Tijn | woensdag 1 oktober 2014 @ 13:57 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen. ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() En weer open. | |
thenxero | woensdag 1 oktober 2014 @ 14:48 |
Reed er net nog, geen paal gezien ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 1 oktober 2014 @ 16:21 |
Fijne chaos door wat uitwijkende en remmende auto's op dit punt vanmiddag: https://www.google.nl/map(...)YOMMKkgIs-22g3_g!2e0 Omdat er op de middelste strook een bejaarde stond om linksaf te gaan.... Op de fiets! ![]() | |
NieuweNier | woensdag 1 oktober 2014 @ 16:33 |
Dan kijk je verkeerd ![]() Ze staan bij dit bordje: https://www.google.nl/map(...)1cQ8m2qNZLKG45WA!2e0 | |
Gwywen | woensdag 1 oktober 2014 @ 16:37 |
Niet zozeer een ergernis over weggebruikers maar over wegbeheerders die langs elkaar heen werken; wordt er een stuk doorgaande weg afgesloten wegens onderhoud, gaat de naburige gemeente de alternatieve route in die zelfde periode óók afsluiten. ![]() | |
dick_laurent | woensdag 1 oktober 2014 @ 16:58 |
Tja.... Ambtenaren ![]() | |
Fer | woensdag 1 oktober 2014 @ 20:50 |
Om de zoveel km snelweg momenteel een bord met wegwerkzaamheden en 90km, maar totaal niet duidelijk wat er is. Soms hooguit een afgesloten oprit, stukje vangrail dat mist of versmalde vluchtstrook. Maar verassing vorige week op N302 bij Zwaag, van 100 naar 90. Gevolgd door maar liefst een een flinke slinger naar de linker rijbaan, over een aardige hobbel heen dus en net geasfalteerd, dus lekker vettig wegdek. Dan versmalde rijbaan en zonder middenvangrail of gras naast de tegenligger rijden en natuurlijk weer terug over de hobbel en slinger naar rechts. En passant rijden we nu om het bord 70 heen wat op de normale rijbaan stond, omdat het stoplicht eraan komt. Dus zijn we gewend in heel Nederland dat zodra er een mm verandering op de weg is, de max snelheid gelijk te halveren. Mag je hier even een elandtest doen, op glad nieuw wegdek. | |
Pizza_Boom | woensdag 1 oktober 2014 @ 22:19 |
Oh, zo'n geval hebben we hier in de omgeving ook. Ene wegbeheerder sluit de weg van half september tot half oktober af en de andere het vervolgstuk van eind september tot eind oktober... ![]() | |
jeroen25 | donderdag 2 oktober 2014 @ 08:35 |
Misschien dat ze daar 's nachts werken maar 's ochtends de borden laten staan? Ik zie dat ook wel eens: een 90km bord, een paar km 'gewone' snelweg en vervolgens een einde 90km bord. Iedereen rijdt daar ook met 120 door. | |
twiFight | donderdag 2 oktober 2014 @ 10:11 |
Ik kwam 'm vorige week nog tegen zonder einde 90 bord. Volgens mij A6 of A27. Volgens mij moet je dan officieel 90 blijven rijden tot het eerstvolgende 'normale' snelheidsbord (meestal na een oprit) of kruispunt, maar die heb je op snelwegen niet, maar dat duurt vaak kilometers. Tijdens dezelfde rit kwam ik ook een afgesloten afrit tegen. Er stond een 70 km/u bord voor. Omdat ik remmen een beetje zinloos vind laat ik dan het gas los, maar ik was nog niet tot 90 afgezakt voordat de wegwerkzaamheden alweer voorbij waren. Ik minder altijd snelheid bij werkzaamheden, maar dat was echt zinloos. Zet dan het bord 500 meter eerder neer, als je toch wilt dat iedereen van 130 naar 70 gaat (overigens was het nacht en was er niemand aan het werk daar). | |
Fer | donderdag 2 oktober 2014 @ 18:44 |
Vorige keer gaf iemand mij een ![]() Naast mij een V70 Classic 2.5 Tdi en achter mij een V70 D6, waarvan zeker de Classic 2.5 geen leasebak was. En terug op dezelfde weg, laat mijn gas los omdat we richting een stoplicht komen en met 100 doorrijden daar echt geen optie was, komt naast me een Fiat Punto gewoon stug doorrammen op het laatste moment vol op de rem te gaan. En maar afgeven op leaserijders, omdat ze alles verkloten... | |
kikoooooo | donderdag 2 oktober 2014 @ 18:58 |
4 km gecorrigeerd te hard, 30 euro boete ![]() Kansloze kk boetes | |
BigSmurf | donderdag 2 oktober 2014 @ 19:08 |
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie. ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 2 oktober 2014 @ 19:11 |
had twee bekeuringen van 4 te hard om 1 uur 's nachts ![]() | |
Hyaenidae | donderdag 2 oktober 2014 @ 19:11 |
Hoezo was met 100 doorrijden geen optie? | |
Fer | donderdag 2 oktober 2014 @ 20:37 |
Omdat ie op oranje ging en zelfs met 200 we nog niet voor rood licht de kruising over waren geweest. Zelfs al sprong ie weer op groen, dan waren er zoveel auto;s daar te wachten, die trekken echt niet snel genoeg op zodat je met 100 kan doorkachelen. | |
Don-Leon | donderdag 2 oktober 2014 @ 20:53 |
Dit soort luie tjappies ![]() Naar mijn idee vertekent de video iets, het licht wat het deed was feller en het was nog wat donkerder. | |
Hyaenidae | donderdag 2 oktober 2014 @ 20:55 |
Oké, dan is het inderdaad niet echt snugger om vol op het stoplicht af te stormen. Tenzij lease want dan boeit het eigenlijk weinig of je uitrolt of gewoon vol op het gas gaat en daarna vol in de ankers. | |
twiFight | donderdag 2 oktober 2014 @ 22:38 |
Hoezo kansloos. Het is een gecorrigeerde snelheid dus in feite reed je nog harder en met de marge op snelheidsmeters waarschijnlijk zelfs meer dan 10 km/u sneller op de teller. Als je iemand kansloos wilt noemen dan kun je wel een lesje zelfreflectie gebruiken. Bovendien, als je alle boetes < 10 km/u te snel gaat afschaffen dan gaat men gewoon standaard 10 km/u (extra) te snel rijden. | |
twiFight | donderdag 2 oktober 2014 @ 22:42 |
| |
NoBody122 | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:01 |
Het geluid vertekent de video nog veel meer ![]() | |
Van_Poppel | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:05 |
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehad ![]() | |
BigSmurf | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:12 |
100 op de teller is 97 op de GPS, 130 is 125/126. Dus dat valt wel mee qua afwijking, ik reed waarschijnlijk 112/113 ofzo op de teller. Ik zei daarom ook zure boetes, niet onterecht. En eens in de zoveel jaar een kleine boete is in Nederland sowieso wel ingecalculeerd, maar alsnog is zo'n envelop in de bus altijd even een shit-momentje. ![]() | |
Ambrosius | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:12 |
Ligt aan je auto hoor, 111-112 kan ook al genoeg zijn. | |
Van_Poppel | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:22 |
Helemaal mee eens dat het zuur is. Toch is het niet onlogisch dat een dergelijke kleine overtreding met een relatief lage bekeuring wordt afgestraft. Het houdt je scherp. ![]() | |
Van_Poppel | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:25 |
Ik calculeer altijd 10% afwijking in mijn teller mee. Als de vmax 100 is, dan rij ik (mits het verantwoord is) 110. Tot nu toe geen bekeuringen in de bus gekregen. | |
twiFight | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:32 |
Nederlanders klagen wel over de torenhoge boetes, maar aangezien ze nog steeds volop uitgeschreven worden doen die boetes ons blijkbaar ook niet zo veel. Dat zal alles te maken hebben met pakkans. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb nog geen boete gehad, terwijl ik toch regelmatig ~10 km/u te snel ga. Zo'n boete in de bus is dus inderdaad een prima middel om een automobilist er aan te herinneren dat hij wel degelijk gepakt kan worden. Bijna iedereen heeft een smartphone en daar kun je het vrij nauwkeurig op aflezen. Dan weet je precies wat de delta is. Nadeel is wel (vind ik) dat je dat gaat incalculeren en je snelheid er op aanpast om zoveel mogelijk op het randje te gaan. Als je dan even die pedaal iets te ver indrukt, dan zit je wel gelijk over de limiet (ik calculeer zelf ook de wettelijke correctie in ![]() | |
BigSmurf | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:34 |
Laag vind ik wel relatief inderdaad. Boetes 0-15 km/h te hard mogen van mij wel wat lager op de snelweg (niet binnen bebouwde kom), en dan exponentieel harder oplopen bij >15 km/h. Je rijdt immers best weleens ongemerkt iets te hard. Het mag niet, dus een lage boete is prima, maar in andere landen is een minimale snelheidsovertreding vaak flink goedkoper. Een dikke snelheidsovertreding kost je daarentegen vaak evenveel geld als hier en dan in sommige gevallen ook nog punten op je rijbewijs (wat hier alleen geldt voor beginnende bestuuders). Wat mij betreft uit balans. | |
Van_Poppel | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:40 |
Dan komen we bij de discussie wat een lage bekeuring is. Een bankdirecteur lacht om een boete van 1000 euro. Een bijstandsmoeder kan een week niet eten bij een boete van 20 euro. Een inkomensafhankelijke boete zou een goede stap in de richting zijn om dat wat eerlijker te maken. | |
twiFight | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:45 |
Dan ga je toch over op een hele andere discussie. 'Eerlijker' vind ik dan ook een subjectieve term. Het klinkt misschien eerlijker, maar we zijn toch allemaal gelijk? Verschillende straffen vind ik echt niet per definitie eerlijker. Gaan we moordenaars dan ook verschillende straffen geven? 50% van de (verwachte) resterende levensjaren? Iemand van 20 die een moord pleegt 25 jaar de cel in, iemand van 60 5 jaar cel? Die discussie is zo snel nog niet gevoerd denk ik. | |
BigSmurf | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:56 |
Dat is zo'n discussie zonder einde inderdaad. Laat ik het zo zeggen, er zijn veel meer mensen die modaal verdienen of minder dan modaal dan die meer dan 2x modaal verdienen. Daarnaast zie ik inkomensafhankelijkheid in vrijwel alle gevallen niet als eerlijk, maar als succesjaloezie. | |
Van_Poppel | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:56 |
De overheid wil verkeersonveilig gedrag ontmoedigen door het opleggen van boetes. Een boete van 100 euro voor 20km te hard op snelweg komt voor een simpele loonslaaf (lees ondergetekende ![]() | |
BigSmurf | donderdag 2 oktober 2014 @ 23:59 |
Maar met de huidige bedragen is grof gezegd 98% arme sloeber en 2% rijke patser (lees: succesvol). Dus die 2% is in dat opzicht ook weer verwaarloosbaar. | |
Light | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:00 |
De landen met inkomensafhankelijke boetes passen dat, voor zover ik weet, alleen toe bij hogere overtredingen. Dus niet bij 4 km/h te hard, wel bij 40 km/u te hard. En een bankdirecteur wordt er vast ook niet vrolijker van als hij weer 20 euro boete moet betalen. Maar hij kan nog wel z'n brood blijven betalen, da's waar. | |
Catch22- | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:01 |
Don't do the crime ... | |
twiFight | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:01 |
'Rijke patsers'? Serieus, die post druipt van de jaloezie. Zo'n maatregel zal superpopulair zijn bij 'het volk'. Natuurlijk, de meeste mensen verdienen modaal of minder, die willen uit de onderbuik wel dat rijke mensen meer betalen. Nederland is toch sowieso al een land met mensen die tot aan het ziekelijke aan toe jaloers zijn. Maar wat is nou echt eerlijk? Eerlijk is geen absoluut begrip, maar een gevoel, een emotie. Denk jij dat iemand die een ton per jaar verdient die regel eerlijk zal vinden? Rijke personen betalen sowieso al meer belasting, nu ook nog meer boete? Zo'n maatregel is prachtig, vinden mensen die niet verder denken dan hun eigen directe belang. | |
Van_Poppel | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:02 |
Ik hoop toch dat 98% van de automobilisten een boete van 35 euro kan betalen zonder zich zorgen over het betalen van de huur/hypotheek te hoeven maken. | |
BigSmurf | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:06 |
Je moet het iets minder letterlijk nemen dan dat. Verder gewoon eens met twiFight. | |
twiFight | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:07 |
Nog los van inkomensafhankelijke boetes betwijfel ik of het uberhaupt een doorgrondend effect heeft. 50+ km/u te snel betekent zelfs rijbewijs tijdelijk kwijt. En dat gebeurt nu nooit meer zeker? Oh wacht, er worden toch nog regelmatig mensen gepakt. En zijn dat allemaal bankdirecteuren? Oh nee, eigenlijk allerhande soorten mensen. Dan kom je weer terug op de risico-analyse (pakkans x consequenties). Al zijn de consequenties nog zo groot, als de pakkans structureel laag is dan blijven mensen het risico nemen. Vooral omdat de kortetermijnbeloning (nu zeker weten lekker scheuren over de weg) in onze hersenen gewoon zwaarder gewogen wordt dan de lange termijnnadelen (een kleine kans dat je ooit een keer gesnapt wordt). Het is nu eenmaal een wetenschappelijk feit dat de kortetermijnbeloning veel aantrekkelijker is voor mensen. Zolang je die beloning ook niet blokkeert (m.a.w. een hoge pakkans realiseert) dan gaat geen enkele boete of straf echt zoden aan de dijk zetten. | |
Van_Poppel | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:10 |
Als rijk persoon mag je dus blijkbaar verkeersovertredingen begaan (en het risico lopen letsel te veroorzaken aan de overige verkeersdeelnemers) omdat je toch gemakkelijk die boete kunt betalen. ![]() Ik ben overigens helemaal geen SP-boy ofzo. Als je 2 ton verdient (in de private sector) dan zul je dat ook wel waard zijn. Helemaal niks mis mee. Maar op de openbare weg is het wel zo eerlijk dat verkeersonveilig gedrag voor iedereen op een proportionele wijze wordt bestraft. [ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 03-10-2014 00:17:32 ] | |
DX11 | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:19 |
Als ik 3 ton zou verdienen dan zou ik waarschijnlijk inderdaad ook vaker te hard rijden, want je merkt er dan toch niks van. Dus er is wel een punt hier.. | |
Pizza_Boom | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:21 |
Hier sla je de plank compleet mis. Je mag als rijkere ook geen overtreding begaan en je wordt op dezelfde manier bestraft. En hoe ga je dan bepalen wat proportioneel is? Immers, die rijkere betaald wel meer belasting en zal waarschijnlijk ook een duurdere auto rijden. Dus daarom maar minder boete, omdat hij al op andere manieren bijdraagt aan de staatskas? Of meer boete? En dan ook maar meteen meer kosten voor brandstof, hogere BPM, meer BTW, etc? Zodat hij straks exact evenveel kan doen als Jan Modaal? | |
Van_Poppel | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:31 |
Stel, je rijdt op een 50km-weg waar je makkelijk 70/80 kan rijden. Maar je weet dat je 100 euro kunt aftikken als je geflitst wordt. Dan is het toch oneerlijk dat arme bijstandsmoeders keurig 50 rijden omdat ze anders in de dikke shit komen en de Audi's en BMW's gewoon door gassen omdat zo'n boete aan hun reet roest... Maargoed, misschien is POL een betere plaats voor deze discussie. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:35 |
Wat is daar oneerlijk aan? Wat weerhoudt de bijstandsmoeder ervan werk te zoeken waarbij ze dat ook kan maken. Waarom rijdt de bijstandsmoeder eigenlijk auto, ze heeft toch geen werk... | |
Van_Poppel | vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:37 |
Vervang de bijstandsmoeder door een random persoon die 40 uur per week werkt voor 1200 euro netto per maand. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:16 |
Je weet wat ze zeggen: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen." What's next: een chauffeur vrijbrief geven om zo hard te rijden als die zelf wilt, omdat hij van zijn rijbewijs afhankelijk is en onder de modaalgrens zit? | |
Ridocar | vrijdag 3 oktober 2014 @ 02:22 |
Gewoon de boetes inkomensafhankelijk maken. (wat ik overigens een goed idee vind) Alleen, hoe doe je dat met een directiechauffeur? Nemen we dan het inkomen van de chauffeur, of van de directeur die achterin zit en de chauffeur maant harder te rijden? | |
Tijn | vrijdag 3 oktober 2014 @ 02:36 |
Dat hangt af van wie 'm betaalt lijkt me. | |
Buurpoes | vrijdag 3 oktober 2014 @ 07:42 |
En wat doen we met ondernemers met een sterk wisselend inkomen? Voor de inkomensbelasting mag je aanvragen dat je inkomen over drie jaar gemiddeld wordt, gaan we dat dan ook voor boetes doen? Kun je drie jaar wachten voor je weet hoeveel je moet betalen... Nee, teveel rompslomp. Verzin dan iets dat de boete bij thuiskomst al in de e-mail zit- lik op stuk. | |
Zorro | vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:55 |
Pas in Duitsland twee boetes op 1 dag. 12 km op de snelweg, 9 km in de bebouwde kom. In Nederland was dat vast duurder geweest dan 20+15 Euro. Daarom kansloos. | |
BigSmurf | vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:07 |
Iedereen wordt gewoon gelijk behandeld, want de boete is precies hetzelfde. Het aantal nullen op je bankrekening is compleet irrelevant. Hoe eerlijk wil je het hebben? Bovendien, hoe doe je dat dan met mensen die miljonair zijn, gestopt zijn met werken en dus in principe geen inkomen hebben? Ga je dan werken op basis van vermogen? En hoe doe je dat met ondernemers inderdaad? Zoveel haken en ogen hieraan, gewoonweg niet te handhaven. En in mijn ogen gewoon socialistische jaloezie. Als je zelf fully loaded was zou je nu fel tegen zijn. | |
Zorro | vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:14 |
Als alles (want dan moet je ook konsekwent/consequent/weet-ik-veel zijn) naar verhouding van inkomen duurder wordt, waarom zou je dan nog proberen meer te verdienen? De bedoeling is "Ik ga er op vooruit, dus ik kan nu meer, joepie!" en niet: "Ik ga er op vooruit, kut, nu wordt alles duurder". Daarom boetes voor iedereen gelijk. Net als de prijs van een brood. Of de belastingtarieven. | |
Yreal | vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:50 |
gaan we dat met cellstraffen ook doen? Ceo's korter dan bijstandtrekkers omdat hun tijd belangrijker is? | |
Spezza19 | vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:01 |
Boetes op basis van inkomen lijkt mij een prima idee… ![]() Mag zo snel mogelijk ingevoerd worden… | |
kikoooooo | vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:01 |
Ja leuk verhaal. Ik vind t kansloos. | |
Pizza_Boom | vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:10 |
Wel een goede. Ook een goede reden om de tarieven voor CEO's weer lager te maken, ze zijn immers al duurder in hun uren en zitten vaker volgepland, dus door ze harder te laten rijden, gaan ze meer werken per dag. | |
Fer | vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:50 |
Ingehaald worden in de mist, maar zodra de mist weg is en ik verhoog mijn snelheid, kan ik die auto's allemaal weer zelf inhalen. Ofwel: "Waarom zou je je snelheid aanpassen bij 100m zicht, ik rijd hier iedere dag 115." Een Fiat truttenschudder die voorbij komt op de rotonde, bijna op twee wielen overhellend door de 60kg overgewicht van de twee Anita's die erin zitten. Rijdend met een rokende peuk in hun verlopen, geblondeerde rotkoppen. Ruzie krijgen met de enige andere auto op de A7 terwijl we beide gewoon 120 rijden. Maar deze het nodig vind om met 5km verschil aan te komen en dan even snel in mijn dooie hoek blijven hangen. Vervolgens los ik dan maar het gas omdat ik ook wil inhalen en als ik erachter zit vertraagt ie tot 105. Dus haal ik hem maar in en weer door op 120, waarna exact dezelfde situatie nog een keer voordoet. Dit terwijl ik gewoon 120 op de cc wil rijden en deze kerel niet eens met een telefoon zat te spelen ofzo. | |
rumiii | vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:54 |
ff een keer extreem accelereren en (letterlijk en figuurlijk) achter je laten | |
Fer | vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:59 |
Nou eigenlijk begon het gelul bij de oprit al, waar die hem bijna in mijn kofferbak parkeerde omdat het van 2 naar in strook ging, vervolgens een bocht. Na de bocht komen we naast de snelweg en deed ik ff vol onderin. Kerel was nog net de bocht uit toen ik de snelweg op ging met 120. Na enkele km toch dichterbij gekomen omdat ie wat harder reed dan ik, om vervolgens als een soort insect om me heen te blijven zoemen. | |
dick_laurent | vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:18 |
Hij vond je gewoon leuk, snap de hints nou ![]() | |
twiFight | vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:21 |
Ik moet een klein beetje huilen van binnen omdat dit gewoon té herkenbaar is. Het stomme is, ik kan bij god niet achterhalen wat hier de reden voor is. Iemand die met 210 km/u over de snelweg jast vind ik een levensgevaarlijke complete idioot, maar ik snap tenminste nog waar dat goed voor kan zijn. Maar bij bovenstaand gedrag heb ik tot op heden nog nooit ook maar één reden kunnen bedenken waarom iemand daar ook maar iets mee opschiet. | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 02:07 |
Vandaag was er een marrokkaantje weer heerlijk debiel bezig. Ik reed in een erf in een woonwijk. Echt iets waar je langzaam moet rijden dus. Ik reed ongeveer 20km/u. Het was nacht dus langzamer vond ik niet nodig -- al twijfel ik er niet over écht stapvoets te rijden wanneer de omstandigheden erom vragen. Die marrokaan achter me zat echt onwijs bumper te kleven. Ook zat hij de hele tijd heen en weer te slingeren, alsof hij zijn banden F1 stijl probeerde op te warmen. Misschien zocht hik een plekje om in te halen. Op de meeste wegen (dijken, provinciale wegen, etc) begrijp ik dat en maak ik ruimte. Ik vind dat je in het verkeer geen schoolmeester gedrag moet vertonen en lekker iemand zijn vrijheid moet gunnen. Echter ging dit me veel te ver. Ik ga geen ruimte maken voor iemand die gaat scheuren in een woonerf ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 4 oktober 2014 @ 02:54 |
Bedankt voor het delen nieuwe nier. Het is gewoon discriminatie (vd politie) | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:56 |
Ik sta echt dramatisch stil in de file. Op de heenweg was er op de andere baan een caravan geschaard. Caravan in de bosjes en auto op zijn kop. Fucking aso's in de auto daar. Mensen reden heen en weer om de bestuurder te helpen. Ondertussen trokken er mensen volgas op terwijl er dus mensen over de snelweg liepen. Voor me wilde iemand oversteken. Ik remde de gozer naast me gas. Hij reed ze bijna aan. En sta ik dus dramatisch stil. Ik moet wel werken dus ben zelf een irritatie. Op parkings snel inhalen enzo en de hele tijd van baan wisselen. | |
Tijn | zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:58 |
Je bent dus lekker gehaast aan het rijden. Maar niet zo gehaast dat je niet even kunt Fok!ken. | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:02 |
Zowiezo zijn die onderzoeken altijd kansloos. Is het alleen voor de aansprakelijkheid van de verzekeraars, dan is de claim waarschijnlijk lager dan de totale maatschappelijke kosten van het stilleggen van die snelweg. Is het fataal dan is het toch niet meer op te lossen ![]() Maar het is ook klachtwaardig dat we niet gewoon 3e wereld stijl met 3 auto's in twee banen gaan of de vluchtstrook gebruiken ofzo... | |
Catch22- | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:02 |
wat is t ook een clown he | |
Messina | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:03 |
Volgens mij erger jij je constant als je in de auto zit. | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:05 |
Nou ja meer dan een uur doen over 1km is ook irritant. .. Ook echt zonder automaat. Lekker de koppeling vernielen ![]() | |
Tijn | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:07 |
Als je niet kan rijden wel ja. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:21 |
Da's nog niks vergeleken bij z'n medeweggebruikers. ![]() | |
Messina | zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:46 |
Ik maak me niet druk in de auto, hoor. Ik erger me ook alleen aan mensen die zich niet aan de regels houden en zodoende gevaarlijke situaties creëren. | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:21 |
Oh natuurlijk niet. Als jij 2 uur stil staat op de snelweg vind je dat niet vervelend ![]() Ik ben blij dat ik een leuk leven heb met dingen om te doen enzo ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:22 |
Nou ja ik laat hem niet stinken. Ik geef meestal zelfs geen gas bij. Maar file rijden is niet goed voor je auto... Of je brandstof verbruik... | |
Spezza19 | zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:34 |
Scooterrijders die van links komen en boos worden omdat je voorrang neemt ![]() Ik had ze aan moeten rijden.... Stelletje debielen | |
twiFight | zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:27 |
Ik heb wel het idee dat dat de enige manier is voor sommige mensen om eens op te gaan letten in het verkeer. | |
Messina | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:07 |
Natuurlijk is dat vervelend, maar gaat die file ineens over als ik me eraan ga zitten ergeren, dan? Die file blijft even lang ![]() Fijn dat jij een leuk leven hebt verder, hoor. Gun het je van harte. | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:12 |
Nou ja stress. Wat je baas ervan vindt enzo... En door te haasten heb ik toch veel tijd bespaard ![]() | |
dick_laurent | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:30 |
Niet waar, het is al lang bewezen dat men door te haasten statistisch nauwelijks significante tijdswinst boekt. Dus bullshit. Maar ach, why try to talk sense into you ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:32 |
Vanochtend een nieuw dieptepunt. Gemiddelde snelheid over 99% snelweg 46,3 km/h... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:53 |
Dan hou je geen rekening met omstandigheden. Op de vluchtstrook in de file rij je bijvoorbeeld echt sneller... Ook op een parallelweg. | |
Pizza_Boom | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:59 |
Parallelwegen zijn goud. Bijv. bij de A12, des tijds, toen de tunnels nog niet open waren, werkzaamheden, van 5 naar 1 rijstrook. En Pizza nam lekker de afrit en weer de oprit en reed met 80 langs de file. ![]() | |
Ridocar | zondag 5 oktober 2014 @ 15:01 |
Vrachtauto op een provinciale weg al slingerend en 50 rijdend. Leuk voor het tegemoetkomende verkeer... Wel even gemeld, want gevaarlijk rijgedrag. | |
CapnIzzy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:55 |
Niet 240 over de vluchtstrook gaan rijden ![]() | |
dick_laurent | maandag 6 oktober 2014 @ 17:38 |
Doe ik inderdaad niet nee. Zo hard kan mijn auto overigens niet eens ![]() | |
blup | maandag 6 oktober 2014 @ 17:50 |
Vanmorgen weer van die tankeiland hoppers en afslag/oprit nemers.. Helaas weer geen politie te bekennen die ze een halfuurtje ophoudt met een algemene controle. ![]() | |
twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 20:46 |
Daar heb ik nog niet eens zoveel problemen mee. 'Kost' mij hooguit een paar seconden extra en die persoon staat alsnog in dezelfde file. Wanneer de file oplost/eindigt rij je de afstand die hij won met dat geintje in een paar seconden weer dicht. Wat ik erger vind is dat die actie vaak ook neerkomt op met ~50 langs de pompen scheuren en met 80+ langs de parkeerplaatsen waar ook nog wel eens gezinnen met kinderen stoppen om even naar de WC te kunnen. Ik hoop niet dat ze politie tegenkomen. Een boom heeft veel meer effect. | |
BigSmurf | maandag 6 oktober 2014 @ 21:00 |
Wat is je probleem? Vaak genoeg is het niet eens sneller. En als het dat wel is, dan zijn zij slimmer dan jij. Wat hierboven wordt gezegd over dat scheuren ben ik het wel mee eens overigens. | |
opgebaarde | maandag 6 oktober 2014 @ 21:01 |
Vaak niet sneller ![]() Slimmer ![]() | |
Fer | maandag 6 oktober 2014 @ 21:03 |
Ik deed weleens een pakje kauwgom of krant kopen bij een tankstation, wat precies naast een wegversmalling lag, was incl. ff de winkel in nog altijd iets sneller dan in de file blijven staan. | |
Buurpoes | maandag 6 oktober 2014 @ 21:04 |
Als ik de slingerende fietsers (ik rij de meeste tijd met scooter op t fietspad) moet gaan melden, ga ik vier uur over mijn woon-werk-verkeer doen. ![]() | |
vannelle | maandag 6 oktober 2014 @ 21:10 |
Whut? Nu al stuk? ![]() | |
swollywood | maandag 6 oktober 2014 @ 21:53 |
![]() Als ze dat nu ff overal invoeren, dan kunnen ze heel wat rijbewijzen invorderen van die mafketels die volgas over de parkeerplaats jakkeren om een paar auto's op te schuiven in de file. | |
blup | maandag 6 oktober 2014 @ 22:19 |
Mijn probleem is dat het gevaarlijk is op tankeilanden en dat het 'haromica effect' extra versterkt word door dat pauper gedrag. Niks slims aan, gewoon asociaal en egoïstisch. Iedereen heeft er last van. Is het dadelijk de bedoeling dat de file ook op de parkeersplaatsen en tankstations is? | |
BigSmurf | maandag 6 oktober 2014 @ 23:06 |
Snelheid omlaag op de eilanden, klaar. Harmonica-effect ja, maar die heb je sowieso in Nederland met alle op- en afritten. Ik doe het vrijwel nooit, heeft vaak toch niet echt zin qua tijdswinst. Maar van die controles vind ik zo'n bullshit. Ga je even je blaas legen of een bak koffie halen, sta je daarna nog een half uur bij zo'n controle te wachten, omdat we mensen die een sluiproute pakken willen ophouden. Doe normaal. | |
Jiang153 | maandag 6 oktober 2014 @ 23:37 |
Wat is een tankeiland? | |
#ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 23:46 |
Zaterdag iemand die compleet door het lint ging. Begon met bumperkleven, maar toen-ie er voorbij kon (ja, dat duurde even ![]() ![]() | |
twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:21 |
Hurray for dash cams. | |
kikoooooo | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:24 |
Ik begrijp niet dat mensen zich ergeren aan mensen die een stukje afsnijden via het tankstation. Ik lach daar alleen maar om, want t maakt geen reet uit. Of je moet een lekkere parallelbaan pakken, dat wil nog wel eens iets voordeel hebben. | |
Ridocar | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:36 |
Normaal gesproken zou ik het ook laten gaan. Als 'ie alleen 50 reed was het irritant, nu was het met dat geslinger gewoon gevaarlijk. Ik moest op een gegeven moment afslaan, maar ik vreesde voor de veiligheid van het andere verkeer. Gewoon omdat je met +30 ton gewoon rechtuit moet rijden. Niet tof als je daarmee ongelukken maakt. Daarnaast staat het gewoon niet professioneel. | |
Ridocar | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:44 |
Ik had met de luxe wagen een experimentje gedaan. Je kent wel het treintje op de linker rijstrook. Deze keer zat ik achter een Audi die zeker een meter of 150 achter zijn voorganger reed. Dus ik ernaast gaan rijden. (Nee, niet inhalen. zoveel haast had ik niet eens) Audifiguur vindt dat blijkbaar niet leuk en besloot gas te geven. Dus weer erachter... Gat dicht, missie geslaagd. (En Audirijder waarschijnlijk ook blij, want die stomme gast met de Fiesta van z'n vriendin die 'm probeerde rechts in te halen heeft dat lekker niet kunnen doen) | |
Ridocar | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:50 |
Voordringen bij de kassa doe je toch ook niet? Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Wegwerkzaamheden en natuurlijk "moeten" hele volksstammen toevallig langs het tankstation. Hetzelfde bij afgekruiste rijstroken. Ik ga altijd vroeg naar de rijstrook die open blijft, maar ook hier heb je mensen die zelfs voorbij de kruizen gewoon door blijven rijden. | |
Jiang153 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:19 |
| |
jeroen25 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:22 |
Echt ergerlijk, dat kruis betekent immers dat die strook voor mij gereserveerd is. | |
4EverBlackEyed | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:31 |
Mensen die inhalen, maar zich dan bedenken en dan ineens moeten invoegen, terwijl er achter mij een lege ruimte is van circa een km. Nee, ga weg. Hetzelfde met er snel nog even voorschieten, terwijl er achter mij nog zat ruimte is. | |
DroogDok | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:34 |
Je mag tot aan het kruis doorrijden, dat jij al een kilometer van te voren naar rechts gaat moet je zelf weten natuurlijk. Heeft niks met voordringen te maken. | |
Pizza_Boom | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:35 |
Euh, nee. Je moet voor het kruis eraf zijn. | |
DroogDok | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:36 |
Precies, tot aan het kruis, niet meer eronderdoor. | |
Ridocar | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:47 |
Dus jij bent een van die mensen die vlak voor een afgekruiste rijstrook 'm erin hoekt? Leg mij dan even uit hoe je dat kortzichtige "het is niet verboden dus mag het" kan rijmen met normaal sociaal rijgedrag. Het staat gewoon niet. | |
Pizza_Boom | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:56 |
Je moet hierin denk ik het onderscheid maken tussen mensen die 2x zo hard als de rest langs jakkeren en hem erin trappen en de mensen die ongeveer even hard als de rest rijden en zo tussen de pijl en het kruis rustig invoegen. | |
DroogDok | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:16 |
Ik hoek hem nergens in, ik rij qua snelheid met het verkeer op de andere rijstrook mee en zoek een gaatje vlak voor ik bij het kruis ben en voeg dan netjes in. Jij bent dan zeker zo'n idioot die bij een ritsstrook op de bumper van zijn voorganger kruipt zodat er niemand voor je zal invoegen? | |
Ridocar | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:28 |
Neuh, ik probeer altijd een bepaalde snelheid vast te houden en laat altijd zo'n twee auto's tussenruimte over, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Ja, ook dan wordt er gehoekt. De keren dat iemand netjes richting aangeeft en normaal invoegt vlak voor een kruis is zelden. Jij bent dus blijkbaar netjes genoeg om dat rustiger te doen als wat ik normaal gesproken zie. Ik word trouwens gewoon per uur betaald, dus ik heb geen probleem met invoegend verkeer, zelfs niet als men methode hoeken-voor-het-kruis toepast. Maar het staat zo ikke-ikke, en dat geeft mij een bepaald idee hoe zo'n bestuurder (niet jij dus) zichzelf boven het andere verkeer stelt. | |
DroogDok | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:29 |
![]() | |
BigSmurf | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:17 |
Bij de kassa wissel je nooit van rij, in de file is dat sociaal geaccepteerd. En bij de kassa heb je ook mensen die zodra er een kassa bij komt, meteen als eerste daar gaan staan, terwijl ze eigenlijk achteraan stonden in een andere rij. Zegt ook niemand wat van. Zo zie ik die tankstations een beetje. Ik maak me er niet druk om, laat die mensen lekker gaan. Voorbij de kruizen door blijven rijden is ook aso, net als de vluchtstrook pakken. Anderzijds rij ik wel gewoon door tot 2-300 meter voor het kruis en voeg dan rustig in. Vaak komen er dan nog een aantal auto's je voorbij gejast om hem ertussen te hoeken. Ach ja. | |
Pizza_Boom | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:28 |
En dan is het lachen als ze tot stilstand komen en het zooitje weer gaat rijden. Komen ze er niet meer tussen. ![]() ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:57 |
* Spezza19 rijdt ook altijd door tot tussen pijl en kruis.... Ik vind het altijd leuk om te zien hoe mensen dan het gat expres gaan dichtrijden... ![]() Prima hoor. rijd ik nog even verder dat ik 4 auto's voor je pas invoeg...^O^ En als dat niet lukt, ach, ik rijd in een gebakje, dus dan snijd ik je gewoon af in je dure auto... Stoppen doe je toch echt wel.. ![]() En nee, gelukkig heeft het nooit zo ver hoeven komen, omdat er andere weggebruikers zijn die de regels wel kennen en netjes wat ruimte laten... ![]() Dat mag ook gezegd worden ![]() | |
CapnIzzy | dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:12 |
Topmentaliteit deze ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:16 |
Kunnen we weer ontopic in plaats van lekker uitlokken, trollen en daarop happen? Want ik zie alweer waar dit op uit gaat draaien ![]() En laat je weer niet foppen door het vraagteken achter bovenstaande retorische 'vraag'. | |
twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:26 |
Merken jullie ook suf gedrag rond coffee shops? Er zit hier een straat verderop een en het is echt elke keer hetzelfde. Mensen rijden als idioten, rijden soms een half uur lang rondjes op die straat (eigenlijk altijd in auto's met een lekke uitlaat) en men lijkt spontaan he-le-maal niet meer te kunnen parkeren. | |
dick_laurent | dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:11 |
Mensen die blowen zijn sowieso meestal: ![]() Ik verwacht derhalve ook weinig soeps van hun weggedrag. | |
Fer | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:38 |
Dat is hier meer bij de Pizzatent waar alle pizza's 5¤ zijn. Ook altijd groepjes voor de deur, scooters enz.. | |
jeroen25 | woensdag 8 oktober 2014 @ 02:00 |
Bejaarden die 65 rijden op een 80 weg. ![]() Wel netjes afstand gehouden en niet bumpergekleefd. ![]() | |
Ridocar | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:57 |
Op de A20 achter een tweepaardstrailer. Met 60 km/h.... Grmbl. | |
Fer | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:10 |
Een donkergroene Canta die 30 voor je rijdt met 1 achterlicht. Dat ding is zo smal, dat de achterligger die 10cm achter je kofferklep rijdt, helemaal niks ziet en zich afvraagt waarom jij nou 30 rijd. Blijft natuurlijk 10cm achter je rijden. | |
BigSmurf | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:22 |
Dit is al klachtwaardig genoeg. | |
Jaimy_Luca | donderdag 9 oktober 2014 @ 13:13 |
De man die mij nauwelijks ruimte gunde bij een wegblokkade. Rechte weg en op mijn weghelft de vuilniswagen. Net na een bocht stopte hij om de containers te doen, ik zat er toen te dicht achter om er langs te gaan. Ik wachten, deed hij alle containers een voor een. Stukje opgeschoven en ik zag een paar auto's mij en de vuilniswagen inhalen. Ik besluit er gelijk achteraan te gaan. Iemand die van de andere kant komt kan dat prima zien en even inhouden of wachten (oftewel anticiperen). Maar de tegemoetkomende auto liet erg weinig ruimte voor me over. | |
Buurpoes | donderdag 9 oktober 2014 @ 13:37 |
Het obstakel staat op jouw weghelft, dus jij moet voorrang verlenen. Blijkbaar nam jij voorrang, terwijl je het niet had. | |
Luxuria | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:06 |
En terecht. | |
knep | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:22 |
Al die kansloze mongolen die mij het onmogelijk maken om op de cruisecontrol te rijden ![]() Stelletje kneuzen met hun snelheidswisselingen continu tussen 110 en 140. | |
jeroen25 | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:42 |
Zet je CC op 110. | |
Luxuria | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:51 |
Mensen die stug 90 km/h, 5 meter achter een vrachtwagen blijven rijden terwijl de rest van de snelweg vrij is ![]() | |
Jaimy_Luca | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:53 |
Ik ging de rest even snel achterna. Die had hij al aan zien komen, dus had hij op de komende auto's moeten anticiperen en niet expres tot het bijna niet meer kon door moeten rijden. Ik doe dat andersom ook, ook al heb ik eigenlijk voorrang. Soms heb je mensen die er nog even snel door willen. Prima, ik anticipeer daarop en laat ze voor. Ik weet van de regel dat als er iets op mijn weghelft staat ik er rekening mee moet houden, maar ik zat er (vanwege de bocht) te dicht op en kon er niet langs kijken. | |
Jaimy_Luca | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:55 |
Ik verwijt hem ook niks, maar dit topic heet niet voor niets irritaties in het verkeer. | |
jeroen25 | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:56 |
Je irritatie is dus eigenlijk de onoverzichtelijke situatie? | |
RealBizkit666 | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:26 |
Dat spaart brandstof... | |
Luxuria | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:26 |
Dat geloof ik best maar dat ziet er toch niet uit... En daarbij zien ze helemaal niks als die vrachtwagen opeens moet remmen, zo dicht zitten er erachter. | |
Jiang153 | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:25 |
Dat ziet er niet uit ![]() Zolang het maar veilig is. Was altijd zo kut tijdens rijlessen die vrachtwagens inhalen. Ik hinder niemand als ik erachter blijf hoor | |
Leandra | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:34 |
Even voor degenen die denken dat het geen probleem is om in de auto te appen:![]() | |
twiFight | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:55 |
Klopt, maar het zou voor die mensen een stuk verstandiger zijn om voldoende afstand te houden op de vrachtwagen. Zowel voor het zicht als voor het optijd kunnen stoppen. | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:56 |
Als mens accepteren we een bepaald risico. We weten allemaal dat appen en rijden gevaarlijk is, maar het risico blijft beperkt. Met veilige auto's durven we dat dus. Op een motor niet. | |
Mano_ | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:01 |
Dodelijke ongelukken door iets onbenulligs als berichtjes sturen een beperkt risico noemen ![]() Ga aub met de bus... | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:53 |
Ik noem het niet onbenullig. Ik leg uit dat we als mens een bepaald risico accepteren. Worden auto's veiliger dan compenseren we op andere manieren. (Alhoewel ondanks die compensatie autorijden nog steeds veiliger worst) | |
Buurpoes | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:02 |
Wat mij betreft mogen appende automobilisten hun rijbewijs door de shredder halen. Rijden = opletten, niet rommelen met andere zaken. | |
dick_laurent | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:06 |
1000000% eensch! | |
Mano_ | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:15 |
Het sturen van een berichtje is zo belangrijk dat je daar andermans levens voor op het spel wil zetten? Auto's worden niet veiliger gemaakt zodat men extra risico's kan gaan nemen maar juist om risico's te beperken. Figuren met een instelling zoals jij die hier laat zien doen al het harde werk van ingenieurs teniet en veroorzaken onnodig gevaar voor mensen die wel enig gevoel voor verantwoordelijkheid hebben en hun leven lief zijn. Je lijkt wel een drankrijder ![]() | |
Leandra | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:43 |
Je veilige auto beschermt vooral jou... En wat het lot van de appende bestuurder is boeit me niet gek veel. De willekeurige voorbijganger echter, die door de appende bestuurder in z'n veilige auto geraakt wordt boeit me wel. | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:43 |
Ik zeg niet dat het goed is. Het is wel een bekend psychologisch fenomeen. | |
Fer | donderdag 9 oktober 2014 @ 20:43 |
Meer gas geven, dan remmen ze eerder. | |
Pizza_Boom | vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:57 |
Dan nog zit jij fout. Je praat over anticiperen, maar de enige die niet geanticipeerd heeft op de situatie, ben jij. Als jij de weg niet had kunnen overzien, had je eerst achter de vrachtwagen moeten stoppen om te kijken of er ruimte was, in plaats van stomweg door te rijden. Voor hetzelfde geld was je een voorrangsvoertuig tegen gekomen... | |
caspervc | vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:16 |
Gisteravond weer op de A2.... Amsterdam - Utrecht Na 19u mag je daar 130, dus ik mik de CC op 135 en gaan met die banaan! Echter, het gros blijft in baan 1,2 en 3 100 / 105 kachelen en het is me meerdere keren gebeurd dat mensen in baan 4 (de één na linkse) met 108 ofzo aan t inhalen zijn of ineens knippertje aan en naar links komen... levensgevaarlijk! Kan rijkswaterstaat niet bij dynamische snelheidslimiet continu op de matrixen boven de weg de snelheid aangeven? Zou heel wat gevaarlijke situaties schelen! | |
Tijn | vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:22 |
Ik begrijp er inderdaad ook nooit wat van dat iedereen als een zombie 100 blijft rijden op wegen met dynamische maximum snelheden. | |
BigSmurf | vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:24 |
Te duidelijke snelheidslimieten levert minder vulling voor de staatskas op. | |
Martijn137 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:40 |
hoezo ? hier is het duidelijk dat je harder mag rijden na een bepaalde tijd dus dat levert de staat alleen maar minder op als iedereen als een zombie 100 blijft rijden.... ![]() snap zoiezo niet waarom mensen dat doen ![]() ik vind het in ieder geval gevaarlijk aangezien ze dus laten blijken niet op de borden te letten.... ![]() | |
Fer | vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:57 |
Het is zuinig, rustig, scheelt amper tijd en je hoeft niet meer op te letten dat je weer 100 mag. | |
kikoooooo | vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:01 |
zoiezo ![]() | |
dick_laurent | vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:12 |
Net onderweg naar Maastricht ergens onder Eindhoven, een of andere pipo die op de tweebaans weg ein-de-loos links bleef rijden en ook flink onder de tmax. Terwijl er fucking niemand op de rechterbaan reed.... ![]() Ben geen voorstander van rechts inhalen, maar na enkele minuten erachter te hebben gereden en knipperen heb ik dat toch maar gedaan. Vervolgens zag ik in mn binnenspiegel dat pipo nog steeds gewoon links bleef doorrijden. Echt.... Wtf | |
Pizza_Boom | vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:35 |
Als je dat soort gasten een keer of wat tegen bent gekomen, word je daar heeeeel makkelijk in en ga je niet eens meer van je gas af. Gisteravond ook eentje, ik reed op de A22 richting de A9 ri. Alkmaar, ging er eentje al voor het viaduct over de A9 naar links, vanaf daar heb je nog iets van anderhalf km voordat die rechter rijstrook daadwerkelijk uitvoegstrook voor het tankstation wordt... Daar zijn nu werkzaamheden, dus reed er 90, maar na de werkzaamheden weer naar 120. Andere figuur bleef iets van 90 rijden. Doe ik niet eens meer moeite voor... | |
NieuweNier | zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:22 |
Er is een irritatie waar ik dagelijks gek van wordt, maar die ik nog niet gepost heb: mensen die zich niet kunnen gedragen tijdens het parkeren. Een tijdje geleden was het aan het regenen als een malle. Het was zo'n parkeerplaats met overal vakken en een pad in het midden. Je kon er maar aan 1 kant uit. Precies toen ik weg aan het draaien was ging er iemand in mijn draaicirkel dubbel geparkeerd staan. Het regende als een malle dus ik wilde niet naar buiten lopen. Toen ik echt een paar cm van zijn bumper zat toeterde ik. Geen reactie. Weer toeteren. Geen reactie. Natuurlijk was het een bejaarde man. Ik was hem echt helemaal zat. Gewoon iets van 5 seconden die toeter ingedrukt. Nog steeds zit hij lekker vooruit te kijken. Ondertussen ontstond er een hele file achter me. Die mensen begonnen ook te toeteren. Ik ben toen maar weer terug in mijn vak gereden. Iemand anders is toen helemaal op die man geflipt. Toen reed hij wel weg. ![]() Maar als er 10 keer ofzo getoeterd wordt ga je toch om je heen kijken ![]() ![]() Ook extreem storend vind ik mensen die ziek veel ruimte overlaten bij het parallel parkeren op een drukke straat. Echt gewoon precies drie kwart auto tussen elke auto. Zo inefficiënt. Je moet hem gewoon met een vinger ruimte neerzetten. En Waneer het druk is desnoods een halve cm... | |
Jofunu-kun | zondag 12 oktober 2014 @ 03:23 |
En dan vervolgens klem komen te staan en er niet meer uit kunnen? Nee dank je.. Dan toch liever 30cm ruimte om m'n bumper te sparen.. En vakparkeren: Doe het achteruit, het scheelt je zo veel ergernissen bij het willen uitrijden.. | |
Jofunu-kun | zondag 12 oktober 2014 @ 03:25 |
105 op de teller, cruise erop, en lekker laten rollen ![]() Voor mij is het gewoonte geworden aangezien ik met de touringcar toch ook niet harder als 100 kan en mag.. | |
Jofunu-kun | zondag 12 oktober 2014 @ 03:29 |
A20 is ruim zat om in te halen? | |
Ridocar | zondag 12 oktober 2014 @ 07:27 |
Ik mag niet inhalen, combinatie van dik 25 meter... | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 10:13 |
30cm is ook prima hoor. 50cm ook. Maar geen 250cm. ![]() En ik moet inderdaad leren achteruit parkeren ![]() | |
twiFight | zondag 12 oktober 2014 @ 17:20 |
Het hangt er ook vanaf in welke volgorde mensen daar parkeren he. Het gaat echt niet perfect in volgorde van links naar rechts of zo. Als er twee autos staan met een gat van 7 meter er tussen, dan maakt het niet uit hoe je parkeert, maar dan heb je gewoon een teringgroot gat er tussen. Daar kun je dan zelf ook weinig aan doen, 2 autos past toch niet (tenzij je twee smarts hebt). Mensen die anderen klem parkeren onder het motto "die ander zoekt het maar uit" mogen van mij overigens aan het Zyklon-B, samen met de familie +/- 1 generatie. | |
Wijnand_Bierenstein | zondag 12 oktober 2014 @ 17:31 |
was het een vrouw of een bejaarde? | |
MaximumRush | zondag 12 oktober 2014 @ 17:50 |
Nee, dankje. In Nederland hebben ze er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk auto's op een zo klein mogelijk stukje te parkeren. Ik ben het inmiddels zat. Werd helemaal gek van alle krasjes en putjes van andere auto's en heb nu m'n auto laten polijsten en neem gewoon overal waar er te weinig plek is 2 parkeerplaatsen in beslag. Dan word ik maar als een klootzak gezien. Polijsten kost me zo'n 4 boetes, dus dat maakt me verder ook niet uit. | |
dick_laurent | zondag 12 oktober 2014 @ 18:10 |
Het was donker, op een onverlichte snelweg... kon het dus niet zien. Maar zal me niks verbazen ![]() | |
Viezze | zondag 12 oktober 2014 @ 18:30 |
Op veel plekken is achteruit inparkeren haast nog makkelijker dan vooruit, en bovenal veiliger. Het is eigenlijk jammer hoe ze het leren met rijlessen. Je krijgt er totaal geen gevoel voor, maar leert allemaal regeltjes waarmee je die auto precies in een vak kan krijgen. Zodra je in een andere auto stapt of een keer andere omstandigheden treft heb je daar weinig meer aan. | |
Fer | zondag 12 oktober 2014 @ 18:40 |
Hier bij de winkels in de buurt, hebben ze parkeervakken van 1,95m. Daar komen ze mee weg, omdat boven de winkels woningen zijn, dan is het toegestaan smallere plekken te bouwen. Maar een beetje middenklasser past dus niet eens met de spiegels binnen een vak. Dan wordt het dus vanzelf een zooitje, iedere dag opnieuw. | |
twiFight | zondag 12 oktober 2014 @ 19:17 |
Om eerlijk te zijn had ik een hekel aan die regeltjes tijdens het parkeren, want ik was meer bezig met de regeltjes dan om daadwerkelijk die auto goed het vak in te krijgen. En daar had ik 1 seconde na het klaar zijn met lessen al geen donder meer aan. Ik huur vaak autos en heb in de tijd in bv. een Picanto als ook in een Quashqai gereden. En het parkeren gaat echt compleet anders. Maar wanneer je huurt heb je het gevoel nog niet bij de auto. Boeiend, ik steek wel een keer extra. Kleine auto's parkeren is wel veel makkelijker, maar die Quashqai had dan weer sensoren + camera's. | |
Ridocar | zondag 12 oktober 2014 @ 19:22 |
Met 80 achter een streekbus rijdend. Wegwerkzaamheden. 90 stond aangegeven. En de bus gaat onverminderd naar een busstrook, vlak voor het punt waar het verkeer vlak voor mij stil staat. Ondanks de afstand had ik onmogelijk kunnen zien wat er voor de bus gebeurde. Had ik er vlak achter gereden, dan was ik waarschijnlijk achterop geklapt. Maakt maar eens duidelijk dat afstand houden een must is dat sommigen vergeten. Ik doe het altijd. En natuurlijk een enkeltje Syberië voor die buschauffeur gewenst, al had 'ie waarschijnlijk niet in de gaten dat 'ie gevaarlijk bezig was, ook omdat met 80 langs een stilstaande file rijden ook niet echt handig is.d [ Bericht 21% gewijzigd door Ridocar op 12-10-2014 19:31:16 ] | |
j669 | zondag 12 oktober 2014 @ 19:49 |
Dat is echt de omgekeerde wereld, die buschauffeur heeft op dat moment geen enkele verplichting naar jou toe. Als jij echt voldoende afstand hield, dan had je ook nog tijd genoeg om er op te anticiperen. Als die busstrook er niet had gelegen had jij net zo goed met 80 kmh in de ankers gemoeten. | |
jeroen25 | zondag 12 oktober 2014 @ 20:52 |
Wat had die buschauffeur dan moeten doen? Een van de passagiers door de achterruit laten gebaren dat je moest remmen? | |
jeroen25 | zondag 12 oktober 2014 @ 21:09 |
Met allemaal regeltjes bedoel je dingen als rechts sturen als je de achterkant van je voorganger in je rechts-achter raam ziet en weer links sturen als je de stoeprand in je linker spiegel ter hoogte van je spatbord ziet? Dit zijn eigenlijk simpele geometrische manieren om te bepalen of jouw achterkant al voorbij de achterkant van de voorganger is en wat je afstand tot de stoeprand is. Die kun je in iedere voorwiel-gestuurde auto toepassen, je zult dan wel de gebruikte hoeken moeten aanpassen aan de afmetingen van de auto waarin je rijdt. | |
Viezze | zondag 12 oktober 2014 @ 21:34 |
Ja die bedoel ik. Zijn toch wel redelijk specifiek per auto, omdat je afmetingen en draaicirkel er invloed op hebben. Maar wat ik bedoel dat het beter is als je er gevoel voor hebt, want dan gaat het veel sneller en dan maakt het op een gegeven moment ook niet zoveel meer uit in welke auto je zit. | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 21:46 |
Ik heb het vandaag een keer geoefend maar eigenlijk was het heel makkelijk. Ik bedoel je ziet in je spiegels gewoon Hoe dichtbij je zit en hoe je kan indraaien. Je draaicirkel is ook echt veel kleiner dus je hoeft niet te steken. Het is voor herhaling vatbaar ![]() | |
jeroen25 | zondag 12 oktober 2014 @ 21:47 |
Maar als je nadenkt over waarom die regeltjes zo zijn dan kun je toch bedenken hoe je moet aanpassen bij een andere auto? Met gevoel bedoel je denk ik ervaring. Die krijg je door nadat je je rijbewijs hebt regelmatig te rijden. Wat je bij de rijlessen leert is voor een groot deel training zodat je op het examen het achteruit parkeren goed doet en daar niet op zakt. [ Bericht 29% gewijzigd door jeroen25 op 12-10-2014 21:55:12 ] | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 21:48 |
Dat is echt te asociaal voor woorden. Doordat jij je auto netjes wilt houden moet een ander maar lopen? Het zou me niet verbazen als je het een keer bij de verkeerde flikt en je auto écht gemold wordt. | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 21:50 |
Ik had bijvoorbeeld geleerd wanneer je auto met de spiegel ergens staat insturen. Dat is echt onzin. De clue is gewoon kijken waar je naartoe wilt en die richting op sturen. Of kijken wanneer er ruimte is om in te sturen. Dan gaat het altijd goed. | |
jeroen25 | zondag 12 oktober 2014 @ 21:56 |
Ga jij eens meer je best doen op je getroll. | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 22:04 |
Oh kom op. Je auto op twee vakken zetten is ineens acceptabel wanneer de lak gepolijst is? | |
DroogDok | zondag 12 oktober 2014 @ 22:05 |
Het is een gebruiksvoorwerp..... | |
opgebaarde | zondag 12 oktober 2014 @ 22:11 |
Een troll is het nooit eens met de massa. | |
Mehari | zondag 12 oktober 2014 @ 22:15 |
Oh ja, ik heb een keer vreselijke ruzie gehad met een ouder echtpaar die hun auto vlak bij mij in de straat parkeerde op een manier dat daar dus geen 2de meer bij kon. Op mijn, ik dacht toch redelijk vriendelijk, gestelde vraag om de auto iets naar achteren te zetten zodat de vrije plaats inderdaad vrij was werd behoorlijk agressief gereageerd, waar ik me wel mee bemoeide. Tja, toen liep het nog aardig hoog op. | |
MaximumRush | zondag 12 oktober 2014 @ 22:33 |
Ik zeg ook niet dat het niet asociaal is. Maar so be it, ik betaal meer dan gemiddeld wegenbelasting, grotere motor dus betaal veel meer qua accijns. Niemand zal het met me eens zijn, maar ik vind dat ik genoeg betaal om daar recht op te hebben. Wanneer iemand mijn auto opzettelijk zou beschadigen heeft hij het juist bij de verkeerde geflikt, en ik kan je garanderen dat hij er niet heelhuids vandaan komt. | |
Ridocar | zondag 12 oktober 2014 @ 22:40 |
Gewoon afremmen zou een hoop schelen. Overigens is het als buschauffeur zijnde niet zo tof om een file voorbij te rijden met 80km/u verschil. Een bus die met volle snelheid van rijstrook wisselt vlak voor stilstaand verkeer is lastig omdat je nu eenmaal niet door een bus kan kijken. Ik snap dat jullie met je auto's in 40 meter stilstaan, maar ik heb met mijn combinatie een stuk meer nodig. Ik hield trouwens gewoon een hectometerpaaltje afstand (dus 100 m) | |
JF_ | zondag 12 oktober 2014 @ 22:44 |
Maar vaak wel een van de duurste gebruiksvoorwerpen die je hebt... | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 22:49 |
Oh bullshit. Ik betaal ook veel wegenbelasting omdat ik een zware diesel heb. Dat betekend niet dat ik zomaar overal mijn auto maag neerzetten. Ik betaal ook meer verzekering omdat ik jong ben. Dat betekend toch niet dat het ok is als ik mensen dood rij? En alsof je weet wie je auto gemold heeft. Wanneer je terug komt zie je alleen lek gestoken banden of ingeslagen ruiten ofzo ![]() | |
opgebaarde | zondag 12 oktober 2014 @ 22:51 |
Ik heb meer belasting als jou betaald en ik heb last van jou. Houd daar eens mee op. Trouwens, ik ben heel lief geweest en heb vorig jaar geen sinterklaas gevierd en heb zuinig gereden. Dus houd daar eens mee op | |
MaximumRush | zondag 12 oktober 2014 @ 23:23 |
Prima dat je dat bullshit vindt. Neemt niet weg dat ik twee plekken inneem bij parkeerplaatsen zonder ruimte voor in- en uitstappen. Jammer dan voor de mensen die dan iets verder moeten lopen. | |
NieuweNier | zondag 12 oktober 2014 @ 23:24 |
Het verbaasd me echt dat het nog nooit mis is gegaan. Ook geen boete? Je woont zeker niet in de stad ![]() | |
Jiang153 | zondag 12 oktober 2014 @ 23:27 |
En dan vinden ze het gek dat een bepaalde groep in de samenleving een slechte naam heeft ![]() Ik ben na een jaar nog steeds best kut met fileparkeren. Soms sta ik te ver van de stoep en soms dan raak ik het ![]() Zeker wel paar keer iemand anders z'n kar geraakt ![]()
![]() | |
MaximumRush | zondag 12 oktober 2014 @ 23:28 |
Ik woon in een stad met bijna 120.000 inwoners. En nee, ik heb nog nooit een boete gehad. Maar dat maakt verder ook niet uit, ik betaal liever een boete dan dat ik een kras of een putje op m'n auto heb. | |
MarokkaanseHeld | zondag 12 oktober 2014 @ 23:29 |
Waar ik mij wel aan irriteer hier in Amsterdam, zijn mensen met peperdure bolides, die gewoon niet goed parkeren, gewoon niet eens binnen de lijnen, en dan is die auto niet eens zo breed. | |
Leandra | maandag 13 oktober 2014 @ 08:45 |
Zo iemand zag ik pas bij Ikea ook dubbel parkeren, en ik snap je punt wel, maar als je zo'n geintje ook nog bij een twee parkeerplekken doet die het dichtstbij de ingang zijn dan vind ik het wel heel asociaal. Leuk dat je geen schade wilt, maar dan ga je maar ergens achteraan op het parkeerterrein staan, daar heeft niemand er last van dat je dat doet. Midden op een druk gedeelte van de parkeerplaats verdien je gewoon dat je klem gezet wordt. | |
DroogDok | maandag 13 oktober 2014 @ 09:50 |
Ook elke zondagochtend met het handje je auto wassen zeker? ![]() | |
Hartigan | maandag 13 oktober 2014 @ 09:53 |
Ik snap het dubbel parkeren wel. Zo'n beetje alle parkeerplekken in Nederland zijn veel te smal. Die zijn gebaseerd op auto's van de jaren '80, toen de gemiddelde wagen niet veel breder was dan 1,60m. Zelfs een Golf is nu al 1,80m breed en een Citroen DS5 of een BMW 5 serie gaat al richting de 1,90m. Daarbij worden auto's ook steeds langer. Tegenwoordig moet je op veel parkeerterreinen meerdere keren steken voordat je in of uit een vak kan rijden. Als er geen schade ontstaat doordat iemand zijn deur te ver open gooit, dan wel doordat iemand zijn bumper bij jou erin rijdt. Maar goed, zelf parkeer ik niet dubbel. Dan parkeer ik maar ietsje verder op waar het wel goed past en altijd met de neus naar voren. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedere grote auto bezitter daar altijd zin in heeft. | |
NieuweNier | maandag 13 oktober 2014 @ 10:08 |
Ik heb even de afmetingen van Den 5 serie en mijn mondeo vergeleken. De mondeo is net iets breder. Ik heb echter nooit problemen met ruimte aan de zijkanten met mijn auto. Je deur kan soms inderdaad niet helemaal open. So what, beter dan geen plekje. | |
BigSmurf | maandag 13 oktober 2014 @ 10:13 |
Zijn we hier allemaal parkeerknuppels ofzo? Het gemiddelde parkeervak in Nederland, op parkeergarages na, is breed genoeg voor een Hummer. Is het een smal vak? Zet je passagierskant dicht tegen de ander z'n passagierskant aan, zodat de bestuurder in ieder geval kan instappen. En ken je de lengte van je auto niet? Laat parkeersensoren inbouwen. Of ga oefenen. | |
Spezza19 | maandag 13 oktober 2014 @ 10:23 |
![]() | |
over_hedge | maandag 13 oktober 2014 @ 10:26 |
mensen die met 70km per uur op de snelweg rijden waar je 130 mag omdat ze met hun telefoon bezig zijn. ![]() | |
twiFight | maandag 13 oktober 2014 @ 10:26 |
Allemaal leuk en aardig, maar dan ga je er vanuit dat de rest ook binnen de vakken staat. En dat is lang niet altijd het geval. En als je tussen twee auto's in wilt parkeren en de een staat te ver naar rechts/voren en de auto aan de andere kant te veel naar links/achteren dan red je het gewoon niet. Nu zal ik altijd netjes parkeren, desnoods steek ik 40 keer, dat boeit me geen reet. Maar ik hou wel altijd voldoende afstand tot een van de voertuigen om zeker te zijn dat ik er ook weer uit kan. En de ene keer heb je dan een vuist ruimte over aan de andere kant en soms 3 meter. | |
Hartigan | maandag 13 oktober 2014 @ 11:24 |
Ik ben zuinig op mijn en andermans bezit. Maar dat geldt niet voor iedereen. Al vaak genoeg deukjes en krasjes gehad omdat mensen hun deuren met volle kracht opengooien of niet fatsoenlijk uit een vak kunnen rijden. Ze hebben zelfs weleens mijn bumper losgereden. Nooit een briefje op mijn voorruit gezien. Krappe plekjes zouden geen probleem zijn als iedereen hun eigen en andermans eigendommen met respect zouden behandelen. | |
MaximumRush | maandag 13 oktober 2014 @ 11:45 |
Een keer per maand met de hand laten wassen door een poetsbedrijf. | |
Pizza_Boom | maandag 13 oktober 2014 @ 16:40 |
De parkeervakkennorm is uit de jaren 70. Juist ja, toen heel Nederland met kevers en eendjes reed. Ik sta met een normale wagen al bijn een tegel buiten het vak bij ieder doorsnee vak van 5 30x30 tegels breed. | |
Spezza19 | maandag 13 oktober 2014 @ 16:42 |
ik weet niet in welk dorp jij woont, maar in veel steden zijn parkeervakken in de loop der jaren gewoon aangepast hoor… | |
Pizza_Boom | maandag 13 oktober 2014 @ 16:43 |
Overal waar ik kom hier in NH is het zo'n beetje 1,50 breed (5 tegels a 30x30). | |
Sounddragon | maandag 13 oktober 2014 @ 22:06 |
http://selectoo.nl/parkeerplaats-afmetingen-breedte-lengte.html | |
MaximumRush | maandag 13 oktober 2014 @ 22:24 |
Juist, minimaal 2,40m. Dat is dus echt veel te klein. Mijn auto is 1,90m breed, dus dan zou ik in de ideale situatie 50 cm overhouden wanneer de gene naast me ook precies in het midden zou parkeren. Aangezien half Nederland z'n deuren opengooit zonder rekening houden met de auto's die ernaast staan zou je eigenlijke van die hippe stootstripjes moeten hebben of elke maand je auto polijsten. Je lak is hoe dan ook de lul. | |
Sounddragon | maandag 13 oktober 2014 @ 22:37 |
Je gaat zelf in zo'n slagschip rijden toch? Mijn middenklasser is 1.72, en ik heb nergens last van. | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 oktober 2014 @ 22:44 |
1,90 is dan inclusief spiegels misschien. | |
Tijn | maandag 13 oktober 2014 @ 22:45 |
Precies. Het gros van de auto's is tussen de 1,60 en 1,80 m breed. Dan heb je echt wel genoeg ruimte om uit te stappen zonder dat je met je deur tegen je buurman aan hoeft te komen. | |
Jiang153 | maandag 13 oktober 2014 @ 22:46 |
Al dat gezeik over parkeerplaatsen ![]() Doe gewoon net als mij, wegrijden als je iets geraakt heb joh geen stress Die BMW M7s zijn wel gek breed zeg | |
Tijn | maandag 13 oktober 2014 @ 22:48 |
Misschien een BMW X5 ofzo. Dat soort wagens zijn wel 1,90 m breed. | |
swollywood | maandag 13 oktober 2014 @ 22:53 |
Mijn Saab 9-5 is 1,79 breed en ik heb ook nergens last van. Soms wel ff wat wurmen in een parkeergarage omdat er weer een huisvrouw haar Ford Ka o.i.d. zo geparkeerd heeft zodat ze met tassen en al in één keer in kan stappen, maar verder niet. ![]() | |
Sounddragon | maandag 13 oktober 2014 @ 22:54 |
Ik zit net te kijken bij een ekt slagschip; een GLK 350, en die is 1.84. Ik gok dat MR ook een plasser heeft van 40 cm. | |
MaximumRush | maandag 13 oktober 2014 @ 23:02 |
E60 heb ik. Die is 1.85, dus 5cm overdreven. M'n plasser is dan ook slechts 35cm. X5 is trouwens 1,95. | |
Pizza_Boom | maandag 13 oktober 2014 @ 23:04 |
Die parkeerplaatsen parallel aan de weg, daar mogen ze dan wel eens op controleren. Zelfs met een wagentje dat op de wielen gezien net niet in een 1,50 breed vak past, zijn er genoeg waarbij ik hem toch echt op de stoep heb gezet. Espace is 1,86 ex. spiegels. | |
MaximumRush | maandag 13 oktober 2014 @ 23:07 |
Het gaat er niet om dat ik m'n auto er niet in krijg in een krappe parkeerplaats, het gaat erom dat er amper ruimte is en veel mensen zomaar hun deuren open gooien. Ik hou altijd mijn deur vast tijdens het uitstappen zodat ik niet de auto naast me raak. Helaas hebben de meeste mensen daar schijt aan, dus heb ik er schijt aan om precies tussen de lijntjes te parkeren. | |
Jofunu-kun | dinsdag 14 oktober 2014 @ 02:30 |
Dat stond er niet bij vermeld ![]() Jou wil ik weleens tegenkomen, dan gaat het nog lang duren voor jij ingestapt bent ![]() | |
ecktebaas123 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 03:08 |
X6 1,98 ![]() | |
NieuweNier | dinsdag 14 oktober 2014 @ 03:56 |
Pfft 2438mm: ![]() Debiele auto trouwens voor consumenten. Maar de breedste productie "auto" ooit ![]() | |
DroogDok | dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:33 |
Ik heb bij parallelparkeren echt nog nooit een parkeerplek gezien van 1m50 breed. | |
Hartigan | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:07 |
De NEN-norm is enkel een richtlijn. Er bestaat geen wettelijk minimum voor de afmetingen van een parkeervak. De afmetingen kunnen dus letterlijk per straat verschillen - en dat is vaak ook het geval. Het is daarbij ook voor parkeergaragehouders en gemeentes (op parkeerterreinen) aantrekkelijker om zoveel mogelijk parkeerplekken te exploiteren - en dus onder die norm te zitten. Inclusief spiegels is de E60 trouwens bijna 2,10m. Dan klinkt een minimum van 2,40m volgens de NEN-norm opeens wel erg krap. | |
blup | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:18 |
![]() ![]() 2456mm | |
jeroen25 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:20 |
Hoe klein is je piemel als je daar in gaat rijden ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:42 |
Vanmorgen een knurft in zo'n Kia SUF met van die #*%&§%%-xenon die het wel geweldig vond om 15 meter achter me te blijven rijden op de snelweg.. Zelfs op de anti verblindingsstand was het nog niet te harden.. Maar effe mijn rechtvoet gelift totdat hij/zij/het me inhaalde.. Terreur is het.. En helemáál in zo'n hoge shitbak ![]() | |
Guppy | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:45 |
Sowieso lijkt t wel of NIEMAND z'n verlichting normaal heeft afgesteld. Allemaal op standje verblinden... ![]() | |
Tijn | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:49 |
Is dat zo? Ik zie soms een enkeling waar ik last van heb, maar over het algemeen is het toch wel prima? | |
blup | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:00 |
Inderdaad, valt me erg mee. toevallig van de week nog zo'n knakker achter me met aftermarket troep.. Maar verder heb ik 't een lange tijd niet meer gezien. | |
Guppy | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:02 |
Ik kom het erg vaak tegen, maar misschien erger ik me er ook teveel aan ![]() | |
Tijn | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:06 |
Ik zou op een ritje eens tellen hoeveel mensen je ziet waarbij het licht wel in orde is. Ik gok dat het vrijwel iedereen is. | |
twiFight | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:12 |
Plus dat het ook een andere reden kan hebben, bv. hoogteverschil of verschil in helling. Superirritant, maar die bestuurder kan daar ook weinig aan doen. Je ziet het ook heel duidelijk bij drempels en tegenliggers, dan krijg je ook altijd heel kort die lampen vol in je bakkes. Alles heeft een doelgroep. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:33 |
Ligt ook maar net aan je eigen auto. Mijn auto is erg laag en daardoor schijnen lampen sneller door de achterruit heen. | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:39 |
Das geen auto, dat is een hok. Een compensator, voor mensen met een kleine l. | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:41 |
Dat niet alleen, lampen komen ook steeds hoger te zitten. Kijk alleen naar het verschil in hoogte tussen de verschillende series transits of transporters... | |
dick_laurent | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:41 |
Xenon is echt een bitch inderdaad.... bijna elke keer als er zo'n toffe boi achter me rijdt of me tegemoet komt gereden met die shit dan moet ik echt moeite doen om niet compleet sneeuwblind te raken. Echt aso dat spul ![]() | |
BigSmurf | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:49 |
Xenon is de beste uitvinding voor de auto sinds de airco en cruise control. Als je van origineel xenon (niet aftermarket in golfjes met petjes) in een auto met normale verlichting stapt, dan merk je gewoon dat je met xenon veel beter zicht hebt. Bovendien is in de meeste auto's de hoogte van xenon verlichting niet zelf in te stellen, je ziet dan ook dat wanneer je de motor start, de lampen naar een bepaalde hoogte verstellen. Dat je als tegenligger wat meer last hebt van xenon is wellicht waar (ik heb er eerlijk gezegd nooit echt last van), maar verkeerd afgestelde non-xenon is veel erger. Oh, en: automatische dimmende spiegels. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:50 |
Jullie klagen over HID-verlichting. | |
Eix | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:13 |
Onzin. Zie http://www.verkeerskunde.(...)-2012-).26396.lynkx | |
Anthony9219 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:28 |
Ik moet zeggen dat ik er ook vaak last van heb. En dan niet alleen van aftermarket blauwe lampjes, maar ook gewoon mensen met gele/witte lichten. Ik kom ook heel vaak mensen tegen waar 1 van de lampjes omhoog staat, in je gezicht dus. | |
blup | dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:44 |
Je bedoeld LED koplampen. ![]() ![]() ![]() Je ziet ze als je er 'recht' in kijkt niet eens branden. Enkel de LED-ringen. ![]() | |
twiFight | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:00 |
Dat heb ik ook ja. Je hebt er nachtbrillen voor en die helpen hier best goed tegen. | |
Mehari | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:13 |
Natuurlijk heb je meer licht, heb ik ook als ik grootlicht aan zet. | |
jeroen25 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:36 |
Het gaat er om waar dat licht naartoe gaat. Als het omlaag naar het wegdek gaat dan hebben anderen er geen last van. Gaat het recht vooruit en iets omhoog dan verblind je anderen. | |
Sounddragon | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:39 |
Van dat hok achter me stonden ze gewoon goed, alleen als die units gewoon op een meter hoog zitten en ze snappen niet wat 2 seconden afstand is, is dat in een normale auto dus op binnenspiegelhoogte. Hellingshoek is gewoon hetzelfde als van een auto met halogeen. Overigens is de verlichting van SUV met halogeen ook irritant als hij op je bumper hangt, maar niet zo achterlijk als met xenon. | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:54 |
Toch echt dagelijkse kost. | |
BigSmurf | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:05 |
Techniek staat voor niks. ![]()
![]() | |
Tinos85 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:09 |
Je bedoelt de GL? GLK is die 'kleine'. GL is 1.93 meter breed, inclusief spiegels 2.14 meter. | |
Eix | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:30 |
Het is absoluut niet zo dat men anno 2014 nieuwe parkeerplekken ontwerpt met als maatstaf de kever of eend uit de jaren '70. Nu goed, nuance: uiteraard zijn er parkeerplekken die in een ver verleden zijn ontworpen volgens die oude richtlijnen en nog niet zijn aangepast. Maar dan is het een kwestie van fatsoenlijk inparkeren. In de flat van mijn vriendin is het ook altijd krap aan. Maar dat ligt dan vooral aan de muts van twee parkeerplekken verder die weigert haar auto fatsoenlijk in te draaien. ![]() | |
daNpy | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:37 |
Hoe meer plaatsen, hoe meer ¤ De gemeente maakt zich echt niet druk om een kras of een deuk op/in jouw auto. | |
NieuweNier | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:54 |
Nee. Hoe meer plaatsen hoe minder ¤. De wet van vraag en aanbod enzo. Wat je zelfs op de middelbare school leert. | |
NieuweNier | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:58 |
Het probleem was gewoon de hoogte van de Kia. Daardoor scheen het licht rechtstreeks in de oogbal van Sounddragon. Eigenlijk moeten alle auto's gewoon ongeveer dezelfde hoogte hebben en zonder suvs. Bij een ongeluk is dat veiliger omdat er geen auto's over elkaars sterke delen rijden en je hebt het lichtprobleem ook minder. Goede xenon in een bmw of volvo ofzo is ook totaal niet hinderlijk (Alhoewel Mercedes daar een uitzondering op is). Het gaat mis bij hoogte verschillen (zowel de auto als weg) en de after market kits die je echt veel te vaak ziet. Ook een sterk blauwe kleur is irritant, over een drempel lijkt het dan net een sirene. De volvo implementatie bijvoorbeeld vind ik nog minder storend dan hallogeen. Ik vond dat schrikken bij slecht weer. Die koplamp is minder goed te zien dan gewoon halogeen of xenon. Led heeft veel potentie. Maar de auto moet wel duidelijk zichtbaar blijven. | |
Maegrim | dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:27 |
mottie maar niet verkeerd om blijven zitten ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:41 |
Ik steek altijd en probeer contra te staan van mijn buren (oftewel, 9 van de 10 keer achteruit erin), zeker bij krapte zet ik hem dan rustig met rechts er best strak op (10-20 cm ruimte). Wat ik ook al tegen ben gekomen: breder vak, maar minder tussenruimte. eigenlijke winst: 0. ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:44 |
Ja, dus niet. Een parkeergarage staat er per definitie niet omdat er zo'n zee van ruimte is en de uitbater wil dan ook gewoon graag iedere cm² benutten. Vraag en aanbod geldt als deze twee redelijk in evenwicht zijn, maar zo lang als er van de een nog steeds veel te kort zijn, is de hele wet van vraag en aanbod er niet. En in veel steden is er gewoon een kunstmatige schaarste en zijn er geen alternatieven. Ergo, gemeenten en/of garagehouders zijn monopolisten die misbruik maken van hun positie. | |
daNpy | dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:56 |
![]() | |
NieuweNier | dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:06 |
Gozer, gewoon nee. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen. De wet van vraag en aanbod dicteert de verkoopprijs van een product. De prijs die wij als consumenten voor een product of service betalen. Dát is de prijs die voor ons consumenten ertoe doet. Indirect heeft het uiteraard invloed op de winst van een bedrijf, maar dat is niet de clue. Natuurlijk geld de wet van vraag en aanbod wél wanneer er schaarste is. Dat is juist wanneer de wet van vraag en aanbod geld. Bij een service niet schaars is, bijvoorbeeld lucht, geld het niet -- een bedrijf kan geen buitenlucht gaan verkopen... Door meer parkeerplekken in de garage te zetten wordt de prijs per parkeerplek lager wanneer de winst gelijk blijft. (hier een link voor iedereen die het gemist heeft op school: http://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand) Overigens is betaald parkeren ook helemaal geen verkeerd idee. Het zorgt ervoor dat de parkeerplekken beschikbaar zijn voor mensen die dat belangrijk genoeg vinden ervoor te betalen. Vergelijk het met de congestion charge in Stockholm: http://www.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams | |
jeroen25 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:08 |
Wat versta je onder kunstmatige schaarste? We hebben het nu over binnensteden die een paar eeuwen geleden ontstaan zijn toen er veel minder mensen en überhaupt geen auto's waren. Er is dus nooit rekening gehouden met de hoeveelheid mensen en auto's die er nu in willen, laat staan dat men in 1600 heeft bedacht om in Amsterdam centrum expres weinig ruimte te laten zodat men in 2000 het parkeertarief lekker hoog kan maken. | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:10 |
Gemeenten die bij een berekening van 1,8 auto per huis slechts parkeerplekken aan leggen voor gemiddeld 1,3 auto per huis. En ja, dat is de normale gang van zaken. Zoals in Den Haag nu, parkeerplaatsen gaan vervangen door ondergrondse containers. Dat noem ik kunstmatige schaarste, bewust gecreëerd. | |
daNpy | dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:28 |
Je zegt het zelf, maar hebt hem nog niet door ![]() | |
Hyaenidae | dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:41 |
Jij ook niet. | |
twiFight | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:06 |
Wat een geklaag ook weer he. Waar ik woon zijn in het geheel geen parkeerplekken. Niet langs de weg, niet in een garage. Maar ook geen handhaving dus iedereen zet 'm waar die wil. En regelmatig staat een kanseninwoner zowel op de stoep als op de doorlopende weg. | |
BigSmurf | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:11 |
Al deze klachten zijn voor mij al een reden om nooit in het centrum van een grote stad te gaan wonen. Lekker de hoofdprijs betalen voor je woning en dan niet eens fatsoenlijk je auto kwijt kunnen. Nee dank je. | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:00 |
Debiel in zwart fiat busje met lange aanhanger die hem er op gooit op de rotonde terwijl ik er aan kom.... Moest ik dus stilstaan op de rotonde... Oh en wat betreft de parkeerdiscussie... Hier staat een eikel in bruine Chevrolet matiz ofzo op twee plekken geparkeerd terwijl de hele rij verder leeg is ![]() Helaas geen spuitbus verf mee voor een asshole parking space | |
swollywood | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:11 |
Briefje onder de ruitenwisser. ![]() ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:11 |
![]() Briljant! Daar ga ik er maar een paar van maken ![]() | |
4EverBlackEyed | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:33 |
![]() | |
4EverBlackEyed | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:35 |
Mensen die traag invoegen en gebruik maken van de gehele strook. Of mensen die op dezelfde snelheid naast een auto blijven rijden en dan ineens willen invoegen. Je ziet toch wel dat dit niet gaat ? ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:36 |
Gebruik van de gehele strook is juist goed…. Ze moeten alleen inderdaad wel een beetje hun snelheid beter inschatten… ![]() | |
Fer | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:52 |
Kan iemand mij de verkeerslogica van Utrecht uitleggen? Waarom ben de ene keer in enkele minuten midden in het centrum en de andere keer, als je op de kaart denkt dicht bij de snelweg te zijn, ben je een half uur onderweg voordat je eruit bent. | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:09 |
Omdat in Utrecht niks op elkaar afgesteld staat…. Ik ben jarenlang koerier geweest, maar Utrecht staat samen met Den Haag op nummer 1 als het kutsteden om in te rijden betreft….. ![]() Amsterdam valt nog reuze mee… Als je daar de wegen een beetje kent, kan je er vrij vlot doorheen. | |
4EverBlackEyed | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:12 |
Uhm waarom is dat juist goed? ![]() | |
johnson555 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:14 |
merken jullie ook (of t is al langer zo) dat vrachtwagens niet normaal dicht op elkaar rijden waar echt amper een auto tussen past, laat staan genoeg remafstand. is dit niet levensgevaarlijk? | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:15 |
Omdat dan iedereen de tijd en ruimte geeft om snelheid en afstand aan te passen… ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:34 |
Omdat jij op de invoegstrook geen voorrang hebt en dus jezelf zult moeten aanpassen aan de rest van het verkeer. Dus niet met 60 naar links. | |
4EverBlackEyed | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:47 |
Als ik ruimte heb dan voeg ik direct in, maar dan rijd ik tussen de 80-90 km Het geheel uitrijden van een uitvoegstrook vind ik maar irritant ![]() | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:48 |
Het is dan ook afhankelijk van de situatie… Als jij verder niemand hindert, is dat niet erg... | |
NieuweNier | woensdag 15 oktober 2014 @ 00:23 |
Mijn klomp is gevallen. In Utrecht is er 1 winkel open snachts, de appie. Het is daar natuurlijk ziek druk. De weg ernaartoe, de Amsterdamsestraatweg is ook een hele grote weg. Druk door werkzaamheden ook. Naast de Amsterdamsestraatweg loopt een fietspad parallel aan de rijbaan. Er zijn hier afslagen om naar de zijstraatjes te gaan, zoals naar de appie. Iemand heeft op die afrit diagonaal zijn auto op kratjes bier gezet om de banden te verwisselen. Vervolgens is ie weggelopen want het was verlaten. Iedereen die dus naar de op 1 na drukste appie in Utrecht wilde, moest een 5 punts draai maken, gedeeltelijk op de stoep en tussen fietsen enzo, terwijl er in beide richtingen iets van 15 auto's in de file stonden. Dat is gewoon niet ok. ![]() | |
NoBody122 | woensdag 15 oktober 2014 @ 01:03 |
Je bent dan ook wel een behoorlijke klaphark als je dáár voor je boodschappen naartoe gaat met de auto... | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 09:18 |
Precies, dan ben je zelf deel van het probleem ![]() Nou moet ik zeggen dat de Amsterdamsestraatweg een grote bult KAK is en nooit een fatsoenlijke straat gaat worden. | |
dick_laurent | woensdag 15 oktober 2014 @ 10:54 |
Heel erg waar. Ik heb er 5 jaar gewoond. Mijn god wat een aids.... blij dat ik daar weg ben zeg. | |
lipjes | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48 |
Vanochtend, hier: http://goo.gl/maps/4IH8v Mevrouw rijd ongeveer op de pijl en ziet het licht op oranje springen. Haar reactie: vol in de rem, terwijl ik er achter reed (70-75, mag daar) Rechts een vrachtwagen, links 2 autos, uitwijken geen optie, dus vol in de ankers. Motor af laten slaan in de versnelling aangezien ik in alle haast de koppeling niet te pakken kreeg en alle remmen zo ver mogelijk in, net op tijd tot stilstand gekomen met slippend achterwiel. Haar 1e reactie 'Handje omhoog'. Alle bestuurders om mij heen 'WTF DEED ZIJ' Ik zeg hem ernaast en vraag haar wat ze in godsnaam aan het doen is. Haar 2e reactie 'Ik zei toch sorry'. Haar even uitleggen wat er gebeurd als de auto achter mij 1 seconde niet had opgelet had geen enkel nut. Gelukkig hebben we de beelden nog..... De kop van de auto die naast mij kwam te staan en het allemaal zag gebeuren zegt momenteel wel even genoeg. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door lipjes op 15-10-2014 14:54:12 ] | |
blup | woensdag 15 oktober 2014 @ 16:33 |
Vraag me af wat de foto toevoegt. | |
lipjes | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:03 |
Bij deze dan | |
Panthera. | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:11 |
Dat klinkt leuk in theorie maar de praktijk is dat als de prijs te hoog is mensen alternatieven gaan zoeken. Het is echt niet zo dat mensen ¤10 per uur betalen als er 100 plekken in je garage zijn en maar ¤5 als er 200 plaatsen zijn. Als je ¤10 vraagt bij 100 plaatsen en bij 200 plaatsen pleuren mensen de auto lekker bij de parkeerboer een straat verderop. Nog afgezien van het feit dat de gemeente ook eisen stelt aan maximumprijs etc. | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:50 |
Holy crap, wat een idiote actie. Iemand met een rijbewijs zou moeten weten dat je eerst in je spiegel(s) moet kijken als je hard afremt. Compleet onnodige actie voor een licht dat nog maar net op oranje stond. | |
opgebaarde | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:52 |
Zo lekker dan en ook nog eens op de motor | |
opgebaarde | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:54 |
True, misschien was ze extreem bang voor de 230 euro boete? | |
Samson | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:57 |
Haha, zo erg is dat, bij mij zit een kinderdagverblijf, dus als ik daar weer aankom allemaal vrouwen die daar even parkeren. Nou, als daar 1 ding bewezen wordt is het dat vrouwen dus niet kunnen parkeren. Collega's ook, nooit netjes in het vak. Toch een gebrek aan ruimtelijk inzicht of zo denk ik..... | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:00 |
Dat kun je zonder schaamte zeggen hoor. Het gedeelte van de hersens dat ruimtelijk inzicht regelt is (gemiddeld genomen) minder goed ontwikkeld bij vrouwen. Wellicht dat dat ook van invloed is bij beroepen in bijvoorbeeld de bouw. Staat tegenover dat vrouwen meer verbindingen tussen de hersenhelften hebben, waarvan wordt aangenomen dat het voor betere sociale interactie en samenwerkingsvermogen zorgt. | |
Fer | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:27 |
Mooie n-weg richting Deventer met van die mooie stroken langs de kant voor landbouwvoertuigen, zodat de rest er even langs kan. Jammer dat die lompe boer er straal voorbij rijdt met 30 en wij nog 3km erachter kunnen sukkelen. Over de film/foto hierboven, JIJ ziet toch ook dat het stoplicht op oranje gaat, of niet soms. Sowieso bij kruisingen altijd oppassen wegdek kan glad zijn door olie of vuil en er kunnen onverwachtse dingen gebeuren, mensen die plotseling oversteken, van voorsorteerstrook wisselen, door rood rijden enz... | |
lipjes | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:32 |
Mij is zelfs geleerd, bij twijfel, gas bij, pak de boete. Beter dan plat op het kruispunt komen te liggen. Gelukkig niet de eerste keer, dus ben het wel gewend. Prettig is anders, tevens ook de reden voor de cam op de motor. | |
NieuweNier | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:40 |
Jezus, met de motor lijkt me dat toch wel echt een schijt in je broek momentje. Ik bedoel als de auto achter je niet oplet heb je met de auto misschien een whiplash. Met de motor ben je misschien verlamd. | |
Viezze | woensdag 15 oktober 2014 @ 20:37 |
Dit vind ik een groot nadeel van roodlicht flitsers. Mensen worden bang om een donkeroranje/lichtrood verkeerslicht mee te pakken en gaan volledig in de ankers. Doel behaald van de flitsers? Denk het niet. | |
OEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 21:12 |
Ik zie een motorrijder die totaal niet reageert als het verkeerslicht op oranje springt? | |
Pizza_Boom | woensdag 15 oktober 2014 @ 21:18 |
Dat dus. Dank aan het debiele boetebeleid in Nederland. Zie je ook op de snelweg, mensen die 20 km/h gaan afremmen voor een flitser, terwijl ze al onder de maximale snelheid rijden. En dit! Je ziet het op oranje gaan en bent ruim buiten stopafstand. Het duurt 2 tellen voordat de auto gaat remmen en daarna heb jij nog eens een tel nodig op de motor eer er begonnen wordt met de remactie. Als ik een noodstop moet maken check ik nooit de spiegels voordat ik de rem in stamp. Ik stamp eerst op de rem en ga daarna kijken wat het verkeer achter me doet. Maarja, ik kijk continue in mijn spiegels tijdens het rijden en weet 99 van de 100 keer wat er voor en achter me zit. Tijd terug heb ik hem vol in de ankers gegooid en ook op de redresseerstrook gezet toen het verkeer bij 120 vol in de ankers ging en er aan de rechterkant achter mijn auto een motorrijder zat. Had die in ieder geval 5 meter extra ruimte. | |
thenxero | woensdag 15 oktober 2014 @ 21:30 |
Lipjes had eigenlijk moeten stoppen voor oranje. Aan de andere kant, lipjes rijdt vrijwel naast de vrachtwagen, en je ziet dat die nog makkelijk de stoplichten haalt voordat het rood wordt. Je verwacht niet dat de auto die ervoor rijdt een volle noodstop gaat maken. In theorie zijn beide bestuurders dus een beetje fout, maar ik vind de actie van de auto dom en van de motorrijder kan iedereen gebeuren als je één seconde niet goed oplet. | |
Fer | woensdag 15 oktober 2014 @ 22:02 |
Misschien was ze niet bekend in de omgeving. Bijvoorbeeld in Zuid Holland staat een stoplicht net zo lang op oranje, als in Amsterdam de alle 3 de kleuren bij elkaar doorlopen worden. Laatst twijfelde ik ook op doorrijden of remmen voor geel, die seconde was voldoende om uiteindelijk met de Brake Assist en knipperlichten (gaat vanzelf) stil te staan. | |
DX11 | woensdag 15 oktober 2014 @ 22:06 |
Hangt van de snelheid van de weg af, niet van de stad. Dus 80 staat langer op oranje dan 50. | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 22:58 |
Zeker gevaarlijk, maar dat heeft niets met die flitser te maken, maar met achterlijk rijgedrag van de automobilist. Men kan flitsers wel verguisen, maar wanneer men zich aan de verkeerswet zou houden heb je niet eens een reden om het boeiend te vinden dat er uberhaupt flitsers bestaan. Nederlanders hebben doorgaans een laag van 12 cm boter op hun hoofd. Bij een noodstop wel ja, maar oranje licht heeft niets met een noodstop te maken. Sowieso kan groen altijd op oranje springen, dus al tientallen meters voor het verkeerslicht moet je achter je kijken. Deze vrouw had dat klaarblijken helemaal niet gedaan, of reageert sowieso compleet overtrokken op een oranje licht. Hoe dan ook zat ze fout. Overigens zeg ik daarmee niet dat lipjes alles perfect deed, maar die camera laat dan weer niet zien wat achter hem zit. Als die vrachtwagen bijvoorbeeld 10 meter achter hem had gezeten dan zou ik nog liever rood meepakken dan afremmen. |