abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:46:54 #101
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145095857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:45 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Nee, het is maar een idee. Ik zeg niet dat het de waarheid is..
Ik zeg overigens ook niet dat het de waarheid niet is..hellllloooowwwww
pi_145095911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:43 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk
Daar zit een limiet aan. De technologische vooruitgang die we boeken is prachtig beschreven door de wet van Moore.
pi_145095964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:46 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Maar er is een kans aanwezig..en ook al is hij heel klein..dat wil nog niet zeggen dat hij zich niet voor zal doen..
Correct, maar om daar maar het lot van de mensheid vanaf te laten hangen lijkt me zorgwekkend.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:51:29 #104
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145096027
Stuur je idee gewoon hier naar toe joh. Misschien kunnen ze er wat mee.

http://sites.un.org/?q=contact
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:51:34 #105
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096031
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Correct, maar om daar maar het lot van de mensheid vanaf te laten hangen lijkt me zorgwekkend.
Neeh hoor..that's the way the cookie crumbles
pi_145096063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:51 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ik ben iig blij dat jij niet de wereldleider bent.
pi_145096102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:51 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Niet alleen het koekje. In dat geval ook onze samenleving en aarde.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:54:34 #108
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096158
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar zit een limiet aan. De technologische vooruitgang die we boeken is prachtig beschreven door de wet van Moore.
Uhm..de Wet is niet "bewezen"..hij is momenteel toepasbaar, maar dat wil niet zeggen dat hij dat in de toekomst ook is..soweiso gaat de wet niet op wanneer de grondstoffen van bijv. chips in 1 enkele seconde exploderen..met die wet moeten we nu wel leven, maar er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor hij niet meer werkt. Dus eigenlijk / m.a.w. het is een wassen neus wet.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:54:56 #109
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Niet alleen het koekje. In dat geval ook onze samenleving en aarde.
Moet jij je daar zorgen over maken?
pi_145096200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:54 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Moet jij je daar zorgen over maken?
Ja? Als wij, de huidige generatie, het niet doen, wie dan wel?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:56:09 #111
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096214
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben iig blij dat jij niet de wereldleider bent.
Zeg je dat met 100% zekerheid?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:56:51 #112
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja? Als wij, de huidige generatie, het niet doen, wie dan wel?
Ken je de Alles Komt Goed Regel?
pi_145096263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:54 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Uhm..de Wet is niet "bewezen"..hij is momenteel toepasbaar,
Dat is hetzelfde.

quote:
maar dat wil niet zeggen dat hij dat in de toekomst ook is..
Klopt, Moore zei zelf al dat er grenzen zijn aan de technologische vooruitgang en miniaturisatie van chips en dat het in de toekomst nog veel langzamer zal gaan.

quote:
soweiso gaat de wet niet op wanneer de grondstoffen van bijv. chips in 1 enkele seconde exploderen..met die wet moeten we nu wel leven, maar er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor hij niet meer werkt. Dus eigenlijk m.a.w. het is een wassen neus wet.
Nou nee, het is een wet die prima toe te passen is in de huidige tijd om aan te geven dat jouw idee om binnen 5 jaar een technologische vooruitgang te realiseren die immens is realistisch gezien niet haalbaar is en je met jouw idee dus eigenlijk de ondergang van de wereld in zal luiden.
pi_145096316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:56 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ken je de Alles Komt Goed Regel?
What now?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:02:26 #115
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096467
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde.

[..]

Klopt, Moore zei zelf al dat er grenzen zijn aan de technologische vooruitgang en miniaturisatie van chips en dat het in de toekomst nog veel langzamer zal gaan.

[..]

Nou nee, het is een wet die prima toe te passen is in de huidige tijd om aan te geven dat jouw idee om binnen 5 jaar een technologische vooruitgang te realiseren die immens is realistisch gezien niet haalbaar is en je met jouw idee dus eigenlijk de ondergang van de wereld in zal luiden.
Goedemorgen, wanneer er ultieme vrijheid is is alles mogelijk..
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:02:43 #116
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145096473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

What now?
Keep faith my man..dat is het enige wat je nodig hebt..
pi_145096504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:02 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Keep faith my man..dat is het enige wat je nodig hebt..
"faith" vervult mn basisbehoeftes (en die van mijn nageslacht) niet.
pi_145096516
Het idee loopt al vrij snel spaak. Hoeveel mensen ken jij die voor hun lol in levensgevaarlijke omstandigheden een mijn ingaan om ijzer te mijnen. Zonder dat geen robots en zonder robots geen voldoende grondstoffen om je plan uit te voeren...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:16:28 #119
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145096958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:03 schreef The_stranger het volgende:
Het idee loopt al vrij snel spaak. Hoeveel mensen ken jij die voor hun lol in levensgevaarlijke omstandigheden een mijn ingaan om ijzer te mijnen. Zonder dat geen robots en zonder robots geen voldoende grondstoffen om je plan uit te voeren...
Ze kunnen straks toch van al het muntgeld wat niet meer nodig is robots maken. Wat meer denken in oplossingen ipv problemen jah.
pi_145097110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ze kunnen straks toch van al het muntgeld wat niet meer nodig is robots maken. Wat meer denken in oplossingen ipv problemen jah.
pi_145097499
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
Een fabriek waar robots / mensen die het leuk vinden werken om geld te produceren. Iedereen krijgt ongelimiteerd geld en mensen doen de dingen die ze echt willen doen.

Vind jij het bijvoorbeeld leuk om te vissen en om sardientjes te vangen en weg te geven aan je buurman dan doe je dat. Vind jij het leuk om de hele dag op de bank te hangen en Playstation te spelen dan doe je dat. Uiteraard heb je de Playstation "gewoon" uit de winkel gratis opgehaald.

Ziektes zouden kunnen verdwijnen..misschien gaat het zelfs veel verder als dat. Introduceer het wereldwijd en misschien dat technologisch nog grotere stappen gemaakt worden.

Dit was een gedachte waar ik al langer mee speelde. Het gaat er naar mijn mening steeds meer naartoe.

Toen kwam ik ook nog de volgende docu tegen: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/gratis-geld.html

8/10 mensen (iets te ruim genomen misschien) heeft en hekel aan zijn werk.Files zouden kunnen verdwijnen. Is dit een utopie waar ik over spreek? Ikzelf ben mening van niet, maar misschien denken de bazen hier er veel anders over.

Dus ik zeg nogmaals: de radicale verandering zit eraan te komen. Het is (alweer) een kwestie van tijd.

Zelf heb ik mij wel eens afgevraagd hoe een wereld zonder geld zou kunnen draaien. Ik liep toen vast..ik dacht dat geld noodzakelijk was. Echter nu, enkele jaren later denk ik toch de oplossing te hebben gevonden. Geld moet geen waarde meer hebben.
Ongelimiteerd zal het niet kunnen.. Er is altijd maar een bepaalde hoeveelheid welvaart te verdelen. Er zijn wel SF schrijvers geweest die het hadden over een wereld waarin veel minder gewerkt hoefde te worden.
Maar ja, de menselijke natuur kennende zou er een kleine elite zijn die alle productiemiddelen in handen heeft en niet staat te springen om de overvloed die ze hebben te delen met nutteloze proletariers..
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:58:09 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145098494
In de films en series van startrek vermelden ze dat er geen gebruik meer gemaakt word van geld, maar in plaatst van rijkdom en macht hunzelf als mens te verbeteren, helaas gaan ze niet al te diep hier op in.

Ik denk dat er nog een paar wereldoorlogen komen voo r geld afgeschaft word en ruilen weer standaard word daarna verwacht ik dat het idee van Startrek best wel eens mogelijk kan zijn.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:24:21 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145101543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
Een fabriek waar robots / mensen die het leuk vinden werken om geld te produceren. Iedereen krijgt ongelimiteerd geld en mensen doen de dingen die ze echt willen doen.

Vind jij het bijvoorbeeld leuk om te vissen en om sardientjes te vangen en weg te geven aan je buurman dan doe je dat. Vind jij het leuk om de hele dag op de bank te hangen en Playstation te spelen dan doe je dat. Uiteraard heb je de Playstation "gewoon" uit de winkel gratis opgehaald.

Ziektes zouden kunnen verdwijnen..misschien gaat het zelfs veel verder als dat. Introduceer het wereldwijd en misschien dat technologisch nog grotere stappen gemaakt worden.

Dit was een gedachte waar ik al langer mee speelde. Het gaat er naar mijn mening steeds meer naartoe.

Toen kwam ik ook nog de volgende docu tegen: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/gratis-geld.html

8/10 mensen (iets te ruim genomen misschien) heeft en hekel aan zijn werk.Files zouden kunnen verdwijnen. Is dit een utopie waar ik over spreek? Ikzelf ben mening van niet, maar misschien denken de bazen hier er veel anders over.

Dus ik zeg nogmaals: de radicale verandering zit eraan te komen. Het is (alweer) een kwestie van tijd.

Zelf heb ik mij wel eens afgevraagd hoe een wereld zonder geld zou kunnen draaien. Ik liep toen vast..ik dacht dat geld noodzakelijk was. Echter nu, enkele jaren later denk ik toch de oplossing te hebben gevonden. Geld moet geen waarde meer hebben.
Geld zonder waarde is te gebruiken als WC-Papier. Verder niets.
Het MOET waarde hebben wil je het kunnen ruilen tegen iets anders.

Geld is onstaan als universeel ruilmiddel. Met een rede! (zie ook eerder commentaar)

...en wat bazen betreft... die files zouden NU al volledig kunnen verdwijnen. De middelen, infrastructuur enz. is volledig aanwezig om alle kantoren te sluiten en iedereen thuis te laten werken.

...maar het gebeurd niet, want managers vertrouwen hun personeel net zo veel als ze zelf te vertrouwen zijn. Niet dus. (dat die 'controle' een wassen neus en dikke drogrede is, zien ze ook niet)

Misschien dat we ooit zo'n wereld kunnen creëren, zodra robots & computers al het werk doen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:39:09 #124
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_145102159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:58 schreef theguyver het volgende:
In de films en series van startrek vermelden ze dat er geen gebruik meer gemaakt word van geld, maar in plaatst van rijkdom en macht hunzelf als mens te verbeteren, helaas gaan ze niet al te diep hier op in.

Ik denk dat er nog een paar wereldoorlogen komen voo r geld afgeschaft word en ruilen weer standaard word daarna verwacht ik dat het idee van Startrek best wel eens mogelijk kan zijn.
Zelfs bij Startrek zijn daar diverse oorlogen en dictaturen aan vooraf gegaan. :P

Zie b.v. de aflevering waarin Q als rechter de 'mensheid' (Picard) aanklaagd.
& de warpdrive kwam ook pas NA WO3. (8>
& Khan niet vergeten...

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 01-10-2014 19:44:12 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:47:15 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145102450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zelfs bij Startrek zijn daar diverse oorlogen en dictaturen aan vooraf gegaan. :P

Zie b.v. de aflevering waarin Q als rechter de 'mensheid' (Picard) aanklaagd.
& de warpdrive kwam ook pas NA WO3. (8>
& Khan niet vergeten...
:{ Ik dacht dat jij geen trekkie was, ... zou allemaal kunnen ik heb dit maar uit 1 film he :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')