SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Oef, ik hoop dat het opkrikken van je ijzerwaarde helpt! Lijkt me heel naar.quote:Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef applemoose het volgende:
En om mijn verhaaltje nog even af te maken.. ik heb enorme haaruitval en loop daar voor bij de dermatoloog. Na uitgebreid bloed onderzoek is er niets opgedoken behalve een lage normaalwaarde ijzer. Nu word het zachtjesaan echt zichtbaar, heb ik her en der kale plekken en wil ik dit graag grondig aanpakken.
Nu moet ik twee maanden lang mijn ijzerwaarde op krikken met ijzerpillen. Maar omdat ik grotendeels vegetarisch eet moet ik mijn dieet ook her en der aanpassen omdat je lichaam heemijzer ( dierlijk ijzer ) veel beter opneemt dan non-heemijzer ( plantaardig ijzer ).
En non-heemijzer neem je dus nog slechter op als je bepaalde voedingsmiddelen eet in combinatie met ijzerrijke voeding. Thee en yoghurt vertragen dus de opname, sinaasappel bevordert de opname. Dus de komende weken zal ik even moeten uitvinden voor mezelf of dit werkt, hoe en wat ik het beste kan combineren. Nu ben ik licht lactose intolerant en nu moet ik daar ook strenger op zijn omdat je daardoor ook slechter ijzer op kan nemen.
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.quote:
Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:30 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
Marks & Spencerquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op.
Lijstje:
O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks![]()
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:48 schreef Karstman het volgende:
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezetDe rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig.
Ik vind ze ontzettend goor... Gelukkig maarquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Omdat ik geen melkproducten mag. De mini roze koeken van Van Dijk zijn lactosevrij. Ze had twee mini's voor me overgelaten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken?
Beterschap.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Tink89 het volgende:
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn...
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beterschap.![]()
Ik ga ook altijd te vroeg weer werken.Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.
Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode.Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden.
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:50 schreef Karstman het volgende:
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).
Bij een callcenter waar ik werkte werden ze al gek als je 2 minuten langer op het toilet zat (ja, dit werd bijgehoudenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee.
Dat is wel een idee, al hebben we niet echt goede koelkastmogelijkheden. Er is wel een koelkast in het gebouw, maar helemaal aan de andere kant, en je weet nooit zeker of je de spullen die je erin stopt ooit weer terug vindt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:40 schreef Shay_ het volgende:
[..]
Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?
Zeker een goed dagje. Ik vandaag minder, het gaat ineens minder goed. Heb ik morgen ook nog een meidenavond waarvan ik weet dat er chips, chocolaatjes en snoepjes op tafel komen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Goed dagje denk ik.
O: 2 spelt met makreel
T: mandarijn
L: havermout met magere melk en banaan
T: speculaasje
D: bietjesstamppot en 2 vegetarische worstjes
T: kwark
Haaij..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hallo
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het gaat dieet-technisch dan ook echt volkomen ruk
Het is nu 2.5 maand geleden dat ik gevallen ben en nog steeds voelt mijn linkerknie niet goed. Volgens de huisarts kon het weken tot maanden duren voordat het weer helemaal goed is. In mijn geval dus sowieso het laatsteMede daardoor heb ik dus ook al maanden niet gesport. Ook heb ik, sinds ik mijn nieuwe baan heb, amper meer gefietst, want ik moet nu met de auto i.p.v. met de trein. En ondertussen gaat het met eten een beetje als "f*** it, alles is toch al naar de klote dus ik eet gewoon waar ik zin in heb". En nu zitten mijn broeken dus niet meer zo comfortabel zeg maar.
Ik heb eigenlijk gewoon een rotschop nodig, want anders sluipen alle kilo's die ik kwijt was er weer bij. Maar normaal haal ik juist (extra) motivatie om goed te eten uit het feit dat ik ook sport en dat dat zo'n goede combi is. Als ik het alleen van het netjes eten moet hebben, werkt dat voor mij toch niet zo fijn omdat ik eigenlijk amper resultaat zie. Maar met alles eten wat los en vast zit, gaat het ook niet echt beter worden
Een gemiddeld lijstje van de laatste tijd:
O: beker melk, 200 mL yoghurt met 3 el zelfgemaakte granola en 100 g aardbeien
T: niks, zit tot aan de lunch wel vol na dat ontbijt
L: 2 volkoren bth met beleg; eventueel kop soep als ik naar de kantine ga. Beleg is veelal iets als ham/ei, kipfilet/komkommer, casselerrib/tomaat oid. Geen zoet beleg (op af en toe een boterham pindakaas na)
T: stuk fruit. Meestal pas om 17.00u vlak voordat ik naar huis ga rijden
D: wisselend. De helft van de week meestal wel gezond (AVG, pasta, etc). Maar de laatste tijd toch ook wel vaak Thuisbezorgd, diverse afhaal en alles wat je beter niet kan doen.
En in het weekend is ontbijt/lunch de laatste tijd vaak afbakbrood met gebakken ei of zo. Geen fruit tussendoor, en in plaats daarvan 's avonds voor de tv iets te snaaien. Dat moet sowieso anders eigenlijk. En ik ben zo stom geweest om pepernoten in huis te halen. Ik denk dat ik daar maar mee moet beginnen, geen zooi in huis halen want dat dan kun je het ook niet opeten.
Heeft iemand nog tips voor beweging/sport wat ik zou kunnen proberen? Ik zat te denken om misschien Jillian weer eens te proberen en dan alles waarbij gesprongen moet worden te vervangen door een soort pas op de plaats of zo. Ik wil iig voorkomen dat ik straks verder van huis ben wat mijn knieën betreft. Maar dan zou ik wel kunnen werken aan de rest wat strakker maken.
Misschien gaat het beter als we elkaar schoppen jaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haaij..
Hier gaat het ook ruk. Zullen we elkaar een paar rotschoppen geven![]()
Heb me wel weer voorgenomen 3x per week te hardlopen. Want dat heb ik gewoon een week overgeslagen![]()
Dus vanavond tweede keer deze week. En oh ja de lichtjesroute fietsen.
Maar verder qua voeding is het waardeloos.
Ben gestrest vanwege huis en alles..
Zwemmen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Heeft iemand nog tips voor beweging/sport wat ik zou kunnen proberen? Ik zat te denken om misschien Jillian weer eens te proberen en dan alles waarbij gesprongen moet worden te vervangen door een soort pas op de plaats of zo. Ik wil iig voorkomen dat ik straks verder van huis ben wat mijn knieën betreft. Maar dan zou ik wel kunnen werken aan de rest wat strakker maken.
Balen zeg. Daar zal een goede planning bij moeten komen kijken. Maar al doe je maar 2 avonden wat voor je promo dan is het al wat. Ik weet niet hoeveel tijd je daar voor nodig gaat hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:22 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Misschien gaat het beter als we elkaar schoppen ja
Wat is er met je huis?
Hier ligt de stress vooral aan dat ik ook nog moet promoveren. En mijn begeleider van de uni vertrekt daar en kan nu nog een jaar optreden als mijn co-promotor en daarna niet meer. Dus nu moet ik dat toch echt binnen een jaar af gaan ronden. Dat betekent dat ik in de weekenden en deels in de avonden mijn proefschrift nog af moet gaan schrijven, naast mijn nieuwe werk.
Maar ik kom nog steeds redelijk gesloopt thuis elke dag, dus ik ben benieuwd hoe dat moet gaan werken. En dan zou ik dus eigenlijk ook nog ergens tussendoor wat aan sport/beweging moeten doen om niet dicht te groeien. En dan nog wat rust vinden om de werkweek weer door te komen. Ik zie nu ff niet zo goed hoe ik alles moet gaan plannen, ik denk dat daar nog mijn grootste probleem ligt
Wat leuk ! Waar is het enzo? (ik ben erg nieuwsgierig)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Balen zeg. Daar zal een goede planning bij moeten komen kijken. Maar al doe je maar 2 avonden wat voor je promo dan is het al wat. Ik weet niet hoeveel tijd je daar voor nodig gaat hebben.
En idd zwemmen kun je doen. Lekker op zondag ochtend een uurtje ofzo. Maar lijkt me wel lastig allemaal.
En wij zijn bezig met een nieuwbouw woning. En ik ben gewoon gestresst omdat ik wil dat het gaat lukken enzo. Want is echt de perfecte plek voor ons en en en..
Schopt nog maar een keer.
Ik doe wel ff DM.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef -xRoosjeX- het volgende:
[..]
Wat leuk ! Waar is het enzo? (ik ben erg nieuwsgierig)
Op hoeveel kcal kwam je gisteren dan uit? Je lijstje leek me al wat weinig, maar dat is soms moeilijk inschatten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nu alweer honger.M'n ontbijt was dan ook niet lekker dus daar heb ik maar de helft van op. En ik ging gister ook slapen met honger. Ik dacht ik ga lekker vroeg naar bed, m'n vriend begon chocolademelk te drinken en ik had al zo'n trek maar wilde niets meer. Maar ik heb gewoon nog 2 uur wakker gelegen.
Ik heb het zelf ook niet uitgerekend om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 1100 kcal.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op hoeveel kcal kwam je gisteren dan uit? Je lijstje leek me al wat weinig, maar dat is soms moeilijk inschatten.
Kijk je wel uit dat je niet aan het doorslaan bent?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nu alweer honger.M'n ontbijt was dan ook niet lekker dus daar heb ik maar de helft van op. En ik ging gister ook slapen met honger. Ik dacht ik ga lekker vroeg naar bed, m'n vriend begon chocolademelk te drinken en ik had al zo'n trek maar wilde niets meer. Maar ik heb gewoon nog 2 uur wakker gelegen.
Vanochtend stiekem ook al gewogen, ben alweer wat kwijt, ondanks het weekend, dus daar ben ik wel blij mee. Had vanochtend wel weer maagpijn, dus wil nog steeds niet meer eten. Gaat wel weer over, had ik vroeger eigenlijk elke dag wel, sinds ik op dieet ben nog maar eens per week ongeveer. Maar als ik dan een keer slecht heb gegeten blijft dat een poosje hangen.
Ik probeer eigenlijk nooit met honger naar bed te gaan. Ik zie het als signaal dat ik misschien niet genoeg gegeten heb. Let wel, echt honger dus, geen trek. Heb je bewust het genegeerd of had je niet door dat je redelijk laag zat qua kcal?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook niet uitgerekend om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 1100 kcal.
Of misschien havermoutpannenkoekjes? Zijn ook goed koud te etenquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Dat is wel een idee, al hebben we niet echt goede koelkastmogelijkheden. Er is wel een koelkast in het gebouw, maar helemaal aan de andere kant, en je weet nooit zeker of je de spullen die je erin stopt ooit weer terug vindt.Dus kwark meenemen gaat dan wel een beetje op goed geluk zeg maar.
Ik begin mij eigenlijk steeds meer te 'ergeren' (hoewel dat niet het goede woord is, dus vat het alsjeblieft niet verkeerd op) aan jouw postsquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook niet uitgerekend om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 1100 kcal.
Ik vind het niet echt 'quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend stiekem ook al gewogen, ben alweer wat kwijt, ondanks het weekend, dus daar ben ik wel blij mee. Had vanochtend wel weer maagpijn, dus wil nog steeds niet meer eten. Gaat wel weer over, had ik vroeger eigenlijk elke dag wel, sinds ik op dieet ben nog maar eens per week ongeveer. Maar als ik dan een keer slecht heb gegeten blijft dat een poosje hangen.
Weet je waar je maagpijn vandaan komt?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb gewoon maagpijn, dat komt terug als ik eet en sowieso als ik slaap, daarom wil ik voor het slapen sowieso niet meer eten.
Maar ik post wel gewoon geen lijstjes meer tenzij ze goed zijn.
Bedoel het niet verkeerd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb gewoon maagpijn, dat komt terug als ik eet en sowieso als ik slaap, daarom wil ik voor het slapen sowieso niet meer eten.
Dit is niet iets van de laatste dagen hoor.... Je doet dit al een tijdje. En een deel gaat niet eens om wat je daadwerkelijk eet maar meer om de dingen die je zegtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Myraela het volgende:
Heb ik al jaren, ooit naar de dokter geweest die alleen maar zei dat ik moest afvallen. En dat werkt overigens ook wel, want als ik gezonder eet gaat het beter. Dit weekend dus een te grote maaltijd op en brownies en dan blijft dat een paar dagen irriteren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Shay_ het volgende:
[..]
Weet je waar je maagpijn vandaan komt?
Voor mij gaat het wel om wat ik eet. Dat wat ik denk fout is dat weet ik al, ik probeer het hier dan ook niet constant uit te spreken. Maar soms zit het ook gewoon even dwarsquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit is niet iets van de laatste dagen hoor.... Je doet dit al een tijdje. En een deel gaat niet eens om wat je daadwerkelijk eet maar meer om de dingen die je zegt
En ik zeg het niet om je aan te vallen, te zorgen dat je geen lijstjes meer post of weg te jagen maar omdat ik denk dat je op het randje van diëten bezig bent en het mij verstandig lijkt dat je daar eens kritisch naar kijkt
waarom niet proberen er meer uit te halen en kijken of je de manier van denken ook niet achter je kunt laten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor mij gaat het wel om wat ik eet. Dat wat ik denk fout is dat weet ik al, ik probeer het hier dan ook niet constant uit te spreken. Maar soms zit het ook gewoon even dwars
Maar zolang ik mezelf er niet naar gedraag ben ik tevreden.
Voel me overigens niet aangevallen hoor, je hebt wel gelijk, mijn problemen liggen ergens anders dan de meeste hier.
Maag klant meld zich, hoewel ik een kapotte/lamme maagklep heb.. dat is toch iets anders maar tochquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit is niet iets van de laatste dagen hoor.... Je doet dit al een tijdje. En een deel gaat niet eens om wat je daadwerkelijk eet maar meer om de dingen die je zegt
En ik zeg het niet om je aan te vallen, te zorgen dat je geen lijstjes meer post of weg te jagen maar omdat ik denk dat je op het randje van diëten bezig bent en het mij verstandig lijkt dat je daar eens kritisch naar kijkt
Probeer ik ook wel. Het is allemaal ook al een stuk minder. Ik daag mezelf nog steeds uit, merk al enorme stappen. Soms zijn er wel dingen die me nerveus maken, maar het maakt me eigenlijk alleen maar nerveus omdat ik met mezelf heb afgesproken om op zulke momenten gewoon te genieten en niet met eten bezig te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef rhubarbje het volgende:
waarom niet proberen er meer uit te halen en kijken of je de manier van denken ook niet achter je kunt laten?
Ik bedoel niet van de een op de andere dag, maar als lagentermijn investering en eventueel met ondersteuning
Maar eigenlijk is dit niet helemaal normaal. Je hoort niet nog dagen pijn te hebben na een grote maaltijd en brownies. Als het weggaat door gezonder te eten komt je buikpijn waarschijnlijk niet door overgewicht maar doordat je bepaalde (ongezonde) dingen niet kunt verdragen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb ik al jaren, ooit naar de dokter geweest die alleen maar zei dat ik moest afvallen. En dat werkt overigens ook wel, want als ik gezonder eet gaat het beter. Dit weekend dus een te grote maaltijd op en brownies en dan blijft dat een paar dagen irriteren.
Vroeger had ik het elke dag en was ik eraan gewend, nu was het gewoon weer even heftig en wennen. Rennies werken wel redelijk, maar dat blijft toch ook gewoon smerige troep.
Jij komt voor maagpijn en de dokter zegt dat je moet afvallenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb ik al jaren, ooit naar de dokter geweest die alleen maar zei dat ik moest afvallen. En dat werkt overigens ook wel, want als ik gezonder eet gaat het beter. Dit weekend dus een te grote maaltijd op en brownies en dan blijft dat een paar dagen irriteren.
Vroeger had ik het elke dag en was ik eraan gewend, nu was het gewoon weer even heftig en wennen. Rennies werken wel redelijk, maar dat blijft toch ook gewoon smerige troep.
[..]
Voor mij gaat het wel om wat ik eet. Dat wat ik denk fout is dat weet ik al, ik probeer het hier dan ook niet constant uit te spreken. Maar soms zit het ook gewoon even dwars
Maar zolang ik mezelf er niet naar gedraag ben ik tevreden.
Voel me overigens niet aangevallen hoor, je hebt wel gelijk, mijn problemen liggen ergens anders dan de meeste hier.
Waar gaat het dan mis? Geen zin om te koken?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:03 schreef anti-loper het volgende:
Als student is het verdomd lastig om telkens proberen gezond te eten
Mijn vorige huisarts deed alles overigens af aan mijn overgewicht, maar bij de maagpijn zou ze gelijk kunnen hebben. Iets met meer druk op je maag als je dikker bent en als je dan een maagsluit huppeldepup hebt die niet helemaal goed sluit dan loopt het zuur dus omhoog. En dat kan dan je slokdarm gaan irriteren. Zoiets was het.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij komt voor maagpijn en de dokter zegt dat je moet afvallenSinds wanneer kun je maagpijn krijgen door overgewicht? Daar lijkt mij meestal toch meer aan de hand. Misschien een soort intolerantie inderdaad of een beschadiging. Jammer dat je toen bent afgewimpeld.
Zeg niet dat het duur is. Want dat hoor ik studenten altijd zeggen terwijl ze vervolgens een pizza bestellen of bier gaan drinken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:03 schreef anti-loper het volgende:
Als student is het verdomd lastig om telkens proberen gezond te eten
Vooral het onregelmatige kan ik me wel voorstellen. En ik was altijd lang onderweg, dat was ook vervelend. Toen ik dichterbij school woonde scheelde dat enorm.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vond het als student ook veel lastiger
Vooral door de onregelmatige roosters/tijden en hoe druk ik het wel niet had
Als de pijn blijft heb je meteen een goede indicatie dat het niet aan je gewicht ligt idd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn vorige huisarts deed alles overigens af aan mijn overgewicht, maar bij de maagpijn zou ze gelijk kunnen hebben. Iets met meer druk op je maag als je dikker bent en als je dan een maagsluit huppeldepup hebt die niet helemaal goed sluit dan loopt het zuur dus omhoog. En dat kan dan je slokdarm gaan irriteren. Zoiets was het.
Overigens sowieso wel vervelend hoe zij me nooit serieus nam omdat ik overgewicht had. Op mijn hoogste gewicht had ik een bmi van 32, niet eens zo extreem dat een lichaam er niet tegen zou moeten kunnen.
Als ik ben afgevallen en het daar niet meer aan kan liggen dan ga ik misschien wel eens naar mijn nieuwe huisarts toe. Die is wel vriendelijk.Maar hopelijk gaat het gewoon over.
Vooral het eten meenemen naar school gedeelte is echt kut.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar gaat het dan mis? Geen zin om te koken?
en ditquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeg niet dat het duur is. Want dat hoor ik studenten altijd zeggen terwijl ze vervolgens een pizza bestellen of bier gaan drinken.
en dit al helemaalquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vond het als student ook veel lastiger
Vooral door de onregelmatige roosters/tijden en hoe druk ik het wel niet had
Salades zonder koolhydraten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:15 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Vooral het eten meenemen naar school gedeelte is echt kut.
Ik probeer geen koolhydraten binnen te krijgen omdat ik aan het cutten ben , maar dan moet ik dus dik salades etc gaan maken om mee te nemen naar school.
ja nja wat ik onder koolhydraten versta is brood , rijst of pasta.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Salades zonder koolhydraten?
Dat meal preppen voor school is iets wat ik ook lastig vind, maar mocht ik dan iets kopen op het station, dan is dat meestal wel een relatief gezonde optie.
Lijkt me een behoorlijk ongezonde houding voor een huisarts. De mijne was wat dat betreft beter want zelfs met een BMI van 42 ging hij wel serieus om met de klachten. Behalve met mijn brandend maagzuur. Jaren last van gehad en het enige antwoord was ook afvallen. Ik moet 40 kilo lichter later zeggen dat hij wel gelijk had.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn vorige huisarts deed alles overigens af aan mijn overgewicht, maar bij de maagpijn zou ze gelijk kunnen hebben. Iets met meer druk op je maag als je dikker bent en als je dan een maagsluit huppeldepup hebt die niet helemaal goed sluit dan loopt het zuur dus omhoog. En dat kan dan je slokdarm gaan irriteren. Zoiets was het.
Overigens sowieso wel vervelend hoe zij me nooit serieus nam omdat ik overgewicht had. Op mijn hoogste gewicht had ik een bmi van 32, niet eens zo extreem dat een lichaam er niet tegen zou moeten kunnen.
Als ik ben afgevallen en het daar niet meer aan kan liggen dan ga ik misschien wel eens naar mijn nieuwe huisarts toe. Die is wel vriendelijk.Maar hopelijk gaat het gewoon over.
Ho, stop.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Myraela het volgende:
Wat een bullshit. Ik ben gewoon 27kilo kwijt met koolhydraten en stouw elke dag een zooi weg ivm krachttraining.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:19 schreef anti-loper het volgende:
[..]
ja nja wat ik onder koolhydraten versta is brood , rijst of pasta.
schijn je niet binnen te moeten krijgen als je vet wil verliezen
ik haal dan meestal een koekje of een broodje op school , maar ja brood mag niet he
Hier 40+ kilo en ik eet gewoon koolhydraten, wel een stuk minder dan 40 kilo geleden maar gewoon normale hoeveelheden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik ben gewoon 27kilo kwijt met koolhydraten en stouw elke dag een zooi weg ivm krachttraining.
Ik meer, maar eet nu de complexequote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hier 40+ kilo en ik eet gewoon koolhydraten, wel een stuk minder dan 40 kilo geleden maar gewoon normale hoeveelheden.
Wat eet je zoal?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik meer, maar eet nu de complexe![]()
Ik ben gewoon al 10 dagen clean aan het etenwas ff aanpassen en puzzelen maar bevalt prima
Lijstje van vandaag:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:04 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Wat eet je zoal?
Ik probeer ook clean te eten , maar lukt mij niet echt
Probeer je aan te komen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lijstje van vandaag:
O: Bak kwark, portie volkoren pasta, 200gr gerookte zalm en ik had nog wat wortelen over. 2 gekookte eitjes
L: 4x speltbrood, pindakaas, uitsmijter van 2 eieren met paprika, ui en champignons, ham.
S: Krachttraining en cardio
T: Wheyshake, banaan, appel.
D: Aardappelen, varkenshaas, bloemkool, jus, griekse yoghurt.
T: 4 handjes noten, 2 gekookte eieren, bak kwark, boterham en eventueel nog een restje volkorenpasta.
Maar wat is clean eten dan? Want ik zie best veel koolhydraten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lijstje van vandaag:
O: Bak kwark, portie volkoren pasta, 200gr gerookte zalm en ik had nog wat wortelen over. 2 gekookte eitjes
L: 4x speltbrood, pindakaas, uitsmijter van 2 eieren met paprika, ui en champignons, ham.
S: Krachttraining en cardio
T: Wheyshake, banaan, appel.
D: Aardappelen, varkenshaas, bloemkool, jus, griekse yoghurt.
T: 4 handjes noten, 2 gekookte eieren, bak kwark, boterham en eventueel nog een restje volkorenpasta.
Speltbrood had koolhydraten dat mocht dacht ikquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar wat is clean eten dan? Want ik zie best veel koolhydraten?
Clean heeft geen reet met kh's te maken. Wel met natuurlijke dingen. Dus geen aspartaam, geen e-nummers (zo weinig mogelijk iig), geen kunstmatige troep.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar wat is clean eten dan? Want ik zie best veel koolhydraten?
Nope. Gewicht te behouden en spieren te kweken. Eet alsnog te weinig want de weegschaal is 1,5kg gekeldert.quote:
aah zoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Clean heeft geen reet met kh's te maken. Wel met natuurlijke dingen. Dus geen aspartaam, geen e-nummers (zo weinig mogelijk iig), geen kunstmatige troep.
Ah oke. Ja uiteindelijk kom je aan als je de spieren krijgt. Maar ik probeer droog te trainen nu. Alleen ik weet niet wat ik met de koolhydraten moet doen. Ene zegt van wel de ander van nietquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Gewicht te behouden en spieren te kweken. Eet alsnog te weinig want de weegschaal is 1,5kg gekeldert.
Ik heb heeeeeeel lang cola light gedronken. Echt een fles per dag. Van de dietiste moest ik er mee stoppen en natuurlijk gaan eten... Nou, okequote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
aah zo
stiekem vind ik alles met troep automatisch lekkerMaar goed, als je af wil vallen kom je (voor mijn gevoel) nogal snel bij de dingen uit waar dat niet in zit
De laatste keer dat ik kleurstof op heb is echt al weer even geleden
Ik ben ook bezig met droog trainen. Kh's heb je gewoon nodig voor je spieren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:21 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Ah oke. Ja uiteindelijk kom je aan als je de spieren krijgt. Maar ik probeer droog te trainen nu. Alleen ik weet niet wat ik met de koolhydraten moet doen. Ene zegt van wel de ander van niet
Fuck, broccoliquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Complex carbs, weinig toevoegingen, niet te processed. Meestal geen producten met een hele waslijst aan ingredienten dus.
Aub niet zeg.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ho, stop.
Zeker gezien jouw geschiedenis vind ik het geen slecht idee dat je gewoon lijstjes blijft posten. Ook als ze slecht zijn. Dan kan men je bijsturen of aan je oren trekken. Nofi
Cola light, suiker vrije dropjes, sprite zero.. Niet echt cleanquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:27 schreef Myraela het volgende:
Dat deed je toch al niet zoveel? Ik vind het wel een mooi lijstje overigens.
Paas me dat recept! Maak je ook sperziebonensoep? (Ik ben verslaafd aan die groene patatjes!quote:Ik probeer ook veel "clean" te eten, behalve mijn Optimel.Maar ik kook graag zelf, dus dan sluit je veel dingen sowieso al uit. Al gebruik ik uit lui-heid soms wel vaak bouillonblokjes, die zullen ook wel niet goed zijn.
Ben de laatste tijd helemaal van de zelfgemaakte soepen.Vandaag geluncht met wortelsoep, verrassend lekker voor iemand die niet van wortel houdt.
Eens bedenken wat voor soep ik volgende week zal maken, ik denk een flinke pan kippensoep.
Ik heb nou nog nooit vegetarisch gegetenquote:Maak nu een weekplanning voor volgende week. Staan weer lekkere dingen op.Moet nog twee dingen verzinnen, waarvan eentje voor wanneer ik bij mijn moeder kook. Iets vegetarisch dat ik van te voren al helemaal klaar kan maken.
Doe eens ff lekker normaal ofzo?!quote:
Ik doe normaal. Met alle respect verder, maar in het vorige deel was ik nog zoekende en kwam ik wel eens op 1200 kcal per dag. Ik had geen honger/trek dan, maar vroeg wel naar ideeën om op een gezonde manier rond 1500 kcal te komen (en dat gaat absoluut prima nu). Heb overigens geen eetstoornis trouwens, maar mij werd toen gezegd dat zulke lijstjes als trigger kunnen dienen voor mensen met een eetstoornis. Post zulke lijstjes dan niet zelf.quote:
Oh.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Cola light, suiker vrije dropjes, sprite zero.. Niet echt clean
[..]
Paas me dat recept! Maak je ook sperziebonensoep? (Ik ben verslaafd aan die groene patatjes!)
[..]
Ik heb nou nog nooit vegetarisch gegeten
Nou dat. Mijn god.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Post er ook een net 4 delen mee.
Ik heb het laatst (voor het eerst) zelf volkorenpasta gehad, was best lekker en naar mijn idee niet anders dan witte pasta.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef rhubarbje het volgende:
Ja ik kook ook graag zelf en vers, altijd al gedaan ook. Potjes heb ik sinds ik het huis uit ging niet meer op. Ik vind het ook serieus niet makkelijker
Ik denk dat ik best semi-clean eet. Maar mijn zwaktes zijn wel dingen als frisdrank, snoepjes met veel kleurtjes, etcEn chips. Chips is mijn kryptonite
Boulionblokjes gebruik ik ook wel regelmatig. En witte pasta. Om de een of andere reden krijg ik volkorenpasta gewoon niet in mijn systeem. Het lijkt zo vies
Maar goed, wij eten niet zo heel vaak pasta
Ik zou eigenlijk wel mijn eigen wraps moeten gaan maken..... Volgens mij is dat ook een stuk gezonder
Quornquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh.De light producten maak ik me ook wel schuldig aan, thuis nooit, maar buiten de deur pak ik altijd cola light.
Wortelsoep was heel simpel. Ui snipperen in een pan aanfruiten met wat kerrie, gember en sambal, 3 flinke geraspte wortelen erbij, 2 kleine aardappel in blokjes erbij. 1 liter bouillon. Half uur laten pruttelen. Staafmixer erin.Overigens zijn er veel lekkerdere soepen hoor, maar hij was best okay.
![]()
Met sperziebonen heb ik nog nooit gemaakt.Lijkt me om eerlijk te zijn ook geen enorm succes.
En vegetarisch kan echt enorm lekker zijn.Maar jij bent vooral van de AVG en dan kan ik me voorstellen dat je het vlees wel mist.
Vegetarisch maak ik eerder een curry, rijstgerecht, pasta of iets in die richting.
Klopt, maar zij sprak mij erop aan dat mijn lijstjes/vragen oid een trigger zijn voor haar en wellicht andere mensen. Maar echt, plaats zulke lijstjes dan ook niet zelf als je ook nog eens weet dat het te weinig is. Dat vind ik krom, want van mijn kant was het echt niet bewust. Ik kwam gewoon niet hoger dan dat en had oprecht geen honger.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef rhubarbje het volgende:
Heel lage of rare lijstjes kunnen voor mij wel als een trigger werken ja. Maar dat is verder mijn probleem. Ik vind dat anderen die moeten kunnen posten om opbouwende feedback te krijgen. Maar ik denk wel dat dat de insteek moet zijn, en dat we niet met zijn alle naar de lage lijstjes toe moeten gaan of een vage strijd moeten gaan ontketenen/slechte voorbeelden moeten gaan geven aan elkaar
Maar volgens mij zorgen de meeste hier best goed voor zichzelf
Dat vegetarische slagerspul is best lekker!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Quorn
Tofu
Lupine'vlees'
De Vegetarische Slager
Alleen niet erg clean geloof ik. Behalve dan zo'n blok tofu waar verder nog niks mee gedaan is.
Nee dat doe je niet.quote:
Precies, je hebt dus geen idee waar je over lult en waar iemand mee worstelt. Dus hou je er dan lekker buiten wil je.quote:Met alle respect verder, maar in het vorige deel was ik nog zoekende en kwam ik wel eens op 1200 kcal per dag. Ik had geen honger/trek dan, maar vroeg wel naar ideeën om op een gezonde manier rond 1500 kcal te komen (en dat gaat absoluut prima nu). Heb overigens geen eetstoornis trouwens, maar mij werd toen gezegd dat zulke lijstjes als trigger kunnen dienen voor mensen met een eetstoornis. Post zulke lijstjes dan niet zelf.
Tuulk, maar gezien Myr dr geschiedenis is het IMHO alleen maar benoemenswaardig als iemand haar op een -normale- manier aanspreekt op haar lijstjes dat die te laag zijn. Een eetstoornis is niet makkelijk (en ik maak uit je post op dat jij daar bekend mee bent? Gezien de "trigger" reactie?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef rhubarbje het volgende:
Heel lage of rare lijstjes kunnen voor mij wel als een trigger werken ja. Maar dat is verder mijn probleem. Ik vind dat anderen die moeten kunnen posten om opbouwende feedback te krijgen. Maar ik denk wel dat dat de insteek moet zijn, en dat we niet met zijn alle naar de lage lijstjes toe moeten gaan of een vage strijd moeten gaan ontketenen/slechte voorbeelden moeten gaan geven aan elkaar
Maar volgens mij zorgen de meeste hier best goed voor zichzelf
Je kan natuurlijk ook even iemand met respect behandelen. Zoals ik al zei, je hebt geen flauw idee hoe de fuck een eetstoornis werkt. Hou je er dan lekker buiten ipv te jankzakken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Klopt, maar zij sprak mij erop aan dat mijn lijstjes/vragen oid een trigger zijn voor haar en wellicht andere mensen. Maar echt, plaats zulke lijstjes dan ook niet zelf als je ook nog eens weet dat het te weinig is. Dat vind ik krom, want van mijn kant was het echt niet bewust. Ik kwam gewoon niet hoger dan dat en had oprecht geen honger.
Ik ging over op water, dat kwam me mijn strot uitquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh.De light producten maak ik me ook wel schuldig aan, thuis nooit, maar buiten de deur pak ik altijd cola light.
*opslaat. En wat als je geen staafmixert hebt?quote:Wortelsoep was heel simpel. Ui snipperen in een pan aanfruiten met wat kerrie, gember en sambal, 3 flinke geraspte wortelen erbij, 2 kleine aardappel in blokjes erbij. 1 liter bouillon. Half uur laten pruttelen. Staafmixer erin.Overigens zijn er veel lekkerdere soepen hoor, maar hij was best okay.
Uitdaging?quote:Met sperziebonen heb ik nog nooit gemaakt.Lijkt me om eerlijk te zijn ook geen enorm succes.
Klopt. Ik eet eigenlijk nooit wat anders dan AGVquote:En vegetarisch kan echt enorm lekker zijn.Maar jij bent vooral van de AVG en dan kan ik me voorstellen dat je het vlees wel mist.
Vegetarisch maak ik eerder een curry, rijstgerecht, pasta of iets in die richting.
Jij liep te verkondigen dat het voldoende was, want je lichaam gaf niet aan dat het te kort kwam. En dat was een discussie die meerdere dagen telkens weer naar voor kwam. Vind het niet erg om dat een keer uit te leggen, maar 3 keer aan dezelfde persoon maakt me niet vrolijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Klopt, maar zij sprak mij erop aan dat mijn lijstjes/vragen oid een trigger zijn voor haar en wellicht andere mensen. Maar echt, plaats zulke lijstjes dan ook niet zelf als je ook nog eens weet dat het te weinig is. Dat vind ik krom, want van mijn kant was het echt niet bewust. Ik kwam gewoon niet hoger dan dat en had oprecht geen honger.
Maakt niet uit, ik snap der punt wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook even iemand met respect behandelen. Zoals ik al zei, je hebt geen flauw idee hoe de fuck een eetstoornis werkt. Hou je er dan lekker buiten ipv te jankzakken.
Ik heb ook pas sinds kort een staafmixer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ging over op water, dat kwam me mijn strot uitNu spa rood, dat hou ik prima vol
[..]
*opslaat. En wat als je geen staafmixert hebt?
[..]
Uitdaging?Niet haten op sperziebonen. Ik ben net naar de winkel gefietst en heb ze gehaald. Fuck die bloemkool, bonen
[..]
Klopt. Ik eet eigenlijk nooit wat anders dan AGVJa, pasta, maar met spekblokjes oid.
Ja vandaar dat ik, voor mijn gevoel, Myraela op een normale manier aansprakquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuulk, maar gezien Myr dr geschiedenis is het IMHO alleen maar benoemenswaardig als iemand haar op een -normale- manier aanspreekt op haar lijstjes dat die te laag zijn. Een eetstoornis is niet makkelijk (en ik maak uit je post op dat jij daar bekend mee bent? Gezien de "trigger" reactie?) en dan is het verdomt lastig om goed in oog te houden hoeveel men moet eten.
En tuurlijk mag men elkaar aanspreken op lage lijsten, want lage lijsten zijn bullshit en debiel... maar dat ligt even iets genuanceerder voor iemand met een eetstoornis.
Maakt wel uit. Ik vind het debiel dat men geen lijstjes meer post omdat een ander zich eraan zou storenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jij liep te verkondigen dat het voldoende was, want je lichaam gaf niet aan dat het te kort kwam. En dat was een discussie die meerdere dagen telkens weer naar voor kwam. Vind het niet erg om dat een keer uit te leggen, maar 3 keer aan dezelfde persoon maakt me niet vrolijk.
Ik heb een tweede stemmetje in mijn hoofd die dan alleen maar harder gaat roepen "Zie je wel! Ze heeft een punt! Je zit wel vol, dit was teveel! Vroeg je lichaam hierom? Was dit nodig?"
Maar nogmaals, ik post wel gewoon geen lijstjes meer als ik zelf al weet dat het te weinig is. Want daar heb je wel een punt, er is toch geen advies dat iemand kan geven wat ik zelf niet al weet.
[..]
Maakt niet uit, ik snap der punt wel.Ik post mijn lijstjes nog wel omdat de sociale druk me helpt, maar hou de lijstjes waarvan ik al weet dat ze fout zijn er gewoon uit.
Het ging me niet om jouw aanspraak, wel om die van Yaar. Ik ben het dan weer niet eens met het feit dat men bewust onverantwoordelijk moet kunnen doen hier. Daar is dit topic dan weer niet voor. Maar Myr is niet bewust onverantwoordelijk bezig. Het is een hele strijd in je hoofd, en nou ja, dat weet je zelf ook dusquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja vandaar dat ik, voor mijn gevoel, Myraela op een normale manier aansprak
Daarnaast vind ik het verder mijn probleem dat ik een bepaald verleden heb en mijn verantwoordelijkheid om hier niet te kijken als het verkeerde dingen met mij zou doen
Dus als mensen hier bijvoorbeeld bewust onverantwoordelijk willen doen (niet dat ik dat nu iemand zie doen, maar als voorbeeld) dan moet dat ook kunnen vind ik en dan ga ik wel weg
Maar nou ga ik wel even kritisch doen en zeggen dat jij zelf niet echt een voorbeeld bent van elkaar op een normale manier aanspreken. Je bent soms kei hard naar mensen, en weinig constructief. Nu is Yaaaar dat ook, en ben je het er opeens niet mee eens
Ik ben het er nooit mee eens, maar je kunt niet van anderen gedrag verwachten dat je zelf ook niet laat zien (vind ik)
Maar goed, ik heb geen zin in een topic rel. Dus ik zal het niet verder op het spits drijven maar ik wilde toch even een mini spiegel het topic in gooien. Sorry
Punt is: als je zelf vindt dat bepaalde lijstjes een trigger zijn voor mensen met een eetstoornis en je iemand daarop aanspreekt, post ze dan vervolgens zelf ook niet. Gelukkig begrijpt ze dat punt zelf wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maakt wel uit. Ik vind het debiel dat men geen lijstjes meer post omdat een ander zich eraan zou storenIk kan daar lichtelijk van over de zeik gaan. Is niet te merken toch?
Ik zeg dat je ze gewoon moet posten, maar wie ben ik
Ik ben klaar met deze discussie wel. Ga maar even langs een bouwplaats voor dat stuk beton...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:36 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Punt is: als je zelf vindt dat bepaalde lijstjes een trigger zijn voor mensen met een eetstoornis en je iemand daarop aanspreekt, post ze dan vervolgens zelf ook niet. Gelukkig begrijpt ze dat punt zelf wel.
Ondanks de gevulde koeken een net lijstje toch wel?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:20 schreef CrunchySelf het volgende:
Heb helemaal niet meegelezen sinds gister, en kennelijk wat gemist.
Gisteren was mijn lijstje wel normaal, vandaag weer even wat anders. Ik ben de hele dag aan het klussen geweest (nieuwe keuken), en kreeg daarom wat meer honger. Alleen jammer dat ik die heb opgevuld met twee gevulde koeken
, maar ik had niks anders in mijn huis (woon nu nog thuis).
Lijstje van vandaag was:
O: Melk, appel, banaan, havermout als smoothie.
T: Gevulde roomboter koek
L: 3 stukken volkoren brood, 1 belegd met gekookt ei, 2 met kipfilet.
T: Gevulde roomboter koek
A: Gebakken boerenkool, gehakt, 1 stuk volkorenbrood.
Al met al goed voor 2150 kcal, maar ook een hogere verbranding dan normaal
Hmmm. Mijn reactie was stuk. Maar lijstje inderdaad niet heel verkeerd, maar stukje fruit of iets was net wat beter geweest.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Ondanks de gevulde koeken een net lijstje toch wel?
Doe je dat dan rauw in de koekenpan, zonder aardappelen of iets erbij?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hmmm. Mijn reactie was stuk. Maar lijstje inderdaad niet heel verkeerd, maar stukje fruit of iets was net wat beter geweest.
En de tijd voor boerenkool vond ik perfect, heerlijk.
En karstman, gebakken boerenkool vind ik nog lekkerder. Goed korstje en bakken en heerlijk
Het gaat hier wel om opbakken van de boerenkool stamppot restjesquote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:02 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Doe je dat dan rauw in de koekenpan, zonder aardappelen of iets erbij?
Anyway, ik ben dol op stamppotjes.(Ook op zomer, en salades en zo hoor.)
Dat was ook een goed idee geweest. Wat een veelzijdig stukje voedselquote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:02 schreef Danter het volgende:
Hmm boerenkool.. gisteren nog op.. en vandaag mee als lunch
Ooooooh. Ik snapte er niets van!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 07:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het gaat hier wel om opbakken van de boerenkool stamppot restjes. Dus eerst normaal een boerenkool stamppot maken en paar dagen daarna gewoon het restant opbakken. Is in principe dus vergelijkbaar met opgebakken aardappelen, handige manier om te zorgen dat er niet zoveel eten wordt weggegooid. Meestal hebben we altijd wel wat over.
Met dat activiteitenschema moet je wel beter zijn morgenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:25 schreef Tink89 het volgende:
De laatste dag voor de bruiloft van m'n broer en ik ben bijna niet meer ziek. Nog één dagje bed, bank, bad en lekker veel slapen en dan hopen dat het morgen beter gaat.
Qua eten denk ik dat vandaag er ongeveer zo uit gaat zien:
O: 4 volkoren. 1 cervelaat, 1 gehakt, 2 grilworst vriendlief heeft de boodschappen gedaan...
T: 3 volkoren beschuiten met aardbeien en een tl suiker.
L: Gisteren had ik salade, vandaag denk ik lv yoghurt met notencruesli
T: Dubbele plak ontbijtkoek met pindakaas.
D: Vispotje van witvis, mosterd, bloem, lv boter, lv yoghurt, peper en zout, dille en lv melk met sperzieboontjes en frietjes.
T: Niks
S: Op de bank liggen, in bed liggen, in bad liggen, lezen, tv-kijken, duizend keer m'n neus snuiten, me ellendig voelen, slapen...
Activiteitenschemaquote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:12 schreef Karstman het volgende:
[..]
Met dat activiteitenschema moet je wel beter zijn morgen
Oh leiden..quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:45 schreef Karstman het volgende:
Vanmiddag afscheid van een collega dus uitgebreide lunch na een fietstocht en een workshop ijzer smeden.
O: 2 boterham kipfilet en sandwichtspread, sinaasappel
L: Italiaans getint buffet; soepje, carpaccio, stukje lasagne, wat salade en wat brood en glaasje prosecco
T: misschien een appel, zit nog wat vol...
D: Hutspot met klapstuk!
T: Bier
Vanavond stort ik me voor 24 uur in hutspot, haring en wittebrood, bier en een oliebol of 2, oh en hossen. Van de banaan met slagroom blijf ik af, dat is slecht voor de lijn
Echte Leienaren staan op 3 oktober voor het stadhuis voor de koraalzang om half 7 en daarna haring halen. Ik lig dan te snurken,n dat mag want ik ben inportquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef applemoose het volgende:
Ik heb twee jaar geleden mijn auto examen gereden tijdens Leids ontzet. Heel vroeg in de ochtend. Weken had ik me zenuwachtig gemaakt over de hoeveelheid mensen op straat, druk,stad,..
Op het moment supreme was er geen kip op straat, was ik de enige die op was en waren alle Leidenaren vrij en sliepen uit. Pfjiew.
Esprit heeft ook fijne broeken. Zelf zweer ik bij Mustang van t outletcentrum in Roermond... Maar dat moet maar net in de buurt zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef applemoose het volgende:
Ik heb twee jaar geleden mijn auto examen gereden tijdens Leids ontzet. Heel vroeg in de ochtend. Weken had ik me zenuwachtig gemaakt over de hoeveelheid mensen op straat, druk,stad,..
Op het moment supreme was er geen kip op straat, was ik de enige die op was en waren alle Leidenaren vrij en sliepen uit. Pfjiew.
Ik moet morgen nieuwe broeken kopen, want ze slijten zo snel tussen mijn bovenbenen. Ik heb volgens mij nog nooit een broek gehad die daar niet kapot ging.
Normaal koop ik mijn broeken bij de Mexx want die zitten zo mooi. Iemand anders tips wat betreft slijtvast zijn?
Ik heb net ook hutspot met klapstuk naar binnen geharkt, toch best goed te doen altijd daar, zeker als je kijkt naar wat een massa's er geproduceerd worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:45 schreef Karstman het volgende:
Vanmiddag afscheid van een collega dus uitgebreide lunch na een fietstocht en een workshop ijzer smeden.
O: 2 boterham kipfilet en sandwichtspread, sinaasappel
L: Italiaans getint buffet; soepje, carpaccio, stukje lasagne, wat salade en wat brood en glaasje prosecco
T: misschien een appel, zit nog wat vol...
D: Hutspot met klapstuk!
T: Bier
Vanavond stort ik me voor 24 uur in hutspot, haring en wittebrood, bier en een oliebol of 2, oh en hossen. Van de banaan met slagroom blijf ik af, dat is slecht voor de lijn
Wat heb je gedaan dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik voel me een beetje kut de laatste dagen (gewoon wijven gedoe) en ik had voor tussendoortjes 3 dropjes op en daarna nog nootjes en ook te veel nootjes dus ik dacht ik pak nog even een lesje op de sportschool (mijn nieuwe strategie als ik mezelf kut voel: kijken of er nog een leuk lesje is in de sportschool)
Nou ik ga dood jongens. Echt, dit was op het randje van wat ik aan kon. Maar ik kan dan niet op geven he, tussen van die huppelende studentenmeisjes met perky boezems. Op het eind was ik echt misselijkMaar heb nu wel het gevoel dat ik iets gedaan heb dus dat is mooi
Jezus! Ik dacht ik vul het even in in de calorieverbrandingsmeterding en hij geeft bijna 900 calorieen aanDat geloof ik bijna niet...
Serieuze training dan!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:32 schreef rhubarbje het volgende:
Ja een combi gebeuren met allerlei verschillende oefeningen. Verschillende spiergroepen trainen en uithoudingsvermogen trainen
Serieus, ik kreeg mijn eten niet weg omdat ik zo kapot ben
Gewicht kan in korte periodes enorm schommelen. Hangt van weegmoment, voedsel, water, stoelgang en vast nog meer af. Dus daarom 1 keer per week wegen op hetzelfde moment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef Yaaar het volgende:
O ja! Ik ben trouwens 2 kilo afgevallen in 2 dagen, best vreemd aangezien ik helemaal niets afviel en nu opeens 2 kilo eraf. Of het heeft te maken met vocht ofzo omdat ik 4x in de week sport.
De reacties die ik kreeg toen ik een tijd als lunch rijst met kip en groenten atquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:58 schreef Danter het volgende:
mag ik even zeiken?
Ik heb hier alleen maar collega's die de hele dag door veel en ongezond eten.. en die zeuren zo veel om dat ik nu "gezond" eet.. terwijl ik er echt niet mee "te koop" loop.. zucht waarom is het eten van suiker en patat enzo zo normaal en het eten van appels/salade/soep gelijk ongezellig?
verder.. lijstje van vandaag:
O: 2 eieren met wat groente
T: Proteine reep en een appel
L: Pastasalade
T: spelt crackers
D: Zelfgemaakte kipburger met zoete aardappel frietjes
Ik las cannabisquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:59 schreef Shay_ het volgende:
Lijstje trouwens:
O: Kwark met cacaonibbs en havermout
Ik, toen ik het nalas in jouw quote, ookquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik las cannabis
Hoe maak je slawraps?
Zou ook niets voor mij zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
Is dat niet onmogelijk te eten? Ik ben al niet goed in gewone wraps eten omdat ik dan mezelf helemaal onder knoeiLaat staan met een delicaat slablaadje
Hmm die vind ik wel lekker, maar alleen met wit brood en suikerquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Zijn wentelteefjes misschien een idee. Ik maak die zelf altijd zonder suiker. 2 eieren, beetje melk is voor mij genoeg voor vier stukken brood. Geen beleg meer nodig.
Smeerkaas en dergelijk een beetje opleuken met zongedroogde tomaatjes, rode ui, olijfjes, komkommer etc?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:20 schreef rhubarbje het volgende:
Naja ik ben brood niet beu maar mijn beleg
Ja dat doe ik al wel eens, maar het blijft smeerkaasquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:49 schreef Shay_ het volgende:
[..]
Smeerkaas en dergelijk een beetje opleuken met zongedroogde tomaatjes, rode ui, olijfjes, komkommer etc?
Pindakaas met sambal
Die tosti geitenkaas is hemels jaquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:46 schreef Danter het volgende:
Mijn favo vega broodjes:
- Oude kaas avocado
- Oude kaas, tzaziki (zelf gemaakt) gemixed met pesto
- Hummus pittig met komkommer
- pindakaas en banaan
- aardbeien
- kaas en halvajam
Misschien lekkere tosti's maken..?
- kaas annanas
- fetta spinazie
- geitenkaas, walnoot, honing
- Kaas, komkommer, tomaat
ander soort brood pakken een keer? dan smaakt alles ook gelijk weer anders
Truequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat doe ik al wel eens, maar het blijft smeerkaas
Bij de ekoplaza zijn de spreads van healthy planet een aanrader. Ook vind ik tartex/vegapate wel een fijne afwisseling, net zoals de notenpasta's. Gekookt ei in plakjes op brood gaat er ook wel in. Avocado met plakjes tomaat en wat peper en zout eet ik ook regelmatig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik las cannabis
Hoe maak je slawraps?
Ik raak mijn broodbeleg soms zo beu! Hebben jullie dat ook?
Ik eet geen vlees of vis en ben een beetje kieskeurig dus ik kom niet echt verder dan slankie smeerkaas, sandwichspread, hummus (en soort gelijke dingen) en bij uitzondering kaas, pindakaas of hagelslag
Iemand een tip?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:58 schreef Danter het volgende:
mag ik even zeiken?
Ik heb hier alleen maar collega's die de hele dag door veel en ongezond eten.. en die zeuren zo veel om dat ik nu "gezond" eet.. terwijl ik er echt niet mee "te koop" loop.. zucht waarom is het eten van suiker en patat enzo zo normaal en het eten van appels/salade/soep gelijk ongezellig?
verder.. lijstje van vandaag:
O: 2 eieren met wat groente
T: Proteine reep en een appel
L: Pastasalade
T: spelt crackers
D: Zelfgemaakte kipburger met zoete aardappel frietjes
quote:
Daar zitten lekkere combi's tussen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:46 schreef Danter het volgende:
Mijn favo vega broodjes:
- Oude kaas avocado
- Oude kaas, tzaziki (zelf gemaakt) gemixed met pesto
- Hummus pittig met komkommer
- pindakaas en banaan
- aardbeien
- kaas en halvajam
Misschien lekkere tosti's maken..?
- kaas annanas
- fetta spinazie
- geitenkaas, walnoot, honing
- Kaas, komkommer, tomaat
ander soort brood pakken een keer? dan smaakt alles ook gelijk weer anders
Kaas, komkommer, gekookt eitje, tomaatje, beetje sla. Broodje gezond. Gebakken ei? Omelet met groente?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik las cannabis
Hoe maak je slawraps?
Ik raak mijn broodbeleg soms zo beu! Hebben jullie dat ook?
Ik eet geen vlees of vis en ben een beetje kieskeurig dus ik kom niet echt verder dan slankie smeerkaas, sandwichspread, hummus (en soort gelijke dingen) en bij uitzondering kaas, pindakaas of hagelslag
Iemand een tip?
Slankie smeerkaas met italiaanse kruiden en dan onder de ijzer is ook baas.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar zitten lekkere combi's tussen.Eens proberen, we hebben hier ook nog zo'n tosti ijzer liggen..
Hier zitten pareltjes tussenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:46 schreef applemoose het volgende:
mijn favo's :
-geitenkaas met peer
-oude kaas met appelstroop
-avocado met peper en zout
-tartex met komkommer
-tosti banaan, zonder kaas, alleen een beetje kaneel
-geitenkaas met perzik
-jalapeno met kaas - tosti
-appel met kaneel tosti
-dun laagje pesto met smeerkaas
-rode kool met kaas.
Kost je lijf toch energiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Wel zomaar gratis 300-350gr kwijt.Alleen die zitten er over een paar dagen weer bij!
Doe jij gewoon havermout met water en daar fruit door? Vers of uit diepvries?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik heb weer als vrijwilliger gekookt, ging weer goed.Ik heb een heerlijke aardbeientaart gemaakt.
Volgende week donderdag ga ik weer, dan is er een speciaal boerendiner.
Maar dan lunch ik daar wel en kook en eet ik 's avonds gewoon later bij mijn moeder.
Lijstje van vandaag:
O: Havermout met rood fruit
L: Hapje hier, hapje daar in de keuken. Laat ontbijt en vroeg eten voordat de mensen zouden komen, dus had geen trek om echt te gaan zitten lunchen.
D: Wortelsoep - Polenta met champignons
T: Half puntje aardbeientaart - perensapje
Ik doe 40 gram havermout, 250 ml magere melk en een flinke lading bosvruchten uit de diepvries. En dan alles zo in de magnetron.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Doe jij gewoon havermout met water en daar fruit door? Vers of uit diepvries?
Gisteren bij de dietist geweest en ik moet meer eten () dus ik zoek maar shit wat ik kan eten
yaaaaay!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
-0.5 tov vorige week, zag net het laagste getal van dit jaar op de weegschaal!
Is weliswaar na en semi-vast-dag, maar toch...
Ga ik proberen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik doe 40 gram havermout, 250 ml magere melk en een flinke lading bosvruchten uit de diepvries. En dan alles zo in de magnetron.![]()
Vers fruit zou vast lekkerder zijn, maar nu betaal ik iets van 2 euro voor 750 gram fruit.in plaats van 4 euro voor 200 gram.
Zou het niet makkelijker zijn om rijkere producten te gaan eten ipv meer?
Hoeveel afgevallen? Ik 3 kilo nu. 66 kilo weeg ik nuquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Whoaaa dikke nieuwe ATL op de weegschaal!
Ik ben zo blij dat ik mijn sportkaart weer terug heb! Ik begin het zelfs niet te haten op een bepaalde manier
In totaal? Sinds het aller begin? 17.5quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:19 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Hoeveel afgevallen? Ik 3 kilo nu. 66 kilo weeg ik nu
Eerst helemaal niets, en nu alweer 3 kilo binnen een paar dagen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:19 schreef Yaaar het volgende:
Hoeveel afgevallen? Ik 3 kilo nu. 66 kilo weeg ik nu
Ik eet ongeveer 1500 kcal per dag. Ik ben nu bijna 3 weken/een maand bezig met gezond eten + sporten en sinds deze week weeg ik 66. In totaal dus 3 kilo afgevallen. Ik denk dat het eerst met vocht te maken had dat ik niet afviel. Maar ik denk eigenlijk dat het wel gezond is, binnen iets minder dan een maand in totaal 3 kilo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Eerst helemaal niets, en nu alweer 3 kilo binnen een paar dagen?
Ben je wel meer kcal gaan eten nu je sport?
Super veel in totaal! Hoe lang heb je daarover gedaan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In totaal? Sinds het aller begin? 17.5
Sinds mijn laatste plateau zeg maar (ik kom nog al eens een tijdje vast te zitten) ongeveer 2.5
Ik mag met mijn kasplantje-leefstijl 1500 kcal om gezond af te vallen. Jij sport toch 4 keer per week? Dan eet je waarschijnlijk te weinig.quote:
Geeft ze dan ook wat je zou kunnen eten? Met de hoeveelheid die jij sport geloof ik zo dat je 4500 moet eten, jij zit ook al op het gewicht waarop je wil zitten toch?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga ik proberen.
Ik eet al meer "vettere" producten. Alles is al halfvol. Behalve de smeerkaas want ik vind alleen de 20+ van slankie lekker![]()
En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500!
Ja, ik sport idd 4 keer in de week! Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, want heb voldoende energie gedurende de dag en tijdens sport etc. Maarja, ik zoek het wel ff uit hoe het zit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik mag met mijn kasplantje-leefstijl 1500 kcal om gezond af te vallen. Jij sport toch 4 keer per week? Dan eet je waarschijnlijk te weinig.
Langquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Super veel in totaal! Hoe lang heb je daarover gedaan?
Wat een herhaling van zetten....quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:37 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ja, ik sport idd 4 keer in de week! Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, want heb voldoende energie gedurende de dag en tijdens sport etc. Maarja, ik zoek het wel ff uit hoe het zit.
Ze is sindsdien wel meer gaan eten (van 1100 naar 1500 kcal), maar nog steeds weinig voor iemand die 4 keer per week sport.quote:
Nee hoor, nooit over gehad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Wat een herhaling van zetten....
Het principe is toch het zelfdequote:
Nou ja, ik at niet per definitie 1100. Ik at verschillend. Soms 1300, dan 1200, dan weer 1400. Gewoon wat ik nodig had. Nu doe ik 1500, dat wordt vaak aangeraden bij afvallen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ze is sindsdien wel meer gaan eten (van 1100 naar 1500 kcal), maar nog steeds weinig voor iemand die 4 keer per week sport.
Ja, voor vrouwen met een laag activiteitenniveau zoals ik (zittend beroep, geen sport). Als je actiever bent heb je meer nodig dan 1500 kcal, en dan val je alsnog af omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:44 schreef Yaaar het volgende:
Nu doe ik 1500, dat wordt vaak aangeraden bij afvallen.
Nee, vind ik niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het principe is toch het zelfde
Serieus, zo ingewikkeld is het toch niet?
Je moet net onder je verbruik gaan zitten. Als je sport gaat je verbruik omhoog
Nou ja, ik moest het gaan opvullen met KH's want ik eet eigenlijk veelste veel eiwitten. Kwam op 4gr per kilogram lichaamsgewicht uitquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:
Deze week weer 0.9 eraf.Dat maakt mij blij.
Vandaag even een grote schoonmaak in huis houden.En #eetgeendierendag.
Planning voor vandaag:
O: havermout met rood fruit
L: 2 volkoren boterhammen met oude kaas en komkommer
T: banaan
D: 2 eieren gegaard in spinazie met krieltjes uit de oven.
T: halve bak kwark
[..]
Geeft ze dan ook wat je zou kunnen eten? Met de hoeveelheid die jij sport geloof ik zo dat je 4500 moet eten, jij zit ook al op het gewicht waarop je wil zitten toch?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, voor vrouwen met een laag activiteitenniveau zoals ik (zittend beroep, geen sport). Als je actiever bent heb je meer nodig dan 1500 kcal, en dan val je alsnog af omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.
Laat gaan. Die luistert toch niet en jojo'ed vanzelf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het principe is toch het zelfde
Serieus, zo ingewikkeld is het toch niet?
Je moet net onder je verbruik gaan zitten. Als je sport gaat je verbruik omhoog
Hahaha, dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Laat gaan. Die luistert toch niet en jojo'ed vanzelf.
Weet je wat. Je hebt gelijk. Je verbrand helemaal niets met hardlopen want het is magischquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:47 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet.En ja, precies. Ik doe aan hardlopen en ben in de startfase. Zoveel verbruik ik dus (nog) niet, want ik ren nog geen halfuur in totaal om de dag. Het is niet dat ik me dood loop te zweten in de sportschool voor 3 uur lang.
Ik moest hardop lachenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Weet je wat. Je hebt gelijk. Je verbrand helemaal niets met hardlopen want het is magisch
Veel succes verder!
Neuh. Dat zeg ik niet, maar het is (nog) niet heel intensief. Ik denk ook dat je moet onthouden dat niet iedereen hetzelfde is en elk lichaam iets anders nodig heeft. Voor nu zijn 1500 kcal simpelweg echtechtecht voldoende. Als het sporten uiteindelijk zwaarder wordt, ga ik misschien in langzame stappen omhoog. Maar dat zie ik wel en dat bespreek ik dan wel met mijn diëtist.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Weet je wat. Je hebt gelijk. Je verbrand helemaal niets met hardlopen want het is magisch
Veel succes verder!
Maar waar baseer jij op dat het is wat je lichaam nodig heeft?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:03 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Neuh. Dat zeg ik niet, maar het is (nog) niet heel intensief. Ik denk ook dat je moet onthouden dat niet iedereen hetzelfde is en elk lichaam iets anders nodig heeft. Voor nu zijn 1500 kcal simpelweg echtechtecht voldoende. Als het sporten uiteindelijk zwaarder wordt, ga ik misschien in langzame stappen omhoog. Maar dat zie ik wel en dat bespreek ik dan wel met mijn diëtist.
Maar wat doe je nu eigenlijk nog in de Dieetclub? Ik vind je posts qua eten veel beter passen in het bodybuildtopic of the gym oid.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:
En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500 !
"Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat doe je nu eigenlijk nog in de Dieetclub? Ik vind je posts qua eten veel beter passen in het bodybuildtopic of the gym oid.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef rhubarbje het volgende:
Naja, ik laat het gaan. Je hebt nogal een plaat voor je kop
Hey, good thing about that: dat weegt ook wat, dus als je die niet mee telt weeg je misschien eigenlijk wel 60!
Gebaseerd op mijn diëtist, reactie van mijn eigen lichaam en mijn ouders. Ik snap dat het voor jou/jullie anders werkt, maar voor mij is 't nu echt prima. Als ik meer ga sporten en het hardlopen uiteindelijk intensiever wordt, zal ik geleidelijk aan wel omhoog moeten denk ik. Maar dat hoor ik dan liever van mijn diëtist dan van een paar mensen die denken te weten wat het beste is voor mij(n lichaam) terwijl ze mij nog nooit hebben gezien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar waar baseer jij op dat het is wat je lichaam nodig heeft?
Naja, ik laat het gaan. Je hebt nogal een plaat voor je kop
Hey, good thing about that: dat weegt ook wat, dus als je die niet mee telt weeg je misschien eigenlijk wel 60!
Volgens mij bedoeld ze het gewoon oprecht hoorquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."
Ik denk dat die tekst dan maar eens aangepast moet worden
Ìk bedoel niets verkeerds hoor, en het topic is bedoeld voor mensen die willen afvallen. Als je daar tips voor hebt dan ben je uiteraard welkom die te delen, maar je moet juist veel meer eten en ook nog eens 4500 (!!) kcal. Dat past hier domweg niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:
"Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."
Ik vind het eerder babbelen over de heerlijke spareribs die je gaat klaar maken in het vegetariërs topic.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:16 schreef rhubarbje het volgende:
Het is alsof je praat over je nieuwe puppy in een kattentopic Interessant en heus wel leuk want ze houden F&F nou eenmaal van alles met een vachtje, maar wel niet het juiste topic er voor
Ik niet, want Qwea weet als ervaringsdeskundige veel over afvallen op een gezonde manier, en kan mensen hier behoeden voor fouten (als ze daarvoor open staanquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het eerder babbelen over de heerlijke spareribs die je gaat klaar maken in het vegetariërs topic.
Het was dan ook gewoon een oprechte vraag wat zij hier zelf nog komt doen, want tips en steun voor haar zou ik eerder zoeken in de topics over krachttraining. Die hebben veel meer verstand van zaken als meer kcal binnen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik niet, want Qwea weet als ervaringsdeskundige veel over afvallen op een gezonde manier, en kan mensen hier behoeden voor fouten (als ze daarvoor open staan).
Tuurlijk kunnen we nog wel veel van elkaar leren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:16 schreef rhubarbje het volgende:
En wij kunnen niets van jou leren qua wat jij nu doet en andersom
Ik zal vanaf nu luisteren naar Qwea en Rhubarbje, die weten het vast beter dan mijn diëtist - al hebben ze me nog nooit gezien enzo. Mijn excuses!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik niet, want Qwea weet als ervaringsdeskundige veel over afvallen op een gezonde manier, en kan mensen hier behoeden voor fouten (als ze daarvoor open staan).
Dat je een diëtist hebt vind ik oprecht een verstandige keuze. Hopelijk vindt hij/zij 1500 kcal ook weinig voor iemand die 4 keer per week (al dan niet intensief) sport.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:29 schreef Yaaar het volgende:
Ik zal vanaf nu luisteren naar Qwea en Rhubarbje, die weten het vast beter dan mijn diëtist - al hebben ze me nog nooit gezien enzo. Mijn excuses!
hoezo hoop je dat? Ik neem aan dat de diëtist weet wat hij/zij doet?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat je een diëtist hebt vind ik oprecht een verstandige keuze. Hopelijk vindt hij/zij 1500 kcal ook weinig voor iemand die 4 keer per week (al dan niet intensief) sport.
+1quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:36 schreef Ole het volgende:
[..]
hoezo hoop je dat? Ik neem aan dat de diëtist weet wat hij/zij doet?
Zij hebben bijzonder gavenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:29 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik zal vanaf nu luisteren naar Qwea en Rhubarbje, die weten het vast beter dan mijn diëtist - al hebben ze me nog nooit gezien enzo. Mijn excuses!
Het was een verkapte manier van zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat een diëtist 1500 kcal adviseert voor een vrouw die 4 keer per week sport.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:36 schreef Ole het volgende:
hoezo hoop je dat? Ik neem aan dat de diëtist weet wat hij/zij doet?
Ow dat zeker.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
Er zitten genoeg kwakzalvers tussen hoor
daarom zei ik net al dat mijn grootste irritatie ook ligt bij het feit dat ze (voor mijn gevoel) het principe zelf nog steeds niet snaptquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dat zeker.
Maar om dan maar blindelings achter een paar mensen van Fok! aan te moeten lopen is ook het andere uiterste.
Als dat het probleem is zal dat ook niet opeens veranderen, dat heeft tijd nodigquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
daarom zei ik net al dat mijn grootste irritatie ook ligt bij het feit dat ze (voor mijn gevoel) het principe zelf nog steeds niet snapt
Lol, ik heb geen tips en steun nodigquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was dan ook gewoon een oprechte vraag wat zij hier zelf nog komt doen, want tips en steun voor haar zou ik eerder zoeken in de topics over krachttraining. Die hebben veel meer verstand van zaken als meer kcal binnen krijgen.
En ik was en ben nog steeds bang om teveel te eten hoor. Want toen ze gisteren zei "ja, je moet meer eten" vroeg ik serieus of ze niet goed snik was want "Daar kom ik van aan!!!".quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:51 schreef -Strawberry- het volgende:
En misschien dat Qwea haar bulklijstjes hier niet helemaal passen, maar het laat wel zien dat je absoluut niet bang hoeft te zijn voor (veel) eten. Dat is wel een mooie tegenhanger voor de lijstjes die soms wat aan de lage kant zijn.
Mij boeit het geen flikker of je hier wel post of niet. Maar als je zo'n zin post en wilt dat die tekst wordt aangepast... lees hem dan ook goed.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lijkt me ook serieus lastig en engquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik was en ben nog steeds bang om teveel te eten hoor. Want toen ze gisteren zei "ja, je moet meer eten" vroeg ik serieus of ze niet goed snik was want "Daar kom ik van aan!!!".
Te weinig eten is niet goed, teveel eten is ook niet goed. Maar er zit een verschil tussen veel en te veel.En ja, ik vind het doodeng
Vandaar ook de 3 dagen trial
Ik bedoelde 3 wekenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lijkt me ook serieus lastig en engOpeens je hoeveelheden zo gaan verhogen. Maar denk je dat je met die drie dagen voldoende input hebt voor je test? Moet een lichaam niet even acclimatiseren aan nieuwe omstandigheden? Zou je je test niet wat langer doen?
Nice!!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Whoaaa dikke nieuwe ATL op de weegschaal!
Ik ben zo blij dat ik mijn sportkaart weer terug heb! Ik begin het zelfs niet te haten op een bepaalde manier
Nou... Dat is wel heel kort door de bocht gesteld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:51 schreef -Strawberry- het volgende:
En misschien dat Qwea haar bulklijstjes hier niet helemaal passen, maar het laat wel zien dat je absoluut niet bang hoeft te zijn voor (veel) eten. Dat is wel een mooie tegenhanger voor de lijstjes die soms wat aan de lage kant zijn.
Ben het met je eens hoor dat het hier niet zo past.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... Dat is wel heel kort door de bocht gesteld.
De meeste mensen hier kunnen nooit komen aan zo vaak, zo veel sporten en dus zijn lijstjes van 4500kcal natuurlijk best een tikkie vreemd in een topic waar mensen zitten die af willen vallen.
Er zit een hele wereld tussen 1000kcal honger diëten en 4500kcal.
En ik ben het wat dat betreft best eens met wat er gezegd wordt, die lijstjes horen hier gewoon niet.
Maar goed, het is tegen een muur lullen dus ik lees er wel gewoon overheen. Is beter voor de bloeddruk.![]()
+1 weerquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De meeste mensen hier kunnen nooit komen aan zo vaak, zo veel sporten en dus zijn lijstjes van 4500kcal natuurlijk best een tikkie vreemd in een topic waar mensen zitten die af willen vallen.
En ik ben het wat dat betreft best eens met wat er gezegd wordt, die lijstjes horen hier gewoon niet.
Maar goed, het is tegen een muur lullen dus ik lees er wel gewoon overheen. Is beter voor de bloeddruk.![]()
We praten hier over zoveel dingen die hier niet "horen". Het zijn lijstjes vol met gezond voedsel, dat is haar "dieet". Ik zou het anders vinden als iemand hier elke dag lijstjes vol met chocolade en pizza komt posten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
je eet voor twee?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga ik proberen.
Ik eet al meer "vettere" producten. Alles is al halfvol. Behalve de smeerkaas want ik vind alleen de 20+ van slankie lekker![]()
En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500!
Eh. Heb je het tegen mij? Want ja, idd, iets waar je onwijs veel plezier aan beleeft moet je mee gaan stoppen. Onwijs geweldig adviesquote:
Echt, niet alles is een aanval hoor. Uniekhoorn heeft waarschijnlijk gewoon niet terug gelezen/een tijdje niet gelezenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eh. Heb je het tegen mij? Want ja, idd, iets waar je onwijs veel plezier aan beleeft moet je mee gaan stoppen. Onwijs geweldig advies
Voor krachttraining liefst binnen 30 min maar 60 is acceptabel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Echt, niet alles is een aanval hoor. Uniekhoorn heeft waarschijnlijk gewoon niet terug gelezen/een tijdje niet gelezen
Tot hoe lang na het sporten is extra eiwit eten zinvol?
Huh.? Minder... niet stoppenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eh. Heb je het tegen mij? Want ja, idd, iets waar je onwijs veel plezier aan beleeft moet je mee gaan stoppen. Onwijs geweldig advies
Ja sorry, sporten is van mij zeg maar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Huh.? Minder... niet stoppenJoh, niet zo teentjes.
Maar iig, ik zie nette vorderingen bij velen. Top!
Oh ik dacht vanavond nog wat extra kwark door mijn avond eten te mikkenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Voor krachttraining liefst binnen 30 min maar 60 is acceptabel.
Ik begin het ook niet te hatenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja sorry, sporten is van mij zeg maar.Ik wil niet minderen
Ik vind het echt heer-lijk.
Extra is nooit weg, je spieren hebben het hoe dan ook nodig. Maar voor maximaal effect liefst asap na een trainingquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oh ik dacht vanavond nog wat extra kwark door mijn avond eten te mikken![]()
Naja, toch maar even snel een bakje weg lepelen dan
[..]
Ik begin het ook niet te haten![]()
Wat voor mij echt al mega is
just asking... 4500 kcal is exact het gemiddelde voor een man en een vrouw samen.quote:
Hoevaak sport je ook alweer? Iedere dag?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, tjah, ik heb het niet bedachtquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
just asking... 4500 kcal is exact het gemiddelde voor een man en een vrouw samen.
* Scrolt naar bovenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Myraela het volgende:
Mijn avondeten was lekkerder dan verwacht.Ga ik echt veel vaker maken.
Soort pocheren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:29 schreef Karstman het volgende:
[..]
* Scrolt naar boven
Hoe doe je dat eieren garen in de spinazie, gewoon in de schil nog of is het een soort pocheren?
Not sure if sarcastic, but if not: you're missing the point...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Karstman het volgende:
Ik heb 3 oktober overleefdIk zal mijn lijstje van gister maar niet posten want ik lees hierboven dat dat niet mag
laat ik zeggen dat het een goed feestje was en dat ik een stuk minder junkfood heb gegeten dat ik vroeger zou doen
![]()
Vandaag dus weer over tot de orde van de dag. Ook niet heel veel honger eerlijk gezegd.
O: 1 boterham sandwichspread sinaasappel
L: 2 boterham kipfilet, old amsterdam 35+, tomaat komkommer en 2 eitjes
T: komkommer en een paar pruimen
D: hutspot met klapstuk (nog over van donderdag)
T: wat olijven en libanees brood met humus en een glaasje whisky
I make joke ofcoursequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Not sure if sarcastic, but if not: you're missing the point...
Kom woensdag hierheen, kun je het nog een keer doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:03 schreef Karstman het volgende:
[..]
I make joke ofcoursefyi 3 oktober feitelijk de Leidse versie van carnaval dan kan je ongeveer indenken welke richting een lijstje op was gegaan
Huuuuuuuquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kom woensdag hierheen, kun je het nog een keer doen.
Alkmaars ontzet
Klinkt lekker, ga ik binnenkort eens proberen!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Soort pocheren.
Uitje snipperen, twee tenen knoflook erbij. Spinazie even kort opbakken. Laagje gezeefde tomaten in een ovenschaal doen, spinazie uit de pan scheppen (scheppen niet gieten, anders komt er teveel vocht mee.)
Kuiltjes tussen de spinazie maken, eitjes erin. Klein theelepeltje crème fraîche naast elk ei, afmaken met een beetje geraspte kaas en in de oven tot de eieren zijn gestold. Duurde hier 30 minuten, maar mijn oven heeft de laatste tijd wat kuren.
Was echt goddelijk.Ik ben geen enorme spinazie-fan normaal gesproken. Ik kwam allemaal recepten met veel room tegen, maar dat is echt nergens voor nodig. De gezeefde tomaten zijn er heerlijk bij en een stuk minder slecht.
Hoef je ook de schaal niet in te vetten, dat soort kleine dingen helpen toch altijd weer.
Gewoon doen! Zelfs al zou je nog maar 5 kilo moeten, de laatste kilo's kunnen je lichaam nog drastisch veranderen/shapen. De moeite waard om het verschil te zien dus.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:06 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind het heel jammer dat ik geen voor en na foto's heb gemaakt
Nu zit ik te twijfelen of ik er aan zal beginnen, maar ik ben al op de helft dus dan is het misschien minder leuk
Ja, echt van 3 kilo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:22 schreef rhubarbje het volgende:
Wow is dat van 3 kilo? wat grappig! Ik vind het zo raar hoe je lichaam soms enorm veranderd terwijl er op de weegschaal (bijna) niet gebeurd
Mooi resultaat!
(maar persoonlijk zou ik ze niet laten staan... je staat toch in je ondergoed op een forum met heel heel veel lurkers)
Hmmh, nu twijfel ik toch. Misschien moet ik maar gewoon fuck it denken. Als het goed is is dit een redelijk anoniem account dus ik hoop ik gewoon dat niemand me herkend.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Knap hoor.
Schaam je niet voor de foto's, ik heb ook dergelijke in ondergoed. Mooi juist om het verschil te kunnen zien!
Je hoeft je ook niet voor de foto's te schamen, maar als ze hier staan zijn ze voor iedereen toegankelijkquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:25 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Hmmh, nu twijfel ik toch. Misschien moet ik maar gewoon fuck it denken. Als het goed is is dit een redelijk anoniem account dus ik hoop ik gewoon dat niemand me herkend.
Ja dat is ook zo. Je weet nooit wat er mee gebeurt.. Misschien moet ik toch niet denken van 'fuck it' maar verstandig zijn en alleen aan posters van dit topic geven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je hoeft je ook niet voor de foto's te schamen, maar als ze hier staan zijn ze voor iedereen toegankelijk
Nou ben ik best terughoudend hier op fok omdat ik echt wel rare dingen heb meegemaakt. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
Nicequote:Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Ik zat ook eens in mijn telefoon te zoeken, heb nooit echte begin foto's gemaakt, maar kwam toevallig wel een foto tegen waarop ik hetzelfde shirtje aan had als laatst.
op de eerste foto puil ik gewoon uit mijn broek, terwijl dat die broek een maat groter is dan die op de tweede foto. En het shirtje zit ook gewoon losser.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb ook gewoon helemaal geen spontane foto's waar ik helemaal op sta, want dat ontliep ik gewoon altijd.Ik heb vorige week ook ondergoed foto's gemaakt, dan zie je het natuurlijk nog beter. Maar daar heb ik geen begin foto's van.
1,5 maand in één weekend verpest?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef sweetlady-o het volgende:
Nou de helft van mijn keiharde werk van in de ww veel sporten en gezond eten in 1 weekend teniet gedaan.![]()
Daarna zeer gedemotiveerd geraakt omdat je 1,5 maand werk gewoon in 2 dagen kan verpesten ( met drank)
Sinds eergisteren ben ik weer begonnen maar ik ga echt niet meer zoveel sporten en sta mezelf toe meer te snoepen want dan komt de klap van een eventuele terugval minder hard aan.
Ben een niet/zelden drinker.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
1,5 maand in één weekend verpest?Dat moet een goed weekend geweest zijn dan. Meestal werk je dat soort kilo's er snel weer af.
Het lijkt een compleet ander topje te zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Ik zat ook eens in mijn telefoon te zoeken, heb nooit echte begin foto's gemaakt, maar kwam toevallig wel een foto tegen waarop ik hetzelfde shirtje aan had als laatst.
op de eerste foto puil ik gewoon uit mijn broek, terwijl dat die broek een maat groter is dan die op de tweede foto. En het shirtje zit ook gewoon losser.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb ook gewoon helemaal geen spontane foto's waar ik helemaal op sta, want dat ontliep ik gewoon altijd.Ik heb vorige week ook ondergoed foto's gemaakt, dan zie je het natuurlijk nog beter. Maar daar heb ik geen begin foto's van.
Dan nog ga je dat niet reddenquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ben een niet/zelden drinker.Dat heeft mij genekt mijn lichaam is al geen drank gewend laat staan flinke hoeveelheden
6 kilo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan nog ga je dat niet reddenIk drink ook zelden. Paar weken gelee (31 aug) bier lopen zuipen als een idioot... 6kg zwaarder. 3 dagen later is er 1 kg blijven hangen, week later was het weg
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt een compleet ander topje te zijn.Gaaf. Ik heb zelf afgelopen week 2 oude shirtjes 'teruggevonden'. Deze zat eerst super strak en nu is hij duidelijk te groot:
[ afbeelding ]
Ja echt debiel. Ik was serieus toen in shockquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
6 kilo?Wow. Wat kan een lichaam toch gek veel vocht vasthouden.
Mijn lichaam haat mij dusquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan nog ga je dat niet reddenIk drink ook zelden. Paar weken gelee (31 aug) bier lopen zuipen als een idioot... 6kg zwaarder. 3 dagen later is er 1 kg blijven hangen, week later was het weg
Boh, bent prachtig!quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt een compleet ander topje te zijn.Gaaf. Ik heb zelf afgelopen week 2 oude shirtjes 'teruggevonden'. Deze zat eerst super strak en nu is hij duidelijk te groot:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |