Ik hoef niet uit te gaan leggen hoe onpraktisch het is om -mensen- naar verre planeten te sturen om grondstoffen te winnen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:23 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Of jouw oma als ze daar zin in heeft.
Misschien omdat we a) nog geen planeten kunnen koloniseren, b) we geen idee hebben hoe die grondstoffen terug moeten komen, c) dit heel veel gaat kosten qua resources om voor elkaar te boksen en d) we bij lange na geen planeet hebben gevonden die in aanmerking komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:23 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Waarom over zo'n lange tijd. Waar is dat op gebaseerd? Wie zegt niet dat wanneer het systeem wordt ingevoerd dit binnen 5 jaar al kan gebeuren?
e) levertijden. We hebben het al moeilijk om iets binnen redelijke tijd van een ander continent te laten komen, laat staan wat de levertijden zijn van bestelde shit van Gliese 581 cquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien omdat we a) nog geen planeten kunnen koloniseren, b) we geen idee hebben hoe die grondstoffen terug moeten komen, c) dit heel veel gaat kosten qua resources om voor elkaar te boksen en d) we bij lange na geen planeet hebben gevonden die in aanmerking komt.
0. Geen levertijd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:28 schreef Vanillekwark het volgende:
e) levertijden. We hebben het al moeilijk om iets binnen redelijke tijd van een ander continent te laten komen, laat staan wat de levertijden zijn van bestelde shit van Gliese 581 c
Bij wijze van spreke..dat ik jouw DAT uit moet leggen..als jouw oma toch lekker naar Mars meewil dan gaat ze toch lekker mee. Misschien is / wil ze wel supervisor van de robots daar zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:25 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik hoef niet uit te gaan leggen hoe onpraktisch het is om -mensen- naar verre planeten te sturen om grondstoffen te winnen?
Lijkt me handiger die te 'supervisen' via software, maar soit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:35 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke..dat ik jouw DAT uit moet leggen..als jouw oma toch lekker naar Mars meewil dan gaat ze toch lekker mee. Misschien is / wil ze wel supervisor van de robots daar zijn.
Allemaal opgelost door de nieuwe uitvindingen die er (misschien) gaan komen na het omgooien van het roer en nu? Overigens..wellicht zijn er op heel veel planeten andere resources die we anders kunnen toepassen..immense krachten spelen daar sowieso ook al dus het zal mij niks verbazen als daar heftige grondstoffen geregeld kunnen wordenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien omdat we a) nog geen planeten kunnen koloniseren, b) we geen idee hebben hoe die grondstoffen terug moeten komen, c) dit heel veel gaat kosten qua resources om voor elkaar te boksen en d) we bij lange na geen planeet hebben gevonden die in aanmerking komt.
Beetje roulette dus met onze toekomst. "Ja we gooien nu het roer radicaal om, en we hopen dan gaandeweg een manier te vinden om ervoor te zorgen dat wij, en onze gehele planeet, er niet aan onderuit gaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:38 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Allemaal opgelost door de nieuwe uitvindingen die er (misschien) gaan komen na het omgooien van het roer en nu? Overigens..wellicht zijn er op heel veel planeten andere resources die we anders kunnen toepassen..immense krachten spelen daar sowieso ook al dus het zal mij niks verbazen als daar heftige grondstoffen geregeld kunnen worden
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:38 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Allemaal opgelost door de nieuwe uitvindingen die er (misschien) gaan komen na het omgooien van het roer en nu? Overigens..wellicht zijn er op heel veel planeten andere resources die we anders kunnen toepassen..immense krachten spelen daar sowieso ook al dus het zal mij niks verbazen als daar heftige grondstoffen geregeld kunnen worden
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Je hebt nog geen idee hoe het gaat gebeuren maar het staat voor je vast dat het binnen afzienbare tijd gaat gebeuren?
Definieer 'den duur'.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:38 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Op den duur wel jah als het aan mij ligt..
Maar als jouw oma dat nu per se wil? Dan vind ik wel dat ze daar de gratis opleiding voor moet krijgen om daar de controle over de robots te hebben..maarja ik weet niet..het is natuurlijk geen vrijblijvend klusje om op Mars daar de boel te regelen..of op Pluto..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:36 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Lijkt me handiger die te 'supervisen' via software, maar soit.
Ohw nee..en nu is het geen roulette..? Nou ik zie het niet als radicaal..en misschien is dat juist wel nodig jah..gaandeweg een manier vinden? Ik denk dat die weg heel snel wordt gevonden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:39 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Beetje roulette dus met onze toekomst. "Ja we gooien nu het roer radicaal om, en we hopen dan gaandeweg een manier te vinden om ervoor te zorgen dat wij, en onze gehele planeet, er niet aan onderuit gaan.
Ohw ja..en jij gaat mij zeker vertellen dat dat niet mogelijk is..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Je hebt nog geen idee hoe het gaat gebeuren maar het staat voor je vast dat het binnen afzienbare tijd gaat gebeuren?
Er is nu redelijk wat structuur en orde, wat jij weg wil gooien voor een onzekere toekomst waarin we alles op alles moeten zetten om buitenaardse planeten te vinden en te gebruiken om onze eigen toekomst veilig te stellen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ohw nee..en nu is het geen roulette..? Nou ik zie het niet als radicaal..en misschien is dat juist wel nodig jah..gaandeweg een manier vinden? Ik denk dat die weg heel snel wordt gevonden.
Ik bewaar mijn stem ook voor een andere partijquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is nu redelijk wat structuur en orde, wat jij weg wil gooien voor een onzekere toekomst waarin we alles op alles moeten zetten om buitenaardse planeten te vinden en te gebruiken om onze eigen toekomst veilig te stellen.
Ik denk niet dat ik op jou ga stemmen.
Ah, als Spellmeista, de winnaar van de Fok Magic Award, dat denkt, dan zal t wel goedkomen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ohw nee..en nu is het geen roulette..? Nou ik zie het niet als radicaal..en misschien is dat juist wel nodig jah..gaandeweg een manier vinden? Ik denk dat die weg heel snel wordt gevonden.
Voorlopig niet nee. In de verre toekomst zal het vast mogelijk zijn, maar we staan pas aan het begin van space exploration. We weten nog virtueel niks, we zitten in de Dark Ages qua technologie en kennis, en jij verwacht dat we binnen 5 jaar op het niveau van onze huidige technologische welvaart zitten. Dat is een enorme sprong en de kans dat dat gaat gebeuren met het door jou voorgestelde plan is minder dan 0.1% .quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:43 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ohw ja..en jij gaat mij zeker vertellen dat dat niet mogelijk is..
Haha..dan stem je op een andere partij..je hoeft ook niet op mij te stemmen..ik draag alleen maar een, naar mijn idee, andere oplossing voor. Jij noemt het structuur en orde..ik zal je eens voor de gein in Syrië neerplempen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is nu redelijk wat structuur en orde, wat jij weg wil gooien voor een onzekere toekomst waarin we alles op alles moeten zetten om buitenaardse planeten te vinden en te gebruiken om onze eigen toekomst veilig te stellen.
Ik denk niet dat ik op jou ga stemmen.
Nee, het is maar een idee. Ik zeg niet dat het de waarheid is..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:44 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ah, als Spellmeista, de winnaar van de Fok Magic Award, dat denkt, dan zal t wel goedkomen.
Maar er is een kans aanwezig..en ook al is hij heel klein..dat wil nog niet zeggen dat hij zich niet voor zal doen..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. In de verre toekomst zal het vast mogelijk zijn, maar we staan pas aan het begin van space exploration. We weten nog virtueel niks, we zitten in de Dark Ages qua technologie en kennis, en jij verwacht dat we binnen 5 jaar op het niveau van onze huidige technologische welvaart zitten. Dat is een enorme sprong en de kans dat dat gaat gebeuren met het door jou voorgestelde plan is minder dan 0.1% .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |