Oke dan kloeder ik een openbare WC helemaal vol. Wie gaat dat schoonmaken, als ik het vertik?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Jij maakt je eigen wc maar schoon..dat ga ik dus niet voor jou doen..overigens misschien moet je het filmpje eens bekijken in de OP..het wil echt niet zeggen dat jouw mening van "Dat gaat nooit werken" zaligmakend is..omdat je wederom niet kan zeggen dat het nooit gaat werken. Er is een kans aanwezig..en ik denk dat het er echt wel gaat komen. Alleen gaan we dan ook een ander systeem krijgen jah.
Neeh, daarom juist, maar er worden wel nieuwe wegen ingeslagen en de mensen worden denk ik een stuk creatiever. Ik denk dat we juist een technologische voorsprong gaan krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Spijtig dat dat 'mogelijke' vrij rap "nieuwe middeleeuwen" worden, want industrie & kennis zoals we die nu kennen zouden totaal niet behoudbaar zijn onder dat systeem.
Wel vreemd dat je bij mij telkens hamert op waar ik mijn mening op baseer, en jij ook telkens vage aannames doet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Neeh, daarom juist, maar er worden wel nieuwe wegen ingeslagen en de mensen worden denk ik een stuk creatiever. Ik denk dat we juist een technologische voorsprong gaan krijgen.
Ohja, we zingen kumbaya met z'n allen. My bad.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:49 schreef Vanillekwark het volgende:
Neeheee de wereld is dan een paradijsje en onderlinge gevoelens van competitie, jaloezie of onjuiste verlangens bestaan niet meer. Wetten enzo zijn er ook niet meer, want iedereen doet braaf mee.
Ik laat een robot of iemand die het leuk vindt wel een nieuwe installeren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef Spellmeista het volgende:
Jij maakt je eigen wc maar schoon..
Je mag dan natuurlijk zelf beslissen wat je doet. Echter een moord of stelen zal je duur te staan komen. Als het op zou zijn zou je in een wachtrij komen te staan..overigens ik denk dat dit idee in combinatie met een ander systeem zou moeten worden ingevoerd. Je zou het al op een (min of meer) zelfstandig land kunnen toepassen of in een beperkte mate kunnen toepassen..als het aanslaat volgen andere landen vanzelf. Binnen de korste keren heb je een wereld zonder oorlogen e.d.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als het product op dat moment op is, en ik zie dat de buurman het product wel heeft, en ik word jaloers?
Hoe komt me dat dan "duur te staan"....iedereen moet toch doen waar hij/zij het meest zin in heeft? Hebben we wel nog een betaalde politiemacht? Van wie krijgen zij hun loon dan? En hoe betalen we die?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:04 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Je mag dan natuurlijk zelf beslissen wat je doet. Echter een moord of stelen zal je duur te staan komen. Als het op zou zijn zou je in een wachtrij komen te staan..overigens ik denk dat dit idee in combinatie met een ander systeem zou moeten worden ingevoerd. Je zou het al op een (min of meer) zelfstandig land kunnen toepassen of in een beperkte mate kunnen toepassen..als het aanslaat volgen andere landen vanzelf. Binnen de korste keren heb je een wereld zonder oorlogen e.d.
En hoe gaat dit land handel met het buitenland drijven als de rest van de wereld nog gewoon geld heeft?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:04 schreef Spellmeista het volgende:
Je zou het al op een (min of meer) zelfstandig land kunnen toepassen of in een beperkte mate kunnen toepassen.
Waarom?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:04 schreef Spellmeista het volgende:
Echter een moord of stelen zal je duur te staan komen.
Goedemorgen, het is uitvoerbaar. Fijn dat jij de expert bent, maar die hebben we nu net even niet nodig omdat het resultaat van het idee hiervan helemaal niet vast staat. Dus al jouw opmerkingen over onuitvoerbaar en onmogelijk etc. kan je in de prullenbak douwen vanaf nu. Wij leren juist van kleins af aan dat alles mogelijk zou zijn..daarom hebben kinderen ook zoveel creativiteit etc. Als je ouder wordt wordt dit ingeperkt. Ik durf haast te zweren dat out of the box denken ook niet meer bij jou in het systeem zit. Je bent een ingebakken politieke Vanillekwark die in de ban is van de politiek en ze hebben jou compleet onder controle gezet. Wellicht werk je als wetenschapper of doe je werk in de ICT o.i.d. (heel misschien werk je zelfs voor de overheid).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:00 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Oke dan kloeder ik een openbare WC helemaal vol. Wie gaat dat schoonmaken, als ik het vertik?
*edit* Ik heb overigens zowel dat filmpje als ook andere artikels/documentaires over een zo'n soort principe bekeken/gelezen. Leuk om door een roze zonnebril over te filosoferen, compleet onuitvoerbaar in het echt.
Dus...ik mag het niet oneens met je zijn, dat is de conclusie?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:07 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Goedemorgen, het is uitvoerbaar. Fijn dat jij de expert bent, maar die hebben we nu net even niet nodig omdat het resultaat van het idee hiervan helemaal niet vast staat. Dus al jouw opmerkingen over onuitvoerbaar en onmogelijk etc. kan je in de prullenbak douwen vanaf nu. Wij leren juist van kleins af aan dat alles mogelijk zou zijn..daarom hebben kinderen ook zoveel creativiteit etc. Als je ouder wordt wordt dit ingeperkt. Ik durf haast te zweren dat out of the box denken ook niet meer bij jou in het systeem zit. Je bent een ingebakken politieke Vanillekwark die in de ban is van de politiek en ze hebben jou compleet onder controle gezet. Wellicht werk je als wetenschapper of doe je werk in de ICT o.i.d. (heel misschien werk je zelfs voor de overheid).
Overigens jouw poepwc wordt gewoon door een robot schoongemaakt.
Ik doe vage aannames omdat ik de uitkomsten niet weet. Jij schijnt die wel te weten. Althans dat meen je. Eigenlijk weet je helemaal niks. (ohw shit dat kan ik niet met zekerheid zeggen). Ik denk dat jij je beperkend opstelt namelijk..van dat kan toch niet bla bla..ik denk dat alles kan..klaar. Nu misschien nog niet anders in de toekomst wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:02 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Wel vreemd dat je bij mij telkens hamert op waar ik mijn mening op baseer, en jij ook telkens vage aannames doet.
En ik denk dat jij met je hoofd in de wolken zitquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:09 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik doe vage aannames omdat ik de uitkomsten niet weet. Jij schijnt die wel te weten. Althans dat meen je. Eigenlijk weet je helemaal niks. (ohw shit dat kan ik niet met zekerheid zeggen). Ik denk dat jij je beperkend opstelt namelijk..van dat kan toch niet bla bla..ik denk dat alles kan..klaar. Nu misschien nog niet anders in de toekomst wel.
Misschien wil Yoko Ono dat helemaal niet..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:10 schreef Vanillekwark het volgende:
En ik denk dat jij met je hoofd in de wolken zitleuk, dat idealistische geblaat, maar we schieten meer op met concrete oplossingen voor huidige problemen, ipv ons in een hotelkamer op te sluiten met Yoko Ono.
Waar kan ik die bestellen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:07 schreef Spellmeista het volgende:
Overigens jouw poepwc wordt gewoon door een robot schoongemaakt.
Een Yoko Ono-Robot dan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien wil Yoko Ono dat helemaal niet..
Neeh dat zeg ik helemaal niet. Teneerste het systeem zal ook moeten veranderen. Er zijn nog steeds wetten die waarschijnlijk op een soort basisprincipes gebaseerd zijn. Misschien is er wel politie jah of zijn er mensen met soortgelijke taken zonder wapens e.d. Gevangenissen zijn er ook nog gewoon nog steeds. Dus als jij ff lekker je buurman een kopje kleiner wil maken kunnen ze je nog steeds vast zetten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Hoe komt me dat dan "duur te staan"....iedereen moet toch doen waar hij/zij het meest zin in heeft? Hebben we wel nog een betaalde politiemacht? Van wie krijgen zij hun loon dan? En hoe betalen we die?
Of gaan we dan openbare lynchpartijen krijgen van de gewone bevolking? Lijkt me niet echt meehelpen naar die ideale wereld zonder oorlog en alleen maar vrede.
Mensen zijn creatief genoeg om met oplossingen te komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:
In theorie klinkt het leuk, hoor, maar er zitten nog veel te veel haken en ogen aan om ook maar in de buurt van realistisch te kunnen komen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vraag me af waar je alle grondstoffen vandaan wilt halen die nodig zijn om iedereen datgene te geven dat hij/zij wil hebben.
Waarom over zo'n lange tijd. Waar is dat op gebaseerd? Wie zegt niet dat wanneer het systeem wordt ingevoerd dit binnen 5 jaar al kan gebeuren?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus pas over 500 tot 900 jaar gaan we dat realiseren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |