En de rest van het artikel... http://io9.com/5903956/th(...)ar-black-this-summerquote:The best color to keep cool in the heat, it turns out, is to wear black. Black absorbs everything coming in from the sun, sure. But black also absorbs energy from the body instead of reflecting it back. Now, the helpfulness of black clothes depends on finding black clothes that are the same thickness and looseness as those summery white clothes. Black clothing also needs a little help from atmospheric conditions. Once it has absorbed heat, it has to have some way to radiate it away. If there's even a little wind, black clothing is the better choice for those who want to keep cool, like goths who understandably don't like sweating through their make-up. So find something black to wear this summer.
Ga jij nou lekker op zweetdate met die gave gozer die je hebt leren kennenquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Niet in de regen rijden? Je lijkt wel een wijf!
quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Gelukkig rijden figuren als jij altijd achter mij en patroon en hebben wij dus normaal uitzicht
Thanks, was ook een beetje uit eigen interesse, maar had het nooit te warm in mijn zwarte shirt, waardoor ik het al vermoedde.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:48 schreef Ericr het volgende:
[..]Op klimmetjes misschien, op het vlakke zal het wel meevallen.
Dit jaar verder genoeg in de regen gereden overigens, in een zwarte broek. Ga nu ook niet in die Vipao rijden, teveel zooi op de weg.
@Fretwork, goed artikel. Weer wat geleerd. Blijf toch in wel in mijn Vipao rijden dan, lekker me letterlijk uit de naad rijden. Met ongeschoren benen natuurlijk, fuck soigneren.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:48 schreef keesfietst het volgende:
Witte broek is gewoon niet soigné, je ziet dat Kwiatkowski ook gewoon weer een zwarte broek bij de regenboogtrui aantrekt. En als je die duizenden kilometers ploetert om mooie afgetrainde poten te krijgen is er natuurlijk niks anders dan zwart strak lycra waar ze beter in uit kunnen komen.
Waarom zou je de druk maken over hoe je benen eruit komen bij zo'n broekje? Alle lekkere deernes ben je in een oogwenk voorbij...quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:48 schreef keesfietst het volgende:
Witte broek is gewoon niet soigné, je ziet dat Kwiatkowski ook gewoon weer een zwarte broek bij de regenboogtrui aantrekt. En als je die duizenden kilometers ploetert om mooie afgetrainde poten te krijgen is er natuurlijk niks anders dan zwart strak lycra waar ze beter in uit kunnen komen.
Neequote:Op maandag 6 oktober 2014 15:47 schreef faston het volgende:
Weet iemand hier of je verschil merkt tussen derailleur wieltjes met keramische lagers en met gewone lagers? Voor op de mountainbike. Heb nogwel wieltjes liggen waar twee losse ringetjes in de zijkant van het wieltje draaien. (Als je snapt wat ik bedoel kan momenteel geen foto maken) origineel zaten er wieltjes in met een busje in het midden en twee ringetjes aan de zijkant wat er voor zorgde dat het busje erin blijft zitten. Deze voelen een stuk steviger aan
Als je je zo aan ons stoort, dan ga je toch lekker ergens anders je niet-boeiende fietsverhaaltjes posten.quote:
Als je een nieuwe broek gevonden hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
Wanneer is het moment aangekomen dat je een fietsbroek moet vervangen.
a) als je het zelf vindt
b) als je vriendin/vrouw het vindt
c) als het peleton het vindt
d) anders.
Dat bepaal ik zelf wel mannetje, volgens mij is jouw irritatie een stuk hoger. Zeker als je op een terloops grapje zo reageert. Te weinig gegeten omdat je op je ectogewichtje moest blijven? Je hebt in ieder geval wel hongerquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je je zo aan ons stoort, dan ga je toch lekker ergens anders je niet boeiende fietsverhaaltjes posten.
Ja met de marmotte zit ik daar sowieso, vriendin gaat met d'r zus en vader de kleine marmotte fietsen. Laatste keer dat ik hem rij, is inderdaad veel te duur.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:50 schreef Patroon het volgende:
Mooi lijstje! Ga je nog koersen rijden?
Misschien pak ik 1 of 2 cyclo's mee. Wil wel die 3daagse rijden die Wombcat laatst deed. Mooi aan het einde van het seizoen. Charly Gaul en misschien Klimclassic maar de kans is groot dat er dan genoeg amateurs koersen in de omgeving zijn. Ik ga gewoon kijken wat er op dat moment is en beslis dan wel.
Sowieso geen Marmotte, is met 90e natuurlijk veel te duur voor wat ze bieden.
Psycho sport!quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:02 schreef Yankee het volgende:
Oh ja, ik moet ook maar eens lid worden van een andere wielervereniging.
genoeg spek op de botten van patroon hoorquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel mannetje, volgens mij is jouw irritatie een stuk hoger. Zeker als je op een terloops grapje zo reageert. Te weinig gegeten omdat je op je ectogewichtje moest blijven? Je hebt in ieder geval wel honger
Ja kwam ze laatst bij lauwersoog tegen. Vollop koers en dat noemen ze dan waarschijnlijk 'rustige duur'quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:21 schreef Tommeke het volgende:
Zonder grapjes, er zitten een maar maffe lui bij maar het is wel een gezellige groep en ze rijden vaak op een tempo wat wel bij jou past
Klinkt fantastischquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja kwam ze laatst bij lauwersoog tegen. Vollop koers en dat noemen ze dan waarschijnlijk 'rustige duur'
Ik ben ze wel eens in Hoogkerk vlak buiten Groningen tegengekomen, toen waren het al 3 waaiersquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja kwam ze laatst bij lauwersoog tegen. Vollop koers en dat noemen ze dan waarschijnlijk 'rustige duur'
Ff ter aanvulling.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Jongons met verstand van geometrie, help!
Ik rij nu op een fiets met 57.7 stack en 2 cm spacers. Reach is 38.7
De fiets die ik wil heeft 57.4 stack en 39.5 reach, ook in maatje 56.
Dat is in principe wel aardig vergelijkbaar toch? Iets korter pennetje en een klein beetje spacer meer en ik zit hetzelfde?
poeh ik denk 56. 58 te lang en log voor jou. Balhoofd is wel wat kort voor je.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ff ter aanvulling.
Huidige fiets; 56 cm bovenbuis en 17 cm balhoofd
Allez 56: 56,5 bovenbuis en 15,5 cm balhoofd
Allez 58: 58 cm bovenbuis en 17 cm balhoofd.
Wat is wijsheid? 56 of 58? 58 is met een wel een stuk langer...
Heb nu een 11 cm pen... Dan zou ik een 9 moeten monteren en dat stuurt niet lekker. De stack ontloopt elkaar niet zoveel he? Ondanks dat de Trek een hoger balhoofd heeft..quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
poeh ik denk 56. 58 te lang en log voor jou. Balhoofd is wel wat kort voor je.
56. Zo zo meneertje gaat een specialized aanschaffen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ff ter aanvulling.
Huidige fiets; 56 cm bovenbuis en 17 cm balhoofd
Allez 56: 56,5 bovenbuis en 15,5 cm balhoofd
Allez 58: 58 cm bovenbuis en 17 cm balhoofd.
Wat is wijsheid? 56 of 58? 58 is meteen wel een stuk langer en heb daar vanavond op gefietst, voelde als een soort tank
9 sowieso no goquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb nu een 11 cm pen... Dan zou ik een 9 moeten monteren en dat stuurt niet lekker. De stack ontloopt elkaar niet zoveel he? Ondanks dat de Trek een hoger balhoofd heeft..
Morgen nog maar ff proefritjes doen..
Ja wil iets anders en betersquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
56. Zo zo meneertje gaat een specialized aanschaffen?
9cm stuurt veel zenuwachtiger en is optisch minder mooi. Vooral bij 56+ maten. Beetje uit verhouding.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:44 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is er mis met 9cm ?
Als je nu al 2cm spacers hebt wil je er niet nog 1,5 bij.
Stuurpen is zeker te kort (10cm), maar wel garmin out frontquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:51 schreef quinoahipster het volgende:
(en anders dan op deze foto moet de Garmin 'out front' natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door ddx op 06-10-2014 23:23:53 ]
Ja is ook moeilijk te zeggen vanaf foto. Maar leek zo compact.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:14 schreef ddx het volgende:
[..]
is toch echt 10cm
edit: toch ff nagemeten en ik kom zelfs op 10,5cm hart-hart
Wilde een paar goede 30 seconden blokken draaien voordat ik begon maar we waren te laat op pad gegaan. Mijn broer wel doorgegeven om zeker 50 minuten voor de start daar te zijn maar het werd nu krap 35 minuten. Met een paar uitvallers en een nog vroegere start was de warming-up al zo goed als verkeken. Inschrijven, omkleden en fiets gereed maken slokte teveel tijd op.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig ericr. Tijdrijden is een vak, zeker een koppeltijdrit.
Veel progressie kan je idd boeken door een perfecte voorbereiding. Lekker rustig warmfietsen en met een ontspannen gevoel starten. Daarentegen is de vorm van de dag een niet te onderschatten factor
Wat nu volgt typ ik eigenlijk met een grote knipoog he Captain. Dat je dat ff weetquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit in dubio, had zondag vlak voor ik thuis was een enorme hongerklap, en heb eigenlijk nog steeds de hele dag honger...
ik snap dat moeilijke woord van je niet maar ben het met yankee eensquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Rijden met je kutje' was toch meer de Fromage aanpak van hypochonders?
waar hangt die kaas eigenlijk uit ?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Rijden met je kutje' was toch meer de Fromage aanpak van hypochonders?
Uit walging van recreanten als mij waarschijnlijk met Fok! sabathical.quote:
zie ook geen strava ritjes en krijg geen kudo's meer van hemquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Uit walging van recreanten als mij waarschijnlijk met Fok! sabathical.
Nu raak je feilloos mijn grote issue met dietenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:56 schreef Gripper het volgende:
dan zul je niet ontkomen aan een beetje honger. Daar zal je aan moeten wennen.
Zag 'm laatst nog op een rit van 'm reageren dattie met verkansie ging. Dus dat denk ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:07 schreef dop het volgende:
[..]
zie ook geen strava ritjes en krijg geen kudo's meer van hem![]()
ik heb nooit honger gehad tijdens mijn dieetperiode hoor. En imo is een dieet wat op honger werkt niet ideaal voor mensen als jij en ik die van eten houden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nu raak je feilloos mijn grote issue met dieten
hoe lag je tempo? honger klop kan ook gevolg zijn van net iets teveel inspanning en dus snel door bloed en spiersuikers heen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nu raak je feilloos mijn grote issue met dieten
het is hier saaiquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Zag 'm laatst nog op een rit van 'm reageren dattie met verkansie ging. Dus dat denk ik.
En ja, als je een beetje leuke vakantie heb ga je natuurlijk niet op fok! hangen toch?
Dit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
maar als je eenmaal resultaat begint te zien motiveert dat vanzelf om door te blijven gaan.
Helemaal als je naderhand complimenten krijgt. Al kan ik je nu al vertellen dat je die niet zo veel krijgt.
zeker niet maar hij mag zich den wel even netjes afmelden natuurlijk , maar misschien dat ik daar overheel las met als die slowchatquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Zag 'm laatst nog op een rit van 'm reageren dattie met verkansie ging. Dus dat denk ik.
En ja, als je een beetje leuke vakantie heb ga je natuurlijk niet op fok! hangen toch?
had dan ook je fiets meegenomen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
het is hier saaiheb flink gelopen vanmorgen en verveel me nu tot de chickflickavond begint
Ik was zo D1 bezig, dat Patroons chick me ter plekke een dikke zoen had gegeven omdat ik zo goed naar haar ventje luisterde. Ik bedoel, langzamer of meer relaxed had echt niet gekundquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:09 schreef dop het volgende:
[..]
hoe lag je tempo? honger klop kan ook gevolg zijn van net iets teveel inspanning en dus snel door bloed en spiersuikers heen.
Je weet van dokter Patroon zegt D1 D1 D1 D1 D1 D1
Capfab, als je een serieuze hongerklop gehad heb, kan dat de hele dag doorwerken. Ik heb dat ook eens gehad. Wat je moet doen is idd doorsporten, maar niet te heftig en een appeltje tussendoor. Dat werkt voor mij prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik was zo D1 bezig, dat Patroons chick me ter plekke een dikke zoen had gegeven omdat ik zo goed naar haar ventje luisterde. Ik bedoel, langzamer of meer relaxed had echt niet gekundIk was lekker aan het genieten, niet aan het presteren zeg maar.
@kano: ik gebruik de Myfitnesspall app, en ik die staat niet op een extreem dieet ingesteld, maar vind het wel handig te zien wat ik nu eigelijk naar binnen schuif, en wat het betekent qua calorieen. Gripper zal wel gelijk heben, het hele concept van honger hebben reageer ik een beetje histerisch op, totaal niet gewend
true. Maar wat kan ik hier dan doen wat je niet in NL kan doen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
had dan ook je fiets meegenomen!
Maar eigenlijk ben je daar in Aussieland allemaal dingen aan het doen die je hier ook wel had gekund? Ik bedoel, BBQ-en op een boot kan ook op het markermeer.
Kangoeroes aaien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
true. Maar wat kan ik hier dan doen wat je niet in NL kan doen?
Denk dat je die andere bolle bedoelde?quote:
Uluru op klauteren, van de weg gereden worden door een roadtrain, great barrier reef, gnoes jagen in de outback, dronken aboriginals pesten; dat soort dingen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
true. Maar wat kan ik hier dan doen wat je niet in NL kan doen?
Soms denk ik wel eens dat je echt totaal geen verstand hebt van voeding, vetten, calorieën etc of je zoekt wellicht een excuus om het toch te nemen. Worstjes, sausjes en stukken appelgebak zijn echt de eerste dingen die je moet laten staan wil je afvallen. Kaas, worst, hagelslag en dat soort onzin niet op je boterham gooien ipv daarvan bijv sandwichspread, kipfilet, paardenrookvlees, jam. Vlees 's avonds mager of bijv vis (niet gebakken natuurlijk), tartaar, biefstuk etc. Als je keer slecht wil doen kies dan 1 dag uit ipv elke dag iets pakken omdat je toch zo gezond bezig was vandaag kan het best.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar wat voor soort voeding is eigelijk handig na zoiets, koolhydraten, of juist eiwitten, of juist veel fruit...je lichaam heeft duidelijk iets nodig, dat voel je, maar wat is het verstandigste? Rijst, bloemkool en lamsworstjes na thuiskomst, met een kaassausje moet qua koolhydraten, eiwitten en vetten al een flinke impuls zijn voor herstellen, zou ik denken.
En ik ga vanavond inderdaad maar gewoon weer D1 trainen, overslaan is het begin van opgeven natuurlijk...keihard m'n knieen trainen is denk ik niet goed nu.
flikker op kutnewbie.quote:
je opmerkingen zijn niet eens een beetje grappig. Een man met een paar kilo's te veel is druk bezig met afvallen naast het opvoeden van zijn kinderen en een fulltime baan en dan kom jij dit soort posts maken?quote:
Dit soort gidsen zijn wel handig om eens door te lezen. Staat o.a. in wat handig is om te eten na een inspanning etc:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klep dicht newbie, Kano is een slanke god der wielersport.
Kwark + appel + kaneel =quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:20 schreef keesfietst het volgende:
Waarom neem je een stuk appeltaart na een ritje van 50km (zoiets was het toch)? Dat je dat na een duurtraining van 4 uur doet kan ik begrijpen, maar nu? Neem dan lekker een halve bak kwark na het fietsen, eventueel met wat vers fruit en dan 's avonds een paar uur na het avondeten de rest van de bak.
Je lichaam moet gewoon wennen aan minder/gezonde voeding. Als je elke keer een zoete/vette hap naar binnen hijst na de inspanning gebeurt er weinig natuurlijk.
Ik zag hem ook aankomen toen ik in zaandam fietste, hagel en dikke druppels + onweer terwijl ik op een dijk fietst, ik zat dus niet zo lekker meerquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat je die andere bolle bedoelde?
Lekker wolkbreukje netChristus. Zag 'm in de duinen al boven zee hangen, eenmaal in zandvoort stonden de straatlantaarns aan zo donker dat 't was. Wilde nog naar 't kopje, maar dit buitje was me toch echt ff te gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |