quote:Bij een evenement in het centrum van Haaksbergen is een monstertruck het publiek ingereden. Daarbij zijn drie doden gevallen, twee volwassenen en één kind. Ook zouden er zeker vijftien gewonden zijn. Van hen zijn vijf mensen ernstig gewond geraakt. Dat heeft burgemeester Hans Gerritsen van Haaksbergen bevestigd.
Op een filmpje is te zien dat de truck in een show over een aantal oude auto's rijdt en daarna uit de bocht vliegt. De beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Rampenopvangplan
Volgens verslaggever Matthijs Holtrop stond het marktplein in Haaksbergen vol met hulpverleners. "De ambulances reden af en aan."
Er zijn politieauto's, brandweerauto's, ambulances en traumahelikopters uit de hele regio ingezet. Ook hulpdiensten uit Duitsland zijn naar het Overijsselse dorp gekomen.
De ziekenhuizen in Almelo en Enschede hebben een rampenopvangplan in werking gesteld.
De gemeente Haaksbergen heeft een informatienummer opengesteld: 053-5734567
Autoshow
In Haaksbergen werd vandaag de autoshow Automotorsportief gehouden. De monstertruck is een gigantische pick-uptruck met 1500 pk. De wielen zijn enorm.
http://nos.nl/artikel/703(...)liek-drie-doden.html
dat welquote:Op zondag 28 september 2014 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar de organisatie had dit wel moeten weten.
Snap dat de gemeente niet precies op de hoogte is van de eisen/richtlijnen maar als ze hadden nagedacht hadden ze toch gezien dat dit veelte klein was?quote:
Ja en dan is het eigenlijk wachten op een ongeluk.quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef Evertjan het volgende:
rare is als alles goed was gegaan je niemand hier over had gehoord
Beetje slechte journalistiek, die organisatie houdt zich bezig met het organiseren van wedstrijden met die trucks. Waar ze dus ook op volle snelheid rijden. Heeft niet zoveel met zo'n demo te maken.quote:Op zondag 28 september 2014 23:08 schreef Greys het volgende:
Internationale veiligheidseisen monstertrucks genegeerd
28 september, 22:42
HAAKSBERGEN - Er bestaan internationale richtlijnen voor de veiligheid van het publiek tijdens monstertruckstunts. Het lijkt er sterk op dat die in Haaksbergen niet in acht zijn genomen. Zo mag er in de rijrichting van de truck absoluut geen publiek staan. In Haaksbergen stond het publiek helemaal rondom het plein: iedere rijrichting was dus in principe fout.
De Monster Truck Racing Association (MTRA) heeft zowel een Amerikaanse als een Europese tak. Beiden hanteren dezelfde internationale veiligheidsregels. Een daarvan heeft specifiek betrekking op de veiligheid van het publiek. Op de website van de MTRA is een tekening te vinden met minimale afmetingen van het speelveld voor de truck, plus een schematische weergave van de rijrichting. Daarbij staat met grote letters: ‘Geen publiek’. Ten overvloede wordt er in de tekst het volgende gemeld: “De te pletten auto’s moeten zo worden geplaatst dat als de Monster Truck erheen rijdt, als hij ze plet en als hij er weer vanaf rijdt, de truck niet is gericht op het publiek!”
Op de website van de MTRA staat een officiële reactie van de vereniging op een ongeluk dat vorig jaar op 5 oktober gebeurde in Chihuahua, Mexico. Op internet zijn filmpjes te vinden van dit ongeluk, waarbij negen doden en tachtig gewonden vielen. De beelden lijken akelig veel op die van Haaksbergen: ook in Mexico ging de Monster Truck over de auto’s heen om vervolgens in het tegenover opgestelde publiek te crashen.
Het commentaar van het MTRA-bestuur was vernietigend: “Wij veroordelen het schandalige veronachtzaming van veiligheid van het publiek door de organisatoren van dit evenement. Hun gedrag is in strijd met, en onwetend van, de talloze veiligheidsmaatregelen die de MTRA in de afgelopen dertig jaar heeft voorgeschreven. Wij hopen dat het verlies aan levens iedereen in de monster truck industrie eraan herinnert aan het levensbelang van deze voorschriften."
http://www.tubantia.nl/re(...)-genegeerd-1.4555197
Dit. Als er hier iemand schuldig is, dan is het de organisatie. Dit is echt te dom voor woorden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef pl4kkie het volgende:
Veelste klein plein voor zo'n truck. Triest voor de mensen. Onwijs dom van de organisator.
Ja duh.quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef Evertjan het volgende:
rare is als alles goed was gegaan je niemand hier over had gehoord
ik hoor toch allemaal mensen nu op TV en radio dat ze het vooraf al zo vreemd vonden dat het op zo klein pleintje werd gehoudenquote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja duh.
Waarom zou de NOS een item besteden aan een monstertruck die niemand doodrijdt?
Waaruit maak je op dat diezelfde richtlijnen niet gelden op het moment dat ze niet vol gas gaan?quote:Op zondag 28 september 2014 23:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beetje slechte journalistiek, die organisatie houdt zich bezig met het organiseren van wedstrijden met die trucks. Waar ze dus ook op volle snelheid rijden. Heeft niet zoveel met zo'n demo te maken.
Ook mensen die waren gaan kijken ?quote:Op zondag 28 september 2014 23:19 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik hoor toch allemaal mensen nu op TV en radio dat ze het vooraf al zo vreemd vonden dat het op zo klein pleintje werd gehouden
Gemeente valt vast ook wel het één en ander te verwijten. Zij hebben toch écht de vergunning met alle veiligheidsplannen e.d. voor dit evenement verleend.quote:Op zondag 28 september 2014 23:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
Dit. Als er hier iemand schuldig is, dan is het de organisatie. Dit is echt te dom voor woorden.
Nja de organisatie is de expert. Zij moeten weten dat dit eigenlijk geen geschikte plek voor deze demo was.quote:Op zondag 28 september 2014 23:20 schreef Justinn het volgende:
[..]
Gemeente valt vast ook wel het één en ander te verwijten. Zij hebben toch écht de vergunning met alle veiligheidsplannen e.d. voor dit evenement verleend.
Omdat voor een demonstratie andere regels gelden. Omdat ze dus niet volgas gaan bij zo'n demo.quote:Op zondag 28 september 2014 23:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat diezelfde richtlijnen niet gelden op het moment dat ze niet vol gas gaan?
Waarschijnlijk heeft de organisatie redelijk nauw samengewerkt met de gemeente, vooral als het om een kleinere gemeente gaat als Haaksbergen. Dus ja, ook de gemeente is aansprakelijk.quote:Op zondag 28 september 2014 23:20 schreef Justinn het volgende:
[..]
Gemeente valt vast ook wel het één en ander te verwijten. Zij hebben toch écht de vergunning met alle veiligheidsplannen e.d. voor dit evenement verleend.
Maar die grote shows met monstertrucks in Gelredome enzo zijn ook gewoon 'grote demo's'. En daar zijn wél heel andere veiligheidsmaatregelen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat voor een demonstratie andere regels gelden. Omdat ze dus niet volgas gaan bij zo'n demo.
In het dorp waar ik ooit woonde houden ze ook races met oude motoren. Maar dat is ook een demonstratie en geen echte race, de regels voor de twee verschillen enorm. Daar moet de gemeente ook toestemming voor geven en die doen dat alleen als het dus een demo is. En niet een race, want dat mag alleen op een echt gecertificeerd circuit. Hetzelfde geldt voor deze trucks. Als jij hier mee een race wil organiseren dan zul je naar een voetbalstadion moeten ofzo.
Die dingen zijn erg onvoorspelbaar. Zelf voor een ervaren chauffeur kunnen er verrassingen zijn. Normaal worden.dit soort evenementen dan ook in grote arenas gehouden waar het publiek veilig zit.quote:
Nee dat snap ik allemaal. Je hoeft mij niet uit te leggen wie hier fout zit. Alleen vind ik het vrij apart dat die man zo de controle verliest. Het is geen klein stuurfoutje ofzo.quote:Op zondag 28 september 2014 23:25 schreef Retarded het volgende:
[..]
Die dingen zijn erg onvoorspelbaar. Zelf voor een ervaren chauffeur kunnen er verrassingen zijn. Normaal worden.dit soort evenementen dan ook in grote arenas gehouden waar het publiek veilig zit.
..en werkt met de gemeente nauw samen op het gebied van veiligheid. We hebben het over openbaar toegankelijke evenementen waar de gemeente verantwoordelijk voor de veiligheid is. Als de gemeente volledig vertrouwde op jouw expert, kan dat nog eens best in strijd zijn met het zorgvuldigheidsbeginsel. Ik noem maar wat hé.quote:Op zondag 28 september 2014 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja de organisatie is de expert. Zij moeten weten dat dit eigenlijk geen geschikte plek voor deze demo was.
Op de site zelf spreken ze over 'races' en meerdere trucks. Dus daar ga ik daar vanuit.quote:Op zondag 28 september 2014 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die grote shows met monstertrucks in Gelredome enzo zijn ook gewoon 'grote demo's'. En daar zijn wél heel andere veiligheidsmaatregelen.
Je kunt nergens opmaken uit dat artikel dat die internationale richtlijnen NIET gelden bij demo's. Want die dingen worden haast alleen maar bij demo's (al is de ene veel groter dan de ander) ingezet.
Misschien heb je wel gelijk dat er andere regels gelden bij zo'n kleine demo, maar hoe je dat zo zeker lijkt te weten snap ik niet
Vuurvliegje gelooft of denkt dat die Monster Trucks vol gas gaan in 't Gelredomequote:Op zondag 28 september 2014 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die grote shows met monstertrucks in Gelredome enzo zijn ook gewoon 'grote demo's'. En daar zijn wél heel andere veiligheidsmaatregelen.
Je kunt nergens opmaken uit dat artikel dat die internationale richtlijnen NIET gelden bij demo's. Want die dingen worden haast alleen maar bij demo's (al is de ene veel groter dan de ander) ingezet.
Misschien heb je wel gelijk dat er andere regels gelden bij zo'n kleine demo, maar hoe je dat zo zeker lijkt te weten snap ik niet
Harder dan dit ding jaquote:Op zondag 28 september 2014 23:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Vuurvliegje gelooft of denkt dat die Monster Trucks vol gas gaan in 't Gelredome.
Ja jij weet al wat er voorgevallen is?quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef RensAjacied het volgende:
Dit is een typisch geval van: "Dood door schuld".
de bestuurder lijkt ook de eigenaar van de organisatie te zijn. Een familiebedrijfje. Pa, ma, twee kinderen. Plus iemand die alles aan elkaar praat. Een uit de hand gelopen hobby, volgens een interview uit 2011.quote:
quote:Op zondag 28 september 2014 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja jij weet al wat er voorgevallen is?
Rechter Rens
Hoef je geen rechter voor te zijn.quote:Dood door schuld is een misdrijf, waarbij iemand het leven verliest door de schuld van een ander.
Schuld moet hier gelezen worden als verwijtbaar gedrag. We spreken hier van een culpoos (culpa = schuld) misdrijf. Het verwijtbare gedrag kan zich op meerdere wijzen voordoen.
Dat was zijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja jij weet al wat er voorgevallen is?
Rechter Rens
Toneelstuk! Het is notabene bedoeld voor kinderen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op de site zelf spreken ze over 'races' en meerdere trucks. Dus daar ga ik daar vanuit.
Maar het kan ook zijn dat het inderdaad de bedoeling is om ook deze regels na te leven bij demo's. In ieder geval kunnen we er van uit gaan dat deze lui niet zijn uitgenodigd op dit evenement. Dat zou inderdaad toch wel wrang zijn.
Wie heeft er schuld dan?quote:Op zondag 28 september 2014 23:31 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
[..]
Hoef je geen rechter voor te zijn.
Dat moet nog onderzocht worden lijkt me? Maar dat iemand hier fouten heeft gemaakt lijkt me duidelijk?quote:
We weten nog niet of het de bestuurder te verwijten valt.quote:Op zondag 28 september 2014 23:31 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
[..]
Neequote:
Zeg ik ook niet.quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef richolio het volgende:
[..]
We weten nog niet of het de bestuurder te verwijten valt.
Dit dus. Misschien bleef het gas wel hangen etc.quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef richolio het volgende:
[..]
We weten nog niet of het de bestuurder te verwijten valt.
De man die in de auto stapt en weet dat er niet voldoende ruimte is als er iets fout gaat.quote:
quote:Op zondag 28 september 2014 23:34 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat het om dus. Weet iemand of er op dat stuk waar staat 'NO SPECTATORS' ook mensen stonden? In dat filmpje was het niet te zien.
Onwijs dom ook van de slachtoffers. Ieder weldenkend mens met een greintje gezond verstand kan inschatten of ie op een veilige plek staat. Dat ze nu dood of gewond zijn is toch ook echt een beetje hun eigen schuld.quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef pl4kkie het volgende:
Veelste klein plein voor zo'n truck. Triest voor de mensen. Onwijs dom van de organisator.
Daar is het te zien inderdaad. Dat lijkt me in ieder geval al fout. Ook al bleven die mensen ongedeerd.quote:
Nja ik denk dat we teveel vertrouwen op de gemeente/overheid. Als het daar plaats vindt zal het vast veilig zijn gedachte.quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
Onwijs dom ook van de slachtoffers. Ieder weldenkend mens met een greintje gezond verstand kan inschatten of ie op een veilige plek staat. Dat ze nu dood of gewond zijn is toch ook echt een beetje hun eigen schuld.
Alleen voor het kind en de nabestaanden vind ik het echt erg.
Dus stel dat iemand zijn remleiding (om eens wat geks te noemen) van te voren heeft doorgeknipt, is het alsnog ZIJN schuld? Ja? Hm?quote:Op zondag 28 september 2014 23:31 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
[..]
Heb je de rest van mijn post wel gelezen?quote:Op zondag 28 september 2014 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus stel dat iemand zijn remleiding (om eens wat geks te noemen) van te voren heeft doorgeknipt, is het alsnog ZIJN schuld? Ja? Hm?
Was je op het moment dat het mis ging al weg ?quote:Op zondag 28 september 2014 23:38 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Zo stonden de auto's. Ik vond dat dat een veilige plek was, ik sprak met de stuntman en hij gaf aan dat ze er een aantal keer overheen zouden gaan vanaf beide kanten. Alleen stond ik er om half 1, en niet om vier uur
Een aantal Monster Truck fanaten op reddit zeggen dat ze duidelijk kunnen horen dat er hard op de rem getrapt wordt, maar het gaspedaal blijft hangen. Weet niet of dat al eerder aan de orde is geweest hier, las het net...quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee dat snap ik allemaal. Je hoeft mij niet uit te leggen wie hier fout zit. Alleen vind ik het vrij apart dat die man zo de controle verliest. Het is geen klein stuurfoutje ofzo.
Ik was thuis gelukkig. Maar ik ken wel mensen die het gezien hebben, ik weet wie er overleden zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 23:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was je op het moment dat het mis ging al weg ?
Gaat wel een beetje ver. Mensen vertrouwen in dit soort gevallen op de organisatie. Als het hier in Nijmegen was, dan was ik misschien ook wel gaan kijken...quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
Onwijs dom ook van de slachtoffers. Ieder weldenkend mens met een greintje gezond verstand kan inschatten of ie op een veilige plek staat. Dat ze nu dood of gewond zijn is toch ook echt een beetje hun eigen schuld.
Alleen voor het kind en de nabestaanden vind ik het echt erg.
Het zal wel idioot klinken, maar ik hoop dat niemand hier echt 'de schuld' krijgt. Ik denk dat er op meerdere vlakken wat verkeerde beslissingen zijn gemaakt die voor hetzelfde geld wél goed waren gegaan en dat degenen die het betreft nu toch al een levenslange straf hebben door wat er gebeurd is.quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op de site zelf spreken ze over 'races' en meerdere trucks. Dus daar ga ik daar vanuit.
Maar het kan ook zijn dat het inderdaad de bedoeling is om ook deze regels na te leven bij demo's. In ieder geval kunnen we er van uit gaan dat deze lui niet zijn uitgenodigd op dit evenement. Dat zou inderdaad toch wel wrang zijn.
Eens. De chauffeur heeft in mijn ogen ook ergens schuld. Hij weet hoe onvoorspelbaar die machines kunnen zijn, en als je dan kinderen ziet staan op 30 meter afstand met een dranghekje ervoor... dan moet je je toch ook afvragen of het wel zo verantwoordelijk is om die wagen in te stappen?quote:Op zondag 28 september 2014 23:41 schreef Xan21 het volgende:
Dat zou heel goed kunnen, maar nog zitten de organisatoren helemaal fout...
Ambtenaren staan anders wel bekend om hun lage werk- en denk niveau dus ik vraag me af waar dat vertrouwen dan op gebaseerd moet zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 23:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat we teveel vertrouwen op de gemeente/overheid. Als het daar plaats vindt zal het vast veilig zijn gedachte.
Vorig jaar werd er een auto uit de lucht met een stuntman erin naar beneden gedropt. Dat is bijna niet doorgegaan vanwege de harde wind. Uiteindelijk is het doorgegaan, maar is het ding lang niet zo hoog getakeld. De organisatie let echt wel op veiligheid.quote:Op zondag 28 september 2014 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zal wel idioot klinken, maar ik hoop dat niemand hier echt 'de schuld' krijgt. Ik denk dat er op meerdere vlakken wat verkeerde beslissingen zijn gemaakt die voor hetzelfde geld wél goed waren gegaan en dat degenen die het betreft nu toch al een levenslange straf hebben door wat er gebeurd is.
Even een rare vergelijking, maar die lui die dronken in die speedboot tegen dat bootje ramden en daarbij twee mannen de dood in joegen, dat voelt voor mij nou véél meer als dood door schuld dan deze chauffeur. Voor zover ik het nu als complete leek zonder enige info verder kan 'beoordelen', natuurlijk.
Pfff sterkte. En gelukkig was je al wegquote:Op zondag 28 september 2014 23:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was thuis gelukkig. Maar ik ken wel mensen die het gezien hebben, ik weet wie er overleden zijn.
Eens.quote:Op zondag 28 september 2014 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zal wel idioot klinken, maar ik hoop dat niemand hier echt 'de schuld' krijgt. Ik denk dat er op meerdere vlakken wat verkeerde beslissingen zijn gemaakt die voor hetzelfde geld wél goed waren gegaan en dat degenen die het betreft nu toch al een levenslange straf hebben door wat er gebeurd is.
Even een rare vergelijking, maar die lui die dronken in die speedboot tegen dat bootje ramden en daarbij twee mannen de dood in joegen, dat voelt voor mij nou véél meer als dood door schuld dan deze chauffeur. Voor zover ik het nu als complete leek zonder enige info verder kan 'beoordelen', natuurlijk.
Nja die laatste gedachtes zijn niet zo vreemd toch. Hoe vaak hoor je niet iemand zeggen ; dat overkomt mij niet. Vind het niet terecht om die mensen die daar stonden dom te dom noemen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:44 schreef eight het volgende:
[..]
Ambtenaren staan anders wel bekend om hun lage werk- en denk niveau dus ik vraag me af waar dat vertrouwen dan op gebaseerd moet zijn.
De gedachte van 'mij overkomt zoiets niet' of gewoon wishfull thinking lijkt mij aannemelijker. Dom dus.
Dat zou goed kunnen inderdaad. De politie zal het moeten onderzoeken en stel dat er wel iemand echt nalatig is geweest zal diegene toch gestraft moeten worden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Zo mag er in de rijrichting van de truck absoluut geen publiek staan. In Haaksbergen stond het publiek helemaal rondom het plein: iedere rijrichting was dus in principe fout.
Het is hard maar wel juist. Wie niet in staat is om zelfstandig beslissingen te nemen over hun eigen veiligheid roept dit over zichzelf af.quote:Op zondag 28 september 2014 23:42 schreef Retarded het volgende:
[..]
Gaat wel een beetje ver. Mensen vertrouwen in dit soort gevallen op de organisatie. Als het hier in Nijmegen was, dan was ik misschien ook wel gaan kijken...
Neemt niet weg dat ik net voor het eerst het langere filmpje zag, en meteen al dacht: 'fuck, dit is vragen om problemen!'
Daar was ik al bang voor, dat kan je in de filmpjes eigenlijk al duidelijk zien.quote:
Vraag me af of ze aan de eisen voldoen, volgens mij kwam dat ding Sowieso binnen 10 meter van het publiek... Ook voor het ongevalquote:Op zondag 28 september 2014 23:47 schreef Troel het volgende:
http://www.haaksbergen.nl/Docs/Overig/Vergunning%2024092014.pdf
Vergunning is online
Dat staat nogal in schril contrast met de uitspraak van die meneer die een knal voor zn Kanis moet krijgen:quote:Het commentaar van het MTRA-bestuur was vernietigend: “Wij veroordelen het schandalige veronachtzaming van veiligheid van het publiek door de organisatoren van dit evenement. Hun gedrag is in strijd met, en onwetend van, de talloze veiligheidsmaatregelen die de MTRA in de afgelopen dertig jaar heeft voorgeschreven. Wij hopen dat het verlies aan levens iedereen in de monster truck industrie eraan herinnert aan het levensbelang van deze voorschriften."
Ik bedoel maar.quote:Woordvoerder Geerlof Kanis van de organisatie zegt dat er niets mis was met de veiligheid. 'Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd'
Dit is m.i. juist het schoolvoorbeeld van domheid. Ik zeg hiermee niet dat ze het verdienen maar wel dat het in eerste instantie hun eigen verantwoording is om zich veilig op te stellen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja die laatste gedachtes zijn niet zo vreemd toch. Hoe vaak hoor je niet iemand zeggen ; dat overkomt mij niet. Vind het niet terecht om die mensen die daar stonden dom te dom noemen.
Tering zeg wat ben jij dom af en toe.quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef RensAjacied het volgende:
Dit is een typisch geval van: "Dood door schuld".
Dat een overkoepelend orgaan het schandalig noemt geeft toch al te kennen dat zowel de gemeente als die monstertrucker met zn team aansprakelijk is niet?quote:Op zondag 28 september 2014 23:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen inderdaad. De politie zal het moeten onderzoeken en stel dat er wel iemand echt nalatig is geweest zal diegene toch gestraft moeten worden.
Vooral in dit filmpje het meest duidelijk te zien. Hij komt 'hier vooraan' vlak langs het publiek en tijdens het eerste rondje als hij 'rechts' gas geeft komt hij ook veel dichter bij het publiek dan 10 meter. Daar had het ook al fout kunnen gaan als hij was uitgeschoten met zijn gas of als er iets was blijven hangen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Vraag me af of ze aan de eisen voldoen, volgens mij kwam dat ding Sowieso binnen 10 meter van het publiek... Ook voor het ongeval
Publiek vindt het juist machtig mooi om met de neus op de actie te staan, zie ook de rally's uit de '80s.quote:Op maandag 29 september 2014 00:11 schreef Greys het volgende:
Op 0.12 in dat filmpje vind ik het al heel eng dichtbij het publiek als hij gas geeft
'Helaas', zeg dat maar tegen de nabestaanden en zwaargewonden. Als hier sprake is van (grove) nalatigheid of nog erger, dan mag daarvoor door de juiste instanties zeker een schuldige worden aangewezen.quote:Op maandag 29 september 2014 00:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Waarom moet er gelijk een schuldige aangewezen worden? Zoiets noemt men een ongeluk... Als je in een voetbal stadion zit kun je ook een bal tegen je hoofd krijgen en daarna dood neervallen. Helaas gebeuren dit soort dingen bij live evenementen.
Dat snáp ik ook, vandaar dat ik een paar posts geleden nog zei dat er van mij - hoe raar het voor sommigen ook klinkt - niemand echt 'de schuld' of straf hoeft te krijgen, omdat de betrokkenen na dit vreselijke ongeluk toch al levenslang hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 00:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Publiek vindt het juist machtig mooi om met de neus op de actie te staan, zie ook de rally's uit de '80s.
Dat er dan soms gewonden vallen is part of the game, maar is het imo wel waard.
Tuurlijk moet iemand de schuld krijgen. Iemand is (of zijn) dit schuld. Die nabestaanden zitten met een begrafenis te kijken en emotionele schade van heb ik jou daar.quote:Op maandag 29 september 2014 00:20 schreef Greys het volgende:
Dat snáp ik ook, vandaar dat ik een paar posts geleden nog zei dat er van mij - hoe raar het voor sommigen ook klinkt - niemand echt 'de schuld' of straf hoeft te krijgen, omdat de betrokkenen na dit vreselijke ongeluk toch al levenslang hebben.
Voor dat publiek zijn rondvliegende ledematen juist de kers op de taartquote:Op maandag 29 september 2014 00:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Publiek vindt het juist machtig mooi om met de neus op de actie te staan, zie ook de rally's uit de '80s.
Dat er dan soms gewonden vallen is part of the game, maar is het imo wel waard.
Wat is dit dan voor uitspraakquote:Op maandag 29 september 2014 00:23 schreef eight het volgende:
[..]
Voor dat publiek zijn rondvliegende ledematen juist de kers op de taart
Het is veel te gevaarlijk, die bestuurder ziet ook bijna niets volgens mij...quote:Op maandag 29 september 2014 00:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Vooral in dit filmpje het meest duidelijk te zien. Hij komt 'hier vooraan' vlak langs het publiek en tijdens het eerste rondje als hij 'rechts' gas geeft komt hij ook veel dichter bij het publiek dan 10 meter. Daar had het ook al fout kunnen gaan als hij was uitgeschoten met zijn gas of als er iets was blijven hangen.
Je bedtijd is al ruim voorbij, zo te zien.quote:Op maandag 29 september 2014 00:23 schreef eight het volgende:
[..]
Voor dat publiek zijn rondvliegende ledematen juist de kers op de taart
10 meter afstand voor het publiek, en de gemeente is niet aansprakelijk, staat er.quote:Op zondag 28 september 2014 23:47 schreef Troel het volgende:
http://www.haaksbergen.nl/Docs/Overig/Vergunning%2024092014.pdf
Vergunning is online
Wat hebben die nabestaande daar nou aan? En in hoeverre ga je dit controleren? Als een roker eerder dood gaat aan longkanker dan gaan we Mr. Marlboro tock ook niet oppakken? In een samenleving waar we willen genieten van vermaak kunnen soms ongelukken gebeuren. Anders hebben we over 20 jaar geen organisaties meer die een evenement durft te organiseren.quote:Op maandag 29 september 2014 00:18 schreef Szura het volgende:
[..]
'Helaas', zeg dat maar tegen de nabestaanden en zwaargewonden. Als hier sprake is van (grove) nalatigheid of nog erger, dan mag daarvoor door de juiste instanties zeker een schuldige worden aangewezen.
Ow, was dat de cameraman ja? En welke berichten dan, want dan heb ik ze blijkbaar gemistquote:Op maandag 29 september 2014 00:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geen idee of deze al gepost is maar brrr,
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
Die man met die camera is overleden volgens eerdere berichten in het dorp zelf.
Vader van een schoolgenoot van mijn broertje,quote:Op maandag 29 september 2014 00:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, was dat de cameraman ja? En welke berichten dan, want dan heb ik ze blijkbaar gemist
Die krijgt zo te zien het rechter wiel vol op zn porumquote:Op maandag 29 september 2014 00:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Vader van een schoolgenoot van mijn broertje,
Dat is ook eens flink fout gegaan. Groep B is er daarom ook niet meer.quote:Op maandag 29 september 2014 00:24 schreef Bluurgh het volgende:
Nou als je dat ziet uit de jaren '80
Dan zit er ook wel een steekje los! Maar stiekem wel gaaf.
Je zit naar de laatste seconden van iemands leven te kijken...quote:Op maandag 29 september 2014 00:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geen idee of deze al gepost is maar brrr,
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
Die man met die camera is overleden volgens eerdere berichten in het dorp zelf.
Groep B is niet meer vanwege het ongeluk en overlijden van Henri Toivonen en zn bijrijder.quote:Op maandag 29 september 2014 00:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is ook eens flink fout gegaan. Groep B is er daarom ook niet meer.
Je was er bij?quote:Op maandag 29 september 2014 00:51 schreef Troel het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje van de politie of ik mijn beeldmateriaal wil bewaren voor het onderzoek.
Ik was er vanmiddag, ben niet bij het ongeluk geweest (gelukkig), heb op afstand verslag gedaan, mijn collegaatje was er wel bij.quote:
JAWEL. Wat jij zegt was de laatste druppel.quote:Op maandag 29 september 2014 00:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Groep B is niet meer vanwege het ongeluk en overlijden van Henri Toivonen en zn bijrijder.
Dat had NIETS te maken met ongelukken met het publiek.
Okee.quote:Op maandag 29 september 2014 00:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was er vanmiddag, ben niet bij het ongeluk geweest (gelukkig), heb op afstand verslag gedaan, mijn collegaatje was er wel bij.
Misschien omdat ze het leuk vinden ?quote:Op maandag 29 september 2014 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee.
Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen naar zo'n evenement gaan, maar jij was er niet bij dus.
Was die kleiner dan jou?quote:Op maandag 29 september 2014 00:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was er vanmiddag, ben niet bij het ongeluk geweest (gelukkig), heb op afstand verslag gedaan, mijn collegaatje was er wel bij.
Als het eerder was geweest wel, maar de grote stunt zou om half vijf pas zijn en ik moest mijn kinderen nog bij hun vader ophalen. Uiteindelijk is dat anders gelopen, maar anders was ik erbij geweest. Dan had ik overigens niet daar gestaan, maar dat terzijde.quote:Op maandag 29 september 2014 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee.
Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen naar zo'n evenement gaan, maar jij was er niet bij dus.
Ja, dat zal wel idd. Maar goed dat snap ik dus niet.quote:Op maandag 29 september 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze het leuk vinden ?
Ze is gelukkig zo klein dat ze weg is gegaan waar ze stond omdat ze niets kon zien, anders was ze wellicht op een filmpje verschenenquote:
Ow omdat je zei collegaatje. Als ik dat iemand hoor zeggen vraag ik altijd of die kleiner was.quote:Op maandag 29 september 2014 00:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ze is gelukkig zo klein dat ze weg is gegaan waar ze stond omdat ze niets kon zien, anders was ze wellicht op een filmpje verschenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |