Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u?quote:De Hoornse politie heeft zaterdagavond een ISIS-vlag in beslag genomen. Die was van drie jongens die hiermee zwaaiden, terwijl ze in een zwarte Volkswagen Polo door Hoorn reden en 'Allah-hu akhbar' schreeuwden.
De politie ontving rond 18.00 uur een melding over de jongens, meldt het Noord-Hollands Dagblad. Agenten kregen de Polo al snel in de smiezen en zetten die aan de kant. Na overleg met Justitie is besloten om de vlag in beslag te nemen. De jongens mochten na een kort gesprek met de agenten hun weg vervolgen.
Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)eslag_genomen__.html
Niet met de IS vlag aub.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Voor de zekerheid. Zit vol met terroristen daar. Schijnbaar.
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Welke Westerse vrijheid??quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?quote:
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Volgens mij heeft er aardig wat liters bloed gevloeid om het zo hier te krijgen sinds hoeveel jaren voor Ch, en het begin van afbrokkeling is er al sinds jaren.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Ik kom niet meer bij van het lachen.quote:Op zondag 28 september 2014 03:40 schreef Fylax het volgende:
[..]
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.
Afgaande op hoe onze regering tegenwoordig werkt (waan van de dag is leidend, nuance wordt niet op prijs gesteld) zal dat niet zo lang meer duren..quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Mwah, wapperen met je nazivlag en 'Heil Hitler' schreeuwen terwijl je door de stad rijdt wordt waarschijnlijk ook niet gewaardeerd/getolereerdquote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Welnee. Het doden van de vijand betekent niet dat je je verlaagt tot hun niveau. Het is oorlog en in een oorlog moet je de tegenpartij doden.quote:Op zondag 28 september 2014 03:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En op wat voor manier ben je dan nog beter dan dat tuig? Als je je verlaagd tot hun niveau verlies je al je aanspraak op de 'moral highground' waarachter wij ons verschuilen.
Nou ja, je kan het wel interpreteren als een oproep tot geweld, ze roepen hetzelfde als die terroristen doen...quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Oppakken en deporteren richting het verre oosten.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Godwin der godwins op zondag ochtend. Zal ook eens met een bepaalde vlag zwaaien en toeteren. Kijken hoe lang het duurt voordat ik uit mijn auto getrokken wordt.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Fuck, je was me al voor..quote:Op zondag 28 september 2014 09:59 schreef 75020 het volgende:
[..]
Tenzij er een hakenkruis op staat zeker?
Ajacieden die met hun vlag zwaaien is uit aanmoediging voor hun club (tevens mijne), of om een overwinning te vieren.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Lees je mee Hexagon?quote:Op zondag 28 september 2014 03:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u?
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:38 schreef Hexagon het volgende:
Leg mij eens uit hoe dergelijke amateuristische groepjes moderne westerse legers omver gaan werpen?
Vind jij dat het absolute 'kwaad' op deze wereld rechten heeft?quote:Op zondag 28 september 2014 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag hopen dat de inbeslagname zijn grondslag vindt in de verkeersveiligheid. Het zou natuurlijk belachelijk zijn wanneer de politie zomaar voorwerpen van meningsuiting in beslag neemt omdat de geuite mening hen niet bevalt.
Sowieso is inbeslagname in beginsel een opsporingsmiddel, het dient de strafrechtelijke vervolging en daarmee volgt dan ook de rechterlijke controle op de rechtmatigheid van het verhinderen van een meningsuiting. Dus als je niet vervolgt, moet je ook niks in beslag nemen.
Ik mag dan ook aannemen dat Wilders en Rutte gaan steigeren over deze grove aantasting van de vrijheid van meningsuiting en deze vlag willen tentoonstellen in hun vrijdenkersruimte.
Dit gaat gewoon om jouw en mijn rechten hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 12:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vind jij dat het absolute 'kwaad' op deze wereld rechten heeft?
Maar het kwaad en sympathie voor het kwaad moet toch aangepakt worden?quote:Op zondag 28 september 2014 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om jouw en mijn rechten hoor.
Dat doe je toch niet op zo'n manier? Niemand krijgt hierdoor minder sympathie voor ISIS.quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar het kwaad en sympathie voor het kwaad moet toch aangepakt worden?
Schitterend !!quote:
Ik lquote:Op zondag 28 september 2014 11:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees je mee Hexagon?
(of klik je sowieso alle pop-ups van mij weg?)
[..]
Ik lees ze wel mee maar ik vind het niet zo handig om in zes verschillende topics te gaan discussieren.quote:Op zondag 28 september 2014 11:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees je mee Hexagon?
(of klik je sowieso alle pop-ups van mij weg?)
[..]
Lekker naar Israël trappen.quote:Op zondag 28 september 2014 10:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
IS staat op de lijst van terroristische organisaties.quote:Op zondag 28 september 2014 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?
Als dat niet op een wettelijke manier kan is er iets mis met de aanpak.quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
met een vlag zwaaien is niet zo erg. Een isis/alqaida vlag is echter oproepen tot haat en terrorisme. Samen met het schreeuwen van de religieuze oorlogsstrijdkreet alla akbar maakt het oproepen tot genocide en sowieso verstoring van de openbare orde.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen hier wel een mening over heeft, maar het niet duidelijk is wat de precieze context van dit incident was. Misschien waren het wel baldadige blanke jongeren die een IS vlag op de kop hebben getikt en een geintje uithaalden.quote:Op zondag 28 september 2014 12:51 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
met een vlag zwaaien is niet zo erg. Een isis/alqaida vlag is echter oproepen tot haat en terrorisme. Samen met het schreeuwen van de religieuze oorlogsstrijdkreet alla akbar maakt het oproepen tot genocide en sowieso verstoring van de openbare orde.
Dat deze religieuze terroristen niet voor jaaren zijn opgesloten is dan ook een groot raadsel.
ben je racist ofzo, net alsof er geen blanke moslims/alqaida/isi/isil strijders zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen hier wel een mening over heeft, maar het niet duidelijk is wat de precieze context van dit incident was. Misschien waren het wel baldadige blanke jongeren die een IS vlag op de kop hebben getikt en een geintje uithaalden.
Die westerse vrijheid moet je af en toe wel verdedigen tegen anti democratische krachten. Vrijheid is niet iets vanzelfsprekends. Sterker nog als je naar de rest van de wereld kijkt besef je dat het uniek is. We hebben hier bijna alleen nog maar generaties die in vrijheid geboren zijn en niet door hebben hoe kostbaar en zwaarbevochten die vrijheid eigenlijk is.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja, want het stikt in NL natuurlijk van de Tsjetsjeense jongeren.quote:Op zondag 28 september 2014 13:00 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
ben je racist ofzo, net alsof er geen blanke moslims/alqaida/isi/isil strijders zijn.
de meeste tsjetjeense terroristen zijn blank.
Maar de kleur maakt niet uit allah akbar in combinatie met terroristische vlaggen is gewoon oproepen tot geweld en haar en racisme tevens verstoring van de openbare orde.
gevalletje selectief handhaven.
nee je spreekt wartaal. ontopic aub.quote:Op zondag 28 september 2014 13:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, want het stikt in NL natuurlijk van de Tsjetsjenische jongeren.
Maar ok, blank was misschien wat te beperkt qua beschrijving, maar ik hoop dat je wel snapt wat ik bedoelde.
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld. Waarschijnlijk vind jij dat er eerst een rechtszaak moet plaatsvinden om vast te stellen dát ISIS het kwaad is. Maar dan zijn we jaaaaaaren en een heleboel kopjes minder verder. Ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat ISIS schijt heeft aan welk recht dan ook! Daarom vereist het een snelle aanpak en daarom moeten we juist nu elke vorm van ISIS of sympathie daarvoor aanpakken.quote:Op zondag 28 september 2014 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?
Volgens mij is de ISIS vlag nog helemaal niet verboden hoor, hij wordt wel ingenomen (zoals bij de demonstraties een paar weken geleden op het museumplein, de juridische grondslag hiervoor is nog nergens duidelijk voor geworden).quote:Op zondag 28 september 2014 13:00 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
Maar de kleur maakt niet uit allah akbar in combinatie met terroristische vlaggen is gewoon oproepen tot geweld en haar en racisme tevens verstoring van de openbare orde.
gevalletje selectief handhaven.
zullen we ook nooit te weten komen aangezien dit soort gasten stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd te worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:06 schreef primakov het volgende:
[..]
Volgens mij is de ISIS vlag nog helemaal niet verboden hoor, hij wordt wel ingenomen (zoals bij de demonstraties een paar weken geleden op het museumplein, de juridische grondslag hiervoor is nog nergens duidelijk voor geworden).
Heel leuk dat je strooit met wat mogelijke juridische gronden waar het onder zou vallen maar het is nog geenszins aannemelijk gemaakt dat die gronden daadwerkelijk aangevoerd worden door het OM.
Je conclusie is daarom onzin en impliceert ook dat er een soort van voorkeurspositie zou zijn voor dit soort lieden, iets wat mij nog grotere onzin lijkt.
Communis opinio =/= verbod op steun aan/sympathie met X, en ja ik ben het in die eens met Weltschmerz dat er eerst duidelijk moet zijn wat wel en niet mag, dat is namelijk een pijler van de rechtstaat, ongeacht of ISIS het kwaad der kwaden is.quote:Op zondag 28 september 2014 13:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld. Waarschijnlijk vind jij dat er eerst een rechtszaak moet plaatsvinden om vast te stellen dát ISIS het kwaad is. Maar dan zijn we jaaaaaaren en een heleboel kopjes minder verder. Ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat ISIS schijt heeft aan welk recht dan ook! Daarom vereist het een snelle aanpak en daarom moeten we juist nu elke vorm van ISIS of sympathie daarvoor aanpakken.
Nee, het is gewoon pure provocatie, en kan niet getolereerd worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:08 schreef SpecialK het volgende:
Laat die idioten lekker hun vlaggetje wimpelen.
Stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd? Graag een bron hiervan, en dat dat niet openlijk gebeurt wil niet zeggen dat ze juist in de gaten worden gehouden om er juist een zaak van te maken. Je conclusie is ook weer een bedroevend voorbeeld van een onjuiste syllogisme.quote:Op zondag 28 september 2014 13:09 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
zullen we ook nooit te weten komen aangezien dit soort gasten stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd te worden.
selectieve handhaving dus.
Als je met nazivlaggen gaat lopen wapperen heeft dat ook consequenties, ik zie niet in in waarom er voor die islamfascisten een uitzondering gemaakt moet worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom was het westen ookweer meter dan het midden-oosten?
iets met persoonlijke vrijheid toch? Herinner mij er even aan ik ben het kwijt.
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.quote:Op zondag 28 september 2014 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je met nazivlaggen gaat lopen wapperen heeft dat ook consequenties, ik zie niet in in waarom er voor die islamfascisten een uitzondering gemaakt moet worden.
kan je die knapen niet gewoon beter opnemen en psychische hulp bieden ipv overal uit te sluiten ?quote:Op zondag 28 september 2014 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.
Maar eigen verantwoordelijkheid is zo zwaar.quote:Op zondag 28 september 2014 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.
Als ze die hulp willen. Je kan iemand niet dwingen, he. Daarnaast... baldadig zijn tegen de maatschappij is niet altijd een symptoom van een dieper onderliggend psychisch probleem maar vaak een fase. Maar om als overheid daar als meningen-instructeur in te springen is wat mij betreft totaal buiten wat ik het boekje van de overheid acht.quote:Op zondag 28 september 2014 13:19 schreef HighVolume het volgende:
[..]
kan je die knapen niet gewoon beter opnemen en psychische hulp bieden ipv overal uit te sluiten ?
Precies. De overheid moet gewoon een lijstje hebben met meningen die wel en niet mogen en elke dag ons even een update geven van wat we wel en niet mogen vinden en hoe we ons wel en niet mogen uiten. Dan zijn we eindelijk vrij van onze eigen vrijheid. Hoe vrij kan je zijn!?quote:Op zondag 28 september 2014 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar eigen verantwoordelijkheid is zo zwaar.![]()
Waarom kan de overheid dat niet gewoon oplossen voor ons, dan kunnen wij gewoon doen wat we altijd doen. Klagen over belastingen bijvoorbeeld.
Daar hoeven we ook niet heel moeilijk over te doen, ISIS is ook gewoon een verderfelijk iets. Maar om dan ook maar de hele rechtsstaat overboord te flikkeren, nee dank je. Dat is juist wat ons onderscheidt van bananenrepublieken.quote:Op zondag 28 september 2014 13:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld.
Gewetensvrijheid en handelingsvrijheid betekenen dat je helemaal vrij mag zijn van geweten en handeling. Waarom zorgt de overheid daar dan niet voor?!quote:Op zondag 28 september 2014 13:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies. De overheid moet gewoon een lijstje hebben met meningen die wel en niet mogen en elke dag ons even een update geven van wat we wel en niet mogen vinden en hoe we ons wel en niet mogen uiten. Dan zijn we eindelijk vrij van onze eigen vrijheid. Hoe vrij kan je zijn!?
.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Oh, ze zijn op een lijst gezet, nou dan is het goed hoor...quote:Op zondag 28 september 2014 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
IS staat op de lijst van terroristische organisaties.
Die zal er verstand van hebben, gezien de geschiedenis van massamoord, marteling, plundering en leugens en bedrog.quote:Op zondag 28 september 2014 13:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld.
Nee, het is misschien moeilijk voorstelbaar, maar ik kan voor mezelf denken en ben prima in staat zelf uit te maken wat ik het kwaad vind.quote:Waarschijnlijk vind jij dat er eerst een rechtszaak moet plaatsvinden om vast te stellen dát ISIS het kwaad is.
Het recht op vrije meningsuiting bijvoorbeeld. Maar misschien zit dat gebied wel vol met mensen die graag van de staat voorgeschreven en met staatsgeweld afgedwongen krijgen wat ze moeten denken over goed en kwaad. Mensen zoals jij dus.quote:Maar dan zijn we jaaaaaaren en een heleboel kopjes minder verder. Ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat ISIS schijt heeft aan welk recht dan ook!
Een staat gaat niet over sympathie en antipathie, Een democratische althans niet, daarin onderscheiden die zich van dictatoriale staten.quote:Daarom vereist het een snelle aanpak en daarom moeten we juist nu elke vorm van ISIS of sympathie daarvoor aanpakken.
Dan is wat goed?quote:Op zondag 28 september 2014 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, ze zijn op een lijst gezet, nou dan is het goed hoor...
Is dat niet precies het argument dat vaak door terroristen ook wordt gebruikt...? "Het is oorlog dus..."quote:Op zondag 28 september 2014 08:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welnee. Het doden van de vijand betekent niet dat je je verlaagt tot hun niveau. Het is oorlog en in een oorlog moet je de tegenpartij doden.
Ik vind dit meer pro-VS-reclame. Aardig dat de ISIS-figuurtjes dit zo online plaatsenquote:
Ja goed hèquote:Op zondag 28 september 2014 20:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vind dit meer pro-VS-reclame. Aardig dat de ISIS-figuurtjes dit zo online plaatsen
Denk dat de meeste mensen dat niet begrijpen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:32 schreef Biebsie het volgende:
Mooie vlag, waar kan ik zo'n exemplaar kopen? Of is het strafbaar om met zo'n vlag te wapperen? Het is gewoon een islam vlag die een beetje veel door IS gebruikt wordt, maar hij kan ook door gematigde moslims gebruikt worden omdat er op die vlag niks meer dan de geloofsgetuigenis staat.
Klopt daar heb je gelijk in, tokkie gehalte zit er nog te hoog in bij de Nederlanders.quote:Op zondag 28 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen dat niet begrijpen.
Maar de ander kant heb ik de niet aanhangende isis moslims ook nog niet met die vlag zien lopen de laatste tijdquote:Op zondag 28 september 2014 22:36 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Klopt daar heb je gelijk in, tokkie gehalte zit er nog te hoog in bij de Nederlanders.
Dan moet je beter uit je doppen kijkenquote:Op zondag 28 september 2014 22:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar de ander kant heb ik de niet aanhangende isis moslims ook nog niet met die vlag zien lopen de laatste tijd
Zie jij standaard mensen met die vlag lopen dan? Ik niet.quote:Op zondag 28 september 2014 22:39 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Dan moet je beter uit je doppen kijken.
Ligt eraan waar je woont en loopt uiteraard.quote:Op zondag 28 september 2014 22:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie jij standaard mensen met die vlag lopen dan? Ik niet.
Woon in Den Haag om de hoek van de Schilderswijk. Ik heb ze nog niet gezienquote:Op zondag 28 september 2014 22:41 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont en loopt uiteraard.
Damn je woont in de schilderswijk en je hebt ze nog niet gezien?quote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Woon in Den Haag om de hoek van de Schilderswijk. Ik heb ze nog niet gezien
Om de hoek vanquote:Op zondag 28 september 2014 22:45 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Damn je woont in de schilderswijk en je hebt ze nog niet gezien?
Van religie en verdorven gedachten waarden zijn die gasten niet te genezen. Waarom zou je die gasten willen 'helpen'?quote:Op zondag 28 september 2014 13:19 schreef HighVolume het volgende:
[..]
kan je die knapen niet gewoon beter opnemen en psychische hulp bieden ipv overal uit te sluiten ?
Ik zit op dit moment Brandpunt te kijken, waarin teruggekeerde Syrië-strijders aan het woord zijn. Dat ze ZIEK zijn, is evident.quote:Op zondag 28 september 2014 22:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van religie en verdorven gedachten waarden zijn die gasten niet te genezen. Waarom zou je die gasten willen 'helpen'?
Nja denk je niet dat dat je religie ook weer kan afleren?quote:Op zondag 28 september 2014 22:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van religie en verdorven gedachten waarden zijn die gasten niet te genezen. Waarom zou je die gasten willen 'helpen'?
Ik vind dit soort uitlatingen eerder wijzen op een mentale tekortkoming.quote:Op zondag 28 september 2014 23:00 schreef Elfletterig het volgende:
Als je ziet hoe gehersenspoeld die figuren zijn, moet je islam gaan zien als een mentale ziekte. De toevoeging "extremistische" bij islam kun je nagenoeg achterwege laten.
Als we jouw mentaliteit beamen dan moeten we de Islam per definitie verbieden en bestempelen als een extremistische godsdienst die geen vrije gang mag krijgen in Nederland? Bekrompen achterlijkheid.quote:Op zondag 28 september 2014 23:00 schreef Elfletterig het volgende:
Als je ziet hoe gehersenspoeld die figuren zijn, moet je islam gaan zien als een mentale ziekte. De toevoeging "extremistische" bij islam kun je nagenoeg achterwege laten.
Het is een religie met ziekelijke trekjes. Mensen die fanatiek moslim zijn, vertonen misselijkmakend gedrag.quote:Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind dit soort uitlatingen eerder wijzen op een mentale tekortkoming.
Mijn "mentaliteit" is dat religie of welk setje aangeleerde meningen dan ook ondergeschikt is aan de wet. Maar dat is iets waar een wezenlijke groep moslims heel anders over denkt. De islam is een zeer orthodoxe religie die totaal niet past in onze westerse samenleving. De grens tussen orthodox / radicaal en extremistisch is soms flinterdun.quote:Op zondag 28 september 2014 23:06 schreef Biebsie het volgende:
*
[..]
Als we jouw mentaliteit beamen dan moeten we de Islam per definitie verbieden en bestempelen als een extremistische godsdienst die geen vrije gang mag krijgen in Nederland? Bekrompen achterlijkheid.
Hoe zie je dit voor je dan ?quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een religie met ziekelijke trekjes. Mensen die fanatiek moslim zijn, vertonen misselijkmakend gedrag.
[..]
Mijn "mentaliteit" is dat religie of welk setje aangeleerde meningen dan ook ondergeschikt is aan de wet. Maar dat is iets waar een wezenlijke groep moslims heel anders over denkt. De islam is een zeer orthodoxe religie die totaal niet past in onze westerse samenleving. De grens tussen orthodox / radicaal en extremistisch is soms flinterdun.
Het is een religie die we inderdaad geen "vrije gang" moeten geven in Nederland. Het is een religie waaraan we strikte voorwaarden moeten verbinden. Verbieden heeft weinig zin, je kunt mensen hun zieke, aangeleerde, gehersenspoelde meningen toch niet afnemen. We zullen wél concreet gedrag aan banden moeten leggen. En stevig ook.
We zullen veel meer moeten doen aan het bestrijden van radicalisering. Het beschermen van onze westerse waarden heeft zonder meer voorrang op het recht op vrije meningsuiting dat door extremisten wordt misbruikt. De extremistische islam voert een oorlog tegen het Westen, tegen onze democratie (waar het tegelijkertijd zo gretig misbruik van maakt) en tegen onze waarden en normen.
Maar kijk vooral zelf de uitzending van Brandpunt terug. Kan nog even een paar minuten duren voordat -ie beschikbaar is. Hier alvast de link: http://www.npo.nl/brandpunt/28-09-2014/KN_1661805
Mensen die ziek zijn vertonen ziekelijke trekjes. Weet je wat ik een ziekelijk trekje vind? Dat je het gedrag van een kleine minderheid gaat extrapoleren naar een grote meerderheid. Misselijkmakend gedrag vind ik dat. Een soort van fanatiek moslimhaat.quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een religie met ziekelijke trekjes. Mensen die fanatiek moslim zijn, vertonen misselijkmakend gedrag.
Nja dit is nu toch wel duidelijk dat hij extremer in zijn mening begint te worden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mensen die ziek zijn vertonen ziekelijke trekjes. Weet je wat ik een ziekelijk trekje vind? Dat je het gedrag van een kleine minderheid gaat extrapoleren naar een grote meerderheid. Misselijkmakend gedrag vind ik dat. Een soort van fanatiek moslimhaat.
De kleine minderheid is een stuk groter dan je schetst. En de grote meerderheid een stuk kleiner. Het is een ronduit problematische religie, die islam. Vooral omdat het een oerconservatieve, primitieve religie is die in talloze opzichten botst met onze vrije, westerse samenleving.quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
Mensen die ziek zijn vertonen ziekelijke trekjes. Weet je wat ik een ziekelijk trekje vind? Dat je het gedrag van een kleine minderheid gaat extrapoleren naar een grote meerderheid. Misselijkmakend gedrag vind ik dat. Een soort van fanatiek moslimhaat.
Ook jou raad ik aan om de uitzending van Brandpunt eens terug te kijken. Inmiddels staat deze online: http://www.npo.nl/brandpunt/28-09-2014/KN_1661805quote:Op zondag 28 september 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dit is nu toch wel duidelijk dat hij extremer in zijn mening begint te worden.
Heb hem gezien. Wat mij verbaasd dat die jongen vrij sympathiek overkomt ondanks zijn zieke gedachtes.quote:Op zondag 28 september 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kleine minderheid is een stuk groter dan je schetst. En de grote meerderheid een stuk kleiner. Het is een ronduit problematische religie, die islam. Vooral omdat het een oerconservatieve, primitieve religie is die in talloze opzichten botst met onze vrije, westerse samenleving.
Ik haat geen mensen omdat ze moslim zijn. Ik ben zeer kritisch over religie in algemene zin. En aangezien we met de islam de meeste problemen hebben, ben ik daar extra kritisch over. Ik wil af van de radicale, extremistische islam in Nederland.
[..]
Ook jou raad ik aan om de uitzending van Brandpunt eens terug te kijken. Inmiddels staat deze online: http://www.npo.nl/brandpunt/28-09-2014/KN_1661805
Let op hoe jongeren worden gehersenspoeld, let op hoe ZIEK die vent is; die teruggekeerde Syriëganger. Let op hoe hij weigert om afstand te nemen van zaken als het doden van ongelovigen.
Ben jij atheïst, zoals in je signature staat? Neem het dan voor de verandering eens op voor atheïsten, in plaats van voor religieuze gekken.
Ze zouden eens wat moeten investeren in 4K of op z'n minst HD. Kijk alweer een jaar of 10 naar zwart wit.quote:Op zondag 28 september 2014 12:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Schitterend !!
Nog eentje en hier krijgen ze echt op hun donder:
And another one gone and another one gone
Another one bites the dust, eh
Hey, I`m gonna get you too
Another one bites the dust
Die kleine minderheid waar jij het over hebt is in werkelijkheid een significante minderheid.quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ach, zolang je nog vrolijk je stigmatiserende preken blijft propageren en geen scheiding kunt maken tussen extremistische en gematigde moslims zijn dat maar een stel loze woorden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kleine minderheid is een stuk groter dan je schetst. En de grote meerderheid een stuk kleiner. Het is een ronduit problematische religie, die islam. Vooral omdat het een oerconservatieve, primitieve religie is die in talloze opzichten botst met onze vrije, westerse samenleving.
Ik haat geen mensen omdat ze moslim zijn. Ik ben zeer kritisch over religie in algemene zin. En aangezien we met de islam de meeste problemen hebben, ben ik daar extra kritisch over. Ik wil af van de radicale, extremistische islam in Nederland.
Het is veel meer dan alleen provoceren. Het is er gretig misbruik van maken. Net als van onze volledige democratie, trouwens.quote:Op maandag 29 september 2014 00:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting. Wat een vreselijke Nederlandse combinatie van woorden is me dat zeg. Het idee is prima. Maar teveel mensen verstoppen zich hierachter wanneer ze aan het provoceren zijn.
Nja het niet kunnen scheiden van verschillende stromingen is wel een probleem. Net zoals dat die extreme stromingen een probleem zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, zolang je nog vrolijk je stigmatiserende preken blijft propageren en geen scheiding kunt maken tussen extremistische en gematigde moslims zijn dat maar een stel loze woorden.
Het grootste probleem zijn opmerkingen die je overal op internet kunt vinden. "Islam is de kanker van de samenleving" en polariserende opmerkingen in die trant. Hoe meer moslims die geen flikker met radicale figuren hebben te maken worden vereenzelvigd, hoe scherper de tegenstellingen uiteindelijk worden. En dat is dan niet dankzij de extremistische haatbaarden.quote:Op maandag 29 september 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja het niet kunnen scheiden van verschillende stromingen is wel een probleem. Net zoals dat die extreme stromingen een probleem zijn.
Dus dat. Alleen heb ik het idee dat de meeste niet moslims dit niet begrijpen.quote:Op maandag 29 september 2014 00:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het grootste probleem zijn opmerkingen die je overal op internet kunt vinden. "Islam is de kanker van de samenleving" en polariserende opmerkingen in die trant. Hoe meer moslims die geen flikker met radicale figuren hebben te maken worden vereenzelvigd, hoe scherper de tegenstellingen uiteindelijk worden. En dat is dan niet dankzij de extremistische haatbaarden.
Het wordt notabene nog aangehaald trouwens in de reportage die Elfletterig postte. Maar ach, dat negeren we dan voor het gemak maar even.quote:Op maandag 29 september 2014 00:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Alleen heb ik het idee dat de meeste niet moslims dit niet begrijpen.
Nja het is van beide kanten een probleem.
Ook dat de brainwashing van deze sharia4belgium niet de oorzaak is.quote:Op maandag 29 september 2014 00:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het wordt notabene nog aangehaald trouwens in de reportage die Elfletterig postte. Maar ach, dat negeren we dan voor het gemak maar even.
Om te beginnen twee welgemeende schrijftips: maak je alinea's wat korter en leer dat de derde persoon enkelvoud van het werkwoord willen nog altijd "wil" is en niet "wilt".quote:Op maandag 29 september 2014 00:34 schreef Biebsie het volgende:
Elfletterig is een extremistische liberaal die zijn gedachtegoed wilt opleggen op religieuze mensen en dat doet hij via zijn democratie, zover ik weet houdt democratie in dat het degene is die heerst via stemmen en het kiezen van een democratische partij. Wat gaan we doen wanneer het volk geen democratie meer wilt? (zoals in het midden oosten) Moeten we dan nog steeds die democratie opleggen? Dat is onzin! Zo ook in Nederland, als moslims de democratie willen (misbruiken) om vervolgens hun eigen wetten te implementeren, dan moet dat volgens democratie mogelijk zijn omdat de mens (volk) degene is die hier voor kiest. Zo ook wanneer Nederland een meerderheid krijgt van moslims, wanneer zij ervoor willen kiezen om meer sharia wetten in te voeren dan moet dat mogelijk zijn. Dat is democratie, ik zou moslims het absoluut niet kwalijk nemen om de democratie te misbruiken om hun religieuze opvattingen op te leggen in een land. Wettelijk gezien zijn ze legaal bezig is en hier laat democratie ook haar flaws zien. Het is geen waterdicht systeem.
Islam gaat inderdaad niet samen met westerse normen en waarden en dat wisten we 100 jaar geleden al, maar dat heeft dus niet kunnen voorkomen dat de moslims zich uiteindelijk in Europa zich hebben gevestigd (wat de schuld van het westen is). Nu wonen er moslims in Europa en die kan je er niet meer uitkicken, ze zijn geboren en getogen in bijv. Nederland en hebben even veel Nederlandse rechten dan elfletterig en de rest. Zij (de moslims) mogen even hard zeggen dat democratie bullshit is, net zoals elfletterig hard mag schreeuwen dat islam klote is. Wat elfletterig wilt is iets maar wat uiteindelijk ook toepast zal worden is een andere zaak. Moslims zijn wezens die nu een deel van Nederland zijn en die weliswaar in de toekomst steeds meer invloed zullen hebben in Nederland, dat is een feit waar wij niks aan kunnen doen. Ze zijn here to stay en daar moeten we ons bij neerleggen.
Je bent niet in staat om andermans mening accuraat samen te vatten. Discussiëren met jou is om die reden volstrekt zinloos.quote:Op maandag 29 september 2014 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, zolang je nog vrolijk je stigmatiserende preken blijft propageren en geen scheiding kunt maken tussen extremistische en gematigde moslims zijn dat maar een stel loze woorden.
Goed gesproken! Complimenten.quote:Op maandag 29 september 2014 00:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om te beginnen twee welgemeende schrijftips: maak je alinea's wat korter en leer dat de derde persoon enkelvoud van het werkwoord willen nog altijd "wil" is en niet "wilt".
Dan de inhoud: ik ben een sociaal-liberaal: ik huldig de opvatting dat jouw vrijheid ophoudt waar de mijne wordt aangetast en omgekeerd. Mensen die in religieuze boekjes lezen dat ze ongelovigen mogen doden en die van zulk gedachtegoed geen afstand nemen, rangschik ik in de categorie gevaarlijke gekken.
Democratie is wat mij betreft ook wat meer dan alleen de meeste stemmen gelden. In ons democratisch stelsel zitten ook een aantal kernwaarden verankerd. Zo kan het bijvoorbeeld niet zomaar gebeuren dat een meerderheid van de Nederlanders alle moslims wil vervolgen en vermoorden, aangezien we een grondwet hebben en een doordachte set normen en waarden die zoiets uitdrukkelijk verbieden.
De sharia staat volledig haaks op onze grondwet. Moslims die de sharia willen, moeten hun heil maar ergens anders gaan zoeken. Voor dat soort religieus extremisme is hier geen ruimte. Ik zeg overigens ook niet dat we moslims eruit moeten kicken. Ik zeg dat er gedragsaanpassing nodig is van radicale, extremistische moslims. En als ze dat weigeren, moeten we ze een handje helpen door middel van straffen én het stimuleren van re-migratie.
Het riedeltje van "ze zijn hier geboren en getogen" ben ik spuugzat. Als je jezelf wilt beroepen op je Nederlanderschap, gedraag je dan ook als een Nederlander en respecteer de Nederlandse wetten, waarden en normen. Dat er moslims zijn in Nederland, is prima. Maar er zitten wel grenzen aan de religieuze invloed die ze uit mogen oefenen. Niks nieuws, geldt voor christenen namelijk ook.
Mja, het is de vraag of-ie die straf ook daadwerkelijk krijgt. Het lijkt er inderdaad op dat het vooral een politiek proces is en er dus - net als hier - ook overhaast wordt gehandeld.quote:Op maandag 29 september 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook dat de brainwashing van deze sharia4belgium niet de oorzaak is.
Die jongen kan trouwens 20 jaar krijgen. Vind het wel een zware straf.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 29 september 2014 01:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, het is de vraag of-ie die straf ook daadwerkelijk krijgt. Het lijkt er inderdaad op dat het vooral een politiek proces is en er dus - net als hier - ook overhaast wordt gehandeld.
Ik wens nadrukkelijk stelling te nemen tegen de islam en met name tegen de extremistische islam. Moslims eisen ook het recht op om stelling tegen van alles en nog wat te nemen. Ik ga m'n mond niet houden om moslims maar niet voor het hoofd te stoten.quote:Op maandag 29 september 2014 00:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Alleen heb ik het idee dat de meeste niet moslims dit niet begrijpen.
Nja het is van beide kanten een probleem.
Ben het hier met je eens. Heb alleen het idee dat je soms vergeet het onderscheid te maken tussen de moslims die gewoon hun leven willen lijden zonder nare dingen en de extreme.quote:Op maandag 29 september 2014 00:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om te beginnen twee welgemeende schrijftips: maak je alinea's wat korter en leer dat de derde persoon enkelvoud van het werkwoord willen nog altijd "wil" is en niet "wilt".
Dan de inhoud: ik ben een sociaal-liberaal: ik huldig de opvatting dat jouw vrijheid ophoudt waar de mijne wordt aangetast en omgekeerd. Mensen die in religieuze boekjes lezen dat ze ongelovigen mogen doden en die van zulk gedachtegoed geen afstand nemen, rangschik ik in de categorie gevaarlijke gekken.
Democratie is wat mij betreft ook wat meer dan alleen de meeste stemmen gelden. In ons democratisch stelsel zitten ook een aantal kernwaarden verankerd. Zo kan het bijvoorbeeld niet zomaar gebeuren dat een meerderheid van de Nederlanders alle moslims wil vervolgen en vermoorden, aangezien we een grondwet hebben en een doordachte set normen en waarden die zoiets uitdrukkelijk verbieden.
De sharia staat volledig haaks op onze grondwet. Moslims die de sharia willen, moeten hun heil maar ergens anders gaan zoeken. Voor dat soort religieus extremisme is hier geen ruimte. Ik zeg overigens ook niet dat we moslims eruit moeten kicken. Ik zeg dat er gedragsaanpassing nodig is van radicale, extremistische moslims. En als ze dat weigeren, moeten we ze een handje helpen door middel van straffen én het stimuleren van re-migratie.
Het riedeltje van "ze zijn hier geboren en getogen" ben ik spuugzat. Als je jezelf wilt beroepen op je Nederlanderschap, gedraag je dan ook als een Nederlander en respecteer de Nederlandse wetten, waarden en normen. Dat er moslims zijn in Nederland, is prima. Maar er zitten wel grenzen aan de religieuze invloed die ze uit mogen oefenen. Niks nieuws, geldt voor christenen namelijk ook.
Nja in hoeverre moeten moslims zich aanpassen. Als zij naar de moskee gaan , hun islamitische kleding dragen en verder gewoon mee doen met de samenleving is er toch geen probleem ?quote:Op maandag 29 september 2014 01:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wens nadrukkelijk stelling te nemen tegen de islam en met name tegen de extremistische islam. Moslims eisen ook het recht op om stelling tegen van alles en nog wat te nemen. Ik ga m'n mond niet houden om moslims maar niet voor het hoofd te stoten.
Ze - en daarmee bedoel ik vooral de radicale moslims, maar tot op zekere hoogte ook wel de gematigde moslims - zullen moeten inzien dat hun opvattingen op grote weerstand stuiten. Ze zijn hier met hun volle verstand naartoe gekomen. Ze kiezen ervoor om in dit land te leven, cq. hier te blijven. Niet wij, autochtone inwoners van Nederland, maar nieuwkomers zullen zich moeten aanpassen.
Conflictmijdend struisvogelgedrag lost geen problemen op. Problemen houden niet vanzelf op door je kop in het zand te steken. Dat is een notendop de bewezen faalaanpak van de afgelopen 30-40 jaar. Het is verbijsterend om te zien dat er nog steeds mensen zijn die deze "aanpak" (of beter gezegd: non-aanpak) aanprijzen.
Door die "aanpak" etteren de problemen alleen maar door en verergeren ze juist. Net zoals we dat hebben kunnen zien bij jongeren die geradicaliseerd zijn. Onder onze ogen is dat gebeurd. Nooit effectief wat tegen ondernomen, want je zou gelovigen toch eens voor het hoofd stoten of je zou er toch eens paal en perk aan stellen. Nu zitten we met de gebakken peren en hebben we van doen met gevaarlijke gekken zoals in de Brandpunt-reportage. Ik wil een krachtig weerwoord en een steviger strijd tegen dat zieke radicalisme.
Je vindt het sneu voor die moeder, maar je neemt het ondertussen halfslachtig op voor de extremisten door ja te knikken op termen als "politiek proces". Je vindt het sneu voor die moeder, maar je wilt eigenlijk niet of nauwelijks wat doen om dit soort misstanden in de toekomst te voorkomen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Vind het sneu voor de moeder van de andere jongen die niet is terug gekomen.
Inderdaad. Ook wel bijzonder dat hij z'n ouders nooit meer spreekt en afstand van ze heeft genomen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Vind het sneu voor de moeder van de andere jongen die niet is terug gekomen.
Dat onderscheid maak ik altijd, al proberen sommige mensen mij te framen als een moslimhater. Ik weet nog altijd heel goed wat ik zelf vind.quote:Op maandag 29 september 2014 01:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben het hier met je eens. Heb alleen het idee dat je soms vergeet het onderscheid te maken tussen de moslims die gewoon hun leven willen lijden zonder nare dingen en de extreme.
Nja had het specifiek over die eerste jongen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vindt het sneu voor die moeder, maar je neemt het ondertussen halfslachtig op voor de extremisten door ja te knikken op termen als "politiek proces". Je vindt het sneu voor die moeder, maar je wilt eigenlijk niet of nauwelijks wat doen om dit soort misstanden in de toekomst te voorkomen.
Ik vind 20 jaar nog mild; het liefst gaf ik die Sharia 4 Belgium-kopstukken levenslang.
Het lijkt erop dat de repressieve aanpak waar jij zo voor pleit in de praktijk alleen maar averechts werkt. En dan suggereren dat anderen die het niet met die aanpak eens zijn niet dit soort misstanden in de toekomst willen voorkomen. Het is weer het gebruikelijke domme gelul.quote:Op maandag 29 september 2014 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vindt het sneu voor die moeder, maar je neemt het ondertussen halfslachtig op voor de extremisten door ja te knikken op termen als "politiek proces". Je vindt het sneu voor die moeder, maar je wilt eigenlijk niet of nauwelijks wat doen om dit soort misstanden in de toekomst te voorkomen.
Klopt, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Een grote groep moslims (ook gematigde) staat compleet buiten de Nederlandse samenleving en doet daar dus niet aan mee. De islam staat integratie tussen bevolkingsgroepen in de weg. Zelfs onder hoogopgeleide, relatief goed geïntegreerde moslims leven ontzettend conservatieve opvattingen die botsen met de opvattingen van veel autochtone Nederlanders.quote:Op maandag 29 september 2014 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja in hoeverre moeten moslims zich aanpassen. Als zij naar de moskee gaan , hun islamitische kleding dragen en verder gewoon mee doen met de samenleving is er toch geen probleem ?
Nja soms zie ik je dingen zeggen waarbij je het onderscheid niet maakt.quote:Op maandag 29 september 2014 01:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat onderscheid maak ik altijd, al proberen sommige mensen mij te framen als een moslimhater. Ik weet nog altijd heel goed wat ik zelf vind.
Tja.quote:Op maandag 29 september 2014 01:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat onderscheid maak ik altijd, al proberen sommige mensen mij te framen als een moslimhater.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
De islam is een zeer orthodoxe religie die totaal niet past in onze westerse samenleving.
Het is een religie die we inderdaad geen "vrije gang" moeten geven in Nederland.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kleine minderheid is een stuk groter dan je schetst. En de grote meerderheid een stuk kleiner. Het is een ronduit problematische religie, die islam.
quote:Op maandag 29 september 2014 01:05 schreef Elfletterig het volgende:
Ze - en daarmee bedoel ik vooral de radicale moslims, maar tot op zekere hoogte ook wel de gematigde moslims - zullen moeten inzien dat hun opvattingen op grote weerstand stuiten.
Ja. Maak in ferme taal duidelijk dat je afstand wil nemen van moslimextremisme en het met man en macht bestreden wil zien. Dat zal ze leren.quote:Op maandag 29 september 2014 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
En wat moet ik doen om dit soort dingen te voorkomen ? De islam gaan bashen op internet ?
Nja hier doe je het dus.quote:Op maandag 29 september 2014 01:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Een grote groep moslims (ook gematigde) staat compleet buiten de Nederlandse samenleving en doet daar dus niet aan mee. De islam staat integratie tussen bevolkingsgroepen in de weg. Zelfs onder hoogopgeleide, relatief goed geïntegreerde moslims leven ontzettend conservatieve opvattingen die botsen met de opvattingen van veel autochtone Nederlanders.
Ik zeg het heel voorzichtig, maar het botert voor geen meter. Ook al hebben mensen geen kwaad in de zin en zijn volgens de maatstaven van hun religie "gematigd", dan nog hebben we het over een groep die vaak buiten de samenleving staat, matig integreert en regelmatig hun kinderen onvoldoende opvoedt. Ik vraag me heel vaak oprecht of of veel moslims in Marokko of Turkije niet stukken gelukkiger zouden zijn dan hier.
Denk dat ik het zo alleen maar erger maakquote:Op maandag 29 september 2014 01:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja. Maak in ferme taal duidelijk dat je afstand wil nemen van moslimextremisme en het met man en macht bestreden wil zien. Dat zal ze leren.
Kun je niet gewoon stoppen met op mij reageren? Dan doe ik omgekeerd hetzelfde, ok?quote:Op maandag 29 september 2014 01:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de repressieve aanpak waar jij zo voor pleit in de praktijk alleen maar averechts werkt. En dan suggereren dat anderen die het niet met die aanpak eens zijn niet dit soort misstanden in de toekomst willen voorkomen. Het is weer het gebruikelijke domme gelul.
Ik vind dat die wel een punt heeft?quote:Op maandag 29 september 2014 01:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon stoppen met op mij reageren? Dan doe ik omgekeerd hetzelfde, ok?
Ik ken jouw riedeltjes wel; ik vind ze dodelijk vermoeiend. Omgekeerd kun je ook niet tegen mijn riedeltjes. Prima. Let's agree to disagree. Laten we stoppen om elkaar lastig te vallen en elkaar te ergeren. Hou mij buiten je discussies met anderen, reageer niet meer op mij. Dan zijn we voor altijd van elkaar af. Het ga je goed.
Zolang je hier de boel kapot loopt te polariseren en net doet alsof je wel het beste voor hebt met 'de moslims' maar het eigenlijk ook wel nodig vindt om moslims flink te beteugelen omdat die zandbak-religie hier niet hoort blijf ik de laffe internetwarrior uithangen. Maak je vooral geen zorgen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon stoppen met op mij reageren? Dan doe ik omgekeerd hetzelfde, ok?
Ik ken jouw riedeltjes wel; ik vind ze dodelijk vermoeiend. Omgekeerd kun je ook niet tegen mijn riedeltjes. Prima. Let's agree to disagree. Laten we stoppen om elkaar lastig te vallen en elkaar te ergeren. Hou mij buiten je discussies met anderen, reageer niet meer op mij. Dan zijn we voor altijd van elkaar af. Het ga je goed.
Ik signaleer dat we steeds meer een mini-samenleving hebben die losstaat van de Nederlandse samenleving. Ik zou je hier een lading artikelen kunnen voorschotelen van deskundigen die dat ook vaststellen. Bijvoorbeeld mensen met een Turkse en Marokkaanse achtergrond die wél integreren en veel met Nederlanders omgaan en vervolgens worden verketterd door hun "eigen volk". Mensen die regelmatig de taal ondermaats spreken en die zich in alles Turk of Marokkaan voelen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja hier doe je het dus.
Wat vind jij buiten de samenleving ? Ze werken, betalen belasting en spreken waarschijnlijk ook Nederlands. Ze kiezen er alleen voor om met andere moslims om te gaan. Dit is toch niks vreemds ?
Dat vind ik niet van je benadering om alle tegenstellingen in dit land op de spits te drijven. Van wie heb je dit geleerd? Waar zijn je ouders in dit verhaal?quote:Op maandag 29 september 2014 01:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik dat een gezonde basis voor een samenleving vind.
Nja maar die mini samenleving ontstaat door beide partijen. Ik zie vooral veel reacties die deze groepen ook buitensluiten. En het eindeloos eisen dat mensen zich maar aanpassen. Tot hoe ver moet dat gaan. Als zij graag die hoofddoek willen dragen. 5 keer per dag naar de moskee gaan wie ben jij dan om daar last van te ondervinden. Je hoeft niet mee.quote:Op maandag 29 september 2014 01:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik signaleer dat we steeds meer een mini-samenleving hebben die losstaat van de Nederlandse samenleving. Ik zou je hier een lading artikelen kunnen voorschotelen van deskundigen die dat ook vaststellen. Bijvoorbeeld mensen met een Turkse en Marokkaanse achtergrond die wél integreren en veel met Nederlanders omgaan en vervolgens worden verketterd door hun "eigen volk". Mensen die regelmatig de taal ondermaats spreken en die zich in alles Turk of Marokkaan voelen.
Ik kan niet zeggen dat ik dat een gezonde basis voor een samenleving vind. Net zoals dat ook geldt voor die jochies uit Hoorn, die met ISIS-vlaggen wapperen. Van wie hebben ze dit zieke gedrag geleerd? Waar zijn de ouders in dit verhaal?
Ik zie een flinke kloof. En die gaat niet gedicht worden omdat Nederlanders zich aan moslims aanpassen, maar alleen andersom. Of überhaupt niet. Ik zeg er wel bij: problemen zullen alleen maar erger worden als we ze door laten etteren. Ik geloof niet in fluwelen handschoenen, ik geloof al helemaal niet in struisvogelpolitiek. Ik geloof veel meer in: confronteren, strikte eisen aan gedrag stellen en gerichte sancties voor mensen die zich misdragen.
Je loopt mijlenver achter de realiteit aan. De polarisatie waar je zo bang voor bent (en die je mij probeert te verwijten) is al jarenlang een feit. Jij bent het soort mens waar de vader van die Jejoen Bontinck deze week bij Pauw aan refereerde: ik zag twee beren broodjes smeren, ik stond erbij en ik keek ernaar.quote:Op maandag 29 september 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang je hier de boel kapot loopt te polariseren en net doet alsof je wel het beste voor hebt met 'de moslims' maar het eigenlijk ook wel nodig vindt om moslims flink te beteugelen omdat die zandbak-religie hier niet hoort blijf ik de laffe internetwarrior uithangen. Maak je vooral geen zorgen.
Als je tags gebruikt, zorg dan dat ze identiek zijn. Anders werken ze niet.quote:Op maandag 29 september 2014 01:22 schreef Xa1pt het volgende:
[Elfletterig-modus] Als je niet tegen de vrijheid van meningsuiting kunt moet je gestimuleerd worden je Nederlanderschap in te leveren. Ik vraag me oprecht af wat je hier dan te zoeken hebt en of je dan niet gelukkiger bent in een land zonder vrijheid van meningsuiting. [/Elfletterigmodus]
Volgens mij maak je het echt veel groter dan dat het is.quote:Op maandag 29 september 2014 01:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je loopt mijlenver achter de realiteit aan. De polarisatie waar je zo bang voor bent (en die je mij probeert te verwijten) is al jarenlang een feit. Jij bent het soort mens waar de vader van die Jejoen Bontinck deze week bij Pauw aan refereerde: ik zag twee beren broodjes smeren, ik stond erbij en ik keek ernaar.
Jij bent degene die fluitend met de handen op de rug erbij staat te kijken, terwijl jongeren radicaliseren, terwijl er een enorm integratieprobleem ligt en terwijl de opvattingen van autochtonen en allochtonen mijlenver uit elkaar liggen en botsen. Je doet zelf niks en gaat dan lopen inhakken op mensen die deze problemen wél benoemen en aangepakt willen zien.
Het is - wat je zelf al zegt - LAF.
Ah, dus dan is het verder de tyfus in polariseren ineens geen probleem meer?quote:Op maandag 29 september 2014 01:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je loopt mijlenver achter de realiteit aan. De polarisatie waar je zo bang voor bent (en die je mij probeert te verwijten) is al jarenlang een feit.
Weer dezelfde onzinnige suggestie dat degene die het niet met jouw aanpak en benadering eens is de problemen die er zijn niet aangepakt willen zien. Calimero all over again.quote:Jij bent degene die fluitend met de handen op de rug erbij staat te kijken, terwijl jongeren radicaliseren, terwijl er een enorm integratieprobleem ligt en terwijl de opvattingen van autochtonen en allochtonen mijlenver uit elkaar liggen en botsen. Je doet zelf niks en gaat dan lopen inhakken op mensen die deze problemen wél benoemen en aangepakt willen zien.
Tja, wat jij "op de spits drijven" noemt, noem ik gewoon "benoemen".quote:Op maandag 29 september 2014 01:24 schreef Xa1pt het volgende:
Dat vind ik niet van je benadering om alle tegenstellingen in dit land op de spits te drijven.
En dit is dus precies hoe problemen worden gedownplayd. Ik vind dit dus echt heel kwalijk. Ik vind het een levensgroot probleem dat jongens in Nederland sympathiseren met ISIS. Als autochtone jochies van 14-15 jaar met Nazi-vlaggen gingen rondlopen, zouden we dat ook een probleem vinden.quote:Op maandag 29 september 2014 01:25 schreef Yasmin23 het volgende:
En die jochies met die vlaggen zijn echt niet serieus te nemen.
IS het niet gewoon stoerdoenerij ? Kom op man.quote:Op maandag 29 september 2014 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dit is dus precies hoe problemen worden gedownplayd. Ik vind dit dus echt heel kwalijk. Ik vind het een levensgroot probleem dat jongens in Nederland sympathiseren met ISIS. Als autochtone jochies van 14-15 jaar met Nazi-vlaggen gingen rondlopen, zouden we dat ook een probleem vinden.
Benoemen om het benoemen. Dat benoemen van jou om zogenaamd problemen aan te pakken vergroot de tegenstellingen en daarmee ook de problemen alleen maar.quote:Op maandag 29 september 2014 01:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, wat jij "op de spits drijven" noemt, noem ik gewoon "benoemen".
Vreemd hoor dat er mini samenlevingen ontstaan.quote:Op maandag 29 september 2014 01:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Benoemen om het benoemen. Dat benoemen van jou om zogenaamd problemen aan te pakken vergroot de tegenstellingen en daarmee ook de problemen alleen maar.
Vind je het goed dat ik discussies over het aanpakken van problemen niet met jou voer, maar met mensen die problemen wél onder ogen zien?quote:Op maandag 29 september 2014 01:29 schreef Xa1pt het volgende:
Weer dezelfde onzinnige suggestie dat degene die het niet met jouw aanpak en benadering eens is de problemen die er zijn niet aangepakt willen zien. Calimero all over again.
Vind dit flauw van je. Jij bent volgens jezelf de enige die HET probleem onder ogen ziet. Dat andere mensen misschien wat minder overdrijven kan je niet hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 01:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind je het goed dat ik discussies over het aanpakken van problemen niet met jou voer, maar met mensen die problemen wél onder ogen zien?
Het lukt me echt met de dag minder om je nog serieus te nemen. Om die reden hoop ik dat je serieus mijn voorstel in overweging neemt: laten we ophouden om elkaar nog langer te vervelen.
Ah, de weg van de minste weerstand. Met die aanpak gaan we het in dit land niet redden Elfletterig.quote:Op maandag 29 september 2014 01:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind je het goed dat ik discussies over het aanpakken van problemen niet met jou voer, maar met mensen die problemen wél onder ogen zien?
Dit is struisvogel-politiekquote:Op maandag 29 september 2014 01:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, de weg van de minste weerstand. Met die aanpak gaan we het in dit land niet redden Elfletterig.
Laat je niet gek maken joh, je hebt groot gelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 01:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het lukt me echt met de dag minder om je nog serieus te nemen. Om die reden hoop ik dat je serieus mijn voorstel in overweging neemt: laten we ophouden om elkaar nog langer te vervelen.
Het gaat hier om daden van volwassen mensen. Ik vind het trouwens ook onbestaanbaar dat ze alleen de vlag moesten inleveren en vervolgens hun reis konden vervolgen. Ze hadden moeten worden aangehouden en in een cel moeten worden geknikkerd.quote:Op maandag 29 september 2014 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
IS het niet gewoon stoerdoenerij ? Kom op man.
Het heeft niks met flauw te maken. Ben nooit te beroerd om discussies te voeren; ik heb ze met Xa1pt tot vervelens toe gevoerd. Ellenlange discussies ook, echt al jarenlang. Er komt gewoon een keer een moment dat je denkt: Waarom doe ik dit? Waarom steek ik hier nog tijd in?quote:Op maandag 29 september 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind dit flauw van je. Jij bent volgens jezelf de enige die HET probleem onder ogen ziet. Dat andere mensen misschien wat minder overdrijven kan je niet hebben.
Het zou overzichtelijk zijn als het trollen waren. Maar ze zijn écht zo naïef en achter de realiteit aanlopend. Dat is misschien nog wel meer beangstigend.quote:Op maandag 29 september 2014 01:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken joh, je hebt groot gelijk.
Maar je weet toch dat er hier een stelletje halfzachte trollen rond zwerven?
Die zouden het nog een incident van wat kwajongens noemen als ze hun eigen moeder voor hun ogen onthoofden.
Jij en ik weten beter, sta erboven.
Voor wat moeten ze de cel in. Ze riepen Allah is groot en ze zwaaide met vlag met een geloofsverklaring?quote:Op maandag 29 september 2014 01:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat hier om daden van volwassen mensen. Ik vind het trouwens ook onbestaanbaar dat ze alleen de vlag moesten inleveren en vervolgens hun reis konden vervolgen. Ze hadden moeten worden aangehouden en in een cel moeten worden geknikkerd.
[..]
Het heeft niks met flauw te maken. Ben nooit te beroerd om discussies te voeren; ik heb ze met Xa1pt tot vervelens toe gevoerd. Ellenlange discussies ook, echt al jarenlang. Er komt gewoon een keer een moment dat je denkt: Waarom doe ik dit? Waarom steek ik hier nog tijd in?
Ik zeg trouwens niet dat ik de enige ben die de problemen onder ogen ziet. Die problemen worden door veel mensen gezien, onder wie deskundige instanties, politici van diverse partijen en vooraanstaande opiniemakers. Het is niet zo dat ik me iets in het hoofd haal, mezelf dan loop op te naaien en dat als een soort "waarheid" verkondig. Wat ik beschrijf, is gewoon de realiteit anno 2014; een realiteit die breed wordt gezien.
Alleen niet door sommige mensen die - om wat voor reden ook - problemen niet onder ogen zien. Of het nu idealisme is (niks zeggen, dan komt het vanzelf goed) (onfeilbaar geloof in de allang geflopte multiculturele samenleving) of simpelweg te lang onder een steen liggen, cq. het nieuws niet nauwgezet genoeg volgen... het maakt eigenlijk niet uit.
Je hebt mensen die problemen wél onder ogen zien. Je hebt mensen die problemen niet onder ogen zien. Ik voer bij voorkeur discussies met mensen die problemen wél onder ogen zien. Dat is waarom discussies met users als Xa1pt voor mij totaal zinloos zijn.
Heb je gelijk in.quote:Op maandag 29 september 2014 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou overzichtelijk zijn als het trollen waren. Maar ze zijn écht zo naïef en achter de realiteit aanlopend. Dat is misschien nog wel meer beangstigend.
Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair. En daarmee zou ik me schuldig maken aan gedrag dat juist in dergelijke kringen veel te zien is. Ik vind het gewoon een onzinnig tijdverdrijf om steeds weer in discussie te moeten over de vraag of problemen wel bestaan. Ik heb het liever over de aanpak ervan.
Geef jezelf niet teveel credits vriend...quote:Op maandag 29 september 2014 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou overzichtelijk zijn als het trollen waren. Maar ze zijn écht zo naïef en achter de realiteit aanlopend. Dat is misschien nog wel meer beangstigend.
Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair. En daarmee zou ik me schuldig maken aan gedrag dat juist in dergelijke kringen veel te zien is. Ik vind het gewoon een onzinnig tijdverdrijf om steeds weer in discussie te moeten over de vraag of problemen wel bestaan. Ik heb het liever over de aanpak ervan.
Dat doe ik toch ook niet?quote:Op maandag 29 september 2014 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geef jezelf niet teveel credits vriend...
"Ik wil niet zeggen dat ik er boven wil staan, máár...".quote:Op maandag 29 september 2014 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geef jezelf niet teveel credits vriend...
Uhuh lees die zin nog een keer ... Omdat jij een andere mening hebt betekent niet dat jij de ultieme waarheid kent.quote:Op maandag 29 september 2014 01:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook niet?
Ik leg juist uit dat ik dat niet doe, dat "erboven staan". Ik geef gewoon mijn mening op een forum. En ik hoop dat mensen die problemen niet onder ogen zien, vroeg of laat wél die problemen onder ogen gaan zien. Meer niet.
En dan nog zeggen dat die het niet doet. Wtf ?quote:Op maandag 29 september 2014 01:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Ik wil niet zeggen dat ik er boven wil staan, máár...".
"Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, máár...".
Wacht even.... wat mij betreft beaam je de vergezochte vergelijking met struisvogelpolitiek. Maar je moet hier niet gaan roepen dat je struisvogelpolitiek "walgelijk" vindt. Dat is gewoon niet geloofwaardig.quote:
Deze is te grappigquote:Op maandag 29 september 2014 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wacht even.... wat mij betreft beaam je de vergezochte vergelijking met struisvogelpolitiek. Maar je moet hier niet gaan roepen dat je struisvogelpolitiek "walgelijk" vindt. Dat is gewoon niet geloofwaardig.
Als er een Landelijke Vereniging voor Struisvogelpolitiek bestond, was jij voorzitter, erelid en beschermheer tegelijk.
Ik pretendeer niet dat ik de "ultieme waarheid" ken. Daarvoor moet je in de kopjes van miljoenen mensen kunnen kijken. Dat streef ik niet na. Ik streef slechts begrenzing van wangedrag en onaangepast gedrag na.quote:Op maandag 29 september 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhuh lees die zin nog een keer ... Omdat jij een andere mening hebt betekent niet dat jij de ultieme waarheid kent.
quote:Op maandag 29 september 2014 02:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet dat ik de "ultieme waarheid" ken. Daarvoor moet je in de kopjes van miljoenen mensen kunnen kijken. Dat streef ik niet na. Ik streef slechts begrenzing van wangedrag en onaangepast gedrag na.
En ik denk - inderdaad - dat ik de realiteit een stuk beter onder ogen zie dan sommige anderen hier. Maar zoals al eerder gezegd: het is niet zo bijster zinvol om daar over door te discussiëren.
Ik snap überhaupt niet waarom je trouwens over iets wilt discussiëren dat in jouw optiek geen probleem is. Kom even het topic binnen, zeg dat het geen probleem is dat jongens uit Hoorn met ISIS-vlaggen wapperen, en verlaat het topic weer. Prima.
"Er boven staan" waren niet mijn woorden, maar een advies dat ik kreeg en dat ik juist bestreed.quote:Op maandag 29 september 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]Kap nou.
Geef het anders gewoon toe dat je zo fucking slim bent en boven óns' staat.
En jij zit in je broek te schijten met die jongens met die vlag en ik niet. Beide ervaren we het anders.
Verzuurde ouwe lul. Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.quote:Op maandag 29 september 2014 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dit is dus precies hoe problemen worden gedownplayd. Ik vind dit dus echt heel kwalijk. Ik vind het een levensgroot probleem dat jongens in Nederland sympathiseren met ISIS. Als autochtone jochies van 14-15 jaar met Nazi-vlaggen gingen rondlopen, zouden we dat ook een probleem vinden.
quote:Op maandag 29 september 2014 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Er boven staan" waren niet mijn woorden, maar een advies dat ik kreeg en dat ik juist bestreed.
Ik zit verder ook niet in m'n broek te schijten. Ik wil alleen dat dergelijk wangedrag veel harder wordt aangepakt; een einde aan de doorgeslagen tolerantie.
Je wilt het niet maar je doet het wel...quote:Op maandag 29 september 2014 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair.
Nja hij beweerd het beste met de samenleving voor te hebben maar tussen zijn zinnen door lees je toch hele andere dingen.quote:Op maandag 29 september 2014 02:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Verzuurde ouwe lul. Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.
De samenleving die je voorstaat botst nogal met de sociaal-liberale waarden die je zogenaamd koestert.
Dat heeft-ie inderdaad niet. Of hij is zo naïef als de probleemontkenners zelf. Dan zou het nog wel eens kunnen.quote:Op maandag 29 september 2014 02:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja hij beweerd het beste met de samenleving voor te hebben maar tussen zijn zinnen door lees je toch hele andere dingen.
Ja, je had toen opgepakt moeten worden. Een taakstraf of iets dergelijks was goed geweest. Het tekenen van hakenkruizen valt namelijk niet binnen de vrijheden die je in dit land geniet.quote:Op maandag 29 september 2014 02:09 schreef Xa1pt het volgende:
Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.
De samenleving die je voorstaat botst nogal met de sociaal-liberale waarden die je zogenaamd koestert.
quote:Op maandag 29 september 2014 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, je had toen opgepakt moeten worden. Een taakstraf of iets dergelijks was goed geweest. Het tekenen van hakenkruizen valt namelijk niet binnen de vrijheden die je in dit land geniet.
Als je toen wat beter was gecorrigeerd, had je anno nu het verschil tussen goed en fout misschien wat beter in de smiezen. Want nu is het min of meer zo dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet.
Of 14 jarige halen gewoon kwajongens streken uit omdat het spannend en stoer is ?quote:Op maandag 29 september 2014 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, je had toen opgepakt moeten worden. Een taakstraf of iets dergelijks was goed geweest. Het tekenen van hakenkruizen valt namelijk niet binnen de vrijheden die je in dit land geniet.
Als je toen wat beter was gecorrigeerd, had je anno nu het verschil tussen goed en fout misschien wat beter in de smiezen. Want nu is het min of meer zo dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet.
Prima; ik begrijp dat ook jij problemen liever ontkent of afzwakt. Misschien kun je fijn met Xa1pt via DM over niks gaan discussiëren.quote:Op maandag 29 september 2014 02:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Het beeld wat jij schets komt echt niet overeen met het dagelijkse beeld op straat. Geen idee waar je woont. Misschien in een klein dorpje ofzo?
Vind je? Je staat altijd een softe, fluwelen-handschoen-aanpak voor. Precies in lijn met hoe je die vroeger zelf hebt gehad. En je voelt je als een vis in het water, wat je rol als struisvogel betreft.quote:Op maandag 29 september 2014 02:11 schreef Xa1pt het volgende:
Oh wacht, misschien was het dan wel goedgekomen met me en had ik gewoon in het hier en nu geleefd i.p.v. ettelijke jaren achter de realiteit aan te lopen. Maar, dan zou ik ook niet door de koning geridderd worden als De Struisvogel van Nederland. Moeilijke keuze, Elf.
Dat doet totaal niet ter zake.quote:Op maandag 29 september 2014 02:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk Elfletterig ?
Jeetje wat een struisvogel ben jij. Zo ga je die problemen wel oplossen als je elke keer het gesprek met mensen met een andere mening afkaptquote:Op maandag 29 september 2014 02:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima; ik begrijp dat ook jij problemen liever ontkent of afzwakt. Misschien kun je fijn met Xa1pt via DM over niks gaan discussiëren.
[..]
Vind je? Je staat altijd een softe, fluwelen-handschoen-aanpak voor. Precies in lijn met hoe je die vroeger zelf hebt gehad. En je voelt je als een vis in het water, wat je rol als struisvogel betreft.
Maar nogmaals de vraag: waarom verdoen wij tijd aan elkaar? Ik heb je niks meer te melden, jij mij ook niet. Ga een ander zitten vervelen.
[..]
Dat doet totaal niet ter zake.
We straffen in Nederland zo streng dat leegstaande cellen worden gebruikt voor asielzoekers en voor gedetineerden uit Noorwegen. We hebben de boel hier zo geweldig voor elkaar dat we een torenhoge recidive hebben, een dramatisch laag oplossingspercentage van misdrijven en duizenden veroordeelden die vast horen te zitten, maar vrij rondlopen.quote:Op maandag 29 september 2014 02:18 schreef Xa1pt het volgende:
Je zou overigens eens een dag moeten meelopen met mensen die in een PI werken. Eens kijken of je dan nog zo van het straffen bent. Eenmaal in dat systeem kom je er ook moeilijk weer uit.
76.quote:Op maandag 29 september 2014 02:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk Elfletterig ?
Inderdaad. Problemen oplossen gaan we (mede) doen door (maatschappelijke) discussies te voeren tussen mensen die problemen onder ogen zien.quote:Op maandag 29 september 2014 02:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jeetje wat een struisvogel ben jij. Zo ga je die problemen wel oplossen als je elke keer het gesprek met mensen met een andere mening afkapt
Wat ben jij een zielig mannetje zeg.quote:Op maandag 29 september 2014 02:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Problemen oplossen gaan we (mede) doen door (maatschappelijke) discussies te voeren tussen mensen die problemen onder ogen zien.
Discussies over de vraag OF er problemen zijn voer je met mensen als Xa1pt en jij. Zoals al uitgelegd is dat een zinloze discussie en een allang gepasseerd station.
In discussies over het oplossen van problemen hebben we uiteindelijk helemaal niks aan mensen die problemen niet (of onvoldoende) onder ogen zien. In die discussie werken dergelijke mensen alleen maar als stoorzender.
Snap je het zo, of moet ik het nog uittekenen?
Van "zielig mannetje" schrik ik echt niet meer hoor. Gezien alle kwalificaties die ik hier naar m'n hoofd krijg geslingerd, is "zielig mannetje" nog een vrij milde. "Verzuurde ouwe lul" ( © Xa1pt) trouwens ook. Het is jammer om te zien dat dat soort gescheld nodig is.quote:Op maandag 29 september 2014 02:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat ben jij een zielig mannetje zeg.
Het enige wat je tot nu toe gelukt is met jouw manier van oplossen van problemen is op een forum de Islam te bashen en de problemen veel groter te maken dan dat ze zijn.
Als jezelf niet onterecht boven mensen zou plaatsen zou je dit soort dingen ook niet horen. Nogmaals geef jezelf niet teveel creditsquote:Op maandag 29 september 2014 02:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van "zielig mannetje" schrik ik echt niet meer hoor. Gezien alle kwalificaties die ik hier naar m'n hoofd krijg geslingerd, is "zielig mannetje" nog een vrij milde. "Verzuurde ouwe lul" ( © Xa1pt) trouwens ook. Het is jammer om te zien dat dat soort gescheld nodig is.
Dat je vindt dat ik problemen "groter maak dan ze zijn" bevestigt voor mij slechts de indruk dat je tot de kudde van Xa1pt behoort: mensen die achter de realiteit aanhobbelen. Ik stel voor, zoals ik dat ook bij Xa1pt al deed, om het hierbij te laten. Laten we ophouden om elkaar te vervelen.
Het is de enige manier die ze kennen, een normaal gesprek is niet te voeren, gelijk hebben ze niet, dus dan gaan ze maar bagataliseren en als dat niet helpt, schelden, zijn ze goed in.quote:Op maandag 29 september 2014 02:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van "zielig mannetje" schrik ik echt niet meer hoor. Gezien alle kwalificaties die ik hier naar m'n hoofd krijg geslingerd, is "zielig mannetje" nog een vrij milde. "Verzuurde ouwe lul" ( © Xa1pt) trouwens ook. Het is jammer om te zien dat dat soort gescheld nodig is.
Dat je vindt dat ik problemen "groter maak dan ze zijn" bevestigt voor mij slechts de indruk dat je tot de kudde van Xa1pt behoort: mensen die achter de realiteit aanhobbelen. Ik stel voor, zoals ik dat ook bij Xa1pt al deed, om het hierbij te laten. Laten we ophouden om elkaar te vervelen.
Zegt de user die prive berichten verstuurdquote:Op maandag 29 september 2014 02:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is de enige manier die ze kennen, een normaal gesprek is niet te voeren, gelijk hebben ze niet, dus dan gaan ze maar bagataliseren en als dat niet helpt, schelden, zijn ze goed in.
Vandaar, negeren.
Ik volg je advies op. Trusten.quote:Op maandag 29 september 2014 02:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is de enige manier die ze kennen, een normaal gesprek is niet te voeren, gelijk hebben ze niet, dus dan gaan ze maar bagataliseren en als dat niet helpt, schelden, zijn ze goed in.
Vandaar, negeren.
Ben je ook mans genoeg om de aanleiding daarvan te geven, of ben je daar dan weer te laf voor?quote:Op maandag 29 september 2014 02:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zegt de user die prive berichten verstuurd
Verstandig.quote:Op maandag 29 september 2014 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik volg je advies op. Trusten.
Wat maakt het uit. Feit is dat je je voordoet als een heilig boontje.quote:Op maandag 29 september 2014 02:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ben je ook mans genoeg om de aanleiding daarvan te geven, of ben je daar dan weer te laf voor?
Dat laatste denk ik niet. 20 a 30 jaar geleden dachten de meeste Nederlanders niet dat specifiek de Islam een bloeddorstige religie is. Men dacht dat de islam net zoals de vele andere religies in elkaar zou zitten. Men stond destijds onverschillig jegens islam.quote:Op maandag 29 september 2014 00:34 schreef Biebsie het volgende:
Islam gaat inderdaad niet samen met westerse normen en waarden en dat wisten we 100 jaar geleden al,
Je begint over polariseren maar de religieuze boeken staan vol polarisatie tussen gelovigen en andersdenkenden / ongelovigen. Zouden we niet eerst daarnaar moeten kijken?quote:Op maandag 29 september 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang je hier de boel kapot loopt te polariseren en net doet alsof je wel het beste voor hebt met 'de moslims' maar het eigenlijk ook wel nodig vindt om moslims flink te beteugelen omdat die zandbak-religie hier niet hoort blijf ik de laffe internetwarrior uithangen. Maak je vooral geen zorgen.
Ligt aan het persoon af. De ene zal het wel kunnen en de ander is zo verbitterd en overtuigd van een goddelijk bestaan, dat deze totaal van het padje af is.quote:Op zondag 28 september 2014 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja denk je niet dat dat je religie ook weer kan afleren?
Reageren is iets anders dan discussiërenquote:Op zondag 28 september 2014 12:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik l
[..]
Ik lees ze wel mee maar ik vind het niet zo handig om in zes verschillende topics te gaan discussieren.
Bij deze dan:quote:Op maandag 29 september 2014 03:01 schreef Fruitdrink het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat sommigen beweren dat er in de koran staat: alle ongelovigen doden, antisemitische teksten, onderdrukking van de vrouw etc.. Maar ik heb ze nooit een vers in de koran zien citeren als bron.
Bedankt.quote:Op maandag 29 september 2014 10:19 schreef AgLarrr het volgende:
Hulde voor Elfletterig in dit topic. Zowel inhoudelijk, als qua vorm. Kerel, je hebt engelengeduld. Twee zuigers in je nek en nog blijf je redelijk. Het maakt je zeer overtuigend.
Dat recidivepercentage wordt met een repressieve aanpak alleen maar hoger.quote:Op maandag 29 september 2014 02:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We straffen in Nederland zo streng dat leegstaande cellen worden gebruikt voor asielzoekers en voor gedetineerden uit Noorwegen. We hebben de boel hier zo geweldig voor elkaar dat we een torenhoge recidive hebben, een dramatisch laag oplossingspercentage van misdrijven en duizenden veroordeelden die vast horen te zitten, maar vrij rondlopen.
Ik heb het niet zo op het 'oog om oog, tand om tand'-denken.quote:Op maandag 29 september 2014 08:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begint over polariseren maar de religieuze boeken staan vol polarisatie tussen gelovigen en andersdenkenden / ongelovigen. Zouden we niet eerst daarnaar moeten kijken?
Dit gaat over het hellevuur. Dat staat in de vers ervoor:quote:Op maandag 29 september 2014 10:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij deze dan:
Soera 4:56
Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur braden. En telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.
Gaat over een oorlogssituatie:quote:Soera 47:4
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad het aangericht, bindt hen dan in boeien.
Wordt verduidelijkt en gematigd in de volgende vers:quote:Soera 4:89
Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang wij niet uitwijken op Allah’s weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper.
Dit, is je weerwoord? Zwak. Als je geen belang hecht aan duiding van die verzen, waarom vind je het dan nodig om ze te posten?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die teksten uit sprookjesboeken gaan duiden, om de "redelijkheid" ervan te benadrukken
Terwijl tegelijkertijd mensen op gruwelijke wijze worden afgeslacht uit naam van datzelfde boek.
Doe me een lol en bespaar me deze onzin.
Kom dan ook niet met die teksten aan zetten. Jezus, Elf.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die teksten uit sprookjesboeken gaan duiden, om de "redelijkheid" ervan te benadrukken
Terwijl tegelijkertijd mensen op gruwelijke wijze worden afgeslacht uit naam van datzelfde boek.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:49 schreef Ceberut het volgende:
Dit, is je weerwoord? Zwak. Als je geen belang hecht aan duiding van die verzen, waarom vind je het dan nodig om ze te posten?
Of je bladert gewoon even terug naar de vorige pagina van het topic.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef Xa1pt het volgende:
Kom dan ook niet met die teksten aan zetten. Jezus, Elf.
Vervolgens heb ik een aantal koran-teksten als bron aangereikt. En kom nu alsjeblieft niet aankakken met een context-riedeltje. We weten allemaal dat gelovigen naar hartenlust shoppen in de boeken van hun keuze. Dat is de essentie van religie.quote:Wat ik wel grappig vind is dat sommigen beweren dat er in de koran staat: alle ongelovigen doden, antisemitische teksten, onderdrukking van de vrouw etc.. Maar ik heb ze nooit een vers in de koran zien citeren als bron.
Dan is dat wat jou betreft toch een legitimatie? En als dat dan wordt genuanceerd dan interesseert het je ineens geen flikker meer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
Vervolgens heb ik een aantal koran-teksten als bron aangereikt. En kom nu alsjeblieft niet aankakken met een context-riedeltje. We weten allemaal dat gelovigen naar hartenlust shoppen in de boeken van hun keuze. Dat is de essentie van religie.
Bull. Het komt er op neer dat je ermee weg kunt komen als je jezelf niet verdedigt.... Betaal je dan niet fors, dan alsnog het zwaard.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan is dat wat jou betreft toch een legitimatie? En als dat dan wordt genuanceerd dan interesseert het je ineens geen flikker meer.
Ik gaf antwoord op een vraag die werd gesteld. Verder past er bij ISIS en iedereen die ISIS-fan is geen enkele nuance, maar alleen een boel walging.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan is dat wat jou betreft toch een legitimatie? En als dat dan wordt genuanceerd dan interesseert het je ineens geen flikker meer.
Lees die teksten eens goed. Het komt er op neer dat je ermee weg kunt komen als je jezelf niet verdedigt.... Betaal je dan niet fors, dan alsnog het zwaard.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op een vraag die werd gesteld. Verder past er bij ISIS en iedereen die ISIS-fan is geen enkele nuance, maar alleen een boel walging.
Waar staat dat precies?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees die teksten eens goed. Het komt er op neer dat je ermee weg kunt komen als je jezelf niet verdedigt.... Betaal je dan niet fors, dan alsnog het zwaard.
Dat een matiging noemen vind ik toch wat pervers.
No shit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op een vraag die werd gesteld.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dat knip- en plakwerkje van Ceberut. Lees maar even.
Ja, dat is ook een ISIS vlag. Dezelfde ongein met onthoofdingen, moordpartijen, volledig verbieden van andere religies, geen vrouwenrechten etc. Dat is de vlag van de hoofdsponsor van ISIS, Saudi Arabie. Vreemd genoeg is dat nou weer een gewaardeerde bondgenoot, dus met die vlag zwaaien zal zeker door iedereen gewaardeerd wordenquote:Op zondag 28 september 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:
Wat voor vlag was het? Tegenwoordig wordt elke vlag met Arabische letters erop gezien als een ISIS vlag.
[ afbeelding ]
Is dit ook een ISIS vlag?
Juist.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Verpesten? Ze zwaaiden met een vlag verdomme. Nederland is zo verkrampt dat vlaggen zwaaien verboden wordt.. Is er overigens een lijst met verboden vlaggen (Opstelten?), dat maakt het wel wat overzichtelijker?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:52 schreef 16meter het volgende:
Kleine groep rotte appels die het verpest voor de welwillende meerderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |