abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144930872
Wat is dat toch de laatste decennia met Amerika? Het begon met de Taliban. De hele wereld ging huilie huilie doen dat het zo erg was qua mensenrechten. Amerika voelt zich qua grootmacht verantwoordelijk om hier op te reageren. Ze pakken ook nog de sovjets ermee ten tijde van de koude oorlog dus dat is ook weer mooi meegenomen. Is de Taliban opgericht met hulp van Amerika, Taliban splits zich af met al Qaeda en ze krijgen beide grootheidswaanzin. Aanslagen en shit en dan weer de hele wereld huilie huilie dat er wat aan gedaan moet worden. Amerika valt aan en dan weer de wereld huilie huilie dat Amerika de Taliban heeft opgeleid en het een complot is.

Nu weer, de hele wereld huilie huilie dat Assad en z'n dictator gedrag gestopt moet worden en Amerika steunt de rebellen door de te bewapenen en op te leiden. Rebellen krijgen ook weer grootheidswaanzin en nu is weer de wereld huilie huilie dat Amerika overal achter zit.

Iets simpel uitgelegd, maar in grote lijnen klopt het wel. Mijn klacht is dus dat er nu idioten zonder hersencellen zijn die helaas spreekrecht hebben.

Voorbeeld: KLB / ISIS in het leven geroepen door Israël en VS
En natuurlijk een volwassene, helaas een publieke functie gekregen met het opzeggen van nietszeggende woorden op een ritme, die zichzelf godverdomme Lange Frans noemt. :') Dat kan je toch niet serieus nemen.
pi_144930920
Leuk dat je mijn topic aanhaalt.

De VS is het enige land ter wereld dat een atoombom (twee zelfs) tegen medemensen heeft gebruikt.
Copthorne 2.0
pi_144930941
Amerika doet het alleen voor het geld hoor, volgens mij zorgen ze zelfs voor de reden om de landen binnen te vallen.
pi_144930951
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:18 schreef Copthorne het volgende:

De VS is het enige land ter wereld dat een atoombom (twee zelfs) tegen medemensen heeft gebruikt.
Ja, dus?
pi_144930953
Behoorlijk arrogant om mensen met een andere opinie "idioten zonder hersencellen" te noemen die volgens jou geen spreekrecht zouden moeten hebben. Dat doet je eigen zaak geen goed.
Copthorne 2.0
pi_144930966
Stuur al die mensen een hele boze brief.
pi_144930996
ok
pi_144931008
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef MaximumRush het volgende:
Nu weer, de hele wereld huilie huilie dat Assad en z'n dictator gedrag gestopt moet worden en Amerika steunt de rebellen door de te bewapenen en op te leiden. Rebellen krijgen ook weer grootheidswaanzin en nu is weer de wereld huilie huilie dat Amerika overal achter zit.
Niemand vroeg de VS om extremisten te bewapenen kkr mongool.
NEE!
pi_144931046
quote:

Een grondoffensief op Japans grondgebied was geen optie meer, en had veel meer doden en verwoesting gebracht.

De tweede wereldoorlog had tot in de jaren 50 kunnen duren op die manier

En vergeet niet dat de Jappen ongeveer 100x erger waren dan de moffen, wat die hebben uitgespookt in China is werkelijk barbaars, daar zijn de Nazi's poesjes bij...
pi_144931090
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:21 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Niemand vroeg de VS om extremisten te bewapenen kkr mongool.
Ja, we hadden diplomatieke maatregelen moeten nemen tegen Assad. Dat zou geholpen hebben. :')
pi_144931099
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:23 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Een grondoffensief op Japans grondgebied was geen optie meer, en had veel meer doden en verwoesting gebracht.

De tweede wereldoorlog had tot in de jaren 50 kunnen duren op die manier

En vergeet niet dat de Jappen ongeveer 100x erger waren dan de moffen, wat die hebben uitgespookt in China is werkelijk barbaars, daar zijn de Nazi's poesjes bij...
Waren die twee atoombommen werkelijk de enige manier om een eind te maken aan de Tweede Wereldoorlog?

Overigens is het waar dat Japan heel wreed was. Familie van mij heeft in Jappenkampen gezeten en de verhalen zijn niet mals.
Copthorne 2.0
pi_144931187
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:24 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ja, we hadden diplomatieke maatregelen moeten nemen tegen Assad. Dat zou geholpen hebben. :')
De VS hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien? In '79 gedaan in Afghanistan en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In 2003 in Irak en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In Syrië sinds 2011 en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen.
NEE!
pi_144931257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:25 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waren die twee atoombommen werkelijk de enige manier om een eind te maken aan de Tweede Wereldoorlog?

Overigens is het waar dat Japan heel wreed was. Familie van mij heeft in Jappenkampen gezeten en de verhalen zijn niet mals.
Nee niet de enige, wel de snelste, en heel eerlijk gezegd die tweede was onnodig, als de Amerikanen een paar dagen hadden gewacht had Japan zich ook overgegeven, het kostte de Jappen tijd zich te realiseren wat er was gebeurd in Hiroshima namelijk.

De verwoesting was zo intens dat men dacht dat het een natuurramp was.

De tweede was ook eigenlijk bedoeld voor Tokio, maar doorbewolking was dat niet mogelijk en is op het laatste moment gekozen voor Nagasaki. Die bom is ook verkeerd terecht gekomen, in een bergkom, waardoor de verwoesting minder groot was.

Het was naast het definitieve einde van WOII ook indirect onze redding trouwens, als de Amerikanen toen hun spierballen niet had laten zien had niets de Russen weerhouden om heel west Europa te bezetten trouwens, dus dank die Amerikanen maar op je blote knieën voor dat machtsvertoon...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 18:32:17 ]
pi_144931267
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:29 schreef HexHunter het volgende:

[..]

De VS hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien? In '79 gedaan in Afghanistan en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In 2003 in Irak en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen. In Syrië sinds 2011 en kijk wat voor shit daarvan is terechtgekomen.
Dus jij keurt het goed als een volk massaal vermoord wordt door de eigen regering?
pi_144931303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dus jij keurt het goed als een volk massaal vermoord wordt door de eigen regering?
Kom maar eens met bewijzen aan dat Assad z'n eigen volk massaal uitmoordde. Daarom geniet hij vast van zoveel steun ook nu.
NEE!
pi_144931318
Scumbag Amerika klopt beter.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144931346
Bovendien konden ze toch ook gewoon wat seals inzetten die Assad gewoon even poppen of iets maar nee ze moeten gelijk een stel bloeddorstige apen voorzien van wapens.

Wtf verwacht je dan dat er gebeurt. Leren ze niks van de geschiedenis ofzo.
NEE!
pi_144931363
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Er waren misstanden in het Irak van voor 2003, maar het was er veel vrediger en veiliger dan het er na 2003 ooit is geweest. Afghanistan in de jaren '60 en '70 was zelfs een behoorlijk ontwikkelde samenleving waar vrouwen onbedekt liepen (zelfs in rokjes) en waar veel hoogopgeleide mensen woonden.
Copthorne 2.0
pi_144931435
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:33 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Kom maar eens met bewijzen aan dat Assad z'n eigen volk massaal uitmoordde. Daarom geniet hij vast van zoveel steun ook nu.
Dit inderdaad.

Irak had ook massavernietigingswapens toch, TS? Dat zeiden Rumsfeld, Rice en Bush toch?

Anderen idioten zonder hersencellen noemen en wel klakkeloos alles geloven wat Westerse politici en media beweren. Lekker bezig, hoor. Hoef je vooral zelf niet na te denken.
Copthorne 2.0
pi_144931567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef HexHunter het volgende:
Bovendien konden ze toch ook gewoon wat seals inzetten die Assad gewoon even poppen of iets maar nee ze moeten gelijk een stel bloeddorstige apen voorzien van wapens.

Wtf verwacht je dan dat er gebeurt. Leren ze niks van de geschiedenis ofzo.
Ja, want de wereld is zo ongeveer zoals Call of Duty waar je een target zo uitpikt die ergens in een villa zit en dan met een team hem zo in z'n hoofd popt. Het heeft meer dan 10 jaar geduurd om Bin Laden uit te schakelen.

En wanneer ze Syrië zouden binnenvallen zou heel het VN overhoop liggen en allemaal wijzen naar Amerika.
pi_144931590
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:37 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Irak had ook massavernietigingswapens toch, TS? Dat zeiden Rumsfeld, Rice en Bush toch?

Anderen idioten zonder hersencellen noemen en wel klakkeloos alles geloven wat Westerse politici en media beweren. Lekker bezig, hoor. Hoef je vooral zelf niet na te denken.
Als je zelf wil nadenken is het van groot belang je in te lezen en kennis te hebben van de geopolitieke situatie waarop beslissingen zijn genomen.

Het is jammer dat je mijn laatste post negeert waar ik bijvoorbeeld in aangeef dat de Atoombom ervoor heeft gezorgd dat west Europa niet is ingenomen door de russen toen ze er toch waren.

Alles wat jij nu hebt heb je te danken aan die vermalijde atoombom op Japan. Door juist af te geven op dit onderdeeltje van de geschiedenis geef je te kennen geen idee te hebben van het grote mechaniek erachter.

Jij rent net zo goed achter hersenloze roeptoeters aan, weet je wat wel een grappig stukje is voor jou:

http://www.kennislink.nl/publicaties/kennis-zaait-twijfel

Hoe meer je weet, hoe minder overtuigd je mening is, juist mensen die overtuigd zijn van hun gelijk geven blijk van onkunde...

Hoe meer nuance je kan aanbrengen over een kwestie hoe minder zwart wit het wordt.
pi_144931619
Sorry, was even vergeten dat westerse media niet betrouwbaar is en alleen maar propaganda is bedoeld voor het hersenspoelen van de normale burgers.
pi_144931666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
Sorry, was even vergeten dat westerse media niet betrouwbaar is en alleen maar propaganda is bedoeld voor het hersenspoelen van de normale burgers.
En welke media vertrouw jij dan wel?

Hier heb je tenminste de vrijheid je eigen bronnen te kiezen, dat is elders anders...

Dus geef mij jouw alwetende ongekleurde bron van informatie, want ik heb honger naar kennis
pi_144931670
Arme Amerikanen en hun oprechte goede bedoelingen :(
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
pi_144931760
quote:

Hoop dat ze er binnenkort ook een paar op dat kalifaat gooien. :)

Copthorne :')
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_144931763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Arme Amerikanen en hun oprechte goede bedoelingen :(
Doe jij dingen voor niets? Zonder eigen gewin? Blijft het feit dat ze bereid waren om hier op een strand te creperen om jouw opa en oma te helpen.

Dat ze daar invloed voor terug kregen en zo hun geopolitieke invloed hebben kunnen uitbreiden staat buiten kijf, maar wat was het alternatief? Had je liever Nazi geweest? Of Rus?

Want dat zijn de alternatieven....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 18:49:18 ]
pi_144931836
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Doe jij dingen voor niets? Zonder eigen gewin? Blijft het feit dat ze bereid waren om hier op een strand te creperen om jouw opa en oma te helpen.

Dat ze daar invloed voor terug kregen en zo hun geopolitiek hebben kunnen uitbreiden staat buiten kijf, maar wat was het alternatief? Had je liever Nazi geweest? Of Rus?

Want dat zijn de alternatieven....
Dat ze inderdaad aan de goede kant stonden in WW2 geeft ze toch geen recht om met valse bedoelingen bijvoorbeeld een Irak oorlog te beginnen onder good old George W. ?

Oorlog is een business voor ze geworden.
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
pi_144931904
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:43 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Als je zelf wil nadenken is het van groot belang je in te lezen en kennis te hebben van de geopolitieke situatie waarop beslissingen zijn genomen.

Het is jammer dat je mijn laatste post negeert waar ik bijvoorbeeld in aangeef dat de Atoombom ervoor heeft gezorgd dat west Europa niet is ingenomen door de russen toen ze er toch waren.

Alles wat jij nu hebt heb je te danken aan die vermalijde atoombom op Japan. Door juist af te geven op dit onderdeeltje van de geschiedenis geef je te kennen geen idee te hebben van het grote mechaniek erachter.

Jij rent net zo goed achter hersenloze roeptoeters aan, weet je wat wel een grappig stukje is voor jou:

Hoe meer je weet, hoe minder overtuigd je mening is, juist mensen die overtuigd zijn van hun gelijk geven blijk van onkunde...

Hoe meer nuance je kan aanbrengen over een kwestie hoe minder zwart wit het wordt.
Ik heb je reactie zeker gelezen en ik ben me eerlijk gezegd nog aan het beraden op een uitgebreid antwoord. :)

Ik ben het trouwens met het laatste eens dat je post. Nuance is heel belangrijk en niets is zwart-wit. Er spelen zoveel belangen mee. Echter heb ik genoeg aanleiding, vind ik, om aan de "goede bedoelingen" van de Amerikaanse overheid te twijfelen.
Copthorne 2.0
pi_144931959
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:45 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

En welke media vertrouw jij dan wel?

Hier heb je tenminste de vrijheid je eigen bronnen te kiezen, dat is elders anders...

Dus geef mij jouw alwetende ongekleurde bron van informatie, want ik heb honger naar kennis
Het was sarcastisch bedoeld. Het gaat me erom dat iedere bron die wordt gegeven westerse propaganda is om mensen te hersenspoelen. Behalve natuurlijk van die vage illuminatie website die tussen berichten over aliens en reptilians een stukje plaatsen omdat het ze is opgevallen dat de leider van IS toevallig gelijkenissen vertoont met een man die bij John McCain staat.
pi_144932129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:52 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb je reactie zeker gelezen en ik ben me eerlijk gezegd nog aan het beraden op een uitgebreid antwoord. :)

Ik ben het trouwens met het laatste eens dat je post. Nuance is heel belangrijk en niets is zwart-wit. Er spelen zoveel belangen mee. Echter heb ik genoeg aanleiding, vind ik, om aan de "goede bedoelingen" van de Amerikaanse overheid te twijfelen.
Goed zo

En nee, die overheid is niet altruïstisch, altruïsme bestaat sowieso niet, maar dat is een andere discussie die ik graag met je voer, een andere keer.

Natuurlijk is die overheid uit op eigen belang, net als de onze, net als jij en net als iedereen.

Het punt is dat we naar mijn idee zelf ook wat te winnen hebben, want wij willen ook wat de Amerikanen willen, namelijk veiligheid en beschikking over grondstoffen.

Dat we hierom een deel van de wereld laten creperen is een feit, maar kom op, liever zij dan wij.

En ja dat klinkt heel erg horkerig, maar dat is waar het op uit draait en dat is het spel. Het alternatief is dat wij creperen, want nogmaals, de alternatieven zijn niet mals... toen niet en nu niet en in de toekomst zeker niet.

Dus nee, er is geen love en peace... toen niet, nu niet en straks niet, het is een kwestie van aan de goede (winnende) kant staan

Helaas
pi_144933627
The United States of America _O_
pi_144933794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:19 schreef Copthorne het volgende:
Behoorlijk arrogant om mensen met een andere opinie "idioten zonder hersencellen" te noemen die volgens jou geen spreekrecht zouden moeten hebben. Dat doet je eigen zaak geen goed.
Het alternatief, een grondoffensief op Japan, was vele malen erger, en het jaren kunnen duren. En met al die eilandjes zouden het honderden D-Days worden :{ Nee, beter om er gewoon in een klap (of nouja twee eigenlijk) een einde aan te maken.
pi_144933945
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:43 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Dit! Sterker nog, de atoombom heeft naar mijn mening voorkomen dat er een Derde Wereldoorlog tussen de VS en de USSR uitbrak - als er een oorlog zou komen zouden beide partijen immers elkaar helemaal kunnen vernietigen, wat geen van beide uiteraard wilde.
pi_144933964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:46 schreef MAHL het volgende:
Het alternatief, een grondoffensief op Japan, was vele malen erger, en het jaren kunnen duren. En met al die eilandjes zouden het honderden D-Days worden Nee, beter om er gewoon in een klap (of nouja twee eigenlijk) een einde aan te maken.
Dat er een tweede nodig was zegt al genoeg natuurlijk; de Japanners wisten van geen ophouden. Bovendien waren zij de agressor. Ik zie niet in waarom je ook maar één leven meer zou opofferen omwille van de bevolking die een oorlog met jou begon.

Wat overigens interessanter is, is wat er ná de oorlog is gebeurd; Amerika heeft Japan tot een (economische) partner omgetoverd die in veel opzichten gewoon soeverein is gebleven en kon uitgroeien tot een (relatief) vrije en welvarende natie.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 19:53:56 ]
pi_144934081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat er een tweede nodig was zegt al genoeg natuurlijk; de Japanners wisten van geen ophouden. Bovendien waren zij de agressor. Ik zie niet in waarom je ook maar één leven meer zou opofferen omwille van de bevolking die een oorlog met jou begon.
Ik denk dat een grondoffensief op Japan in een nederlaag had geresulteerd voor Amerika. Te lange verbindingslijnen en onbekend terrein.
pi_144934170
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:54 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ik denk dat een grondoffensief op Japan in een nederlaag had geresulteerd voor Amerika. Te lange verbindingslijnen en onbekend terrein.
Vooral icm de druk vanuit Rusland in Europa, ja.
pi_144934234
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat overigens interessanter is, is wat er ná de oorlog is gebeurd; Amerika heeft Japan tot een (economische) partner omgetoverd die in veel opzichten gewoon soeverein is gebleven en kon uitgroeien tot een (relatief) vrije en welvarende natie.
Klopt, de Japanners werden nog erger dan de Duitsers helemaal gek gemaakt met anti-VS propaganda. Ze geloofden dat als ze gevangen werden genomen ze langzaam doodgemarteld zouden worden, gebruikt in allerlei expirimenten, etc. Vandaar ook dat ze simpelweg tot de dood bleven strijden. Vele Japanners die op allerlei eilanden waren gestationeerd geloofden het ook niet toen ze te horen kregen van de overgave van hun regering, dachten dat het leugens van de VS waren. Tot in de jaren '70 (of zelfs '80?) waren er nog die op hun eilandjes bleven zitten, wachten op een vijand die nooit kwam.

En het laatste is zeer verbazingwekkend inderdaad. Zuid-Korea is eigenlijk nog gekker, ook aan de vijandelijke kant in WO2 en zeker na de Korea-Oorlog totaal en totaal verwoest, maar nu enorm welvarend, en we lopen allemaal met Samsung telefoons rond. Raar.
pi_144934241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vooral icm de druk vanuit Rusland in Europa, ja.
Dit dus, het alternatief was dus een communistisch Europees vasteland (ik denk dat de UK de dans wel had ontsprongen)
pi_144934299
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:54 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

En zelfs al was het een overwinning, dan was de VS dusdanig verzwakt dat de USSR zonder moeite West-Europa in kon nemen.
pi_144934310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:59 schreef MAHL het volgende:
En het laatste is zeer verbazingwekkend inderdaad. Zuid-Korea is eigenlijk nog gekker, ook aan de vijandelijke kant in WO2 en zeker na de Korea-Oorlog totaal en totaal verwoest, maar nu enorm welvarend, en we lopen allemaal met Samsung telefoons rond. Raar.
Maar die "hersencel lozen roepers" blijven toch beweren dat Amerika de slechterik is in het verhaal, een alternatief wordt niet genoemd, maar daarom zijn ze ook zo schattig :')
pi_144934371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef MAHL het volgende:

[..]

En zelfs al was het een overwinning, dan was de VS dusdanig verzwakt dat de USSR zonder moeite West-Europa in kon nemen.
Dat is wat ik zeg. Het is goed te zien dat er nog een aantal mensen hier zijn met enig besef van de grootsheid van de problematiek, want het achterlijke "Amerika is slecht" populisme wordt wel zorgwekkend....

En ja, er worden keuzes gemaakt, toen en nu, en ja er worden fouten gemaakt, dat is inherent.

Maar godver, kies je werkelijk voor het alternatief dan?
pi_144934402
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Maar die "hersencel lozen roepers" blijven toch beweren dat Amerika de slechterik is in het verhaal, een alternatief wordt niet genoemd, maar daarom zijn ze ook zo schattig :')
Beseffen ook totaal niet dat Assad vooral moet blijven zitten, als het minste van alle kwaden in het Midden-Oosten zijnde. Liever een dictator die voor stabiliteit in de regio zorgt en de bevolking relatief vrij houdt, dan een stel shariagekkies aan de macht daar die ongelovigen over de kling jagen.

Met de kennis van nu zou de VS Saddam ook lekker laten zitten.
pi_144934475
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:05 schreef MAHL het volgende:
Dat is de schurft van keuzes maken... En toch ben ik nog steeds blij dat het de VS is die de keuzes maakt en niet China of Rusland
pi_144934517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:59 schreef MAHL het volgende:
Klopt, de Japanners werden nog erger dan de Duitsers helemaal gek gemaakt met anti-VS propaganda. Ze geloofden dat als ze gevangen werden genomen ze langzaam doodgemarteld zouden worden, gebruikt in allerlei expirimenten, etc. Vandaar ook dat ze simpelweg tot de dood bleven strijden. Vele Japanners die op allerlei eilanden waren gestationeerd geloofden het ook niet toen ze te horen kregen van de overgave van hun regering, dachten dat het leugens van de VS waren. Tot in de jaren '70 (of zelfs '80?) waren er nog die op hun eilandjes bleven zitten, wachten op een vijand die nooit kwam.

Inderdaad. En Zuid-Korea is ook een goed voorbeeld, ja. En Noord-Korea (en Noord-Europa) van het alternatief als creatie van Chinese en Russische politiek. Ik heb het al vaker geroepen; de VS hebben vorige eeuw een geniale geopolitiek gevoerd.
pi_144934572
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:04 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Dat is wat ik zeg. Het is goed te zien dat er nog een aantal mensen hier zijn met enig besef van de grootsheid van de problematiek, want het achterlijke "Amerika is slecht" populisme wordt wel zorgwekkend....

En ja, er worden keuzes gemaakt, toen en nu, en ja er worden fouten gemaakt, dat is inherent.

Maar godver, kies je werkelijk voor het alternatief dan?
Besef me nu ook dat het een logistieke nachtmerrie zou worden. Hoe wil je supply lijnen VS-Japan krijgen? Korea stond aan de kant van Japan, de USSR was een op zijn zachtst gezegd onbetrouwbare bondgenoot en China wilde je vooral afzijdig houden :') Of maar te zwijgen over de 'vloot' van de VS die na Pearl Harbour zijn beste tijd wel gehad had.
pi_144934583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:25 schreef Copthorne het volgende:
Vertel eens. Ik weet er niks van wat die Jappen allemaal uitgespookt hebben in China :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144934604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:05 schreef MAHL het volgende:
Ja, of ze hadden 'm verwijderd in de jaren 90, nadat ze Koeweit hun kontje gered hadden. Dan hadden ze twee (oliestaat)vliegen in één klap voor zich kunnen winnen.
pi_144934611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef MAHL het volgende:

[..]

Besef me nu ook dat het een logistieke nachtmerrie zou worden. Hoe wil je supply lijnen VS-Japan krijgen? Korea stond aan de kant van Japan, de USSR was een op zijn zachtst gezegd onbetrouwbare bondgenoot en China wilde je vooral afzijdig houden :') Of maar te zwijgen over de 'vloot' van de VS die na Pearl Harbour zijn beste tijd wel gehad had.
Dat zei ik al, de verbindingslijnen waren te lang

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vertel eens. Ik weet er niks van wat die Jappen allemaal uitgespookt hebben in China :@
Zoek voor de lol eens op Nanking

edit;

nou ok, ik heb een goede bui

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Nanking

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 20:13:01 ]
pi_144934801
Er is een user die zo heet :o

http://forum.fok.nl/user/profile/nanking
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144934859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Inderdaad. En Zuid-Korea is ook een goed voorbeeld, ja. En Noord-Korea (en Noord-Europa) van het alternatief als creatie van Chinese en Russische politiek. Ik heb het al vaker geroepen; de VS hebben vorige eeuw een geniale geopolitiek gevoerd.
Zeker _O_ De Marshallhulp was ook geniaal. Ik kan alleen Vietnam en (in hindsight) Afghanistan noemen als dingen die niet helemaal liepen zoals gepland.
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zoek maar eens naar de dodenspoorweg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, of ze hadden 'm verwijderd in de jaren 90, nadat ze Koeweit hun kontje gered hadden. Dan hadden ze twee (oliestaat)vliegen in één klap voor zich kunnen winnen.
Hadden ze idd ook meteen een motief voor.

Eeuwige dilemma blijft echter altijd wat te doen nadat je zo'n dictator hebt afgezet... Zet je een democratisch gekozen leider neer dan gaan alle lokale bevolkingsgroepen elkaar afmaken omdat ze democratie niet kunnen handelen (zie Irak), zet je een nieuwe dictator neer gaan de policor linksmensen boe roepen.

Putin voert wat dat betreft een betere geopolitiek in het Midden-Oosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')