Ja, dus?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:18 schreef Copthorne het volgende:
Leuk dat je mijn topic aanhaalt.
De VS is het enige land ter wereld dat een atoombom (twee zelfs) tegen medemensen heeft gebruikt.
Niemand vroeg de VS om extremisten te bewapenen kkr mongool.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef MaximumRush het volgende:
Nu weer, de hele wereld huilie huilie dat Assad en z'n dictator gedrag gestopt moet worden en Amerika steunt de rebellen door de te bewapenen en op te leiden. Rebellen krijgen ook weer grootheidswaanzin en nu is weer de wereld huilie huilie dat Amerika overal achter zit.
Een grondoffensief op Japans grondgebied was geen optie meer, en had veel meer doden en verwoesting gebracht.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:18 schreef Copthorne het volgende:
De VS is het enige land ter wereld dat een atoombom (twee zelfs) tegen medemensen heeft gebruikt.
Ja, we hadden diplomatieke maatregelen moeten nemen tegen Assad. Dat zou geholpen hebben.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:21 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Niemand vroeg de VS om extremisten te bewapenen kkr mongool.
Waren die twee atoombommen werkelijk de enige manier om een eind te maken aan de Tweede Wereldoorlog?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:23 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Een grondoffensief op Japans grondgebied was geen optie meer, en had veel meer doden en verwoesting gebracht.
De tweede wereldoorlog had tot in de jaren 50 kunnen duren op die manier
En vergeet niet dat de Jappen ongeveer 100x erger waren dan de moffen, wat die hebben uitgespookt in China is werkelijk barbaars, daar zijn de Nazi's poesjes bij...
De VS hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien? In '79 gedaan in Afghanistan en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In 2003 in Irak en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In Syrië sinds 2011 en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:24 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, we hadden diplomatieke maatregelen moeten nemen tegen Assad. Dat zou geholpen hebben.
Nee niet de enige, wel de snelste, en heel eerlijk gezegd die tweede was onnodig, als de Amerikanen een paar dagen hadden gewacht had Japan zich ook overgegeven, het kostte de Jappen tijd zich te realiseren wat er was gebeurd in Hiroshima namelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:25 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Waren die twee atoombommen werkelijk de enige manier om een eind te maken aan de Tweede Wereldoorlog?
Overigens is het waar dat Japan heel wreed was. Familie van mij heeft in Jappenkampen gezeten en de verhalen zijn niet mals.
Dus jij keurt het goed als een volk massaal vermoord wordt door de eigen regering?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:29 schreef HexHunter het volgende:
[..]
De VS hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien? In '79 gedaan in Afghanistan en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In 2003 in Irak en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In Syrië sinds 2011 en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen.
Kom maar eens met bewijzen aan dat Assad z'n eigen volk massaal uitmoordde. Daarom geniet hij vast van zoveel steun ook nu.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dus jij keurt het goed als een volk massaal vermoord wordt door de eigen regering?
Er waren misstanden in het Irak van voor 2003, maar het was er veel vrediger en veiliger dan het er na 2003 ooit is geweest. Afghanistan in de jaren '60 en '70 was zelfs een behoorlijk ontwikkelde samenleving waar vrouwen onbedekt liepen (zelfs in rokjes) en waar veel hoogopgeleide mensen woonden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dus jij keurt het goed als een volk massaal vermoord wordt door de eigen regering?
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:33 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Kom maar eens met bewijzen aan dat Assad z'n eigen volk massaal uitmoordde. Daarom geniet hij vast van zoveel steun ook nu.
Ja, want de wereld is zo ongeveer zoals Call of Duty waar je een target zo uitpikt die ergens in een villa zit en dan met een team hem zo in z'n hoofd popt. Het heeft meer dan 10 jaar geduurd om Bin Laden uit te schakelen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef HexHunter het volgende:
Bovendien konden ze toch ook gewoon wat seals inzetten die Assad gewoon even poppen of iets maar nee ze moeten gelijk een stel bloeddorstige apen voorzien van wapens.
Wtf verwacht je dan dat er gebeurt. Leren ze niks van de geschiedenis ofzo.
Als je zelf wil nadenken is het van groot belang je in te lezen en kennis te hebben van de geopolitieke situatie waarop beslissingen zijn genomen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Irak had ook massavernietigingswapens toch, TS? Dat zeiden Rumsfeld, Rice en Bush toch?
Anderen idioten zonder hersencellen noemen en wel klakkeloos alles geloven wat Westerse politici en media beweren. Lekker bezig, hoor. Hoef je vooral zelf niet na te denken.
En welke media vertrouw jij dan wel?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
Sorry, was even vergeten dat westerse media niet betrouwbaar is en alleen maar propaganda is bedoeld voor het hersenspoelen van de normale burgers.
Hoop dat ze er binnenkort ook een paar op dat kalifaat gooien.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:18 schreef Copthorne het volgende:
Doe jij dingen voor niets? Zonder eigen gewin? Blijft het feit dat ze bereid waren om hier op een strand te creperen om jouw opa en oma te helpen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Arme Amerikanen en hun oprechte goede bedoelingen
Dat ze inderdaad aan de goede kant stonden in WW2 geeft ze toch geen recht om met valse bedoelingen bijvoorbeeld een Irak oorlog te beginnen onder good old George W. ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Doe jij dingen voor niets? Zonder eigen gewin? Blijft het feit dat ze bereid waren om hier op een strand te creperen om jouw opa en oma te helpen.
Dat ze daar invloed voor terug kregen en zo hun geopolitiek hebben kunnen uitbreiden staat buiten kijf, maar wat was het alternatief? Had je liever Nazi geweest? Of Rus?
Want dat zijn de alternatieven....
Ik heb je reactie zeker gelezen en ik ben me eerlijk gezegd nog aan het beraden op een uitgebreid antwoord.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:43 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Als je zelf wil nadenken is het van groot belang je in te lezen en kennis te hebben van de geopolitieke situatie waarop beslissingen zijn genomen.
Het is jammer dat je mijn laatste post negeert waar ik bijvoorbeeld in aangeef dat de Atoombom ervoor heeft gezorgd dat west Europa niet is ingenomen door de russen toen ze er toch waren.
Alles wat jij nu hebt heb je te danken aan die vermalijde atoombom op Japan. Door juist af te geven op dit onderdeeltje van de geschiedenis geef je te kennen geen idee te hebben van het grote mechaniek erachter.
Jij rent net zo goed achter hersenloze roeptoeters aan, weet je wat wel een grappig stukje is voor jou:
http://www.kennislink.nl/publicaties/kennis-zaait-twijfel
Hoe meer je weet, hoe minder overtuigd je mening is, juist mensen die overtuigd zijn van hun gelijk geven blijk van onkunde...
Hoe meer nuance je kan aanbrengen over een kwestie hoe minder zwart wit het wordt.
Het was sarcastisch bedoeld. Het gaat me erom dat iedere bron die wordt gegeven westerse propaganda is om mensen te hersenspoelen. Behalve natuurlijk van die vage illuminatie website die tussen berichten over aliens en reptilians een stukje plaatsen omdat het ze is opgevallen dat de leider van IS toevallig gelijkenissen vertoont met een man die bij John McCain staat.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
En welke media vertrouw jij dan wel?
Hier heb je tenminste de vrijheid je eigen bronnen te kiezen, dat is elders anders...
Dus geef mij jouw alwetende ongekleurde bron van informatie, want ik heb honger naar kennis
Goed zoquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb je reactie zeker gelezen en ik ben me eerlijk gezegd nog aan het beraden op een uitgebreid antwoord.
Ik ben het trouwens met het laatste eens dat je post. Nuance is heel belangrijk en niets is zwart-wit. Er spelen zoveel belangen mee. Echter heb ik genoeg aanleiding, vind ik, om aan de "goede bedoelingen" van de Amerikaanse overheid te twijfelen.
Het alternatief, een grondoffensief op Japan, was vele malen erger, en het jaren kunnen duren. En met al die eilandjes zouden het honderden D-Days wordenquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:19 schreef Copthorne het volgende:
Behoorlijk arrogant om mensen met een andere opinie "idioten zonder hersencellen" te noemen die volgens jou geen spreekrecht zouden moeten hebben. Dat doet je eigen zaak geen goed.
Dit! Sterker nog, de atoombom heeft naar mijn mening voorkomen dat er een Derde Wereldoorlog tussen de VS en de USSR uitbrak - als er een oorlog zou komen zouden beide partijen immers elkaar helemaal kunnen vernietigen, wat geen van beide uiteraard wilde.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:43 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Als je zelf wil nadenken is het van groot belang je in te lezen en kennis te hebben van de geopolitieke situatie waarop beslissingen zijn genomen.
Het is jammer dat je mijn laatste post negeert waar ik bijvoorbeeld in aangeef dat de Atoombom ervoor heeft gezorgd dat west Europa niet is ingenomen door de russen toen ze er toch waren.
Alles wat jij nu hebt heb je te danken aan die vermalijde atoombom op Japan. Door juist af te geven op dit onderdeeltje van de geschiedenis geef je te kennen geen idee te hebben van het grote mechaniek erachter.
Jij rent net zo goed achter hersenloze roeptoeters aan, weet je wat wel een grappig stukje is voor jou:
http://www.kennislink.nl/publicaties/kennis-zaait-twijfel
Hoe meer je weet, hoe minder overtuigd je mening is, juist mensen die overtuigd zijn van hun gelijk geven blijk van onkunde...
Hoe meer nuance je kan aanbrengen over een kwestie hoe minder zwart wit het wordt.
Dat er een tweede nodig was zegt al genoeg natuurlijk; de Japanners wisten van geen ophouden. Bovendien waren zij de agressor. Ik zie niet in waarom je ook maar één leven meer zou opofferen omwille van de bevolking die een oorlog met jou begon.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:46 schreef MAHL het volgende:
Het alternatief, een grondoffensief op Japan, was vele malen erger, en het jaren kunnen duren. En met al die eilandjes zouden het honderden D-Days worden Nee, beter om er gewoon in een klap (of nouja twee eigenlijk) een einde aan te maken.
Ik denk dat een grondoffensief op Japan in een nederlaag had geresulteerd voor Amerika. Te lange verbindingslijnen en onbekend terrein.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat er een tweede nodig was zegt al genoeg natuurlijk; de Japanners wisten van geen ophouden. Bovendien waren zij de agressor. Ik zie niet in waarom je ook maar één leven meer zou opofferen omwille van de bevolking die een oorlog met jou begon.
Vooral icm de druk vanuit Rusland in Europa, ja.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:54 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ik denk dat een grondoffensief op Japan in een nederlaag had geresulteerd voor Amerika. Te lange verbindingslijnen en onbekend terrein.
Klopt, de Japanners werden nog erger dan de Duitsers helemaal gek gemaakt met anti-VS propaganda. Ze geloofden dat als ze gevangen werden genomen ze langzaam doodgemarteld zouden worden, gebruikt in allerlei expirimenten, etc. Vandaar ook dat ze simpelweg tot de dood bleven strijden. Vele Japanners die op allerlei eilanden waren gestationeerd geloofden het ook niet toen ze te horen kregen van de overgave van hun regering, dachten dat het leugens van de VS waren. Tot in de jaren '70 (of zelfs '80?) waren er nog die op hun eilandjes bleven zitten, wachten op een vijand die nooit kwam.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat er een tweede nodig was zegt al genoeg natuurlijk; de Japanners wisten van geen ophouden. Bovendien waren zij de agressor. Ik zie niet in waarom je ook maar één leven meer zou opofferen omwille van de bevolking die een oorlog met jou begon.
Wat overigens interessanter is, is wat er ná de oorlog is gebeurd; Amerika heeft Japan tot een (economische) partner omgetoverd die in veel opzichten gewoon soeverein is gebleven en kon uitgroeien tot een (relatief) vrije en welvarende natie.
Dit dus, het alternatief was dus een communistisch Europees vasteland (ik denk dat de UK de dans wel had ontsprongen)quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vooral icm de druk vanuit Rusland in Europa, ja.
En zelfs al was het een overwinning, dan was de VS dusdanig verzwakt dat de USSR zonder moeite West-Europa in kon nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:54 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ik denk dat een grondoffensief op Japan in een nederlaag had geresulteerd voor Amerika. Te lange verbindingslijnen en onbekend terrein.
Maar die "hersencel lozen roepers" blijven toch beweren dat Amerika de slechterik is in het verhaal, een alternatief wordt niet genoemd, maar daarom zijn ze ook zo schattigquote:Op vrijdag 26 september 2014 19:59 schreef MAHL het volgende:
En het laatste is zeer verbazingwekkend inderdaad. Zuid-Korea is eigenlijk nog gekker, ook aan de vijandelijke kant in WO2 en zeker na de Korea-Oorlog totaal en totaal verwoest, maar nu enorm welvarend, en we lopen allemaal met Samsung telefoons rond. Raar.
Dat is wat ik zeg. Het is goed te zien dat er nog een aantal mensen hier zijn met enig besef van de grootsheid van de problematiek, want het achterlijke "Amerika is slecht" populisme wordt wel zorgwekkend....quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef MAHL het volgende:
[..]
En zelfs al was het een overwinning, dan was de VS dusdanig verzwakt dat de USSR zonder moeite West-Europa in kon nemen.
Beseffen ook totaal niet dat Assad vooral moet blijven zitten, als het minste van alle kwaden in het Midden-Oosten zijnde. Liever een dictator die voor stabiliteit in de regio zorgt en de bevolking relatief vrij houdt, dan een stel shariagekkies aan de macht daar die ongelovigen over de kling jagen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Maar die "hersencel lozen roepers" blijven toch beweren dat Amerika de slechterik is in het verhaal, een alternatief wordt niet genoemd, maar daarom zijn ze ook zo schattig
Dat is de schurft van keuzes maken... En toch ben ik nog steeds blij dat het de VS is die de keuzes maakt en niet China of Ruslandquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:05 schreef MAHL het volgende:
Met de kennis van nu zou de VS Saddam ook lekker laten zitten.
Inderdaad. En Zuid-Korea is ook een goed voorbeeld, ja. En Noord-Korea (en Noord-Europa) van het alternatief als creatie van Chinese en Russische politiek. Ik heb het al vaker geroepen; de VS hebben vorige eeuw een geniale geopolitiek gevoerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:59 schreef MAHL het volgende:
Klopt, de Japanners werden nog erger dan de Duitsers helemaal gek gemaakt met anti-VS propaganda. Ze geloofden dat als ze gevangen werden genomen ze langzaam doodgemarteld zouden worden, gebruikt in allerlei expirimenten, etc. Vandaar ook dat ze simpelweg tot de dood bleven strijden. Vele Japanners die op allerlei eilanden waren gestationeerd geloofden het ook niet toen ze te horen kregen van de overgave van hun regering, dachten dat het leugens van de VS waren. Tot in de jaren '70 (of zelfs '80?) waren er nog die op hun eilandjes bleven zitten, wachten op een vijand die nooit kwam.
En het laatste is zeer verbazingwekkend inderdaad. Zuid-Korea is eigenlijk nog gekker, ook aan de vijandelijke kant in WO2 en zeker na de Korea-Oorlog totaal en totaal verwoest, maar nu enorm welvarend, en we lopen allemaal met Samsung telefoons rond. Raar.
Besef me nu ook dat het een logistieke nachtmerrie zou worden. Hoe wil je supply lijnen VS-Japan krijgen? Korea stond aan de kant van Japan, de USSR was een op zijn zachtst gezegd onbetrouwbare bondgenoot en China wilde je vooral afzijdig houdenquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:04 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg. Het is goed te zien dat er nog een aantal mensen hier zijn met enig besef van de grootsheid van de problematiek, want het achterlijke "Amerika is slecht" populisme wordt wel zorgwekkend....
En ja, er worden keuzes gemaakt, toen en nu, en ja er worden fouten gemaakt, dat is inherent.
Maar godver, kies je werkelijk voor het alternatief dan?
Vertel eens. Ik weet er niks van wat die Jappen allemaal uitgespookt hebben in Chinaquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:25 schreef Copthorne het volgende:
Overigens is het waar dat Japan heel wreed was. Familie van mij heeft in Jappenkampen gezeten en de verhalen zijn niet mals.
Ja, of ze hadden 'm verwijderd in de jaren 90, nadat ze Koeweit hun kontje gered hadden. Dan hadden ze twee (oliestaat)vliegen in één klap voor zich kunnen winnen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:05 schreef MAHL het volgende:
Met de kennis van nu zou de VS Saddam ook lekker laten zitten.
Dat zei ik al, de verbindingslijnen waren te langquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef MAHL het volgende:
[..]
Besef me nu ook dat het een logistieke nachtmerrie zou worden. Hoe wil je supply lijnen VS-Japan krijgen? Korea stond aan de kant van Japan, de USSR was een op zijn zachtst gezegd onbetrouwbare bondgenoot en China wilde je vooral afzijdig houdenOf maar te zwijgen over de 'vloot' van de VS die na Pearl Harbour zijn beste tijd wel gehad had.
Zoek voor de lol eens op Nankingquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vertel eens. Ik weet er niks van wat die Jappen allemaal uitgespookt hebben in China
Zekerquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Inderdaad. En Zuid-Korea is ook een goed voorbeeld, ja. En Noord-Korea (en Noord-Europa) van het alternatief als creatie van Chinese en Russische politiek. Ik heb het al vaker geroepen; de VS hebben vorige eeuw een geniale geopolitiek gevoerd.
Zoek maar eens naar de dodenspoorweg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vertel eens. Ik weet er niks van wat die Jappen allemaal uitgespookt hebben in China
Hadden ze idd ook meteen een motief voor.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, of ze hadden 'm verwijderd in de jaren 90, nadat ze Koeweit hun kontje gered hadden. Dan hadden ze twee (oliestaat)vliegen in één klap voor zich kunnen winnen.
Lees ook bezonken rood eens van Jeroen Brouwer, al bleek achteraf dat dit verhaal fictief was, dat dan weer wel... maar de gruwelen van een jappenkamp... tja...quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef Geralt het volgende:
Er is een user die zo heet
http://forum.fok.nl/user/profile/nanking
Gezelligquote:Vrouwen en kinderen werden niet gespaard voor de verschrikkingen van het bloedbad. Regelmatig sneden Japanse soldaten bij vrouwen de borsten af, verwijderden lichaamsdelen of sneden bij zwangere vrouwen de buik open en haalden de foetus eruit. Getuigen herinneren zich dat Japanse soldaten baby's in de lucht gooiden om ze op te vangen op hun bajonet. Veel vrouwen werden eerst verkracht en daarna vermoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dodenspoorlijnquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ach als je wil lachen lees je eens in hoe de Berlijnse vrouwen door de Russen werden behandeld na de val van Berlijn...
Ze werden aan hun voordeur vastgespijkerd en opengesneden...
Tja...
Maar ok, Amerikanen zijn slecht, er zijn volgens sommigen betere alternatieven....
Alleen ken ik die niet...
Gebrek aan kennis denk ik
Maar, de VS was nog slechter!quote:Tijdens de aanleg stierven per dag gemiddeld 200 arbeiders; 15 000 krijgsgevangenen stierven aan uitputting, ziekte en ondervoeding. Onder hen waren 7 000 Britten, 4 500 Australiërs, 131 Amerikanen en bijna 3 000 Nederlanders. Onder de westerse krijgsgevangenen waren veel KNIL-militairen en Nederlanders uit toenmalig Nederlands-Indië. Ook stierven ongeveer 100.000 Thaise en Indonesische Romoesja's en ook Birmaanse en Maleisische dwangarbeiders bij de aanleg door het moeilijke gebied.
(...)
De eerste trein die over de spoorlijn reed was een bordeeltrein voor Japanse officieren.
Ja ik ken het verhaal, wat ik niet wist is dat Wim Kan één van de dwangarbeiders wasquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:34 schreef MAHL het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dodenspoorlijn
[..]
Maar, de VS was nog slechter!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |