abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 22:15:24 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145035960
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 september 2014 @ 22:16:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145036001
En weer open! 8-)

Net even 450kcal weggehupst bij de afrikaanse dansles! *O*
Zometeen slapen en morgenochtend meteen een rondje hardlopen maar. :s)
pi_145036096
Zo! Net even naar het nieuwe sportcomplex geweest en een sportcentrummannetje aangesproken. Uitgelegd wat ik wil en gevraagd wat een goed plan is
Samen een semi-plan opgesteld. Hij heeft mij ook wat oefeningen laten zien die ik kan doen

Nieuwe plan: 2 leuke lessen per week en 1x een circuitje krachttraining
En als het lukt misschien 1 lesje leuk extra, maar dat zal alleen lukken als alle planningsgoden mij goed gezind zijn. Dus dat zie ik alleen als bonus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145038774
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef applemoose het volgende:

En om mijn verhaaltje nog even af te maken.. ik heb enorme haaruitval en loop daar voor bij de dermatoloog. Na uitgebreid bloed onderzoek is er niets opgedoken behalve een lage normaalwaarde ijzer. Nu word het zachtjesaan echt zichtbaar, heb ik her en der kale plekken en wil ik dit graag grondig aanpakken.

Nu moet ik twee maanden lang mijn ijzerwaarde op krikken met ijzerpillen. Maar omdat ik grotendeels vegetarisch eet moet ik mijn dieet ook her en der aanpassen omdat je lichaam heemijzer ( dierlijk ijzer ) veel beter opneemt dan non-heemijzer ( plantaardig ijzer ).
En non-heemijzer neem je dus nog slechter op als je bepaalde voedingsmiddelen eet in combinatie met ijzerrijke voeding. Thee en yoghurt vertragen dus de opname, sinaasappel bevordert de opname. Dus de komende weken zal ik even moeten uitvinden voor mezelf of dit werkt, hoe en wat ik het beste kan combineren. Nu ben ik licht lactose intolerant en nu moet ik daar ook strenger op zijn omdat je daardoor ook slechter ijzer op kan nemen.

Oef, ik hoop dat het opkrikken van je ijzerwaarde helpt! Lijkt me heel naar.

En mooie buikenfoto's, Kwak! Spannend. :)

Hier keurig aan mijn lijstje gehouden, maar ik kamp aan het eind van de dag de laatste dagen best wel met honger. Er zit nogal een flinke poos tussen lunch en diner, vanwege mijn werk. Ik houd het dan netjes bij appels, wortels, bananen of soms een pakje crackertjes, dat wel. Maar ik zou wel iets minder hongerig willen zijn rond een uur of 17.00... Iemand tips? :)
pi_145039141
Wat is je lunch?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145043534
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:30 schreef rhubarbje het volgende:
Wat is je lunch?
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
pi_145043663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:30 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?
  dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:08 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145043940
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op. *O*

Lijstje:

O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks O+ :9
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
pi_145044002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op. *O*

Lijstje:

O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks O+ :9
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
Marks & Spencer O+ gister een quiche met asperge en kip van ze op :9
pi_145046581
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezet -O- De rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen :D

O: sinaasappel en 2 bammetjes met kip en slankie
L: lunchoverleg dus dat wordt 2 bolletjes met iets en en een krentenbol
T: appel, komkommer
S: uur fietsen
D: Boerenkool met rundersaucijsje
T: yoghurt en banaan
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145047916
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:48 schreef Karstman het volgende:
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezet -O- De rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen :D

In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig. :D
pi_145047994
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig. :D
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Whiskyplankje
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:24:18 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145049740
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Ik vind ze ontzettend goor... Gelukkig maar :) Zal ik weer eens een lijstje doen?
O: 3 volkoren. 2 cervelaat, 1 aardbeien. Plakje ontbijtkoek, klein glaasje jus.
T: 2 mini roze koeken die collegalief speciaal voor mij gekocht had ivm haar verjaardag.
T2: Melbatoastjes basilicum-tomaat.
L: 4 volkoren oude kaas met ananas.
T: Misschien een kleine banaan.
D: Geen idee. Hebben van alles in huis. Wordt of iets pasta-igs of agv.
T: Niks, moe, ziek, slapen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_145050811
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken? :@
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:41:44 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145052319
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken? :@
Omdat ik geen melkproducten mag. De mini roze koeken van Van Dijk zijn lactosevrij. Ze had twee mini's voor me overgelaten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_145052341
Ohzo. :D Dan snap ik het.
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:23:25 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145055476
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn... :(
pi_145055806
ahw balen tink! Snel uitsnotteren!

Hier ook een lijstje.. vandaag is heftig.. ik heb de hele dag door echt honger.. mijn maag rommelt terwijl ik gewoon heb gegeten maar ik heb een trek/honger die niet te stillen lijkt

O: Kwark 250gr met muesli en blauwe bessen
T: Proteine pancakes met banaan en agave siroop
L: Verse pompoen soep (2 kommen) 1 spelt broodje met hummus
T: Amandelen en 3 eieren
T: stuk komkommer
D: word een quiche met spinazie, fetta, tomaat en ui plus een salade

maar ik ga dus pas om 7 uur eten.. en ik heb nu al honger/trek.. :') en ik werk thuis vandaag wat het ook nog eens moeilijker maakt..
pi_145056240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Tink89 het volgende:
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn... :(
Beterschap. :*

Ik ga ook altijd te vroeg weer werken. :') Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.

Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode. :') Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden. :')
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 september 2014 @ 15:50:22 #20
22592 crew  Ole
pi_145056385
Vanavond Schweinehaxe.
Is vast niet heel verantwoord :@

Maar het schijnt heel lekker te zijn :Y
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145056400
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Beterschap. :*

Ik ga ook altijd te vroeg weer werken. :') Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.

Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode. :') Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden. :')
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).

Beterschap Tink!!!
Whiskyplankje
pi_145056691
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:50 schreef Karstman het volgende:
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee. :')
pi_145057260
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee. :')
Bij een callcenter waar ik werkte werden ze al gek als je 2 minuten langer op het toilet zat (ja, dit werd bijgehouden :')). Als je langer dan 1 dag ziek was werd je ook direct door Arbo gebeld om te vragen hoe of wat :')

Ik snap best dat zij ook willen weten waar ze aan toe zijn hoor, maar als ik echt hondsberoerd ben zit ik daar niet op te wachten.
pi_145058045
Ik heb vandaag echt alleen maar honger/trek

O: yoghurt, banaan met wat muesli
T: appel
T: volkoren broodje met kaas, een mok yoghurt en een handvol zaden mix. ( geroosterde kikkererwt, pompoenpitten en sojabonen. Gezondigd met een blikje rabarber frisdrank van Marqt.
D: geroosterde pompoen, aardappel, puntpaprika en een Franse vega burger
T: een grapefruit
pi_145060829
Bij ons moet je bij vaak en kort ziekmelden wel naar de bedrijfsarts, maar vooral omdat het vaak een teken is van niet uitzieken of te snel gaan werken en andere factoren die bijdragen aan of onderdeel zijn van overspannenheid of risico op burn out.

Of dat je je werk heel kut vindt maar dan is t ook wel goed om daar over te babbelen :P
Kwak
pi_145062856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:40 schreef Shay_ het volgende:

[..]

Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?
Dat is wel een idee, al hebben we niet echt goede koelkastmogelijkheden. Er is wel een koelkast in het gebouw, maar helemaal aan de andere kant, en je weet nooit zeker of je de spullen die je erin stopt ooit weer terug vindt. }:| Dus kwark meenemen gaat dan wel een beetje op goed geluk zeg maar. :)
pi_145066032
Goed dagje denk ik. :)

O: 2 spelt met makreel
T: mandarijn
L: havermout met magere melk en banaan
T: speculaasje
D: bietjesstamppot en 2 vegetarische worstjes
T: kwark
pi_145066842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Goed dagje denk ik. :)

O: 2 spelt met makreel
T: mandarijn
L: havermout met magere melk en banaan
T: speculaasje
D: bietjesstamppot en 2 vegetarische worstjes
T: kwark
Zeker een goed dagje. Ik vandaag minder, het gaat ineens minder goed. Heb ik morgen ook nog een meidenavond waarvan ik weet dat er chips, chocolaatjes en snoepjes op tafel komen. ;(
pi_145068311
Hier gaat het wel goed, misschien iets te goed. Nog steeds met extra motivatie dat ik geen zin meer heb in maagpijn zoals het afgelopen weekend. Maar ook gewoon omdat ik een beetje nerveus ben omdat er de komende 2 weken een aantal dingen op de planning staan waar ik wat minder controle over het eten heb.

Lijstje voor vandaag was:

O: halve bak havermout met een beetje pindakaas
L: 2 volkoren boterhammen met oude kaas en komkommer
T: halve bak kwark
D: Spruitjes stamppot met geitenkaas
pi_145083158
Echt grappig hoe snel de weegschaal weer daalt als je echt goed op let
Ik sleepte dat festival gewicht nog mee en de weegschaal ging maar niet echt om laag. Maar mijn week was vorige week ook gewoon slecht en rommelig. Ik let nu een paar dagen weer echt op en hij daalt (langzaam) al weer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:08:46 #31
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_145083385
Hallo :W

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het gaat dieet-technisch dan ook echt volkomen ruk :')

Het is nu 2.5 maand geleden dat ik gevallen ben en nog steeds voelt mijn linkerknie niet goed. Volgens de huisarts kon het weken tot maanden duren voordat het weer helemaal goed is. In mijn geval dus sowieso het laatste :') Mede daardoor heb ik dus ook al maanden niet gesport. Ook heb ik, sinds ik mijn nieuwe baan heb, amper meer gefietst, want ik moet nu met de auto i.p.v. met de trein. En ondertussen gaat het met eten een beetje als "f*** it, alles is toch al naar de klote dus ik eet gewoon waar ik zin in heb". En nu zitten mijn broeken dus niet meer zo comfortabel zeg maar.

Ik heb eigenlijk gewoon een rotschop nodig, want anders sluipen alle kilo's die ik kwijt was er weer bij. Maar normaal haal ik juist (extra) motivatie om goed te eten uit het feit dat ik ook sport en dat dat zo'n goede combi is. Als ik het alleen van het netjes eten moet hebben, werkt dat voor mij toch niet zo fijn omdat ik eigenlijk amper resultaat zie. Maar met alles eten wat los en vast zit, gaat het ook niet echt beter worden :')

Een gemiddeld lijstje van de laatste tijd:
O: beker melk, 200 mL yoghurt met 3 el zelfgemaakte granola en 100 g aardbeien
T: niks, zit tot aan de lunch wel vol na dat ontbijt
L: 2 volkoren bth met beleg; eventueel kop soep als ik naar de kantine ga. Beleg is veelal iets als ham/ei, kipfilet/komkommer, casselerrib/tomaat oid. Geen zoet beleg (op af en toe een boterham pindakaas na)
T: stuk fruit. Meestal pas om 17.00u vlak voordat ik naar huis ga rijden
D: wisselend. De helft van de week meestal wel gezond (AVG, pasta, etc). Maar de laatste tijd toch ook wel vaak Thuisbezorgd, diverse afhaal en alles wat je beter niet kan doen.

En in het weekend is ontbijt/lunch de laatste tijd vaak afbakbrood met gebakken ei of zo. Geen fruit tussendoor, en in plaats daarvan 's avonds voor de tv iets te snaaien. Dat moet sowieso anders eigenlijk. En ik ben zo stom geweest om pepernoten in huis te halen :( . Ik denk dat ik daar maar mee moet beginnen, geen zooi in huis halen want dat dan kun je het ook niet opeten.

Heeft iemand nog tips voor beweging/sport wat ik zou kunnen proberen? Ik zat te denken om misschien Jillian weer eens te proberen en dan alles waarbij gesprongen moet worden te vervangen door een soort pas op de plaats of zo. Ik wil iig voorkomen dat ik straks verder van huis ben wat mijn knieën betreft. Maar dan zou ik wel kunnen werken aan de rest wat strakker maken.
pi_145083538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hallo :W

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het gaat dieet-technisch dan ook echt volkomen ruk :')

Het is nu 2.5 maand geleden dat ik gevallen ben en nog steeds voelt mijn linkerknie niet goed. Volgens de huisarts kon het weken tot maanden duren voordat het weer helemaal goed is. In mijn geval dus sowieso het laatste :') Mede daardoor heb ik dus ook al maanden niet gesport. Ook heb ik, sinds ik mijn nieuwe baan heb, amper meer gefietst, want ik moet nu met de auto i.p.v. met de trein. En ondertussen gaat het met eten een beetje als "f*** it, alles is toch al naar de klote dus ik eet gewoon waar ik zin in heb". En nu zitten mijn broeken dus niet meer zo comfortabel zeg maar.

Ik heb eigenlijk gewoon een rotschop nodig, want anders sluipen alle kilo's die ik kwijt was er weer bij. Maar normaal haal ik juist (extra) motivatie om goed te eten uit het feit dat ik ook sport en dat dat zo'n goede combi is. Als ik het alleen van het netjes eten moet hebben, werkt dat voor mij toch niet zo fijn omdat ik eigenlijk amper resultaat zie. Maar met alles eten wat los en vast zit, gaat het ook niet echt beter worden :')

Een gemiddeld lijstje van de laatste tijd:
O: beker melk, 200 mL yoghurt met 3 el zelfgemaakte granola en 100 g aardbeien
T: niks, zit tot aan de lunch wel vol na dat ontbijt
L: 2 volkoren bth met beleg; eventueel kop soep als ik naar de kantine ga. Beleg is veelal iets als ham/ei, kipfilet/komkommer, casselerrib/tomaat oid. Geen zoet beleg (op af en toe een boterham pindakaas na)
T: stuk fruit. Meestal pas om 17.00u vlak voordat ik naar huis ga rijden
D: wisselend. De helft van de week meestal wel gezond (AVG, pasta, etc). Maar de laatste tijd toch ook wel vaak Thuisbezorgd, diverse afhaal en alles wat je beter niet kan doen.

En in het weekend is ontbijt/lunch de laatste tijd vaak afbakbrood met gebakken ei of zo. Geen fruit tussendoor, en in plaats daarvan 's avonds voor de tv iets te snaaien. Dat moet sowieso anders eigenlijk. En ik ben zo stom geweest om pepernoten in huis te halen :( . Ik denk dat ik daar maar mee moet beginnen, geen zooi in huis halen want dat dan kun je het ook niet opeten.

Heeft iemand nog tips voor beweging/sport wat ik zou kunnen proberen? Ik zat te denken om misschien Jillian weer eens te proberen en dan alles waarbij gesprongen moet worden te vervangen door een soort pas op de plaats of zo. Ik wil iig voorkomen dat ik straks verder van huis ben wat mijn knieën betreft. Maar dan zou ik wel kunnen werken aan de rest wat strakker maken.
Haaij..

Hier gaat het ook ruk. Zullen we elkaar een paar rotschoppen geven :')

Heb me wel weer voorgenomen 3x per week te hardlopen. Want dat heb ik gewoon een week overgeslagen :o

Dus vanavond tweede keer deze week. En oh ja de lichtjesroute fietsen.

Maar verder qua voeding is het waardeloos.
Ben gestrest vanwege huis en alles.. }:|
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:22:40 #33
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_145083679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haaij..

Hier gaat het ook ruk. Zullen we elkaar een paar rotschoppen geven :')

Heb me wel weer voorgenomen 3x per week te hardlopen. Want dat heb ik gewoon een week overgeslagen :o

Dus vanavond tweede keer deze week. En oh ja de lichtjesroute fietsen.

Maar verder qua voeding is het waardeloos.
Ben gestrest vanwege huis en alles.. }:|
Misschien gaat het beter als we elkaar schoppen ja :P

Wat is er met je huis?

Hier ligt de stress vooral aan dat ik ook nog moet promoveren. En mijn begeleider van de uni vertrekt daar en kan nu nog een jaar optreden als mijn co-promotor en daarna niet meer. Dus nu moet ik dat toch echt binnen een jaar af gaan ronden. Dat betekent dat ik in de weekenden en deels in de avonden mijn proefschrift nog af moet gaan schrijven, naast mijn nieuwe werk.
Maar ik kom nog steeds redelijk gesloopt thuis elke dag, dus ik ben benieuwd hoe dat moet gaan werken. En dan zou ik dus eigenlijk ook nog ergens tussendoor wat aan sport/beweging moeten doen om niet dicht te groeien. En dan nog wat rust vinden om de werkweek weer door te komen. Ik zie nu ff niet zo goed hoe ik alles moet gaan plannen, ik denk dat daar nog mijn grootste probleem ligt ;(
pi_145083730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Zwemmen? :) Dan is de belasting minimaal lijkt me.
pi_145084361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:22 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Misschien gaat het beter als we elkaar schoppen ja :P

Wat is er met je huis?

Hier ligt de stress vooral aan dat ik ook nog moet promoveren. En mijn begeleider van de uni vertrekt daar en kan nu nog een jaar optreden als mijn co-promotor en daarna niet meer. Dus nu moet ik dat toch echt binnen een jaar af gaan ronden. Dat betekent dat ik in de weekenden en deels in de avonden mijn proefschrift nog af moet gaan schrijven, naast mijn nieuwe werk.
Maar ik kom nog steeds redelijk gesloopt thuis elke dag, dus ik ben benieuwd hoe dat moet gaan werken. En dan zou ik dus eigenlijk ook nog ergens tussendoor wat aan sport/beweging moeten doen om niet dicht te groeien. En dan nog wat rust vinden om de werkweek weer door te komen. Ik zie nu ff niet zo goed hoe ik alles moet gaan plannen, ik denk dat daar nog mijn grootste probleem ligt ;(
Balen zeg. Daar zal een goede planning bij moeten komen kijken. Maar al doe je maar 2 avonden wat voor je promo dan is het al wat. Ik weet niet hoeveel tijd je daar voor nodig gaat hebben.

En idd zwemmen kun je doen. Lekker op zondag ochtend een uurtje ofzo. Maar lijkt me wel lastig allemaal.

En wij zijn bezig met een nieuwbouw woning. En ik ben gewoon gestresst omdat ik wil dat het gaat lukken enzo. Want is echt de perfecte plek voor ons en en en..

Schopt nog maar een keer.
pi_145084513
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Balen zeg. Daar zal een goede planning bij moeten komen kijken. Maar al doe je maar 2 avonden wat voor je promo dan is het al wat. Ik weet niet hoeveel tijd je daar voor nodig gaat hebben.

En idd zwemmen kun je doen. Lekker op zondag ochtend een uurtje ofzo. Maar lijkt me wel lastig allemaal.

En wij zijn bezig met een nieuwbouw woning. En ik ben gewoon gestresst omdat ik wil dat het gaat lukken enzo. Want is echt de perfecte plek voor ons en en en..

Schopt nog maar een keer.
Wat leuk ! Waar is het enzo? (ik ben erg nieuwsgierig)
pi_145084517
Ik heb nu alweer honger. :') M'n ontbijt was dan ook niet lekker dus daar heb ik maar de helft van op. En ik ging gister ook slapen met honger. Ik dacht ik ga lekker vroeg naar bed, m'n vriend begon chocolademelk te drinken en ik had al zo'n trek maar wilde niets meer. Maar ik heb gewoon nog 2 uur wakker gelegen. :')

Vanochtend stiekem ook al gewogen, ben alweer wat kwijt, ondanks het weekend, dus daar ben ik wel blij mee. Had vanochtend wel weer maagpijn, dus wil nog steeds niet meer eten. Gaat wel weer over, had ik vroeger eigenlijk elke dag wel, sinds ik op dieet ben nog maar eens per week ongeveer. Maar als ik dan een keer slecht heb gegeten blijft dat een poosje hangen.
pi_145084539
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef -xRoosjeX- het volgende:

[..]

Wat leuk ! Waar is het enzo? (ik ben erg nieuwsgierig)
Ik doe wel ff DM.

Gezien het een wat kleinere plaats is :)
pi_145085139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:56 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nu alweer honger. :') M'n ontbijt was dan ook niet lekker dus daar heb ik maar de helft van op. En ik ging gister ook slapen met honger. Ik dacht ik ga lekker vroeg naar bed, m'n vriend begon chocolademelk te drinken en ik had al zo'n trek maar wilde niets meer. Maar ik heb gewoon nog 2 uur wakker gelegen. :')
Op hoeveel kcal kwam je gisteren dan uit? Je lijstje leek me al wat weinig, maar dat is soms moeilijk inschatten. :)
pi_145085413
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Op hoeveel kcal kwam je gisteren dan uit? Je lijstje leek me al wat weinig, maar dat is soms moeilijk inschatten. :)
Ik heb het zelf ook niet uitgerekend om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 1100 kcal.
pi_145085454
Het was al genoemd, maar zwemmen is inderdaad weinig belasting voor je knie!

Ok gisteren heb ik dus nog een waterijsje en een handje chips aan mn lijstje kunnen toevoegen.. kon mij niet inhouden.

Lijstje voor vandaag:

O: kwark, rauwe cacao en blauwe bessen
T: Smartbar & 3 rijstwafels
L: Salade met mais, tomaat, kip, komkommer
T: Appel
D: Boerenkool :9 met duitse biefstuk

Vandaag weer en mega test voor mijn dieet.. ik zit de hele dag met zakken croky chips om mij heen.. zakken die open mogen.. sterker nog zakken die open gaan ivm kwaliteitscontrole.. en dat gebeurd op mijn afdeling.. naast mijn bureau.. :9~
pi_145085560
Ik maak mezelf met regelmaat wijs dat ik iets niet lust, werkt prima :P zolang je maar hard genoeg tegen jezelf zegt dat je iets niet lust. Werkt echter niet met chocolade.

Ik moet van mezelf meer bewegen, dus vanmiddag braaf weer aan de Couch to 5 k.

O : Banaan en drie mandarijntjes
L : drie boterhammen met tartex/ sandwichspread
T : Chaitea Latte van (lactosevrije) melk van de Lidl en Chai tea van Yogi. Het is een pak met een kruidenmengsel, maar man wat is dat lekker. Morgen ga ik dat door mijn havermout doen. De melk, daarentegen, is echt heel zoet. Beetje jammer. Voortaan weer notenmelk.
D : Pompoensoep, met cocosmelk en gember. met brood en kruidenboter.
T : zeewiersalade
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:38:40 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145087665
quote:

Vanochtend stiekem ook al gewogen, ben alweer wat kwijt, ondanks het weekend, dus daar ben ik wel blij mee. Had vanochtend wel weer maagpijn, dus wil nog steeds niet meer eten. Gaat wel weer over, had ik vroeger eigenlijk elke dag wel, sinds ik op dieet ben nog maar eens per week ongeveer. Maar als ik dan een keer slecht heb gegeten blijft dat een poosje hangen.
Kijk je wel uit dat je niet aan het doorslaan bent? :@
Wakker liggen met honger is niet gek als je maar 1100kcal gegeten hebt. Daar kan dan echt nog wel een boterham of een gekooke eitje bij hoor. :Y
pi_145089177
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook niet uitgerekend om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 1100 kcal.
Ik probeer eigenlijk nooit met honger naar bed te gaan. Ik zie het als signaal dat ik misschien niet genoeg gegeten heb. Let wel, echt honger dus, geen trek. Heb je bewust het genegeerd of had je niet door dat je redelijk laag zat qua kcal? :)

Todayy:

O: havermout met magere melk en banaan (binnenkort eens met amandelmelk proberen)
L: 1 kapje pindakaas, 1 spelt gekookt ei
T: appel
D: uit eten dus het zou ook pizza kunnen worden of iets :@
pi_145089818
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Dat is wel een idee, al hebben we niet echt goede koelkastmogelijkheden. Er is wel een koelkast in het gebouw, maar helemaal aan de andere kant, en je weet nooit zeker of je de spullen die je erin stopt ooit weer terug vindt. }:| Dus kwark meenemen gaat dan wel een beetje op goed geluk zeg maar. :)
Of misschien havermoutpannenkoekjes? Zijn ook goed koud te eten :9
pi_145089866
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik begin mij eigenlijk steeds meer te 'ergeren' (hoewel dat niet het goede woord is, dus vat het alsjeblieft niet verkeerd op) aan jouw posts
1100/1200 cal,minilijstjes, honger hebben, zorgen maken over events met eten, zorgen maken als je richting 1500 cal gaat
Het klinkt mij allemaal niet meer puur als diëten in de oren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145089869
quote:

Ik vind het niet echt ' :')' dat je al honger hebt als je maar een half ontbijt op hebt en met honger naar bed gegaan bent. Hoe laat at je je ontbijt?

Je bent redelijk lang toch? Dan is 1100 kcal wel erg weinig :@
pi_145089972
Lijstje:

O: Kwark met havermout, diepvriesframbozen en cacao nibbs.
T: Niks, ik heb erg lang over mijn O gedaan omdat het zo zuur was :')
L: Leftover groentecurry van gisteravond en 3 b&f pancakes.
T: Smartbar
T: Misschien vanmiddag nog een banaan, want ik eet waarschijnlijk pas laat.
D: Dit
pi_145090008
Ik heb gewoon maagpijn, dat komt terug als ik eet en sowieso als ik slaap, daarom wil ik voor het slapen sowieso niet meer eten.

Maar ik post wel gewoon geen lijstjes meer tenzij ze goed zijn.
pi_145090033
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb gewoon maagpijn, dat komt terug als ik eet en sowieso als ik slaap, daarom wil ik voor het slapen sowieso niet meer eten.

Weet je waar je maagpijn vandaan komt?
pi_145090049
quote:

Bedoel het niet verkeerd. :) Je lijstje zag er verder prima uit.
pi_145090050
quote:

Dit is niet iets van de laatste dagen hoor.... Je doet dit al een tijdje. En een deel gaat niet eens om wat je daadwerkelijk eet maar meer om de dingen die je zegt
En ik zeg het niet om je aan te vallen, te zorgen dat je geen lijstjes meer post of weg te jagen maar omdat ik denk dat je op het randje van diëten bezig bent en het mij verstandig lijkt dat je daar eens kritisch naar kijkt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145090632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:46 schreef Shay_ het volgende:

[..]

Weet je waar je maagpijn vandaan komt?
Heb ik al jaren, ooit naar de dokter geweest die alleen maar zei dat ik moest afvallen. En dat werkt overigens ook wel, want als ik gezonder eet gaat het beter. Dit weekend dus een te grote maaltijd op en brownies en dan blijft dat een paar dagen irriteren.

Vroeger had ik het elke dag en was ik eraan gewend, nu was het gewoon weer even heftig en wennen. Rennies werken wel redelijk, maar dat blijft toch ook gewoon smerige troep.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit is niet iets van de laatste dagen hoor.... Je doet dit al een tijdje. En een deel gaat niet eens om wat je daadwerkelijk eet maar meer om de dingen die je zegt
En ik zeg het niet om je aan te vallen, te zorgen dat je geen lijstjes meer post of weg te jagen maar omdat ik denk dat je op het randje van diëten bezig bent en het mij verstandig lijkt dat je daar eens kritisch naar kijkt
Voor mij gaat het wel om wat ik eet. Dat wat ik denk fout is dat weet ik al, ik probeer het hier dan ook niet constant uit te spreken. Maar soms zit het ook gewoon even dwars

Maar zolang ik mezelf er niet naar gedraag ben ik tevreden.

Voel me overigens niet aangevallen hoor, je hebt wel gelijk, mijn problemen liggen ergens anders dan de meeste hier.
pi_145090731
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor mij gaat het wel om wat ik eet. Dat wat ik denk fout is dat weet ik al, ik probeer het hier dan ook niet constant uit te spreken. Maar soms zit het ook gewoon even dwars

Voel me overigens niet aangevallen hoor, je hebt wel gelijk, mijn problemen liggen ergens anders dan de meeste hier.
waarom niet proberen er meer uit te halen en kijken of je de manier van denken ook niet achter je kunt laten?
Ik bedoel niet van de een op de andere dag, maar als lagentermijn investering en eventueel met ondersteuning
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145090764
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maag klant meld zich, hoewel ik een kapotte/lamme maagklep heb.. dat is toch iets anders maar toch

ooit al gekeken naar inderdaad zuivel, fruitdrankjes, cola en andere dranken met prik, chocolade en vet eten? Van dat allemaal krijg ik namelijk flinke steken in mijn maag (alsof er een maagzweer zit) en deze producten staan ook bekend om "vermijden" als je last hebt van je maag. Ook kan je om omeprazol vragen bij je HA of andere maagzuurremmers er zijn stuk betere en sterkere op de markt dan rennie..

Oh ja en rook je.. daarmee stoppen helpt namelijk ook erg tegen maagklachten..

ik weet dus hóe vervelend maagklachten zijn.. maar als je bang word van eten door je maag is dat wel echt een probleem en daar moet je ook met je HA over praten.. een eetstoornis zit namelijk in een klein hoekje.. :*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 14:15:44 ]
pi_145090990
Ik lees allemaal lieve, bezorgde berichten van mensen die hopen dat je geen eetprobleem creëert, geen steken onder water.
pi_145091441
Had gister anderhalf uur gefietst ipv een uur, was zulk lekker fietsweer dus op de bank maar een lekker speciaalbiertje gedronken dat ik nog had staan, dat kon er wel af :) Daarbij gaf de weegschaal vanochtend ondanks mijn weekendactiviteiten -0,2kg aan dus ik was wel tevreden.

Vandaag de laatste normale dag voor het Leidens ontzet morgenavond losbarst. Morgen overdag is nog wel normaal eten maar daar komt 's avonds wat bier bij en vrijdag is het echt feest. Daar zal ik maar geen lijstje van plaatsen :)

Dus vandaag maar netjes:
O: 2 boterham slankie en sandwichspread en kapje appelstroop
L: 2 boterham kipfilet, groentesoep, salade van bietjes, ui, prei, appel en een beetje ham
T: appel, boterham OA 35+, flesje Schulp appel cranberrysap
D: gewokte groenten met rijst
T: stukje klapstuk proeven en ik heb nog een eierkoek, die kan wel bij de koffie
Whiskyplankje
pi_145091489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef rhubarbje het volgende:
waarom niet proberen er meer uit te halen en kijken of je de manier van denken ook niet achter je kunt laten?
Ik bedoel niet van de een op de andere dag, maar als lagentermijn investering en eventueel met ondersteuning
Probeer ik ook wel. Het is allemaal ook al een stuk minder. Ik daag mezelf nog steeds uit, merk al enorme stappen. Soms zijn er wel dingen die me nerveus maken, maar het maakt me eigenlijk alleen maar nerveus omdat ik met mezelf heb afgesproken om op zulke momenten gewoon te genieten en niet met eten bezig te zijn.

En dat ben ik op zo'n moment ook echt niet. Ik kijk bijvoorbeeld ook enorm uit naar mijn lang weekendje praag over 2 maandjes. Broodjes gefrituurde mozzarella, hompen varkensvlees en warme chocolademelk. :D

Ik zou graag willen dat de gedachten helemaal weg gaan, maar eigenlijk gaat het gewoon enorm goed met mijn eetstoornis.

Ik ben altijd wat angstig voor ondersteuning omdat de vorige keer dat ik therapie kreeg ik er slechter uit kwam dan ik erin ging. Maar zodra ik zelf geen verbetering meer voor elkaar krijg, of merk dat het slechter gaat dan sluit ik die optie ook niet helemaal uit.
pi_145091754
quote:

[..]

Heb ik al jaren, ooit naar de dokter geweest die alleen maar zei dat ik moest afvallen. En dat werkt overigens ook wel, want als ik gezonder eet gaat het beter. Dit weekend dus een te grote maaltijd op en brownies en dan blijft dat een paar dagen irriteren.

Vroeger had ik het elke dag en was ik eraan gewend, nu was het gewoon weer even heftig en wennen. Rennies werken wel redelijk, maar dat blijft toch ook gewoon smerige troep.

Maar eigenlijk is dit niet helemaal normaal. Je hoort niet nog dagen pijn te hebben na een grote maaltijd en brownies. Als het weggaat door gezonder te eten komt je buikpijn waarschijnlijk niet door overgewicht maar doordat je bepaalde (ongezonde) dingen niet kunt verdragen.

Ik heb ook tijden last gehad van mijn maag en met vlagen nog, ik kan niet goed tegen witbrood en dergelijk. Ik snap wel dat je het geaccepteerd hebt en ermee hebt leren leven, maar misschien toch eens voor een second opinion gaan?
pi_145092035
quote:

[..]

[..]

Jij komt voor maagpijn en de dokter zegt dat je moet afvallen :? Sinds wanneer kun je maagpijn krijgen door overgewicht? Daar lijkt mij meestal toch meer aan de hand. Misschien een soort intolerantie inderdaad of een beschadiging. Jammer dat je toen bent afgewimpeld.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:03:21 #61
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145092364
Als student is het verdomd lastig om telkens proberen gezond te eten
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_145092431
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:03 schreef anti-loper het volgende:
Waar gaat het dan mis? Geen zin om te koken?
pi_145092456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij komt voor maagpijn en de dokter zegt dat je moet afvallen :? Sinds wanneer kun je maagpijn krijgen door overgewicht? Daar lijkt mij meestal toch meer aan de hand. Misschien een soort intolerantie inderdaad of een beschadiging. Jammer dat je toen bent afgewimpeld.
Mijn vorige huisarts deed alles overigens af aan mijn overgewicht, maar bij de maagpijn zou ze gelijk kunnen hebben. Iets met meer druk op je maag als je dikker bent en als je dan een maagsluit huppeldepup hebt die niet helemaal goed sluit dan loopt het zuur dus omhoog. En dat kan dan je slokdarm gaan irriteren. Zoiets was het.

Overigens sowieso wel vervelend hoe zij me nooit serieus nam omdat ik overgewicht had. Op mijn hoogste gewicht had ik een bmi van 32, niet eens zo extreem dat een lichaam er niet tegen zou moeten kunnen.

Als ik ben afgevallen en het daar niet meer aan kan liggen dan ga ik misschien wel eens naar mijn nieuwe huisarts toe. Die is wel vriendelijk. O+ Maar hopelijk gaat het gewoon over. O+
pi_145092475
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:03 schreef anti-loper het volgende:
Zeg niet dat het duur is. Want dat hoor ik studenten altijd zeggen terwijl ze vervolgens een pizza bestellen of bier gaan drinken. :')
pi_145092526
Ik vond het als student ook veel lastiger
Vooral door de onregelmatige roosters/tijden en hoe druk ik het wel niet had
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145092572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef rhubarbje het volgende:
Vooral het onregelmatige kan ik me wel voorstellen. En ik was altijd lang onderweg, dat was ook vervelend. Toen ik dichterbij school woonde scheelde dat enorm.
pi_145092727
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn vorige huisarts deed alles overigens af aan mijn overgewicht, maar bij de maagpijn zou ze gelijk kunnen hebben. Iets met meer druk op je maag als je dikker bent en als je dan een maagsluit huppeldepup hebt die niet helemaal goed sluit dan loopt het zuur dus omhoog. En dat kan dan je slokdarm gaan irriteren. Zoiets was het.

Overigens sowieso wel vervelend hoe zij me nooit serieus nam omdat ik overgewicht had. Op mijn hoogste gewicht had ik een bmi van 32, niet eens zo extreem dat een lichaam er niet tegen zou moeten kunnen.

Als ik ben afgevallen en het daar niet meer aan kan liggen dan ga ik misschien wel eens naar mijn nieuwe huisarts toe. Die is wel vriendelijk. O+ Maar hopelijk gaat het gewoon over. O+
Als de pijn blijft heb je meteen een goede indicatie dat het niet aan je gewicht ligt idd. :Y
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:15:32 #68
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145092746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar gaat het dan mis? Geen zin om te koken?
Vooral het eten meenemen naar school gedeelte is echt kut.
Ik probeer geen koolhydraten binnen te krijgen omdat ik aan het cutten ben , maar dan moet ik dus dik salades etc gaan maken om mee te nemen naar school.
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zeg niet dat het duur is. Want dat hoor ik studenten altijd zeggen terwijl ze vervolgens een pizza bestellen of bier gaan drinken. :')
en dit

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef rhubarbje het volgende:
en dit al helemaal
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_145092815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:15 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Vooral het eten meenemen naar school gedeelte is echt kut.
Ik probeer geen koolhydraten binnen te krijgen omdat ik aan het cutten ben , maar dan moet ik dus dik salades etc gaan maken om mee te nemen naar school.
Salades zonder koolhydraten? :P
Dat meal preppen voor school is iets wat ik ook lastig vind, maar mocht ik dan iets kopen op het station, dan is dat meestal wel een relatief gezonde optie.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:42 #70
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145092873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Salades zonder koolhydraten? :P
Dat meal preppen voor school is iets wat ik ook lastig vind, maar mocht ik dan iets kopen op het station, dan is dat meestal wel een relatief gezonde optie.
ja nja wat ik onder koolhydraten versta is brood , rijst of pasta.
schijn je niet binnen te moeten krijgen als je vet wil verliezen

ik haal dan meestal een koekje of een broodje op school , maar ja brood mag niet he
pi_145092900
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lijkt me een behoorlijk ongezonde houding voor een huisarts. De mijne was wat dat betreft beter want zelfs met een BMI van 42 ging hij wel serieus om met de klachten. Behalve met mijn brandend maagzuur. Jaren last van gehad en het enige antwoord was ook afvallen. Ik moet 40 kilo lichter later zeggen dat hij wel gelijk had. :)

Máár waar je het nu over hebt klinkt wel als iets anders. Als je er zoveel last van hebt dat het je beperkt en zo komt het op mij over dan is het misschien toch een goed idee om wel bij die vriendelijke nieuwe op de thee te gaan. En dan niet als het over is maar nu :*
Whiskyplankje
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:41:58 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145093702
quote:

Ho, stop.

Zeker gezien jouw geschiedenis vind ik het geen slecht idee dat je gewoon lijstjes blijft posten. Ook als ze slecht zijn. Dan kan men je bijsturen of aan je oren trekken. Nofi :*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:46:19 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145093862
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:19 schreef anti-loper het volgende:

[..]

ja nja wat ik onder koolhydraten versta is brood , rijst of pasta.
schijn je niet binnen te moeten krijgen als je vet wil verliezen

ik haal dan meestal een koekje of een broodje op school , maar ja brood mag niet he
Wat een bullshit. Ik ben gewoon 27kilo kwijt met koolhydraten en stouw elke dag een zooi weg ivm krachttraining.
pi_145094104
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ik ben gewoon 27kilo kwijt met koolhydraten en stouw elke dag een zooi weg ivm krachttraining.
Hier 40+ kilo en ik eet gewoon koolhydraten, wel een stuk minder dan 40 kilo geleden maar gewoon normale hoeveelheden.
Whiskyplankje
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:58:42 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145094252
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:54 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hier 40+ kilo en ik eet gewoon koolhydraten, wel een stuk minder dan 40 kilo geleden maar gewoon normale hoeveelheden.
Ik meer, maar eet nu de complexe :Y

Ik ben gewoon al 10 dagen clean aan het eten *O* was ff aanpassen en puzzelen maar bevalt prima :9
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:04:01 #76
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145094467
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik meer, maar eet nu de complexe :Y

Ik ben gewoon al 10 dagen clean aan het eten *O* was ff aanpassen en puzzelen maar bevalt prima :9
Wat eet je zoal?
Ik probeer ook clean te eten , maar lukt mij niet echt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:11:41 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145094753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:04 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Wat eet je zoal?
Ik probeer ook clean te eten , maar lukt mij niet echt
Lijstje van vandaag:

O: Bak kwark, portie volkoren pasta, 200gr gerookte zalm en ik had nog wat wortelen over. 2 gekookte eitjes
L: 4x speltbrood, pindakaas, uitsmijter van 2 eieren met paprika, ui en champignons, ham.
S: Krachttraining en cardio
T: Wheyshake, banaan, appel.
D: Aardappelen, varkenshaas, bloemkool, jus, griekse yoghurt.
T: 4 handjes noten, 2 gekookte eieren, bak kwark, boterham en eventueel nog een restje volkorenpasta.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:12:30 #78
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145094780
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lijstje van vandaag:

O: Bak kwark, portie volkoren pasta, 200gr gerookte zalm en ik had nog wat wortelen over. 2 gekookte eitjes
L: 4x speltbrood, pindakaas, uitsmijter van 2 eieren met paprika, ui en champignons, ham.
T: 4 handjes noten, 2 gekookte eieren, bak kwark, boterham en eventueel nog een restje volkorenpasta.
Probeer je aan te komen?
pi_145094792
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lijstje van vandaag:

Maar wat is clean eten dan? Want ik zie best veel koolhydraten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:13:33 #80
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145094819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Speltbrood had koolhydraten dat mocht dacht ik
en volkoren is veel vezels. DENK IK
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:16:33 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145094922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Clean heeft geen reet met kh's te maken. Wel met natuurlijke dingen. Dus geen aspartaam, geen e-nummers (zo weinig mogelijk iig), geen kunstmatige troep.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:17:36 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145094957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:12 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Probeer je aan te komen?
Nope. Gewicht te behouden en spieren te kweken. Eet alsnog te weinig want de weegschaal is 1,5kg gekeldert.
pi_145094962
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Clean heeft geen reet met kh's te maken. Wel met natuurlijke dingen. Dus geen aspartaam, geen e-nummers (zo weinig mogelijk iig), geen kunstmatige troep.
aah zo
stiekem vind ik alles met troep automatisch lekker :@ Maar goed, als je af wil vallen kom je (voor mijn gevoel) nogal snel bij de dingen uit waar dat niet in zit ;(
De laatste keer dat ik kleurstof op heb is echt al weer even geleden ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145095037

Complex carbs, weinig toevoegingen, niet te processed. Meestal geen producten met een hele waslijst aan ingredienten dus.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:21:26 #85
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_145095078
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Gewicht te behouden en spieren te kweken. Eet alsnog te weinig want de weegschaal is 1,5kg gekeldert.
Ah oke. Ja uiteindelijk kom je aan als je de spieren krijgt. Maar ik probeer droog te trainen nu. Alleen ik weet niet wat ik met de koolhydraten moet doen. Ene zegt van wel de ander van niet
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:23:59 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095157
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

aah zo
stiekem vind ik alles met troep automatisch lekker :@ Maar goed, als je af wil vallen kom je (voor mijn gevoel) nogal snel bij de dingen uit waar dat niet in zit ;(
De laatste keer dat ik kleurstof op heb is echt al weer even geleden ;(
Ik heb heeeeeeel lang cola light gedronken. Echt een fles per dag. Van de dietiste moest ik er mee stoppen en natuurlijk gaan eten... Nou, oke :P

En I second that. Niks zo lekker als troep. Maar ik heb al een poosje geen troep meer gegeten en mis het totaal niet. Suiker idem dito. 10 dagen geleden een italiaans ijsje gehad.. En dan heb je daarna dus wel weer die suikerdrang. Kun je nagaan wat voor klere zooi het is :o

Ik eet bv ook NIKS uit pot. 4 weken geleden operatie gehad, kreeg eten in het ziekenhuis... Aardappelpuree uit pot, sperziebonen uit pot, vlees helemaal smerig kapot gegaard.. No thnx :P ik was om 22u die aaf thuis en toen heb ik nog staan koken :') vers :9

Mijn partner weigert vers (wel bloemkool, spitskool, zuurkool, boerenkool en bieten, maar geen sperziebonen, worteltjes, ect.) en eet wel die zooi uit pot. Ik sta altijd 2 dingen te koken :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:25:06 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095186
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:21 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Ah oke. Ja uiteindelijk kom je aan als je de spieren krijgt. Maar ik probeer droog te trainen nu. Alleen ik weet niet wat ik met de koolhydraten moet doen. Ene zegt van wel de ander van niet
Ik ben ook bezig met droog trainen. Kh's heb je gewoon nodig voor je spieren.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:26:09 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

Complex carbs, weinig toevoegingen, niet te processed. Meestal geen producten met een hele waslijst aan ingredienten dus.
Fuck, broccoli :9 *op boodschappenlijst knalt)
pi_145095262
Dat deed je toch al niet zoveel? Ik vind het wel een mooi lijstje overigens.

Ik probeer ook veel "clean" te eten, behalve mijn Optimel. :@ Maar ik kook graag zelf, dus dan sluit je veel dingen sowieso al uit. Al gebruik ik uit lui-heid soms wel vaak bouillonblokjes, die zullen ook wel niet goed zijn. :@

Ben de laatste tijd helemaal van de zelfgemaakte soepen. :9 Vandaag geluncht met wortelsoep, verrassend lekker voor iemand die niet van wortel houdt. :D Eens bedenken wat voor soep ik volgende week zal maken, ik denk een flinke pan kippensoep. :9~

Maak nu een weekplanning voor volgende week. Staan weer lekkere dingen op. :9 Moet nog twee dingen verzinnen, waarvan eentje voor wanneer ik bij mijn moeder kook. Iets vegetarisch dat ik van te voren al helemaal klaar kan maken.
pi_145095362
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ho, stop.

Zeker gezien jouw geschiedenis vind ik het geen slecht idee dat je gewoon lijstjes blijft posten. Ook als ze slecht zijn. Dan kan men je bijsturen of aan je oren trekken. Nofi :*
Aub niet zeg.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:32:57 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095416
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:27 schreef Myraela het volgende:
Dat deed je toch al niet zoveel? Ik vind het wel een mooi lijstje overigens.
Cola light, suiker vrije dropjes, sprite zero.. Niet echt clean :P

quote:
Ik probeer ook veel "clean" te eten, behalve mijn Optimel. :@ Maar ik kook graag zelf, dus dan sluit je veel dingen sowieso al uit. Al gebruik ik uit lui-heid soms wel vaak bouillonblokjes, die zullen ook wel niet goed zijn. :@

Ben de laatste tijd helemaal van de zelfgemaakte soepen. :9 Vandaag geluncht met wortelsoep, verrassend lekker voor iemand die niet van wortel houdt. :D Eens bedenken wat voor soep ik volgende week zal maken, ik denk een flinke pan kippensoep. :9~
Paas me dat recept! Maak je ook sperziebonensoep? (Ik ben verslaafd aan die groene patatjes! :9)

quote:
Maak nu een weekplanning voor volgende week. Staan weer lekkere dingen op. :9 Moet nog twee dingen verzinnen, waarvan eentje voor wanneer ik bij mijn moeder kook. Iets vegetarisch dat ik van te voren al helemaal klaar kan maken.
Ik heb nou nog nooit vegetarisch gegeten :o
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:33:24 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Aub niet zeg.
Doe eens ff lekker normaal ofzo?!
pi_145095617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Aub niet zeg.
Post er ook een net 4 delen mee. :W
pi_145095649
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Doe eens ff lekker normaal ofzo?!
Ik doe normaal. Met alle respect verder, maar in het vorige deel was ik nog zoekende en kwam ik wel eens op 1200 kcal per dag. Ik had geen honger/trek dan, maar vroeg wel naar ideeën om op een gezonde manier rond 1500 kcal te komen (en dat gaat absoluut prima nu). Heb overigens geen eetstoornis trouwens, maar mij werd toen gezegd dat zulke lijstjes als trigger kunnen dienen voor mensen met een eetstoornis. Post zulke lijstjes dan niet zelf.
pi_145095653
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Cola light, suiker vrije dropjes, sprite zero.. Niet echt clean :P

[..]

Paas me dat recept! Maak je ook sperziebonensoep? (Ik ben verslaafd aan die groene patatjes! :9)

[..]

Ik heb nou nog nooit vegetarisch gegeten :o
Oh. :D De light producten maak ik me ook wel schuldig aan, thuis nooit, maar buiten de deur pak ik altijd cola light.

Wortelsoep was heel simpel. Ui snipperen in een pan aanfruiten met wat kerrie, gember en sambal, 3 flinke geraspte wortelen erbij, 2 kleine aardappel in blokjes erbij. 1 liter bouillon. Half uur laten pruttelen. Staafmixer erin. :D Overigens zijn er veel lekkerdere soepen hoor, maar hij was best okay. :9

Met sperziebonen heb ik nog nooit gemaakt. :D Lijkt me om eerlijk te zijn ook geen enorm succes.

En vegetarisch kan echt enorm lekker zijn. :9 Maar jij bent vooral van de AVG en dan kan ik me voorstellen dat je het vlees wel mist. :D Vegetarisch maak ik eerder een curry, rijstgerecht, pasta of iets in die richting. :9
pi_145095657
Ja ik kook ook graag zelf en vers, altijd al gedaan ook. Potjes heb ik sinds ik het huis uit ging niet meer op. Ik vind het ook serieus niet makkelijker
Ik denk dat ik best semi-clean eet. Maar mijn zwaktes zijn wel dingen als frisdrank, snoepjes met veel kleurtjes, etc :P En chips. Chips is mijn kryptonite

Boulionblokjes gebruik ik ook wel regelmatig. En witte pasta. Om de een of andere reden krijg ik volkorenpasta gewoon niet in mijn systeem. Het lijkt zo vies
Maar goed, wij eten niet zo heel vaak pasta

Ik zou eigenlijk wel mijn eigen wraps moeten gaan maken..... Volgens mij is dat ook een stuk gezonder
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:41:04 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145095681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Post er ook een net 4 delen mee. :W
Nou dat. Mijn god.
pi_145095707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef rhubarbje het volgende:
Ja ik kook ook graag zelf en vers, altijd al gedaan ook. Potjes heb ik sinds ik het huis uit ging niet meer op. Ik vind het ook serieus niet makkelijker
Ik denk dat ik best semi-clean eet. Maar mijn zwaktes zijn wel dingen als frisdrank, snoepjes met veel kleurtjes, etc :P En chips. Chips is mijn kryptonite

Boulionblokjes gebruik ik ook wel regelmatig. En witte pasta. Om de een of andere reden krijg ik volkorenpasta gewoon niet in mijn systeem. Het lijkt zo vies
Maar goed, wij eten niet zo heel vaak pasta

Ik zou eigenlijk wel mijn eigen wraps moeten gaan maken..... Volgens mij is dat ook een stuk gezonder
Ik heb het laatst (voor het eerst) zelf volkorenpasta gehad, was best lekker en naar mijn idee niet anders dan witte pasta.
pi_145095727
Heel lage of rare lijstjes kunnen voor mij wel als een trigger werken ja. Maar dat is verder mijn probleem. Ik vind dat anderen die moeten kunnen posten om opbouwende feedback te krijgen. Maar ik denk wel dat dat de insteek moet zijn, en dat we niet met zijn alle naar de lage lijstjes toe moeten gaan of een vage strijd moeten gaan ontketenen/slechte voorbeelden moeten gaan geven aan elkaar

Maar volgens mij zorgen de meeste hier best goed voor zichzelf
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145095735
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh. :D De light producten maak ik me ook wel schuldig aan, thuis nooit, maar buiten de deur pak ik altijd cola light.

Wortelsoep was heel simpel. Ui snipperen in een pan aanfruiten met wat kerrie, gember en sambal, 3 flinke geraspte wortelen erbij, 2 kleine aardappel in blokjes erbij. 1 liter bouillon. Half uur laten pruttelen. Staafmixer erin. :D Overigens zijn er veel lekkerdere soepen hoor, maar hij was best okay. :9

Met sperziebonen heb ik nog nooit gemaakt. :D Lijkt me om eerlijk te zijn ook geen enorm succes.

En vegetarisch kan echt enorm lekker zijn. :9 Maar jij bent vooral van de AVG en dan kan ik me voorstellen dat je het vlees wel mist. :D Vegetarisch maak ik eerder een curry, rijstgerecht, pasta of iets in die richting. :9
Quorn :9
Tofu :9
Lupine'vlees' :9
De Vegetarische Slager :9

Alleen niet erg clean geloof ik. Behalve dan zo'n blok tofu waar verder nog niks mee gedaan is.
pi_145095796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef rhubarbje het volgende:
Heel lage of rare lijstjes kunnen voor mij wel als een trigger werken ja. Maar dat is verder mijn probleem. Ik vind dat anderen die moeten kunnen posten om opbouwende feedback te krijgen. Maar ik denk wel dat dat de insteek moet zijn, en dat we niet met zijn alle naar de lage lijstjes toe moeten gaan of een vage strijd moeten gaan ontketenen/slechte voorbeelden moeten gaan geven aan elkaar

Klopt, maar zij sprak mij erop aan dat mijn lijstjes/vragen oid een trigger zijn voor haar en wellicht andere mensen. Maar echt, plaats zulke lijstjes dan ook niet zelf als je ook nog eens weet dat het te weinig is. Dat vind ik krom, want van mijn kant was het echt niet bewust. Ik kwam gewoon niet hoger dan dat en had oprecht geen honger.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:45:18 #102
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_145095801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Quorn :9
Tofu :9
Lupine'vlees' :9
De Vegetarische Slager :9

Alleen niet erg clean geloof ik. Behalve dan zo'n blok tofu waar verder nog niks mee gedaan is.
Dat vegetarische slagerspul is best lekker!

Al hou ik het wel gewoon bij vleesch, want vleesch. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:54:44 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145096163
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik doe normaal.
Nee dat doe je niet.

quote:
Met alle respect verder, maar in het vorige deel was ik nog zoekende en kwam ik wel eens op 1200 kcal per dag. Ik had geen honger/trek dan, maar vroeg wel naar ideeën om op een gezonde manier rond 1500 kcal te komen (en dat gaat absoluut prima nu). Heb overigens geen eetstoornis trouwens, maar mij werd toen gezegd dat zulke lijstjes als trigger kunnen dienen voor mensen met een eetstoornis. Post zulke lijstjes dan niet zelf.
Precies, je hebt dus geen idee waar je over lult en waar iemand mee worstelt. Dus hou je er dan lekker buiten wil je.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:57:21 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145096269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:42 schreef rhubarbje het volgende:

Tuulk, maar gezien Myr dr geschiedenis is het IMHO alleen maar benoemenswaardig als iemand haar op een -normale- manier aanspreekt op haar lijstjes dat die te laag zijn. Een eetstoornis is niet makkelijk (en ik maak uit je post op dat jij daar bekend mee bent? Gezien de "trigger" reactie? :) ) en dan is het verdomt lastig om goed in oog te houden hoeveel men moet eten.

En tuurlijk mag men elkaar aanspreken op lage lijsten, want lage lijsten zijn bullshit en debiel... maar dat ligt even iets genuanceerder voor iemand met een eetstoornis.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:58:13 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145096297
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Klopt, maar zij sprak mij erop aan dat mijn lijstjes/vragen oid een trigger zijn voor haar en wellicht andere mensen. Maar echt, plaats zulke lijstjes dan ook niet zelf als je ook nog eens weet dat het te weinig is. Dat vind ik krom, want van mijn kant was het echt niet bewust. Ik kwam gewoon niet hoger dan dat en had oprecht geen honger.
Je kan natuurlijk ook even iemand met respect behandelen. Zoals ik al zei, je hebt geen flauw idee hoe de fuck een eetstoornis werkt. Hou je er dan lekker buiten ipv te jankzakken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:00:28 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145096386
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ging over op water, dat kwam me mijn strot uit :P Nu spa rood, dat hou ik prima vol :9

quote:
*opslaat. En wat als je geen staafmixert hebt? :')

quote:
Uitdaging? :P Niet haten op sperziebonen. Ik ben net naar de winkel gefietst en heb ze gehaald. Fuck die bloemkool, bonen :9

quote:
Klopt. Ik eet eigenlijk nooit wat anders dan AGV :') Ja, pasta, maar met spekblokjes oid. :')
pi_145096558
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Jij liep te verkondigen dat het voldoende was, want je lichaam gaf niet aan dat het te kort kwam. En dat was een discussie die meerdere dagen telkens weer naar voor kwam. Vind het niet erg om dat een keer uit te leggen, maar 3 keer aan dezelfde persoon maakt me niet vrolijk.

Ik heb een tweede stemmetje in mijn hoofd die dan alleen maar harder gaat roepen "Zie je wel! Ze heeft een punt! Je zit wel vol, dit was teveel! Vroeg je lichaam hierom? Was dit nodig?"

Maar nogmaals, ik post wel gewoon geen lijstjes meer als ik zelf al weet dat het te weinig is. Want daar heb je wel een punt, er is toch geen advies dat iemand kan geven wat ik zelf niet al weet.
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook even iemand met respect behandelen. Zoals ik al zei, je hebt geen flauw idee hoe de fuck een eetstoornis werkt. Hou je er dan lekker buiten ipv te jankzakken.
Maakt niet uit, ik snap der punt wel. O+ Ik post mijn lijstjes nog wel omdat de sociale druk me helpt, maar hou de lijstjes waarvan ik al weet dat ze fout zijn er gewoon uit.
pi_145096616
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ging over op water, dat kwam me mijn strot uit :P Nu spa rood, dat hou ik prima vol :9

[..]

*opslaat. En wat als je geen staafmixert hebt? :')

[..]

Uitdaging? :P Niet haten op sperziebonen. Ik ben net naar de winkel gefietst en heb ze gehaald. Fuck die bloemkool, bonen :9

[..]

Klopt. Ik eet eigenlijk nooit wat anders dan AGV :') Ja, pasta, maar met spekblokjes oid. :')
Ik heb ook pas sinds kort een staafmixer. :') Daarvoor maakte ik zelden soep, het kan in een blender maar dat vond ik altijd zo'n drama. :')
pi_145096955
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tuulk, maar gezien Myr dr geschiedenis is het IMHO alleen maar benoemenswaardig als iemand haar op een -normale- manier aanspreekt op haar lijstjes dat die te laag zijn. Een eetstoornis is niet makkelijk (en ik maak uit je post op dat jij daar bekend mee bent? Gezien de "trigger" reactie? :) ) en dan is het verdomt lastig om goed in oog te houden hoeveel men moet eten.

En tuurlijk mag men elkaar aanspreken op lage lijsten, want lage lijsten zijn bullshit en debiel... maar dat ligt even iets genuanceerder voor iemand met een eetstoornis.
Ja vandaar dat ik, voor mijn gevoel, Myraela op een normale manier aansprak
Daarnaast vind ik het verder mijn probleem dat ik een bepaald verleden heb en mijn verantwoordelijkheid om hier niet te kijken als het verkeerde dingen met mij zou doen
Dus als mensen hier bijvoorbeeld bewust onverantwoordelijk willen doen (niet dat ik dat nu iemand zie doen, maar als voorbeeld) dan moet dat ook kunnen vind ik en dan ga ik wel weg

Maar nou ga ik wel even kritisch doen en zeggen dat jij zelf niet echt een voorbeeld bent van elkaar op een normale manier aanspreken. Je bent soms kei hard naar mensen, en weinig constructief. Nu is Yaaaar dat ook, en ben je het er opeens niet mee eens
Ik ben het er nooit mee eens, maar je kunt niet van anderen gedrag verwachten dat je zelf ook niet laat zien (vind ik)
Maar goed, ik heb geen zin in een topic rel. Dus ik zal het niet verder op het spits drijven maar ik wilde toch even een mini spiegel het topic in gooien. Sorry
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:19:15 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145097065
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jij liep te verkondigen dat het voldoende was, want je lichaam gaf niet aan dat het te kort kwam. En dat was een discussie die meerdere dagen telkens weer naar voor kwam. Vind het niet erg om dat een keer uit te leggen, maar 3 keer aan dezelfde persoon maakt me niet vrolijk.

Ik heb een tweede stemmetje in mijn hoofd die dan alleen maar harder gaat roepen "Zie je wel! Ze heeft een punt! Je zit wel vol, dit was teveel! Vroeg je lichaam hierom? Was dit nodig?"

Maar nogmaals, ik post wel gewoon geen lijstjes meer als ik zelf al weet dat het te weinig is. Want daar heb je wel een punt, er is toch geen advies dat iemand kan geven wat ik zelf niet al weet.

[..]

Maakt niet uit, ik snap der punt wel. O+ Ik post mijn lijstjes nog wel omdat de sociale druk me helpt, maar hou de lijstjes waarvan ik al weet dat ze fout zijn er gewoon uit.
Maakt wel uit. Ik vind het debiel dat men geen lijstjes meer post omdat een ander zich eraan zou storen :') Ik kan daar lichtelijk van over de zeik gaan. Is niet te merken toch? :P Ik zeg dat je ze gewoon moet posten, maar wie ben ik :P
pi_145097085
Ik heb ook een eetstoornis en hoewel zulke lijstjes me (nog) niet triggeren, lees ik er altijd gauw overheen. Ik moet wel zeggen dat zoals bij Myr waarin ze zelf aangeeft waardoor het komt en door haar achtergrond ik me meer kan inleven ofzo. Waardoor ik eerder begrip voel dan het als een trigger zie.

Wellicht dat omdat mijn probleem niet bij undereating maar bij overeating (en alle gevolgen van dien) ligt, ik minder 'last' van dat soort lijstjes heb.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:19:51 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145097089
Amen rhubarbje!

En nu ga ik maaltijdsalade maken en twee uur paardrijden. Zie wel of ik het volhoud, voel me nog niet 100%, maar paardrijden is ook ontspanning enzo, dus ga het wel proberen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:22:05 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145097177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja vandaar dat ik, voor mijn gevoel, Myraela op een normale manier aansprak
Daarnaast vind ik het verder mijn probleem dat ik een bepaald verleden heb en mijn verantwoordelijkheid om hier niet te kijken als het verkeerde dingen met mij zou doen
Dus als mensen hier bijvoorbeeld bewust onverantwoordelijk willen doen (niet dat ik dat nu iemand zie doen, maar als voorbeeld) dan moet dat ook kunnen vind ik en dan ga ik wel weg

Maar nou ga ik wel even kritisch doen en zeggen dat jij zelf niet echt een voorbeeld bent van elkaar op een normale manier aanspreken. Je bent soms kei hard naar mensen, en weinig constructief. Nu is Yaaaar dat ook, en ben je het er opeens niet mee eens
Ik ben het er nooit mee eens, maar je kunt niet van anderen gedrag verwachten dat je zelf ook niet laat zien (vind ik)
Maar goed, ik heb geen zin in een topic rel. Dus ik zal het niet verder op het spits drijven maar ik wilde toch even een mini spiegel het topic in gooien. Sorry
Het ging me niet om jouw aanspraak, wel om die van Yaar. Ik ben het dan weer niet eens met het feit dat men bewust onverantwoordelijk moet kunnen doen hier. Daar is dit topic dan weer niet voor. Maar Myr is niet bewust onverantwoordelijk bezig. Het is een hele strijd in je hoofd, en nou ja, dat weet je zelf ook dus :Y

Ik heb totaal geen problemen idd met keihard naar mensen zijn. En ik heb er ook geen enkel probleem mee als mensen dat naar mij of naar anderen zijn. Maar het ligt wel aan de reden erachter. Als iemand bewust een lijst post die niet deugt, meerdere keren achter elkaar want "Daar val ik zo lekker van af" kun je hem krijgen ook. Nogmaals, dit verhaal is genuanceerder.

En je hoeft voor mij geen sorry te zeggen hoor... Ik voel me totaal niet aangevallen, aangesproken of whatsoever. En als dat wel het geval was geweest had je ook geen sorry hoeven zeggen :Y) Doe ik namelijk ook niet.
pi_145097540
Anyhow, wat eten jullie vanavond? :9

Ik ga even supersimpel de groenten opmaken die ik nog in de koelkast heb liggen. Dus rijst met geraspte wortel (Ik doe de wortel er doorheen als ik de rijst kook, dan eet je ongemerkt wat meer groenten), gebakken champignons, komkommer met yoghurt/knoflook dressing en een gemarineerd visje. :9

Benieuwd naar de vis, kruiden moesten uit mijn tuin, dus heb een kilo vis dit weekend gemarineerd ingevroren.
pi_145097755
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maakt wel uit. Ik vind het debiel dat men geen lijstjes meer post omdat een ander zich eraan zou storen :') Ik kan daar lichtelijk van over de zeik gaan. Is niet te merken toch? :P Ik zeg dat je ze gewoon moet posten, maar wie ben ik :P
Punt is: als je zelf vindt dat bepaalde lijstjes een trigger zijn voor mensen met een eetstoornis en je iemand daarop aanspreekt, post ze dan vervolgens zelf ook niet. Gelukkig begrijpt ze dat punt zelf wel.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:40:09 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145097917
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:36 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Punt is: als je zelf vindt dat bepaalde lijstjes een trigger zijn voor mensen met een eetstoornis en je iemand daarop aanspreekt, post ze dan vervolgens zelf ook niet. Gelukkig begrijpt ze dat punt zelf wel.
Ik ben klaar met deze discussie wel. Ga maar even langs een bouwplaats voor dat stuk beton...
pi_145098125
Ja,nu ben ik wel klaar met die discussies hier.

Dit is niet de plek voor discussies over of verdieping in eetstoornissen, daar zijn andere topics voor, of kan een ander topic voor gemaakt worden.
Ook hoeven we hier niet snoeihard op anderen hun eetgewoonten in te hakken.
Nee, dit is geen kursjekroel-reeks, maar met de botte bijl is weer de andere kant van de medaille en die tussenweg daartussen is ons allemaal welbekend.

En dan nog iets; Hier komen dikke mensen. Dit behoort een veilige plek te zijn voor mensen die graag wat aan hun gewicht willen doen. Sommigen hebben 10 kilo overgewicht, anderen misschien wel 70.
Dan is het ultra-lame als je posts ziet met de strekking ' slanke mensen zijn nou eenmaal mooier en krijgen meer aandacht, is nu eenmaal zo' .
Kan best zo zijn, maar dat zeg je hier gewoon niet.

De sfeer wordt hier momenteel erg onprettig. Laten we weer even teruggaan naar de basis en elkaar met respect behandelen.

Dus, lieve mensen.
Geen eeuwige discussies meer.
Voor eetstoornissen zijn er andere plekken waar je prima je ei kwijt kunt. Is hier niet verboden, maar probeer het te beperken.
En geen gehak op elkaar. We kunnen allemaal best normaal tegen elkaar doen.
Mokkel met stuntstok
pi_145098247
Duidelijk Mord Sith O+
pi_145101360
Heb helemaal niet meegelezen sinds gister, en kennelijk wat gemist.

Gisteren was mijn lijstje wel normaal, vandaag weer even wat anders. Ik ben de hele dag aan het klussen geweest (nieuwe keuken :) ), en kreeg daarom wat meer honger. Alleen jammer dat ik die heb opgevuld met twee gevulde koeken :'), maar ik had niks anders in mijn huis (woon nu nog thuis).

Lijstje van vandaag was:

O: Melk, appel, banaan, havermout als smoothie.
T: Gevulde roomboter koek
L: 3 stukken volkoren brood, 1 belegd met gekookt ei, 2 met kipfilet.
A: Gebakken boerenkool, gehakt, 1 stuk volkorenbrood.

Al met al goed voor 2150 kcal, maar ook een hogere verbranding dan normaal :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 oktober 2014 @ 20:59:47 #120
22592 crew  Ole
pi_145105455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:20 schreef CrunchySelf het volgende:
Heb helemaal niet meegelezen sinds gister, en kennelijk wat gemist.

Gisteren was mijn lijstje wel normaal, vandaag weer even wat anders. Ik ben de hele dag aan het klussen geweest (nieuwe keuken :) ), en kreeg daarom wat meer honger. Alleen jammer dat ik die heb opgevuld met twee gevulde koeken :'), maar ik had niks anders in mijn huis (woon nu nog thuis).

Lijstje van vandaag was:

O: Melk, appel, banaan, havermout als smoothie.
L: 3 stukken volkoren brood, 1 belegd met gekookt ei, 2 met kipfilet.
A: Gebakken boerenkool, gehakt, 1 stuk volkorenbrood.

Al met al goed voor 2150 kcal, maar ook een hogere verbranding dan normaal :)
Ondanks de gevulde koeken een net lijstje toch wel?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:44:14 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145107448
Oh man, jouw D! Ik heb al een tijd zo'n trek in boerenkool, maar ik vind het er gevoelsmatig eigenlijk nog te warm voor, maar mss... nu het dan toch echt oktober is moet ik het maar gewoon eens doen volgende week! :9
pi_145108370
Gebakken boerenkool? waarom klinkt dat vies...

Ik heb gister boerenkool gehad en dat ging prima hoor BE :)
Whiskyplankje
pi_145110379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:59 schreef Ole het volgende:

[..]

Ondanks de gevulde koeken een net lijstje toch wel?
Hmmm. Mijn reactie was stuk. Maar lijstje inderdaad niet heel verkeerd, maar stukje fruit of iets was net wat beter geweest.

En de tijd voor boerenkool vond ik perfect, heerlijk.

En karstman, gebakken boerenkool vind ik nog lekkerder. Goed korstje en bakken en heerlijk :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145115690
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:37 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hmmm. Mijn reactie was stuk. Maar lijstje inderdaad niet heel verkeerd, maar stukje fruit of iets was net wat beter geweest.

En de tijd voor boerenkool vond ik perfect, heerlijk.

En karstman, gebakken boerenkool vind ik nog lekkerder. Goed korstje en bakken en heerlijk :)
Doe je dat dan rauw in de koekenpan, zonder aardappelen of iets erbij?

Anyway, ik ben dol op stamppotjes. :) (Ook op zomer, en salades en zo hoor.)
pi_145116495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:02 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Doe je dat dan rauw in de koekenpan, zonder aardappelen of iets erbij?

Anyway, ik ben dol op stamppotjes. :) (Ook op zomer, en salades en zo hoor.)
Het gaat hier wel om opbakken van de boerenkool stamppot restjes :). Dus eerst normaal een boerenkool stamppot maken en paar dagen daarna gewoon het restant opbakken. Is in principe dus vergelijkbaar met opgebakken aardappelen, handige manier om te zorgen dat er niet zoveel eten wordt weggegooid. Meestal hebben we altijd wel wat over.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145116773
Boerenkool lekker heb ik maandag nog op. Had daar zo'n zin in. En lekker dat het was :9~
pi_145117289
Hmm boerenkool.. gisteren nog op.. en vandaag mee als lunch O+
pi_145117357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:02 schreef Danter het volgende:
Hmm boerenkool.. gisteren nog op.. en vandaag mee als lunch O+
Dat was ook een goed idee geweest. Wat een veelzijdig stukje voedsel O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:25:08 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145117687
De laatste dag voor de bruiloft van m'n broer en ik ben bijna niet meer ziek. Nog één dagje bed, bank, bad en lekker veel slapen en dan hopen dat het morgen beter gaat.

Qua eten denk ik dat vandaag er ongeveer zo uit gaat zien:
O: 4 volkoren. 1 cervelaat, 1 gehakt, 2 grilworst vriendlief heeft de boodschappen gedaan...
T: 3 volkoren beschuiten met aardbeien en een tl suiker.
L: Gisteren had ik salade, vandaag denk ik lv yoghurt met notencruesli
T: Dubbele plak ontbijtkoek met pindakaas.
D: Vispotje van witvis, mosterd, bloem, lv boter, lv yoghurt, peper en zout, dille en lv melk met sperzieboontjes en frietjes.
T: Niks

S: Op de bank liggen, in bed liggen, in bad liggen, lezen, tv-kijken, duizend keer m'n neus snuiten, me ellendig voelen, slapen...
pi_145117784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 07:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om opbakken van de boerenkool stamppot restjes :). Dus eerst normaal een boerenkool stamppot maken en paar dagen daarna gewoon het restant opbakken. Is in principe dus vergelijkbaar met opgebakken aardappelen, handige manier om te zorgen dat er niet zoveel eten wordt weggegooid. Meestal hebben we altijd wel wat over.
Ooooooh. Ik snapte er niets van! :+ Dat doe ik ook wel eens. :) (Bij gebrek aan magnetron o.i.d. om restjes op te warmen.)

Vandaag:

O: Griekse yoghurt met wat notenmuesli
(Beetje laat, maar ik heb Griekse yoghurt pas onlangs echt ontdekt, en het is zoveel lekkerder dan andere yoghurt, dus er hoeft zoveel minder muesli bij. :))
T: Appel
L: 2 speltboterhammen met pindakaas; twee spelteierkoeken (nog van afgelopen week, toen er nérgens meer brood te krijgen was op het tijdstip waarop ik eens boodschappen ging doen...)
T: Stuk komkommer
D: Een of ander stamppotje, n.a.v. de stamppotgesprekken hier denk ik. :)
En 's avonds vast nog een paar biertjes, want er is een feestje.
pi_145118113
O : banaan, drie mandarijntjes
t : Yoghurt met Chiazaad, pompoenzaadjes en nog zoiets. Zat in een mix.
l : drie boterhammen met sandwichspread, tartex en nog wat.
t : chaitea latte met een stukje tony's choco.
d : de left over pompoensoep van gister bouwen we om tot een pompoencurry met rijst en zalm.
t : zeewiersalade
pi_145120071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:25 schreef Tink89 het volgende:
De laatste dag voor de bruiloft van m'n broer en ik ben bijna niet meer ziek. Nog één dagje bed, bank, bad en lekker veel slapen en dan hopen dat het morgen beter gaat.

Qua eten denk ik dat vandaag er ongeveer zo uit gaat zien:
O: 4 volkoren. 1 cervelaat, 1 gehakt, 2 grilworst vriendlief heeft de boodschappen gedaan...
T: 3 volkoren beschuiten met aardbeien en een tl suiker.
L: Gisteren had ik salade, vandaag denk ik lv yoghurt met notencruesli
T: Dubbele plak ontbijtkoek met pindakaas.
D: Vispotje van witvis, mosterd, bloem, lv boter, lv yoghurt, peper en zout, dille en lv melk met sperzieboontjes en frietjes.
T: Niks

S: Op de bank liggen, in bed liggen, in bad liggen, lezen, tv-kijken, duizend keer m'n neus snuiten, me ellendig voelen, slapen...

Met dat activiteitenschema moet je wel beter zijn morgen :)
Whiskyplankje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:32:15 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145120618
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:12 schreef Karstman het volgende:

[..]

Met dat activiteitenschema moet je wel beter zijn morgen :)
Activiteitenschema _O- _O-

En ik voel me inmiddels al iets redelijker, morgen moet ik kunnen overleven.
pi_145128013
Vanmiddag afscheid van een collega dus uitgebreide lunch na een fietstocht en een workshop ijzer smeden.
O: 2 boterham kipfilet en sandwichtspread, sinaasappel
L: Italiaans getint buffet; soepje, carpaccio, stukje lasagne, wat salade en wat brood en glaasje prosecco
T: misschien een appel, zit nog wat vol...
D: Hutspot met klapstuk!
T: Bier

Vanavond stort ik me voor 24 uur in hutspot, haring en wittebrood, bier en een oliebol of 2, oh en hossen :). Van de banaan met slagroom blijf ik af, dat is slecht voor de lijn ;)
Whiskyplankje
pi_145128985
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:45 schreef Karstman het volgende:
Vanmiddag afscheid van een collega dus uitgebreide lunch na een fietstocht en een workshop ijzer smeden.
L: Italiaans getint buffet; soepje, carpaccio, stukje lasagne, wat salade en wat brood en glaasje prosecco

Vanavond stort ik me voor 24 uur in hutspot, haring en wittebrood, bier en een oliebol of 2, oh en hossen :). Van de banaan met slagroom blijf ik af, dat is slecht voor de lijn ;)
Oh leiden.. *O* have fun
pi_145129096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:19 schreef Danter het volgende:

[..]

Oh leiden.. *O* have fun
Dank u *O* w/
Whiskyplankje
pi_145129934
Ik heb twee jaar geleden mijn auto examen gereden tijdens Leids ontzet. Heel vroeg in de ochtend. Weken had ik me zenuwachtig gemaakt over de hoeveelheid mensen op straat, druk,stad,..
Op het moment supreme was er geen kip op straat, was ik de enige die op was en waren alle Leidenaren vrij en sliepen uit. Pfjiew.

Ik moet morgen nieuwe broeken kopen, want ze slijten zo snel tussen mijn bovenbenen. Ik heb volgens mij nog nooit een broek gehad die daar niet kapot ging.
Normaal koop ik mijn broeken bij de Mexx want die zitten zo mooi. Iemand anders tips wat betreft slijtvast zijn?
pi_145130402
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef applemoose het volgende:
Ik heb twee jaar geleden mijn auto examen gereden tijdens Leids ontzet. Heel vroeg in de ochtend. Weken had ik me zenuwachtig gemaakt over de hoeveelheid mensen op straat, druk,stad,..
Op het moment supreme was er geen kip op straat, was ik de enige die op was en waren alle Leidenaren vrij en sliepen uit. Pfjiew.

Echte Leienaren staan op 3 oktober voor het stadhuis voor de koraalzang om half 7 en daarna haring halen. Ik lig dan te snurken,n dat mag want ik ben inport :) 4 oktober slapen er wel heel veel uit :D
Whiskyplankje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:27:54 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145131288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef applemoose het volgende:

Ik moet morgen nieuwe broeken kopen, want ze slijten zo snel tussen mijn bovenbenen. Ik heb volgens mij nog nooit een broek gehad die daar niet kapot ging.
Normaal koop ik mijn broeken bij de Mexx want die zitten zo mooi. Iemand anders tips wat betreft slijtvast zijn?
Esprit heeft ook fijne broeken. Zelf zweer ik bij Mustang van t outletcentrum in Roermond... Maar dat moet maar net in de buurt zijn.
pi_145133422
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:45 schreef Karstman het volgende:

Ik heb net ook hutspot met klapstuk naar binnen geharkt, toch best goed te doen altijd daar, zeker als je kijkt naar wat een massa's er geproduceerd worden.
Mokkel met stuntstok
pi_145133923
Ik voel me een beetje kut de laatste dagen (gewoon wijven gedoe) en ik had voor tussendoortjes 3 dropjes op en daarna nog nootjes en ook te veel nootjes dus ik dacht ik pak nog even een lesje op de sportschool (mijn nieuwe strategie als ik mezelf kut voel: kijken of er nog een leuk lesje is in de sportschool)

Nou ik ga dood jongens. Echt, dit was op het randje van wat ik aan kon. Maar ik kan dan niet op geven he, tussen van die huppelende studentenmeisjes met perky boezems. Op het eind was ik echt misselijk :') Maar heb nu wel het gevoel dat ik iets gedaan heb dus dat is mooi

Jezus! Ik dacht ik vul het even in in de calorieverbrandingsmeterding en hij geeft bijna 900 calorieen aan :o Dat geloof ik bijna niet...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145135198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik voel me een beetje kut de laatste dagen (gewoon wijven gedoe) en ik had voor tussendoortjes 3 dropjes op en daarna nog nootjes en ook te veel nootjes dus ik dacht ik pak nog even een lesje op de sportschool (mijn nieuwe strategie als ik mezelf kut voel: kijken of er nog een leuk lesje is in de sportschool)

Nou ik ga dood jongens. Echt, dit was op het randje van wat ik aan kon. Maar ik kan dan niet op geven he, tussen van die huppelende studentenmeisjes met perky boezems. Op het eind was ik echt misselijk :') Maar heb nu wel het gevoel dat ik iets gedaan heb dus dat is mooi

Jezus! Ik dacht ik vul het even in in de calorieverbrandingsmeterding en hij geeft bijna 900 calorieen aan :o Dat geloof ik bijna niet...
Wat heb je gedaan dan?

Je kan je er soms over verbazen, intensief tuinieren is kennelijk ook redelijk verbrandend :o

[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 02-10-2014 19:20:43 (verkeerde smiley) ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145135644
Ja een combi gebeuren met allerlei verschillende oefeningen. Verschillende spiergroepen trainen en uithoudingsvermogen trainen

Serieus, ik kreeg mijn eten niet weg omdat ik zo kapot ben :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145135944
Qua broeken zweer ik bij levis! Blijven gewoon zo mooi
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:02:42 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145136753
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:32 schreef rhubarbje het volgende:
Ja een combi gebeuren met allerlei verschillende oefeningen. Verschillende spiergroepen trainen en uithoudingsvermogen trainen

Serieus, ik kreeg mijn eten niet weg omdat ik zo kapot ben :')
Serieuze training dan! :o :D

Ik heb sinds dinsdag MEGA-spierpijn in mijn kuit, na mijn 10km hardlopen zondag en toen een avondje afrikaanse dans erachteraan maandag. Mijn loopje dinsdagochtend ging nog, maar sindsdien toet die kuit echt pijn. :o Dus maar niet meer hard gelopen en gisteren en vandaag met een omweg van school naar huis gefietst en vanmiddag nog een stuk gefietst met de kinderen. Heb ik iig nog mijn beweging gehad. :s)

Vanavond salade gegeten en vanmiddag heerlijk speltbrood van een nieuwe bakkerszaak in de stad. Ik heb zowaar het idee dat het een beetje klopt nu.

Behalve dan dat mijn darmen aanvoelen alsof er beton in zit en rechtop zitten wil niet echt, maar goed... Dat komt wel weer goed. *steekt nog een gedroogde pruim in haar mond...
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:03:09 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145147395
Iemand b&f kortingscode van 2.50 hebben? Geldig tot 13u vandaag
pi_145147455
aaah, lekker is dat he. Ik had dat in het begin met ijzer. Het stapelde allemaal lekker op, maar er was geen doorgang mogelijk.
Uiteindelijk veel water drinken en veel stukjes wandelen hielp.

*klaagmodus*
ik heb echt een kwakkelweek. Het begon op vakantie. Daar kreeg ik enorme kiespijn, oorpijn, kaakpijn. De Franse tandarts ( dat ik naar de tandarts wilde is al heel wat :P ) gaf me een stevige antibiotica kuur.
Van de antibiotica kuur heb ik gelijk alle bijwerkingen te pakken gehad.
Nu zit mijn kies los, dus maandag naar de tandarts.

Op elke muggenbult had ik gelijk een allergische reactie, dus giga bulten met giga jeuk. Om mijn maag te ontzien ( ernstig van slag door de antibiotica ) geen allergiepillen genomen en de boel gewoon uitgezeten.

Vervolgens nu blaasontsteking. Best wel een beetje suf. Dus nu maar eens kijken of ik vanmiddag nog terecht kan bij de huisarts.
*klaagmodus uit*

o : banaan en mandarijn
t : cranberries en nootjes
l : drie boterhammen met beleg. Ik weet niet welk beleg, er is iig sandwichspread
t : cappuccino en een stukje tony ( we doen "al" drie dagen met de reep, met zijn tweeen, en een kwart is nog over :D )
d : sla stampot met ei en spekjes ( oud familierecept )
t : glaasje wijn en wat lekkers bij de ouders

/edit

wat is b&f?
pi_145147498
Maar welke smaak van tony? Caramel is echt goddelijk! ;(
pi_145147579
De coffee crunch, Bijna butterscotch en superlekker
pi_145148891
O ja! Ik ben trouwens 2 kilo afgevallen in 2 dagen, best vreemd aangezien ik helemaal niets afviel en nu opeens 2 kilo eraf. Of het heeft te maken met vocht ofzo omdat ik 4x in de week sport.
pi_145149608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef Yaaar het volgende:
O ja! Ik ben trouwens 2 kilo afgevallen in 2 dagen, best vreemd aangezien ik helemaal niets afviel en nu opeens 2 kilo eraf. Of het heeft te maken met vocht ofzo omdat ik 4x in de week sport.
Gewicht kan in korte periodes enorm schommelen. Hangt van weegmoment, voedsel, water, stoelgang en vast nog meer af. Dus daarom 1 keer per week wegen op hetzelfde moment.

Maar die 2 kilo zal vast niet weer helemaal omhoog schommelen :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145150386
Morning :W

Weer terug van vakantie :)
Meer gegeten dan normaal maar een stuk beter gegeten dan de laatste jaren op vakantie dus ik ben blij.
pi_145151213
mag ik even zeiken?

Ik heb hier alleen maar collega's die de hele dag door veel en ongezond eten.. en die zeuren zo veel om dat ik nu "gezond" eet.. terwijl ik er echt niet mee "te koop" loop.. zucht waarom is het eten van suiker en patat enzo zo normaal en het eten van appels/salade/soep gelijk ongezellig?

verder.. lijstje van vandaag:

O: 2 eieren met wat groente
T: Proteine reep en een appel
L: Pastasalade
T: spelt crackers
D: Zelfgemaakte kipburger met zoete aardappel frietjes
pi_145151628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:58 schreef Danter het volgende:
mag ik even zeiken?

Ik heb hier alleen maar collega's die de hele dag door veel en ongezond eten.. en die zeuren zo veel om dat ik nu "gezond" eet.. terwijl ik er echt niet mee "te koop" loop.. zucht waarom is het eten van suiker en patat enzo zo normaal en het eten van appels/salade/soep gelijk ongezellig?

De reacties die ik kreeg toen ik een tijd als lunch rijst met kip en groenten at _O- lekker negeren, raken ze vanzelf gewend aan.

Grappige was wel dat Indonesische en Surinaamse collega's het supernormaal vinden :') sommigen ontbijten er zelfs mee.
pi_145151687
Ik heb trouwens een collega die ongevraagd gewoon moddervette broodjes uit de kantine voor me koopt en dan gewoon op mn bureau legt (saucijzenbroodjes, kaasbroodjes etc). Dat vind ik wel superirritant want ik heb daar wel een zwakte voor en het gaat doorgaans prima, als ik het maar niet voor me neergelegd krijg.
pi_145151832
Herkenbaar, allebei de dingen.

Ik heb dit gehad door mn vader en broer, die vonden het raar dat mijn porties kleiner maakte (eens een keer normaal) en bepaalde dingen oversloeg (wekelijkse frituur). Kennelijk is afwijken van de "standaard" opeens raar.

Ik krijg spul niet zomaar voor me neus gelegd zoals Shay_, maar 5 keer vragen als ik toch echt zeker weet dat ik geen koekje hoef is op sommige momenten ook vervelend...

Maar het zal er wel bij horen :).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145152066
hier worden inderdaad ook gewoon dingen gekocht.. mijn zwaktes:

- kinder bueno
- chips paprika
- patatje oorlog
- kalfskroket

dat alles wordt wekelijks gekocht/aangeboden/ op mn bureau geplempt.. en dan ook nog beledigd zijn "het is toch vrijdag..?" of "ja maar ik heb het nou al gekocht.." grmbl

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2014 12:25:22 ]
pi_145152140
hier is het andersom. De heren eten stiekem stroopwafels, snoepjes, taart, koek.. en mij word helemaal niets aangeboden.
in een niet zo ver verleden zou ik me beledigd hebben gevoeld omdat ze de keuze al voor me maken. Maar eigenlijk vind ik het wel prima zo :P
pi_145154778
Lijstje trouwens:

O: Kwark met cacaonibbs en havermout
T: Niks, lange meetings op werk.
L: 3 slawraps met gehakt, paprika, champignons en ui.
T: Smartbar of rauwe wortels, keuze gezien ik nu een T over heb.
D: Ik eet bij mijn moeder, nog geen idee.
pi_145155010
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:59 schreef Shay_ het volgende:
Lijstje trouwens:

O: Kwark met cacaonibbs en havermout

Ik las cannabis :o

Hoe maak je slawraps?

Ik raak mijn broodbeleg soms zo beu! Hebben jullie dat ook?
Ik eet geen vlees of vis en ben een beetje kieskeurig dus ik kom niet echt verder dan slankie smeerkaas, sandwichspread, hummus (en soort gelijke dingen) en bij uitzondering kaas, pindakaas of hagelslag
Iemand een tip?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145155123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Hoe maak je slawraps?
Ik, toen ik het nalas in jouw quote, ook :')

Ik heb van een krop voorzichtig de blaadjes gehaald en gewassen. Toen een mengsel met gehakt, groenten en kruiden gebakken. En dan in de bladeren en dichtvouwen :)

Mn vriend vond ze erg lekker en ik eigenlijk ook wel. Je kan er alles ingooien wat je wil dus das ook fijn.
pi_145155154
Is dat niet onmogelijk te eten? Ik ben al niet goed in gewone wraps eten omdat ik dan mezelf helemaal onder knoei :P Laat staan met een delicaat slablaadje
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145155259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
Is dat niet onmogelijk te eten? Ik ben al niet goed in gewone wraps eten omdat ik dan mezelf helemaal onder knoei :P Laat staan met een delicaat slablaadje
Zou ook niets voor mij zijn :D
Een wrap is inderdaad altijd al een knoeiboel.
pi_145155297
Ging verrassend goed :') Lekte wel een beetje, maar ach.

Juist omdat ik brood ook een beetje zat ben :Y
pi_145155484
Naja ik ben brood niet beu maar mijn beleg ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145155559
Zijn wentelteefjes misschien een idee. Ik maak die zelf altijd zonder suiker. 2 eieren, beetje melk is voor mij genoeg voor vier stukken brood. Geen beleg meer nodig :D.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145155598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:22 schreef CrunchySelf het volgende:
Zijn wentelteefjes misschien een idee. Ik maak die zelf altijd zonder suiker. 2 eieren, beetje melk is voor mij genoeg voor vier stukken brood. Geen beleg meer nodig :D.
Hmm die vind ik wel lekker, maar alleen met wit brood en suiker :P
Gewoon eieren lust ik trouwens ook niet echt ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145155630
Dan houdt het wel op, want zonder toevoegingen zit er veel ei smaak aan :P.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145156248
Mijn favo vega broodjes:

- Oude kaas avocado
- Oude kaas, tzaziki (zelf gemaakt) gemixed met pesto
- Hummus pittig met komkommer
- pindakaas en banaan
- aardbeien
- kaas en halvajam

Misschien lekkere tosti's maken..?

- kaas annanas
- fetta spinazie
- geitenkaas, walnoot, honing
- Kaas, komkommer, tomaat

ander soort brood pakken een keer? dan smaakt alles ook gelijk weer anders
pi_145156289
Maar kaas en oude kaas is echt te veel calorieën vind ik. Al helemaal met iets er bij

Geitenkaas is wel weer eens lekker!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145156301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:20 schreef rhubarbje het volgende:
Naja ik ben brood niet beu maar mijn beleg ;(
Smeerkaas en dergelijk een beetje opleuken met zongedroogde tomaatjes, rode ui, olijfjes, komkommer etc?

Pindakaas met sambal :9~
pi_145156319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:49 schreef Shay_ het volgende:

[..]

Smeerkaas en dergelijk een beetje opleuken met zongedroogde tomaatjes, rode ui, olijfjes, komkommer etc?

Pindakaas met sambal :9~
Ja dat doe ik al wel eens, maar het blijft smeerkaas :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145156325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:46 schreef Danter het volgende:
Mijn favo vega broodjes:

- Oude kaas avocado
- pindakaas en banaan
- aardbeien
- kaas en halvajam

- kaas annanas
- fetta spinazie

Die tosti geitenkaas is hemels ja O+

Tosti met banaan en een dun laagje chocopasta is mn guilty pleasure :@
pi_145156337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja dat doe ik al wel eens, maar het blijft smeerkaas :P
True :') Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig bedenken vind zonder vlees haha. Maar dat ligt aan mij.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:52:17 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145156360
En dan zet ik boerenkool op het weekmenu en realiseer ik me ineens dat ik die avond niet thuis eet... :') -O-
En de boel omgooien is niet handig geloof ik...
Oh wacht, ze bewaren maar mooi een restje voor me, voor als ik thuis ben. Kan ik het ranzige vliegtuigvoer skippen. ;)
pi_145156369
ik vind het zonder vlees ook moeilijk hoor.. met vlees heb ik nog zo veel meer favo's

ik vind oude kaas wel meevallen qua kcal.. omdat het toch best vult door de "rijke smaak"

overigens bestaat er ook 30+ oude kaas van Beemster.. die is prima te eten!
pi_145156742
quote:

[..]

Hoe maak je slawraps?

Ik eet geen vlees of vis en ben een beetje kieskeurig dus ik kom niet echt verder dan slankie smeerkaas, sandwichspread, hummus (en soort gelijke dingen) en bij uitzondering kaas, pindakaas of hagelslag
Iemand een tip?
Bij de ekoplaza zijn de spreads van healthy planet een aanrader. Ook vind ik tartex/vegapate wel een fijne afwisseling, net zoals de notenpasta's. Gekookt ei in plakjes op brood gaat er ook wel in. Avocado met plakjes tomaat en wat peper en zout eet ik ook regelmatig.
Wat ik ook vaak in huis heb zijn gemengde kiemen of tuinkers voor bij mn hartig beleg.

En kaas :9 maar ik ben een kaasjunk.
pi_145157247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:58 schreef Danter het volgende:
mag ik even zeiken?

pi_145157502
Ik vergeet bijna mijn holy grail als het op brood aan komt.. en ineens kom ik er weer op doordat ik hierboven avocado en tomaat lees

- geroosterde boterham
- huttekase
- avocado
- tomaat
- peper & zout

dit vind ik serieus zo lekker.. ook op een cracker of rijstwafel is deze combi echt mjam :9
pi_145157731
mijn favo's :

-geitenkaas met peer
-oude kaas met appelstroop
-avocado met peper en zout
-tartex met komkommer
-tosti banaan, zonder kaas, alleen een beetje kaneel
-geitenkaas met perzik
-jalapeno met kaas - tosti
-appel met kaneel tosti
-dun laagje pesto met smeerkaas
-rode kool met kaas.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:47:49 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145157750
Banaan of tomaat met zout en peper
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145158869
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:28 schreef Timmos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145160044
Balansdagje.

O: havermout met magere melk
T; cappuccino
L: pistolet met filet amercain en gekookt eitje
T: banaan
D: tomatensoep
pi_145160134
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:46 schreef Danter het volgende:
Mijn favo vega broodjes:

- Oude kaas avocado
- pindakaas en banaan
- aardbeien
- kaas en halvajam

- kaas annanas
- fetta spinazie

Daar zitten lekkere combi's tussen. :9 Eens proberen, we hebben hier ook nog zo'n tosti ijzer liggen..
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:30:10 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145160248
quote:

[..]

Hoe maak je slawraps?

Iemand een tip?
Kaas, komkommer, gekookt eitje, tomaatje, beetje sla. Broodje gezond. Gebakken ei? Omelet met groente?

Ik heb echt serieus elke dag hetzelfde op brood :@
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:32:09 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145160308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar zitten lekkere combi's tussen. :9 Eens proberen, we hebben hier ook nog zo'n tosti ijzer liggen..
Slankie smeerkaas met italiaanse kruiden en dan onder de ijzer is ook baas.
pi_145161072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:46 schreef applemoose het volgende:
mijn favo's :

-geitenkaas met peer
-oude kaas met appelstroop
-avocado met peper en zout
-tartex met komkommer
-tosti banaan, zonder kaas, alleen een beetje kaneel
-geitenkaas met perzik
-jalapeno met kaas - tosti
-appel met kaneel tosti
-dun laagje pesto met smeerkaas
-rode kool met kaas.
Hier zitten pareltjes tussen _O_ die gaan op m'n gotta try list :9
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:22:00 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145161665
Vandaag zou een vast-dag zijn, maar ik moest bloed doneren dus dat leek me niet heel handig.
Ik heb me tot een keurige 1200kcal weten te beperken. *O*

Wel zomaar gratis 300-350gr kwijt. ;) Alleen die zitten er over een paar dagen weer bij! :D
pi_145162428
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:22 schreef Brighteyes het volgende:

Wel zomaar gratis 300-350gr kwijt. ;) Alleen die zitten er over een paar dagen weer bij! :D
Kost je lijf toch energie :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145169151
Ik heb weer als vrijwilliger gekookt, ging weer goed. O+ Ik heb een heerlijke aardbeientaart gemaakt. :9 Volgende week donderdag ga ik weer, dan is er een speciaal boerendiner. :D Maar dan lunch ik daar wel en kook en eet ik 's avonds gewoon later bij mijn moeder.

Lijstje van vandaag:

O: Havermout met rood fruit
L: Hapje hier, hapje daar in de keuken. Laat ontbijt en vroeg eten voordat de mensen zouden komen, dus had geen trek om echt te gaan zitten lunchen.
D: Wortelsoep - Polenta met champignons
T: Half puntje aardbeientaart - perensapje
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:59:12 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145179792
*O*
-0.5 tov vorige week, zag net het laagste getal van dit jaar op de weegschaal! *O*
Is weliswaar na en semi-vast-dag, maar toch... :s)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:40:14 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145180240
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik heb weer als vrijwilliger gekookt, ging weer goed. O+ Ik heb een heerlijke aardbeientaart gemaakt. :9 Volgende week donderdag ga ik weer, dan is er een speciaal boerendiner. :D Maar dan lunch ik daar wel en kook en eet ik 's avonds gewoon later bij mijn moeder.

Lijstje van vandaag:

O: Havermout met rood fruit
L: Hapje hier, hapje daar in de keuken. Laat ontbijt en vroeg eten voordat de mensen zouden komen, dus had geen trek om echt te gaan zitten lunchen.
D: Wortelsoep - Polenta met champignons
T: Half puntje aardbeientaart - perensapje
Doe jij gewoon havermout met water en daar fruit door? Vers of uit diepvries?

Gisteren bij de dietist geweest en ik moet meer eten ( 8)7 ) dus ik zoek maar shit wat ik kan eten :')
pi_145180318
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Doe jij gewoon havermout met water en daar fruit door? Vers of uit diepvries?

Gisteren bij de dietist geweest en ik moet meer eten ( 8)7 ) dus ik zoek maar shit wat ik kan eten :')
Ik doe 40 gram havermout, 250 ml magere melk en een flinke lading bosvruchten uit de diepvries. En dan alles zo in de magnetron. :D

Vers fruit zou vast lekkerder zijn, maar nu betaal ik iets van 2 euro voor 750 gram fruit. :D in plaats van 4 euro voor 200 gram.

Zou het niet makkelijker zijn om rijkere producten te gaan eten ipv meer?
pi_145180608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
*O*
-0.5 tov vorige week, zag net het laagste getal van dit jaar op de weegschaal! *O*
Is weliswaar na en semi-vast-dag, maar toch... :s)
yaaaaay! *O*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:55:03 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145181279
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik doe 40 gram havermout, 250 ml magere melk en een flinke lading bosvruchten uit de diepvries. En dan alles zo in de magnetron. :D

Vers fruit zou vast lekkerder zijn, maar nu betaal ik iets van 2 euro voor 750 gram fruit. :D in plaats van 4 euro voor 200 gram.

Zou het niet makkelijker zijn om rijkere producten te gaan eten ipv meer?
Ga ik proberen.

Ik eet al meer "vettere" producten. Alles is al halfvol. Behalve de smeerkaas want ik vind alleen de 20+ van slankie lekker :P

En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500 :') !
pi_145181507
Whoaaa dikke nieuwe ATL op de weegschaal!
Ik ben zo blij dat ik mijn sportkaart weer terug heb! Ik begin het zelfs niet te haten op een bepaalde manier :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145181708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben zo blij dat ik mijn sportkaart weer terug heb! Ik begin het zelfs niet te haten op een bepaalde manier :P
Hoeveel afgevallen? Ik 3 kilo nu. 66 kilo weeg ik nu :)
pi_145181805
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:19 schreef Yaaar het volgende:

[..]

In totaal? Sinds het aller begin? 17.5
Sinds mijn laatste plateau zeg maar (ik kom nog al eens een tijdje vast te zitten ;( ) ongeveer 2.5
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:25:49 #199
269689 crew  Viv
pi_145181825
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:19 schreef Yaaar het volgende:
Eerst helemaal niets, en nu alweer 3 kilo binnen een paar dagen?
Ben je wel meer kcal gaan eten nu je sport? ;)
pi_145181912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Eerst helemaal niets, en nu alweer 3 kilo binnen een paar dagen?
Ben je wel meer kcal gaan eten nu je sport? ;)
Ik eet ongeveer 1500 kcal per dag. Ik ben nu bijna 3 weken/een maand bezig met gezond eten + sporten en sinds deze week weeg ik 66. In totaal dus 3 kilo afgevallen. Ik denk dat het eerst met vocht te maken had dat ik niet afviel. Maar ik denk eigenlijk dat het wel gezond is, binnen iets minder dan een maand in totaal 3 kilo.
pi_145181934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

In totaal? Sinds het aller begin? 17.5
Sinds mijn laatste plateau zeg maar (ik kom nog al eens een tijdje vast te zitten ;( ) ongeveer 2.5
Super veel in totaal! Hoe lang heb je daarover gedaan?
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:33:01 #202
269689 crew  Viv
pi_145181946
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:31 schreef Yaaar het volgende:
Ik eet ongeveer 1500 kcal per dag.
Ik mag met mijn kasplantje-leefstijl 1500 kcal om gezond af te vallen. Jij sport toch 4 keer per week? Dan eet je waarschijnlijk te weinig.
pi_145181957
Deze week weer 0.9 eraf. O+ Dat maakt mij blij. O+

Vandaag even een grote schoonmaak in huis houden. O+ En #eetgeendierendag.

Planning voor vandaag:

O: havermout met rood fruit
D: 2 eieren gegaard in spinazie met krieltjes uit de oven.
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ga ik proberen.

Ik eet al meer "vettere" producten. Alles is al halfvol. Behalve de smeerkaas want ik vind alleen de 20+ van slankie lekker :P

En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500 :') !
Geeft ze dan ook wat je zou kunnen eten? Met de hoeveelheid die jij sport geloof ik zo dat je 4500 moet eten, jij zit ook al op het gewicht waarop je wil zitten toch?
pi_145182014
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik mag met mijn kasplantje-leefstijl 1500 kcal om gezond af te vallen. Jij sport toch 4 keer per week? Dan eet je waarschijnlijk te weinig.
Ja, ik sport idd 4 keer in de week! Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, want heb voldoende energie gedurende de dag en tijdens sport etc. Maarja, ik zoek het wel ff uit hoe het zit.
pi_145182033
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Super veel in totaal! Hoe lang heb je daarover gedaan?
Lang :P Ik weet het niet precies. Tussen de anderhalf en de 2 jaar denk ik nu
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145182043
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:37 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja, ik sport idd 4 keer in de week! Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig eet, want heb voldoende energie gedurende de dag en tijdens sport etc. Maarja, ik zoek het wel ff uit hoe het zit.
Wat een herhaling van zetten....
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:39:56 #207
269689 crew  Viv
pi_145182078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef rhubarbje het volgende:
Ze is sindsdien wel meer gaan eten (van 1100 naar 1500 kcal), maar nog steeds weinig voor iemand die 4 keer per week sport. :Y
pi_145182109
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee hoor, nooit over gehad.
pi_145182125
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:41 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Nee hoor, nooit over gehad.
Het principe is toch het zelfde :')
Serieus, zo ingewikkeld is het toch niet?

Je moet net onder je verbruik gaan zitten. Als je sport gaat je verbruik omhoog
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145182151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze is sindsdien wel meer gaan eten (van 1100 naar 1500 kcal), maar nog steeds weinig voor iemand die 4 keer per week sport. :Y
Nou ja, ik at niet per definitie 1100. Ik at verschillend. Soms 1300, dan 1200, dan weer 1400. Gewoon wat ik nodig had. Nu doe ik 1500, dat wordt vaak aangeraden bij afvallen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:46:27 #211
269689 crew  Viv
pi_145182198
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:44 schreef Yaaar het volgende:
Nu doe ik 1500, dat wordt vaak aangeraden bij afvallen.
Ja, voor vrouwen met een laag activiteitenniveau zoals ik (zittend beroep, geen sport). Als je actiever bent heb je meer nodig dan 1500 kcal, en dan val je alsnog af omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.
pi_145182208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet. :') En ja, precies. Ik doe aan hardlopen en ben in de startfase. Zoveel verbruik ik dus (nog) niet, want ik ren nog geen halfuur in totaal om de dag. Het is niet dat ik me dood loop te zweten in de sportschool voor 3 uur lang.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:50:00 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145182281
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:
Deze week weer 0.9 eraf. O+ Dat maakt mij blij. O+

Vandaag even een grote schoonmaak in huis houden. O+ En #eetgeendierendag.

Planning voor vandaag:

O: havermout met rood fruit
D: 2 eieren gegaard in spinazie met krieltjes uit de oven.

[..]

Geeft ze dan ook wat je zou kunnen eten? Met de hoeveelheid die jij sport geloof ik zo dat je 4500 moet eten, jij zit ook al op het gewicht waarop je wil zitten toch?
Nou ja, ik moest het gaan opvullen met KH's want ik eet eigenlijk veelste veel eiwitten. Kwam op 4gr per kilogram lichaamsgewicht uit :') Dus die schroeven we terug naar 2.5... en dan de rest opvullen met complexe KH's. Brood, crackers, ect. Dus ik flikker nu o.a ook maar meer rijst/aardappelen bij mijn groente.

Ik zit idd op het gewicht waar ik wel oke mee ben. Alleen ik ben in 19 dagen 2 kg kwijt geraakt. Dus dat betekend dat ik idd te weinig eet. Ik moet alleen mijn vet percentage nog lager zien te krijgen. Eerst eens 3 weken kijken hoe dit gaat en dan terug voor o.a vetmeting want dat kon nu niet ivm gips.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:51:04 #214
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145182312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, voor vrouwen met een laag activiteitenniveau zoals ik (zittend beroep, geen sport). Als je actiever bent heb je meer nodig dan 1500 kcal, en dan val je alsnog af omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Laat gaan. Die luistert toch niet en jojo'ed vanzelf.
pi_145182382
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Laat gaan. Die luistert toch niet en jojo'ed vanzelf.
Hahaha, dat denk ik niet.
pi_145182426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:47 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet. :') En ja, precies. Ik doe aan hardlopen en ben in de startfase. Zoveel verbruik ik dus (nog) niet, want ik ren nog geen halfuur in totaal om de dag. Het is niet dat ik me dood loop te zweten in de sportschool voor 3 uur lang.
Weet je wat. Je hebt gelijk. Je verbrand helemaal niets met hardlopen want het is magisch
Veel succes verder!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:58:05 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145182494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Weet je wat. Je hebt gelijk. Je verbrand helemaal niets met hardlopen want het is magisch
Veel succes verder!
Ik moest hardop lachen
pi_145182606
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Veel succes verder!
Neuh. Dat zeg ik niet, maar het is (nog) niet heel intensief. Ik denk ook dat je moet onthouden dat niet iedereen hetzelfde is en elk lichaam iets anders nodig heeft. Voor nu zijn 1500 kcal simpelweg echtechtecht voldoende. Als het sporten uiteindelijk zwaarder wordt, ga ik misschien in langzame stappen omhoog. Maar dat zie ik wel en dat bespreek ik dan wel met mijn diëtist.
pi_145182693
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:03 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Neuh. Dat zeg ik niet, maar het is (nog) niet heel intensief. Ik denk ook dat je moet onthouden dat niet iedereen hetzelfde is en elk lichaam iets anders nodig heeft. Voor nu zijn 1500 kcal simpelweg echtechtecht voldoende. Als het sporten uiteindelijk zwaarder wordt, ga ik misschien in langzame stappen omhoog. Maar dat zie ik wel en dat bespreek ik dan wel met mijn diëtist.
Maar waar baseer jij op dat het is wat je lichaam nodig heeft?

Naja, ik laat het gaan. Je hebt nogal een plaat voor je kop
Hey, good thing about that: dat weegt ook wat, dus als je die niet mee telt weeg je misschien eigenlijk wel 60!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145182741
quote:
En alsnog moet ik meer kcal nuttigen. Ik moet volgens haar nu richting de 4500 !
Maar wat doe je nu eigenlijk nog in de Dieetclub? Ik vind je posts qua eten veel beter passen in het bodybuildtopic of the gym oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:11:17 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145182762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar wat doe je nu eigenlijk nog in de Dieetclub? Ik vind je posts qua eten veel beter passen in het bodybuildtopic of the gym oid.
"Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."

Ik denk dat die tekst dan maar eens aangepast moet worden :')
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:11:29 #222
269689 crew  Viv
pi_145182769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef rhubarbje het volgende:
Hey, good thing about that: dat weegt ook wat, dus als je die niet mee telt weeg je misschien eigenlijk wel 60!
:D
pi_145182818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar waar baseer jij op dat het is wat je lichaam nodig heeft?

Gebaseerd op mijn diëtist, reactie van mijn eigen lichaam en mijn ouders. Ik snap dat het voor jou/jullie anders werkt, maar voor mij is 't nu echt prima. Als ik meer ga sporten en het hardlopen uiteindelijk intensiever wordt, zal ik geleidelijk aan wel omhoog moeten denk ik. Maar dat hoor ik dan liever van mijn diëtist dan van een paar mensen die denken te weten wat het beste is voor mij(n lichaam) terwijl ze mij nog nooit hebben gezien.
pi_145182847
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

"Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."

Volgens mij bedoeld ze het gewoon oprecht hoor

Het punt is nou eenmaal dat je niet meer voldoet aan het 'doel' van het topic zeg maar
En wij kunnen niets van jou leren qua wat jij nu doet en andersom
Ik vind het overigens prima dat je hier bent hoor, maar ik snap de vraag wel. Het is alsof je praat over je nieuwe puppy in een kattentopic ;) Interessant en heus wel leuk want ze houden F&F nou eenmaal van alles met een vachtje, maar wel niet het juiste topic er voor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145182877
quote:

Ìk bedoel niets verkeerds hoor, en het topic is bedoeld voor mensen die willen afvallen. Als je daar tips voor hebt dan ben je uiteraard welkom die te delen, maar je moet juist veel meer eten en ook nog eens 4500 (!!) kcal. Dat past hier domweg niet.
pi_145182898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:16 schreef rhubarbje het volgende:
Het is alsof je praat over je nieuwe puppy in een kattentopic Interessant en heus wel leuk want ze houden F&F nou eenmaal van alles met een vachtje, maar wel niet het juiste topic er voor
Ik vind het eerder babbelen over de heerlijke spareribs die je gaat klaar maken in het vegetariërs topic.
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:20:53 #227
269689 crew  Viv
pi_145182945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het eerder babbelen over de heerlijke spareribs die je gaat klaar maken in het vegetariërs topic.
Ik niet, want Qwea weet als ervaringsdeskundige veel over afvallen op een gezonde manier, en kan mensen hier behoeden voor fouten (als ze daarvoor open staan :') ).
pi_145182985
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

Ik niet, want Qwea weet als ervaringsdeskundige veel over afvallen op een gezonde manier, en kan mensen hier behoeden voor fouten (als ze daarvoor open staan :') ).
Het was dan ook gewoon een oprechte vraag wat zij hier zelf nog komt doen, want tips en steun voor haar zou ik eerder zoeken in de topics over krachttraining. Die hebben veel meer verstand van zaken als meer kcal binnen krijgen.
pi_145182992
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:16 schreef rhubarbje het volgende:
En wij kunnen niets van jou leren qua wat jij nu doet en andersom
Tuurlijk kunnen we nog wel veel van elkaar leren. :D
pi_145183152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zal vanaf nu luisteren naar Qwea en Rhubarbje, die weten het vast beter dan mijn diëtist - al hebben ze me nog nooit gezien enzo. Mijn excuses!
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:33:47 #231
269689 crew  Viv
pi_145183272
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:29 schreef Yaaar het volgende:
Ik zal vanaf nu luisteren naar Qwea en Rhubarbje, die weten het vast beter dan mijn diëtist - al hebben ze me nog nooit gezien enzo. Mijn excuses!
Dat je een diëtist hebt vind ik oprecht een verstandige keuze. Hopelijk vindt hij/zij 1500 kcal ook weinig voor iemand die 4 keer per week (al dan niet intensief) sport.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:36:38 #232
22592 crew  Ole
pi_145183361
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat je een diëtist hebt vind ik oprecht een verstandige keuze. Hopelijk vindt hij/zij 1500 kcal ook weinig voor iemand die 4 keer per week (al dan niet intensief) sport.
hoezo hoop je dat? Ik neem aan dat de diëtist weet wat hij/zij doet?
pi_145183390
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:36 schreef Ole het volgende:

[..]

+1
  Moderator / Miss SHO zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:37:50 #234
22592 crew  Ole
pi_145183394
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:29 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Zij hebben bijzonder gaven :Y
Ze kijken zo door je beeldscherm
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:40:23 #235
269689 crew  Viv
pi_145183464
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:36 schreef Ole het volgende:
Het was een verkapte manier van zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat een diëtist 1500 kcal adviseert voor een vrouw die 4 keer per week sport. :+
pi_145183514
Tja, het zal wel een mij liggen maar 1500 terwijl je sport vind ik echt echt weinig
En diëtisten zijn ook niet heilig. Er zitten genoeg kwakzalvers tussen hoor

Natuurlijk moet Yaar het zelf weten, maar waar ik mij vooral aan erger is dat ze de basisprincipes niet lijkt te snappen. Ook al loop je bij een diëtist dan lijkt het mij toch raadzaam om ook zelf te zorgen dat je snapt hoe het werkt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145183563
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
Er zitten genoeg kwakzalvers tussen hoor

Ow dat zeker.
Maar om dan maar blindelings achter een paar mensen van Fok! aan te moeten lopen is ook het andere uiterste.

Wat een persoon nodig heeft, zijn allemaal gemiddeldes.
Dus om zo maar te zeggen dat 1500 veelste weinig is, is ook erg makkelijk.
Yaar weegt 20 kilo minder dan ik, dan heb je ook al snel minder nodig bijvoorbeeld.
En kijk niet alleen naar het sporten maar het algemene bewegingsniveau.
pi_145183590
Ik vind het een beetje overdreven. 1500 kcal is niet weinig en je kan er prima mee aan de juiste voedingsstoffen komen. Misschien dat het afvallen wat te snel gaat waardoor je naar verhouding meer spier verliest, maar verder lijkt het me niet per definitie slecht icm een paar keer per week hardlopen. Zo lang het mentaal goed zit. Ze heeft ook al een lager gewicht he! Dus lagere verbranding. Voor iemand van >100 kilo zou 1500 naar verhouding minder zijn.
pi_145183614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow dat zeker.
Maar om dan maar blindelings achter een paar mensen van Fok! aan te moeten lopen is ook het andere uiterste.

daarom zei ik net al dat mijn grootste irritatie ook ligt bij het feit dat ze (voor mijn gevoel) het principe zelf nog steeds niet snapt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145183637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

daarom zei ik net al dat mijn grootste irritatie ook ligt bij het feit dat ze (voor mijn gevoel) het principe zelf nog steeds niet snapt
Als dat het probleem is zal dat ook niet opeens veranderen, dat heeft tijd nodig :)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:48:34 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145183645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was dan ook gewoon een oprechte vraag wat zij hier zelf nog komt doen, want tips en steun voor haar zou ik eerder zoeken in de topics over krachttraining. Die hebben veel meer verstand van zaken als meer kcal binnen krijgen.
Lol, ik heb geen tips en steun nodig :P ik weet prima wat ik doe :Y
pi_145183728
En misschien dat Qwea haar bulklijstjes hier niet helemaal passen, maar het laat wel zien dat je absoluut niet bang hoeft te zijn voor (veel) eten. Dat is wel een mooie tegenhanger voor de lijstjes die soms wat aan de lage kant zijn.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:56:44 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145183851
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:51 schreef -Strawberry- het volgende:
En misschien dat Qwea haar bulklijstjes hier niet helemaal passen, maar het laat wel zien dat je absoluut niet bang hoeft te zijn voor (veel) eten. Dat is wel een mooie tegenhanger voor de lijstjes die soms wat aan de lage kant zijn.
En ik was en ben nog steeds bang om teveel te eten hoor. Want toen ze gisteren zei "ja, je moet meer eten" vroeg ik serieus of ze niet goed snik was want "Daar kom ik van aan!!!".

Te weinig eten is niet goed, teveel eten is ook niet goed. Maar er zit een verschil tussen veel en te veel. :Y En ja, ik vind het doodeng :P Vandaar ook de 3 dagen trial :+
pi_145183959
quote:

[..]

Mij boeit het geen flikker of je hier wel post of niet. Maar als je zo'n zin post en wilt dat die tekst wordt aangepast... lees hem dan ook goed.

"Let er ook even op of je post wel in deze reeks past, zie de OP."

En nogmaals, het boeit me echt niet of je hier wel of niet post want ik stoor me er niet aan maar eerlijk is eerlijk.. je posts passen hier op dit moment niet echt.
pi_145184023
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

En ik was en ben nog steeds bang om teveel te eten hoor. Want toen ze gisteren zei "ja, je moet meer eten" vroeg ik serieus of ze niet goed snik was want "Daar kom ik van aan!!!".

Te weinig eten is niet goed, teveel eten is ook niet goed. Maar er zit een verschil tussen veel en te veel. :Y En ja, ik vind het doodeng :P Vandaar ook de 3 dagen trial :+
Lijkt me ook serieus lastig en eng :o Opeens je hoeveelheden zo gaan verhogen. Maar denk je dat je met die drie dagen voldoende input hebt voor je test? Moet een lichaam niet even acclimatiseren aan nieuwe omstandigheden? Zou je je test niet wat langer doen? :@
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:26:55 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145184488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lijkt me ook serieus lastig en eng :o Opeens je hoeveelheden zo gaan verhogen. Maar denk je dat je met die drie dagen voldoende input hebt voor je test? Moet een lichaam niet even acclimatiseren aan nieuwe omstandigheden? Zou je je test niet wat langer doen? :@
Ik bedoelde 3 weken :') Sorry :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:32:48 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145186236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Nice!!! *O*
pi_145186401
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik bedoelde 3 weken :') Sorry :')
:D ^O^
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:44:00 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145186550
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Nou... Dat is wel heel kort door de bocht gesteld.

De meeste mensen hier kunnen nooit komen aan zo vaak, zo veel sporten en dus zijn lijstjes van 4500kcal natuurlijk best een tikkie vreemd in een topic waar mensen zitten die af willen vallen.

Er zit een hele wereld tussen 1000kcal honger diëten en 4500kcal.
En ik ben het wat dat betreft best eens met wat er gezegd wordt, die lijstjes horen hier gewoon niet.

Maar goed, het is tegen een muur lullen dus ik lees er wel gewoon overheen. Is beter voor de bloeddruk. ;)
pi_145186749
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De meeste mensen hier kunnen nooit komen aan zo vaak, zo veel sporten en dus zijn lijstjes van 4500kcal natuurlijk best een tikkie vreemd in een topic waar mensen zitten die af willen vallen.

En ik ben het wat dat betreft best eens met wat er gezegd wordt, die lijstjes horen hier gewoon niet.

Maar goed, het is tegen een muur lullen dus ik lees er wel gewoon overheen. Is beter voor de bloeddruk. ;)
Ben het met je eens hoor dat het hier niet zo past. :)
pi_145186801
quote:

[..]

+1 weer :)
pi_145187011
quote:

[..]

We praten hier over zoveel dingen die hier niet "horen". Het zijn lijstjes vol met gezond voedsel, dat is haar "dieet". Ik zou het anders vinden als iemand hier elke dag lijstjes vol met chocolade en pizza komt posten.

Timmos zit hier ook, die valt ook op een andere manier af dan de meeste hier. Dat maakt toch niets uit. Ik zou zijn ontbijt met 7 eieren ook niet moeten eten. :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:27:23 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145187631
quote:

[..]

Ga ik proberen.

je eet voor twee?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:44:24 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145188030
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je eet voor twee?
Lol, whut?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:49:23 #255
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145188127
Je kan ook minder sporten?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:52:14 #256
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145188172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Je kan ook minder sporten?
Eh. Heb je het tegen mij? Want ja, idd, iets waar je onwijs veel plezier aan beleeft moet je mee gaan stoppen. Onwijs geweldig advies :')
pi_145188195
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Eh. Heb je het tegen mij? Want ja, idd, iets waar je onwijs veel plezier aan beleeft moet je mee gaan stoppen. Onwijs geweldig advies :')
Echt, niet alles is een aanval hoor. Uniekhoorn heeft waarschijnlijk gewoon niet terug gelezen/een tijdje niet gelezen

Tot hoe lang na het sporten is extra eiwit eten zinvol?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:54:28 #258
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145188212
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Echt, niet alles is een aanval hoor. Uniekhoorn heeft waarschijnlijk gewoon niet terug gelezen/een tijdje niet gelezen

Tot hoe lang na het sporten is extra eiwit eten zinvol?
Voor krachttraining liefst binnen 30 min maar 60 is acceptabel.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:55:04 #259
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145188223
quote:

[..]

Huh.? Minder... niet stoppen :P Joh, niet zo teentjes.

Maar iig, ik zie nette vorderingen bij velen. Top!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:55:51 #260
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145188237
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Huh.? Minder... niet stoppen :P Joh, niet zo teentjes.

Maar iig, ik zie nette vorderingen bij velen. Top!
Ja sorry, sporten is van mij zeg maar. :P Ik wil niet minderen :P

Ik vind het echt heer-lijk. :@
pi_145188257
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Voor krachttraining liefst binnen 30 min maar 60 is acceptabel.
Oh ik dacht vanavond nog wat extra kwark door mijn avond eten te mikken :{
Naja, toch maar even snel een bakje weg lepelen dan
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja sorry, sporten is van mij zeg maar. :P Ik wil niet minderen :P

Ik vind het echt heer-lijk. :@
Ik begin het ook niet te haten :')
Wat voor mij echt al mega is :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:57:36 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145188270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oh ik dacht vanavond nog wat extra kwark door mijn avond eten te mikken :{
Naja, toch maar even snel een bakje weg lepelen dan

[..]

Ik begin het ook niet te haten :')
Wat voor mij echt al mega is :P
Extra is nooit weg, je spieren hebben het hoe dan ook nodig. Maar voor maximaal effect liefst asap na een training :Y
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:28:14 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145190318
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, whut?
just asking... 4500 kcal is exact het gemiddelde voor een man en een vrouw samen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145190532
quote:

[..]

Hoevaak sport je ook alweer? Iedere dag?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:10:05 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145191517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

just asking... 4500 kcal is exact het gemiddelde voor een man en een vrouw samen.
Lol, tjah, ik heb het niet bedacht :P
pi_145191942
Ik heb 3 oktober overleefd :) Ik zal mijn lijstje van gister maar niet posten want ik lees hierboven dat dat niet mag ;) laat ik zeggen dat het een goed feestje was en dat ik een stuk minder junkfood heb gegeten dat ik vroeger zou doen :Y)

Vandaag dus weer over tot de orde van de dag. Ook niet heel veel honger eerlijk gezegd.
O: 1 boterham sandwichspread sinaasappel
L: 2 boterham kipfilet, old amsterdam 35+, tomaat komkommer en 2 eitjes
T: komkommer en een paar pruimen
D: hutspot met klapstuk (nog over van donderdag)
T: wat olijven en libanees brood met humus en een glaasje whisky
Whiskyplankje
pi_145191953
Mijn avondeten was lekkerder dan verwacht. :9~ Ga ik echt veel vaker maken.
pi_145192037
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Myraela het volgende:
Mijn avondeten was lekkerder dan verwacht. :9~ Ga ik echt veel vaker maken.
* Scrolt naar boven

Hoe doe je dat eieren garen in de spinazie, gewoon in de schil nog of is het een soort pocheren?
Whiskyplankje
pi_145192238
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:29 schreef Karstman het volgende:

[..]

* Scrolt naar boven

Hoe doe je dat eieren garen in de spinazie, gewoon in de schil nog of is het een soort pocheren?
Soort pocheren.

Uitje snipperen, twee tenen knoflook erbij. Spinazie even kort opbakken. Laagje gezeefde tomaten in een ovenschaal doen, spinazie uit de pan scheppen (scheppen niet gieten, anders komt er teveel vocht mee.)

Kuiltjes tussen de spinazie maken, eitjes erin. Klein theelepeltje crème fraîche naast elk ei, afmaken met een beetje geraspte kaas en in de oven tot de eieren zijn gestold. Duurde hier 30 minuten, maar mijn oven heeft de laatste tijd wat kuren.

Was echt goddelijk. :9 Ik ben geen enorme spinazie-fan normaal gesproken. Ik kwam allemaal recepten met veel room tegen, maar dat is echt nergens voor nodig. De gezeefde tomaten zijn er heerlijk bij en een stuk minder slecht. :D Hoef je ook de schaal niet in te vetten, dat soort kleine dingen helpen toch altijd weer.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:50:43 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145192568
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:26 schreef Karstman het volgende:
Ik heb 3 oktober overleefd :) Ik zal mijn lijstje van gister maar niet posten want ik lees hierboven dat dat niet mag ;) laat ik zeggen dat het een goed feestje was en dat ik een stuk minder junkfood heb gegeten dat ik vroeger zou doen :Y)

Vandaag dus weer over tot de orde van de dag. Ook niet heel veel honger eerlijk gezegd.
O: 1 boterham sandwichspread sinaasappel
L: 2 boterham kipfilet, old amsterdam 35+, tomaat komkommer en 2 eitjes
T: komkommer en een paar pruimen
D: hutspot met klapstuk (nog over van donderdag)
T: wat olijven en libanees brood met humus en een glaasje whisky
Not sure if sarcastic, but if not: you're missing the point...

Ik eet zo Kayotic's Sloppy Joes! :9
Niet het meest dieet-verantwoord, aan de andere kant, afgezien van het afbak-stokbrood wel allemaal verse producten en ingredienten, dus in die zin voelt het minder slecht zeg maar. :D
pi_145192944
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Not sure if sarcastic, but if not: you're missing the point...

I make joke ofcourse :) fyi 3 oktober feitelijk de Leidse versie van carnaval dan kan je ongeveer indenken welke richting een lijstje op was gegaan :)
Whiskyplankje
pi_145193909
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:03 schreef Karstman het volgende:

[..]

I make joke ofcourse :) fyi 3 oktober feitelijk de Leidse versie van carnaval dan kan je ongeveer indenken welke richting een lijstje op was gegaan :)
Kom woensdag hierheen, kun je het nog een keer doen.

Alkmaars ontzet *O*
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:54:52 #273
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_145195876
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Kom woensdag hierheen, kun je het nog een keer doen.

Alkmaars ontzet *O*
Huuuuuuu
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_145196040
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Huuuuuuu
Ik vlucht gewoon naar mn werk :+ :P
pi_145196123
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Soort pocheren.

Uitje snipperen, twee tenen knoflook erbij. Spinazie even kort opbakken. Laagje gezeefde tomaten in een ovenschaal doen, spinazie uit de pan scheppen (scheppen niet gieten, anders komt er teveel vocht mee.)

Kuiltjes tussen de spinazie maken, eitjes erin. Klein theelepeltje crème fraîche naast elk ei, afmaken met een beetje geraspte kaas en in de oven tot de eieren zijn gestold. Duurde hier 30 minuten, maar mijn oven heeft de laatste tijd wat kuren.

Was echt goddelijk. :9 Ik ben geen enorme spinazie-fan normaal gesproken. Ik kwam allemaal recepten met veel room tegen, maar dat is echt nergens voor nodig. De gezeefde tomaten zijn er heerlijk bij en een stuk minder slecht. :D Hoef je ook de schaal niet in te vetten, dat soort kleine dingen helpen toch altijd weer.
Klinkt lekker, ga ik binnenkort eens proberen!
Whiskyplankje
pi_145196878
Slechte maand gehad, te weinig sporten en veel verkeerd eten. Vanaf morgen weer goed *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:58:40 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145210549
Zo, rondje lopen zit er weer op.
Heb van de week weer eens speltbrood gehaald en herontdekt dat je daar idd best lekker een ochtendje op door kan. :Y

Lijstje voor vandaag:

O: 1 spelt m ossenworst, 2 spelt met geitenkaas, 1 flinterdun kapje met chocopasta
S: 5km hardlopen
T: niks, want late O
L: 2 spelt met kaas en gebakken ei, 2 spelt metnogietsanders
T: fruit
D: kipwraps met parika en rode uit
T: beetje yoghurt
pi_145210637
Oeps. Ik had me ingeschreven voor een hardloop/overhindernissen klimmen rondje. Maar was dat helemaal vergeten. Is dat over 2 weken al. :o Oeps. Het langste wat ik heb hardgelopen was 4 km en dit is 6,6 km. Ach.. het moet vast lukken maar nog wel even trainen. :P

En vanmorgen keek ik in de spiegel en dacht ik. Ik ben volgens mij wel afgevallen. En als ik zo'n gedachte heb maak ik altijd even een foto. En toen ging ik hem vergelijken met een foto van 1 jaar terug. Ja. Ik ben echt wel afgevallen. Foto's zijn aan het uploaden/bewerken etc maar ik vind het wel spannend om ze online te zetten (je ziet veel huid..).
pi_145210733
Ik vind het heel jammer dat ik geen voor en na foto's heb gemaakt
Nu zit ik te twijfelen of ik er aan zal beginnen, maar ik ben al op de helft dus dan is het misschien minder leuk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145211044
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:06 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind het heel jammer dat ik geen voor en na foto's heb gemaakt
Nu zit ik te twijfelen of ik er aan zal beginnen, maar ik ben al op de helft dus dan is het misschien minder leuk
Gewoon doen! Zelfs al zou je nog maar 5 kilo moeten, de laatste kilo's kunnen je lichaam nog drastisch veranderen/shapen. De moeite waard om het verschil te zien dus. :)
pi_145211056
Oke. Ik vind dit heel erg spannend en weet ook niet of het wel verstandig is om dit zo 'open en bloot' te laten zien. Dus als ik er toch niet meer zeker van ben haal ik het weg en kunnen misschien de vaste posters het krijgen via een dm.

-linkje voor foto's via dm-

Dit is in totaal bijna 30 kilo verschil (oke, eigelijk niet want ik ben op 1 juni 2013 begonnen). Op 25 juni 2014 woog ik 80 kg en op de foto van 5 oktober 2014 weeg ik +/- 77 kilo. Dus waarom m'n buik van die 3 kilo zo is gekrompen. Geen idee.

En ik heb ik een jaar tijd (waar wel 20+ kilo af is gegaan) haast geen verschil gemerkt. Dat kun je wel zien aan de foto's van september 2013 en juni 2014. Het lijkt haast geen verschil te maken.. heel vreemd en ik werd er behoorlijk onzeker van waarom het nou niet wou lukken in het echt maar op de weegschaal wel. Maar gelukkig blijft het nu doorzetten en gaat dat buikvet weg.

Maar ik hoop ook dat dit een motivatie voor anderen is die geen verschil merken en denken 'ik ben maar 0,5 kg kwijt': Ga door. Want je ziet, misschien is het na 3 kg wel echt een onwijs groot verschil.

[ Bericht 6% gewijzigd door Patoshik op 05-10-2014 12:33:50 ]
pi_145211096
Wow is dat van 3 kilo? wat grappig! Ik vind het zo raar hoe je lichaam soms enorm veranderd terwijl er op de weegschaal (bijna) niet gebeurd
Mooi resultaat!

(maar persoonlijk zou ik ze niet laten staan... je staat toch in je ondergoed op een forum met heel heel veel lurkers)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145211130
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:22 schreef rhubarbje het volgende:
Wow is dat van 3 kilo? wat grappig! Ik vind het zo raar hoe je lichaam soms enorm veranderd terwijl er op de weegschaal (bijna) niet gebeurd
Mooi resultaat!

(maar persoonlijk zou ik ze niet laten staan... je staat toch in je ondergoed op een forum met heel heel veel lurkers)
Ja, echt van 3 kilo. :P Heel vreemd vind ik het zelf want het is echt wel een mega verschil.
Dankje!

En heb het inderdaad toch maar weggehaald, dat was dan ook m'n grootste twijfel: al die lurkers.
pi_145211132
_O_ Knap hoor.

Schaam je niet voor de foto's, ik heb ook dergelijke in ondergoed. Mooi juist om het verschil te kunnen zien!
pi_145211201
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:23 schreef -Strawberry- het volgende:
_O_ Knap hoor.

Schaam je niet voor de foto's, ik heb ook dergelijke in ondergoed. Mooi juist om het verschil te kunnen zien!
Hmmh, nu twijfel ik toch. Misschien moet ik maar gewoon fuck it denken. Als het goed is is dit een redelijk anoniem account dus ik hoop ik gewoon dat niemand me herkend.
pi_145211296
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:25 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hmmh, nu twijfel ik toch. Misschien moet ik maar gewoon fuck it denken. Als het goed is is dit een redelijk anoniem account dus ik hoop ik gewoon dat niemand me herkend.
Je hoeft je ook niet voor de foto's te schamen, maar als ze hier staan zijn ze voor iedereen toegankelijk
Nou ben ik best terughoudend hier op fok omdat ik echt wel rare dingen heb meegemaakt. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145211326
Je ziet het supergoed, onwijs mooi.
pi_145211454
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Je hoeft je ook niet voor de foto's te schamen, maar als ze hier staan zijn ze voor iedereen toegankelijk
Nou ben ik best terughoudend hier op fok omdat ik echt wel rare dingen heb meegemaakt. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
Ja dat is ook zo. Je weet nooit wat er mee gebeurt.. Misschien moet ik toch niet denken van 'fuck it' maar verstandig zijn en alleen aan posters van dit topic geven.
pi_145211953
Ik zat ook eens in mijn telefoon te zoeken, heb nooit echte begin foto's gemaakt, maar kwam toevallig wel een foto tegen waarop ik hetzelfde shirtje aan had als laatst.

op de eerste foto puil ik gewoon uit mijn broek, terwijl dat die broek een maat groter is dan die op de tweede foto. En het shirtje zit ook gewoon losser. :D

Ik heb ook gewoon helemaal geen spontane foto's waar ik helemaal op sta, want dat ontliep ik gewoon altijd. :') Ik heb vorige week ook ondergoed foto's gemaakt, dan zie je het natuurlijk nog beter. Maar daar heb ik geen begin foto's van.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:59:42 #290
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145212209
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Ik zat ook eens in mijn telefoon te zoeken, heb nooit echte begin foto's gemaakt, maar kwam toevallig wel een foto tegen waarop ik hetzelfde shirtje aan had als laatst.

op de eerste foto puil ik gewoon uit mijn broek, terwijl dat die broek een maat groter is dan die op de tweede foto. En het shirtje zit ook gewoon losser. :D

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Ik heb ook gewoon helemaal geen spontane foto's waar ik helemaal op sta, want dat ontliep ik gewoon altijd. :') Ik heb vorige week ook ondergoed foto's gemaakt, dan zie je het natuurlijk nog beter. Maar daar heb ik geen begin foto's van.
Nice :Y

En patoshik _O_

Ik heb ook geen before foto's. Gisteren toevallig wel een foto in de paskamer gemaakt omdat ik niet 100% over een BH uit was.. dus die moest mijn wederhelft even per whatsapp keuren... maar toen ik daar naar keek dacht ik echt "Ooh. Hmm. Dus, waarom ziet dit er 900x beter uit dan met kleren? :D " :P
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:20:44 #291
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_145212867
Nou de helft van mijn keiharde werk van in de ww veel sporten en gezond eten in 1 weekend teniet gedaan. ;(
Daarna zeer gedemotiveerd geraakt omdat je 1,5 maand werk gewoon in 2 dagen kan verpesten ( met drank)

Sinds eergisteren ben ik weer begonnen maar ik ga echt niet meer zoveel sporten en sta mezelf toe meer te snoepen want dan komt de klap van een eventuele terugval minder hard aan. ^O^

Goed bezig myraera. *O*
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_145212893
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:20 schreef sweetlady-o het volgende:
Nou de helft van mijn keiharde werk van in de ww veel sporten en gezond eten in 1 weekend teniet gedaan. ;(
Daarna zeer gedemotiveerd geraakt omdat je 1,5 maand werk gewoon in 2 dagen kan verpesten ( met drank)

Sinds eergisteren ben ik weer begonnen maar ik ga echt niet meer zoveel sporten en sta mezelf toe meer te snoepen want dan komt de klap van een eventuele terugval minder hard aan. ^O^
1,5 maand in één weekend verpest? :o Dat moet een goed weekend geweest zijn dan. Meestal werk je dat soort kilo's er snel weer af.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:23:00 #293
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_145212932
quote:
11s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

1,5 maand in één weekend verpest? :o Dat moet een goed weekend geweest zijn dan. Meestal werk je dat soort kilo's er snel weer af.
Ben een niet/zelden drinker. :') Dat heeft mij genekt mijn lichaam is al geen drank gewend laat staan flinke hoeveelheden
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:27:48 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145213071
:X Oi, ik heb wel before foto's. Waarom ging ik zoeken :')
pi_145213076
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Het lijkt een compleet ander topje te zijn. :D Gaaf. Ik heb zelf afgelopen week 2 oude shirtjes 'teruggevonden'. Deze zat eerst super strak en nu is hij duidelijk te groot:

zondag 5 oktober 2014 @ 13:29:05 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145213109
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:23 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ben een niet/zelden drinker. :') Dat heeft mij genekt mijn lichaam is al geen drank gewend laat staan flinke hoeveelheden
Dan nog ga je dat niet redden :P Ik drink ook zelden. Paar weken gelee (31 aug) bier lopen zuipen als een idioot... 6kg zwaarder. 3 dagen later is er 1 kg blijven hangen, week later was het weg :P
pi_145213143
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan nog ga je dat niet redden :P Ik drink ook zelden. Paar weken gelee (31 aug) bier lopen zuipen als een idioot... 6kg zwaarder. 3 dagen later is er 1 kg blijven hangen, week later was het weg :P
6 kilo? :o Wow. Wat kan een lichaam toch gek veel vocht vasthouden.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:30:22 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145213146
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het lijkt een compleet ander topje te zijn. :D Gaaf. Ik heb zelf afgelopen week 2 oude shirtjes 'teruggevonden'. Deze zat eerst super strak en nu is hij duidelijk te groot:

[ afbeelding ]
:D Awesome zijn dat soort foto's he? :D _O_
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:31:04 #299
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145213168
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

6 kilo? :o Wow. Wat kan een lichaam toch gek veel vocht vasthouden.
Ja echt debiel. Ik was serieus toen in shock :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:33:57 #300
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_145213264
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn lichaam haat mij dus :{ Van de 5 kilo maar 1.1 kilo eraf. Maar ach het komt goed. Ik heb de motivatie terug en ik heb het doel om volgend jaar november het hangende vel weg te laten halen dus ik geef nog niet op.

Ook jij bent goed bezig -strawberry- *O* Leuke foto.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:34:35 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145213291
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Boh, bent prachtig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')