Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Geen blessures, wel een week kreupel gelopen Ik heb wel enorme fout gemaakt, ik hou er niet van om te eten tijdens het hardlopen, tijdens de 10 mijl trok ik dat altijd prima, echter tijdens de marathon kreeg ik op 22 KM een hongerklop waardoor ik eigenlijk op uitvallen stond, bizarre was dat niemand me wat eten wilde geven, ik heb me toen met mijn laatste krachten naar een snackbar kunnen slepen maar was toen uit me ritme
Op zich had ik met 2:04 op de helft een aardige split time, echter viel eindtijd tegen (nog wel onder 5 uur )
Je rookte toch ook nog in die tijd als ik het me correct herinner?
Mja, lol! Dat lijkt me iets te vroeg aangezien ik zondag een 43km loop . Maar even rust daarna. Maar komt volgend jaar wel een keer. Waarom kan jij hem niet lopen dan?
Dat vermoedde ik al ja Ik ga toch niet in Eindhoven lopen omdat ik die avond naar Japan ga vliegen. Dus het leek me niet zo handig om die dag ook nog eens helemaal naar Eindhoven af te reizen. Nu ga ik de dag ervoor denk ik een lokale 10km lopen
Voor diegenen die over anderhalve week wel in Eindhoven zouden willen lopen, maar nog geen startbewijs hebben: ik heb er nu een over om weg te geven. Het is een startbewijs voor de HM, maar je kan het vast ook nog over laten zetten naar een andere afstand (ik geloof 5k of marathon ). PM/DM maar bij interesse
Je rookte toch ook nog in die tijd als ik het me correct herinner?
Eigenlijk al 15 jaar als een ketter, 1 a 2 pakjes per dag, ben wel van plan binnenkort te stoppen, sinds een maand helemaal geen druppel meer gedronken ook
Gooi gewoon Nu die sigaretten in de gootsteen, water erover en in de kliko ermee. Als je wilt stoppen moet je 'gewoon' die knoop doorhakken. Klaar. Niet uitstellen.
Nah, je kunt best je pakje oproken Ik had nog even een sentimenteel momentje met m'n "laatste" sigaretje, traantje weggepinkt "ik ga jullie missen", en de volgende dag 's middags met trillende handjes oude uitgedroogde shag opgespoord om m'n wel voor het allerlaatst te roken en meteen m'n keel nog even extragratis uit te branden. Nu bijna 3 jaar gestopt
Maar uiteindelijk is het wel "gewoon niet meer doen".
Die naam kwam me al zo bekend voor. Ik ben even ons reisverslag aan het nalezen geweest en wij zijn daar ook geweest. Was inderdaad een leuke pub (waar je ook heel goed kan lunchen).
Gisteren weer getraind. Helaas is het nu echt te donker voor het bos, dus tot de zomertijd weer ingaat wordt het woensdagavond op de weg trainen. Ik heb geen verstand van dauwpunten en aerosolen (alleen aerosols als in reukloos gas voor onder andere deodorant), maar ik vond het aardig benauwd. Het was ook nog 18 graden zag ik onderweg.
Wel een lekkere intervaltraining gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangezien ik zaterdag niet mee kan trainen, wil ik zaterdag of zondag een duurloop voor mezelf gaan doen. Ik weet dat het qua opbouw verstandig is om een ldl langzaam te lopen, maar ik zit eraan te denken om deze eens te proberen op beoogd wedstrijdtempo. Dus 5.45/km en dan zo'n 12-15 km, afhankelijk van de vorm van de dag. Gewoon om eens te kijken of ik dit al volhoud. En de hm is nog zo'n 3 maanden, dus het lijkt me niet dat dit echt kwaad kan.
Op donderdag 2 oktober 2014 09:54 schreef raptorix het volgende: Mjah heb dermate stressvolle periode dat stoppen met roken voor nu even niet handig is, als de boel weer in beter vaarwater is knal ik ze gelijk weg.
Juist goed om nu te stoppen dan, anders blijf je stress met roken associëren en houd je het stoppen alleen vol zo lang het goed met je gaat. Het zal elk moment moeilijk zijn, dis waarom morgen ipv vandaag?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Juist goed om nu te stoppen dan, anders blijf je stress met roken associëren en houd je het stoppen alleen vol zo lang het goed met je gaat. Het zal elk moment moeilijk zijn, dis waarom morgen ipv vandaag?
Inb4 "Jij hebt nooit gerookt zeker?"
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Op donderdag 2 oktober 2014 09:54 schreef raptorix het volgende: Mjah heb dermate stressvolle periode dat stoppen met roken voor nu even niet handig is, als de boel weer in beter vaarwater is knal ik ze gelijk weg.
Sorry hoor, maar dit klinkt als: je bent nog lang niet klaar om te stoppen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Niet gerookt, maar wel andere slechte gewoontes af moeten leren. Het is al eerder gezegd, op een bepaald moment moet je gewoon besluiten dat je het belangrijk genoeg vindt en dan stop je.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Hé leuk, een topic over stoppen met roken! Ruim drie jaar geleden gestopt. Gewoon "de knop omzetten" en het daarna niet meer te doen. Ik heb het nog geen moment gemist
Nooit begonnen. Alleen op m'n 15e een keer een sigaret geprobeerd. Ik wilde het smerig vinden, en dat was gelukt. In een hijs bijna een hele sigaret opgerookt en vervolgens de hele avond hoesten en kotsen
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Net als Hats gedaan. Op woensdag gezegd dat dit m'n laatste pakkie shag was (driekwart zware Javaanse jongens) en op vrijdagavond met veel gevoel voor drama en melancholie m'n laatst sjekkie gerookt. Da's nu 4 jaar terug. Nooit meer een sigaret gerookt erna. Maar nog steeds wel een beetje meesnuiven als iemand toevallig een driekwart zware Javaanse in de fik steekt.
Edit: toch zeggen ex-rokers graag hoe lang ze gestopt zijn
Ik weet het eigenlijk niet meer zeker. Enige wat ik zeker weet is dat het net na carnaval was. Maar welk jaar weet ik niet meer. Goed teken wel, ik denk er helemaal niet meer aan.
Op donderdag 2 oktober 2014 10:17 schreef Mr.B. het volgende: Hé leuk, een topic over stoppen met roken! Ruim drie jaar geleden gestopt. Gewoon "de knop omzetten" en het daarna niet meer te doen. Ik heb het nog geen moment gemist
Jazeker Kijken of ik me kan plaatsen voor het WK OCR. Al ga ik niet helemaal naar de USA voor een run Maar beetje competitie is soms wel leuk!
Hhahaha zal tegen vallen, in het leger moesten we ook een obstacle koers doen, die instructeur was een mix van een hardloper en turner, was super grappig om te zien hoe hij obstacles nam, gleed er gewoon overheen
Mijn knieën doen weer een beetje zeuren, dat deden ze vorige week tijdens het taperen ook al. Tijdens het lopen afgelopen weekend helemaal niet. Volgens mij willen ze dat ik weer ga lopen
Op donderdag 2 oktober 2014 11:52 schreef Guard het volgende: Mijn knieën doen weer een beetje zeuren, dat deden ze vorige week tijdens het taperen ook al. Tijdens het lopen afgelopen weekend helemaal niet. Volgens mij willen ze dat ik weer ga lopen
Als ik dan toch mijn fiets al een week ergens op een station heb staan, kan ik die het beste met de benenwagen gaan halen. Vanwege alle korte broekjes in de was, heb ik mijn lange tight maar weer eens aangetrokken
Heb totaaaaaaal geen zin om dwars door een stad te lopen, maar goed. Voelt erna vast OK.
Hhahaha zal tegen vallen, in het leger moesten we ook een obstacle koers doen, die instructeur was een mix van een hardloper en turner, was super grappig om te zien hoe hij obstacles nam, gleed er gewoon overheen
Ik ga het in ieder geval proberen maar het maakt ook echt niet uit als het niet lukt. Wordt sowieso erg leuk! Bij de Strongmanrun werd ik 17e van de 8000, maar nu doen er denk ik alleen maar goed getrainde mee, dus zal wel iets pittiger worden ja. Leuke uitdaging!
Ik ga het in ieder geval proberen maar het maakt ook echt niet uit als het niet lukt. Wordt sowieso erg leuk! Bij de Strongmanrun werd ik 17e van de 8000, maar nu doen er denk ik alleen maar goed getrainde mee, dus zal wel iets pittiger worden ja. Leuke uitdaging!
Op donderdag 2 oktober 2014 13:36 schreef Quoi het volgende: Dat was nog geen 4 km en mijn tong lag op mijn knieën. Als morgenavond nog zo crappy aanvoelt zet ik die HM om naar een 10 hoor
In de komende periode wil ik wel meer van dit soort kleine functionele loopjes doen. Naar toekomstig werk (hopelijk dichtbij), ergens op bezoek etc.
Op donderdag 2 oktober 2014 13:36 schreef Quoi het volgende: Dat was nog geen 4 km en mijn tong lag op mijn knieën. Als morgenavond nog zo crappy aanvoelt zet ik die HM om naar een 10 hoor
In de komende periode wil ik wel meer van dit soort kleine functionele loopjes doen. Naar toekomstig werk (hopelijk dichtbij), ergens op bezoek etc.
Neem je wel genoeg rust, en eet je goed? Ik had het laatst ook dat het gewoon niet ging, en toen realiseerde ik me gewoon dat ik al 2 dagen te weinig had gegeten, ik verbrand op moment zo rond de 5000 calorieeen per dag, en dan is goed eten echt cruciaal...
Neem je wel genoeg rust, en eet je goed? Ik had het laatst ook dat het gewoon niet ging, en toen realiseerde ik me gewoon dat ik al 2 dagen te weinig had gegeten, ik verbrand op moment zo rond de 5000 calorieeen per dag, en dan is goed eten echt cruciaal...
Ja hoor, daar is momenteel niks mis mee Ik slaap veel en eet als een bootwerker Maar kan idd weleens.
Loopjes ergens naartoe
Geen HM
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
5000 calorieeen per dag? Hoe doe je dat? Ik fietste zo'n 7 uur per dag op fietsvakantie en dan verbrand ik er nog maar 3000. Of ben je heel groot/zwaar?
Gewoon rustig aan, en het komt heus allemaal wel goed!
En je zou toch 1 oktober ergens beginnen? Of zijn dat te weinig uren?
Gewoon rustig aan, en het komt heus allemaal wel goed!
En je zou toch 1 oktober ergens beginnen? Of zijn dat te weinig uren?
Dat denk ik ook.
Ik zou op 1 oktober ergens beginnen ja, klopt. De baan was bijna te mooi om waar te zijn. Alleen heb ik besloten om het niet te gaan doen. Gelukkig had ik 2 opties en heb ik morgenochtend een belafspraak met de ander
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou op 1 oktober ergens beginnen ja, klopt. De baan was bijna te mooi om waar te zijn. Alleen heb ik besloten om het niet te gaan doen. Gelukkig had ik 2 opties en heb ik morgenochtend een belafspraak met de ander
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandje rustig aan klinkt wel goed! Ook wel lekker dat je de keus hebt en er sowieso een paar erg geïnteresseerd zijn. Geeft toch ook wat rust, al is lichamelijke rust soms ook wel nodig ja. Succes met al je keuzes! Eigen bedrijfje is natuurlijk wel ontzettend gaaf ja Anders kan je altijd nog een boek uitbrengen met mooie verhalen
Op donderdag 2 oktober 2014 14:57 schreef motorbloempje het volgende: 2 pakjes sigaretten per dag = 40 tot 50 keer een keer of 20 je arm optillen. Dat lukt gewoon niet zonder genoeg goede voeding!
zo, die moest ik 3 keer lezen om te snappen
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
SPOILER
Wat een luxe zeg!
SPOILER
Dat laatste klinkt als de fase waarin je ineens wel heel veel in korte tijd aan je scriptie gedaan krijgt. Althans, dat was bij mij zo: heel erg lang en langzaam proces, ineens er een dikke sik van krijgen en *poef* voor ik het wist af en klaar
Oeh, dat is inderdaad lekker! Of van die sigaartjes met vainille
Zelf een klein jaartje gerookt "om erbij te horen" in mijn jeugd en jonge jaren. Ik vond het eigenlijk smerig en toen het 5 gulden (jawel, zo oud al) per pakje werd had ik het excuus dat ik het te duur vond worden en dus maar stopte
Vrouwlief heeft wel als een ketter gerookt, maar had met haarzelf al heel lang geleden de afspraak gemaakt dat ze zou stoppen als ze of zwanger was, of zou trouwen. Dus op onze trouwdag stond ze op het punt om met jurk en netjes gekapt de auto in te stappen toen ze zei: "Wacht! Mijn laatste sigaret!" en daar heeft ze met volle teugen (hehe) van genoten. Nu dus bijna 5 jaar gestopt
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Een stok achter de deur is altijd extra fijn. Twee weken, las ik pas ergens? goed bezig
Ja, ik had niet helemaal door dat al m'n facebookvriendjes dat konden zien Maar ik roep al 2 maanden dat ik nog maar 2 weken nodig heb net als dat ik eeuwig 25 blijf. En waarschijnlijk ook eeuwig roep dat ik volgende week weer harder ga trainen, zodat ik volgend jaar de 10 onder de 45 minuten kan lopen.
Vanavond eerst maar eens 6x1000. En dan bepalen op welk tempo ik weg denk te kunnen op de 5 zondag.
Ja, ik had niet helemaal door dat al m'n facebookvriendjes dat konden zien Maar ik roep al 2 maanden dat ik nog maar 2 weken nodig heb net als dat ik eeuwig 25 blijf. En waarschijnlijk ook eeuwig roep dat ik volgende week weer harder ga trainen, zodat ik volgend jaar de 10 onder de 45 minuten kan lopen.
Vanavond eerst maar eens 6x1000. En dan bepalen op welk tempo ik weg denk te kunnen op de 5 zondag.
Hey! Dan zijn we even oud Kom op, maak effe af zeg. Ga drie dagen in een bieb zitten - iig niet thuis - en doe alsof het een werkdag is. Hielp bij mij
Startnummer, shirt en tasje-van-de-sponsor zijn al binnen. Bovendien een hele fijne longsleeve van Nike gekocht met 20% korting. Had 'm al om 't blauw, nu ook in het roze
Pa deed eens gek en heeft de nieuwe TomTom Runner Cardio (met optische HRM) gekocht
Startnummer, shirt en tasje-van-de-sponsor zijn al binnen. Bovendien een hele fijne longsleeve van Nike gekocht met 20% korting. Had 'm al om 't blauw, nu ook in het roze
Pa deed eens gek en heeft de nieuwe TomTom Runner Cardio (met optische HRM) gekocht
5000 calorieeen per dag? Hoe doe je dat? Ik fietste zo'n 7 uur per dag op fietsvakantie en dan verbrand ik er nog maar 3000. Of ben je heel groot/zwaar?
Ehm 189, 96 kilo, maar fiets 50 KM per dag, en volop met verbouwen bezig, daarnaast nog 3 keer in week hardlopen.
Op donderdag 2 oktober 2014 14:57 schreef motorbloempje het volgende: 2 pakjes sigaretten per dag = 40 tot 50 keer een keer of 20 je arm optillen. Dat lukt gewoon niet zonder genoeg goede voeding!
Oh TomTom runner cardio, erg benieuwd hoe die hem bevalt, die staat hoog op mijn lijstje
Zojuist maar even een rondje gaan hobbelen, maar dat viel nog niet mee. De quads staan nog erg strak. Beetje rollen maar de komende dagen en in het weekend nog maar eens proberen.
Op donderdag 2 oktober 2014 18:18 schreef DeeBee het volgende: Sowieso, zo snel na de marathon alweer lopen. Ik heb twee weken helemaal niks gedaan.
Al is wat sneller weer gaan ook wel weer lekker, maar merkte nog wel een tijd aan m'n lichaam dat het lopen niet zo lekker ging na de marathon.
Voorlopig is het ook allemaal lekker hobbelen wat ik in gedachten heb, in december heb ik pas weer iets op programma staan waar ik een beetje een aardige tijd (voor mijn doen) wil lopen. En ik heb ook niet alles uit mijn lijf geperst deze marathon, dat scheelt ook. Ik weet hoe jij uit jouw marathon kwam? Was je wel vol gegaan?