Ik zit na 12 projecten toch op een gemiddelde van 47 maanden (zes van 36 een van 48 en vijf van 60).quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Toen ik afgelopen februari begon met GvE wist ik van de maximaal 100 projecten, dus ik dacht dat is simpel, maximaal 40k : door 100 = 400 euro investeren per project. Mijn idee is om op een gegeven moment doorlopend 40k via GvE te investeren. Nu ben ik er achter gekomen dat ik gemiddeld 1 project in de week doe (beetje erg enthousiast geworden), dus na ongeveer 2 jaar (nog ongeveer 1,5 te gaan) zit ik aan de 100. Dan heb ik inderdaad 40k geïnvesteerd maar natuurlijk afhankelijk van looptijden e.d. al weer iets van 8k teruggekregen welke ik dus niet kan herinvesteren. Het geïnvesteerde bedrag loopt het jaar daarna alleen nog maar verder terug. Pas na het derde jaar (als een paar investeringen met een looptijd van 36 mnd afgelost zijn) kan ik dan weer wat en ook dan nog minimaal, aangezien 90% van de projecten een looptijd heeft van 60 mnd. Ik moet dus eigenlijk die 400 euro gaan ophogen en voor korte looptijden gaan of hebben jullie nog andere ideeën?
Je kunt wel aan je bestaande betaalrekening bij de ING gratis een en/of rekening koppelen. Misschien is dat een optie?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef µ het volgende:
Hmm, net naar ING gegaan om nog een rekening te openen. Kon vroeger zonder betaalpakket (en dus gratis). Kan tegenwoordig niet meer.
Wilde een aparte rekening om al het gve-spul te verzamelen.
Iemand een idee?
Helaas niett, maar bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken wat webcare zegt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Je kunt wel aan je bestaande betaalrekening bij de ING gratis een en/of rekening koppelen. Misschien is dat een optie?
Lastige kwestie ja, die 40k limiet was/is geen probleem, die 100 projecten limiet wel degelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Toen ik afgelopen februari begon met GvE wist ik van de maximaal 100 projecten, dus ik dacht dat is simpel, maximaal 40k : door 100 = 400 euro investeren per project. Mijn idee is om op een gegeven moment doorlopend 40k via GvE te investeren. Nu ben ik er achter gekomen dat ik gemiddeld 1 project in de week doe (beetje erg enthousiast geworden), dus na ongeveer 2 jaar (nog ongeveer 1,5 te gaan) zit ik aan de 100. Dan heb ik inderdaad 40k geïnvesteerd maar natuurlijk afhankelijk van looptijden e.d. al weer iets van 8k teruggekregen welke ik dus niet kan herinvesteren. Het geïnvesteerde bedrag loopt het jaar daarna alleen nog maar verder terug. Pas na het derde jaar (als een paar investeringen met een looptijd van 36 mnd afgelost zijn) kan ik dan weer wat en ook dan nog minimaal, aangezien 90% van de projecten een looptijd heeft van 60 mnd. Ik moet dus eigenlijk die 400 euro gaan ophogen en voor korte looptijden gaan of hebben jullie nog andere ideeën?
Nou, dat valt tegen. Ik heb geen normale betaal- of internetrekeningen gevonden die gratis is. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een kinderrekening bij de ING. Die kon ik gratis aan mijn dochtertje van 1,5 geven. Daar wordt nu al het GvE-spul op gestort.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:46 schreef µ het volgende:
[..]
Helaas niett, maar bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken wat webcare zegt.
Anders maar eens over naar een andere bank. Ben ING wel een beetje zat.
ASN kost 15 EUR per jaar / 1,25 EUR per maand. Online betaalrekening inclusief ASN Wereldpas, 0.75% rente,quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:46 schreef µ het volgende:
[..]
Helaas niett, maar bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken wat webcare zegt.
Anders maar eens over naar een andere bank. Ben ING wel een beetje zat.
Als je kijkt naar de beperking van 100 projecten en 40k wil investeren was denk ik 800 per project beter geweest. Dan heb je een goede spreiding over 50 projecten en nog 50 projecten die je kan benutten voor herinvesteren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Hmmm, blik zei met acht woorden waar ik een halve pagina voor nodig had...quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:06 schreef BliepTuut het volgende:
[quote="Blik"]Andere oplossing is natuurlijk wat minder snel investeren
quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Hmmm, blik zei met acht woorden waar ik een halve pagina voor nodig had...
Excuses voor de dubbelpost, bij mij doen die "edit" en "quote" knopjes en zo het niet.
Wat was het advies?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:53 schreef Horsemen het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie advies! 👍
Voor mij valt dat verschil in rendement wel mee, aflossen levert me gegarandeerd 3% per jaar op en een lagere schuld aan het einde van de rit. Crowdfunding geeft me officieel 8%, maar reëel gezien is dat natuurlijk wat lager omdat je ook geld hebt dat stilstaat. Daarnaast loop je ook nog een financieel risico van 3 - 4%.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Opzich brengt je geld bij GVE veel meer op dan wat aflossen? Maar 40k er in is me wat risico betreft te veel. Nu loopt alles nog goed en dan heb je de neiging om steeds meer projecten te gaan doen maar denk dat het risico ook wat meer naar het einde van een project ligt en niet in het begin. Dus nu loopt alles goed maar over een jaar kan dat ineens anders zijn.
Ik hou denk ik rond de 10k aan die ik constant er in wil hebben. Zit nu op 9k maar krijg zo'n 310 per maand terug dus dan kun je best wel wat doorloop hebben.
Het toverwoord blijft natuurlijk spreiden, aandelen, obligaties, deposito's, edelmetalen enz, enz, Crowdfunding is daar gewoon een onderdeeltje van. Voor een ieder is de afweging natuurlijk weer anders. Extra aflossen op een hypotheek kan in sommige gevallen zeker verstandig zijn maar ook weer niet in alle gevallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Overigens, iedereen heeft het hier over de max van 40k investeren. Maar persoonlijk zou ik dat never nooit doen, tenminste niet in deze fase van mijn leven, want dan zit ik ook veel te hoog qua vermogensrendementheffing. Ik los dan bijvoorbeeld liever ook wat af van mijn hypotheek
Opzich brengt je geld bij GVE veel meer op dan wat aflossen? Maar 40k er in is me wat risico betreft te veel. Nu loopt alles nog goed en dan heb je de neiging om steeds meer projecten te gaan doen maar denk dat het risico ook wat meer naar het einde van een project ligt en niet in het begin. Dus nu loopt alles goed maar over een jaar kan dat ineens anders zijn.
Ik hou denk ik rond de 10k aan die ik constant er in wil hebben. Zit nu op 9k maar krijg zo'n 310 per maand terug dus dan kun je best wel wat doorloop hebben.
Ja, bedoel ook niet dat aflossen het magische toverwoord is. Spreiden en diversificatie is dat natuurlijk wel. Daarom zou ik ook nooit heel snel 40k in crowdfunding hebben zitten,quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het toverwoord blijft natuurlijk spreiden, aandelen, obligaties, deposito's, edelmetalen enz, enz, Crowdfunding is daar gewoon een onderdeeltje van. Voor een ieder is de afweging natuurlijk weer anders. Extra aflossen op een hypotheek kan in sommige gevallen zeker verstandig zijn maar ook weer niet in alle gevallen.
Ligt er volledig aan hoeveel geld je hebt lijkt mij. Als je 45k hebt ga je waarschijnlijk geen 40k in crowdfunding stoppen. Met 300k op de bank zal je overweging anders zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:45 schreef Blik het volgende:
Spreiden en diversificatie is dat natuurlijk wel. Daarom zou ik ook nooit heel snel 40k in crowdfunding hebben zitten,
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er volledig aan hoeveel geld je hebt lijkt mij. Als je 45k hebt ga je waarschijnlijk geen 40k in crowdfunding stoppen. Met 300k op de bank zal je overweging anders zijn.
Dat is zo ja, ik heb ook een redelijke spreiding met alles bij elkaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het toverwoord blijft natuurlijk spreiden, aandelen, obligaties, deposito's, edelmetalen enz, enz, Crowdfunding is daar gewoon een onderdeeltje van. Voor een ieder is de afweging natuurlijk weer anders. Extra aflossen op een hypotheek kan in sommige gevallen zeker verstandig zijn maar ook weer niet in alle gevallen.
Lees het woordje "ik" en "heel snel"quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er volledig aan hoeveel geld je hebt lijkt mij. Als je 45k hebt ga je waarschijnlijk geen 40k in crowdfunding stoppen. Met 300k op de bank zal je overweging anders zijn.
Volgens mij vergeet die meneer dat hij (nu) ook persoonlijk heeft getekend voor borg.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef BartNH het volgende:
Wat is het risico?
Uw risico is niet hoger dan hetgeen u liep aangezien bij faillissement van de onderneming de crowdfunders
aan het einde van de keten zitten en dus de kans op een uitkering nagenoeg nihil.
Klinkt deels als sigaar uit eigen doos. De rente die tot nog toe is betaald voor de lening wordt nu voorgesteld als een gift... Nou, van mij mag ie ook gewoon de oorspronkelijke hoofdsom terug betalen, dan betaald hij volgens zijn redenering maar 10% in plaats van zijn aanbod van 20%.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef BartNH het volgende:
Alleen de crowdfunders
krijgen een speciale prijs, namelijk de aflossing en rente die betaald is, is de korting op de prijs van de
aandelen. Dus als u bijvoorbeeld ¤100 heb gestort dan is er inmiddels plus minus ¤20 euro betaald aan rente
en aflossing. Toch krijgt u dan 10 aandelen à ¤10 euro dus u heeft 20% voordeel.
Voor welke duur was deze lening en hoeveel tijd is er al verstreken?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:09 schreef BartNH het volgende:
Klinkt deels als sigaar uit eigen doos. De rente die tot nog toe is betaald voor de lening wordt nu voorgesteld als een gift... Nou, van mij mag ie ook gewoon de oorspronkelijke hoofdsom terug betalen, dan betaald hij volgens zijn redenering maar 10% in plaats van zijn aanbod van 20%.
Bovendien zijn die twintig euro van hem in werkelijkheid slechts 13,33 euro (per 100 E) wat ik heb ontvangen
Inderdaad laat ie maar gewoon het contract volgen of met een eerlijke afkoop regeling komen.
Ik zou de vraag, puur uit nieuwsgierigheid, terug leggen bij GvE. Vraag naar hun standpunt in deze. Op het moment dat je voor de aandelen wil gaan moet je je goed realiseren dat je aan een hele andere tak van sport gaat beginnen waarin je je uitgebreid moet gaan verdiepen, dit zijn geen AEX fondsen met de bijbehorende verhandelbaarheid. De vraag is ook nog eens heb je daar wel zin in, allemaal voor (vermoedelijk) die paar honderd euro die je er nu in heb zitten. Als laatste, als je het wel doet, denk dan ook aan de verkoopkosten (ik geloof 1,5%) die je kwijt bent als je t.z.t. wil verkopen. Al met al een hele andere insteek als crowdfunding die overigens ALS het succesvol is veel geld zou kunnen opleveren. Hou je ons op de hoogte?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef BartNH het volgende:
Weer een nieuwe ontwikkeling. MusquitNo gaat een beursgang doen en crowdfunders kunnen het restant tegoed in aandelen omzetten. Persoonlijk denk ik niet dat ik dat wil eigenlijk. Afwachten dus.
Ik zou dat wel doen al was het maar om eens te kijken hoe en wat dat gaat verlopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef BartNH het volgende:
Weer een nieuwe ontwikkeling. MusquitNo gaat een beursgang doen en crowdfunders kunnen het restant tegoed in aandelen omzetten. Persoonlijk denk ik niet dat ik dat wil eigenlijk. Afwachten dus.
Hier de brief:
Bijzonder bericht voor onze Crowdfunders!
Beste Crowdfunders,
MosquitNo heeft nu bijna een jaar geleden mede dankzij jullie verder kunnen werken aan de toekomst van
haar onderneming waardoor we gereed zijn om ons op te maken voor de volgende fase.
Allereerst wat hebben we met het geld gedaan?
MosquitNo heeft in samenwerking met een Portugees Laboratorium een fenomenale
productlijn ontwikkeld die ervoor zorgt dat we onze omzet verder kunnen uitbouwen.
Die producten zijn o.a. een nieuwe bracelet met maar liefst 97% effectiviteit, een
wasverzachter die ervoor zorgt dat alle was behandeld door dit middel muggen
werend is, een textiel spray, maar ook onze bestaand polo shirt en placemat zijn
verbeterd.
Om naar de toekomst de verkopen een goed platform te geven hebben we het
afgelopen jaar dochterondernemingen en samenwerkingsverbanden opgezet in Hong
Kong, Melbourne, Buenos Aires en Kansas City. Tevens is onze website vernieuwd,
niet alleen aan de voor- maar ook aan de achterkant om de online sales te verbeteren en
meer service te kunnen bieden aan consumenten en klanten.
Wat zijn onze plannen?
MosquitNo heeft het afgelopen jaar enorme stappen gezet ten aanzien van nieuwe producten en distributie en
heeft haar plannen klaar voor de volgende fase van haar onderneming. MosquitNo zal om die ontwikkelde
plannen goed uit te kunnen rollen de producten moeten testen en registeren in de verschillenden landen. Deze
toelatingen kosten ontzettend veel geld niet alleen de registratie, maar ook alle achterliggende testen en
keuringen vragen precisie en objectieve waarneming om de producten op de markt te kunnen zetten.
Derhalve hebben we besloten om speciale B-aandelen uit te geven via
de Npex beurs.(www.npex.nl)
NPEX is de Nederlandse beurs voor MKB ondernemingen.
Ondernemers, op zoek naar groeikapitaal kunnen op NPEX aandelen
en/of obligaties uitgeven.
Beleggers kunnen deze aandelen en obligaties kopen en vervolgens
verhandelen op het platform van NPEX. Met NPEX kunnen particuliere
beleggers nu ook beleggen in
MKB ondernemingen.
Zie later voor meer informatie onze prospectus & factsheet.
Kapellerlaan 19
6041 JB Roermond (NL)
www.mosquitno.eu
T +31 (0) 475 33 34 62
F +31 (0) 475 33 38 99
E info@mosquitno.eu
Bank acc no 15 26 20273
IBAN NL63 RABO 0152620273
BIC RABONL2U
Reg. no 13026582
VAT no NL008926025B01 Wat betekend dat voor U?
MosquitNo biedt alle crowdfunders aan haar fund te converteren naar aandelen. Alleen de crowdfunders
krijgen een speciale prijs, namelijk de aflossing en rente die betaald is, is de korting op de prijs van de
aandelen. Dus als u bijvoorbeeld ¤100 heb gestort dan is er inmiddels plus minus ¤20 euro betaald aan rente
en aflossing. Toch krijgt u dan 10 aandelen à ¤10 euro dus u heeft 20% voordeel.
Wat is het risico?
Uw risico is niet hoger dan hetgeen u liep aangezien bij faillissement van de onderneming de crowdfunders
aan het einde van de keten zitten en dus de kans op een uitkering nagenoeg nihil. Echter door de conversie
heeft MosquitNo het voordeel van minder cash out lasten dus wordt het risicoprofiel van de onderneming
lager, derhalve ook voor u.
Wat is uw voordeel?
Door het verkrijgen van aandelen maak u kans op koers/winst naar de toekomst, zeker bij jonge hoog
potentiële ondernemingen is dit gunstig omdat u zogezegd vroeg instapt. Tevens kunt u makkelijker van uw
investering af door de aandelen aan te beiden op de Npex beurs.
Kunt u aandelen bijkopen?
Ja het is mogelijk om zowel bij de inschrijving als na plaatsing aandelen in te kopen via de Npex beurs.
Wat is het voordeel voor MosquitNo?
In plaats van cash te gebruiken voor rente en aflossing kan dit geld aangewend worden voor de groei van de
onderneming en derhalve het rendement voor de aandeelhouders. Tevens wordt het risicoprofiel van de
onderneming lager dus ook voor de stakeholders zoals de crowdfunders.
Waarvoor zal het geld uit de beursgang gebruikt worden?
Het geld zal gebruikt worden om de toelatingen in de verschillende landen te bekostigen, uitbouw van het
verkoopapparaat, marketing en werkkapitaal.
Hoe gaat het te werk?
MosquitNo wil u niet vervelen met toestanden wel met een leuk rendement derhalve zullen we in
samenwerking met Geldvoorelkaar en Npex een vereenvoudigde procedure voorstellen om e.e.a. met een
muisklik te kunnen doen, dus daarover later meer.
Graag bouwen we met u verder naar een fantastische onderneming met innovatieve producten die tevens een
goede bijdrage levert aan Unicef ten einde samen te werken aan een betere wereld zonder vervelende
muggenbeten en ziekten.
Hartelijke groet en dank,
Etienne Hendrickx
Zeven maanden van zestig.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Goesten het volgende:
[..]
Voor welke duur was deze lening en hoeveel tijd is er al verstreken?
Nee, ik ben een financiële nitwit en ik zit hier met een hoger bedrag is dan gemiddeld.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen al was het maar om eens te kijken hoe en wat dat gaat verlopen.
Dank je, ik heb inmiddels GvE gemaild. Hun zijn de bemiddelaar die daar fee voor ontvangen hebben. Laat ze dan ook maar de waakhond zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou de vraag, puur uit nieuwsgierigheid, terug leggen bij GvE. Vraag naar hun standpunt in deze. Op het moment dat je voor de aandelen wil gaan moet je je goed realiseren dat je aan een hele andere tak van sport gaat beginnen waarin je je uitgebreid moet gaan verdiepen, dit zijn geen AEX fondsen met de bijbehorende verhandelbaarheid. De vraag is ook nog eens heb je daar wel zin in, allemaal voor (vermoedelijk) die paar honderd euro die je er nu in heb zitten. Als laatste, als je het wel doet, denk dan ook aan de verkoopkosten (ik geloof 1,5%) die je kwijt bent als je t.z.t. wil verkopen. Al met al een hele andere insteek als crowdfunding die overigens ALS het succesvol is veel geld zou kunnen opleveren. Hou je ons op de hoogte?
Ze zullen wel bedoelen incl. rente maar dat stukje rente is natuurlijk de bekende sigaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:59 schreef BartNH het volgende:
[..]
Zeven maanden van zestig.
[..]
Nee, ik ben een financiële nitwit en ik zit hier met een hoger bedrag is dan gemiddeld.
[..]
Eneh, er is gewoon nog 10 E/100 afgelost in plaats van die twintig. moet ik iemand die zo met de cijfers draait gaan vertrouwen? Dacht het niet.
Jawel hoor maar ik ben tegen Zalando niet tevreden met de manier waarop ze met hun personeel omgaan daar.quote:
Waar heb je in geïnvesteerd dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:43 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Jawel hoor maar ik ben tegen Zalando niet tevreden met de manier waarop ze met hun personeel omgaan daar.
Ik doe wat maar ik investeer niks heb andere dingen waar ik geld in investeer in plaats van zo'n laag rendement.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb je in geïnvesteerd dan?
Je investeert niks maar je investeert toch wel tegen een laag rendementquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:33 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik doe wat maar ik investeer niks heb andere dingen waar ik geld in investeer dan zo'n laag rendement.
In plaats van bedoel ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je investeert niks maar je investeert toch wel tegen een laag rendementSorry, maar kun je eens uitleggen wat je wél doet?
Alleen als je je voorraad met een korte doorlooptijd verkoopt uiteraard. Maar 8% 'winst' is een rendement waar menig bedrijf wel voor zou tekenen hoor. Maar goed, je hebt dus geen interesse (meer) in crowdfunding.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:41 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
In plaats van bedoel ik.
Ik ben zelfstandig dus ik kan beter wat voorraad inkopen dan dat ik spaar of investeer in iets wat weinig oplevert.
pfff dat is vlot.quote:
Winst ja de meeste zzpers eten de rest op.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen als je je voorraad met een korte doorlooptijd verkoopt uiteraard. Maar 8% 'winst' is een rendement waar menig bedrijf wel voor zou tekenen hoor. Maar goed, je hebt dus geen interesse (meer) in crowdfunding.
Ik ben geen jurist. Ik hoop dat het inderdaad zo simpel is. Ik heb nog steeds zo iets dat ik voor iets getekend heb en niet op wat anders zit te wachten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
pfff dat is vlot.
Maar ze gaan je de mogelijkheid bieden om te converteren. Dat hoef je niet aan te nemen natuurlijk. Je bent beiden een leen contract aangegaan en daar kan eenzijdig weinig aan veranderd worden.
Als ik een nieuwe Fiat Panda koop en ik krijg na de eerste onderhoudsbeurt een tweede hands Mercedes terug... Dan kan die Mercedes misschien wel iets meer waard zijn maar ik heb niet voor niets voor die Panda gekozen toch. Als ik die Mercedes dan niet wil hebben heb ik er werk aan om die te verkopen en moet ik maar zien of ik voor de opbrengst sowieso weer een Panda kan kopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:04 schreef AQuila360 het volgende:
Als je het kunt missen zou ik het doen, gewoon afschrijven en dan kijken of het ooit wat gaat worden. Ligt er idd ook wel aan hoeveel je er in hebt zitten.
Ik zal zo ook eens account openen om te kijken wat hier allemaal te doen is. Wat is het minimale bedrag voor een investeerder dan eigenlijk? 25 euro?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik zou de aandelen niet accepteren en gewoon eisen dat de lening volgens het normale schema wordt afgelost. Normaal gesproken gaat een ondernemer geen eigen vermogen verkopen en je kunt dus verwachten dat hij denkt dat het rendement op de aandelen lager is dan de rente die je nu ontvangt. De overeenkomst is getekend en kan dus niet eenzijdig worden ontbonden.
Dan even over Lendico. Ik heb het zelf ook niet zo op al die cloons van het moederbedrijf van Zalando maar deze site ziet er wel aardig uit. Het is qua lay-out en doelgroep vergelijkbaar met bondora.com maar er worden eerlijkere rentes gevraagd (4-12%). Alle projecten worden ingedeeld in een risico-categorie maar ik kan nog niet vinden wat precies de criteria hier voor zijn. Een voordeel t.o.v. GvE is dat er veel financiële informatie wordt verstrekt; zo is er inzicht in de totale inkomsten, huurkosten en dienstverband van de kredietvrager.
Er staan nu vier projecten online en ik heb besloten in alle 4 de projecten ¤25,- te investeren om te kijken of deze site mij een beetje bevalt. De afbetalingen vinden annuitair plaats(0,5%-1,0% servicekosten) en het geld wordt via automatische incasso van de rekening van de investeerders afgeschreven. Vooral dat laatste punt vindt ik handig en ik hoop dat GvE ook een keer met automatische incasso gaat werken.
Ik zal voor jullie ook nog even de algemene voorwaarden doorspitten om te kijken of daar nog relevante dingen staan over procedure bij wanbetaling etc.
¤25 inderdaad, en dat spreekt mij wel aan. Bij krediet voor particulieren kan een beetje spreiding geen kwaadquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik zal zo ook eens account openen om te kijken wat hier allemaal te doen is. Wat is het minimale bedrag voor een investeerder dan eigenlijk? 25 euro?
Zag dat ze ook een investeringsmanager hebben die dan voor jou geld inlegt. Om in particulieren leningen te investeren met kleine bedragen lijkt mij dat wel makkelijk. Maar wordt de aflossingen en rentes per project gestort op je rekening (zoals bij GvE) of geclusterd 1 keer in de maand of week?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Er staan nu vier projecten online en ik heb besloten in alle 4 de projecten ¤25,- te investeren om te kijken of deze site mij een beetje bevalt. De afbetalingen vinden annuitair plaats(0,5%-1,0% servicekosten) en het geld wordt via automatische incasso van de rekening van de investeerders afgeschreven. Vooral dat laatste punt vindt ik handig en ik hoop dat GvE ook een keer met automatische incasso gaat werken.
Interessant! Bondora's manier van (her)investeren, automatisch met portfolio, spreekt me erg aan. Ben benieuwd hoe ze bij Lendico met wanbetaling omgaan. Als je hier iets over tegen komt hoor ik het graag.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik zal voor jullie ook nog even de algemene voorwaarden doorspitten om te kijken of daar nog relevante dingen staan over procedure bij wanbetaling etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |