Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u?quote:De Hoornse politie heeft zaterdagavond een ISIS-vlag in beslag genomen. Die was van drie jongens die hiermee zwaaiden, terwijl ze in een zwarte Volkswagen Polo door Hoorn reden en 'Allah-hu akhbar' schreeuwden.
De politie ontving rond 18.00 uur een melding over de jongens, meldt het Noord-Hollands Dagblad. Agenten kregen de Polo al snel in de smiezen en zetten die aan de kant. Na overleg met Justitie is besloten om de vlag in beslag te nemen. De jongens mochten na een kort gesprek met de agenten hun weg vervolgen.
Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)eslag_genomen__.html
Niet met de IS vlag aub.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Voor de zekerheid. Zit vol met terroristen daar. Schijnbaar.
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Welke Westerse vrijheid??quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Aan de andere kant, wat is er met Westerse vrijheid gebeurt? Met een vlag zwaaien, who cares?
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?quote:
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Volgens mij heeft er aardig wat liters bloed gevloeid om het zo hier te krijgen sinds hoeveel jaren voor Ch, en het begin van afbrokkeling is er al sinds jaren.quote:Op zondag 28 september 2014 03:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op dat gebied een uitzondering voor de vrijheid?
Van mij hoeft het ook niet hoor, dat zwaaien met foute vlaggen. Maar ik maak me wel serieus zorgen om onze vrijheid die we vrij gemakkelijk schijnen te willlen inruilen voor een soort schijnveiligheid.
Ik kom niet meer bij van het lachen.quote:Op zondag 28 september 2014 03:40 schreef Fylax het volgende:
[..]
Met een Spaanse/Belgische enz vlag zwaaien, prima. Maar zwaaien met zulke vlaggen kunnen gewoon niet.
Afgaande op hoe onze regering tegenwoordig werkt (waan van de dag is leidend, nuance wordt niet op prijs gesteld) zal dat niet zo lang meer duren..quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Mwah, wapperen met je nazivlag en 'Heil Hitler' schreeuwen terwijl je door de stad rijdt wordt waarschijnlijk ook niet gewaardeerd/getolereerdquote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Welnee. Het doden van de vijand betekent niet dat je je verlaagt tot hun niveau. Het is oorlog en in een oorlog moet je de tegenpartij doden.quote:Op zondag 28 september 2014 03:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En op wat voor manier ben je dan nog beter dan dat tuig? Als je je verlaagd tot hun niveau verlies je al je aanspraak op de 'moral highground' waarachter wij ons verschuilen.
Nou ja, je kan het wel interpreteren als een oproep tot geweld, ze roepen hetzelfde als die terroristen doen...quote:Op zondag 28 september 2014 04:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting eindigt voor zover ik weet bij het oproepen tot geweld. Dat deden deze jongens niet. Dus legaal, dus terecht dat ze zijn vrijgelaten. Jammer dan dat het ISIS-vlag is en ze wat stoute dingen roepen. Of is er recentelijk een of andere antiterrorismewet aangenomen waardoor dit niet mag?
Oppakken en deporteren richting het verre oosten.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Hier reden ze gister met een ajax vlag uit de auto schreeuwend ajax ajax... wat doen we daarmee
Godwin der godwins op zondag ochtend. Zal ook eens met een bepaalde vlag zwaaien en toeteren. Kijken hoe lang het duurt voordat ik uit mijn auto getrokken wordt.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Fuck, je was me al voor..quote:Op zondag 28 september 2014 09:59 schreef 75020 het volgende:
[..]
Tenzij er een hakenkruis op staat zeker?
Ajacieden die met hun vlag zwaaien is uit aanmoediging voor hun club (tevens mijne), of om een overwinning te vieren.quote:Op zondag 28 september 2014 10:02 schreef HighVolume het volgende:
Lees je mee Hexagon?quote:Op zondag 28 september 2014 03:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Te soft aangepakt, of prima gehandeld? Wat vindt u?
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:38 schreef Hexagon het volgende:
Leg mij eens uit hoe dergelijke amateuristische groepjes moderne westerse legers omver gaan werpen?
Vind jij dat het absolute 'kwaad' op deze wereld rechten heeft?quote:Op zondag 28 september 2014 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag hopen dat de inbeslagname zijn grondslag vindt in de verkeersveiligheid. Het zou natuurlijk belachelijk zijn wanneer de politie zomaar voorwerpen van meningsuiting in beslag neemt omdat de geuite mening hen niet bevalt.
Sowieso is inbeslagname in beginsel een opsporingsmiddel, het dient de strafrechtelijke vervolging en daarmee volgt dan ook de rechterlijke controle op de rechtmatigheid van het verhinderen van een meningsuiting. Dus als je niet vervolgt, moet je ook niks in beslag nemen.
Ik mag dan ook aannemen dat Wilders en Rutte gaan steigeren over deze grove aantasting van de vrijheid van meningsuiting en deze vlag willen tentoonstellen in hun vrijdenkersruimte.
Dit gaat gewoon om jouw en mijn rechten hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 12:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vind jij dat het absolute 'kwaad' op deze wereld rechten heeft?
Maar het kwaad en sympathie voor het kwaad moet toch aangepakt worden?quote:Op zondag 28 september 2014 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om jouw en mijn rechten hoor.
Dat doe je toch niet op zo'n manier? Niemand krijgt hierdoor minder sympathie voor ISIS.quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar het kwaad en sympathie voor het kwaad moet toch aangepakt worden?
Schitterend !!quote:
Ik lquote:Op zondag 28 september 2014 11:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees je mee Hexagon?
(of klik je sowieso alle pop-ups van mij weg?)
[..]
Ik lees ze wel mee maar ik vind het niet zo handig om in zes verschillende topics te gaan discussieren.quote:Op zondag 28 september 2014 11:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees je mee Hexagon?
(of klik je sowieso alle pop-ups van mij weg?)
[..]
Lekker naar Israël trappen.quote:Op zondag 28 september 2014 10:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Alle Ajacieden terug naar Griekenland ?
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
IS staat op de lijst van terroristische organisaties.quote:Op zondag 28 september 2014 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?
Als dat niet op een wettelijke manier kan is er iets mis met de aanpak.quote:Op zondag 28 september 2014 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
met een vlag zwaaien is niet zo erg. Een isis/alqaida vlag is echter oproepen tot haat en terrorisme. Samen met het schreeuwen van de religieuze oorlogsstrijdkreet alla akbar maakt het oproepen tot genocide en sowieso verstoring van de openbare orde.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen hier wel een mening over heeft, maar het niet duidelijk is wat de precieze context van dit incident was. Misschien waren het wel baldadige blanke jongeren die een IS vlag op de kop hebben getikt en een geintje uithaalden.quote:Op zondag 28 september 2014 12:51 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
met een vlag zwaaien is niet zo erg. Een isis/alqaida vlag is echter oproepen tot haat en terrorisme. Samen met het schreeuwen van de religieuze oorlogsstrijdkreet alla akbar maakt het oproepen tot genocide en sowieso verstoring van de openbare orde.
Dat deze religieuze terroristen niet voor jaaren zijn opgesloten is dan ook een groot raadsel.
ben je racist ofzo, net alsof er geen blanke moslims/alqaida/isi/isil strijders zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen hier wel een mening over heeft, maar het niet duidelijk is wat de precieze context van dit incident was. Misschien waren het wel baldadige blanke jongeren die een IS vlag op de kop hebben getikt en een geintje uithaalden.
Die westerse vrijheid moet je af en toe wel verdedigen tegen anti democratische krachten. Vrijheid is niet iets vanzelfsprekends. Sterker nog als je naar de rest van de wereld kijkt besef je dat het uniek is. We hebben hier bijna alleen nog maar generaties die in vrijheid geboren zijn en niet door hebben hoe kostbaar en zwaarbevochten die vrijheid eigenlijk is.quote:Op zondag 28 september 2014 03:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja, want het stikt in NL natuurlijk van de Tsjetsjeense jongeren.quote:Op zondag 28 september 2014 13:00 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
ben je racist ofzo, net alsof er geen blanke moslims/alqaida/isi/isil strijders zijn.
de meeste tsjetjeense terroristen zijn blank.
Maar de kleur maakt niet uit allah akbar in combinatie met terroristische vlaggen is gewoon oproepen tot geweld en haar en racisme tevens verstoring van de openbare orde.
gevalletje selectief handhaven.
nee je spreekt wartaal. ontopic aub.quote:Op zondag 28 september 2014 13:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, want het stikt in NL natuurlijk van de Tsjetsjenische jongeren.
Maar ok, blank was misschien wat te beperkt qua beschrijving, maar ik hoop dat je wel snapt wat ik bedoelde.
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld. Waarschijnlijk vind jij dat er eerst een rechtszaak moet plaatsvinden om vast te stellen dát ISIS het kwaad is. Maar dan zijn we jaaaaaaren en een heleboel kopjes minder verder. Ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat ISIS schijt heeft aan welk recht dan ook! Daarom vereist het een snelle aanpak en daarom moeten we juist nu elke vorm van ISIS of sympathie daarvoor aanpakken.quote:Op zondag 28 september 2014 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie is het kwaad, hoe kwaad is het, wie bepaalt dat met welk motief voor mij, en waarom mag ik dat zelf niet bepalen?
Volgens mij is de ISIS vlag nog helemaal niet verboden hoor, hij wordt wel ingenomen (zoals bij de demonstraties een paar weken geleden op het museumplein, de juridische grondslag hiervoor is nog nergens duidelijk voor geworden).quote:Op zondag 28 september 2014 13:00 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
Maar de kleur maakt niet uit allah akbar in combinatie met terroristische vlaggen is gewoon oproepen tot geweld en haar en racisme tevens verstoring van de openbare orde.
gevalletje selectief handhaven.
zullen we ook nooit te weten komen aangezien dit soort gasten stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd te worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:06 schreef primakov het volgende:
[..]
Volgens mij is de ISIS vlag nog helemaal niet verboden hoor, hij wordt wel ingenomen (zoals bij de demonstraties een paar weken geleden op het museumplein, de juridische grondslag hiervoor is nog nergens duidelijk voor geworden).
Heel leuk dat je strooit met wat mogelijke juridische gronden waar het onder zou vallen maar het is nog geenszins aannemelijk gemaakt dat die gronden daadwerkelijk aangevoerd worden door het OM.
Je conclusie is daarom onzin en impliceert ook dat er een soort van voorkeurspositie zou zijn voor dit soort lieden, iets wat mij nog grotere onzin lijkt.
Communis opinio =/= verbod op steun aan/sympathie met X, en ja ik ben het in die eens met Weltschmerz dat er eerst duidelijk moet zijn wat wel en niet mag, dat is namelijk een pijler van de rechtstaat, ongeacht of ISIS het kwaad der kwaden is.quote:Op zondag 28 september 2014 13:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld. Waarschijnlijk vind jij dat er eerst een rechtszaak moet plaatsvinden om vast te stellen dát ISIS het kwaad is. Maar dan zijn we jaaaaaaren en een heleboel kopjes minder verder. Ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat ISIS schijt heeft aan welk recht dan ook! Daarom vereist het een snelle aanpak en daarom moeten we juist nu elke vorm van ISIS of sympathie daarvoor aanpakken.
Nee, het is gewoon pure provocatie, en kan niet getolereerd worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:08 schreef SpecialK het volgende:
Laat die idioten lekker hun vlaggetje wimpelen.
Stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd? Graag een bron hiervan, en dat dat niet openlijk gebeurt wil niet zeggen dat ze juist in de gaten worden gehouden om er juist een zaak van te maken. Je conclusie is ook weer een bedroevend voorbeeld van een onjuiste syllogisme.quote:Op zondag 28 september 2014 13:09 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
zullen we ook nooit te weten komen aangezien dit soort gasten stelselmatig heengezonden worden zonder opgepakt of aangeklaagd te worden.
selectieve handhaving dus.
Als je met nazivlaggen gaat lopen wapperen heeft dat ook consequenties, ik zie niet in in waarom er voor die islamfascisten een uitzondering gemaakt moet worden.quote:Op zondag 28 september 2014 13:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom was het westen ookweer meter dan het midden-oosten?
iets met persoonlijke vrijheid toch? Herinner mij er even aan ik ben het kwijt.
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.quote:Op zondag 28 september 2014 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je met nazivlaggen gaat lopen wapperen heeft dat ook consequenties, ik zie niet in in waarom er voor die islamfascisten een uitzondering gemaakt moet worden.
kan je die knapen niet gewoon beter opnemen en psychische hulp bieden ipv overal uit te sluiten ?quote:Op zondag 28 september 2014 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.
Maar eigen verantwoordelijkheid is zo zwaar.quote:Op zondag 28 september 2014 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou het juridische consequenties moeten hebben? Het heeft al zat sociale consequenties voor de mensen die dat doen. Gewoon met het gezicht op TV. Nergens meer aannemen. Klaar.
Als ze die hulp willen. Je kan iemand niet dwingen, he. Daarnaast... baldadig zijn tegen de maatschappij is niet altijd een symptoom van een dieper onderliggend psychisch probleem maar vaak een fase. Maar om als overheid daar als meningen-instructeur in te springen is wat mij betreft totaal buiten wat ik het boekje van de overheid acht.quote:Op zondag 28 september 2014 13:19 schreef HighVolume het volgende:
[..]
kan je die knapen niet gewoon beter opnemen en psychische hulp bieden ipv overal uit te sluiten ?
Precies. De overheid moet gewoon een lijstje hebben met meningen die wel en niet mogen en elke dag ons even een update geven van wat we wel en niet mogen vinden en hoe we ons wel en niet mogen uiten. Dan zijn we eindelijk vrij van onze eigen vrijheid. Hoe vrij kan je zijn!?quote:Op zondag 28 september 2014 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar eigen verantwoordelijkheid is zo zwaar.![]()
Waarom kan de overheid dat niet gewoon oplossen voor ons, dan kunnen wij gewoon doen wat we altijd doen. Klagen over belastingen bijvoorbeeld.
Daar hoeven we ook niet heel moeilijk over te doen, ISIS is ook gewoon een verderfelijk iets. Maar om dan ook maar de hele rechtsstaat overboord te flikkeren, nee dank je. Dat is juist wat ons onderscheidt van bananenrepublieken.quote:Op zondag 28 september 2014 13:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Door de internationale gemeenschap is ISIS als het kwaad bestempeld.
Gewetensvrijheid en handelingsvrijheid betekenen dat je helemaal vrij mag zijn van geweten en handeling. Waarom zorgt de overheid daar dan niet voor?!quote:Op zondag 28 september 2014 13:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies. De overheid moet gewoon een lijstje hebben met meningen die wel en niet mogen en elke dag ons even een update geven van wat we wel en niet mogen vinden en hoe we ons wel en niet mogen uiten. Dan zijn we eindelijk vrij van onze eigen vrijheid. Hoe vrij kan je zijn!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |