abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145154868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Bram is ook zo'n radicale Piet-fan.

Loopt zich hier een partij druk te maken om niks.
Tja, die racistische component zit er bij hem dan ook duidelijk in.
pi_145156394
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Bram is ook zo'n radicale Piet-fan.

Loopt zich hier een partij druk te maken om niks.
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, die racistische component zit er bij hem dan ook duidelijk in.
Kunnen jullie niet gewoon een keer kappen met dit puberale gedoe? Ga inhoudelijk met andere users in debat of laat ze met rust.
pi_145156555
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie niet gewoon een keer kappen met dit puberale gedoe? Ga inhoudelijk met andere users in debat of laat ze met rust.
Puberaal? Heb je je eigen posts in deze kwestie wel eens bekeken? Dat is als een hysterische puber overal boos en verontwaardigd over doen.

Inhoudelijk wordt er op mij niet gereageerd door bv een Bram omdat hij weet dat ik gewoon een punt heb. Door het naar de extremen te trekken (zoals een Quinsy maar ook een Telegraaf, PVV, Bram of Elf doen) politiseer je Zwarte Piet. En als er iets slecht is voor een dergelijk sprookjesfiguur is het die politisering. Hoe krampachtiger je boos bent op zo'n Quinsy, hoe dichter hij bij zijn doel komt...
pi_145156602
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Moet jij niet in een of ander topic op de man gaan spelen, of wat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:05:00 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145156621
ik vind juist dat je het toe molet juichen dat die twee een keer inhoudelijk lopen te doen

ga zo door zou ik zeggen, dan doe ik ook niet moeilijk meer over dat puberale gedrein de hele tijd

mits in balans, balans is superbelangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145156850
Zie ginds komt de stoomboot
uit Spanje weer aan.
Hij brengt ons Sint Nicolaas
ik zie hem al staan.
Hoe huppelt zijn paardje
het dek op en neer,
hoe waaien de wimpels
al heen en al weer.
Zijn knecht staat te lachen
en roept ons reeds toe:
Wie zoet is krijgt lekkers;
wie stout is de roe!
Oh, lieve Sint Nicolaas
kom ook eens bij mij
en rijd toch niet stilletjes
ons huisje voorbij!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:13:41 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145159854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie kunnen lullen als brugman, maar Zwart Piet is nou eenmaal afgeleid van een neger. Klaar.
De meeste illustratoren beeldden hem in ieder geval wel als "neger" af, volgens de toen gangbare paradigma's. Dat heeft natuurlijk invloed gehad op het uiterlijk van de huidige Zwarte Piet.

pi_145201200

'Zwarte piet is een racistische karikatuur van de zwarte mens'

“Het is zo obvious dat het een karikatuur is van een zwart iemand met kroeshaar, rode lippen, oorbellen en soms zelfs een Surinaams accent. Op zwarte pieten-schmink staat zelfs negerschmink geschreven.” Volgens Jacobs zou het een goede eerste stap zijn wanneer meer mensen als Borghouts dit zouden erkennen. Wel denkt ze dat de zwarte piet als schoorsteenveger, met een paar vegen roet op het gezicht, een goed alternatief is voor de huidige ‘racistische’ piet."

^O^ Goed stuk.
pi_145201796
Engelse woorden gebruiken wanneer dit niet nodig is _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145201874
Waarom moet ik geinteresseerd zijn in culinaire onderneemster Dantizah Jacobs?

'Zwarte piet is een racistische karikatuur van de zwarte mens'

quote:
BREDA - Onlangs werd bekend dat de zwarte pieten tijdens de intocht van Sinterklaas in Breda zwart blijven. Dit tot groot ongenoegen van culinaire onderneemster Danitzah Jacobs.

Volgens Jacobs is zwarte piet niks anders dan een erfenis van de koloniale tijd. Volgens haar zijn deze stereotypen toen gecreëerd en in stand gehouden om zwarte Afrikanen te dehumaniseren en te onderdrukken.
Zwarte Piet wordt in stand gehouden om Afrikanen te dehumaniseren en te onderdrukken. Dus mensen die Sinterklaas vieren zijn eigenlijk bezig met het dehumaniseren en onderdrukken van de zwarte mens? Het is toch treurig dat iemand dat daadwerkelijk geloofd.

quote:
“Het is zo obvious dat het een karikatuur is van een zwart iemand met kroeshaar, rode lippen, oorbellen en soms zelfs een Surinaams accent. Op zwarte pieten-schmink staat zelfs negerschmink geschreven.”
Die voorbeelden wil ik dan wel eens zien, niet bij de schmink die ik heb gezien.

quote:
Witte mensen die zich zwart schminken om zwarte mensen te spelen is volgens Jacobs eigenlijk altijd af te keuren. Dat zwarte acteurs soms ook witte mensen spelen doet daar niets aan af. “Er zit een wereld van verschil tussen de film White Chicks en zwarte piet. Als je de geschiedenis kent, weet je dat bepaalde dingen niet kunnen.”

Ooit ontmoette ze Rasta Ruud, die ze als erg aanstotend ervoer. “Hij beeldt eigenschappen uit die zwarte mensen kleineert, hij maakt een karikatuur van de zwarte man.” Volgens Jacobs realiseren veel mensen in Nederland zich niet welke negativiteit zwarte landgenoten over zich heen krijgen. “Als zwart persoon in Nederland krijg je heel wat stereotypen toegegooid waar je tegen moet vechten, vaak is dit gekoppeld aan wat beschaving is, wat schoonheid is. In die stereotypen zijn zwarte mensen vaak het tegenovergestelde van wat wenselijk is.”
Wat een overgevoeligheid, White Chicks mag wel, maar Rasta Ruud Gullit niet.

quote:
Dat de meerderheid van Nederland voor het behoud van zwarte piet is, deert Jacobs niet. De angst om buitengesloten te worden heeft ze van zich afgeworpen. “Verandering begint altijd met één persoon die moed toont en tegen de status quo ingaat. Het zijn deze eenlingen die ervoor zorgen dat de mensheid zich blijft ontwikkelen. Nelson Mandela, Aletta Jacobs, Gandhi, Rosa Parks, Harry Tomas, Tula, Quinsy Gario, Martin Luther King. Als zij hadden gewacht op de meerderheid dan waren we als mensheid niet waar we nu zijn. Er is nog veel te doen!”
Wordt beroepskunstenaar Quinsy Gario toch mooi in een rijtje geplaatst met Mandela, Gandhi en Luther King.
pi_145202028
quote:
Die voorbeelden wil ik dan wel eens zien, niet bij de schmink die ik heb gezien.
Kan ook geen producten er van vinden. Maar he, het is makkelijk om dingen te verzinnen om een punt te maken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145202445
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kan ook geen producten er van vinden. Maar he, het is makkelijk om dingen te verzinnen om een punt te maken.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-negerschmink.dhtml
pi_145202667
quote:
Die vond ik ook, verder geen producten of zo. Of heb je een link?
pi_145202754
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

http://www.ebay.co.uk/itm(...)egro-2-/200345898523
pi_145202787
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat artikel komt uit 2012 en gaat over vorig jaar, dus 2011. De leverancier gaf aan direct de naam te veranderen.

Daarnaast heeft Dantizah Jacobs het over Zwarte Pieten-schmink die negerschmink wordt genoemd. Dan verwacht ik een tekst over Zwarte Piet of een afbeelding op het doosje, met de tekst negerschmink.

Daarnaast gaat de discussie over Zwarte Piet en niet het woord neger, wat een afgeleide is van 'niger' wat zwart betekent.
pi_145202817
Heb je wel op die link geklikt? :')
pi_145202843
wat is er fout aan negerschmink?
pi_145202868
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:22 schreef Evertjan het volgende:
wat is er fout aan negerschmink?
Fout wordt het als (verkleed)winkels het aanbieden als Zwarte Pieten-schmink. Althans, dat leid ik af uit de tekst van die mevrouw.
pi_145202876
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat artikel komt uit 2012 en gaat over vorig jaar, dus 2011. De leverancier gaf aan direct de naam te veranderen.

Daarnaast heeft Dantizah Jacobs het over Zwarte Pieten-schmink die negerschmink wordt genoemd. Dan verwacht ik een tekst over Zwarte Piet of een afbeelding op het doosje, met de tekst negerschmink.

Daarnaast gaat de discussie over Zwarte Piet en niet het woord neger, wat een afgeleide is van 'niger' wat zwart betekent.
Ach, ze moeten er dan ook van alles bij halen om de discussie maar te vertroebelen he.
pi_145203283
quote:
Een Engelse E-bay add van 1,5 jaar geleden waarvan niet eens duidelijk is wat het is, heeft met zwarte piet te maken... WAT???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')