Een verwilderde kat of zwerfkat die gecastreerd is, wordt vaak gemerkt door een hapje uit het oor. Ik zou de dierenambulance wel bellen, kat met een vangkooi (laten) vangen en kijken in wat voor conditie hij/zij is (als een dier ziek is, kunnen ze al meer), controleren op chip en castreren als dat nog niet gedaan is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:31 schreef Teslynd het volgende:
Dierenbescherming bellen is zinloos; het zou me niets verbazen als hij al eens opgepakt was en na sterilisatie teruggezet. En anders zal het daar wel op neer komen. Moet de kat dan verder genegeerd worden?
Is die hap goed zichtbaar? Altijd aan dezelfde kant? Ik zie niet zo goed, zeker niet als het snel moet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:03 schreef Holyme het volgende:
[..]
Een verwilderde kat of zwerfkat die gecastreerd is, wordt vaak gemerkt door een hapje uit het oor. Ik zou de dierenambulance wel bellen, kat met een vangkooi (laten) vangen en kijken in wat voor conditie hij/zij is (als een dier ziek is, kunnen ze al meer), controleren op chip en castreren als dat nog niet gedaan is.
Natvoer is beter ter voorkoming van nierfalen en blaasproblemen, maar droogvoer is niet verkeerd of zo. En de zwerfkat heeft niet zo veel te kiezen, hij is heel blij met je brokjes, denk ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:31 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ai, af en toe zie ik hier in de omgeving een zwerfkat en ik had al brokjes gekocht. Dat is dus geen goed idee.
Het klinkt alsof hij in de rui is en misschien heeft hij toch voedingstekorten of een onderliggende ziekte.quote:Hij moet hier gewoond hebben en wil weer binnen wonen, soms probeert hij met bewoners mee naar binnen te gaan. Als je het vuil wegdenkt, is het de mooie kat die ik jaren geleden een paar keer in volle glorie gezien heb. Worden katten grijs? De mooie kastanjeroodbonte vacht is nu mottig en grauw. Hij begint opzij borstelige bleke plekken te krijgen.
quote:Gezien de huidige verplichtingen rondom huisdieren (krantenartikel: iemand werd tot een dure, budgetoverschrijdende operatie gedwongen, terwijl bovendien het nut twijfelachtig was - de dierenbeschermingswetten overschrijden blijkbaar het gezonde verstand)
Punt c: "op passende wijze" : In principe is het de beste keuze die de dierenarts aanraadt, maar ik geef bijvoorbeeld mensen meestal meerdere keuzes. Niks doen is meestal geen passende keuze. Maar een afstand doen van het dier als je de kosten niet kan betalen is wel een keuze.quote:Artikel 1.7. Verzorgen van dieren
Degene die een dier houdt, draagt er zorg voor dat een dier:
a. wordt verzorgd door een persoon die beschikt over de voor die verzorging nodige kennis en vaardigheden;
b. slechts onder de hoede wordt gesteld van een persoon die kennelijk tot de verzorging in staat is;
c. dat ziek of gewond lijkt onmiddellijk op passende wijze wordt verzorgd;
d. een toereikende behuizing heeft onder voldoende hygiënische omstandigheden;
e. een voor dat dier toereikende hoeveelheid gezond en voor de soort en de leeftijd geschikt voer krijgt toegediend op een wijze die past bij het ontwikkelingsstadium van het dier;
f. toegang heeft tot een toereikende hoeveelheid water van passende kwaliteit of op een andere wijze aan zijn behoefte aan water kan voldoen;
g. voldoende verse lucht of zuurstof krijgt.
Goed dat je erover nagedacht heb en niet impulsief een dier genomen hebquote:heb ik geen huisdieren. Ik kan er financieel en fysiek niet aan beginnen, anders was het een hond geweest.
Brokjes zijn niet fout he, het leven is niet zo zwart en wit.quote:Ik versta katten niet en wil geen dieren in de gordijnen of op het aanrecht hebben. Ik wil dus niet het risico lopen dat anderen besluiten dat het mijn kat wel zal zijn. Brokjes beschikbaar hebben beneden bij de buitenberging leek dus wel handig, maar nu blijken brokjes erg fout te zijn.
Als je de dierambulance belt en zegt dat de kat ziek is/slecht uitziet/erg mager is, enz, zullen zij hem waarschijnlijk wel ophalen. En op zijn minst komen en zijn chip controleren. Misschien is hij wel als vermist opgegeven.quote:Dierenbescherming bellen is zinloos; het zou me niets verbazen als hij al eens opgepakt was en na sterilisatie teruggezet. En anders zal het daar wel op neer komen. Moet de kat dan verder genegeerd worden?
Heb je nog steeds een discussie met de fokker over de kosten dan? Vervelendquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Toen ging ik nog niet met hem wandelen. Een stuk van mijn tuin was helemaal afgezet met gaas zodat hij niet bij planten kan komen. Ik lette goed op blaadjes en plukte dagelijks onkruid tussen de tegels uit. Ik lette op dat er geen water bleef staan dat hij kon oplikken.
Toevallig vanochtend liet ze weten dat ze me binnen een jaar terug betaald. Ik heb haar wel met een rechtszaak moeten bedreigen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Heb je nog steeds een discussie met de fokker over de kosten dan? VervelendHopelijk krijg je een verslag van je dierenarts
Mag ik je een tip geven?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb een hoop ellende met zoonlief. Dat raakt mij meer dan dat lamme geld.
Ik denk niet dat hij zich daar door getroost gaat voelen. Hij wil gewoon zijn eigen hond terug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mag ik je een tip geven?
Misschien doet het je zoon goed om langs te gaan bij Animals Faith in Maastricht.
Is een vriendin van mij, en daar kun je ook gaan wandelen oid met de honden.
Ikzelf heb vaker asielertjes van haar bij mij thuis logeren.
Dat begrijp ikquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij zich daar door getroost gaat voelen. Hij wil gewoon zijn eigen hond terug.
Hoop dat het allemaal goed opgelost wordtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Toevallig vanochtend liet ze weten dat ze me binnen een jaar terug betaald. Ik heb haar wel met een rechtszaak moeten bedreigen.
En duidelijk op een rijtje gezet wat de feiten waren die niet in haar voordeel spraken.
En aan gestipt dat ik lid ben van de rasvereniging. Kortom op keurige manier en subtiel mijn tanden laten zien.
De wet alleen al is in mijn voordeel. Ze verkocht mij een ondeugdelijk productWat klinkt dat mal hé ?
![]()
Ik verwacht overgens niet dat ze betaald hoor. Dat gaat ze vast * vergeten *![]()
Ik heb een hoop ellende met zoonlief. Dat raakt mij meer dan dat lamme geld.![]()
Ik wil echt geen andere pup meer. Ik heb er goed de schrik van gekregen. Dat nare mens mailt hoe lief en rustig en goed opgevoed Jopie is. Als of ik dat zelf niet weet.....![]()
Het is maar goed dat zij in Harlingen woont en ik in Geleen. Ik kan er niet in een impuls naartoe rennen om Joop toch weer terug te halen.
Even in dat linkje kijken en daar staat een kopje "Zoek dierenartsen"quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:54 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Leuk! Maar waar kun je zien welke dierenartsen meedoen?
slecht hoor dat in limburg niemand mee doetquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
As zaterdag is de Dierendag! Daarom organiseert een aantal dierenartspraktijken de Open dag. Dan kunnen jullie een kijkje nemen achter de schermen bij een dierenarts.
Info Opendag
als je op de site kijkt zie je rechts om op te zoeken http://www.dierenarts.nl/opendag/dierenartsen-kaart.htmlquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:54 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Leuk! Maar waar kun je zien welke dierenartsen meedoen?
Dank je wel en ook bedankt dat je me zo goed hebt geholpen de afgelopen wekenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoop dat het allemaal goed opgelost wordt
Graag gedaan hoorquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dank je wel en ook bedankt dat je me zo goed hebt geholpen de afgelopen weken
Ik heb er veel steun aan gehad.
Toch even naar een dierenarts. Er kan bijv een grassprietje diep in de neusgang zitten, dus de dierenarts moet even goed de neusgangen nakijken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:14 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sinds enkele dagen, hond geeft ook duidelijk te kennen dat het jeukt.
Dacht eerst dat hij een jengel van een van de katten heeft gehad maar het blijft etteren.
What to do?
Precies weer met het weekend voor de deur.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Toch even naar een dierenarts. Er kan bijv een grassprietje diep in de neusgang zitten, dus de dierenarts moet even goed de neusgangen nakijken.
Heeft jouw DA geen vrijdagavond spreekuur? Bij onze kun je elke avond tussen 6 en 7 naar het inloopspreekuur.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef blup het volgende:
[..]
Precies weer met het weekend voor de deur.
Klachten komen altijd -altijd- op vrijdag, eind van de middag.
Verder lijkt hij er totaal geen last van te hebben.
Ma / Vr 09:00 tot 20:00quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Heeft jouw DA geen vrijdagavond spreekuur? Bij onze kun je elke avond tussen 6 en 7 naar het inloopspreekuur.
Niet dat het helpt, want hier komen klachten logischerwijs altijd op zaterdag middag of vrijdag/zaterdag avond laat. Liefst acuut ook nog
Vanavond gauw even langs, opgelost, slotjequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:52 schreef blup het volgende:
[..]
Ma / Vr 09:00 tot 20:00
Moet je nagaan.
In dat krantenartikel van jaren geleden kreeg de eigenaar het vonnis om de hond te laten opereren, terwijl het niet eens vast stond dat het helpen zou. Ik meen iets met een poot, een oudere hond en de eigenaar was armlastig. Laten inslapen was geen optie maar afstaan ook niet (vermoedelijk: niet zonder de ziektekosten te betalen).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Natvoer is beter ter voorkoming van nierfalen en blaasproblemen, maar droogvoer is niet verkeerd of zo. En de zwerfkat heeft niet zo veel te kiezen, hij is heel blij met je brokjes, denk ik.
[..]
Het klinkt alsof hij in de rui is en misschien heeft hij toch voedingstekorten of een onderliggende ziekte.
[..]De huidige dierbeschermingswetten vallen echt wel mee hoor. Je heb nu 1 wet, Wet voor Dieren, en daar staan er echt geen rare dingen in.
[..]
Punt c: "op passende wijze" : In principe is het de beste keuze die de dierenarts aanraadt, maar ik geef bijvoorbeeld mensen meestal meerdere keuzes. Niks doen is meestal geen passende keuze. Maar een afstand doen van het dier als je de kosten niet kan betalen is wel een keuze.
[..]
Goed dat je erover nagedacht heb en niet impulsief een dier genomen heb
[..]
Brokjes zijn niet fout he, het leven is niet zo zwart en wit.De kat is wel blij met je brokjes.
[..]
Als je de dierambulance belt en zegt dat de kat ziek is/slecht uitziet/erg mager is, enz, zullen zij hem waarschijnlijk wel ophalen. En op zijn minst komen en zijn chip controleren. Misschien is hij wel als vermist opgegeven.
Als de kat gecastreerd is en weer uitgezet en dan is een knipje uit zijn oor. Meestal wordt er een driehoekje uitgeknipt. Er is geen landelijk afspraak of het nou een linker of rechter oor moet zijn.
Kijk verder op Amivedi of deze kat misschien toch al vermist staat.
Dit kan echt wel tot maandag wachten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef blup het volgende:
[..]
Precies weer met het weekend voor de deur.
Klachten komen altijd -altijd- op vrijdag, eind van de middag.
Verder lijkt hij er totaal geen last van te hebben.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:03 schreef Miss_Isis het volgende:
bel je rond een uur of 3 's nachts toch de DA nog maar even voor alle zekerheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |