Lange Frans heeft zich vanochtend op Twitter kritisch uitgelaten over de inmenging van Nederland in de strijd tegen Islamitische Staat (IS). Volgens de voormalige rapper moet Nederland zich niet bemoeien met de situatie. 'Weet je hoe je aanslagen in Nederland kan voorkomen? Geen oorlog voeren in het buitenland.'
![media_xll_2509507.jpg]()
De radio-dj van Slam FM vindt dat Nederland niets te zoeken heeft in de oorlog tegen IS. 'Tegen mensen die we niet kennen, ons niks hebben gedaan en hoogstwaarschijnlijk ook een normaal leven willen leiden.'
Een reactie van IS zou Lange Frans niet verbazen. 'Mocht er wel wat gebeuren dan is het onze eigen schuld. Niet alleen die van de politici, want wij (de kiezer) hebben ze die plek gegeven. Ik zal geen traan laten als er wat zou gebeuren. Al denk ik niet dat er wat gaat gebeuren. Het is vooral bangmakerij.'
Tot slot geeft hij nog zijn visie over het ontstaan van de organisatie. 'Heel IS is opgezet door de CIA. Bewapend, getrained alles erop en er aan.'
Twitteraars reageren verbaasd en kritisch op de tweets van Lange Frans. Hij houdt er daarom al gauw mee op. 'Nee ik ben niet gehackt. Maar goed laat maar weer zitten allemaal. Maak er een mooie dag van.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-door-de-CIA.dhtmlBen je dan gestoord of ben je dan een kneus ? Beiden kan ook natuurlijk.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !