Ik zeg: God bestaat niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:
Ik zal niet verklaren hoe dat komt als je me dat vraagt, je hoeft nu gewoon maar eens te aanvaarden dat dat zo is, omdat ik het zeg.
Dat maakt wie je bent of dat zeg je omwille van wat je van jezelf gemaakt hebt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg: God bestaat niet.
Je kan de waarheid gewoon aanvaarden, hoor.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Dat maakt wie je bent of dat zeg je omwille van wat je van jezelf gemaakt hebt.
Ik denk niet dat denkbeeldige personages leiden kunnen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef Prospos het volgende:
Ik geloof in mijzelf en heb geen denkbeeldig personage nodig om mij te leiden in het leven.
Geloof houdt ontwikkeling tegen en brengt oorlog.
De bijbel dan.....quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat denkbeeldige personages leiden kunnen.
Dat tweede dat je zegt kan wel waar zijn, maar daar zijn de gelovigen niet de schuld van.
Of het tekort aan geest beter.quote:
Tweemaal onwaar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat denkbeeldige personages leiden kunnen.
Dat tweede dat je zegt kan wel waar zijn, maar daar zijn de gelovigen niet de schuld van.
Voor jou dan.quote:
Dat is zelfs niet waar. Hopelijk begrijp je wat je zegt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef imikethat het volgende:
Het probleem is dat de 'gelovigen' ons hun fantasie willen opdringen maar als ik dan begin over mijn fantasieën ik ineens seksistisch en raar ben
Hoezo niet waar?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:56 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Dat is zelfs niet waar. Hopelijk begrijp je wat je zegt.
Ja, sta daar maar versteld van.quote:
Jij zegt leiding van de god van de bijbel te ervaren, maar laat het nu zo zijn dat er miljoenen moslims zijn die op diezelfde wijze leiding van de god van de koran ervaren. Dan zijn er dus twee opties: 1) denkbeeldige personages kunnen wel degelijk leiden, of 2) de god van de bijbel en de god van de koran zijn, samen met een hoop andere goden uit een hoop andere godsdiensten, één en dezelfde enige ware god.quote:
Geloof is aangeleerd en wat je er zelf van maakt is je eigen fantasie, maar desalniettemin mag jij daar in geloven zolang je het maar niet opdringt aan mensen. Helaas laat dit topic wat anders zienquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Ja, sta daar maar versteld van.
En jullie zijn de ubermenschen. Haha, wat grappig zeg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:08 schreef ems. het volgende:
Geloven is iets wat primitieve mensen doen omdat ze er niet mee kunnen omgaan dat iets geen antwoord heeft. Het is eigenlijk een soort verlenging van de kindertijd.
Fantasie is iets waar je niet kan in geloven. Wij gelovigen staan tenminste open voor de realiteit die jullie zo angstvallig mijden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef imikethat het volgende:
[..]
Geloof is aangeleerd en wat je er zelf van maakt is je eigen fantasie, maar desalniettemin mag jij daar in geloven zolang je het maar niet opdringt aan mensen. Helaas laat dit topic wat anders zien
Mensen liegen..... Hoezo ben je zo zeker dat de mensen waar jij naar luistert de waarheid vertellen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:38 schreef likdoorn het volgende:
Fantasie is iets waar je niet kan in geloven. Wij gelovigen staan tenminste open voor de realiteit die jullie zo angstvallig mijden.
Het probleem is dat er geen kennismethodiek is, geen controle, en geen kritiek. En daarmee is er geen enkele reden om te denken dat geloofsovertuigingen waar zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:
Wat is nu het probleem omtrent geloven?
Net wel, dat is net wel de reden te denken dat iemand gelooft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen kennismethodiek is, geen controle, en geen kritiek. En daarmee is er geen enkele reden om te denken dat geloofsovertuigingen waar zijn.
Hoe dan? Hoe verklaar je bv al die verschillende denominaties binnen het Christendom als deze methode er wel zou zijn, laat staan alle verschillende religies?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:30 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Net wel, dat is net wel de reden te denken dat iemand gelooft.
Ik ga ervan uit dat je hier met geloven 'het geloof in een god of goden' bedoelt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar dat tweede is niet waar mijn kritiek op neerkomt.quote:Op zondag 28 september 2014 09:21 schreef Haushofer het volgende:
Een probleem wat je nogal es bij geloof ziet is het feit dat het gebruikt wordt om af te scheiden van andere groepen ipv te binden, en een claim op "absolute waarheid".
Ik denk dat daar ook veel van de kritiek op neerkomt
Neen, Übermenschen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:34 schreef likdoorn het volgende:
En jullie zijn de ubermenschen. Haha, wat grappig zeg.
Ik denk dat mensen vooral geloven, omdat ze dat gevoel hebben dat er meer is. Eigenlijk zoals schrijfveer dat uitlegt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:08 schreef ems. het volgende:
Geloven is iets wat primitieve mensen doen omdat ze er niet mee kunnen omgaan dat iets geen antwoord heeft. Het is eigenlijk een soort verlenging van de kindertijd.
Dat is niet echt een verschil tussen gelovigen en ongelovigen. Ook ongelovigen hebben niet alleen het gevoel maar ook de overtuiging dat er meer is dan zij weten.quote:Op maandag 29 september 2014 05:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen vooral geloven, omdat ze dat gevoel hebben dat er meer is. Eigenlijk zoals schrijfveer dat uitlegt.
Iedereen beweert het ware geloof te hebben, dus hebben ze allemaal ongelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:
Nou ja... In theorie zou er ook eentje gelijk kunnen hebben, maar die kans is bizar klein gezien het oneindige aantal religies dat nog bedacht kan worden.quote:Op maandag 29 september 2014 17:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Iedereen beweert het ware geloof te hebben, dus hebben ze allemaal ongelijk.
Ik denk dat je bij religieuze argumenten geen wat jij onder "degelijke redenering" verstaat zult krijgen.quote:Op zondag 28 september 2014 11:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar dat tweede is niet waar mijn kritiek op neerkomt.
De claim op 'absolute waarheid' is niet zozeer het probleem, maar eerder claims zonder die degelijk (of: überhaupt) te onderbouwen. Een goed onderbouwde absolute waarheid, daar zullen de meeste 'religiecritici' (waaronder ikzelf) weinig problemen mee hebben. Helaas is een absolute waarheid binnen onze huidige wetenschappelijke wereld en epistemologische modellen vrijwel onmogelijk.
Ik denk dat er wel redelijke redeneringen zijn - door de eeuwen heen hebben veel grote geesten zich beziggehouden met theologie, dus redelijke redeneringen zullen er vast zijn - maar dat die au fond vaak gebaseerd zijn op niets. Al is de overgrote meerderheid van de religieuze argumenten inderdaad alles behalve degelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij religieuze argumenten geen wat jij onder "degelijke redenering" verstaat zult krijgen.
= Blissfull. Sorry, gewijzigd door onze super Engelstalige multimedia vrienden die meestal opereren in het Engels. Niemand begrijpt dit zo meer.quote:
Engels valt best mee. Vooral als je eenvoudig begint:quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:52 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
= Blissfull. Sorry, gewijzigd door onze super Engelstalige multimedia vrienden die meestal opereren in het Engels. Niemand begrijpt dit zo meer.
Ja, dat ook.quote:Zoals even hierna genoemd wordt F&L / Tja, wat te denken van deze video waarin man wordt genezen?
Ah, de Heilige Naam.quote:Bestaat er soms een complot tegen de fucking blissfulheid. Dat wordt lekker kut dan.
Jawel hoor. Blissfulheid kunnen ze ook aan, maar dat is geen woord.quote:Het woord ,,locutie'' kunnen de huidige internet woordenboeken niet helemaal aan.
Ehm iets precieser graag, ik heb geen 10 uur de tijd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:46 schreef Pinpoint het volgende:
Nog meer Engels:
Er zit in de video een bewijs waar niemand omheen kan. Ik zag het voorbij flitsen, maar kon het niet terugvinden zo snel. Zonder geluid snap je het bewijs niet. Dat geluid komt even voor het bewijs. Of even erna, dat weet ik niet meer. Gewoon starten dus, en goed opletten. Ook een heel kort stukje naakt.
De meningen en rechten van minderheden zijn niet minder belangrijk dan die van de rest van de bevolking. Als dat zo was hadden we vrees ik al lang geleden alle moslims het land uitgezet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Is er uberhaupt een probleem rond "geloven"?
Of is er gewoon een minderheid die er een probleem van maakt?
Net als het geval is met zwarte piet?
Volgens mij juist een meerderheid. Er zijn best veel gelovigen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Is er uberhaupt een probleem rond "geloven"?
Of is er gewoon een minderheid die er een probleem van maakt?
Gelovigen hebben over het algemeen geen probleem met geloof.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Volgens mij juist een meerderheid. Er zijn best veel gelovigen.
Maar ze geloven allemaal iets anders hè?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Volgens mij juist een meerderheid. Er zijn best veel gelovigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |