dat was twee delen terugquote:
quote:Op maandag 29 september 2014 19:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat was twee delen terug![]()
ik bedenk me net dat ik vandaag 15 weken ben
nee, dat kan alleen een modje.quote:Op maandag 29 september 2014 19:51 schreef krijgerrtje het volgende:
Mobiel krijg ik 't niet gefixedtoevallig iemand in de buurt die het wel voor elkaar krijgt?
Gevalletje heeft ook vandaag wisseldag, wel makkelijke dag om te onthoudenquote:Op maandag 29 september 2014 19:52 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben vandaag 18. Gelijke mijlpaaldag. Schelen we precies 3 weken.
het lijkt me vooral bal als iemand midden tijdens je spreekuur gaat liggen biggen. Kun je al die afspraken weer verzettenquote:Op maandag 29 september 2014 19:53 schreef mignonne het volgende:
Een solist heeft idd 24/7 dienst. Daarom zijn er ook niet zoveel van![]()
Maar een solist heeft wellicht zo'n 10 zwangeren per maand die die maand uitgerekend zijn (daarvan tellen ook de dames mee die bijvoorbeeld al overgedragen zijn ivm stuit of hoge bloeddruk). Een praktijk met 4 vk's kan zomaar 30-40 zwangeren per maand hebben die uitgerekend zijn.
Ik kan me voorstellen dat er niet zoveel zijn dan.....quote:Op maandag 29 september 2014 19:53 schreef mignonne het volgende:
Maar een solist heeft wellicht zo'n 10 zwangeren per maand die die maand uitgerekend zijn (daarvan tellen ook de dames mee die bijvoorbeeld al overgedragen zijn ivm stuit of hoge bloeddruk). Een praktijk met 4 vk's kan zomaar 30-40 zwangeren per maand hebben die uitgerekend zijn.
quote:Op maandag 29 september 2014 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is nog geen garantie voor die verloskundige bij je bevalling hedat is een beetje het nadeel ook weer. Bij een praktijk met meerdere vk's is het altijd wel iemand die je kent, al ken je ze niet allemaal even goed, en bij eenmanszaak is de kans op een invaller wat groter maar ken je je eigen vk wel beter. Heeft allebei voors en tegens uiteindelijk.
Onze 1-op-1-vk heeft 5 zwangeren per uitgerekende maand, het is haar in 12 jaar 1x overkomen dat er 2 dames tegelijk bevielen. En de vk waar ze intensief mee samenwerkt (gaan wij ook nog mee kennismaken) heeft in 9 jaar 1 bevalling niet zelf kunnen doen, en dat was omdat ze zelf kapot ziek op bed lag. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat ze er gewoon bij kan zijn eigenlijk. En mochten we tijdens de bevalling nog overgedragen worden, dan blijft ze in vrijwel alle gevallen (indien gewenst) als een soort doula wel aanwezig.quote:Op maandag 29 september 2014 19:53 schreef mignonne het volgende:
Die posters passen ook wel bij kwakzOrs thema. Leuke sitequote:Op maandag 29 september 2014 21:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, hadden jullie nu al een geboortekaartje? Zo niet, bij deze een ongevraagde tip: www.roodborstje.eu.
Check! Wat wil je weten?quote:Op maandag 29 september 2014 21:53 schreef dobbey het volgende:
Ik stel hier ook even de vraag omdat misschien hier ervaringsdeskundigen zitten..... Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de POP poli?
op het eind wel, omdat ik gewoon geen ruimte meer had om fatsoenlijk adem te halen. je bent toch bijna uitgerekend?? Als je het niet vertrouwt, gewoon even bellenquote:Op maandag 29 september 2014 21:30 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet niet wat ik gemist heb. Was effe een paar dagen niet lekker. Dus voor iedereen een knuf en een![]()
kennen jullie trouwens harde buiken met een benauwd gevoel? Komen en gaan steeds en geven een beklemmend benauwd gevoel
sorry, geen ervaring hier. myn gyn had me wel door willen sturen, maar omdat ik al onder behandeling ben van een psychiater was dat niet nodig.quote:Op maandag 29 september 2014 21:53 schreef dobbey het volgende:
Ik stel hier ook even de vraag omdat misschien hier ervaringsdeskundigen zitten..... Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de POP poli?
Hoe gaat het in zijn werk? Ik loop nu bij een psycholoog ivm PTSS en krijg EMDR therapie. Daarnaast loop ik bij een psych ivm testen ADHD/ADD. Ik gebruik oxazepam wanneer nodig maar ik merk dat ik het zonder niet meer red en dat het me niet meer "helpt" zoals het in het begin deed..... Mijn psychiater geeft aan dat ze me geen andere middelen wil voorschrijven omdat we niet weten wanneer we onze laatste kans in gaan met de donor en ze niet weet in hoeverre de medicatie hier problemen mee geeft. Nu heb ik morgen weer een afspraak staan met haar en ik wil aangeven dat ik het echt niet meer trek en graag doorgestuurd wil worden of dat zij contact opneemt met hun om e.e.a. te overleggen. Voor ik het voorstel wil ik wel graag weten of dat überhaupt zo mogelijk is of dat ik het te rooskleurig in ziequote:
Hen die had ik gemist. Heel leuk! We hebben ee alleen al eentje ( en de enveloppen al in huis ) die io gelukkig ook heel erg leuk vindquote:Op maandag 29 september 2014 21:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, hadden jullie nu al een geboortekaartje? Zo niet, bij deze een ongevraagde tip: www.roodborstje.eu.
Dat er een nieuwe zwangerschapsweek begintquote:Op maandag 29 september 2014 23:38 schreef MaJo het volgende:
* MaJo komt uit de lurkstand omdat ik na een paar dagen meelezen er maar niet uit kom wat wisseldagen zijn en ik het op Google ook niet kan vindendus wat is/zijn het?
He! Het is slaaptijd!quote:Op dinsdag 30 september 2014 02:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik zag mkon m wat moeilijk rijmen met het bosdierenthema, maar goed
ja, met een sudokuquote:Op dinsdag 30 september 2014 02:57 schreef Loj het volgende:
[..]
He! Het is slaaptijd!
