abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144931459
Wat is geloven volgens jou? Ik denk dat velen er maar iets bizar in zien. Volgens mij is het alleszinds niet iets wat je kan veinzen. Geloven maakt je persoonlijkheid en geloven is iets waar velen je trachten van weg te houden. Dat is nu eenmaal zo. Ik zal niet verklaren hoe dat komt als je me dat vraagt, je hoeft nu gewoon maar eens te aanvaarden dat dat zo is, omdat ik het zeg. Ik weet het, velen hier hebben daar een probleem mee, om eens iemand te geloven op zijn woord. En omdat dat nu eenmaal zo is, kunnen wij dat niet verklaren, en dat is dan voor velen hier een reden om gewoon om het Christen zijn maar af te schrijven als onbestaand en onbestaanbaar.

Wat is nu het probleem omtrent geloven?

Er is er geen, maar toch trachten ze er maar iets te maken? Wie is 'ze", wel, ken uzelf, u zult "ze" er genoeg uit begrijpen.

Dank u.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144931661
Ik geloof in mijzelf en heb geen denkbeeldig personage nodig om mij te leiden in het leven.

Geloof houdt ontwikkeling tegen en brengt oorlog.
Hier staat niets.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:47:03 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144931707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:
Ik zal niet verklaren hoe dat komt als je me dat vraagt, je hoeft nu gewoon maar eens te aanvaarden dat dat zo is, omdat ik het zeg.
Ik zeg: God bestaat niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_144931742
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zeg: God bestaat niet.
Dat maakt wie je bent of dat zeg je omwille van wat je van jezelf gemaakt hebt.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:48:08 #5
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_144931743
Ik geloof in mezelf en in het feit dat er 'iets' is. Niet goed of kwaadaardig, niet almachtig of alwetend.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:48:48 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144931762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Dat maakt wie je bent of dat zeg je omwille van wat je van jezelf gemaakt hebt.
Je kan de waarheid gewoon aanvaarden, hoor.
Ik zeg het, dus het is zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:48:56 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_144931768
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef Prospos het volgende:
Ik geloof in mijzelf en heb geen denkbeeldig personage nodig om mij te leiden in het leven.

Geloof houdt ontwikkeling tegen en brengt oorlog.
Ik denk niet dat denkbeeldige personages leiden kunnen.

Dat tweede dat je zegt kan wel waar zijn, maar daar zijn de gelovigen niet de schuld van.
pi_144931773
Ik ken letterlijk niemand die er een probleem mee heeft dat andere mensen iets geloven wat ze zelf niet geloven. Ik ken wel heel veel mensen die menen dat hun geloof het enige juiste is en dat daarom iedereen dat zou moeten geloven, of rekening zou moeten houden met de regels van dat geloof. En daar zit het enige probleem.
pi_144931784
quote:

[..]

Dat tweede dat je zegt kan wel waar zijn, maar daar zijn de gelovigen niet de schuld van.
De bijbel dan.....
Hier staat niets.
pi_144931878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:49 schreef Prospos het volgende:

[..]

De bijbel dan.....
Of het tekort aan geest beter.
pi_144931972
quote:

[..]

Tweemaal onwaar.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:55:03 #13
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_144932001
Het probleem is dat de 'gelovigen' ons hun fantasie willen opdringen maar als ik dan begin over mijn fantasieën ik ineens seksistisch en raar ben
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_144932009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:54 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tweemaal onwaar.
Voor jou dan.
pi_144932057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef imikethat het volgende:
Het probleem is dat de 'gelovigen' ons hun fantasie willen opdringen maar als ik dan begin over mijn fantasieën ik ineens seksistisch en raar ben
Dat is zelfs niet waar. Hopelijk begrijp je wat je zegt.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:57:20 #16
411401 imikethat
pi_144932090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:56 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Dat is zelfs niet waar. Hopelijk begrijp je wat je zegt.
Hoezo niet waar?
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_144932130
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:57 schreef imikethat het volgende:

[..]

Hoezo niet waar?
Ja, sta daar maar versteld van.
pi_144932163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Voor jou dan.
Jij zegt leiding van de god van de bijbel te ervaren, maar laat het nu zo zijn dat er miljoenen moslims zijn die op diezelfde wijze leiding van de god van de koran ervaren. Dan zijn er dus twee opties: 1) denkbeeldige personages kunnen wel degelijk leiden, of 2) de god van de bijbel en de god van de koran zijn, samen met een hoop andere goden uit een hoop andere godsdiensten, één en dezelfde enige ware god.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:59:53 #19
411401 imikethat
pi_144932182
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ja, sta daar maar versteld van.
Geloof is aangeleerd en wat je er zelf van maakt is je eigen fantasie, maar desalniettemin mag jij daar in geloven zolang je het maar niet opdringt aan mensen. Helaas laat dit topic wat anders zien
pi_144932219
Het probleem met geloven is dat mensen liegen en die geloof je dan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_144932480
Geloven is iets wat primitieve mensen doen omdat ze er niet mee kunnen omgaan dat iets geen antwoord heeft. Het is eigenlijk een soort verlenging van de kindertijd.
Conscience do cost.
pi_144933413
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:08 schreef ems. het volgende:
Geloven is iets wat primitieve mensen doen omdat ze er niet mee kunnen omgaan dat iets geen antwoord heeft. Het is eigenlijk een soort verlenging van de kindertijd.
En jullie zijn de ubermenschen. Haha, wat grappig zeg.
pi_144933544
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef imikethat het volgende:

[..]

Geloof is aangeleerd en wat je er zelf van maakt is je eigen fantasie, maar desalniettemin mag jij daar in geloven zolang je het maar niet opdringt aan mensen. Helaas laat dit topic wat anders zien
Fantasie is iets waar je niet kan in geloven. Wij gelovigen staan tenminste open voor de realiteit die jullie zo angstvallig mijden. _O-
pi_144934267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:38 schreef likdoorn het volgende:
Fantasie is iets waar je niet kan in geloven. Wij gelovigen staan tenminste open voor de realiteit die jullie zo angstvallig mijden. _O-
Mensen liegen..... Hoezo ben je zo zeker dat de mensen waar jij naar luistert de waarheid vertellen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_144934461
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef likdoorn het volgende:

Wat is nu het probleem omtrent geloven?
Het probleem is dat er geen kennismethodiek is, geen controle, en geen kritiek. En daarmee is er geen enkele reden om te denken dat geloofsovertuigingen waar zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')