Nee klopt. Ik doel eigenlijk ook op het algemene plaatje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat voorkom je toch niet door die trui af te schaffen (in ieder geval tijdens koersen)?
En veel baanrecords ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:05 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Het NK in het Olympisch Stadion in Amsterdam vorig jaar na de spelen. Volle tribunes, volop sfeer. Qua kijkplezier een van de leukste toernooien van de laatste jaren.
quote:Westra: ‘Plots deed Iglinskiy ons zonder training pijn’
‘Het dopinggebruik van Maxim en zijn broer Valentin Iglinskiy werd zeker niet door de ploeg Astana georganiseerd.’ Dat schrijft de Nederlandse wielrenner Lieuwe Westra vandaag in zijn column in het Friesch Dagblad. Westra was bij Astana een ploegmakker van de broertjes Iglinksiy en had de afgelopen maanden al in de gaten dat er iets niet in de haak was met Maxim Iglinksy.
‘In Frankrijk verbaasde hij me echter al. Het hele seizoen had ik in uitslagen niets anders achter zijn naam zien staan dan Did Not Finish, maar in de Tour deed hij ons plots pijn. Terwijl hij niet met de overige acht teamleden mee had gedaan aan de voorbereidende trainingskampen. Daar zag ik de andere jongens ook flink beter worden, maar dat is nog logisch als je er via hoogtestages voor traint’, aldus Westra die zelf een sterke Tour de France in dienst van winnaar Vicenzo Nibali reed.
Vorige week raakte bekend dat Maxim Iglinskiy positief had getest op EPO bij een test op 1 augustus. Eerder liep ook zijn broer Valentin tegen de lamp. ‘Dat Valentin Iglinskiy werd betrapt, was nog geen ramp. Hij had alleen maar een plaatsje bij de ploeg gekregen omdat zijn broer bij wijze van weddenschap een wedstrijd won. Maxim is wel een grote renner. Hij won ooit Luik-Bastenaken-Luik en zat dit jaar zelfs in het team waarmee we Nibali aan de Tour-zege hielpen’, schrijft Westra.
‘Ik nam ook wel eens andere pilletjes tijdens house- en hardcoreparty’s’
In een andere opmerkelijke passage geeft Westra toe dat hij in het verleden - niet als wielrenner - af en toe ook wel eens een verboden substantie nam. ‘Iedereen slikt pillen in de Tour. Tientallen zelfs. In de categorie ijzertablet en vitaminepil. Niets illegaals. Toen ik nog niet wielrende en house- en hardcoreparty’s bezocht nam ik ook wel andere pilletjes. Van de soort die een coureur niet mag hebben. De muziek en sfeer vind ik nog steeds schitterend, maar van die troep moet ik niets meer hebben. Ik haal mijn kick tegenwoordig uit andere dingen.’
En Valentin is niet zo goed, dus dan maakt het eigenlijk ook niet uit wat hij doetquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat ze hem meenamen naar de Tour dan.
Hopen dat Betancur dat stokje over wil nemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef TheArt het volgende:
Mandy kondigt morgen het einde van zijn carrière aan. Geen wielerpispaaltje meer
Toch jammer, dit gun je niemand.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef TheArt het volgende:
Mandy kondigt morgen het einde van zijn carrière aan. Geen wielerpispaaltje meer
twitter:maduc twitterde op woensdag 08-10-2014 om 20:42:06Het afscheid van @andyschleck_85 doet echt zeer. reageer retweet
Even hier op inhaken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:12 schreef 4-elements het volgende:
Voor de liefhebbers: uitgebreide beschrijvingen van alle Giro-etappes staan inmiddels online op http://www.touretappe.nl/giro-2015-parcours/
Volgens mij is het exacte parcours daarvan nog niet bekend gemaakt. Als het goed is krijgen we dat 22 oktober te horen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Even hier op inhaken.
is er al een overzicht mbt het parcours van de 1e etappe's van de tour 2015.
Proloog heb ik inmiddels al gevonden. Nu de etappe's van zondag en maandag nog.
Het exacte parkoers volgt vaak pas enkele maanden, soms weken voordat de tour begint.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij is het exacte parcours daarvan nog niet bekend gemaakt. Als het goed is krijgen we dat 22 oktober te horen.
Hij is qua doping toch nooit in opspraak geweest? Niet dat ik denk dat er ook maar een topper clean was...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:49 schreef PippenScottie het volgende:
Gedweep met Andy Schleck, hou toch op man...
Anti-renner die zonder doping niets anders zou zijn geweest dan het talentloze broertje van.
Hij mag blij zijn dat hij zijn carrière op eigen termen en zonder schorsing kan afsluiten. Missen zal ik hem niet.
Zeker, groot verlies. Doodzonde.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:43 schreef Pino112 het volgende:
twitter:maduc twitterde op woensdag 08-10-2014 om 20:42:06Het afscheid van @andyschleck_85 doet echt zeer. reageer retweet
De top 10 van dat jaar is een who is who van dopinggebruik in Italië.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:38 schreef Ericr het volgende:
Clean 2de worden in de Giro op je 21ste
Dat waren wel twee hele straffe stotenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:25 schreef Marcoss het volgende:
Zijn weinig renners die op hun 26ste 2de worden in de Tour en daarna werkelijk niks meer presteren en zelfs moeite hebben om een koers uit te rijden..
Maar LBL 2009 en de Galibier-rit in de Tour 2011 waren geniaal
Wuytstwitter:sporza_koers twitterde op donderdag 09-10-2014 om 17:35:34Wuyts: "Denk dat Andy nooit van de fiets gehouden heeft" http://t.co/VOD5rfQQhz reageer retweet
Precies. De echt blijft Aad300quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:37 schreef Evertjan het volgende:
Andy was in zijn topjaren een sieraad voor de sport.
Beetje dezelfde curve als Sven Montgomeryquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:25 schreef Marcoss het volgende:
Zijn weinig renners die op hun 26ste 2de worden in de Tour en daarna werkelijk niks meer presteren en zelfs moeite hebben om een koers uit te rijden..
Maar LBL 2009 en de Galibier-rit in de Tour 2011 waren geniaal
Noteer de DNF maar vastquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:25 schreef Chiappucci het volgende:
Boom gaat trouwens nog wel Parijs-Tours rijden, dus z'n vakantie wordt even onderbroken.
Verder: Bol, Van Emden, Flens, Hivert, Tjallingii, Vanmarcke, Wagner.
Ik tip hem als toekomstig wereldkampioenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:07 schreef Szura het volgende:
Colbrelli heeft de smaak te pakken nu, wint ook de Coppa Sabatini
Andy was zoals wijn uit een pak, niet een kleine cru zoals de rest van dit wielerjaar.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:57 schreef Evertjan het volgende:
Wuytstwitter:sporza_koers twitterde op donderdag 09-10-2014 om 17:35:34Wuyts: "Denk dat Andy nooit van de fiets gehouden heeft" http://t.co/VOD5rfQQhz reageer retweet
![]()
Die kan ook beter stoppenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:22 schreef Marcoss het volgende:
Voeckler vandaag in de aanval geweest in Parijs-Bourges (gewonnen door Degenkolb) en het lijkt erop dat Voeckler voor het eerst sinds 2002 geen overwinning zal boeken dit seizoen. Zullen vast niet veel actieve renners hem nadoen..
Al heeft hij PT nog komende zondag
Ook daarmee leider in de Europe Tour.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:07 schreef Szura het volgende:
Colbrelli heeft de smaak te pakken nu, wint ook de Coppa Sabatini
José Been.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef showtimer het volgende:
Pff, wat is en was die José weer irritant...
Heeft Eurosport de vervanger van Berkhout al bekend gemaakt?
Berkhout is gestopt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef showtimer het volgende:
Jammer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:57 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)537493118292/?type=1
Hij sneeuwde in zijn eerste jaren nog een beetje onder als de co van Danny.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jammer.
Heeft hij dat al 7 jaar gedaan? In mijn beleving maar 3, 4 jaar.
In die jaren keek ik normaal gesproken altijd naar Sporza.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:03 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hij sneeuwde in zijn eerste jaren nog een beetje onder als de co van Danny.
Met de komst van Roompot zal Boogerd ook niet meer te horen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:20 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer dat Berkhout stopt. Ik keek vaak naar Eurosport als hij en Boogerd/Zonneveld commentaar gaven. Hopelijk komt er een goede opvolger, want José vind ik niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Mezgec daar overigens de 1ste etappe gewonnen, voor Ewan, Farrar, Modolo, Maes en Hoflandtwitter:tom_dumoulin twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:43:01http://t.co/S2haCbFkG3 Zeer ernstige smog in Beijing. Sluit deuren en ramen en blijf binnen. Maar wielrenners, ga vooral koersen! reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:37 schreef Pedroso het volgende:
Wuyts heeft blijkbaar ook invloed op de Belgische teletekst redactie.Wuyts is de Belgische teletekstredactieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Ongelooflijk dat die man niet meer commentaar geeft als je ziet wat voor nitwitten nu overal commentaar geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Ik bedenk me ineens wel dat ik Danny mis als commentator.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:37 schreef Pedroso het volgende:
Wuyts heeft blijkbaar ook invloed op de Belgische teletekst redactie.Belgische teletekstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Stel je eens voor 'Wesley en Yolanthe verwachten een kindje' bovenaan TT 801 zou staan.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:05 schreef TheArt het volgende:
De Tour of Beijing wordt de laatste koers uit de carrière van Karsten Kroon.
twitter:NUsport twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 13:04:41Hoewel het wielerseizoen zijn einde nadert, weet de 38-jarige Karsten Kroon nog niet zeker dat hij stopt. http://t.co/1MhH9eQEly reageer retweet
Wist niet eens dat hij nog meereed, hij draait dit seizoen compleet onopvallend mee. Dus ik zou gewoon lekker stoppen na de China tour.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef franklop het volgende:
[..]twitter:NUsport twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 13:04:41Hoewel het wielerseizoen zijn einde nadert, weet de 38-jarige Karsten Kroon nog niet zeker dat hij stopt. http://t.co/1MhH9eQEly reageer retweet
Michiel Elijzen en Jetse Bol. Nico Verhoeven is ook gepolst.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:43 schreef showtimer het volgende:
En wijnkenner.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Wuyts is de Belgische teletekstredactie
Met Thijs eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:39 schreef Chiappucci het volgende:
Mooie column weer van Thijs:
Het was allemaal de schuld van zijn knie. Dat hij moest afstappen in de afgelopen Tour de France. Dat hij niet meer drie of vier uur zonder pijn kon trainen. En dat Andy Schleck noodgedwongen moest stoppen met wielrennen.
Die knie. Blijkbaar had hij er ver vóór zijn val in de Tour van dit jaar al last van.
Het was vast ook de schuld van die knie dat hij de afgelopen jaren vaker in laveloze toestand in liften en bars werd aangetroffen dan in het peloton. Dat er zó vaak abandon (Frans voor opgave) achter zijn naam verscheen dat hij Abandy Schleck genoemd werd.
En ook dat hij na zijn tweede plek in de Tour van 2011 welgeteld twee keer de top-tien van een wedstrijd haalde: een derde en een tiende plaats op het kampioenschap van Luxemburg. (Ja, daar hebben ze blijkbaar tien renners.)
Van Andy Schleck bestaan twee versies. Die van vóór 6 februari 2012, en die van ná 6 februari 2012. Op die dag kreeg hij de Tourzege van 2010 in de schoot geworpen dankzij een verkeerde biefstuk van Alberto Contador. Met een Tour op zak was Andy ineens niet meer een van de beste klimmers van de wereld, maar slechts pelotonvulling - en vaak dát niet eens.
Hij zou nooit meer fladderen. En vliegen al helemaal niet meer.
De oude Andy was slechts een schim van de jonge Andy. Als je op je 21ste tweede wordt in een Giro d'Italia die bol staat van de renners met drieletterige straalaandrijving, dan zou je verwachten dat je op je 28ste alles aan puin rijdt. Maar het tegendeel is waar. Andy zat de laatste jaren als een natte tosti op de fiets, zijn salaris werd teruggeschroefd en zijn broer Frank - waarmee hij een onafscheidelijk duo vormde - werd geschorst vanwege een positieve plas.
Het was sowieso een wonder dat het pas Franks eerste schorsing was - in 2008 werd bekend dat hij klant was bij de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes, maar hij kwam ermee weg door te zeggen dat hij bijna 7000 euro had betaald voor trainingsschema's van Fuentes. (Voor de goede orde: Fuentes is van huis uit gynaecoloog.)
Op de fiets straalde Andy de laatste jaren alleen maar intense droefheid en tegenzin uit. Zijn schouders hingen laag, zijn mondhoeken nog lager.
Andy wilde niet meer, Andy kon het niet meer.
De wind woei te hard, de bergen waren te steil, het peloton reed te snel. Zijn fiets en zijn benen luisterden allang niet meer naar hem. Dat zijn laatste Tour eindigde op het asfalt kon er ook nog wel bij.
Gisteren zat hij met tranen in zijn ogen achter een rijtje microfoons om uitleg te geven over zijn afscheid. Hij had het over zijn knie. Maar wie iets verder keek dan zijn knie zag een andere waarheid.
Andy's hoofd deed gisteren wat zijn lichaam al lang geleden heeft gedaan.
Stoppen met wielrennen.
Ik denk dat we Bobbie Traksel steeds meer gaan horen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Misschien wordt Jeroen Vanbelleghem gepromoveerd.
Behalve het laatste stukje. Imo was het andersom: zijn hoofd had (onbewust) al besloten te stoppen, zijn lichaam nu pas.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En wijnkenner.
[..]
Met Thijs eens.
'Hij weet nog niet zeker dat hij stopt?'quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef franklop het volgende:
[..]twitter:NUsport twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 13:04:41Hoewel het wielerseizoen zijn einde nadert, weet de 38-jarige Karsten Kroon nog niet zeker dat hij stopt. http://t.co/1MhH9eQEly reageer retweet
Gelukkig gaan ze volgend jaar niet meerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:56 schreef Wombcat het volgende:
Waarom gaan ze daar dan ook naartoe. Het is toch wel bekend dat de luchtkwaliteit daar niet zo bijzonder is.
Toch wel een busje dat veel roet uitstoot?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:34 schreef Pino112 het volgende:
Ze gaan nu met busjes naar de oorspronkelijke finish voor de prijsuitreiking enzo
Volgens mij een een of ander Chinees merk, dus dat komt vast wel goed.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch wel een busje dat veel roet uitstoot?
Gelukkig, anders moeten ze morgen nog de hele afstand fietsenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Volgens mij een een of ander Chinees merk, dus dat komt vast wel goed.
Het was nu toevallig ook wel extreem. 21x de maximaal als veilig aangemerkte hoeveelheidquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:56 schreef Wombcat het volgende:
Waarom gaan ze daar dan ook naartoe. Het is toch wel bekend dat de luchtkwaliteit daar niet zo bijzonder is.
Dat is inderdaad vreemdquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
De VRT moet bezuinigen en Sporza zal daarom minder wielrennen uitzenden. Welke koers sneuvelt er? Opvallend genoeg de Eneco Tour.
Het deelnemersveld stelt verder niet veel voor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:27 schreef Chiappucci het volgende:
Michel Kreder trouwens 10e in Emilië. Dat begint er eindelijk weer een beetje op te lijken.
Ach ja, hij blijft toch nog mannen als Meintjes, Durasek, Niemiec en Battaglin voor. Dat geeft in ieder geval wat hoop.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het deelnemersveld stelt verder niet veel voor.
Ik denk dat De Panne en Ronde van België eerder betalen aan de VRT om op het scherm te komen en de Eneco Tour hen juist geld kost ...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vreemd. Driedaagse van De Panne en de Ronde van België zijn uiteraard veel belangrijker.
wie gaat de Eneco Tour dan live uitzenden? van de NOS hoef je niks te verwachtenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
De VRT moet bezuinigen en Sporza zal daarom minder wielrennen uitzenden. Welke koers sneuvelt er? Opvallend genoeg de Eneco Tour.
Ze gaan de Eneco toch nog uitzenden? Laat dan koersen als Driedaagse De Panne vallen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wie gaat de Eneco Tour dan live uitzenden? van de NOS hoef je niks te verwachten
Eurosport en L1 verwacht ik.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wie gaat de Eneco Tour dan live uitzenden? van de NOS hoef je niks te verwachten
Ze zullen wel de koersen laten vallen die het laagst aantal kijkers trekken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:36 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Ze gaan de Eneco toch nog uitzenden? Laat dan koersen als Driedaagse De Panne vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |