abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145058525
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_145058583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:42 schreef danyoromijn het volgende:
Zo'n jungle is echt niet te vergelijken met een wandeling in de Veluwe ofzoiets, waar je
elke 100 meter een bordje ziet hoe ver het nog lopen/fietsen is naar Arnhem/Hoenderloo,
het is een totale wildernis met vele tientallen kilometers niets anders dan bomen, als je
daarin terecht komt, zit je in een gigantisch doolhof omdat je letterlijk door de bomen het
bos niet meer ziet. Als je daar zonder gids loopt, is de kans dat je ergens (per ongeluk)
van het pad af gaat, echt groot. Ongetwijfeld is de kans dat je overdag bij goed weer van
het pad af raakt, een stuk minder groot, maar we weten al dat K & L 's avonds nog steeds
in deze jungle rondliepen en in het donker is de kans dat je de weg kwijt raakt veel groter.
Goed opgeschreven.
pi_145058594
Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn een gids impliceert.
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:48:26 #4
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145058618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:23 schreef danyoromijn het volgende:
En dat weten jullie op basis van de weinige informatie die er over de Culebra trail (Pianista heet
het slechts tot aan de Mirador) te vinden is en de uitspraak van de vader van Kris die tot aan
de eerste paddock is gelopen onder begeleiding van twee ervaren gidsen (en nadat hij
waarschijnlijk al veel informatie had opgezocht over deze trail).
Er is genoeg informatie te vinden. De uitstekende Telemetro video filmt alle heikele punten die er zijn in de route. Tot aan de kabelbruggen kun je niet verkeerd lopen. Kris en Lisanne hebben zonder moeite de bergbeek bereikt. Je hoeft namelijk maar 1 pad te volgen.

quote:
Bovendien is de Veluwe plat, terwijl dit park heel bergachtig is en in de Veluwe zijn geen dodelijke slangen, het is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Slangen zijn stressgevoelige dieren die niet uit de bomen donderen om mensen aan te vallen. Los van dat, maak jij er onnodig een black box van. Ja, het gaat omhoog, en je zakt weg in de modder, daarom laten we Kris en Lisanne ook maar 1,3 km. per uur hoogstens vorderen.

We hebben het namelijk hemelsbreed over een ontzettend klein gebied. De verste vindplaats, is op 16 km. over het pad, vanaf het begin bij het Pianista restaurant. Dat het park westelijk heel groot is, waar je niet komt, is irrelevant. Die bloggers laten ook zien dat bij de rivier het pad alleen maar duidelijker wordt. Met daar vertakkingen naar Alto Romero, de bewoonde wereld.
pi_145058652
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef agter het volgende:
Dat doet het ook niet. Het is slechts een aanname van Marije, geloof ik.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:30 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145058737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Het is slechts een aanname van Marije, geloof ik.
ik sluit de mogelijkheid niet uit, dat klopt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:38 #7
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145058745

Deze 4x4 komt een heel eind op het Pianista pad en is hier al de rivier overgestoken.
pi_145058764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:26 schreef Lutalo het volgende:
Maar in een dicht begroeid gebied blijf je ( buiten de regentijd) makkelijker op het pad, dan op de Veluwe.
Het is wanneer ik de film en diverse foto's bekijk niet overal even dicht begroeid.
Over het algemeen is meer een 'regenwoud' en minder een 'jungle'
(jungle impliceert dichte begroeïng waar je niet zomaar doorheen kunt lopen).
Iets dat op een pad lijkt zou je dus kunnen volgen i.p.v. het officiële pad.

In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,
en staan er regelmatig wegwijzers of andere signalen dat je je nog op het pad bevindt.
pi_145058783
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld wil aantonen dat er een gids bij K&L was, dan zul eerst het tegendeel moeten veronderstellen. Als je dan al redenerende bij een bewezen onwaarheid uitkomt, dan heb je daarmee bewezen dat er inderdaad een gids bij betrokken was.
Allemaal leuk en aardig en ik ben het met je eens maar de wetenschappelijke benadering wordt niet toegestaan. Je mag namelijk niet veronderstellen dat er wel een gids bij was en al redenerende bij een bewezen onwaarheid uitkomen zodat je hebt bewezen dat er inderdaad geen gids bij betrokken was. Dat wordt hier als "insinuatie" of "verdachtmaking" opgevat.
pi_145058799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goed opgeschreven.
Niet mee eens, we weten helemaal niet of de dames in het donker rondliepen in het tropisch bos
dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is.

we weten al dat

we weten helemaal niet zo veel, dat we dit kunnen stellen. Sterker nog, zonder lamp of maanlicht lijkt het sterk onwaarschijnlijk

Wat jammer Dr Kloothommel, dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.

assumption is the mother of all fuck ups
pi_145058815
Poekje01

mensen met een wetenschappelijke achtergrond heten prof. dr. Plasterk. Hij wilde 3 provincies samenvoegen, en moest daarvoor onderhandelen met academisch geschoolde hoge provinciale ambtenaren, maar ja, een plan van aanpak, dat had hij niet. Een groep medestanders, die had hij niet. Zijn plannen laten bezinken, en van onderuit toewerken naar draagvlak, daar heeft deze academicus nog nooit van gehoord. Dus....

Fijn hoor die Plasterk en z'n draagvlak. Maar ging nu ergens anders over, namelijk het verschil in redeneren bij 2 groepen hier, de
- misdrijf scenario aanhangers
- en de alle scenario's open houden aanhangers
pi_145058843
even nog mijn vraag uit vorig topic. Kun je vanaf het laatste foto moment 14.00 uur volgens camera in 4 tot 5 uur bij de Finca van een zekere Gids komen? 18.40 werd het donker.
pi_145058926
Dr. Kloothommel ik dacht dat ik degene was die het laatste bericht plaatste?
pi_145058945
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,
Echt niet.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:57:13 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145058966
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Niet mee eens, we weten helemaal niet of de dames in het donker rondliepen in het tropisch bos
dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is. Wat jammer dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.

assumption is the mother of all fuck ups
dat was precies wat ik dacht, we weten helemaal of ze savonds daar nog hebben gelopen.
Maar kloothommel heeft reeds aangegeven dat verdwaling een feit is.
pi_145058996
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:53 schreef SAJ het volgende:
Poekje01

mensen met een wetenschappelijke achtergrond heten prof. dr. Plasterk. Hij wilde 3 provincies samenvoegen, en moest daarvoor onderhandelen met academisch geschoolde hoge provinciale ambtenaren, maar ja, een plan van aanpak, dat had hij niet. Een groep medestanders, die had hij niet. Zijn plannen laten bezinken, en van onderuit toewerken naar draagvlak, daar heeft deze academicus nog nooit van gehoord. Dus....

Fijn hoor die Plasterk en z'n draagvlak. Maar ging nu ergens anders over, namelijk het verschil in redeneren bij 2 groepen hier, de
- misdrijf scenario aanhangers
- en de alle scenario's open houden aanhangers
ik refereerde aan die denkscholen bullshit van Kloothommel (het Dr laat ik weg)
pi_145059004
@Danyoromijn In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,

???? De Veluwe Nederland hebben we het over hè?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145059023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Echt niet.
Ik kan bevestigen dat je ook op de Veluwe kunt verdwalen. :) En dat er genoeg kleine paadjes zijn.
Daarom ook daar gps (iPhone) bij me.
Make my day!
pi_145059029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef agter het volgende:
Ik zal het wat uitgebreider proberen uit te leggen.

De meiden zijn voor het laatst wat we weten zeker gezien door F in de ochtend op 1 april bij hun hostel.
Alle getuigen die claimen hun daarna gezien te hebben, hebben het over tijden varierend van 13.10 (Sigrid) tot Oliva de Kam (16.15) wat dus allemaal niet kan omdat ze volgens de foto om 13 uur op de mirador stonden.

Lopend vanaf de hostel tot aan het begin van de Pianista is 1.15 uur (dik)
Vanaf begin Pianista tot op de mirador 2.15 uur

Niemand heeft ze tussen 10 en 13 zien lopen en met zekerheid gezien.

Er is ook geen taxichauffeur bekend die hen heeft opgehaald en hen heeft afgezet
(Leonardo Mastinu had het over 1430, had 2 Panamese jongens in de auto en weet niet zeker of het de meiden wel waren want hij was druk met zn telefoon. Maw ook onbetrouwbaar.)

Dat in acht nemen denk ik dat er rekening mee gehouden moet worden dat ze of een lift hebben gekregen of wel met een gids mee waren.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:00:22 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145059072
Een lift van een gids kan ook nog.
pi_145059155
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat was precies wat ik dacht, we weten helemaal of ze savonds daar nog hebben gelopen.
Maar kloothommel heeft reeds aangegeven dat verdwaling een feit is.
Maar we weten ook niet of ze ergens anders waren. Aangezien ze in dat gebied om 1400 uur nog een foto maakten, is de kans het grootst dat ze s nachts ook daar ergens waren. Dat sluit andere mogelijkheden overigens zeker niet uit.
pi_145059230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zal het wat uitgebreider proberen uit te leggen.

De meiden zijn voor het laatst wat we weten zeker gezien door F in de ochtend op 1 april bij hun hostel.
Alle getuigen die claimen hun daarna gezien te hebben, hebben het over tijden varierend van 13.10 (Sigrid) tot Oliva de Kam (16.15) wat dus allemaal niet kan omdat ze volgens de foto om 13 uur op de mirador stonden.

Lopend vanaf de hostel tot aan het begin van de Pianista is 1.15 uur (dik)
Vanaf begin Pianista tot op de mirador 2.15 uur

Niemand heeft ze tussen 10 en 13 zien lopen en met zekerheid gezien.

Er is ook geen taxichauffeur bekend die hen heeft opgehaald en hen heeft afgezet
(Leonardo Mastinu had het over 1430, had 2 Panamese jongens in de auto en weet niet zeker of het de meiden wel waren want hij was druk met zn telefoon. Maw ook onbetrouwbaar.)

Dat in acht nemen denk ik dat er rekening mee gehouden moet worden dat ze of een lift hebben gekregen of wel met een gids mee waren.
Dat antwoord heb je al gegeven. Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn, een gids impliceert.
Hoe kan een gids die bijv meeloopt zorgen dat ze niet gezien worden?
Make my day!
pi_145059235
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef Poekje01 het volgende:

dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is. Wat jammer dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.
Rond 16:30 stuurden ze hun eerste noodoproep, rond 16:42 kwam de volgende.
Toen waren ze zeer waarschijnlijk nog ergens in het regenwoud op het pad
(en niet de mirador overgestoken, want dan hadden hun mobieltjes weer bereik gehad).
Het was om 19:00 uur al zo goed als volledig donker (ik dacht zelfs al dat de zon op
die dag om 18:40 onder ging). Dan hadden ze dus nog 2 uur en een kwartier om
de bewoonde wereld of een goede slaapplek te vinden. De bewoonde wereld konden
ze in die 2 uur nooit halen, dus kunnen ze hoogstens hebben overnacht na de 1e
oversteek in 'Refugio de Culebra' die half ingestort is, of zouden ze theoretisch
misschien nog net de huizen aan de andere kant van de 2e kabelbrug hebben
kunnen halen (maar ze wisten natuurlijk niet dat daar huizen waren).
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet echt graag wilden overnachten daar en
daarom door de schemering en misschien zelfs door het donker door bleven lopen
en dan is de kans op fouten natuurlijk veel groter. Bij volledige duisternis zullen ze
niet hebben doorgelopen, maar bij schemering / half duisternis nog wel.
Dit laatste is een aanname, maar dat ze de bewoonde wereld niet meer konden
halen voordat de duisternis inviel is een duidelijk feit.
pi_145059239
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:58 schreef agter het volgende:

[..]

Ik kan bevestigen dat je ook op de Veluwe kunt verdwalen. :) En dat er genoeg kleine paadjes zijn.
Daarom ook daar gps (iPhone) bij me.
Wordt hierbij vanaf de rand van de Veluwe ook nog eens bevestigd
pi_145059245
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:00 schreef Marrije het volgende:
Een lift van een gids kan ook nog.
Precies. Ze verlieten zelfs blijkbaar in alle haast hun kamer, er is de uitspraak van de Sinaproc directeur in de MSM "they left their toiletries in their room" nou, hoe duidelijker een aanwijzing moet je nog hebben, dat K en L dachten s' avonds weer terug te zijn...😜
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')