Heel schattig!quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:00 schreef superkimmi het volgende:
Cheetah is een hond ja. Ze heette van oorsprong Albita en omdat ze daar naar luisterde wilden we haar een rijmende naam geven.
Zal de siroop morgen halen en het in de gaten houden, bedankt!
Ik denk dat ze dan nog teveel ruimte heeft om weg te komen. Ze is echt heel bang om in haar vrijheid beperkt te worden en vindt dan echt alle ruimte om weg te komen. Misschien over een poosje, als we weer wat verder met haar zijnquote:Op vrijdag 26 september 2014 21:02 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh je, wat een drama... Alleen langdurige therapie/aanwennen aan het reizen/dierenarts zou misschien kunnen helpen, ben ik bang...
De volgende keer een DA aan huis laten komen?
Dit is ook zeker niet het eindpunt. Ze is nog geen jaar bij me, en we zijn al heel ver gekomen. Ze komt zelfs af en toe al uit zichzelf op schoot! We zijn nu begonnen met oefenen met oppakken, en in haar mandje (een plekje waar ze zich kennelijk veilig voelt) lukt het al aardig. Daarbuiten nog niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:09 schreef Holyme het volgende:
Ik weet welke kooien je bedoeld, en ja die kunnen zeker wel handig zijn. Maar ik zou toch aanraden om te gaan oefenen met de kat, en daarna met het kooitje en dan natuurlijk ook nog met de dierenarts (en ja, dat kan heel veel tijd kosten!). Een enting of verdoving geven is met zo'n kooi natuurlijk prima te doen, maar alle andere medische handelingen, of wat simpelers zoals de jaarlijkse controle inclusief naar het hartje/longen luisteren en het gebit controleren, kunnen zo nooit zonder verdoving uitgevoerd worden. Makkelijk? Nee dat betwijfel ik, maar ik denk wel de moeite waard om te kijken hoe ver je kan komen met haarIn ieder geval al erg lief dat je een schuwere kat een plekje hebt gegeven!
Er zijn ook reismandjes die echt meer een mand zijn, en waarbij je gewoon het deksel omhoog tilt en de kat er in kan zetten. Dan hoeft de kat bij de DA ook niet altijd uit dat ding, deksel open en de DA kan er prima bij voor wat standaard onderzoeken terwijl de kat in z'n vertrouwde mandje kan blijven zitten. Misschien een tip voor de toekomstquote:
Ik ben niet anti kvv alleen vind ik het nu niet geschikt voor Joop. De andere hond is nu bijn 11 jaar en heeft t altijd prima gdaan op een brok dus waarom zou ik die op kvv gaan zetten ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:41 schreef oh-oh het volgende:
Deedeetee, waarom ben je nu zo anti kvv eigenlijk? Joop is toch niet ziek geworden door die kvv?
Ik zou het gewoon aan Nell geven anders.
En van brok kakken ze altijd meer en viezer dan van kvv, zitten meer stoffen in die er weer uit gegooid worden
Heb je een voorbeeldplaatje van zo'n mand? We hebben er nu ook eentje waar de bovenkant vanaf kan, maar die heeft geen hoge rand en dus is ze binnen no time weg. Maar inderdaad, misschien in de toekomst!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:43 schreef Holyme het volgende:
[..]
Er zijn ook reismandjes die echt meer een mand zijn, en waarbij je gewoon het deksel omhoog tilt en de kat er in kan zetten. Dan hoeft de kat bij de DA ook niet altijd uit dat ding, deksel open en de DA kan er prima bij voor wat standaard onderzoeken terwijl de kat in z'n vertrouwde mandje kan blijven zitten. Misschien een tip voor de toekomst
Fijn dat ze thuis iig meteen weer zichzelf is! Ik had er een die me dan nog dagenlang goed in de gaten hield, want stel je voor zeg, dat ik d'r weer zou vangenquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:50 schreef fh101 het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeldplaatje van zo'n mand? We hebben er nu ook eentje waar de bovenkant vanaf kan, maar die heeft geen hoge rand en dus is ze binnen no time weg. Maar inderdaad, misschien in de toekomst!
Zodra we thuis waren van de dierenarts gaf ze me iig gelijk een kopje, dus thuis zit het wel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Fijn dat ze thuis iig meteen weer zichzelf is! Ik had er een die me dan nog dagenlang goed in de gaten hield, want stel je voor zeg, dat ik d'r weer zou vangen
Thanks! Die hebben inderdaad een wat hogere rand, dus ik hou ze in gedachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja, ik was ook bang dat ze een beetje achterdochtig zou doen en we weer een flinke stap terug zouden moeten doen, maar gelukkig valt dat alleszins mee!
En je man lust het ook niet?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben niet anti kvv alleen vind ik het nu niet geschikt voor Joop. De andere hond is nu bijn 11 jaar en heeft t altijd prima gdaan op een brok dus waarom zou ik die op kvv gaan zetten ?
Ik wil mijn diepvries ontdooien en daarbij zit de grote voorraad kvv in de weg. Dat is de reden dat ik die kwijt wil.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Fijn dat ze thuis iig meteen weer zichzelf is! Ik had er een die me dan nog dagenlang goed in de gaten hield, want stel je voor zeg, dat ik d'r weer zou vangen
De eerste is idd erg handigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De tweede is ook handig, maar de ervaring leert dat het niet zo stevig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De eerste is idd erg handig![]()
De tweede is ook handig, maar de ervaring leert dat het niet zo stevig is.Ja dat klinkt idd minder handigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik las bij die tweede dat het plastic van het deksel bij sommige mensen was gaan scheuren, en wil daar natuurlijk liever geen risico mee lopen. Maar wel fijn te horen dat die eerste DDA's goedkeuring heeft, dan denk ik niet dat ik nog verder zoek
![]()
Alle plastic mandjes die van boven open kunnen, hebben mijn goedkeuringquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:33 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja dat klinkt idd minder handigIk las bij die tweede dat het plastic van het deksel bij sommige mensen was gaan scheuren, en wil daar natuurlijk liever geen risico mee lopen. Maar wel fijn te horen dat die eerste DDA's goedkeuring heeft, dan denk ik niet dat ik nog verder zoek
Vind ik ook!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind dit topic zo wonderbaarlijk. Dat iemand hier zijn energie in steekt. Dierenartsen zijn vaak zo duur en de mijne zegt al snel dat ik gewoon langs moet komen en dan rekenen ze weer 40 euro voor consult.
Wilde gewoon even zeggen hoe tof ik dit vind. :$
Ik heb behalve vlees ook pens..... Hij gruwt al van het vleesquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En je man lust het ook niet?(als je het goed doorbakt?
)
Eens!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind dit topic zo wonderbaarlijk. Dat iemand hier zijn energie in steekt. Dierenartsen zijn vaak zo duur en de mijne zegt al snel dat ik gewoon langs moet komen en dan rekenen ze weer 40 euro voor consult.
Poep van Joop nog steeds beter?quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb behalve vlees ook pens..... Hij gruwt al van het vlees
Alleen het voer vd dierenarts is echt hypoallergeen, want die beval gehydroliseerde eiwitten (die zeg maar door een ingewikkeld proces in stukjes geknipt zijn, waardoor het lichaam het niet herkent als een allergeen).quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:29 schreef CeliaHodes het volgende:
Ik wil dus maar gaan kijken naar hypoallergeen voer. Omdat ik mijn katten allebei hetzelfde voer moet geven (het liefst), wil ik wel goed voer wat ook voor mijn andere kat geschikt is. Ik wil niet dat er granen in zitten. Ze krijgen nu Acana.
Nu zag ik op Zooplus de volgende merken: James Wellbeloved, Greenwoods en Applaws (die laatste ken ik als een goed merk).
Heeft iemand ervaring of tips mbt deze merken of eventueel andere merken?
Ik zat ook te denken aan vers vlees, maar mijn katten zijn dat niet gewend. Ik heb ooit aan eentje wel eens hart uit de supermarkt gegeven, maar daar was hij niet weg van. Ze krijgen dus uitsluitend brokjes, en heel soms als het feest is een zakje natvoer.
Alvast bedankt!
Thanks!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |