Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u?quote:De Hoornse politie heeft zaterdagavond een ISIS-vlag in beslag genomen. Die was van drie jongens die hiermee zwaaiden, terwijl ze in een zwarte Volkswagen Polo door Hoorn reden en 'Allah-hu akhbar' schreeuwden.
De politie ontving rond 18.00 uur een melding over de jongens, meldt het Noord-Hollands Dagblad. Agenten kregen de Polo al snel in de smiezen en zetten die aan de kant. Na overleg met Justitie is besloten om de vlag in beslag te nemen. De jongens mochten na een kort gesprek met de agenten hun weg vervolgen.
Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)eslag_genomen__.html
Niet met de IS vlag aub.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Voor de zekerheid. Zit vol met terroristen daar. Schijnbaar.
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Welke Westerse vrijheid??quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?quote:
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Volgens mij heeft er aardig wat liters bloed gevloeid om het zo hier te krijgen sinds hoeveel jaren voor Ch, en het begin van afbrokkeling is er al sinds jaren.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Ik kom niet meer bij van het lachen.quote:Op zondag 28 september 2014 03:40 schreef Fylax het volgende:
[..]
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.
Afgaande op hoe onze regering tegenwoordig werkt (waan van de dag is leidend, nuance wordt niet op prijs gesteld) zal dat niet zo lang meer duren..quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Mwah, wapperen met je nazivlag en 'Heil Hitler' schreeuwen terwijl je door de stad rijdt wordt waarschijnlijk ook niet gewaardeerd/getolereerdquote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Welnee. Het doden van de vijand betekent niet dat je je verlaagt tot hun niveau. Het is oorlog en in een oorlog moet je de tegenpartij doden.quote:Op zondag 28 september 2014 03:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En op wat voor manier ben je dan nog beter dan dat tuig? Als je je verlaagd tot hun niveau verlies je al je aanspraak op de 'moral highground' waarachter wij ons verschuilen.
Nou ja, je kan het wel interpreteren als een oproep tot geweld, ze roepen hetzelfde als die terroristen doen...quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Oppakken en deporteren richting het verre oosten.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Godwin der godwins op zondag ochtend. Zal ook eens met een bepaalde vlag zwaaien en toeteren. Kijken hoe lang het duurt voordat ik uit mijn auto getrokken wordt.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Fuck, je was me al voor..quote:Op zondag 28 september 2014 09:59 schreef 75020 het volgende:
[..]
Tenzij er een hakenkruis op staat zeker?
Ajacieden die met hun vlag zwaaien is uit aanmoediging voor hun club (tevens mijne), of om een overwinning te vieren.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |