abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144974257
quote:
De Hoornse politie heeft zaterdagavond een ISIS-vlag in beslag genomen. Die was van drie jongens die hiermee zwaaiden, terwijl ze in een zwarte Volkswagen Polo door Hoorn reden en 'Allah-hu akhbar' schreeuwden.

De politie ontving rond 18.00 uur een melding over de jongens, meldt het Noord-Hollands Dagblad. Agenten kregen de Polo al snel in de smiezen en zetten die aan de kant. Na overleg met Justitie is besloten om de vlag in beslag te nemen. De jongens mochten na een kort gesprek met de agenten hun weg vervolgen.

Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)eslag_genomen__.html
Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u? :7
pi_144974259
Mooi.
(she/her)
pi_144974273
Verbranden die vlag.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_144974280
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 03:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Verbranden die vlag.
En opsluiten die gasten
(she/her)
pi_144974439
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Voor de zekerheid. Zit vol met terroristen daar. Schijnbaar.

Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Niet met de IS vlag aub. :N
(she/her)
pi_144974441
quote:

[..]

Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Welke Westerse vrijheid??
Ik zwaai naar dieren.
pi_144974453
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 03:38 schreef Fylax het volgende:

[..]

Niet met de IS vlag aub. :N
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
pi_144974462
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.
(she/her)
pi_144974476
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft er aardig wat liters bloed gevloeid om het zo hier te krijgen sinds hoeveel jaren voor Ch, en het begin van afbrokkeling is er al sinds jaren.

Geweld in de Balkan etc nog niet eens meegerekend.
Ik zwaai naar dieren.
pi_144974525
Er komt een tijd dat zo'n auto onder vuur genomen wordt.
pi_144974553
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 03:40 schreef Fylax het volgende:

[..]

Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.
Ik kom niet meer bij van het lachen.
  zondag 28 september 2014 @ 04:27:13 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_144974637
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_144974704
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Afgaande op hoe onze regering tegenwoordig werkt (waan van de dag is leidend, nuance wordt niet op prijs gesteld) zal dat niet zo lang meer duren..
  zondag 28 september 2014 @ 04:54:09 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144974722
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Mwah, wapperen met je nazivlag en 'Heil Hitler' schreeuwen terwijl je door de stad rijdt wordt waarschijnlijk ook niet gewaardeerd/getolereerd
pi_144974759
Terecht, opbokken met die kutgeintjes.
pi_144975071
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 03:54 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En op wat voor manier ben je dan nog beter dan dat tuig? Als je je verlaagd tot hun niveau verlies je al je aanspraak op de 'moral highground' waarachter wij ons verschuilen.
Welnee. Het doden van de vijand betekent niet dat je je verlaagt tot hun niveau. Het is oorlog en in een oorlog moet je de tegenpartij doden.
  zondag 28 september 2014 @ 09:51:36 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_144975565
quote:
Nou ja, je kan het wel interpreteren als een oproep tot geweld, ze roepen hetzelfde als die terroristen doen...

Het is in ieder geval uiterst provocatief gedrag wat niet getolereerd moet worden. Met je nazivlag rondrijden gaat ook niet werken, word je ook voor aangehouden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_144975655
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee :?
nee echt niet !
  zondag 28 september 2014 @ 10:13:09 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144975773
Dat is net zo belachelijk als dat nazi-symboliek verboden is. Als mensen zichzelf willen diskwalificeren voor de rest van hun leven, moeten ze dat gewoon kunnen. De Konstant Custerssen en Mohammed B's van deze wereld worden niet minder gestoord omdat ze niet met hun vlaggetje mogen zwaaien.

Laat ze er dan openlijk voor uitkomen, dan kunnen we die figuren direct in de smiezen houden.
pi_144976093
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee :?
Oppakken en deporteren richting het verre oosten.
Zonder wrijving geen glans
pi_144976432
quote:
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144976979
Ik mag hopen dat de inbeslagname zijn grondslag vindt in de verkeersveiligheid. Het zou natuurlijk belachelijk zijn wanneer de politie zomaar voorwerpen van meningsuiting in beslag neemt omdat de geuite mening hen niet bevalt.

Sowieso is inbeslagname in beginsel een opsporingsmiddel, het dient de strafrechtelijke vervolging en daarmee volgt dan ook de rechterlijke controle op de rechtmatigheid van het verhinderen van een meningsuiting. Dus als je niet vervolgt, moet je ook niks in beslag nemen.

Ik mag dan ook aannemen dat Wilders en Rutte gaan steigeren over deze grove aantasting van de vrijheid van meningsuiting en deze vlag willen tentoonstellen in hun vrijdenkersruimte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144977384
quote:

[..]

Godwin der godwins op zondag ochtend. Zal ook eens met een bepaalde vlag zwaaien en toeteren. Kijken hoe lang het duurt voordat ik uit mijn auto getrokken wordt.
http://tightrope.cc/catal(...)zi-flag-pi-1427.html

quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 09:59 schreef 75020 het volgende:

[..]

Tenzij er een hakenkruis op staat zeker?
Fuck, je was me al voor..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144977427
quote:
Ajacieden die met hun vlag zwaaien is uit aanmoediging voor hun club (tevens mijne), of om een overwinning te vieren.
Iets totaal anders dan zwaaien met je isis vlag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')