Of ben je bezig
thanks!quote:Op maandag 29 september 2014 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat er een nieuwe zwangerschapsweek begint
Hey, 'ken' ik jou niet van het USA topic?quote:Op maandag 29 september 2014 23:38 schreef MaJo het volgende:
* MaJo komt uit de lurkstand omdat ik na een paar dagen meelezen er maar niet uit kom wat wisseldagen zijn en ik het op Google ook niet kan vindendus wat is/zijn het?
Daar ken je me inderdaad vanquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hey, 'ken' ik jou niet van het USA topic?
Ja wij gaan gewoon een shitload aan oktoberbaby's baren! HerfstOktober klinkt mooi! En iemand van ons krijgt vast een dierendagkind
Wisseldagen klinkt mij in de oren alsof iedereen massaal een nieuw inlegkruisje indoetquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind wisseldagen ook een lastige hoor. Als ik voor elke wisseldag van iedereen moet juichen staat het hele topic vol jompelsmiliesdus doe ik het alleen bij bijzondere mijlpalen (2e trimester, 30 weken, 40 weken enzo)
Ja jullie hadden zo'n mooie reis gepland! Fijn dat t zo fantastisch wasquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar ken je me inderdaad vanNet een weekje terug, het was fantastisch
Ben je zwanger?Ik hoor hier nog niet thuis hoor, ik zit nog in het "Wachten op het tweede streepje"-topic
eens per week je inlegkruisje verschonenquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wisseldagen klinkt mij in de oren alsof iedereen massaal een nieuw inlegkruisje indoet![]()
Het moet ff wennen
Is wel een betere optie dan dood neervallen jaquote:Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
Of ze heeft gewoon geen dienst?
of tamponquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eens per week je inlegkruisje verschonen
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
of tampon![]()
Mijn nichtje die was eens bij mij aan het logeren, en ze was ongesteld geworden, dus ze vroeg of ik tampons voor haar had, die had ik wel. Dus ik geef haar die... komt ze later van de wc af. Helemaal rood aangelopen gilt ze door de kamer. '' HAHA was ook grappig wilde ik hem erin doen, voelde ik ineens een ander touwtje zitten! dat was nog de tampon van vorige maand, stonk wel een beetje''_!!!
![]()
niet!!!quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
of tampon![]()
Mijn nichtje die was eens bij mij aan het logeren, en ze was ongesteld geworden, dus ze vroeg of ik tampons voor haar had, die had ik wel. Dus ik geef haar die... komt ze later van de wc af. Helemaal rood aangelopen gilt ze door de kamer. '' HAHA was ook grappig wilde ik hem erin doen, voelde ik ineens een ander touwtje zitten! dat was nog de tampon van vorige maand, stonk wel een beetje''_!!!
![]()
ik verloor hierdoor acuut mijn slijmpropquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
of tampon![]()
![]()
zo'n ochtendrochel gaan halen bij mijn sigaren rokende buurman met longkanker?quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Dan heb je toch allang bloedvergiftiging of wat je ook alweer van die tamponziekte krijgt
SQ, maak een nieuwe van behanglijm
jawel, dat mag wel. en je kunt koffie voor dr zettenquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:41 schreef Zoë23 het volgende:
Oh gatver
Iedereen succes bij de controles!
Sm komt zo schoonmaken. Wat moet ik dan doen? Ben kapot (ochtendritueel, S weggebracht enzo)
Kan toch ook niet op de bank zitten als ze de ramen doet.
Gewoon weer in bed gaan liggen (en misschien de koffie aan ofzo) .quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:41 schreef Zoë23 het volgende:
Oh gatver
Iedereen succes bij de controles!
Sm komt zo schoonmaken. Wat moet ik dan doen? Ben kapot (ochtendritueel, S weggebracht enzo)
Kan toch ook niet op de bank zitten als ze de ramen doet.
Dat is zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
jawel, dat mag wel. en je kunt koffie voor dr zettenzij komt om je te helpen hoor! niet om er iets van te vinden dat jij moe bent.
ws doe je haar een groter plezier mee dan je vermoed, dat ze je mág helpen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:45 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dat is zo.
Ben gewend altijd van alles voor anderen te doen dat is makkelijker dan iets ontvangen vind ik. Maargoed Sm is lief dus t komt vast wel goed
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:56 schreef NotTheSame het volgende:
Zoë, ga lekker terug naar bed als je je niet goed voelt. Ze komen toch VOOR JOU poetsen?
Verder weer niet bij kunnen lezen, want als je denkt dat alles in kannen en kruiken is omtrent het huis, gaat het toch weer mis. Verkoper komt de afspraak niet na om eerder op te leveren en wil tot overmaat van ramp het overdrachtstijdstip zo laat mogelijk zetten omdat ze ver moeten reizen en ze 's ochtends nog thuiszorg nodig hebben, waardoor er voor ons WEER een dag verloren gaat.
Het hormonster in mij heeft het momenteel inmiddels overgenomen. Een ferme mail gestuurd met de eis dat ze 2 weken eerder opleveren en bij latere overdracht laat ik het overdrachtstijdstip op 9.00uur 's ochtends zetten. Dat ze potdomme maar het heen en weer krijgen aangezien we in ALLES coulant zijn geweest.
Ik ben er klaar mee![]()
.
Excuus voor de ego/offtopic post maar ik geloof dat in nu voor het eerst kan zeggen dat ik een echte hormonale huilbui heb gehad.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:46 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ws doe je haar een groter plezier mee dan je vermoed, dat ze je mág helpen.
Ik wilde het ook net vragenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:08 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn kwakzOr!
Wat zijn je tegens bij de oxy prik? (en wat zijn hun voors?)
Ik wip eerst t kind laten drinken. Dan maak je zelf extra oxytocine aan en is de kans groot dat denplacenta gewoon komt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:08 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn kwakzOr!
Wat zijn je tegens bij de oxy prik? (en wat zijn hun voors?)
Jeuh Henka komt eraan! Anderhalve vingertop lijkt me zat om te gaan persenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, wat een avontuurhij heeft de plastic handschoenen in elk geval aangetrokken en "de zaken een beetje los gewoeld". Ik was al anderhalve vingertop ontsloten. Wel raadt ie een poliklinische bevalling aan ivm P95 en eerste kind. Maar dat gaan we vanavond maar eens bespreken met de verloskundige. Die ontsluiting geeft in elk geval moed! (De kop is zeg maar aangetikt. Henka is nu wel boos
)
Spannendquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, wat een avontuurhij heeft de plastic handschoenen in elk geval aangetrokken en "de zaken een beetje los gewoeld". Ik was al anderhalve vingertop ontsloten. Wel raadt ie een poliklinische bevalling aan ivm P95 en eerste kind. Maar dat gaan we vanavond maar eens bespreken met de verloskundige. Die ontsluiting geeft in elk geval moed! (De kop is zeg maar aangetikt. Henka is nu wel boos
)
Ja man, die wil september nog meemaken. Hups, aan de slag, moeders!quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
)
je bent dood van binnenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, fijn dat je weer door de keuring bent!
Ik heb zelf niet echt bezwaren tegen zo'n oxytocine prik, maar ik hoop dat jullie er wel uit komen
En al die horrorverhalen over wroeten en strippen... Ik vond het niet eens een beetje pijn doen. Maar misschien heb ik geen zenuwen in mijn doos
Bij mij hielp aanleggen niet bij de komst van de placenta. Overigens, en daar heb ik heel veel spijt van achteraf, heb ik nadat S geboren was, gedacht: leg het kind maar even weg, dan ronden we eerst die bevalling wel even af. Dit was mede door de enthousiaste aanmoediging van de verloskundige ('het is misschien even vervelend, maar je moet nog even persen om de placenta te laten komen') en mede door het feit dat ik enorm overdonderd was door allesquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wip eerst t kind laten drinken. Dan maak je zelf extra oxytocine aan en is de kans groot dat denplacenta gewoon komt.
Kunstmatige oxy zou de eerste aanmaak/geven van borstvoeding kunnen verstoren (naar ik heb gehoord).
Hun voors zijn dat ze het altijd meteen doen om te zorgen dat de placenta sneller komt en om fluxus tegen te gaan.
Nu ben io best bang voor fluxus dus ik neig naar toch maar doen, misschien vallen de nadelen wel mee (alsnze t iedereen geven en bijna iedereen kan gewoon voeden...)..
Maar dat heb je denk ik liever dan een ritje OKquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:29 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet niet meer of ik die prik heb gehad. Ik weet wel dat de zuster/verpleegster/verloskundige/stommekuthork mijn lege buik met 2 handen greep en hem letterlijk fijn kneep en duwde![]()
![]()
![]()
Ik heb echt enorm gevloekt en gescholden toen. DAT DOET GODVERDOMME PIJN!
Misschien dat ik dat als enige in mn bevalplan laat zetten
Uitgewoondquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, fijn dat je weer door de keuring bent!
Ik heb zelf niet echt bezwaren tegen zo'n oxytocine prik, maar ik hoop dat jullie er wel uit komen
En al die horrorverhalen over wroeten en strippen... Ik vond het niet eens een beetje pijn doen. Maar misschien heb ik geen zenuwen in mijn doos
Zo'n a4'tje voor op de deur met die tekst ♡ mooi *stil*quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:29 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet niet meer of ik die prik heb gehad. Ik weet wel dat de zuster/verpleegster/verloskundige/stommekuthork mijn lege buik met 2 handen greep en hem letterlijk fijn kneep en duwde![]()
![]()
![]()
Ik heb echt enorm gevloekt en gescholden toen. DAT DOET GODVERDOMME PIJN!
Misschien dat ik dat als enige in mn bevalplan laat zetten
ik krijg er, mede door ervaringen van anderen, steeds meer rust bij. Er zijn ook wel een paar goede argumenten te noemen die vóór poli spreken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:33 schreef mignonne het volgende:
SQ wat vind je zelf van het idee van een plaatsindicatie?
ok, ik was benieuwd wat je er zelf over dacht.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik krijg er, mede door ervaringen van anderen, steeds meer rust bij. Er zijn ook wel een paar goede argumenten te noemen die vóór poli spreken.
ja, daarom vorm ik mijn definitieve oordeel daarna pas. Want een gynaecoloog zal toch sneller vóór ziekenhuis pleiten en daar goede argumenten bij bedenken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ok, ik was benieuwd wat je er zelf over dacht.
Heb je nu nog vanavond een afspraak bjj je verloskundige?
Fluxus was voor mij de reden dat ik poliklinisch wilde bevallen. (mijn nicht en moeder hebben het beide meegemaakt)quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wip eerst t kind laten drinken. Dan maak je zelf extra oxytocine aan en is de kans groot dat denplacenta gewoon komt.
Kunstmatige oxy zou de eerste aanmaak/geven van borstvoeding kunnen verstoren (naar ik heb gehoord).
Hun voors zijn dat ze het altijd meteen doen om te zorgen dat de placenta sneller komt en om fluxus tegen te gaan.
Nu ben io best bang voor fluxus dus ik neig naar toch maar doen, misschien vallen de nadelen wel mee (alsnze t iedereen geven en bijna iedereen kan gewoon voeden...)..
zn wijsvinger? Toch raar als ineens zo'n onbekende jonge man zijn hand in je muts steekt. Ik moest er van giechelenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:49 schreef Crumpette het volgende:
SQ ben je gewoon gestript!!Welke kant van de pollepel was het nou?
voor alle stickers! ga zo mijnes halen (hoop ik)
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zn wijsvinger? Toch raar als ineens zo'n onbekende jonge man zijn hand in je muts steekt. Ik moest er van giechelen!!
Succes straks!
nee. Die begon gewoon gelijk over schouderdystocie, perineumrupturen en verborgen diabaidsquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef Burdie het volgende:
Deed de gyn eigenlijk ook aan eenhoornregenboogglitterstickers, of niet SQ?
Volgens mijn fysio heb je een verhoogde kans op fluxus als het in je familie voorkomt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef Zo�23 het volgende:
Fluxus was voor mij de reden dat ik poliklinisch wilde bevallen. (mijn nicht en moeder hebben het beide meegemaakt)
ik heb de oxy prik gekregen om de placenta te laten komen (al heel snel nadat S geboren was, er was geen spoed ofzo) heb er geen last van gehad en had het eigenlijk ook niet echt meegekregen.
Gezellige onderwerpen voor bij de koffiequote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee. Die begon gewoon gelijk over schouderdystocie, perineumrupturen en verborgen diabaids
hij zou hier zó mee kunnen postenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gezellige onderwerpen voor bij de koffie.
oh ja. Dát gevoel vergeet ik dus ook nooit. (mijn geinigeloog had een leerling mee. Dus die man doet inwendig onderzoek en vraagt, zo met z'n hand nog in positie, of de leerling ook even wil voelen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zn wijsvinger? Toch raar als ineens zo'n onbekende jonge man zijn hand in je muts steekt. Ik moest er van giechelen!!
Succes straks!
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh ja. Dát gevoel vergeet ik dus ook nooit. (mijn geinigeloog had een leerling mee. Dus die man doet inwendig onderzoek en vraagt, zo met z'n hand nog in positie, of de leerling ook even wil voelen.![]()
ik heb die arme jongen zo vernietigend aangekeken dat hij niet meer durfde. Moest ie ook nog de bevalling "doen" compleet overrompeld de arme ziel. geen idee of het verder wat met hem geworden is. )
Maar dit even geheel terzijde. ik hoop dat het wat doet voor en met je SQ. Op naar een Henka-in-de-wieg!
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mijn fysio heb je een verhoogde kans op fluxus als het in je familie voorkomt.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee. Die begon gewoon gelijk over schouderdystocie, perineumrupturen en verborgen diabaids
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef mignonne het volgende:
Ik ga me toch een keertje zo gruwelijk verspreken met dat diabaids
Dit idd.., staat ook echt bovenaan!quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:57 schreef mignonne het volgende:
Bij mn volgende bevalling is maar 1 ding echt belangrijk en dat is huid op huid. Uiteindelijk dan, als ik een lijstje maak met prioriteiten zeg maar.
Bij de jongste had k een fluxus en ze is vrij snel van me afgehaald om nagekeken te worden terwijl ze met mij bezig waren. Na het nakijken is ze direct aangekleed en zo kreeg ik haar dus weer terug. Ze heeft vijf of 10 minuten bloot op bloot gelegen bij me en daarna niet meer. Ik kan er nog boos over worden dat ze dr zo ongevraagd aangekleed hebben én mezelf voor mn kop slaan dat k er niet assertiever op gereageerd heb.
Oja, heel herkenbaar. Ze hadden kuiken ook al in bad gedaan en aangekleed toen ik terug kwam van de OK. Volgende keer wikkelen ze de baby maar in een warme omslagdoek ofzoquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:57 schreef mignonne het volgende:
Bij mn volgende bevalling is maar 1 ding echt belangrijk en dat is huid op huid. Uiteindelijk dan, als ik een lijstje maak met prioriteiten zeg maar.
Bij de jongste had k een fluxus en ze is vrij snel van me afgehaald om nagekeken te worden terwijl ze met mij bezig waren. Na het nakijken is ze direct aangekleed en zo kreeg ik haar dus weer terug. Ze heeft vijf of 10 minuten bloot op bloot gelegen bij me en daarna niet meer. Ik kan er nog boos over worden dat ze dr zo ongevraagd aangekleed hebben én mezelf voor mn kop slaan dat k er niet assertiever op gereageerd heb.
Daar moest ik laatst aan denken. S kreeg erg snel haar kleding aan (was foto's aan het bekijken van de geboorte enzo). Waarom eigenlijk? Denk ik nu.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:57 schreef mignonne het volgende:
jij krijgt een dochter!quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:01 schreef Loj het volgende:
[..]
Dit idd.., staat ook echt bovenaan!
Als het kan zelf aanpakken en meteen huid op huid..
Bij een ks wil ik hem meteen aanraken, zien en ruiken!
in bad?quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja, heel herkenbaar. Ze hadden kuiken ook al in bad gedaan en aangekleed toen ik terug kwam van de OK. Volgende keer wikkelen ze de baby maar in een warme omslagdoek ofzo.
Zet je t dan op video voor ons?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef mignonne het volgende:
Ik ga me toch een keertje zo gruwelijk verspreken met dat diabaids
Ja, hij had over zichzelf (en mijquote:
mwhehe ja dat zou mooi zijnquote:
vraag het anders tijdens de bevalling nog een keer. De dr die je had is niet altijd even helderquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Over huid op huid wensen waren ze heel positief, dat stimuleren ze echt, ook het aanhappen/drinken als de baby dat probeert. Kijken of t goed hapt enzo. Rond eventuele KS heb ik dezelfde wensen en dat kon in principe ook.
Aanpakken door vriend was wel lastiger, echt het eruit halen en op mijn buik leggen doen zij eigenlijk liever ofzoVriendje maakt t niet zoveel uit en ik wil ook niet zelf aanpakken (denk dat ie t verkeerd begreep, alsof vriendje hem vanaf hoofdje vrij al wilde geboren laten worden maar dat bedoelden we niet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaasschaaf. Kun je er nog een toastje mee besmeren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe ja dat zou mooi zijnmevrouw u heeft diabaids! Ehm etes!
Enige baby die ik direct na de bevalling jn bad heb laten doen was van een hiv-positieve moeder. Vruchtwater en bloed enz geeft mogelijk besmettingsgevaar voor baby, dus naast medicatie is in bad wel goed in dat geval.
maar aangezien de meeste vrouwen geen hiv hebben is het nergens voor nodig om baby gelijk in bad te doen.Erge mec kan ook met een washandje eraf. Of een schuursponsje
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:14 schreef GotC het volgende:
T. mocht na de ks in een luiertje buidelen bij papa en werd daarna direct aangelegd bij mij. Heb in een helder moment voor de ks gevraagd of de vpk foto's wilde maken van het buidelen.
Kijk en smeltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
disclaimer
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb voor mijn man trouwens dit reserveshirt in de vluchttas zitten:
[ afbeelding ]
dat hangt er van af.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
nu is wel de vraag, heeft het nog zin om naar de Action te fietsen voor die emmers?
pyjama? Wasda?quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet btw niet of jullie zkh de mogelijkheid geeft dat de a.s. papa blijft slapen, maar in dat geval niet vergeten om ook een pyjama voor je man in de tas te gooien.
Hij mag iig niet in zijn onderbroek (of adamskostuum) over de gang lopenquote:
mijn onderbewuste zegt dat Henka keihard in het vruchtwater heeft gescheten en dat ik soberso naar het ziekenhuis moetquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat hangt er van af.
Hoe graag wil je de action kopen.
en hoe graag wil je nog thuis bevallen. Dat ookwat zegt je onderbewuste?
Heb je überhaupt wel iets van een teiltje of emmertje in huis?
Ik gebruik die emmers vaak om vuilniszakken in te doen. Dat kan natuurlijk ook zonder emmer.
ken je m dan? hij is arts-assistent ook, dus misschien weet ie gewoon niet alles...quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
vraag het anders tijdens de bevalling nog een keer. De dr die je had is niet altijd even helderdenk idd dat ie je verkeerd begrepen heeft.
Ah een onesie! Die kan ik wel inpakkenquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij mag iig niet in zijn onderbroek (of adamskostuum) over de gang lopen![]()
.
Koeienonesie anders?
Ja, ivm hygiene en nagels enzoquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:21 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje wat een ontwikkelingen ineens. Goed nieuws Kwak!
En SQ gewoon al 1,5 cm ontsluiting, nu al? Woow. (Dan denk ik meteen, zou ik dat ook al hebben? Had ik gister toch moeten vragen om te voelen) Maar wat spannend zeg, jeetje. En wat fijn om te horen dat dat strippen ook meevalt. Haha lijkt me inderdaad heeeeel apart, zo'n man met zijn vingers in je. Als ik dat eind deze week laat doen, weet ik in elk geval wie ik heb. Gaat dat altijd met handschoenen trouwens, als de VK dat doet?
nee ze steekt zo haar nog met chocopasta en paté besmeurde vingers in je hooha!quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:21 schreef Hilmo het volgende:
En SQ gewoon al 1,5 cm ontsluiting, nu al? Woow. (Dan denk ik meteen, zou ik dat ook al hebben? Had ik gister toch moeten vragen om te voelen) Maar wat spannend zeg, jeetje. En wat fijn om te horen dat dat strippen ook meevalt. Haha lijkt me inderdaad heeeeel apart, zo'n man met zijn vingers in je. Als ik dat eind deze week laat doen, weet ik in elk geval wie ik heb. Gaat dat altijd met handschoenen trouwens, als de VK dat doet?
gnorfquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee ze steekt zo haar nog met chocopasta en paté besmeurde vingers in je hooha!
(sorry)
Ik zie een man in pyjama al als anticonceptiequote:Op dinsdag 30 september 2014 12:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ik die nog niet nodig ga hebben de nacht na mijn bevalling!!!
Welnee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee ze steekt zo haar nog met chocopasta en paté besmeurde vingers in je hooha!
(sorry)
Ik heb speciaal voor de bevalling een pyjama gekocht voor mijn man, op uitdrukkelijk verzoek van het ziekenhuis dat 'vaders die blijven slapen er netjes bij moeten lopen'.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zie een man in pyjama al als anticonceptie
ja, maar ik bedoel vooral dat ik mag lijden dat ik daar soberso geen behoefte aan heb danquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zie een man in pyjama al als anticonceptie
quote:
tijdens een inleiding in mn 2e jaar mocht de partner van mw blijven slapen. Gyn (man...) ging om 4 uur s nachts even toucheren en haar man sprong daarop gelijk uit bed, wakker geschrokken. Met zo'n flodder boxershort aan die wat meer van zn mannelijkheid liet zien dan nodig was geweestquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb speciaal voor de bevalling een pyjama gekocht voor mijn man, op uitdrukkelijk verzoek van het ziekenhuis dat 'vaders die blijven slapen er netjes bij moeten lopen'.
Ik denk dat ze in het verleden iets te vaak zweterige mannen in hun halve adamskostuum op de gang hebben aangetroffen, zoekende naar een toilet![]()
.
zou goed kunnen, t was iets met een D. Vond m verder heel prettig. En ik moest stiekem heel hard lachen om zn blauwe oog.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:26 schreef mignonne het volgende:
[..]naakte vrouwen is 1 ding, naakte mannen vinden ze niet cool xD
@kwak, wat je omschrijft klinkt als dr van di e p e n. Arts ass inderdaad, prima gast verder maar hij is niet zo ingesteld op dat vrouwen en/of mannen dat soort dingen wel eens zouden kunnen willen
wat lief van je SM!quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:29 schreef Zoë23 het volgende:
Sm is nog steeds aan de poets![]()
Had alleen: boven stofzuigen en de ramen aan de buitenkant schoonmaken, op het lijstje gezet. Ze was hier iets voor 10.
SM met nesteldrang
Pyjama voor? Gaat ie nooit aantrekken
Dat denken er meer, maar ik ben overtuigd van een zoonquote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:21 schreef Hilmo het volgende:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb voor mijn man trouwens dit reserveshirt in de vluchttas zitten:
[ afbeelding ]
Die hebben dan vast zo'n bouwbord in de tuin en zo'n "9 maanden gezeten" geboortekaartjequote:Op dinsdag 30 september 2014 12:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]doet me denken aan een andere aanstaande papa die bij de verloskamers rondliep op zijn shirt stond :
Ik ben de dader.
kleine Jailynnquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die hebben dan vast zo'n bouwbord in de tuin en zo'n "9 maanden gezeten" geboortekaartje
iddquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die hebben dan vast zo'n bouwbord in de tuin en zo'n "9 maanden gezeten" geboortekaartje
Vooral dat de kunstmatige oxyprik de aanmaak van je natuurlijke oxy remt -> kan lastig zijn met bv en (hoewel dat natuurlijk sws wel goedkomt hoor) natuurlijke hechting. Huid-op-huid en aanleggen zorgen beide ook voor aanmaak natuurlijke oxytocine, als je daar even tijd voor kunt krijgen ipv meteen die prik in je been dan is de kans groot dat de placenta 'natuurlijk' komt. Maar bij hoog risico op fluxus zal dat idd misschien wel anders zijn, dat weet ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je krijgt toch een kind van een man van bovengemiddeld formaat? Geen zorgen maken. Je bent prachtigquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:59 schreef Crumpette het volgende:
Ja he! Zit nou net mijn kaart te lezen en daar staat ineens van vorige afspraak dat " groei loopt uiterlijk voor" ? En bij deze : fundus staat wat hoger. Maar onderste segment leeg. Ik draag hoog blijkbaar, maar wtf loopt voor?Heb ik nou ook verborgen diabaids?
Edit: kreeg vandaag ook de eerste "weet je zeker dat het er maar 1 is " van de supermarktcassieremisschien trek ik het me iets te veel aan
![]()
Wat ik zie op je foto zie je er zo prachtig zwanger uit! Echt!quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:59 schreef Crumpette het volgende:
Ja he! Zit nou net mijn kaart te lezen en daar staat ineens van vorige afspraak dat " groei loopt uiterlijk voor" ? En bij deze : fundus staat wat hoger. Maar onderste segment leeg. Ik draag hoog blijkbaar, maar wtf loopt voor?Heb ik nou ook verborgen diabaids?
Edit: kreeg vandaag ook de eerste "weet je zeker dat het er maar 1 is " van de supermarktcassieremisschien trek ik het me iets te veel aan
![]()
Ja in t ziekenhuis is t dus duidelijk protocol om het "meteen" te doen. Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik net zo'n melkkoe ben als mijn moeder en oma's en zie wel hoe het gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:01 schreef JufMariska het volgende:
Helemaal mee eens dat het soms gewoon nodig is om een oxyprik te zetten om het lichaam te helpen, maar waar het volgens mij meer om gaat is of ze dat standaard binnen een paar minuten doen, of eerst even afwachten of het lichaam het zelf rooit, en dat je met je vk kunt overleggen en/of in het plan kan opnemen wat je daarmee wilt. Dat betekent niet dat ik pertinent anti ben, maar ik wil wel graag dat ik niet onnodig een shot kunstmatige oxytocine krijg voor we weten of mijn lijf het ook prima zelf had opgelost. En (daar gaan we weer, ik hemel haar wel op, sorry) daar denkt mijn vk gelukkig ook zo over; zij geeft de prik nooit 'standaard', maar wacht altijd even af hoe de situatie verloopt.
headbangende henka, klaar voor haar eerste motörhead concertquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nu wel een zwaar gevoel van onder
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:14 schreef GotC het volgende:
T. mocht na de ks in een luiertje buidelen bij papa en werd daarna direct aangelegd bij mij. Heb in een helder moment voor de ks gevraagd of de vpk foto's wilde maken van het buidelen.
Kijk en smelt*smelt*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak gefeliciteerd!
SQ spannendddddd!!!!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Dat vind ik een goede aanpak van je vk en zo had ik het zelf idd ook afgesprokenquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:01 schreef JufMariska het volgende:
Helemaal mee eens dat het soms gewoon nodig is om een oxyprik te zetten om het lichaam te helpen, maar waar het volgens mij meer om gaat is of ze dat standaard binnen een paar minuten doen, of eerst even afwachten of het lichaam het zelf rooit, en dat je met je vk kunt overleggen en/of in het plan kan opnemen wat je daarmee wilt. Dat betekent niet dat ik pertinent anti ben, maar ik wil wel graag dat ik niet onnodig een shot kunstmatige oxytocine krijg voor we weten of mijn lijf het ook prima zelf had opgelost. En (daar gaan we weer, ik hemel haar wel op, sorry) daar denkt mijn vk gelukkig ook zo over; zij geeft de prik nooit 'standaard', maar wacht altijd even af hoe de situatie verloopt.
+1quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ontslag nemen joh! Heel de dag dit topic in de gaten houdenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:41 schreef AwayTL het volgende:
Die prik... wist niet eens wat en dat het wat was voordat ik hier kwam... Maar inderdaad zondermeer vind ik nadat ik jullie verhalen gelezen heb ook onzin. Placenta was er bij mij uit, terwijl die prik nog half in mijn been bungelde. Maar ik was druk met het kleine ventje op mij, dus heb er eigenlijk niks van meegekregen. Behalve dan dat ze heel blij vroeg: en wil je het nog zien?!
*houdt spul omhoog*..
Eu.. nee is nu niet echt een keuze meer he![]()
.
Verder las ik dat 'we' Henka nu pro actief naar buiten drijvenen goed nieuws voor kwak. Gefeliciteerd!
(werken is niet bevorderlijk voor het bijhouden van het topic. Ik mis jullie
. )
Ja dat wilde ze bij mij ook doenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:52 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben niet aan het bevallen in elk geval. SQ misschien al welIk ben de halve dag al aan het schilderen en nog even buiten gezeten met WIJ, totdat ze hier beesten begonnen af te schieten, toen maar weer naar binnen gegaan.
(En had een hele sociale dag, wel 3 telefoontjes gehad en twee mensen aan de deur![]()
Waarvan de laatste, pakjesbezorger zei: zo wat een dikke buik (een van de eerste commentaren van een vreemde
![]()
last minute zeg maar)
Kwak gefeliciteerd met je geweldige cijfer! Iets om trots op te zijn!![]()
Haha Skittles, heb jij nog geluk met je maat 1, ik kreeg zomaar maat 0 in mijn handen/tas gepropt toen ik de tas ophaalde.. En dan krijgen we ook nog eens een lang kind. Ik heb nu alleen pampers in maat 1, dus maar hopen dat hij daar tegen kan.
big balls! Wel stom van de stuit, maar goed, hij heeft gelukkig nog evenquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:28 schreef Crumpette het volgende:
Kwak gefeliciteerd!
Enne, ja nouja, laten we het er maar op houden dat die cassiere zelf geen kinderen heeft, ofzojullie zijn lief!
![]()
Away, idd gewoon ontslag nemen hoor
![]()
Ik heb net gezellig gemeet met mignonneen toen hebben de dames studentes ook nog even naar mijn zoon gekeken
Hij ligt idd in stuit, en hilariteit alom toen bleek dat hij nogal een groot scrotum heeft
![]()
maar hij lag verder heel zoet te drinken en lief te zijn dus dat is allemaal prima
quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:28 schreef Crumpette het volgende:
Kwak gefeliciteerd!
Enne, ja nouja, laten we het er maar op houden dat die cassiere zelf geen kinderen heeft, ofzojullie zijn lief!
![]()
![]()
Ik heb net gezellig gemeet met mignonneen toen hebben de dames studentes ook nog even naar mijn zoon gekeken
Hij ligt idd in stuit, en hilariteit alom toen bleek dat hij nogal een groot scrotum heeft
![]()
maar hij lag verder heel zoet te drinken en lief te zijn dus dat is allemaal prima
oh, dat is minder handig van baardquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heuj, waar blijven die baby's?.
Weer een werkdag voorbij! Het ging best wel goed en lekker. Er viel alleen nog even tien minuten voor het einde van de laatste les een leerling flauw.. Ik wist niet dat ik toch nog zo snel op de grond kon komen.
.
Baard is trouwens vrienden en familie aan het vertellen dat wij niet meer hun kant opkomen vanaf het moment dat mijn verlof ingaat, dus nu wil iedereen hier nog langs komen.. Tot 38 weken zwanger zit de agenda dus al vol en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee.
.
Nee, dat is heul nog niet lang geledenquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Rawedni het volgende:
SQ hup! Weet nog dat je hevig ontkende dat je uberhaupt zwanger wasIs dat alweer zolang geleden?!
Wij hebben 19 oktober (36 weken ben ik dan) een dagje met alle ouders (da's 3 stel in ons geval; J's ouders zijn gescheiden en hertrouwd). Een van de sm's mailde "gezellig, bij jullie, dan kunnen jullie ons deze keer verwennen zoals wij meestal bij jullie doen!" Zij kookt altijd uitgebreid enzo, kan ze ook erg goed, dus ik vermoed dat ze nu denkt dat ik wel ff 3 gangen voor 8 man op tafel ga toveren. Hahaquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baard is trouwens vrienden en familie aan het vertellen dat wij niet meer hun kant opkomen vanaf het moment dat mijn verlof ingaat, dus nu wil iedereen hier nog langs komen.. Tot 38 weken zwanger zit de agenda dus al vol en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee.
.
Welles! Je was 8 weken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, dat is minder handig van baard
[..]
Nee, dat is heul nog niet lang geleden
30.5 weken geleden!?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat was toch eergisteren?
ja, dat klopt wel. En da's echt tergend. Maar ineens gaat het hard jonge!quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef Rawedni het volgende:
[..]
30.5 weken geleden!?Ik wil ook zo snel gaan
Als je 8 weken bent lijkt er geen einde te komen aan die stomme eerste onzekere periode
Ook al zo tof, ja.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:42 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Wij hebben 19 oktober (36 weken ben ik dan) een dagje met alle ouders (da's 3 stel in ons geval; J's ouders zijn gescheiden en hertrouwd). Een van de sm's mailde "gezellig, bij jullie, dan kunnen jullie ons deze keer verwennen zoals wij meestal bij jullie doen!" Zij kookt altijd uitgebreid enzo, kan ze ook erg goed, dus ik vermoed dat ze nu denkt dat ik wel ff 3 gangen voor 8 man op tafel ga toveren. Haha*patat halen gaat*
quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat klopt wel. En da's echt tergend. Maar ineens gaat het hard jonge!
Ik ben sowieso een enorme cocooner.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zou ook patat gaan halen van de weeromstuit Maris!![]()
Nou moet ik zeggen dat ik sinds ik verlof heb juist zelf allemaal afspraken zit te plannen en mensen nog even uit te nodigen voor de baby er is. vriendje en ik gaan zaterdag ook nog op bezoek bij vrienden in hun nieuwe huis (zijn anderhalf uur verderop gaan wonen). ik heb dat cocongevoel wat sommigen hebben dus nog helemaaaaal niet....
Opstaan vanaf de grond heeft mijn caesartherapeute me gelukkig geleerd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:55 schreef Skittles het volgende:
Bedankt Away, dat zit nu ook in m'n hoofd![]()
DaD het is verbazingwekkend wat adrenaline met je kan doen. Kon je daarna ook nog wel redelijk soepel opstaan?![]()
Hmm patat
Lol, nou ik zal je vertellen, ik ben best een sociaal beest ( niet altijd, maar vaak wel ) maar ik word ALTIJD ellendig bij de gedachte aan logeesquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben sowieso een enorme cocooner.. Op dit moment, nu ik nog werk, vind ik het gewoon allemaal te vermoeiend en ik kan lastig inschatten hoe dat straks is. Ik vond het in ieder geval niet zo'n goed begin van de dag om te horen dat er vrienden een weekend komen logeren als ik bijna 37 weken ben.
.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:34 schreef AwayTL het volgende:
Sorry crumpette, maar nu zweeft: suck on my chocolate salty balls, in mijn hoofd rond.
Goed idee van het ontslag! Maar het zwarte gat na Z&G dan.
Oh ja wacht, dat heet een nieuwe baby
BAM!quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:28 schreef Crumpette het volgende:
Kwak gefeliciteerd!
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Nope, niets aan het handje. Ook niets dat kan wijzen op een aankomende bevalling. Ik vond de 1 oktober datum van Loj wel leuk.. en anders ga ik alvast persen voor 4 oktoberquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:59 schreef Heliotrope het volgende:
Stormqueen spannend, ik duim dat het gauw wat gaat doen.
JufMariska wat leuk!
DaD klinkt alsof je werk weer wat beter gaat, fijn!
Crumpette wat heb je toch een mooie buik!
Skittles nog geen nieuws? Spees? Ik weet niet meer wie ik nou wel en niet heb zien posten.
Radyhyn fijn van de goedkeuring door de kraamzorg! Ook een beetje voorkeuren aan kunnen geven?
Lolquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze had het over "een aantal keer tot de volgende afspraak"
Ik vond het ook weer zo'n verschil met 11/12 weken! Van 5 cm naar 22 in 8 weken!quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:24 schreef Risu het volgende:
Woah, Phaidra. Wat lijkt ie al groot. Mooie plaatjes hoor.
niet persé. Ze wil dan een dag voor de geplande inleiding mijn vliezen brekenquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Verder nog iets bijzonders te weten gekomen? Staat zij wel achter inleiden als strippen niet werkt deze week?
Even samenvattend:quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:52 schreef Crumpette het volgende:
JM wat een tof plankje!maar wel minder van je familiebezoek met de hoge verwachtingen
thusibezorgd.nl
![]()
DaD begrijpelijk hoor, dat je wilt cocoonen.. kan het niet allemaal wat minder? wel fijn dat het beter gaat op je werk! Het eind is in zicht!
Phaidra mooie plaatjes hoor!
Mignonneik moest gnorken, en
ook
BAM!
SQ ik heb volgens mij even wat gemist.. je bent gestript vandaag en je wordt nu aangeraden poliklinisch te gaan.. door de gyn? of de vk? en hoe voel je je er zelf over?
ah, check. Je hoeft idd niksquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Even samenvattend:
Donderdag op de groeiecho boog het buikje ineens heel ver van de curve af. Echt groter dan P97 ineens. Daardoor besloot de verloskundige dat de gynaecoloog er een keer naar moest kijken, om de meting te verifieren en advies te geven.
De gyn constateerde geen afwijking, dus mat gewoon op P95 zoals ze al de hele zwangerschap wordt gemeten. Maar een gyn is een arts en die begon dus meteen over inleiden met 39 weken, perineumrupturen, schouderdsytocie en "waarschijnlijk krijg je het kint er nu al niet uit, laat staan over twee weken, dus kom morgen maar gewoon poliklinisch bevallen".
De verloskundige vond dat wat kort door de bocht, dus we gaan nu kijken of een aantal keer strippen de boel op gang kan brengen. Hoeft ook nog niet meteen poliklinisch, ze gaan dat gewoon tijdens de bevalling beoordelen. Als het goed vlot mag ik gewoon thuis blijven dus.
De gyn constateerde wel anderhalve cm ontsluiting en heeft licht gestript vanmiddag.
Tsja, het is gewoon een groot kint, dat weten we al de halve zwangerschap, en zo'n arts ziet mij vandaag voor het eerst en kent mijn voorgeschiedenis niet, dus die trekt andere conclusies dan een verloskundige. Gelukkig MOET ik niks en het idee van eerst een paar keer strippen staat me wel aan
nee daarom, de verloskundige was er ook minder van onder de indrukquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:01 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ah, check. Je hoeft idd niksen je bent nog in week 38, toch? P95 is toch alleen geen reden om (zo vroeg) in te leiden lijkt me?
voor hetzelfde geld komt ze volgende week uit eigen beweging?
ah das fijn. Dus, eigenlijk, is er niks anders geworden, henka is nog steeds een lekkere speklap, maar heb je tussendoor een gesprek gehad met een gyn die het had over allemaal complicaties die helemaal niet hoeven. Geen nieuws! Lekker thuis bevallen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee daarom, de verloskundige was er ook minder van onder de indruk
Ben nu 38+5
nou, ja, in die zin, ik heb nu wel een uiterste houdbaarheidsdatum gekregen. Dus dat is nieuw. Maar eigenlijk wist ik dat ook welquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ah das fijn. Dus, eigenlijk, is er niks anders geworden, henka is nog steeds een lekkere speklap, maar heb je tussendoor een gesprek gehad met een gyn die het had over allemaal complicaties die helemaal niet hoeven. Geen nieuws! Lekker thuis bevallen?
maar die uiterste houdbaarheidsdatum is gebaseerd op een verkeerde meting? En wanneer is die dan eigenlijk? Sorry hoor ik ben gewoon geinteresseerdquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, ja, in die zin, ik heb nu wel een uiterste houdbaarheidsdatum gekregen. Dus dat is nieuw. Maar eigenlijk wist ik dat ook wel
Nee, die is gebaseerd op de huidige meting. Vergeet niet dat ze nu op ongeveer 3900 gram wordt geschat. Om dan nog 3,5 week door te lopen is gewoon minder handigquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]
maar die uiterste houdbaarheidsdatum is gebaseerd op een verkeerde meting? En wanneer is die dan eigenlijk? Sorry hoor ik ben gewoon geinteresseerden heb duidelijk t een en ander gemist vanmiddag toen mijn grote babyscrotum begiecheld werd
ah, ok. spekbabiesquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, die is gebaseerd op de huidige meting. Vergeet niet dat ze nu op ongeveer 3900 gram wordt geschat. Om dan nog 3,5 week door te lopen is gewoon minder handig
Gaaf. De mijne doen alles op cd zetten, dus ze klikken meestal ook wat weg. En dan nog een paar uitgeprint. Ik kan me niet voorstellen dat er bij mij dus ook al bijna 22 cm in zit. (20 nu nog)quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het ook weer zo'n verschil met 11/12 weken! Van 5 cm naar 22 in 8 weken!
Heb wel een recordaantal van 12 foto's meegekregen. Vk had niet door dat ze zo vaak op de printknop had gedrukt. "Maar ja, het is ook wel een erg mooi kindje." *glunder*
vijf echo's en meerdere manuele inschattingenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:51 schreef Burdie het volgende:
SQ is die schatting gebaseerd op een echo, of manueel voelen? Want daar schijnt een flink verschil in nauwkeurigheid te zitten (misschien kan mignonne dat bevestigen?).
Ik ken er genoeg die dachten een babysaurus te krijgen, maar gewoon een normaal formaatje baarden. En qua houdbaarheidsdatum, daar heb je zelf altijd nog het laatste woord in he..
vind ik ook! En zeker! Wordt nu toch spannend ineensquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:55 schreef mignonne het volgende:
SQ fijn dat er een plan ligt én dat jij je erin kunt vinden (toch?). En ook fijn dat de vk wat minder van de paniek is. Uiteindelijk heb je er meer aan om vol vertrouwen je bevalling in te gaan dan vol anticipation op doemscenario's, en dan heb ik het niet eens over de zorgverlener die naast je staat![]()
Ben benieuwd wat het strippen je uiteindelijk op gaat leveren!
quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vind ik ook! En zeker! Wordt nu toch spannend ineens
Jealous. Ik moet nog bijna twee jaar met de 5.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:01 schreef Crumpette het volgende:
sidenote: die telefoon waar ik al een paar maanden op kwijl krijgt een opvolger in novembereen heul grote ook nog! Nexus 6, phablet van 5,9 inch
WANTZ
mjah, ik hoef me inderdaad niet druk te maken om een bedje of commode enzo dus ik heb er alle tijd voorquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:45 schreef Skittles het volgende:
Ach DJMO, volgens mij loop jij met alles ongeveer 20 weken voor
je hebt nog een krappe anderhalf uur om er een september baby van te makenquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
Man, wat een hoeveelheden slijm komen er uitik kon er bijna mee boetseren!
Dàt gaat 'm niet worden denk ikquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
je hebt nog een krappe anderhalf uur om er een september baby van te maken
zet je even een beetje in! Huphup gun ons ook eens wat!quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dàt gaat 'm niet worden denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |