Gewoon de hele dag internettenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:51 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Gewoon de hele dag internettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
True. Vandaar ook mijn vraag, maar misschien wist iemand dat ze niet meer kwam of zo, daarom vroeg ik het meerquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Vue zal hopelijk wel bevallen zijn. Maar beetje lullig om haar er al uit te halen zonder dat ze dat zelf ff komt vertellen lijkt me
Ik ga van de week ook een afspraak maken voor de opvang. Maar dat moet weer speciaal zijn, want mijn vriendin werkt in de zorg. Dus moet flexibele opvang zijn, omdat dat dus per week anders is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:54 schreef Cholula het volgende:
Weet je nog SQ, toen je zei dat je je een buitenbeentje voelde omdat je nooit aan de CTG hoefde? En twee cm in the pocket!
![]()
voor Vlindur en Klumsy. Verder het één en ander over erkennen, daar hoef ik me ook niet druk over te maken. Ik werd overigens wel geattendeerd op het feit dat ik achter kinderopvang aan moest gaan. Ik dacht dat dat tegenwoordig niet zo'n haast meer had? In ieder geval gaan we volgende week kijken. En we hebben een commode en ledikant gekregen van vrienden. Er moet nog wel een likje verf overheen maar dat vind ik leuk.
Precies, het begin is er!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen SQ! Ik was al plaatsvervangend bang voor een spoedks ofzo
Kan me goed voorstellen dat je het strippen voor vandaag ff laat voor wat het is. En 2 cm en volledig verstreken heb je mooi alvast binnen
Nee helaasquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:07 schreef Radyhyn het volgende:
2 cm zonder weeën! Ga zo door!!!![]()
Wat een avontuur zeg! Pfffrt! Nu lekker op de bank hangen meis
Spees heeft het bij jou ook nog niet doorgezet? Was wel een beetje aan het rommelen toch?
Envoor de echofoto's van Vlindur en Nikooos
Had Vue toen niet verteld dat ze slecht internet had?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Is Vue ondertussen al bevallen? Lijkt me wel toch.. Moet Vue erin blijven?
Laatste reactie van Vue:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:16 schreef krijgerrtje het volgende:
Vue was hier gister of eergisteren nog toch? Toen nog met baby in buik dacht ik!
Whoo, SQ, 2 CM cadeau! Hopelijk haalt het strippen van de VK wat uitbeetje vreemd dat ze er in het ziekenhuis al van uitgaan dat je daar gaat bevallen
quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:16 schreef Vue het volgende:
Ik vind het super knap dat je er zo nuchter in staat SQ, petje af!!
Hier nog steeds met baby IN buik...
ik hoop het echt! Ik wil nog steeds synchroon bevallenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee helaasHeb vanochtend 2 paracetamol genomen en nadat ik S weggebracht had gedoucht, en daarna was het weg. Dus het was niet het echte werk. Maar misschien wel het laatste beetje verstrijking of een half centimetertje erbij ofzo
Wie weet!
Wij hadden gister een pakket van Bonprix thuis.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Waar kopen jullie de positiekleding eigenlijk? Verder dan de H&M kom ik niet en de Babyplanet heeft geen webshop
wehkampquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Waar kopen jullie de positiekleding eigenlijk? Verder dan de H&M kom ik niet en de Babyplanet heeft geen webshop
Noppies, wehkampquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
De shirtjes niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hema vind ik niet zo lekker zitten
Prenatal is zo duur![]()
Goeie koop!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
De shirtjes niet?Lekker stretchy! Van de H&M pas ik niks
![]()
Prenatal is het leuk om koopjes te snuffelen. Jurk voor 7 euro en een broek voor 10
http://www.kiabi.nl/zwangerschapskleding_200059quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Die wil ik dan welquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:50 schreef DJMO het volgende:
ik heb hier nog een kortingsvoucher van 15% korting op positiemode van prenatal liggen dames. Alleen inwisselbaar in de fysieke winkels! wie hem kan gebruiken, geef je adres maar, dan stuur ik hem op
Tja, dat is haar gedachte en advies erover.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef Rawedni het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn verloskundige die aangeeft dat ze liever niet zoveel echo's doen omdat het niet bewezen slecht of niet slecht voor de embryo is? Ze schijnen toch bloot te worden gesteld aan straling en warmte dus zo min mogelijk was haar advies.
Ik zou alleen zo graag ff een geruststelecho willen over 1.5 week als ik 10 weken ben
Lastigquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef Rawedni het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn verloskundige die aangeeft dat ze liever niet zoveel echo's doen omdat het niet bewezen slecht of niet slecht voor de embryo is? Ze schijnen toch bloot te worden gesteld aan straling en warmte dus zo min mogelijk was haar advies.
Ik zou alleen zo graag ff een geruststelecho willen over 1.5 week als ik 10 weken ben
Er zijn (volgens mij) geen duidelijke bewijzen dat het schadelijk is. Maar daar weet Mignonne of Wupwup wel meer overquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:56 schreef Rawedni het volgende:
Ja dat wil ik stiekem heel graag Skittles maar wil mn kind niet onnodig in gevaar brengenVroeg me daarom af wat jullie meningen hierover zijn.
Ja, en dan weer miskopen kopenquote:
Welke maat kleding zoek je? Mijn hele garderobe aan positiekleding gaat weg. Mt L/XL en 44/46quote:
Mt L/XL! Vooral truien en tuniekenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Welke maat kleding zoek je? Mijn hele garderobe aan positiekleding gaat weg. Mt L/XL en 44/46
edit: oh. Net te laat
En Spring...jij binnenkort wat nodig?quote:
geen ideequote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:24 schreef Loj het volgende:
[..]
Had Vue toen niet verteld dat ze slecht internet had?
En dat ze pas weer kon reageren als ze thuis was?
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:36 schreef kwakz0r het volgende:
Pakje gemacht, kon t niet laten meteen te beginnen. Nu is mn rug en mn hoohah kapot van t voorover hangen
Hij is niet perfect en ik denk ook dat ik t niet als 1 pakje zou aandoen, wel als losse helften
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
http://www.ikenmijnkind.nlquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Dat zeg ik, niet perfectquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:46 schreef Skittles het volgende:
Kwak zo knap![]()
Lijkt die ene pijp nou korter dan de ander?
Zekers! Wat heb je? Ik heb m, en ben 1,75. Broeken in lengtemaat 34 zouden fijn zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:26 schreef Kursor het volgende:
[..]
En Spring...jij binnenkort wat nodig?![]()
Ik schat jou wel een beetje op dezelfde maat als mezelf.
Ach het maakt het er niet minder leuk opquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zeg ik, niet perfect
Maar t is minder erg dan t op de ene foto lijkt, daar zit ie scheef onder t truitje
1x een echo gedaan, bij het intake gesprek, en daarna pas de 20weken echo. en nu krijg ik over 2 weken een echo om te kijken of ze met dr kopeke naar beneden ligt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef Rawedni het volgende:
ik denk niet dat het gevaarlijk is. Mijn zus moest tijdens haar zwangerschap bij elke controle een echo omdat ze iets mankeerde. haar kindjes zijn perfect.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:56 schreef Rawedni het volgende:
Ja dat wil ik stiekem heel graag Skittles maar wil mn kind niet onnodig in gevaar brengenVroeg me daarom af wat jullie meningen hierover zijn.
Da's top natuurlijk, maar geen argumentquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik denk niet dat het gevaarlijk is. Mijn zus moest tijdens haar zwangerschap bij elke controle een echo omdat ze iets mankeerde. haar kindjes zijn perfect.
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/echo.pdfquote:In de
praktijk en uit wetenschappelijk onderzoek zijn tot nu toe
geen nadelige of schadelijke effecten bekend van echoscopie
tijdens de zwangerschap. Hoewel wij echoscopisch onderzoek
dan ook als ongevaarlijk voor jou en je kindje beschouwen, zien
wij het wel als een medisch onderzoek waar een reden voor
moet zijn
Nou, ik heb van haarzelf begrepen dat het geen kwaad kan. Want ik zit daar nu, dat zei ze net. En ze is kraamverpleegkundigequote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:00 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Da's top natuurlijk, maar geen argumentEr zijn massa's mensen die de hele zwangerschap doorgerookt hebben maar (op z'n minst op het oog) prima gelukte kids hebben, maar inmiddels weten we wel beter dan dat dat geen invloed zou hebben op de ontwikkeling van baby's. Er zijn inderdaad volgens mij wel geluiden dat echo's ook gevaren kunnen hebben, misschien weten zoals al werd gesuggereerd Wup en/of Mignonne meer?
oh dat lijkt me zo leukquote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:01 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wat mousemickey ook al zegt; het zijn geluidsgolven, lijkt mij niet schadelijk.
Ik krijg ook iedere controle een korte echo, en volgens mij lijdt mijn stuiterbal er totaal niet onder
Noppies!! En miss etam heeft ook vaak leuke dingen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Vlindur het volgende:
In het begin wel, de laatste keren lag het hoofdje al zo ver ingedaald dat er alleen een achterhoofd te zien was. We kunnen wel al bijna een fotoboek vullen nog voordat de baby geboren isquote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
oh dat lijkt me zo leukjammer dat ze dat bij mij niet doen. Maar niet bij elke vk is er een mogelijkheid om echo's te maken omdat er diverse locaties zijn. Dat zal ook wel een reden zijn dat ik niet elke keer een echo krijg.
Krijg je ook elke keer plaatjes mee?
Geen idee wat ik heb in truien en tunieken maar ik ga eens kijken en wat op de foto zetten dan. Hopelijk morgen!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mt L/XL! Vooral truien en tunieken
Nee geluidsgolven worden gedeeltelijk omgezet in thermische energie. In theorie zou deze het vruchtwater op kunnen warmen en de hersenen van de baby/organen van de baby. Bij dierproeven zouden her en der wel zulke effecten zijn waargenomen, bij mensen nog niet. We maken al enkele decennia echo's en er zijn nog geen schadelijke gevolgen waargenomen dus in die zin zou je kunnen zeggen dat in principe normaal echo gebruik geen kwaad kan. Er is nu alleen een nieuwe geavanceerde reeks echo-apparaten en we maken veel meer echo's dan voorheen dus het blijft een beetje een grijs gebied waar je weinig met 100% zekerheid over kunt zeggen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:05 schreef mousemicky het volgende:
Een echo geeft geen straling, t zijn weerkaatsende geluidsgolven (vandaar de naam, echooooooowowowow) Geen idee of een baby-in-wording er iets van merkt, maar warm en chemisch en gevaarlijk is het dus niet...
Dus misschien is je VK in de war, of doet ze iets anders dan een traditionele echo? T is geen rontgen of ct-scan oid![]()
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22700164quote:The issue of temperature increase in the amniotic fluid is based on the fact that the energy of the ultrasound waves is partially converted to heat in the tissue traversed by the waves. Tissues with a high absorption coefficient (such as bone) will produce a high conversion rate while the conversion will be lower in tissues with low absorption. Fluids have very low absorption characteristics and, therefore, the risk of temperature elevation in the amniotic fluid is minimal. The only available study on the topic did not demonstrate any increase in temperature in the amniotic fluid when performing diagnostic ultrasound, both in grayscale anatomic imaging (sonography) and Doppler ultrasound 24. ConclusionWhile ultrasound is a sound wave which can produce mechanical effects and temperature elevation in tissues that it traverses, the risk to human fetuses when using diagnostic ultrasound appears to be minimal if certain rules are followed, such as performing a scan when medically indicated, and observing the ALARA principle (using the lowest output power consistent with acquiring the necessary diagnostic information and keeping the exposure time as low as possible for accurate diagnosis).
Done! Anders moet ik tot 12 november wachten!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wil je toch een echo dan is het wellicht een idee om een pretecho te boeken.
is rawedni jouw kloon of heb je gewoon ook een echo afspraak gemaakt nu?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Done! Anders moet ik tot 12 november wachten!
Doos-aids! Misschien is t wel de voorbode van een hoofdje uit je hoo-ha xDquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:58 schreef Skittles het volgende:
Die steken in m'n doos zijn echt niet chill![]()
Hopelijk is dat kind eens aan het indalen!
Vanmiddag was ze nog zo eigenwijs om bbbi te liggenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Doos-aids! Misschien is t wel de voorbode van een hoofdje uit je hoo-ha xD
Vorige week was ze bibi en vandaag was ze bbbiquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:18 schreef mignonne het volgende:
Huh? Bbbi echt of bibi?![]()
En eerder was ze wel ingedaald?
nou hopen dat ze het snel snapt dan en gaat zakkenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:27 schreef Skittles het volgende:
[..]
Vorige week was ze bibi en vandaag was ze bbbi![]()
Verloskundige in opleiding liet de verloskundige ook nog extra voelen en allebei zeiden ze bbbi.
Geen idee hoe vaak dat gebeurt, maar ik voelde me zo'n zwangerschapspagina-uitzondering![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Crumpette op 02-10-2014 23:03:07 ]
Die plons moet wel even wachten, anders moet ik gaan liggen en op de weeën gaan wachtenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:35 schreef Kimpossible het volgende:
Skittles Skittles! Na een week of wat steken als een malle mét ingedaalde baby kwam hier zo hop zakdieper knap plons een baby heur (niet in dat tempo, maar hee! Actie!)
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
nou hopen dat ze het snel snapt dan en gaat zakken![]()
bij een eerste kind verwacht je wel dat t kind nu ingedaald is. Maar goed, t is iig al een keer bibi geweest dat scheelt. Lekker voorzien van beladvies neem k aan?en dan is ze vast aan t indalen nu en krijg je volgende keer een cvast.
Ja dat ligt er aan. Zul je zien dat ik dikke weeen krijg nuquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:54 schreef Crumpette het volgende:
t kan haast niet anders nu dan dat je wel goed slaapt vannacht, toch?
is inderdaad van de navelstreng die uit kan zakken en dan beklemd kan raken tussen hoofd en ontsluitingsring. Om die reden is het lig-advies ook een beetje discutabel, áls het al gebeurt, dat uitzakken, dan gebeurt het op moment dat die vliezen breken en dan is het leed dus al geschied op moment dat je gaat liggen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:54 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die plons moet wel even wachten, anders moet ik gaan liggen en op de weeën gaan wachten
[..]Bij brekende vliezen gaan liggen (ik mag nog wel naar huis als het in de supermarkt begint
) en gelijk de vk bellen.
Is dat vanwege de navelstreng die dan voor de uitgang kan zakken of zitten er nog meer haken en ogen aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |