abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144920825
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Diverse platformen krijgen een officiėle vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
pi_144920839
Even mijn laatste post herhalen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:44 schreef BartNH het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zat ie al vol voordat het script er langs kwam.
Dat is een zekerheidje :)

Script kijkt elke 10 minuten naar alle projecten die nog niet op 100% zijn. Als er een nieuw project is wat zoals in dit geval binnen 10 minuten vol zit dan ziet het script het project dus niet.

Zou eigenlijk een premium feature aan moeten bieden, gratis een notificatie op 60 minuten en voor 5 euro eenmalig een notificatie op 10 minuten. Kan ik de kosten tenminste terug verdienen :)
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:24:18 #3
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_144921111
Crowdfund anders even een dedicated servertje met een paar jaar stroom en aansluiting; daar investeer ik wel in.
pi_144921238
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:24 schreef BliepTuut het volgende:
Crowdfund anders even een dedicated servertje met een paar jaar stroom en aansluiting; daar investeer ik wel in.
Beetje overdone, host het nu binnen mijn eigen bedrijf. Draait wel een separaat virtueel servertje voor om conflicten te voorkomen :)

Kost niet veel qua kosten en tijd gelukkig.
pi_144923396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Even mijn laatste post herhalen:

[..]

Dat is een zekerheidje :)

Script kijkt elke 10 minuten naar alle projecten die nog niet op 100% zijn. Als er een nieuw project is wat zoals in dit geval binnen 10 minuten vol zit dan ziet het script het project dus niet.

Zou eigenlijk een premium feature aan moeten bieden, gratis een notificatie op 60 minuten en voor 5 euro eenmalig een notificatie op 10 minuten. Kan ik de kosten tenminste terug verdienen :)
Als je er kosten voor moet maken sta ik hier zeker voor open. Ik heb er echt totaal geen verstand van maar waarom staat de notificatie op 10 minuten en niet op bijvoorbeeld 1 minuut?
pi_144923723
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als je er kosten voor moet maken sta ik hier zeker voor open. Ik heb er echt totaal geen verstand van maar waarom staat de notificatie op 10 minuten en niet op bijvoorbeeld 1 minuut?
Ik sta hier ook wel voor open. (zolang het geen lidmaatschap word van 24,95 per maand :p )

10 minuten is toch ruim zat? Voor die paar projecten in de week die er langskomen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_144924546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:14 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hij komt nu net anders alsnog binnen ;)

Edit: Of zit je ermee te testen? (staat onderaan de mail: "15 min")
pi_144924688
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Omdat het een belasting is voor zowel mijn als GvE zijn systeem.
pi_144924741
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:43 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hij komt nu net anders alsnog binnen ;)

Edit: Of zit je ermee te testen? (staat onderaan de mail: "15 min")
Nope, zat er niet mee te testen. Denk dat hij heel even weer op de eerste pagina gestaan heeft (gebeurd wel eens). Komt heel soms ook een echt oud project voorbij als er om onduidelijke redenen een project weer op de voorpagina staat en niet in de database staat.

Die 15min was even een test tekst, heb er ook eentje met 1min ;)
pi_144925890
Ik denk dat we momenteel kunnen constateren dat de vraag naar crowdfunding projecten achter blijft bij het aanbod. Je zou haast wensen dat er eens een projectje failliet gaat zodat alle mensen die nu denken dat het risicoloos is afhaken.

Ik zat me ook af te vragen hoe het toch komt dat er niet meer bedrijven uit het MKB zich laten crowdfunden. Ik hoor nog steeds dat er veel behoefte is aan kapitaal. Ik denk dat het voordeel van crowdfunding (de gratis exposure) voor veel bedrijven juist een nadeel is. Veel bedrijven zitten er helemaal niet op te wachten om allerlei concurrentiegevoelige details op internet te zetten over hun investeringen.
pi_144926119
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:23 schreef Sparafucile het volgende:
Ik denk dat we momenteel kunnen constateren dat de vraag naar crowdfunding projecten achter blijft bij het aanbod
Andersom bedoel je denk ik.

Maar ik zat even te kijken naar Qredits.nl omdat ik dat een aantal keer voorbij hoorde komen op te radio.
Denk dat ze met die leningen in dezelfde vijver vissen als de crowdfunding sites.
Weet zo niet wat de voordeel is van de een ten opzichte
pi_144926477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:30 schreef Goesten het volgende:

[..]

Andersom bedoel je denk ik.

Als het onduidelijk is een duidelijker versie: De vraag onder particulieren om te participeren in crowdfunding projecten is groter dan het aanbod daarvan.

T.a.v Qredits: minimale inleg 100K en rendement 2,5%, goed bedoeld, maar dat zal niet gaan vliegen. Beetje raar die hoge inleg, terwijl ze het hebben over microkredieten?
pi_144926836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Omdat het een belasting is voor zowel mijn als GvE zijn systeem.
Ik hoor het wel als we met geld over de brug moeten komen ;)
pi_144926986
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:42 schreef Sparafucile het volgende:
T.a.v Qredits: minimale inleg 100K en rendement 2,5%, goed bedoeld, maar dat zal niet gaan vliegen. Beetje raar die hoge inleg, terwijl ze het hebben over microkredieten?
Bedoelde het ook niet als investering maar meer aan de leen kant.
Als lener betaal je bij beide "platformen" ongeveer net zoveel. Alleen bij Qredits krijg je voor de rente nog coaching en hulp.
pi_144927213
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik hoor het wel als we met geld over de brug moeten komen ;)
Daar gaat je rendement 😜
pi_144927280
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:12 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Daar gaat je rendement 😜
Ik ga geen 800 euro vragen _O-
pi_144927753
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:12 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Daar gaat je rendement 😜
De indicatie is eenmalig 5 euro en als iemand kosten maakt dan is het toch normaal dat je dit compenseert. En anders gratis begreep ik, maar dan eens in het uur. Ik zou ook nog wel voor een derde optie zijn, 7,50 euro voor 1 minuut :@
pi_144928175
Ehm... Dat script was toch door iemand anders geschreven? Anders gewoon open stellen en de techneuten kunnen het zelf inzetten
pi_144934412
Paar mooie dus weer gemist.. pfff
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:31:11 #20
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144937996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:43 schreef athlonkmf het volgende:
Ehm... Dat script was toch door iemand anders geschreven? Anders gewoon open stellen en de techneuten kunnen het zelf inzetten
De paginasource van GvE is zo te zien heel duidelijk. Op een regenachtige zondagmiddag is zo'n script zelfs door een amateur als ik wel te schrijven. Door het met een cronjob aan een willekeurige website op te hangen heb je geen (extra) operationele kosten. Zeker als het alleen voor jezelf is hoeft de output niet zo heel netjes. Voorlopig zijn zelfs al mijn regenachtige zondagmiddagen al vol gepland. ;)
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144942666
We moeten wel opletten dat niet elke ziel zijn eigen script gaat schrijven. Het pollen van de website elke x-minuten vergt extra load bij GvE. Als veel mensen dit gaan doen zouden ze over kunnen gaan tot het blacklisten van bepaalde IP-adressen waarvandaan dat gebeurd. Dan heeft niemand meer zijn notificatie, daar is dus niemand bij gebaat...
pi_144945397
quote:
Ik heb ooit v1 geschreven ja :P.
జ్ఞ‌ా
pi_144948614
Zoals beloofd :)
http://www.oneplanetcrowd.nl/project/alinker

Gisterenavond live gegaan en we zijn op koers. Ik moet zodadelijk naar een demo, maar ik zal vanmiddag nog wat vertellen over de pre-launch-campagne.
pi_144949436
quote:
Klopt. Versie 1 is door Micro geschreven en later door mij aangepast met bijvoorbeeld meer projectinformatie. Ben momenteel met versie 3 bezig zodat de aanmelding wat eenvoudiger wordt en er gewerkt wordt met een database die bijhoudt wat er gebeurd. Het is nu allemaal vrij plat zal ik maar zeggen :)

In het script zitten geen kosten, er zijn enkel wat running costs voor de VPS. Heb mij bewust onthouden van enige reclame in de mails omdat ik mijn eigen bedrijf er niet aan wil linken.

Als er een bijdrage zou komen (en ik zeg duidelijk als) dan zou je moeten denken aan 1 of 2 euro aan het eind van het jaar en dat er dan bijvoorbeeld 50 tot 75% gedoneerd wordt aan het Kankerfonds. Als iedereen een euro zou overmaken zou dat prima uitkunnen en hebben we met de gedachte van Crowdfunding ook nog iets goeds gedaan met dat geld. Vind ik wel een aardig idee voor bv de kerst. Ik wil er in ieder geval zelf niet beter van worden.
pi_144952318
Ik vind de financiėle informatie wel wat summier bij GvE. Kan risico's daardoor niet zo goed inschatten. Maar ja, eigenlijk op dit moment is alles beter dan spaarrekening..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')