SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 29-09-2014 22:33:22 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Haha en toen wassie halverwege mijn reactie ineens dicht
teveel wel voor hardlopen.. als ik op mijn KT dagen het zelfde zou eten als op hardloopdagen dan gaan mijn darmen ook over de zeik.. dát was ook de vraag niet of het gezond is of niet.. dus lees voortaan even naar de vraag van je sportmaatje voordat je over je theewater gaat..quote:Op maandag 29 september 2014 09:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er staan gewoon belachelijke dingen hier en daar kom ik op af.
Met name je post over die halve liter melk en 2 eieren teveel.
TOTAAL ONGEGROND helemaal nergens op gebaseerd![]()
Is Guard al wakker om een verslag van gisteren te tikken? Ik zit te wachten.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 09:16 schreef Danter het volgende:
Haha en toen wassie halverwege mijn reactie ineens dicht
[..]
teveel wel voor hardlopen.. als ik op mijn KT dagen het zelfde zou eten als op hardloopdagen dan gaan mijn darmen ook over de zeik.. dát was ook de vraag niet of het gezond is of niet.. dus lees voortaan even naar de vraag van je sportmaatje voordat je over je theewater gaat..Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau. ipv te zeggen dat i 2 eieren teveel eet LOLquote:Op maandag 29 september 2014 09:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is gewoon voor een hardloper veel te veel van het goede. That's it. Voor een krachtsporter is het allemaal prima, maar daar is dit het topic niet voor. Bewijs zat in talloze hardloopboeken.
Kan het gemist hebben, maar dat is volgens mij nog helemaal niet aan de orde geweest.![]()
Hij vraagt om advies voor eten om te hardlopen, niet om te krachtpatsen. En nu ben ik er klaar mee.
Ik wil verslagen van de marathons van gister.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Daar is dit topic verder niet voor, laten we deze discussie ook maar stoppen maar het is onder hardlopers algemeen bekend dat zuivel en teveel dierlijke eiwitten voor problemen met de darmen kan zorgen. ongeacht je lichaamsgewicht en inspanningsniveau..quote:Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau.
Kan het gemist hebben, maar dat is volgens mij nog helemaal niet aan de orde geweest.
ik wacht ook in spanning op guard
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 09:21:00 ]![]()
Straks even langs de Lidl kijken naar LED armbandje en een lange broek.
Ik heb geen marathon gelopenquote:Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
Hij vraagt om advies voor eten om te hardlopen, niet om te krachtpatsen. En nu ben ik er klaar mee.
Ik wil verslagen van de marathons van gister.Ik denk dat Guard een flinke kater heeftquote:Op maandag 29 september 2014 09:20 schreef Danter het volgende:
[..]
Daar is dit topic verder niet voor, laten we deze discussie ook maar stoppen maar het is onder hardlopers algemeen bekend dat zuivel en teveel dierlijke eiwitten voor problemen met de darmen kan zorgen. ongeacht je lichaamsgewicht en inspanningsniveau..
ik wacht ook in spanning op guard![]()
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Leuk om een fitness/bodybuilding (of wat dan ook) benadering in een hardlooptopic te zienquote:Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef RaymondK het volgende:
Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau.
Als je een hardloper vraagt om een menu samen te stellen, zie je in verhouding meer koolhydraten en bij body building (of hoe het ook precies mag heten), zie je veel meer eiwitten...
Maar ik heb geen recht van spreken met mijn voedingspatroon, gelukkig...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
als het in de hardloopwereld normaal is om iemand van 165cm en 55kg het zelfde voor te schotelen als iemand van 2 meter en 100kg, dan begrijp ik nu opeens waarom je wel eens van die wandelende lijken ziet lopenquote:Op maandag 29 september 2014 09:26 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Leuk om een fitness/bodybuilding (of wat dan ook) benadering in een hardlooptopic te zien
Als je een hardloper vraagt om een menu samen te stellen, zie je in verhouding meer koolhydraten en bij body building (of hoe het ook precies mag heten), zie je veel meer eiwitten...
Maar ik heb geen recht van spreken met mijn voedingspatroon, gelukkig...![]()
maargoed, een fansoenlijke discussie is hierover geloof ik niet gewenst in dit topic.
de groeten![]()
Denk dan dat het door de extra eieren komt want de andere twee maaltijden zijn vrijwel een constante.quote:Op maandag 29 september 2014 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Helemaal prima als het voor jou werkt, maar je vroeg waar je winderigheid vandaan komt, en waarschijnlijk heeft die grote hoeveelheid dierlijke eiwitten daar wel mee te makenquote:Op maandag 29 september 2014 09:08 schreef mosselmossel het volgende:
Ah, er worden krachtpatser-vriendjes bij geroepen.
Maar hij komt met vragen over eten om te hardlopen hoor.
Niet met vragen over eten om je lijf op te pompen.Hardlopen is en blijft voor mij niet de focus. Nog minder de focus is 'om mijn lijf op te pompen'. Ik snap niet dat er met een dergelijke afgunst naar krachtsporters wordt gekeken. Mijn doel is om algeheel fit te zijn. Daarvoor werk ik aan mijn kracht, flexibiliteit en ook mijn conditie. Omdat eerstgenoemde voor mij het leukste is ligt daar voor mij de focus maar dat maakt flexibiliteit en conditie m.i. niet minder belangrijk.quote:Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
Ik wil verslagen van de marathons van gister.
Conclusie van mijn vraag van gisteren is dat het waarschijnlijk de extra eieren zijn geweest die voor de extra winderigheid (ook wel turboboost voor het hardlopen genoemd) hebben gezorgd. Waar ik wel verder op in wil gaan is de issue of 1 liter melk per dag teveel is. Mocht dit zo zijn dan neem ik dat mee in mijn overwegingen m.b.t. mijn ontbijt. Het aantal eieren is voor mij niet relevant omdat ik gemiddeld genomen 'slechts' 10 eieren per week eet maar dat neemt niet weg dat ik ook dit een interessant punt vindt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Humor, lezen is ook een kunst, ik spreek niet over hoeveelheden, die zijn per persoon verschillend.quote:Op maandag 29 september 2014 09:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als het in de hardloopwereld normaal is om iemand van 165cm en 55kg het zelfde voor te schotelen als iemand van 2 meter en 100kg, dan begrijp ik nu opeens waarom je wel eens van die wandelende lijken ziet lopen![]()
maargoed, een fansoenlijke discussie is hierover geloof ik niet gewenst in dit topic.
de groeten
En gelukkig zien alle bodybuilders er wel heel normaal uit
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dit zijn ook wel goeie lampies:quote:Op maandag 29 september 2014 09:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik heb geen marathon gelopen
[..]
Ik denk dat Guard een flinke kater heeft![]()
http://all4running.nl/see(...)eo-led-sy-red-1.html
Valt een stuk beter op dan een paar van die ledjes in een bandje.![]()
Dan gaan we uit steunbetuiging Der Untergang kijkenquote:Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Quoi het volgende:
Ik ga een Duitse kelder in om op een loopband hard te lopen![]()
Als ik morgen nog niks heb gepost...Dan wil ik je aanraden om variatie aan te brengen in je etenspatroon.quote:Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Klokov het volgende:
Mijn doel is om algeheel fit te zijn.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Je stelde gewoon een serieuze vraag waar we hier serieus op in gingen. Dat RaymondK het voor je komt verpesten, kun jij ook niks aan doen. Ik denk dat als je wat je hierboven zegt in overweging neemt, je een heel eind kunt komen. Moet je wel harder gaan lopen, want je turbo-boost gaat eraf danquote:Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Klokov het volgende:
[..]
Denk dan dat het door de extra eieren komt want de andere twee maaltijden zijn vrijwel een constante.
[..]
[..]
Hardlopen is en blijft voor mij niet de focus. Nog minder de focus is 'om mijn lijf op te pompen'. Ik snap niet dat er met een dergelijke afgunst naar krachtsporters wordt gekeken. Mijn doel is om algeheel fit te zijn. Daarvoor werk ik aan mijn kracht, flexibiliteit en ook mijn conditie. Omdat eerstgenoemde voor mij het leukste is ligt daar voor mij de focus maar dat maakt flexibiliteit en conditie m.i. niet minder belangrijk.
Conclusie van mijn vraag van gisteren is dat het waarschijnlijk de extra eieren zijn geweest die voor de extra winderigheid (ook wel turboboost voor het hardlopen genoemd) hebben gezorgd. Waar ik wel verder op in wil gaan is de issue of 1 liter melk per dag teveel is. Mocht dit zo zijn dan neem ik dat mee in mijn overwegingen m.b.t. mijn ontbijt. Het aantal eieren is voor mij niet relevant omdat ik gemiddeld genomen 'slechts' 10 eieren per week eet maar dat neemt niet weg dat ik ook dit een interessant punt vindt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die heb ik sinds vorige weekquote:Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dit zijn ook wel goeie lampies:
Valt een stuk beter op dan een paar van die ledjes in een bandje.
Bij Hema 8,95 euro.![]()
Lidl heeft nu bandjes die werken volgens hetzelfde principe.quote:Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Valt een stuk beter op dan een paar van die ledjes in een bandje.
2Ledjes die door een lichtgeleidend kunststof schijnen.
En een Tamagotchi in het midden? Of wat is dat 'display' in godsnaam? Haha.quote:Op maandag 29 september 2014 09:34 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Lidl heeft nu bandjes die werken volgens hetzelfde principe.
2Ledjes die door een lichtgeleidend kunststof schijnen.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...![]()
Volgens mij is dat gewoon een knopquote:Op maandag 29 september 2014 09:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En een Tamagotchi in het midden? Of wat is dat 'display' in godsnaam? Haha
quote:Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Moet je wel harder gaan lopen, want je turbo-boost gaat eraf dan
Voor de geinteresseerden, macro's van ontbijt en dinner:
1958 kcal, 291g koolhydraten, 31g vet, 92g eiwitten
Dinner is meestal ~1000 kcal waar ik de verhouding wat rechter trek maar zoals jullie zien valt het reuze mee met de eiwitten en eindig ik meestal 50/20/30 qua verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten
edit: +1 banaan bij de kwarkTogether We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Lidl 7,99quote:Op maandag 29 september 2014 09:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Scheelt weer centjesIk was van plan er deze week een te halen.
Ik wil geen Tamagotchi om m'n armquote:Ik had dit bandje bij een AV-genootje gezien, en het zag er goed en relatief comfortabel uit.
![]()
Als je alleen loopt prima, maar in de loopgroep krijg ik regelmatig verblindingsklachten van mensen die achter me lopen. Vooral als de lampjes in knippermodus staan.quote:Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Valt een stuk beter op dan een paar van die ledjes in een bandje.![]()
Ik loop nu met 2 van deze:
Zeker tevreden over de hoeveelheid licht die het geeft - zichtbaar, niet verblindend licht. Het lampje is niet 'breed' genoeg om je hele arm te bedekken, dus ik loop er met 2 om 1 arm - 1 voor, 1 achter. Werkt als een trein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.![]()
hebben we het al over whey gehad???'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 09:50 schreef YUR het volgende:
Spierpijn als nog niet eerder, vooral in mn bovenbenen![]()
goed je best gedaan op de heuvels!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Jezus...![]()
![]()
Mooie medailles voorbij zien komen, Mooie prestaties voorbij zien komen.
![]()
![]()
![]()
SPOILER: :(Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons bij de AV lopen er heel veel met deze:quote:Op maandag 29 september 2014 09:22 schreef Pandaplint het volgende:
Mij lijkt het niet zo heel fijn lopen (zij zeggen dat het goed zit) maar ze vallen absoluut op.
Edit: Ik zie nu dat ze bij de RopaRun vanaf 2017 verplicht zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door streamnl op 29-09-2014 10:15:34 ]![]()
Ok, zo'n loopband is dus niks voor mij![]()
Na 20 min gestopt want saaaaaai en wat pletter je met je gewicht lomp op zo'n band neer zeg. Luchtig is anders.
Nouja, ik heb mijn best gedaan iig![]()
Kleine Untergang dus.![]()
ziet er goed uitquote:Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die heb ik sinds vorige week
Bij Hema 8,95 euro.
k zag laatst ook bandjes die je om de schoen kunt bindenToday is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
De pot verwijt de ketel?quote:Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau. ipv te zeggen dat i 2 eieren teveel eet LOL
Kan het gemist hebben, maar dat is volgens mij nog helemaal niet aan de orde geweest.Ik krijg al honger als ik dat menu zie
![]()
OT Heerlijke verslagen allemaalspeciale kudo's voor de M's en PR lop(st)ers
![]()
Nanook, heel veel sterkte gewenst de komende tijd.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Hoeveel lichtjes moet je hebben naast een vestje?
wat potverdorie steeds opkruipt
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Standaard in het assortiment bij de hema? Hmmm, heb wel van die led armbandjes nu maar als deze dingen echt veel duidelijker zijn...quote:Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die heb ik sinds vorige week
Bij Hema 8,95 euro.
Toch ook maar eens van die startnummer magneetjes aanschaffen, merkte dat het toch niet goed voelt om met spelden in mn shirt te gaan prikken(oh noes! mn shirt, wat doe je!)
![]()
Ik heb er een kopie van (groene variant), en ze zijn wel behoorlijk fel, ja. Zo fel dat bomen en struiken vanaf een meter of 3 mooi oplichten als je langslooptquote:Op maandag 29 september 2014 09:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je alleen loopt prima, maar in de loopgroep krijg ik regelmatig verblindingsklachten van mensen die achter me lopen. Vooral als de lampjes in knippermodus staan.. Als ik met iemand anders loopt, draai ik 'm vaak naar achteren, wat vaak wel werkt. Dit is overigens ook direct het enige nadeel, vind ik: de schijnhoek is voor mij echt net voldoende dat 'ie zowel naar voren als naar achteren schijnt. Hij schijnt dus niet compleet rondom.
Get stoned![]()
Wel grappig, in mijn omgeving werd ineens heel veel hardgelopen vanwege de Singelloop, en dat kon ik allemaal op Strava volgen. Had al het vermoeden dat de meesten veel te snel liepen in hun trainingen (of anders allemaal supertalenten waren). Maar nu is dat wel bevestigd. Eén voorbeeldje: 9.3 km in 4.15 gemiddeld in training, 41 minuten op de Singelloop 10kmDe meeste trainingen gingen tussen de 4.10 en 4.40 bij die persoon.. bij intervaltrainingen waren de intervallen 4.00 en de 'rust' 4.50.
Toch zonde, als die mensen iets slimmer zouden trainen zouden ze veel meer verbetering boeken op de lange termijn. Maar dat is misschien niet je doel als je maar 2 maanden per jaar fanatiek hardloopt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zag daar in Zwitserland ook mensen mee lopen. M'n neven waren meteen grapjes aan het maken over dat lampjes in je schoenen toch voor kleine kinderen zijnquote:Op maandag 29 september 2014 10:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
ziet er goed uit
k zag laatst ook bandjes die je om de schoen kunt binden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb ook schoenlampjes, is ideaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 10:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zag daar in Zwitserland ook mensen mee lopen. M'n neven waren meteen grapjes aan het maken over dat lampjes in je schoenen toch voor kleine kinderen zijn
zal voor je duimenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Tja, als je je niet een beetje verdiept is het erg makkelijk die fout te maken (guilty as charged).quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel grappig, in mijn omgeving werd ineens heel veel hardgelopen vanwege de Singelloop, en dat kon ik allemaal op Strava volgen. Had al het vermoeden dat de meesten veel te snel liepen in hun trainingen (of anders allemaal supertalenten waren). Maar nu is dat wel bevestigd. Eén voorbeeldje: 9.3 km in 4.15 gemiddeld in training, 41 minuten op de Singelloop 10kmDe meeste trainingen gingen tussen de 4.10 en 4.40 bij die persoon.. bij intervaltrainingen waren de intervallen 4.00 en de 'rust' 4.50.
Toch zonde, als die mensen iets slimmer zouden trainen zouden ze veel meer verbetering boeken op de lange termijn. Maar dat is misschien niet je doel als je maar 2 maanden per jaar fanatiek hardloopt.
Je gaat op het tempo wat goed voelt, als je langzaam loopt heb je het gevoel dat je helemaal niet 'echt bezig bent'. Niet wetende dat het inderdaad een investering op de langere termijn is![]()
![]()
Ik snap het ook wel.. ik vind het ook moeilijk om in training "langzaam" te lopen ook omdat ik dan toch stiekem bang ben dat ik straks niet meer hard kan..![]()
Gelukkig ben ik nog maar een "beginner" dus ik mag nog fouten maken.. ik ben nu in training voor de 10km van de groet uit schoorl run.. het verste dat ik tot nu toe heb gelopen is 8,2 dus ik moet nu zeker meer aan de afstand dan aan de snelheid denken? of heb ik nog genoeg tijd om op beide te trainen.. over 2 weken kan ik 2 weken niet hardlopen door een zakenreis (ja mss 1 of 2 keer in een sportschool maar dat is het dan ook echt)
daarna begint de training dus pas "echt" nu doe ik gewoon 3x per week lopen waarbij ik 1x een interval kort rondje doe, 1x 5km op een vast tempo en 1x een "lang" loopje die dan elke keer 500 meter verder is dan de vorige week dat ik het "lange" loopje deed..
dus tips en adviezen ? Er zijn zo veel verschillende sites met info dat ik door de bomen het bos even niet meer zie (opbouwen tot 5k was veel makkelijker qua hoe je het aan moet pakken haha)![]()
Die 3 trainingen in de week klinken top qua indeling. Als het lange loopje maar echt langzaam isquote:Op maandag 29 september 2014 10:36 schreef Danter het volgende:
daarna begint de training dus pas "echt" nu doe ik gewoon 3x per week lopen waarbij ik 1x een interval kort rondje doe, 1x 5km op een vast tempo en 1x een "lang" loopje die dan elke keer 500 meter verder is dan de vorige week dat ik het "lange" loopje deed..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
In ieder geval in het assortiment toen ik ze kochtquote:Op maandag 29 september 2014 10:25 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Standaard in het assortiment bij de hema? Hmmm, heb wel van die led armbandjes nu maar als deze dingen echt veel duidelijker zijn...
Toch ook maar eens van die startnummer magneetjes aanschaffen, merkte dat het toch niet goed voelt om met spelden in mn shirt te gaan prikken(oh noes! mn shirt, wat doe je!)
Bij zo'n kleine stationshema.
![]()
ja hij is zo langzaam dat mijn vriend mij altijd uitlacht als hij mij voorbij ziet komenmijn "wedstrijd tempo" is (niet lachen) nu tussen de 6:10 en 6:30 dus ik doe mijn langzame loopje op een gemiddelde snelheid van 7:30.. is dat goed? Ik had gelezen een minuut minder dan je "wedstrijd tempo" ideaal is..
en gaat met deze training ook mn snelheid vooruit of moet ik mij nu alleen focussen op de afstand?
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 10:41:24 ]![]()
Ja dat lijkt me prima!quote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Danter het volgende:
ja hij is zo langzaam dat mijn vriend mij altijd uitlacht als hij mij voorbij ziet komenmijn "wedstrijd tempo" is (niet lachen) nu tussen de 6:10 en 6:30 dus ik doe mijn langzame loopje op een gemiddelde snelheid van 7:30.. is dat goed? Ik had gelezen een minuut minder dan je "wedstrijd tempo" ideaal is..
en gaat met deze training ook mn snelheid vooruit of moet ik mij nu alleen focussen op de afstand?
Als het goed is gaat dat tempo steeds makkelijker aanvoelen. In je intervaltraining kun je proberen het wedstrijdtempo omhoog te schroeven.
Persoonlijk kijk ik na elke wedstrijd hoeveel mijn wedstrijdtempo sneller is geworden en dan pas ik eventueel mijn duurtrainingstempo wat aan. Maar in een 'trainingsblok' naar een wedstrijd toe blijft het tempo van de lange duurloop dus grotendeels hetzelfde, de afstand wordt alleen langer.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waarom is 6:10 en 6:30 voor een wedstrijdtempo iets om voor te lachen?quote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Danter het volgende:
Ik en meerdere met mij lopen zelfs niet harder dan 8:00.Today is life -
Dale Carnegie![]()
K heb een fout gemaakt met mn training zaterdag
ik had 4x3' en 2 min rust onthouden maar t was 3x4' en 2 min rust.
Ach ja, doen we morgen maar 4'Today is life -
Dale Carnegie![]()
Sorry zo bedoelde ik het ook niet.. er komen hier altijd zulke super snelle tijden voorbij dat ik mij altijd zo langzaam voelquote:Op maandag 29 september 2014 10:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
Waarom is 6:10 en 6:30 voor een wedstrijdtempo iets om voor te lachen?
Ik en meerdere met mij lopen zelfs niet harder dan 8:00.en ik weet dat dat niets uit moet maken.. maar soms kan ik het niet helpen dat ik mezelf vergelijk qua tijden met wat hier gepost word
![]()
Is het eigenlijk slecht om in de mist te lopen?Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik heb gisteren 44min gedaan over 6km, en dat was tijdens een wedstrijdquote:Op maandag 29 september 2014 10:47 schreef Danter het volgende:
[..]
Sorry zo bedoelde ik het ook niet.. er komen hier altijd zulke super snelle tijden voorbij dat ik mij altijd zo langzaam voelen ik weet dat dat niets uit moet maken.. maar soms kan ik het niet helpen dat ik mezelf vergelijk qua tijden met wat hier gepost word
en ik heb óók gewoon een medaille gekregen
Vergelijken moet je ook niet doen, jij loopt op jouw capaciteiten op dit momentquote:Op maandag 29 september 2014 10:47 schreef Danter het volgende:
[..]
Sorry zo bedoelde ik het ook niet.. er komen hier altijd zulke super snelle tijden voorbij dat ik mij altijd zo langzaam voelen ik weet dat dat niets uit moet maken.. maar soms kan ik het niet helpen dat ik mezelf vergelijk qua tijden met wat hier gepost word
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Nee hoor, da's lekker!! Alleen wel opletten waar je loopt, met name scooters zien je misschien te laat. Maar met een beetje common sense kan het bestquote:Op maandag 29 september 2014 10:48 schreef Ynske het volgende:
Is het eigenlijk slecht om in de mist te lopen?
K was dat zaterdag op de duin in Zeeland gaan doen, en naderhand hoorde ik van mensen dat het slecht is om te sporten in de mist. Niet eerder gehoordquote:Op maandag 29 september 2014 10:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee hoor, da's lekker!! Alleen wel opletten waar je loopt, met name scooters zien je misschien te laat. Maar met een beetje common sense kan het best
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dat lijkt me redelijk onzin. Ik bedoel, vroegah fietste je toch ook gewoon door de mits naar school?quote:Op maandag 29 september 2014 10:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
K was dat zaterdag op de duin in Zeeland gaan doen, en naderhand hoorde ik van mensen dat het slecht is om te sporten in de mist. Niet eerder gehoord[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Waar zou het slecht voor zijn dan? Verkeersgevaar of de samenstelling van de lucht of zo?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dr werd gezegd voor je longen door de samenstelling iddquote:Op maandag 29 september 2014 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar zou het slecht voor zijn dan? Verkeersgevaar of de samenstelling van de lucht of zo?Today is life -
Dale Carnegie![]()
Hmm als de lucht ook nog koud is en je bent er enigszins gevoelig voor (inspanningsastma o.i.d.) kan ik me voorstellen dat je minder zuurstof binnenkrijgt dan normaal, maar als je daar als 'normaal mens' niets van merkt, dan zal het ook niet slecht voor je zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 10:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dr werd gezegd voor je longen door de samenstelling iddIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind mist heerlijk...! Helaas loop ik in de stad en is lopen in de mist dan levensgevaarlijk.. voordeel is dat hier bijna nooit hele dichte mist hangt![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 10:09 schreef streamnl het volgende:
Jezus...![]()
![]()
Mooie medailles voorbij zien komen, Mooie prestaties voorbij zien komen.
![]()
![]()
![]()
Dat doet me iets te veel denken aan:SPOILER: :(Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Bij ons bij de AV lopen er heel veel met deze:
[ afbeelding ]
Mij lijkt het niet zo heel fijn lopen (zij zeggen dat het goed zit) maar ze vallen absoluut op.
Edit: Ik zie nu dat ze bij de RopaRun vanaf 2017 verplicht zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De Tamagochi armbandjes hadden ze niet bij de Lidl. Wel een hardloopbroek gekocht. Maar volgens mij hanteren ze reuzenmaten bij de Lidl. De kleinste maat (M) is nog te lang voor mij (1m82) De gaat dus terug.
Nog wel even bij de Hema langs gefietst en daar toch een lampje gehaald:
Eerste indruk is goed. Maar wat een helse verpakking
Ik vond het vorige week in de mist bij 22c helsquote:Op maandag 29 september 2014 10:59 schreef Danter het volgende:
Ik vind mist heerlijk...! Helaas loop ik in de stad en is lopen in de mist dan levensgevaarlijk.. voordeel is dat hier bijna nooit hele dichte mist hangt
Maar wel mooiOmdat een pandapint te mainstream is 🐼
ja als het warm is en mistig dan is het een warme deken.. maar 15c en mist.. dan is t wel verkoelend vind ik..quote:Op maandag 29 september 2014 11:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik vond het vorige week in de mist bij 22c hels
Maar wel mooi![]()
![]()
Goedemorgen allen, heb ik nog iets gemist?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Wat een prijzen bij aktiefoto.nl btw, op zich een paar leuke fotos denk ik wel maar er zijn er 4 of 5 die ik wel groter zou willen zien alleen niet voor 7 euro per digitale foto![]()
Gouden business zeg zoiets... Mensen ervaring met aktiefoto? Zijn die fotos op groot formaat een beetje ok?![]()
![]()
Mooie gekleurde massa weerspiegeld in het water. Dit was na zo'n 29-30 km volgens mij. Ik in het midden in oranje shirtje zonder mouwen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
http://stoerevrouwensport(...)beet-bij-hardlopers/
http://www.hrdlpn.nl/oppassen-voor-honden-bij-het-hardlopen/
Au.. ik ben nooit zo bang voor honden tijdens het hardlopen (in tegenstelling tot sommigen uit mijn trainingsgroep gisteren) maar na dit verhaal misschien wel. Er vertelde ook al iemand dat er een hond zo hard tegen hem aangerend was dat hij en de hond over de kop vlogen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
mijn moeder is ook eens heel hard gebeten door een hond tijdens een rondje hardlopen.. toch is ze er niet bang voor.. ik ook niet echt.. maar ik let wel altijd op de lichaamstaal van de hond.. als hij er gespannen/dominant bijstaat ren ik er even omheen of loop ik er rustig voorbij.. de hond kan er vaak weinig aan doen overigens.. het is vaak rotte opvoeding van het baasjequote:Op maandag 29 september 2014 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Au.. ik ben nooit zo bang voor honden tijdens het hardlopen (in tegenstelling tot sommigen uit mijn trainingsgroep gisteren) maar na dit verhaal misschien wel. Er vertelde ook al iemand dat er een hond zo hard tegen hem aangerend was dat hij en de hond over de kop vlogen.![]()
Ik heb al verscheidene keren een bijna-beet in m'n onderbeen gehad. Nu loop ik er altijd met een zo groot mogelijke boog omheen. Als ik ze inhaal, stamp ik meestal een tiental meters van tevoren, om zowel het baasje en de hond zelf voor te bereiden dat ik eraan kom. Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt.quote:Op maandag 29 september 2014 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Au.. ik ben nooit zo bang voor honden tijdens het hardlopen (in tegenstelling tot sommigen uit mijn trainingsgroep gisteren) maar na dit verhaal misschien wel. Er vertelde ook al iemand dat er een hond zo hard tegen hem aangerend was dat hij en de hond over de kop vlogen.Get stoned![]()
Ik heb één keer een hond gehad die probeerde in mijn kleren te gaan hangen, meters lang, maar dat was een klein en heel jong hondje van een paar kilo dus dat vond ik eerder grappig. Maar bedenk me nu wel dat het misschien wel hetzelfde 'prooigedrag' was want hij stopte echt pas toen ik stilstond
Hmmm, vind t dan eigenlijk meer aan de baasjes liggen dan aan de honden idd. Klinkt alsof die rennende en spelende kinderen dan ook aan zouden (kunnen) vliegen bijvoorbeeld :/
Tip die op vakantie werkte bij honden, doen alsof je een steen gooit. (Hoewel ik niet weet of dat specifiek bij die honden werkte, was een tip uit een wandelboek).![]()
Vaak ligt het aan de benadering van de hond en de slechte handelwijze van de baas. Hond bij zich houden en niet aan zij houden dus zelf in het midden lopen etc.quote:Op maandag 29 september 2014 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Au.. ik ben nooit zo bang voor honden tijdens het hardlopen (in tegenstelling tot sommigen uit mijn trainingsgroep gisteren) maar na dit verhaal misschien wel. Er vertelde ook al iemand dat er een hond zo hard tegen hem aangerend was dat hij en de hond over de kop vlogen.
tis een verdedigingswijze van de hond die zich bedreigd wordt. en nee dat ligt niet aan de hond.
zelf wel al eens gehad dat hond uitviel en dat ik de hond corrigeerdemaar dat is ook doordat ik van een vriendin die gedragstherapeut bij honden is geleerd heb te handelen.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
dealextreme, 3 euroquote:Op maandag 29 september 2014 09:47 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik wil geen Tamagotchi om m'n armIk had dit bandje bij een AV-genootje gezien, en het zag er goed en relatief comfortabel uit.
http://www.dx.com/s/safety%2barmband?category=1607![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 09:50 schreef YUR het volgende:
Spierpijn als nog niet eerder, vooral in mn bovenbenenMarathon
![]()
![]()
Ik ook niet, honden hebben eerder een probleem met mijquote:Op maandag 29 september 2014 12:52 schreef YUR het volgende:
Ik heb nog nooit een probleem met een hond gehad geloof ik..![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: