SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
een paar afgeronde projecten uit het vorige deel:
knuffeldoekjes van JaleesaJoia
en Vicky:
Dirk van mousemicky:
Lupo van NijntjesUK
Een lieve deken voor Kwakz0r's kindje:
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 28-09-2014 21:55:45 ]in de haak.
Die picotsquare wrap is tof!quote:Op zondag 28 september 2014 21:58 schreef trui het volgende:
ik omhaakte een krukje:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en maakte eindelijk m'n picotsquare wrap af.
[ afbeelding ]
Wat werk je mooi en netjesquote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef annelotje het volgende:
Oh wauw heel mooi!! Ik zal ook weer eens een keer wat laten zien. Is ook alweer n paar topics geleden...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
dank je, BE! het was een langslepende kwestie aan 't worden, dus ik ben blij dat ie klaar is.quote:
Ziet er uit als seed of linen stitch: na de opzetrij steeds 1 vaste en dan 1losse, volgende rij hetzelfde en in t gaatje nder de losse de vaste haken. Zo te zien steeds twee rijen in dezelfde kleur.quote:Op maandag 29 september 2014 14:35 schreef Muck het volgende:
Op het moment komt er weinig van haken omdat ik middenin een verhuizing zit. Nu kwam mijn vriend met een vraag... de pannelapjes die zijn voor hem gehaakt heeft, beginnen te slijten en hij wil graag nieuwe. Ik kan alleen niet ontdekken hoe het nu precies elkaar zit. Heeft een van jullie een idee hierbij zulke lapjes haak?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reageren met telefoon is ook helemaal niet handigquote:Op [url=http://forum.fok
.nl/topic/2154566/1/50#145019537]maandag 29 september 2014 14:44[/url] schreef trui het volgende:
yep, dat denk ik ook. en dan een picotrandje eromheen. (maar nu ben ik wel benieuwd wie ze voor hem gehaakt heeft.)
quote:Op maandag 29 september 2014 14:47 schreef annelotje het volgende:
thnx allen voor de complimenten. Het hertje is deze http://www.ravelry.com/patterns/library/fawn-20
Mooie deken KVD. Spannend altijd als het in de wasmachine zit!
En hij is eruit. Lijkt niet te zijn gekrompen en is er heel uitgekomen!quote:Op maandag 29 september 2014 15:08 schreef trui het volgende:
kvd, spannend inderdaad! jammer dat je rand begon golven, heb je bij elke rij 1 cluster gemaakt?
Mooi vest. En een andere haarkleur?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb helaas geen plek voor krukjesAnders had ik het zo gedaan! Gelukkig wel veel plaats in de kast voor vesten en sjaals
![]()
Ik zag vorige week (of de week ervoor) een vest op de blog van AllaboutAmi. Die heb ik vandaag afgerond. Diegene die ik nu af heb ik trouwens voor mijn tante, die voor mezelf moet ik nog maken.(duidelijke foto volgt nog)
http://instagram.com/p/tkzhnZw-mT/
Voor de rand van mijn deken wil ik nu de rand van deze sjaal gebruiken, moet wel nog even kijken of dat wat wordt.
http://www.veritas.be/be_nl/content/driehoekige-sjaal
Dankje. En dat ligt eraan welke foto's je gezien hebt van mijn haarquote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dankje. En dat ligt eraan welke foto's je gezien hebt van mijn haarik heb ze gisteren geverfd maar wel met dezelfde kleur (die ik al een tijdje heb) maar op Ravelry staan foto's met andere haarkleuren ja
Ik ken de pinterest foto, daar ben je blond, vandaarquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dankje. En dat ligt eraan welke foto's je gezien hebt van mijn haarik heb ze gisteren geverfd maar wel met dezelfde kleur (die ik al een tijdje heb) maar op Ravelry staan foto's met andere haarkleuren ja
Welke heb jij gekocht?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:50 schreef DonnaRush het volgende:
Met couponcode FREEPATTERN tot vanavond 20:30 een gratis patroon van Mon Petit Violon. 1 van mijn favoriete designers.
http://www.ravelry.com/designers/mon-petit-violon
Bedankt voor je tipquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:50 schreef DonnaRush het volgende:
Met couponcode FREEPATTERN tot vanavond 20:30 een gratis patroon van Mon Petit Violon. 1 van mijn favoriete designers.
http://www.ravelry.com/designers/mon-petit-violon
Ik dacht al dat jij dat was😉 Je hebt gelijk, hoor. Even goed lezen schijnt moeilijk te zijn. Ik ben 'm nu ook aan het haken, leuk patroon. Mooie shawl, Serinde. Ik ben benieuwd naar je shrug, die wil ik ook nog eens maken. En een prachtige deken, Tyler Girl. Mooie steek voor een deken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik heb de haakgerda's boosgemaaktterwijl ik oprecht iemand probeerde te helpen...
het eerste patroontje van de CAL is wel leuk vind ikze zijn alleen nogal precies qua garen wat ze verbruiken dus nu zijn sommigen in paniek omdat er geen 6 uit 2 bolletjes kunnen op een paar gram garen na als je niet precies strak genoeg haakt...
Wat heb je gedaan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik heb de haakgerda's boosgemaaktterwijl ik oprecht iemand probeerde te helpen...
het eerste patroontje van de CAL is wel leuk vind ikze zijn alleen nogal precies qua garen wat ze verbruiken dus nu zijn sommigen in paniek omdat er geen 6 uit 2 bolletjes kunnen op een paar gram garen na als je niet precies strak genoeg haakt...
Oh wauw. Die is gaaf zeg. Zelf bij elkaar bedachte losse patroontjes of is het 1 patroon?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar dat is ook wel lullig als je net niet genoeg zou hebben met de bollen die je zorgvuldig besteld hebt. Je zou toch denken dat ze daar wel rekening mee gehouden zouden hebben....
Waaorm zijn de Gerda's boos op je?
Ik heb mijn deken af en ben blij met de rand (naar mijn idee niet te druk ofzo) ik moet hem wel nog even blokken want hij trekt een beetje krom in de hoeken
![]()
[ afbeelding ]
De deken opzich is een patroon en de rand heb ik weer van een ander patroon gehaald. Maar wel zelf bij elkaar bedachtquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:21 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Oh wauw. Die is gaaf zeg. Zelf bij elkaar bedachte losse patroontjes of is het 1 patroon?
Ik ging in volle fokmodus de discussie in *oeps* kunnen ze niet tegen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:31 schreef mousemicky het volgende:
Haha, kwakz, ze zeuren ook nogal hoor, die Gerda's. En lezen is blijkbaar ook heel moeilijk, als ik die pagina moet geloven heeft half hakend Nederland dyslexie (en de andere helft is gewoon achterlijk...). Gelukkig is het hier gezelliger. Ik kan het alleen niet laten daar af en toe even een reactie te geven
Ik ben iig net begonnen aan mijn eerste granny ooit, en na na 3 keer uithalen lukt het nu aardig![]()
Ik ben er van overtuigd dat t wel goed komt met dat garen, er staat vast niet voor niets een meerkleurig voorbeeld. En zo niet, dan niet, dan is mijn deken straks iets kleiner...
Hij is echt gaaf TG!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankjewel allemaal![]()
Het is lang geleden dat ik zo blij ben geweest met een deken
[..]
De deken opzich is een patroon en de rand heb ik weer van een ander patroon gehaald. Maar wel zelf bij elkaar bedacht![]()
Details kun je hier op Ravelry vinden: http://ravel.me/Tyler-girl/16loo
Knotten. Niet mijn favo breiwinkel... Zeg maar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:28 schreef Timtom het volgende:
Ik doe ook met die CAL mee, en haal ook geen 3 uit 1 bol. Ben nou ook zielig en heel verdrietig![]()
Ik had begin van de week de boel al op stelten gezet. Je mag als haker geen reclame maken als je met ander garen haakt dan van Scheepjeswol en dat snap ik ook wel. Maar dat knottenwol voor deze CAL een pakket samengesteld heeft met merinowol van Lana Grosso mag blijkbaar wel, want toen ik daar wat van zei werd het bericht gelijk verwijderd.
Dat was ikquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:09 schreef Timtom het volgende:
Nou lezen is ook hartstikke moeilijken rekenen ook, loopt er daar een te juichen dat zij het wel 3 uit 1 bol haalt want haar granny weegt 17 gram. Ja hoor jou houdt meters over
Ik vond dat je gelijk had hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Knotten. Niet mijn favo breiwinkel... Zeg maar.
Ii vind het ook vreemd dat ze blijkbaar het patroon niet goed testen of er wel zes uit twee bollen kunnen, maar de manier waarop de huilies zich uiten is gewoon bijzonder irritant.
Mijn fittie ging over iemand die overal liep TR piepen en klagen terwijl ik haar domme vraag al drie keer had beantwoord
Oh sorry! Ik lees dit nu! Hb ik jou net geaccepteerd of heb jij een schilderij als profielfoto?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:02 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vond dat je gelijk had hoorBericht is nu verwijderd geloof ik, ze houden daar niet van een klein relletje
![]()
Ps. mocht je een onbekend vriendschapsverzoek op FB vinden, dat ben ik...
Wat leuk! Is ie net uit, of al een poos? Ik ben volgened week pas in NLquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:50 schreef Bleie het volgende:
In de Knippie van de maand staan ook een aanal haakpatronen: kleertjes voor een roodkapjepop en een asronuautenpop, en een Sinerklaas, Zwarte Piet en paard.
Net uit. Ik kreeg hem vandaag in de bus, maandag in de winkel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:05 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wat leuk! Is ie net uit, of al een poos? Ik ben volgened week pas in NL
Ik vind het helemaal goed!quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nogmaals iedereen bedankt
Ik was vandaag even mijn Pinterest door aan het spitten en kwam daar nog een bord tegen dat met dit topic gemaakt is (toen om zelf een magazine op te zetten). Nu wordt er niets meer meegedaan, maar is het geen idee om foto's en projectjes uit dit topic te pinnen??? Dan komt er wat leven in het bord en er komen hier genoeg leuke projecten voorbij. Volgens mij heeft het bord ook best wat volgers, nieuwe aanwas of geïnteresseerde in onze projecten is altijd leuk, toch???
Ah blijkbaar volg ik die alquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hier is het linkje. http://www.pinterest.com/MrsKeunings/haakdingetjes-fok/
Als je mee wil pinnen, laat het me dan even weten. Misschien kunnen we pins verwijderen of een andere naam verzinnen..... roep maar als je ideeen hebt
Als je iemand nodig hebt wil ik best wel helpen hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hier is het linkje. http://www.pinterest.com/MrsKeunings/haakdingetjes-fok/
Als je mee wil pinnen, laat het me dan even weten. Misschien kunnen we pins verwijderen of een andere naam verzinnen..... roep maar als je ideeen hebt
oh wat leuk, is dat zpaghetti?quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:49 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik heb een ouwe gare rieten poef van de kringloop omhaakt. Ik moet wel de pootjes nog een keer schilderen.
[ link | afbeelding ]
Ik wil ook we meepinnenquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
We moetsen toen gewoon even snel een naam hebben en heb er later ook niet meer naar om gekeken. Dus als je suggesties hebt hoor ik her graag.
Kvd als je mee wil pinnen, wil je me dan even je pinterestnaam doorgeven?
Ah heb ik jou ook net toegevoegd (2e naam)quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
ik wil ook wel! ik kon voorheen meepinnen maar nu niet meer, weet niet waarom? ik ben fwoukje of mimus makes (weet even niet onder welke naam je me nu vindt, maar we volgen elkaar volgens mij wel)
thanks! ik kan m alleen nog niet bij mn borden vinden...quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah heb ik jou ook net toegevoegd (2e naam)
Haha nee ik bedoel dat ik jou nu volgquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks! ik kan m alleen nog niet bij mn borden vinden...
oh! hahaquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Haha nee ik bedoel dat ik jou nu volg
Ik sta onder kirsten (of mizzkrizz). Heb een gehaakte profielfoto. Misschien zo makkelijker te vinden in je volgers.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
We moetsen toen gewoon even snel een naam hebben en heb er later ook niet meer naar om gekeken. Dus als je suggesties hebt hoor ik her graag.
Kvd als je mee wil pinnen, wil je me dan even je pinterestnaam doorgeven?
quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Als het goed is heb ik jullie alle drie uitgenodigd.je moet iemand helemaal volgen om uit te kunnen nodigen, blijkbaar...
super!quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:49 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik heb een ouwe gare rieten poef van de kringloop omhaakt. Ik moet wel de pootjes nog een keer schilderen.
[ link | afbeelding ]
Ook hondendekens mogen niet ontbrekenquote:Op maandag 6 oktober 2014 20:58 schreef Sunnythesun het volgende:
het werkt! Heb de regenboogdeken van de hond gepind
quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:49 schreef -Spring het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vind ik wel een goed idee. Soms denk ik wel eens aan iets wat ik hier voorbij heb zien komen, maar alle topics doorspitten is best een gedoe. Dan is een pinbord snellerquote:Op maandag 6 oktober 2014 21:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
Van mijn part mag alles. Maar projecten van hier lijk me erg leuk. Zullen we het daar op houden? Dan zal ik morgen naar de "foute" pins kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |