschijnlijk niet aangezien dat niet kan in jouw wereld.![]()
deze staan nog op, graag gedaan, eerst antwoord geven voordat je je weer mengt in de discussie graagquote:Verder ontwijk ik geen enkele vraag. Wil je je mengen in de discussie, dan graag wat nuttigere bijdrages want dit is weer je ouwe vertrouwde op de man gerichte onzin.
quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Experimenten? Voorbeelden? Feiten? Bronnen onderzoeken?
Of heb je van die onderzoeken waar uitermate kleine gemeenschappen zijn die zeer waarschijnlijk niet te extrapoleren zijn een complexe samenleving als Nederland.
quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staat nog een vraag open over de financiering van jouw grappen. Geef daar eerst maar eens een antwoord op.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jappie werk jij? Hoeveel uur werk jij? Heb je ondernomen? Probeer je te ondernemen?
Ben wel eens nieuwsgierig wat voor een persoon er zit achter (in mijn optiek) maffe erg linkse ideeen.
Wij hadden een discussie over concurrentie, het principe wat zo enorm bewierrookt word door aanhangers van het kapitalisme. Dat dat er nou juist voor zorgt dat mensen het beste in hunzelf naar boven halen. Dat bestrijd ik dus, aangezien ik (en vele anderen) geloven dat de grootste drijfveer om te zoeken naar nieuwe dingen, verbeteren van zaken niet komt uit de behoefte om meer geld te verdienen dan iemand anders maar dat deze neiging gewoon in de mens zelf zit.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik weet niet uit welke rijke familie jij komt, maar verreweg de meeste mensen moeten zorgen voor brood en onderdak voor hem/haarzelf en de naasten. Dat geleuter is over intrinsieke motivatie is meestal weggelegd voor de elite, omdat die met het geld van pa en moe alle pragmatische zaken gewoon fijn kunnen negeren. Niet spiegelen op de echte wereld graag.
[..]
deze staan nog op, graag gedaan, eerst antwoord geven voordat je je weer mengt in de discussie graag
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
We hadden helemaal geen discussie, want dat is volstrekt onmogelijk met iemand die niet argumenten en vragen van een ander ingaat. Geef nou eens antwoord?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wij hadden een discussie over concurrentie, het principe wat zo enorm bewierrookt word door aanhangers van het kapitalisme. Dat dat er nou juist voor zorgt dat mensen het beste in hunzelf naar boven halen. Dat bestrijd ik dus, aangezien ik (en vele anderen) geloven dat de grootste drijfveer om te zoeken naar nieuwe dingen, verbeteren van zaken niet komt uit de behoefte om meer geld te verdienen dan iemand anders maar dat deze neiging gewoon in de mens zelf zit.
Maar goed er lopen hier teveel mensen rond die dan niet begrijpen dat je geld uit de situatie moet halen om dat te bepalen omdat deze geld als God zien en niet snappen hoe je geld uit een situatie moet halen.
Dat had vermoedelijk meer te maken met het totalitaire karakter van het egalitaire oosten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En waarom waren we in het ongelijke westen beter af dan in het gelijke oosten waar iedereen een basisinkomsten had?
Ik had een discussie met Kandijfijn waar jij je mee ging bemoeien. Dan moet je wel snappen waar de discussie over gaat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
We hadden helemaal geen discussie, want dat is volstrekt onmogelijk met iemand die niet argumenten en vragen van een ander ingaat. Geef nou eens antwoord?
In het oosten was geen basisinkomen hoor. De werkloosheids was nul en dus moest iedereen werken, er was geen excuus om thuis te blijven zitten. Hier en daar werd geloof ik zelfs met stukloon gewerkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En waarom waren we in het ongelijke westen beter af dan in het gelijke oosten waar iedereen een basisinkomsten had?
Ik begrijp uitstekend waar de 'discussie' over gaat hoor. Alleen is niet ieder met een gouden lepel in zijn muiltje geboren, dus ik wijs je even op de rest van de wereld.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik had een discussie met Kandijfijn waar jij je mee ging bemoeien. Dan moet je wel snappen waar de discussie over gaat.![]()
Verder ga ik niet in op vragen over mijn prive situatie en wat betreft die experimenten, kijk helemaal aan het begin van dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |