abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:42:12 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145089888
Venlo, stad en gemeente in de regio Noord-Limburg, gelegen in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 106.000 inwoners.

Naam
De oorsprong van de naam Venlo is niet zeker. Een gangbare theorie is dat \"ven\" moeras betekent, en \"lo\" bos, dus \"een moeras in het bos\". Merk op dat Leuven een zelfde betekenis heeft.

Wapenspreuk
De wapenspreuk van Venlo is Festina lente, cauta fac omnia mente, hetgeen betekent: Haast je langzaam, doe alles met verstand. De Venlose vertaling is “ Spooj dich lanksaam, gebroëk diene kiëbus.

Geschiedenis
De eerste bewoners waarvan sporen zijn achtergebleven zijn van boeren uit de bronstijd en vroege ijzertijd zoals verscheidene grafheuvels getuigen. De best onderzochte bevinden zich in het Jammerdal dicht bij de Duitse grens. Venlo is sinds de Romeinse tijd bewoond. Dit is recentelijk aangetoond door opgravingen langs de maasboulevard. Waarschijnlijk is de bewoning sindsdien min of meer continu gebleven wegens een belangrijke kruising van wegen en een oversteekplaats over de Maas waar zelfs resten van een romeinse houten brug zijn gevonden. Tijdens de chaotische Grote Volksverhuizing werd het Maasdal en ook Venlo grotendeels ontvolkt maar toen de rust weergekeerd was toen de Franken hun macht hadden geconsolideerd begon de bevolking en de regionale handel zich weer langzaam te herstellen. In de bisschoppelijke archieven van Keulen wordt Venlo in de 8ste eeuw alweer genoemd als een centrum van handel aan de Maas.

In de Middeleeuwen was Venlo een van de belangrijkere stapelplaatsen aan de Maas, die behoorde tot het Gelderse Overkwartier en die lid was van de Hanze. In 1343 verleende hertog Reinald II van Gelre stadsrechten aan Venlo.

Het hertogdom Gelre kwam als laatste gewest bij de val van Venlo in 1543 de facto, en bij het Tractaat van Venlo de jure in handen van keizer Karel V, die het met de rest van zijn Nederlandse bezittingen verenigde. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog werd geregeld slag geleverd om de stad en de Vrede van Münster wees in 1648 het Overkwartier en daarmee Venlo toe aan Spanje.

In de 17de eeuw was Venlo afwisselend Spaans en Staats bezit; tot aan de Spaanse Successieoorlog, die leidde tot het Barriëretractaat, waarbij het Overkwartier tijdens de Vrede van Utrecht 1713 werd opgedeeld tussen Pruisen, Oostenrijk en de Nederlandse Republiek.De stad werd onderdeel van de Republiek en kwam te liggen in het het generaliteitsland Staats-Opper-Gelre.

Heel Staats-Oppergelre werd in 1795 door het Franse revolutionaire leger veroverd. Gedurende deze “Franse Tijd” werd de Venlose sociale, bestuurlijke en maatschappelijke structuur grondig op zijn kop gezet door de nieuwe revolutionaire machthebbers. Dit was trouwens in alle landen het geval die door hen en iets later Napoleon veroverd werden. Na het definitieve vertrek van de Fransen in 1814 bleven veel vernieuwingen gehandhaafd en ging Venlo tot de nieuwgevormde provincie Limburg behoren, die in 1839 gesplitst werd in een Belgisch en Nederlands deel. Anders dan de rest van het gebied, dat omschreven kan worden als het huidige Limburg, werd Venlo (evenals Maastricht) geen lid van de Duitse Bond.

In 1867 werd besloten om de stadswallen te slechten en kon Venlo beginnen met uitbreiding. Dit was hard nodig om het overbevolkte stadscentrum te ontlasten. Ook kon Venlo eindelijk beginnen met de aanleg van een fatsoenlijke infrastructuur. Hierna maakte de stad een stormachtige groei door.

Op 9 november 1939 vond in Venlo het Venlo-incident plaats. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog leed Venlo veel schade, mede doordat de frontlinie 3 maanden lang door het centrum liep. Tot oktober 1944 was Venlo nauwelijks getroffen door de oorlog maar dat veranderde toen de gevechtsfronten Limburg naderden. Bij hevige geallieerde bombardementen op de strategische Maasbrug en het nabije Duitse vliegveld, werd ook het stadscentrum deels verwoest en kwamen veel burgers om. De stad werd op 1 maart 1945 bevrijd door de Amerikanen.

Cultuur
Door deze bombardementen tijdens de oorlog zijn veel historische gebouwen uit de Venlose binnenstad verdwenen. Gelukkig is Venlo's voornaamste monument, het 17e eeuwse stadhuis aan de sfeervolle Markt, ongeschonden gebleven. Ook het middeleeuwse stratenplan van de binnenstad is, vrij zeldzaam voor Nederland, goed bewaard gebleven. In de gemeente zijn vele culturele verenigingen actief waaronder de carnavalsvereniging Jocus en vele muziek- en toneelverenigingen. Op sportgebied is voetbalclub VVV-Venlo landelijk bekend. Het Limburgs Museum is van nationale betekenis voor de geschiedenis en cultuur van Limburg. Het museum vam Bommel van Dam is een museum voor moderne beeldende kunst, waar u kennis kunt maken met de artistieke ontwikkelingen in Nederland, de regio en de Eurregio. In de zomermaand Augustus vindt in Venlo het gratis toegankelijke Zomerparkfeest plaats; een festival voor muziek, (straat-)theater, film en kunst.

Venlo is ook bekend vanwege zijn Vastelaovend.

Valuas is ook eeuwenlang verbonden met de Venlose cultuur. Nadat omstreeks 1740 de bisschop van Roermond verboden had Goliath (en zijn vrouw) in de Venlose processies mee te laten lopen, werd Goliath omgetoverd tot de legende Valuas. Hij zou in 96 na Christus gevlucht zijn naar een vruchtbaar stuk grond aan de maas, waar hij Venlo gesticht zou hebben.

Economie
Bekende Venlose bedrijven zijn kopieer- en printergigant Océ en het voormalig vervoersbedrijf Frans Maas. Vooral in de vervoersbranche werd Venlo aan het begin van de twintigste eeuw groot, door een strategische ligging aan de grens op een kruising van de Maas en het spoor. De grootste bedrijven-terreinen zijn gelegen in stadsdeel Blerick aan de snelwegen A73 en A67 (Knooppunt Zaarderheiken). Hier ligt ook de grote groente- en fruitveiling ZON. Er is een goede verbinding met de Duitse A61 (de Linksrheinische Autobahn) en de A40, richting Duisburg. De Maas wordt tegenwoordig in mindere mate gebruikt als vervoersinfrastructuur. Daarnaast is Venlo het centrum van de Nederlandse enveloppenfabricage.

In de binnenstad wordt veel verdiend aan Duitsers die Venlo bezoeken. Deze komen uit de Duitse grensstreek om in Venlo op koopjesjacht te gaan. Vooral op Duitse feestdagen is het vaak druk in Venlo. In bepaalde winkels, in de zgn. Duitse- hoek, wordt men vaak eerst in het Duits aangesproken, alvorens op het Nederlands of dialect over te gaan. Ook de prijzen stonden bij deze winkels tot voor de invoering van de euro vermeld in de eertijdse munteenheid Duitse Mark (DM). Vooral groente en fruit zijn geliefd bij de Duitse bezoekers. Opmerkelijk is dat het Venlose dialect ook wordt gesproken in het Duitse gebied tot kilometers over de grens.

Groot-Venlo
In 2001 vond wederom een herindeling plaats. Ditmaal werden Tegelen (met zijn dorp Steyl) en Belfeld toegevoegd aan de gemeente Venlo.

In het kader van de gemeentelijke herindeling in Noord-Limburg hebben de gemeenteraden van Arcen en Velden en Venlo op 13 maart 2008 unaniem ingestemd met een fusie van beide gemeenten, die op 1 januari 2010 plaatsvond. Daarmee bereikte de gemeente Venlo het inwonertal van 100.000. Zij is na Maastricht nu de grootste gemeente van Nederlands Limburg.

Onze jongens!

Beroemde Venlonaren
Frans Boermans (liedjesschrijver, zanger)
Harry Bordon
Willy Caron (zanger)
Mathieu Cordang (Wielrenner)
Paul Cox (regisseur, producer, acteur)
Sef Derkx (weam kint um neet )
Guusje Eybers (actrice)
Carolus Antonius Fodor (componist)
Hendrick Goltzius (schilder en graveur 1558-1617)
Saskia Linssen (actrice)
Mgr Willem Nolens (bisschop, politicus, formateur)
Puteanus (wetenschapper)
Fransz Rombouts (oprichter ZPF)
Frank Scheffer (regisseur, producer, schrijver)
Reinier Selen (producer)
Edward Stelder (acteur, schrijver)
Evert Thielen (society schilder)
Boris Titulaer winnaar (2004) van het TV programma Idols
Sjuulke Titulaer (zangeres)
Lex Uiting (presentator bij de VARA)
Bende van Venlo (beruchte moordenaars bende)
Jan van Venlo (schilder)
Jolande Sap (politicus)
Mark Verheijen (politicus, jong politicus van het jaar 2005)
Jan Klaassens (voetballer)
Glenn Corneille (pianist)
Myra Ward (actrice)
Jeu Sprengers,(Voormalig voorzitter VVV-Venlo, KNVB en UEFA)

Beroemde Hout-Blerickenaren
Chriet Titulaer (wetenschapsgoeroe en voormalig media persoon)
Geert Wilders (politicus)

Beroemde Tegelenaren:
André van den Heuvel (acteur)
Chantal Janzen (musicalster, actrice, zangeres, presentatrice)
Huub Stapel (acteur)
Carla Beurskens(Nederlands atlete)
Ben Verbong,(Nederlands filmregisseur)
Frans Pollux

Beroemde Belfeldenaren
Sander Schutgens - atleet
Marco Gielen – atleet

Beroemde Veldenaren/Arcenaren/Lommenaren
Stan Valkx (voetballer)

En weer vaerder! :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:42:45 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145089901
Iemand anders al zin de chaos die Vrijdag gaat ontstaan omdat de Prof Gelissensingel dicht is :P
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:43:47 #3
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_145089935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Klonk het volgende:
Iemand anders al zin de chaos die Vrijdag gaat ontstaan omdat de Prof Gelissensingel dicht is :P
Ik denk dat ik maar weer ver uit de buurt bijf. Lees: op tijd wegvluchten naar Eindhoven.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:44:48 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145089968
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:43 schreef MPG het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar weer ver uit de buurt bijf. Lees: op tijd wegvluchten naar Eindhoven.
Heb gelukkig vrij a.s. Vrijdag maar het kon wel eens druk worden :P

Mooi weer en een belangrijke weg dicht, een troost, de Duitsers hebben genoeg koffie bij zich om wakker te blijven
pi_145090039
Bedankt voor de tip, was het alweer vergeten. Toch maar even niet naar Belfeld dan.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_145097035
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Klonk het volgende:
Voordeel van nachtdienst werken: ik hoef daar op vrijdag niet meer langs. *O*
Hallon!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:38:58 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145097865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Bedankt voor de tip, was het alweer vergeten. Toch maar even niet naar Belfeld dan.
Belfeld is gewoon bereikbaar :P

Niet echt veel Duitsers die hier de winkels leeg komen kopen :')
pi_145107288
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:38 schreef Klonk het volgende:

[..]

Belfeld is gewoon bereikbaar :P

Niet echt veel Duitsers die hier de winkels leeg komen kopen :')
Der marzkramert lehr kaufen en dan pommes und frikandel spezial bei De Leygraaf.

Nee, ik moet dan dwars door de stad heen fietsen, vandaar. Meestal heb je voordat je de Helbeek uit bent al 3 Duitsers tussen de spaken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:46:25 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145107555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Der marzkramert lehr kaufen en dan pommes und frikandel spezial bei De Leygraaf.

Nee, ik moet dan dwars door de stad heen fietsen, vandaar. Meestal heb je voordat je de Helbeek uit bent al 3 Duitsers tussen de spaken.
Helbeek, richting Oost en dan bij de vierpaardjes spoor over en dan achter langs naar Belfeld, zo rij ik ook altijd vanuit het centrum als ik moet werken op een duitse dag (deze keer niet, dagje vrij op Vrijdag :P )
pi_145109038
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Gewoon doorfietsen, dan leren ze het wel af, doe ik ook :P
Aids.
pi_145162331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:46 schreef Klonk het volgende:

[..]

Helbeek, richting Oost en dan bij de vierpaardjes spoor over en dan achter langs naar Belfeld, zo rij ik ook altijd vanuit het centrum als ik moet werken op een duitse dag (deze keer niet, dagje vrij op Vrijdag :P )
Via de kop van Weerd ging ook nog prima, Professor Gelissensingel was heerlijk uitgestorven uiteraard.
Op de maaskade was het gezellig druk...

Oja, en bij Nobody's Place stond een rij van een man of 20/30 voor de deur.

:7
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:48:17 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145162379
Ze stonden vanmorgen om kwart over 8 al in de rij op de Goltziusstraat :')

Roermond was erger, file begon bij Elmpt en eindige bij het Outletcenter 12 kilometer file _O-
pi_145162858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:48 schreef Klonk het volgende:

Roermond was erger, file begon bij Elmpt en eindige bij het Outletcenter 12 kilometer file _O-
:D

Als ik vroeger van m'n nachtdienst terug kwam om kwart over 7 op zaterdagmorgen stonden er al rustig een paar een haring naar binnen te hakken op het Nolensplein.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:13:13 #14
112339 MPG
pi_145163245
quote:
17s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:14 schreef Mss het volgende:

[..]

Gewoon doorfietsen, dan leren ze het wel af, doe ik ook :P
Precies!
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:14:10 #15
112339 MPG
pi_145163287
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:03 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Als ik vroeger van m'n nachtdienst terug kwam om kwart over 7 op zaterdagmorgen stonden er al rustig een paar een haring naar binnen te hakken op het Nolensplein.
Ook wel eens gezien ja :X .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:20:39 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145163593
Niets bijzonders toch? Toen ik nog vrachtwagenchauffeur was wel gingen we regelmatig in alle vroegte een gehaktstaaf naar binnen metselen bij een tankstation :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:30:28 #17
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_145240486
Mijn irritatie ligt op zo'n Duitse dag altijd tot ver boven mijn irritatiegrens. Over een maand is het weer zover... dieken bout.
With love :*
pi_145241950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:48 schreef Klonk het volgende:

In Roermond sta je dan ook echt muurvast. In Venlo zit tenminste nog beweging in.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:31:33 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145360618
Politie in Venlo heeft weer eens iets verzonnen :')

quote:
Wijkagenten in Venlo controleren deze week op verschillende plekken of woningen wel goed zijn afgesloten. Ze doen dat in het kader van de Week van de Veiligheid.
Als er deuren van woningen of schuren openstaan dan laten de agenten een zogenaamd wit voetje achter. Dat is een afdruk van een schoen met daarop het logo van de politie. Op het witte voetje staat: 'Deze schoenafdruk had van een insluiper kunnen zijn. Als u uw huis verlaat of even niet kunt opletten: sluit ramen en deuren!'
De wijkagent Venlo-Centrum laat via Facebook weten dat het gaat om een preventieve maatregel om burgers alert te maken. 'Wij zullen geen gekke fratsen uithalen om binnen te komen.'
Noem me een zeikerd, niets op tegen dat de politie op dat soort dingen let, maar doe dan een briefje in de brievenbus in plaats van het voor buitenstaanders gelijk zichtbaar te maken dat er iets niet in orde is :')

Dus niet schrikken als je dit ziet hangen, het is slechts de politie die dienstbaar is :P

donderdag 9 oktober 2014 @ 12:33:54 #20
112339 MPG
pi_145360683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:31 schreef Klonk het volgende:
Politie in Venlo heeft weer eens iets verzonnen :')
[..]
Noem me een zeikerd, niets op tegen dat de politie op dat soort dingen let, maar doe dan een briefje in de brievenbus in plaats van het voor buitenstaanders gelijk zichtbaar te maken dat er iets niet in orde is :')
Dus niet schrikken als je dit ziet hangen, het is slechts de politie die dienstbaar is :P
[ afbeelding ]
Ah, kijk, lekker makkelijk, overal waar zo'n ding ligt, kun je naar binnen wandelen om de kiet leeg te halen. Das nog eens service van de woute :P .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:42:00 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145360893
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:33 schreef MPG het volgende:
[..]
Ah, kijk, lekker makkelijk, overal waar zo'n ding ligt, kun je naar binnen wandelen om de kiet leeg te halen. Das nog eens service van de woute :P .
Mooi toch :Y
pi_145773376
Dacht ik vandaag even een kado'tje te gaan halen voor iemand bij de legowinkel, blijkt die al een maand dicht te zijn...
"Niet rendabel", nee, dat had ik ze vantevoren ook wel kunnen voorspellen. (Ondanks de vele sluikreclame op omroep Venlo).
pi_145829745
Ja zonde van die Lego winkel maar van te voren natuurlijk wel te voorspellen. Voor zoiets is geen markt in Venlo. In Köln loopt de Lego winkel als een tierelier maar dan zijn dan ook héél veel toeristen.

De toeristen die Venlo aandoen zijn óf Duitsers die hier voor 'goedkope' boodschappen komen doen of van die zuinige Nederlandse (zeg maar gerust Hollandse) toeristen en in Venlo zelf barst het ook niet echt van de legoliefhebbers :P ;)

Maar goed we hebben nu de Primark :P

Ik vind hem voor mannen behoorlijk tegenvallen maar de dames zullen er wel content mee zijn gok ik zo :D
pi_145856220
Kumse in de stad, wat zuuse...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :')
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:04:37 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145856266
Fuuuuuuuucckkkkkk, straks naar de stad en Klonkette is nog niet in de Primark geweest, ik ben de lul :')
pi_145856307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:04 schreef Klonk het volgende:
Fuuuuuuuucckkkkkk, straks naar de stad en Klonkette is nog niet in de Primark geweest, ik ben de lul :')
Doen! Ze hebben bij de kassa zo'n omroepsysteem bij welk nummer je moet aansluiten, en de Pruuse snappen er he-le-maal niks van. Chaos gegarandeerd. :P
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:06:52 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_145856342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:05 schreef fratsman het volgende:

[..]

Doen! Ze hebben bij de kassa zo'n omroepsysteem bij welk nummer je moet aansluiten, en de Pruuse snappen er he-le-maal niks van. Chaos gegarandeerd. :P
Oeh, dus net zoiets als de ouwe rotonde voor het station op een Duitse dag :Y

Als je daar ging staan kon je je geheid binnen 10 minuten melden als getuige bij een kop-staartje :')
pi_145876316
Wel een geinig systeem. "KASSA 6....KASSA 13.... KASSA 4"

Ik dacht eerst "wat staan die mensen allemaal naar de sokken te kijken?" ,blijkt het de rij voor de kassa's.
Lekker... Maar ging door het kassasysteem wel behoorlijk snel.

Lekker met z'n allen in de rij bij de Primark.
pi_145880496
Ik was er gisterenavond nog ff.

Oké het is goedkoop maar wat een troep.

Het is niet dat ik alles van een a-merk moet hebben maarre ik snap niet waarom mensen zo'n pulp willen dragen. Nogmaals voor dames hebben veel meer te bieden maar voor heren is het echt niets.

Ik vind H&M en zelfs Newyorker (al hoewel niet alles :P ) veel degelijker :)
pi_145917228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:28 schreef Ruder het volgende:
Ik was er gisterenavond nog ff.

Oké het is goedkoop maar wat een troep.

Het is niet dat ik alles van een a-merk moet hebben maarre ik snap niet waarom mensen zo'n pulp willen dragen. Nogmaals voor dames hebben veel meer te bieden maar voor heren is het echt niets.

Ik vind H&M en zelfs Newyorker (al hoewel niet alles :P ) veel degelijker :)
Venlo en herenmode, :') ik heb laatst alles opties afgelopen en toen toch maar een paar overhemden bij de V&D(!) gekocht. :')
pi_145957600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:52 schreef fratsman het volgende:

[..]

Venlo en herenmode, :') ik heb laatst alles opties afgelopen en toen toch maar een paar overhemden bij de V&D(!) gekocht. :')
Omdat te voorkomen koop ik al jaar en dag mijn kleding in Duitsland. Voornamelijk bij Peek und Cloppenburg. Geweldige winkel :D Gisteren nog in Münster :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:00:25 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146033020
En toen was de stroom op in Belfeld...
pi_146034078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:00 schreef Klonk het volgende:
En toen was de stroom op in Belfeld...
't schijnt een flinke te zijn, Tegelen, Reuver, Belfeld, Beesel, en zelfs Kessel las ik. Hier in de Klaasstraat gingen een uur geleden even de lampen aan en uit, maar het viel niet weg.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:34:11 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146034112
En we zijn er weer :7

Enige slachtoffer is mijn huis in minecraft :')
pi_146034866
Niks gemerkt hier maar wil niet zeggen dat er niks gebeurd is. :')
Hallon!
pi_146036007
Hier in baarlo is de stroom ook een uurtje uitgeweest. En in maasbree ook.
Gelukkig zat ik toen op school :P
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:53:46 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146113886
Vanmorgen voor het eerst op het Floriade terrein geweest, lijkt wel een spookstad ergens in China ofzo.

Allemaal netjes onderhouden maar geen mens te zien...

Vraag me af wat dat nou allemaal kost aan onderhoud en of ze er niet beter met een bulldozer ofzo overheen kunnen en bomen neer kunnen zetten...
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:56:10 #38
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_146113960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:53 schreef Klonk het volgende:
Vanmorgen voor het eerst op het Floriade terrein geweest, lijkt wel een spookstad ergens in China ofzo.

Allemaal netjes onderhouden maar geen mens te zien...

Vraag me af wat dat nou allemaal kost aan onderhoud en of ze er niet beter met een bulldozer ofzo overheen kunnen en bomen neer kunnen zetten...
Wij gaan er iedere woensdagmiddag na het werk hardlopen.
Ik vind het een mooi gebied.
Wel uitgestorven inderdaad.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:59:24 #39
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146114044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:56 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wij gaan er iedere woensdagmiddag na het werk hardlopen.
Ik vind het een mooi gebied.
Wel uitgestorven inderdaad.
Heb familie ver weg compleet verward door een foto te sturen van mijn fiets voor het Chinese gebouw en stug vol te houden dat ik in China was :')

Lieve familie, beetje simpel dat wel :')
pi_146206691
Zo, dat was weer een fijne Duitse feestdag... Allerheiligen zeg!

Ga je om 4 uur met de auto richting Belfeld staat er nog een rij van het Nolensplein tot aan de rotonde bij het Trefcenter. Met een beetje mazzel ben je om 5 voor 5 in de stad.

_O-

zondag 2 november 2014 @ 03:23:40 #41
112339 MPG
pi_146207007
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 02:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

Ga je om 4 uur met de auto richting Belfeld staat er nog een rij van het Nolensplein tot aan de rotonde bij het Trefcenter. Met een beetje mazzel ben je om 5 voor 5 in de stad.

_O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik zag het toen ik rond half vier terugkwam vanuit belfeld :') .

_O-
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 2 november 2014 @ 06:59:02 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146207657
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 02:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

_O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarom ga je dan ook niet gewoon achterlangs, om alle ellende heen :D

Gewoon over de Laaghuissingel/Groenveldsingel dan bij de Vierpaardjes het spoor over, linksaf richting Tegelen tot je niet verder kunt (fietsertunneltjes onder de A73 door) vlak daarvoor linksaf spoor over, andere kant van het spoor rechts en je rijdt zo naar Tegelen en Belfeld, probleem opgelost.

Desnoods ga je vanaf de Vierpaardjes richting ziekenhuis ben je ok nog aardig filevrij daar :D

Maar nee, je neemt de drukste weg door Venlo op een Duitse dag :')
pi_146213358
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 06:59 schreef Klonk het volgende:

[..]

Hoohoo Klonkmans! ;)

Normaal bij drukte rij ik inderdaad zoals jij het beschrijft.

Ik kon gewoon doorrijden hoor, Duitsers stonden allemaal netjes aan de rechterkant om af te slaan naar het Nolensplein. Moest nog even naar 't Pakhoes in Venlo-Zuid. Geen Duitsers meer tegengekomen verder.

Okee, op een file na bij de koffieshop uiteraard.

zondag 2 november 2014 @ 14:08:23 #44
112339 MPG
pi_146213402
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 06:59 schreef Klonk het volgende:

[..]

Gewoon over de Laaghuissingel/Groenveldsingel dan bij de Vierpaardjes het spoor over, linksaf richting Tegelen tot je niet verder kunt (fietsertunneltjes onder de A73 door) vlak daarvoor linksaf spoor over, andere kant van het spoor rechts en je rijdt zo naar Tegelen en Belfeld, probleem opgelost.

Desnoods ga je vanaf de Vierpaardjes richting ziekenhuis ben je ok nog aardig filevrij daar :D

Ja, sssstttt, das mijn route :P !
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 2 november 2014 @ 15:11:05 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146215512
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 14:08 schreef MPG het volgende:

[..]

Ja, sssstttt, das mijn route :P !
En de route van heel nadenkend Venlo :P
pi_146273716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:28 schreef Ruder het volgende:
Nogmaals voor dames hebben veel meer te bieden maar voor heren is het echt niets.
De prijs is altijd Kut bij herenkleding. Wil je als man zijnde een beetje fatsoenlijk voor de dag komen ben je al gauw 6 tientjes kwijt voor een blouse of sweater terwijl de vrouwtjes al voor 2 tientjes iets leuks kunnen krijgen.

Hebben afdeling bij de Primark is gewoon waardeloos.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 3 november 2014 @ 22:15:34 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146273759
Was vandaag trouwens een Friese chauffeur in Belfeld die het verschil tussen het past net en het past net niet meer wist :P
pi_146273867
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dat veel mensen deze route nemen blijkt ook wel uit de file die er vaak bij de vierpaartjes ontstaan.
pi_146274016
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:15 schreef Klonk het volgende:
Was vandaag trouwens een Friese chauffeur in Belfeld die het verschil tussen het past net en het past net niet meer wist :P
Altijd lullig. Gaat weer een mooi prijskaartje aan hangen.
pi_146278044
Ik ben dus met 'n vriendin heel even in die Primark winkel geweest, we stonden binnen 'n minuut weer buiten. Rijen voor de pashokjes en dat soort ongein. :')
Hallon!
  maandag 3 november 2014 @ 23:55:49 #51
112339 MPG
pi_146278137
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ja, al druk zat dus. Buitenstedelijk gespuis hoeft dat hier dus niet te lezen :+ . Die gaan maar fijn tussen de pruuse staan :+ .

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 22:17 schreef eight het volgende:

[..]

Dat veel mensen deze route nemen blijkt ook wel uit de file die er vaak bij de vierpaartjes ontstaan.
Dat dus. Zaterdag stond heel de vierpaardjes vol, vanaf de spoorwegovergang tot aan de kaldenkerkerweg :X .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 3 november 2014 @ 23:57:31 #52
112339 MPG
pi_146278199
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:15 schreef Klonk het volgende:
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 4 november 2014 @ 06:53:01 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146281512
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 23:55 schreef MPG het volgende:

[..]

Ja, al druk zat dus. Buitenstedelijk gespuis hoeft dat hier dus niet te lezen :+ . Die gaan maar fijn tussen de pruuse staan :+ .

[..]

Dat dus. Zaterdag stond heel de vierpaardjes vol, vanaf de spoorwegovergang tot aan de kaldenkerkerweg :X .
Da's toch heel normaal, maak ik zo vaak mee als ik passagiers op ga halen in Venlo Oost :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:13:14 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146287304
En net als je denkt dat de kunst op Venlose rotondes niet erger kon dan het gedrocht van de 2gebruder _O-

Tuurlijk nieuwe rotonde,flikkeren we gewoon een ouwe Smart op _O-

dinsdag 4 november 2014 @ 12:54:11 #55
112339 MPG
pi_146288615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:13 schreef Klonk het volgende:
En net als je denkt dat de kunst op Venlose rotondes niet erger kon dan het gedrocht van de 2gebruder _O-

Tuurlijk nieuwe rotonde,flikkeren we gewoon een ouwe Smart op _O-

[ afbeelding ]
kunst?
of ordinaire reclame voor tasty tom?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:55:12 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146288647
Doe eens een gokje :P

Is op de nieuwe rotonde op de Klagenlurtlaan, Smart heeft daar jarenlang in het veld gestaan bij de stoplichten en is nu gepromoveerd :')
pi_146298566
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:54 schreef MPG het volgende:

[..]

kunst?
of ordinaire reclame voor tasty tom?
Kruispunten zijn vervangen door rotondes vanwege verkeersveiligheid. Vervolgens zetten ze reclame midden op de rotondes waardoor het verkeer weer sneller afgeleid is.

Echt, welk helder licht verzint zoiets? ;(
pi_146550993
quote:
Opkomst overdag was volgens mij best magertjes. Jammer van het slechte weer. Uitgerekend rond 11 uur was het aan sausen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:13:53 #60
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146551360
Dat was het moment dat ik lekker binnen zat met een kop koffie en een koekje en naar buiten keek en dacht: mooi toch, hollander zijn en geen carnaval vieren :P

Maar voor de vierders,tof dat het weer begonnen is en veel joeks
  woensdag 12 november 2014 @ 20:30:06 #61
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_146586269
Spanning en sensatie in Belfeld, politiehelikopter boven het dorp op jacht naar inbrekers, hopelijk met succes.

DePolitieheli twitterde op woensdag 12-11-2014 om 20:25:03 De #Police05 zoekt mee naar verdachten inbraak omg #Belfeld ism @PolLimburg reageer retweet
pi_148448635
* Kapitein_Schavuit blaast stof van dit topic af

Iemand ervaring met een parkeervergunning voor een van de parkeergarages? En welke is beter, Arsenaal of Nolensplein? Arsennaal lijkt me beter bereikbaar maar te klein en dus snel vol, Nolensplein veel plek maar slecht bereikbaar door de Duitser.
pi_148451653
quote:
5s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:35 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

Iemand ervaring met een parkeervergunning voor een van de parkeergarages? En welke is beter, Arsenaal of Nolensplein? Arsennaal lijkt me beter bereikbaar maar te klein en dus snel vol, Nolensplein veel plek maar slecht bereikbaar door de Duitser.
Beter in de zin van??

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar het arsenaal (geen idee waarom) en meestal is daar genoeg plaats. Nolensplein is het allemaal net wat krapper als ik het mij nog goed kan herinneren.
pi_148451725
Weet iemand trouwens hoe hoog het percentage leegstand is in de romertoren?
pi_148451914
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:47 schreef eight het volgende:
Volgens mij zijn d'r wel drie flats bewoond daar! :o
Hallon!
pi_148452198
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:45 schreef eight het volgende:

[..]

Beter in de zin van??
Bereikbaarheid en capaciteit. Maar die verhouding liggen bij beide scheef heb ik het idee.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:47 schreef eight het volgende:
Drie zo te zien: http://zichtopdemaas.nl/romertoren.html
pi_148453029
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij zijn d'r wel drie flats bewoond daar! :o
Wat triest zeg. Gebrek aan woonruimte maar daar staat al 3 jaar praktisch leeg. Volgens mij is de bezetting van de nieuwe appartementen naast de romertoren (aan de kade) ook niet veel beter.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:57 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Bereikbaarheid en capaciteit. Maar die verhouding liggen bij beide scheef heb ik het idee.

Gevoelsmatig is het bij het nolensplein altijd een puinhoop. Toch heeft het nolensplein wel 3 toegangswegen en dat kan bij drukte toch wel eens handig zijn.
Prijsverschil weet je niet?
pi_148453665
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef eight het volgende:

[..]

Wat triest zeg. Gebrek aan woonruimte maar daar staat al 3 jaar praktisch leeg. Volgens mij is de bezetting van de nieuwe appartementen naast de romertoren (aan de kade) ook niet veel beter.
Rest loopt aardig tot goed. Grotendeels is nu wel verkocht. ^O^
quote:
[..]

Gevoelsmatig is het bij het nolensplein altijd een puinhoop. Toch heeft het nolensplein wel 3 toegangswegen en dat kan bij drukte toch wel eens handig zijn.
Prijsverschil weet je niet?
Voor belanghebbende (inwoners centrum): Nolensplein 537,30/jaar en Arsenaal/Roermondsepoort 507/jaar.

Grote kans dat ik binnen korte tijd in het centrum kom te wonen, was alvast was info aan het opzoeken. ^O^
pi_148454005
Ik lulde ook maar wat, viel me wel eens op als ik er 's avonds langs fietste dat er weinig licht leek te branden maar goed dat het nu wat beter lijkt te gaan. :)
Hallon!
  donderdag 8 januari 2015 @ 06:23:30 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148456214
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Rest loopt aardig tot goed. Grotendeels is nu wel verkocht. ^O^

[..]

Voor belanghebbende (inwoners centrum): Nolensplein 537,30/jaar en Arsenaal/Roermondsepoort 507/jaar.

Grote kans dat ik binnen korte tijd in het centrum kom te wonen, was alvast was info aan het opzoeken. ^O^
Ik pak eigenlijk altijd de parkeergarage bij de mediamarkt, heb het nog niet meegemaakt dat het daar echt vol-vol is en op de een of andere manier kom ik er zelfs op drukke dagen altijd snel weg :P
pi_148462506
quote:
5s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:35 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

Heb via via het gerucht vernomen dat ze het Arsenaal wellicht gaan platgooien.... Dit i.v.m. met verzakkingen...
Patat Friet
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:21:42 #72
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148462767
Arsenaal was al een bouwval toen ik er 20 jaar geleden voor het eerst kwam :P
pi_148473498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:15 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Heb via via het gerucht vernomen dat ze het Arsenaal wellicht gaan platgooien.... Dit i.v.m. met verzakkingen...
Kunnen ze eerst beter een nieuwe garage bouwen onder het Julianapark. Al is het Stadskantoor straks ook wel een aderlating op drukke dagen (excl. Duitse hoek die in colonne staan te wachten op de Goltziusstraat)
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:01:18 #74
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148473693
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:55 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Kunnen ze eerst beter een nieuwe garage bouwen onder het Julianapark. Al is het Stadskantoor straks ook wel een aderlating op drukke dagen (excl. Duitse hoek die in colonne staan te wachten op de Goltziusstraat)
En waar zouden ze dan een nieuwe moeten bouwen, is je misschien nog nooit opgevallen maar in dat hoekje van Venlo zijn de percelen waar je even een nieuwe garage kunt bouwen niet echt in overdaad aanwezig :P
pi_148482606
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:45 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

Prijzig. Had eerder rond de 300 ¤ verwacht
pi_148496333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

En waar zouden ze dan een nieuwe moeten bouwen, is je misschien nog nooit opgevallen maar in dat hoekje van Venlo zijn de percelen waar je even een nieuwe garage kunt bouwen niet echt in overdaad aanwezig :P
Dat zeg ik toch, onder het park. :P
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:59:16 #77
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148497637
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:21 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, onder het park. :P
De tering daar heb ik dwars over heen gelezen :')
pi_148504284
quote:

Kun je niet gewoon op straat parkeren? Die abo's zijn veel goedkoper.
pi_148857164
Liever niet onder het park, denk dat er dan geen evenementen meer gehouden kunnen worden in het park. Het park kunnen ze beter van afblijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door v93 op 19-01-2015 21:39:13 (typfout) ]
pi_149237268
Enne? Prins Frans?
pi_149258253
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Enne? Prins Frans?
Prins Ruud!

^O^
pi_149285962
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:06 schreef fratsman het volgende:

[..]

Prins Ruud!
[ afbeelding ]

^O^
Gaaf. Neet verwach
pi_149296888
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:06 schreef fratsman het volgende:

[..]

Prins Ruud!
[ afbeelding ]

^O^
Leuk trio :D

Gaaf filmpje ook van Lex Uiting op Facebook :D
pi_149538048
Nog dreej daag *O*

Is er dit jaar weer eens een kaetelgerich in steyl?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:18:25 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149538377
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef eight het volgende:
Nog dreej daag *O*

Is er dit jaar weer eens een kaetelgerich in steyl?
jeps, buiten zelfs
pi_149539785
Ik werk de hele carnaval. :P
Hallon!
pi_149540632
Ik ga proberen of ik hier en daar even de stad in kan. :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:50:33 #88
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149541057
Ik ga traditioneel zover mogelijk uit de stad vandaan blijven :P
pi_149543283
Ik kom er voor terug :D
Aids.
pi_149552953
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:56 schreef Mss het volgende:
Ik kom er voor terug :D
Me too!!!! *O* *O* *O*

Hallo hallo ut is weer vastelaovendddddddddddd....... we kriege noow weer eine goije tiedddd *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:03:29 #91
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149563873
Berden is uit zijn ivoren toren gestapt en wil de Koel op gaan knappen :D

quote:
VVV-voorzitter Hai Berden gaat met het college in overleg om te kijken of de gemeente wil bijdragen aan het opknappen van stadion De Koel.
‘We willen met het college van gedachte wisselen hoe het verder moet met de club. Wij hebben aangegeven dat we niet alleen het bedrijfsleven maar ook het gemeentebestuur nodig hebben. We zijn bezig om die gesprekken op te starten’, aldus Berden.
Volgens de voorzitter moet het stadion worden opgeknapt nu een nieuw complex er voorlopig niet komt. ‘We hebben een sterk verouderd station. Daar moet iets aan gebeuren, anders haken steeds meer mensen af.’ Er zijn onder meer investeringen nodig in verlichting, veiligheid, comfort en afwatering.
Berden zegt dat nieuwbouw voorlopig van de baan is. ‘De hamvraag is: wat is de toekomst van betaald voetbal in Venlo?’
Dat we dat nog mee mogen maken zeg :D
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:05:38 #92
112339 MPG
pi_149565134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

:o
het moet niet gekker worden
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:15:45 #93
206580 Luxuria
pi_149565376
Weet iemand van jullie wat een goede tatoeëerder is in de regio Venlo?
Dus iemand die ook echt uit de losse pols goede tekeningen kan maken?
pi_149565962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:15 schreef Luxuria het volgende:
Weet iemand van jullie wat een goede tatoeëerder is in de regio Venlo?
Dus iemand die ook echt uit de losse pols goede tekeningen kan maken?
In de Tattoo shop op de roermondsestraat zit iemand die daar wel goed in is. Het is wel al een aantal jaren geleden dus weet niet of hij daar nog steeds werkt.
Kennissen van mij gaan daarnaast steeds vaker naar Helmond toe..
pi_149566020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

Komt ie lekker op tijd mee nu dat de Gemeente platzak is ;(
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:53:18 #96
206580 Luxuria
pi_149566304
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:40 schreef eight het volgende:

[..]

In de Tattoo shop op de roermondsestraat zit iemand die daar wel goed in is. Het is wel al een aantal jaren geleden dus weet niet of hij daar nog steeds werkt.
Kennissen van mij gaan daarnaast steeds vaker naar Helmond toe..
Oke thnx. Ik zal ook eens kijken wat er in Helmond zit.
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:54:34 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149567933
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:42 schreef eight het volgende:

[..]

Komt ie lekker op tijd mee nu dat de Gemeente platzak is ;(
Prima toch, een voetbalclub is een gewoon bedrijf wat zo min mogelijk van overheidsteun afhankelijk moet zijn. Nu is het heel simpel, de sponsors willen iets moois van de Koel maken, en terecht, plek vol historie voor VVV.

De miljoenen die Berden in het (tot falen gedoemde plan) kazerneplan wou steken, die kan ie nu grotendeels bij zich houden en voor een fractie VVV een mooie plek te geven op de plek waar VVV thuis hoort. Is afgezien van toestemming weinig gemeente voor nodig imho.
pi_149569128
Blijf het wel jammer vinden dat er (klaarblijkelijk?) nooit goed gekeken is om de combinatie te zoeken bij de realisatie van het nieuwe gemeentekantoor en een eventueel nieuw VVV stadion.

Je had imo primo het stadskantoor in of vlak nabij het nieuwe stadion kunnen realiseren. Zoals dat ook bij andere clubs is gebeurd (de Graafschap bijv. volgens mij). Bovendien had je kosten zoals grondexploitatie, parkeergelegenheid en infrastructuur prima kunnen delen (met eventueel nog private partijen).
Patat Friet
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:36:46 #99
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149569245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:32 schreef ganzenherder het volgende:
Blijf het wel jammer vinden dat er (klaarblijkelijk?) nooit goed gekeken is om de combinatie te zoeken bij de realisatie van het nieuwe gemeentekantoor en een eventueel nieuw VVV stadion.

Je had imo primo het stadskantoor in of vlak nabij het nieuwe stadion kunnen realiseren. Zoals dat ook bij andere clubs is gebeurd (de Graafschap bijv. volgens mij). Bovendien had je kosten zoals grondexploitatie, parkeergelegenheid en infrastructuur prima kunnen delen (met eventueel nog private partijen).
Het hele kazerneplan was een visoen van iemand die aan grootheidswaanzin leed en daar pas nu van terug aan het komen is. Stadskantoor staat op een prima plek nu voor mijn gevoel.
pi_149569438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:36 schreef Klonk het volgende:

[..]

Het hele kazerneplan was een visoen van iemand die aan grootheidswaanzin leed en daar pas nu van terug aan het komen is. Stadskantoor staat op een prima plek nu voor mijn gevoel.
Het blijven wel extremen natuurlijk. In het huidige stadion heeft VVV eigenlijk weinig tot geen toekomst, het verbouwen van de Koel blijkt qua constructie, afwatering en infrastructuur onbetaalbaar te zijn en bij een nieuw stadion a la Kazernekwartier worden er gigantische risico's genomen en kan er zomaar een situatie a la Fortuna Sittard ontstaan...
Patat Friet
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:13:30 #101
112339 MPG
pi_149598721
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_149619843
quote:
Ah ik werk bij Velden in de buurt, toen ik terugkwam van m'n werk hoorde ik 'n boel sirenes en vroeg me al af wat er nu weer loos was.
Hallon!
pi_149628041
Die Vastelaovend Top 555, kanaat niet eens een jaartje zonder Tegelen?

En al die andere gaten met hun baggermuziek. :')
pi_149629479
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:37 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die Vastelaovend Top 555, kanaat niet eens een jaartje zonder Tegelen?

En al die andere gaten met hun baggermuziek. :')
Ik dacht het, jij zei het! :D _O_

"Die duit d'r sôkker in! Die duit d'r sôkker in!" :')

Suiker in het bier. :')
Tegelse :')

:P
pi_149629530
Het is ook elk jaar dat de top 50 vol staat met bagger uit de dorpen, want stemmen buiten je eigen dorp... :{w :')
pi_149629621
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Het is ook elk jaar dat de top 50 vol staat met bagger uit de dorpen, want stemmen buiten je eigen dorp... :{w :')
Als het kon had ik op "Sjemerlamp" gestemd! _O_

pi_149633334
Vastelaovend same *O*
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:46 #108
112339 MPG
pi_149633591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als het kon had ik op "Sjemerlamp" gestemd! _O_

watt?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:53:53 #109
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149634331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:37 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik dacht het, jij zei het! :D _O_

"Die duit d'r sôkker in! Die duit d'r sôkker in!" :')

Suiker in het bier. :')
Tegelse :')

[ afbeelding ]

:P
Pas maar op ik stuur Klonkette op je af :Y
pi_149795816
En? Idderein de vastelaovend euverlaef? Deze editie steit zeker in miene top 3.
Allein jaomer dat ik ut kaetelgerich gemis heb, maar wat waas het verder geweldig O+
pi_149798263
Ik heb misschien maar 1/3 gevierd wat ik normaal doe, maar ik had het voor geen goud willen missen. Iets met paplaepel... O+
pi_149799283
Ik was er maar één dag ;(. Het was fantastisch, maar veel te kort.
Aids.
pi_149799577
Sowieso beste Jocus trio ever. Alleen een beetje zielig voor de 2e adjudant....

Die was er, toch? :')
Patat Friet
pi_149811744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:49 schreef ganzenherder het volgende:
Sowieso beste Jocus trio ever. Alleen een beetje zielig voor de 2e adjudant....

Die was er, toch? :')
Idd. een erg leuk trio. Jocus zou vaker voor 30 plussers als prins moeten kiezen, deze zijn toch een stuk energieker.

Bedoel je Jorg? Volgens mij is hij altijd wat minder op de voorgrond. Hij deed wel leuk mee en vermaakte zich.

Was er trouwens wat met Bram voorgevallen? Ik hoorde wat (grappige) opmerkingen die ik niet helemaal kon plaatsen..
pi_149812593
Jorg heeft zich zeker goed geamuseerd, maar als Adje 1 normaal ook nog eens Sirremoniemeister is dan val je sowieso al wat minder op. :P denk dat zelfs Ruud daar af en toe last van had.

Maar? Wat werd er dan over Bram gezegd? :P
pi_149812939
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:06 schreef fratsman het volgende:
Jorg heeft zich zeker goed geamuseerd, maar als Adje 1 normaal ook nog eens Sirremoniemeister is dan val je sowieso al wat minder op. :P denk dat zelfs Ruud daar af en toe last van had.

Maar? Wat werd er dan over Bram gezegd? :P
Iets over dat hij er vooraf weinig zin in had en over puupkes loate.
Ik heb er maar flarden van opgevangen.
pi_149815194
En jullie ook zo trots op ozze oud-adjudant Mark Verheijen? :')
pi_149824752
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:14 schreef eight het volgende:

[..]

Iets over dat hij er vooraf weinig zin in had en over puupkes loate.
Ik heb er maar flarden van opgevangen.
Geen zin in heb ik niks van gemerkt. En dat Puupke. _O- :')
pi_149843686
quote:
9s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:14 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
En jullie ook zo trots op ozze oud-adjudant Mark Verheijen? :')
Ik heb jaren geleden eens een paar maanden voor Taurus gewerkt. Die Heijmans betaalde een groot gedeelte van zijn personeel gewoon zwart en als je daar vragen over stelde kon je gaan. Die vent moet echt niet doen alsof hij zelf zo integer is. Verheijen is gewoon stom geweest dat hij dit soort zaken niet heeft opgelost voor hij naar Den Haag vertrok. Dit en de lopende rechtzaak tegen Jos van Rey zal hem zeker geen goed doen. Denk dat dit wel einde verhaal voor hem is.
pi_149844806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden eens een paar maanden voor Taurus gewerkt. Die Heijmans betaalde een groot gedeelte van zijn personeel gewoon zwart en als je daar vragen over stelde kon je gaan. Die vent moet echt niet doen alsof hij zelf zo integer is. Verheijen is gewoon stom geweest dat hij dit soort zaken niet heeft opgelost voor hij naar Den Haag vertrok. Dit en de lopende rechtzaak tegen Jos van Rey zal hem zeker geen goed doen. Denk dat dit wel einde verhaal voor hem is.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die die Heijmans ook niet vertrouwt. :') :D
Hallon!
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:59:19 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149845424
Palermo aan de Maas :P
pi_149847467
Zeker een goede vastelaovend gehad. En niet zo over Tegelen he :P

Maar zonde voor Taurus als de verhalen kloppen over Verheijen. Al is het stiekem ideaal dat er toch een bios in de binnenstad ligt :Y
pi_150109384
pi_150120396
Tja Verheijen. Ik had eerder verwacht dat hij à la Onno Hoes in een toyboy-affaire zou geraken dan in een corruptie-zaak. Er is ondertussen zoveel vuile was boven water gekomen dat hij ook maar beter de eer aan zich zelf kon houden. Al vind ik het wel frappant dat een dorpsgek als Wout Heijmans ineens serieus wordt genomen...
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:46:43 #126
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150121242
De TT is trouwens weer onverwacht actueel :D

2009 wist de gemeente al dat het de komende paar jaar een bende gaat worden rond de vierpaardjes en nu een jaar voordat het echt druk wordt gaan ze ineens huilie doen :D
pi_150121395
Ik vind het vervelender dat de St Urbanus weg afgesloten is, ivm naar m'n werk gaan. :'(
Hallon!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:52:47 #128
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150121500
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:50 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind het vervelender dat de St Urbanus weg afgesloten is, ivm naar m'n werk gaan. :'(
Da's maar heel tijdelijk, problemen bij het spoor duren tot 2022 :')

Kijk als treinspotter vind ik het niet erg dat er nu 55 goederentreinen per dag rijden en over een jaar of twee 160 per dag, maar als iemand die de vierpaardjes meerdere keren per dag over moet voor het werk vind ik het totaal kut, zeker omdat er geen fatsoenlijke alternatieven zijn...
pi_150123132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

Kijk als treinspotter vind ik het niet erg dat er nu 55 goederentreinen per dag rijden en over een jaar of twee 160 per dag, maar als iemand die de vierpaardjes meerdere keren per dag over moet voor het werk vind ik het totaal kut, zeker omdat er geen fatsoenlijke alternatieven zijn...
Daar bij die St Urbanusweg gaat ook meer dan 'n maand duren zag ik. :') Maar idd vierpaardjes is 'n ellende.
Hallon!
pi_150138911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef JLSB het volgende:
Tja Verheijen. Ik had eerder verwacht dat hij à la Onno Hoes in een toyboy-affaire zou geraken dan in een corruptie-zaak. Er is ondertussen zoveel vuile was boven water gekomen dat hij ook maar beter de eer aan zich zelf kon houden. Al vind ik het wel frappant dat een dorpsgek als Wout Heijmans ineens serieus wordt genomen...
Dit. Goede reactie trouwens van de burgemeester in Nedinscoplein.
pi_150140703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

160 goederentreinen :'(
Die krengen zijn ook nog allemaal superlang. Als daar het merendeel van overdag gaat dan zijn die slagbomen meer dicht dan open. De file die hierdoor ontstaat kan zich zo nooit oplossen :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:35 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dit. Goede reactie trouwens van de burgemeester in Nedinscoplein.
Idd. En ook niet voor het eerst. Hij en Satijn zijn toch wel de sterkhouders in Venlo.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:22:39 #132
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150142505
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:03 schreef eight het volgende:

[..]

160 goederentreinen :'(
Die krengen zijn ook nog allemaal superlang. Als daar het merendeel van overdag gaat dan zijn die slagbomen meer dicht dan open. De file die hierdoor ontstaat kan zich zo nooit oplossen :{

[..]

Idd. En ook niet voor het eerst. Hij en Satijn zijn toch wel de sterkhouders in Venlo.
Wat omgeleid gaat worden mag maximaal 750 meter worden dus ja, leuk infarct op komst.

Over infarcten gesproken, wtf is er aan de hand in Venlo, net een half uur over gedaan om van Tref naar Roermondse Poort te komen met de auto :')
pi_150606746
Venlo is weer een schandaal rijker. Uiteraard weer afkomstig vanuit de Vooral Veel Declareren partij:

quote:
De Venlose VVD-wethouder Stephan Satijn heeft vorig jaar 137 taxiritten gemaakt op kosten van de gemeente. Bij elkaar ging het om een bedrag van ruim 9200 euro, meldt de Limburgse omroep L1. Ook voorgaande jaren declareerde hij tussen de 7000 en 10.000 euro aan taxikosten.

L1 heeft de rittenstaten bij de gemeente opgevraagd. Daaruit blijkt dat Satijn vorig jaar 185 keer door de gemeente een taxi heeft laten regelen. In 48 gevallen bleek achteraf dat het om een privérit ging; die ritten heeft hij zelf betaald. De rest kwam voor rekening van de gemeente.
Gemiddeld 67 euro

Het ging vooral om ritten binnen de gemeente Venlo, hoofdzakelijk van en naar Satijns huisadres in Velden, enkele kilometers buiten de stad. Hij liet zich veelvuldig naar zijn werk brengen, naar afspraken in de stad en weer terug naar huis. Op 9 januari 2014 ging hij met de taxi zelfs twee keer van zijn huis naar de stad en weer terug, schrijft L1.

Hoewel het volgens L1 vooral om korte ritten gaat, bedraagt de ritprijs gemiddeld 67 euro. Het is onduidelijk hoe dat komt.

In een schriftelijke reactie zegt de gemeente Venlo tegen de Limburgse omroep dat de VVD'er zoveel taxiritten maakt omdat hij de portefeuille Economische Zaken heeft en omdat hij ook locoburgemeester is.
Wethouder in Helmond

Het is niet de eerste keer dat een wethouder in opspraak raakt door taxiritten. Twee jaar geleden viel in Helmond zelfs het gehele college van B&W over de grote hoeveelheid taxiritten van wethouder Tielemans. Hij declareerde ook ritten van en naar het café, naar eigen zeggen om te netwerken. Zijn jaarlijkse taxirekening was voor zover bekend overigens aanmerkelijk lager dan die van Satijn in Venlo.

Later stelde een onderzoekscommissie in Helmond vast dat de declaraties van Tielemans niet onrechtmatig waren. Het onderzoek naar de declaraties kostte 95.000 euro.
67 ¤ van Velden naar Venlo :D
pi_150606795
quote:
Ik kon altijd wel om hem lachen. RIP Herman.
pi_151184015
Nog steeds geen Venloop geklaag dit jaar hier?

Moet niet gekker worden :o
Patat Friet
  maandag 30 maart 2015 @ 12:08:37 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_151185091
Alleen maar verstandige mensen hier die zo langzamerhand weten dat je die zondag de hardloopjostis en hun parcour met een wijde boog moet omzeilen :P
pi_151404910
Als je dacht dat het na Geert niet gekker kon qua Venlose exportproducten, check nu TLC. :')
  zondag 5 april 2015 @ 22:48:26 #139
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151405083
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:44 schreef fratsman het volgende:
Als je dacht dat het na Geert niet gekker kon qua Venlose exportproducten, check nu TLC. :')
Wat is er gaande op TLC?!

Ow wacht ik zie 't al, ja die gast (of nou ja nu niet meer) is knettergek idd. :')
Hallon!
pi_151405153
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2015 22:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wat is er gaande op TLC?!
Heb je Ziggo? Is nu zender van de maand.

Edit: Dat dus. :P
  maandag 6 april 2015 @ 00:31:50 #141
164755 Mss
kutHOEr
pi_151408379
Ik kreeg er oogaids van :')
Aids.
pi_151517157
quote:
10 miljoen extra strop Floriade Venlo dreigt

De vijf gemeenten die garant stonden voor de Floriade in Venlo, hangt een extra tekort van bijna 10 miljoen euro boven het hoofd. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerde brief aan de gemeenteraad van de gemeente Venlo.

In 2012 sloot de Floriade af met een tekort van 5,5 miljoen euro. Maar nu dreigt een extra strop. Het dreigende tekort door de stagnerende grondverkoop in Venlo Greenpark, het voormalige Floriadeterrein, dreigt op te lopen met nog eens 8,3 miljoen euro tot zo'n 13 miljoen euro. Het op Greenpark gelegen Villa Flora moest geld opbrengen als kantorencomplex, maar de vraag blijft achter bij de eerdere prognoses. Daardoor stevent dit glazen gebouw af op een tekort van 1,4 miljoen euro.

De vijf Noord-Limburgse gemeenten moeten nu extra geld opzij zetten om de verwachte tekorten op te vangen.
^O^
  donderdag 9 april 2015 @ 15:50:19 #143
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_151517874
Goh dat had je toch niet verwacht :')
pi_151524738
Valt me nog mee dat er op de stadsomroep 30 seconden aan besteed werd. Bloemetje Bouten zal nog wel een poging gedaan hebben om dit tegen te houden.

En dan allemaal die hosanna berichten op omroep Venlo de afgelopen jaren over hoeveel huurders er wel niet in Villa Flora zaten. Subsidieslurpers zullen ze wel bedoelen.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 23:10:01 #146
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151665149
Hé een Venlotopic, tof!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 13 april 2015 @ 23:14:11 #147
112339 MPG
pi_151665306
quote:

"iddere zaoterdaag, dan is ut weer zoe wied..."
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_151678897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:41 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Valt me nog mee dat er op de stadsomroep 30 seconden aan besteed werd. Bloemetje Bouten zal nog wel een poging gedaan hebben om dit tegen te houden.

En dan allemaal die hosanna berichten op omroep Venlo de afgelopen jaren over hoeveel huurders er wel niet in Villa Flora zaten. Subsidieslurpers zullen ze wel bedoelen.
Omroep Venlo zal zich koest houden nu dat ze weer bij de gemeente moeten aankloppen.

quote:
Vroeger nog gewerkt daar :@
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:01:30 #149
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151679165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:51 schreef eight het volgende:

[..]

Omroep Venlo zal zich koest houden nu dat ze weer bij de gemeente moeten aankloppen.

[..]

Vroeger nog gewerkt daar :@
Ik vind die winkel echt Hel op aarde. :@ :P
Hallon!
pi_151679228
Voor mij de dichtsbijzijnde supermarkt, dus ik kom er nog wel eens. Prima kaas- en visafdeling wel.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:06:38 #151
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151935906
Hoe is het in Venlo met Koningsdag?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 22 april 2015 @ 20:07:07 #152
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151935930
Roermond is dood en ik heb geen zin in Eindhoven.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 22 april 2015 @ 21:18:24 #153
164755 Mss
kutHOEr
pi_151939222
Kom met alle andere Limburgers naar Amsterdam *O*
Aids.
pi_151952060
Levenslang en 30 jaar cel voor Lau & Tiny Geert.

http://www.l1.nl/nieuws/2(...)30-jaar-voor-geert-g
pi_151957737
quote:
5s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:06 schreef Tism het volgende:
Hoe is het in Venlo met Koningsdag?.. :)
Koud waarschijnlijk, heel erg koud.

Hier, misschien handig:

http://www.venloverwelkom(...)ement/251-koningsdag
pi_151986454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:30 schreef fratsman het volgende:
Levenslang en 30 jaar cel voor Lau & Tiny Geert.

http://www.l1.nl/nieuws/2(...)30-jaar-voor-geert-g
Herstel: Lau dood, Tiny Geert 30 jaar. :o http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-gisteren-levenslang
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:33:42 #157
112339 MPG
pi_151989794
Dat was dan een kort strafje voor lau
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:36:11 #158
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152105098
Ben ik nou de enige die helemaal geen fuck merkt van de perikelen aan de spoorwegovergang des doems, beter bekend als de Vierpaardjes, er zijn dagen dat ik er een keer of 10/15 overheen ga en het is echt geen ene fuck anders dan normaal :D

En dat terwijl er een omleiding is voor het spoorverkeer _O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:23:02 #159
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_152109460
Valuascollege nu op tv bij De Rijdende Rechter, lol.
Hallon!
pi_152151806
Nou mensen, iedereen die in de binnenstad moet zijn morgen weer veel sterkte!

;)
  donderdag 30 april 2015 @ 14:18:42 #161
112339 MPG
pi_152151874
Ik vlucht morgen om 6.00 uur de stad uit en kijk in de loop van de middag wel weer hoe ik thuiskom :) .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 30 april 2015 @ 14:45:07 #162
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152152577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nou mensen, iedereen die in de binnenstad moet zijn morgen weer veel sterkte!

;)
ik moet morgen in de binnenstad van Venlo en Roermond zijn :')
  donderdag 30 april 2015 @ 15:40:43 #163
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_152153820
Hoef gelukkig niet met de auto naar m'n werk, lekker langs de file fietsen. *O*
Hallon!
pi_152624037
Komende dagen mag Wout Heijmans weer zijn verhaal gaan vertellen in de media, maar je vraagt je toch steeds af of hij ook wel zo schoon en eerlijk is. Best jammer dat de gemeente niet in de aanval kan. Wout heeft wel genoeg moments of fame gehad met zijn (terechte) kruistocht tegen Mark Verheijen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:45:57 #165
112339 MPG
pi_152753091
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_153212332
Morgen is het weer zover!

^O^
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:15:15 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_153214064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Morgen is het weer zover!

[ afbeelding ]

^O^
Dank voor de waarschuwing :D
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:34:05 #168
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_153227927
De beerput rond de floriade wordt alleen maar dieper :X

quote:
B en W van Venlo logen dat Fooddrome het huurcontract van Villa Flora had getekend.
Ze gaven een opvallend positieve ‘winstprognose’ om regiogemeenten te bewegen ook aandeelhouder te worden.
Te laat geïnformeerd
Ze informeerden de gemeenteraad verder ook te laat over exploitatietekorten. Dat zijn enkele conclusies uit het onderzoek van de rekenkamercommissie naar Villa Flora.
Villa Flora
Het Villa Flora-gebouw op het voormalig Floriadeterrein staat nog steeds grotendeels leeg. Vanwege tegenvallende huuropbrengsten wordt rekening gehouden met een verlies van 1,4 miljoen euro in 2021. Dat tekort moeten Venlo, Horst aan de Maas, Gennep, Venray en Peel en Maas ophoesten.
Venlo Greenpark
Eerder werd al bekend dat ook bij Venlo Greenpark - het voormalig Floriadeterrein - de verliezen oplopen. Omdat daar de afgelopen jaren geen meter grond is verkocht, loopt het verwacht tekort met 8,5 miljoen euro op naar 13 miljoen euro in 2027.
Kritischer
Volgens de rekenkamercommissie had de gemeenteraad in Venlo zich kriticher moeten opstellen omdat ze laat en onvolledig werd geinformeerd.
http://www.1limburg.nl/co(...)ora?context=topstory
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:12:12 #170
206580 Luxuria
pi_154929743
Wat zijn ook alweer de slechtere buurten/straten in Venlo?
Zoals bijvoorbeeld de Geresstraat?
pi_154967894
Klokkegieterstraat
pi_159992735
Leeft hier nog iemand?!
pi_159992908
Ja hoor
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:05:16 #174
431496 girlnextdoor.
pi_159993164
Yep
pi_159993772
Ik ook!
Aids.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:54:07 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_159995774
Ja hoor :)

Toevallig vandaag nog een facepalm gedaan omdat de horeca van Venlo graag nog een weekend lang de binnenstad wil platleggen...

Een keer geen probleem maar een halfvastenoptocht + een weekend vol feest is echt van de zotte.
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:48:34 #177
112339 MPG
pi_159996985
Present
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:07:34 #178
431496 girlnextdoor.
pi_160004478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:54 schreef Klonk het volgende:

Toevallig vandaag nog een facepalm gedaan omdat de horeca van Venlo graag nog een weekend lang de binnenstad wil platleggen...

Een keer geen probleem maar een halfvastenoptocht + een weekend vol feest is echt van de zotte.
Verwacht ook wel dat de meesten na de halfvastenoptocht weer huiswaarts gaan. Het hele gevoel is gewoon weg.
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:13:13 #179
112339 MPG
pi_160004650
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:07 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Verwacht ook wel dat de meesten na de halfvastenoptocht weer huiswaarts gaan. Het hele gevoel is gewoon weg.
Ik vraag me inderdaad af wie er nog een heel weekend gaat feesten :') . Optocht kijken, pilsje drinken, eventueel een hapje eten en dan is het denk ik wel klaar hoor.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_160004853
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:54 schreef Klonk het volgende:

Je weet het maar nooit. Het was wel te verwachten dat ze dit gingen proberen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:53:38 #181
206580 Luxuria
pi_160006183
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:07 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Inderdaad, en dat veel ook niet eens verkleed gaan.
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:58:44 #182
112339 MPG
pi_160006345
Tegenvaller voor de kroegbazen:

https://omroepvenlo.nl/ni(...)itenpodia-halfvasten

Geen vergunning voor podia en buitenbarren.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_160012821
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:58 schreef MPG het volgende:
Tegenvaller voor de kroegbazen:

https://omroepvenlo.nl/ni(...)itenpodia-halfvasten

Geen vergunning voor podia en buitenbarren.
Die hebben toch genoeg gedraaid mag ik hopen :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 18 februari 2016 @ 12:44:58 #184
431496 girlnextdoor.
pi_160014725
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:13 schreef MPG het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad af wie er nog een heel weekend gaat feesten :') . Optocht kijken, pilsje drinken, eventueel een hapje eten en dan is het denk ik wel klaar hoor.
Ja precies. Ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien voor de mensen in de optocht zelf (ik loop zelf mee). Heb zo'n idee dat dat nog vreemder zal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 18-02-2016 12:45:28 (Typfoutje.) ]
pi_160015331
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:44 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja precies. Ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien voor de mensen in de optocht zelf (ik loop zelf mee). Heb zo'n idee dat dat nog vreemder zal zijn.
Het weer van die dag zal een grote rol spelen. Mensen zijn al niet meer in de vastelaovestumming en laten het bij slecht weer afweten. Het lijkt mij dat de groepen die met de optocht meedoen nog wel een feestje gaan bouwen. Tegenvaller dat de maaspoort dan niet beschikbaar is.
pi_160032046
Hoe doet Duplo het in Venlo?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:55:23 #187
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_160036325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:43 schreef Addiqt het volgende:
Hoe doet Duplo het in Venlo?
Dicht zijn ;(
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_160258393
Gisteravond was de Koel wel de place2be. Lekker druk,prachtige doelpunten, goed spelend vvv en winst.
Ik was er al jaren niet meer geweest maar ik heb echt genoten.
pi_160280203
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:41 schreef eight het volgende:
Gisteravond was de Koel wel de place2be. Lekker druk,prachtige doelpunten, goed spelend vvv en winst.
Ik was er al jaren niet meer geweest maar ik heb echt genoten.
Ik ga elke wedstrijd sinds 2004 maar zoals vrijdag tegen NAC is echt al jaren geleden qua sfeer en beleving. Voelde aan als die goeie ouwe tijd in de Eredivisie.
pi_160474656
Als ik zo naar de beelden van de optocht kijk zijn er niet veel mensen komen kijken
  zondag 6 maart 2016 @ 22:33:41 #191
431496 girlnextdoor.
pi_160476861
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:27 schreef eight het volgende:
Als ik zo naar de beelden van de optocht kijk zijn er niet veel mensen komen kijken
Omroep Venlo heeft ook op een heel lomp punt staan te filmen, want hoe verder we de parade opkwamen, hoe drukker het werd. Dat is helaas op televisie niet overgekomen.

We stonden er eigenlijk best van te kijken hoeveel volk er was.
pi_160487039
Slechte uitzending van omroep Venlo. Inderdaad, lomp punt. Maar ook geen duo-presentatie meer, geen camera-arm voor hoogteshots. Geen interviewtje op de prinsewagen. Normaal duurde de uitzending ook langer dan de 40 minuten nu.

Ze zijn de broekriem behoorlijk aan het aanhalen bij de omroep. Laatst stond een reporter met zijn telefoon een interview op te nemen. :')
  maandag 7 maart 2016 @ 17:50:43 #193
431496 girlnextdoor.
pi_160494701
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:01 schreef fratsman het volgende:
Slechte uitzending van omroep Venlo. Inderdaad, lomp punt. Maar ook geen duo-presentatie meer, geen camera-arm voor hoogteshots. Geen interviewtje op de prinsewagen. Normaal duurde de uitzending ook langer dan de 40 minuten nu.

Ze zijn de broekriem behoorlijk aan het aanhalen bij de omroep. Laatst stond een reporter met zijn telefoon een interview op te nemen. :')
De omroep zou voor de vastelaovend best kunnen samenwerken met Jocus. Jocus-filmpjes zijn kwalitatief beter dan het verslag van de omroep. En het spaart kosten uit, wat de omroep wil.
  maandag 7 maart 2016 @ 21:56:04 #194
112339 MPG
pi_160503107
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:27 schreef eight het volgende:
Verderop op de Parade en op de Jodenstraat stond veel meer volk :Y .

De opname was een aanfluiting, afgeraffeld, matige presentatie, weinig inspirerende beelden, etc.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:06:14 #195
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_160513681
Woeiii, een heel Venlo-topique..

:W
pi_160678746
Zijn hier ook Venloop(st)ers? :D
pi_160686317
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:14 schreef Ruder het volgende:
Ik kom aanmoedigen (ook topsport :P)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:32:18 #198
112339 MPG
pi_160686664
quote:
Ik niet :N .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_164912304
Laatste dag ZPF. Een van de betere edities dit jaar. De nieuwe indeling is ook zeker een verbetering.
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:29:45 #200
431496 girlnextdoor.
pi_164914436
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:28 schreef eight het volgende:
Laatste dag ZPF. Een van de betere edities dit jaar. De nieuwe indeling is ook zeker een verbetering.
Jammer dat t gisteren blijkbaar misging met het ontruimen van t park. Nooduitgangen zijn niet geopend terwijl dat wel de bedoeling was.

Voor de rest wel mooie nieuwe indeling. Hoofdpodium staan nu op ons huis gericht. Best chill.
pi_164914687
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:29 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Jammer dat t gisteren blijkbaar misging met het ontruimen van t park. Nooduitgangen zijn niet geopend terwijl dat wel de bedoeling was.

Voor de rest wel mooie nieuwe indeling. Hoofdpodium staan nu op ons huis gericht. Best chill.
Wij zijn gewoon door een van de nooduitgangen naar buiten gegaan. Verheug me nu al op Memphis maniacs vanaaf
  zondag 28 augustus 2016 @ 16:40:44 #202
431496 girlnextdoor.
pi_164916431
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:40 schreef eight het volgende:

[..]

Wij zijn gewoon door een van de nooduitgangen naar buiten gegaan. Verheug me nu al op Memphis maniacs vanaaf
Huh? Ik was gelukkig al meteen t park af bij melding van evacueren, maar hoorde van vriendendat de beveiliging weigerde de nooduitgangen te openen?

Anywayz, net genoten van Kwante Hippe. Best grappig idee dat er nog een FOK!ker rondloopt :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:20:31 #203
431496 girlnextdoor.
pi_164929947
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:40 schreef eight het volgende:

[..]

Woah die waren idd erg vet! Ze hebben een fan erbij :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 01:55:17 #204
112339 MPG
pi_164930966
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:20 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Woah die waren idd erg vet! Ze hebben een fan erbij :)
Was indd heel erg goed.
Net thuis, indd een van de betere edities van t ZPF, mede door de betere indeling van t terrein.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:27 #205
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_164942070
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:55 schreef MPG het volgende:

[..]

Was indd heel erg goed.
Net thuis, indd een van de betere edities van t ZPF, mede door de betere indeling van t terrein.
+1
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_164945510
quote:
Ik ga hem volgend jaar lopen :D
Aids.
  maandag 29 augustus 2016 @ 20:00:40 #207
431496 girlnextdoor.
pi_164946996
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:10 schreef Mss het volgende:

[..]

Ik ga hem volgend jaar lopen :D
Wil het al jaren, maar ik kom niet verder dan een week bridge to bridge en dan is de motivatie weg :')
pi_164997806
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:00 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Wil het al jaren, maar ik kom niet verder dan een week bridge to bridge en dan is de motivatie weg :')
Ik ben ook nog rustig aan het opbouwen hoor. Ik red 3x per week lopen echt niet...
Aids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')