Linkse ideeen? Ik ben zowel tegen overheidsbemoeienis als tegen Big Business. Sowieso is links/rechts denken iets uit de vorige eeuw.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jappie werk jij? Hoeveel uur werk jij? Heb je ondernomen? Probeer je te ondernemen?
Ben wel eens nieuwsgierig wat voor een persoon er zit achter (in mijn optiek) maffe erg linkse ideeen.
De financiering van een plan is doorgaans cruciaal voor de haalbaarheid. Dus vooruit met die geit....quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow lekker volwassen. Ik geef geen antwoord op jouw vraag omdat jij geen antwoord op mijn vraag geeft....
Mjah ik zal je voorbeelden geven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. De drijfveer om jezelf te verbeteren hoeft niet uit concurrentie gehaald te worden. Dat zit in de mens.
Jij draait de zaken om. Mensen als wetenschappers en uitvinders zijn altijd bezig met het uitvinden van nieuwe dingen of het verbeteren van dingen. Dat zouden ze ook doen als ze er geen geld voor krijgen. Dus je hebt geen geld of concurrentie nodig voor de vooruitgang van de mens. Samenwerking tussen mensen heb je veel meer aan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah ik zal je voorbeelden geven.
Onlangs heeft het hotel waar ik werk een flinke investering gedaan in het internet door betere routers te plaatsen en een zwaardere abbo te nemen. Nu is het internet stukken prettiger dit gaan direct ten koste van de winst.
Dit komt niet vanuit de mens dit komt vanuit de vraag vanuit de consument en de concurrent. Wanneer wij dit niet doen gaan ze naar een ander hotel.
Tuurlijk op persoonlijk vlak wil iedereen zichzelf verbeteren. Maar Google besteed bijvoorbeeld geen miljarden aan R&D vanuit het menselijke persepectief. Dat is een hele naive gedachte. s
Fout, wetenschappers zonder geld gaan dood. Wetenschappers zonder geld kunnen geen dure studie's betalen. Wetenschappers zonder geld kunnen dure onderzoekslaboratoria betalen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij draait de zaken om. Mensen als wetenschappers en uitvinders zijn altijd bezig met het uitvinden van nieuwe dingen of het verbeteren van dingen. Dat zouden ze ook doen als ze er geen geld voor krijgen. Dus je hebt geen geld of concurrentie nodig voor de vooruitgang van de mens. Samenwerking tussen mensen heb je veel meer aan.
Klopt. Maar neem het aspect geld weg uit deze situatie en deze mensen zullen gewoon doen wat ze het liefste doen. Uitvinden en zoeken naar antwoorden. Je haalt nu iets aan wat niet belangrijk is voor de discussie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Fout, wetenschappers zonder geld gaan dood. Wetenschappers zonder geld kunnen geen dure studie's betalen. Wetenschappers zonder geld kunnen dure onderzoekslaboratoria betalen.
Een basisinkomen zullen heel weinig wetenschappers voor gaan werken. Het exceskapitaal kan hiervoor gebruikt worden. Wat slechts ontstaat door keihard kapitalisme
Hij bedoelt dat wetenschappers niet worden gemotiveerd door geld. Ze gaan niet ineens beter wetenschappen als ze een salarisverhoging in het vooruitzicht wordt gesteld. De meeste mensen willen gewoon doen wat ze leuk vinden, waar ze goed in zijn en waar ze dus voldoening uit halen, als ze iig genoeg verdienen om zich geen zorgen te maken over hun levensonderhoud.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Fout, wetenschappers zonder geld gaan dood. Wetenschappers zonder geld kunnen geen dure studie's betalen. Wetenschappers zonder geld kunnen dure onderzoekslaboratoria betalen.
Een basisinkomen zullen heel weinig wetenschappers voor gaan werken. Het exceskapitaal kan hiervoor gebruikt worden. Wat slechts ontstaat door keihard kapitalisme
Precies. Het is echt onzin om te denken dat mensen met een basisinkomen hun hele leven op hun handen gaan zitten, want dat is gewoon niet onze natuur.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:11 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat wetenschappers niet worden gemotiveerd door geld. Ze gaan niet ineens beter wetenschappen als ze een salarisverhoging in het vooruitzicht wordt gesteld. De meeste mensen willen gewoon doen wat ze leuk vinden, waar ze goed in zijn en waar ze dus voldoening uit halen, als ze iig genoeg verdienen om zich geen zorgen te maken over hun levensonderhoud.
Ik weet het niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het is echt onzin om te denken dat mensen met een basisinkomen hun hele leven op hun handen gaan zitten, want dat is gewoon niet onze natuur.
Een schouderklopje van iemand die je belangrijk vindt in je leven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:24 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat is nou een betere erkenning dan geld?
En waarom waren we in het ongelijke westen beter af dan in het gelijke oosten waar iedereen een basisinkomsten had?quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het is echt onzin om te denken dat mensen met een basisinkomen hun hele leven op hun handen gaan zitten, want dat is gewoon niet onze natuur.
Nee, dat hebben we dus juist niet. Tenzij je met "voorlopig" een periode van een jaar of 10 bedoelt, want veel langer duurt het niet meer.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
We blijven voorlopig toch echt mensen nodig hebben die laaggeschoold werk doen.
Ja hoor, Kandij je heb tje werk goed gedaanquote:Op maandag 6 oktober 2014 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een schouderklopje van iemand die je belangrijk vindt in je leven.
Ow jij hebt de gehele toekomst al voorzien over 10 jaar is al ons werk vervangen door AI robots. Kom op zeg dat dachten we al in de jaren 1920.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we dus juist niet. Tenzij je met "voorlopig" een periode van een jaar of 10 bedoelt, want veel langer duurt het niet meer.
Het verschil met toen en nu is dat we niet alleen spieren vervangen, maar ook hersens. We zijn nu echt bezig om processen volledig autonoom te maken, waardoor we geen banen creëren, in tegenstelling tot eerdere automatiseringsslagen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow jij hebt de gehele toekomst al voorzien over 10 jaar is al ons werk vervangen door AI robots. Kom op zeg dat dachten we al in de jaren 1920.
Wel eerst zien dan geloven ik geloof dat de mens innovatief genoeg is. Als robots een deel van het werk overneemt betekent dit dat werk meer kan opleveren per uur (voorbeeld automatisering Ford).quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil met toen en nu is dat we niet alleen spieren vervangen, maar ook hersens. We zijn nu echt bezig om processen volledig autonoom te maken, waardoor we geen banen creëren, in tegenstelling tot eerdere automatiseringsslagen.
Het basisinkomen is ook helemaal niet nodig als de werkloosheid daadwerkelijk zakt of stabiel blijft. Maar ik ben er sceptisch over of dat erin zit.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Tot die tijd wil ik graag dat links met zijn poten van mijn geld afblijft.
Mensen gaan echt niet beter presteren van meer geld, dat is gewoon onderzocht. Alleen bij simpel mechanisch werk is dat zo, maar dat is in principe het werk dat je door robots kunt laten doen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja hoor, Kandij je heb tje werk goed gedaanje mama
. Ik ben toch echt stukken blijer met 2 euro per uur meer. Tuurlijk is waardering belangrijk maar dat gaat echt stukken verder dan een schouderklopje. Meer verantwoording met bijbehorend salaris laat mensen extra presteren. Positieve aandacht werkt maar eventjes.
Als je zelf het idee hebt een geniaal nieuw wetenschappelijk inzicht te hebben, of een fantastisch nieuw productidee, dan is dat niet de erkenning waar je naar zoekt, denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een schouderklopje van iemand die je belangrijk vindt in je leven.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je zelf het idee hebt een geniaal nieuw wetenschappelijk inzicht te hebben, of een fantastisch nieuw productidee, dan is dat niet de erkenning waar je naar zoekt, denk ik.
Een kind van vijf ja. "Goed gedaan knulletje, mooie tekening heb je gemaakt hoor, hier heb je een aai over je bol en een ijsje."quote:
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Een kind van vijf ja. "Goed gedaan knulletje, mooie tekening heb je gemaakt hoor, hier heb je een aai over je bol en een ijsje."
Ja dat soort onderzoeken ken ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:37 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Mensen gaan echt niet beter presteren van meer geld, dat is gewoon onderzocht. Alleen bij simpel mechanisch werk is dat zo, maar dat is in principe het werk dat je door robots kunt laten doen.
Kijk, ik ben bijvoorbeeld planoloog.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.
Geef jij leiding aan team mensen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de wens om erkenning te krijgen van de personen die je belangrijk vindt stopt op je 5e. Mensen zijn sociale dieren, alles gaat om de interactie met anderen.
Je vriendin is dan ook niet iemand die je belangrijk vindt als het gaat om het plannen van tramroutes.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Een opmerking van m'n vriendin "Goed idee schatje" en verder niks, daar doe ik het niet voor hoor.
Ben jij de planoloog van de Noord-zuidlijnquote:Op maandag 6 oktober 2014 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, ik ben bijvoorbeeld planoloog.
Als ik een nieuw idee heb voor bijvoorbeeld een nieuwe tramlijn in Amsterdam.
Nee, maar ik weet wel dat ik liever werk doe voor minder geld waarbij ik me gewaardeerd voel dan andersom.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Geef jij leiding aan team mensen?
Je projecteert nu jezelf en trekt daaruit een conclusie over een groep mensen. Dat is uiteraard geen juiste manier van redeneren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat ik liever werk doe voor minder geld waarbij ik me gewaardeerd voel dan andersom.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben jij de planoloog van de Noord-zuidlijn![]()
![]()
?
Hangt natuurlijk ook ontzettend van je leefsituatie af. Als je een jonge alleenstaande bent en een studentenkamer nog wel prima vindt dan ben je misschien met heel weinig geld tevreden en let je op andere dingen; als je een gezin hebt of elk jaar bij familie in Australië op bezoek wil ofzo, of wil sparen om voor jezelf te beginnen, dan wordt geld wel iets belangrijker.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je projecteert nu jezelf en trekt daaruit een conclusie over een groep mensen. Dat is uiteraard geen juiste manier van redeneren.
Jij hebt waardering hoger zitten dan geld okey dat is mooi. Ik vind waardering ook belangrijk net als veel andere mensen. Maar zoals net aangegeven is dat slechts een gereedschap in mijn koffer.
Wanneer ik perfecte waardering aan je geef en je krijgt een baan met dezelfde waardering en meer geld is de kans aanwezig dat je weg gaat. En misschien jij als persoon niet maar zeer veel andere mensen wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |