abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2014 @ 00:56:56 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144913678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:53 schreef Poolbal het volgende:
Heb op Quora de vraag gesteld hoe een lichaam in Panama forest zou decomposen en kreeg een best interessant antwoord:

[..]

Die Nederlandse patholoog-anatoom had het eerder ook al over 1 of 2 weken (weet niet meer welke van de 2). Want in de jungle.

Verder staat ervoor mij weinig verrassends in (wel bevestigende dingen ^O^ ).
Dank voor het vragen en het posten van het antwoord! ^O^

En nu moet ik hoognodig eens gaan slapen, morgen (vandaag) weer vroeg op :W

[ Bericht 11% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-09-2014 01:02:49 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144913767
Vond het over de schoen wel interessant. Die kan natuurlijk blijven drijven en zo een grotere kans hebben om niet weg te spoelen.

*edit: bedoelde: waardoor het voor dieren makkelijker is om op te pikken (omdat het aan het wateroppervlak zit en mogelijk ergens blijft hangen)
  vrijdag 26 september 2014 @ 01:04:38 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144913786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:02 schreef Poolbal het volgende:
Vond het over de schoen wel interessant. Die kan natuurlijk blijven drijven en zo een grotere kans hebben om niet weg te spoelen.
Wél weg te spoelen ;)

quote:
while a shoe's buoyancy will help it float in water for extended periods of time, while the rest of the body remains in place, sunk, and/or eaten.
Nu echt weg :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 26 september 2014 @ 01:06:41 #204
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144913809
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dan kan het niet waar zijn idd. En loopt die foto met tijdreeks dan "kloppend" door, incl. overgang van winter- naar zomertijd, in de rest vd reeks? Maw. de cameratijden en mirador tijdlijn is 100% met elkaar correct in overeenstemming dan? Of was dit al beantwoord?
Die Schiphol-foto was van een andere camera, een Casio, waarschijnlijk van een familielid.
De reeks van de Canon-foto's zal wel kloppend doorlopen vanaf het moment dat ze in Bocas aankwamen, anders hadden we daar wel iets over gehoord lijkt me. Maar je zou kunnen betogen dat het NFI er een uur naast zit. Dat geeft iets meer ruimte in de tijdlijn van de ochtend van 1 april ;)
quote:
Wat gebeurt er nu als we geen foto's meer te zien krijgen, en er verder geen mobiele telefoon data nr buiten komt?
Dan bloedt dit topic dood ;(

quote:
500 pagina's zijn er geschreven door het NFI, per telefoon, toch? En komen ze dan alleen met dat 112/911 lijstje? Waar is de rest?
Goeie vraag. Het is nog steeds niet duidelijk wat de ouders nu hebben. Niet alles in elk geval. Dat hoorden we in de uitzending van Vermist.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144913850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:02 schreef Poolbal het volgende:
mmm..mee eens, interessant. In Canada spoelen er ook nogal eens losse voeten aan wal, in een schoen.
Was afgelopen jaar wat over in de pers.

Maar over kansberekening van wat de kans is dat je zoiets bij elkaar aantreft, van 2 personen, op 1 plek, buiten de rivier, op de oever, zie ik niks? Wat Arrocha opmerkte. Verwachtte sleepsporen van de rivier op de botten, die er niet waren blijkbaar, en ook niet op die rugzak? Zonnebrillen zonder een krasje. Tjee. Blijft moeilijk te bevatten.
pi_144914153
iets niet k u n n e n geloven.......is moeilijk, dat is een fase waar je door heen moet
iets niet w i l l e n geloven......terwijl het voor je ogen gebeurd, of gebeurd is........dat is vluchten
voor de harde waarheid, ....dat gebeurde ergens in de middeleeuwen, waar men op een bepaald moment beweerde dat de aarde niet plat was, maar een bol.......heeft vele jaren geduurd, voor dat iedereen dat b e s e f t e.....( inmiddels is die aarde overigens h o l ...ook dat zal wel weer vele jaren duren, voordat iedereen dat doorheeft ) .......en zo is het ook met die `orgaanhandel ` , is moeilijk te verteren, maar het g e b e u r d , je kunt er tegenin gaan, maar het `bestaat ` ....en door het te ontkennen, blijft het bestaan, en kunnen dergelijke criminelen zalig hun gang blijven gaan....en zo is het....
pi_144914197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.
Ik geloof best wel in suggestieve vraagstelling met verkeerde antwoorden maar niet bij 8 mensen

Ochtend 1 april :
Ze kopen muggenspray
Kris wordt in de beautysalon nog even gemasseerd en heeft voor de laatst keer contact met haar vriend
F.G ziet ze bij hun hostel

daarna:
1- Sigrid de lerares van de taalschool
Zij zag ze vertrekken om 13.10 uur

2- Giovanni van Casa Pedro
Hij zag ze om 14 uur een verkeerde trail oplopen (Sendero Alto Lino) en na een uur kwamen ze terug en adviseerde hij ze om een taxi of bus terug te nemen.

3- Dan rond 1330
Ze stappen in de taxi van Leonardo Mastinu.
In deze taxi zitten al 2 Panamese jongeren.
Als de taxichauffeur vraagt waar ze heen willen zeggen ze naar a la entrada El Pianista
nadat de Panamese jongens ergens anders zijn afgezet, zet hij K en L af rond 1340 uur

4-Dan om 1430 ziet Frank Abidail Rojas ze . (ook pensionhouder)
Hij adviseert ze een taxi of bus te nemen naar Boquete

5- Daarna ziet Martina ze om 15 uur lopen in Boquete terwijl ze bloemen aan het planten is en zegt hen goedendag

6- Om 1615 ziet Oliva de Kam ze en aangezien het weer begon te betrekken wilde zij hun waarschuwen om niet meer t Pianista te doen omdat het te laat was
Ze sprak geen Engels dus kon ze hen niet waarschuwen

7- Op het einde van de dag ziet Lorenzo Gonzalez ze toen ze op de Pianista langs zijn laatste finca voor de mirador richting de mirador liepen.

8- Plinio heeft ze (misschien) gezien op de Pianista zegt hij in een interview.
In de docu "hier hadden Kris en Lisanne het ander pad moeten nemen"hoor je hem er niet over.
Bovendien , met wie was Plinio daar dan?

8 mensen die zeggen hen gezien te hebben maar allemaal op een tijdstip die onmogelijk kan zijn

Ik geloof niet dat 8 mensen door suggestieve vraagstelling iets zeggen wat niet waar is.

De sterkste hiervan vind ik persoonlijk Giovanni van Casa Pedro.
Hij zag en sprak ze 2 keer!

1e keer voordat ze de de verkeerde trail opgingen
Een uur later toen ze de verkeerde trail afkwamen

Ik denk dat de getuigen in de war zijn met de datum.
Ik denk (nog steeds tot nu toe ) dat F de laatste is die ze heeft gezien.
  vrijdag 26 september 2014 @ 01:48:10 #208
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144914220
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:48 schreef Poekje01 het volgende:

Wat gebeurt er nu als we geen foto's meer te zien krijgen, en er verder geen mobiele telefoon data nr buiten komt? 500 pagina's zijn er geschreven door het NFI, per telefoon, toch? En komen ze dan alleen met dat 112/911 lijstje? Waar is de rest?
Volgens mij was dat een vertaalkwestie en zei advocaat Arrocha dat hij een dossier heeft van 1000 pagina's, waar dit telefoon rapport dan bij kwam.

Maar het zal best lijvig zijn... en ja, als we niets meer horen, dan dooft de boel uit, weten we nog minder dingen zeker dan we nu al weten en blijft alles mogelijk.

Mocht er echt geen bericht in de telefoon staan met een hint, wat er gebeurd is... dan is dat op zich ook een teken.
pi_144914261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:48 schreef Perico het volgende:

[..]

Mocht er echt geen bericht in de telefoon staan met een hint, wat er gebeurd is... dan is dat op zich ook een teken.
Ik hoop dat t snel bekend wordt of ze nog naar huis hebben proberen te bellen/appen/sms-en of een foto/bericht hebben achtergelaten.

Zo niet dan geloof ik 100% in een misdrijf en kan geen verdwaal aanhanger mij nog overtuigen dat ze wel verdwaald waren.
pi_144914305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik geloof best wel in suggestieve vraagstelling met verkeerde antwoorden maar niet bij 8 mensen

Ochtend 1 april :
Ze kopen muggenspray
Kris wordt in de beautysalon nog even gemasseerd en heeft voor de laatst keer contact met haar vriend
F.G ziet ze bij hun hostel

daarna:
1- Sigrid de lerares van de taalschool
Zij zag ze vertrekken om 13.10 uur

2- Giovanni van Casa Pedro
Hij zag ze om 14 uur een verkeerde trail oplopen (Sendero Alto Lino) en na een uur kwamen ze terug en adviseerde hij ze om een taxi of bus terug te nemen.

3- Dan rond 1330
Ze stappen in de taxi van Leonardo Mastinu.
In deze taxi zitten al 2 Panamese jongeren.
Als de taxichauffeur vraagt waar ze heen willen zeggen ze naar a la entrada El Pianista
nadat de Panamese jongens ergens anders zijn afgezet, zet hij K en L af rond 1340 uur

4-Dan om 1430 ziet Frank Abidail Rojas ze . (ook pensionhouder)
Hij adviseert ze een taxi of bus te nemen naar Boquete

5- Daarna ziet Martina ze om 15 uur lopen in Boquete terwijl ze bloemen aan het planten is en zegt hen goedendag

6- Om 1615 ziet Oliva de Kam ze en aangezien het weer begon te betrekken wilde zij hun waarschuwen om niet meer t Pianista te doen omdat het te laat was
Ze sprak geen Engels dus kon ze hen niet waarschuwen

7- Op het einde van de dag ziet Lorenzo Gonzalez ze toen ze op de Pianista langs zijn laatste finca voor de mirador richting de mirador liepen.

8- Plinio heeft ze (misschien) gezien op de Pianista zegt hij in een interview.
In de docu "hier hadden Kris en Lisanne het ander pad moeten nemen"hoor je hem er niet over.
Bovendien , met wie was Plinio daar dan?

8 mensen die zeggen hen gezien te hebben maar allemaal op een tijdstip die onmogelijk kan zijn

Ik geloof niet dat 8 mensen door suggestieve vraagstelling iets zeggen wat niet waar is.

De sterkste hiervan vind ik persoonlijk Giovanni van Casa Pedro.
Hij zag en sprak ze 2 keer!

1e keer voordat ze de de verkeerde trail opgingen
Een uur later toen ze de verkeerde trail afkwamen

Ik denk dat de getuigen in de war zijn met de datum.
Ik denk (nog steeds tot nu toe ) dat F de laatste is die ze heeft gezien.
kan het zijn, dat sommige getuigen in de war zijn met 31 maart ? Toen hebben ze toch ook
gewandeld ? Is dat nu na al die tijd, nog te achterhalen ? Wat doen die rechercheurs dan eigenlijk ?
Constant aan de koffie zitten, of wat ??? Lekker makkelijk ......het zijn hun kinderen niet.....
pi_144914393
Zal daar niet anders zijn als hier....mogen die kant niet op......mogen d i t niet onderzoeken, mogen
d a t niet onderzoeken.....want hun baas zegt zus en hun baas zegt zo......en die baas van die baas houdt nog meeer tegen......frustratie overal.....want zo gaat dat....
  vrijdag 26 september 2014 @ 02:09:37 #212
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144914425
Ik heb trouwens een interessante discussie gelezen tussen de autoriteit van EXIF data en een professionele fotograaf met Canon camera's (ik ben opzettelijk even vaag ;) ).

Die fotograaf klaagde over dat speciaal met zijn camera's de metadata zo verruineerd worden. De autoriteit gaf hem daarin gelijk en stelde, dat bepaalde software de file ondersteboven husselt en redelijk onbetrouwbaar maakt. Dit zou uniek voor het merk Canon zijn.

Hij vroeg de fotograaf om 1 waarde te checken, die weggeeft of een Canon foto nog origineel onaangetast is, of dat vervuiling al heeft toegeslagen.

Hiermee zou je ook in één oogopslag al kunnen zien, of je met de originele 7 megapixel foto's te maken hebt die rechtstreeks van Lisannes camera afkomen, of dat er toch al iemand heeft aangezeten, hoe kundig die ook is.

Want die waarde poets je namelijk niet weg, waar je alle fototechnische aspecten, tijd, datum, GPS info, makerdata etc. wel kunt veranderen.

Het is vanzelfsprekend dat het sein bij die waarde van alle foto's die wij kennen, op rood staat. Ze zijn immers al verkleind en missen thumbnail informatie.
pi_144914454
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:09 schreef Perico het volgende:
Ik heb trouwens een interessante discussie gelezen tussen de autoriteit van EXIF data en een professionele fotograaf met Canon camera's (ik ben opzettelijk even vaag ;) ).

Die fotograaf klaagde over dat speciaal met zijn camera's de metadata zo verruineerd worden. De autoriteit gaf hem daarin gelijk en stelde, dat bepaalde software de file ondersteboven husselt en redelijk onbetrouwbaar maakt.

Hij vroeg de fotograaf om 1 waarde te checken, die weggeeft of een Canon foto nog origineel onaangetast is, of dat vervuiling al heeft toegeslagen.

Hiermee zou je ook in één oogopslag al kunnen zien, of je met de originele 7 megapixel foto's te maken hebt die rechtstreeks van Lisannes camera afkomt, of dat er toch al iemand heeft aangezeten, hoe kundig die ook is.

Want die waarde poets je namelijk niet weg, waar je alle fototechnische aspecten, tijd, datum, GPS info, makerdata etc. wel kunt veranderen.

Het is vanzelfsprekend dat het sein bij die waarde van alle foto's die wij kennen, op rood staat. Ze zijn immers al verkleind en missen thumbnail informatie.
met andere woorden : het was hier al reeds geopperd, dat er van dat hele FOTO-gedoe
n i e t s klopt ! Volledig onbruikbaar.......
dan blijven alleen de getuigen over, alleen moeten die misschien NOG EENS ondervraagd worden en vermoedelijk komt er dan uit, dat sommige zich vergist hebben met 31 maart......en dan een NIEUWE tijdlijn opzetten.....zit niks anders op......
pi_144914465
Naar mijn mening is hier sprake van een verschrikkelijke knoei-zaak ! Natuurlijk o p z e t t e l i j k
pi_144914523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik hoop dat t snel bekend wordt of ze nog naar huis hebben proberen te bellen/appen/sms-en of een foto/bericht hebben achtergelaten.

Zo niet dan geloof ik 100% in een misdrijf en kan geen verdwaal aanhanger mij nog overtuigen dat ze wel verdwaald waren.
Ik ben wat dat betreft nog wel benieuwd, en daar zou een recovery-expert antwoord op kunnen geven, of het mogelijk is dat telefoongegevens wél opgeslagen blijven maar dat overige gegevens zoals whatsapp en sms verloren gaan. Bijvoorbeeld door het water (net wel die gegevens beschagen) of door onzorgvuldige recovery die de bestanden beschadigt.

Nog een mogelijkheid: ze hadden weinig batterij toen ze de top opgingen, en zodra het ze duidelijk werd dat ze in de problemen zaten zijn ze direct extreem zuinig met de batterij omgesprongen. Ik zei eerder zelf al eens: bij 5% batterij zou ik extreem zorgvuldig met de batterij omgaan. Bij 10% zou ik al de eerste dag 16x proberen te bellen en whatsapp + sms proberen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 02:33:01 #216
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144914526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:15 schreef suddenintuition het volgende:
met andere woorden : het was hier al reeds geopperd, dat er van dat hele FOTO-gedoe
n i e t s klopt ! Volledig onbruikbaar.......
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen maar, omdat wij reeds met bewerkte foto's zitten, wij niet zien of er verdere manipulatie heeft plaatsgevonden. Het sein staat al op rood.

Ik stel alleen, dat het NFI 100% zeker zo kan weten, of er niemand aan de originele foto's heeft gezeten, die zij hopelijk kregen aangeleverd. Dat wist ik eerder ook niet, ik dacht dat dat moeilijk na was te gaan.

Maar blijkt dat Canon een beetje een uitzondering is, waar je dat kunt opmerken in de metadata. Dat is alles. Je zou dus vast kunnen stellen: de tijd en datum, geregistreerd door de camera, daar is niet mee gemorreld, door derden.

Een andere vraag is dan, hoezeer die tijd uit het lood liep, in aanmerking genomen dat het jaartal ook op 2013 stond.
  vrijdag 26 september 2014 @ 02:37:48 #217
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144914538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:31 schreef Poolbal het volgende:
Ik zei eerder zelf al eens: bij 5% batterij zou ik extreem zorgvuldig met de batterij omgaan. Bij 10% zou ik al de eerste dag 16x proberen te bellen en whatsapp + sms proberen.
Ik vind dat de wet van de remmende voorsprong. Stel ik denk al bij minuut 1: ik wil sparen, sparen, wat als we hier nog twee weken vastzitten... dan kun je haast niets doen, maar gaat je batterij er toch aan, en heb je uiteindelijk geen profijt gehad van je telefoon.

Of je kunt denken: we zetten alles op alles, om binnen 1 dag uit de ellende te komen. En gebruiken de telefoon gewoon. Dat is dan in het scenario, van geen plotselinge vrijheidsberoving etc.
pi_144914547
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:33 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen maar, omdat wij reeds met bewerkte foto's zitten, wij niet zien of er verdere manipulatie heeft plaatsgevonden. Het sein staat al op rood.

Ik stel alleen, dat het NFI 100% zeker zo kan weten, of er niemand aan de originele foto's heeft gezeten, die zij hopelijk kregen aangeleverd. Dat wist ik eerder ook niet, ik dacht dat dat moeilijk na was te gaan.

Maar blijkt dat Canon een beetje een uitzondering is, waar je dat kunt opmerken in de metadata. Dat is alles. Je zou dus vast kunnen stellen: de tijd en datum, geregistreerd door de camera, daar is niet mee gemorreld, door derden.

Een andere vraag is dan, hoezeer die tijd uit het lood liep, in aanmerking genomen dat het jaartal ook op 2013 stond.
Ik heb het al een paar keer eerder gepost maar niemand reageerde er op; ik heb mijn digitale camera ongeveer 6 of 7 jaar geleden gekocht en de datum/tijd nooit ingesteld.
Het is nu 26-09-2014 02.37 uur. Op de camera is het nu 23-09-2014 01.17 uur.

Is het zo ondenkbaar dat ze de datum/tijd niet ingesteld hadden? Ik heb er iig nooit aan gedacht om dat te doen bij mijn camera. Ik gebruik hem ook maar zelden, een paar keer per jaar.
pi_144914569
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:33 schreef Perico het volgende:

[..]

en dus, bedoelde ik....zijn al die tijden die genoemd zijn ONBRUIKBAAR.....want we weten niet in hoeverre er allemaal mee gerommeld is, het bleek al dat de volgorde zelfs niet klopte...zou zelfs ook nog kunnen dat sommige foto `s niet op 1 april zijn genomen, maar op 31 maart.....kan ??
pi_144914575
Heeft ook niet iemand hier eens gezegd dat het jaartal altijd automatisch meeloopt, hoe zit dat dan t.o.v. de tijd en dag/maand? Bij mijn camera klopt het jaartal nog steeds wel maar de rest niet dus.
Hoe kan die bij K&L op 2013 staan? Het is een vraag hoor, ik heb er geen verstand van -O-
pi_144914580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:37 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik vind dat de wet van de remmende voorsprong. Stel ik denk al bij minuut 1: ik wil sparen, sparen, wat als we hier nog twee weken vastzitten... dan kun je haast niets doen, maar gaat je batterij er toch aan, en heb je uiteindelijk geen profijt gehad van je telefoon.

Of je kunt denken: we zetten alles op alles, om binnen 1 dag uit de ellende te komen. En gebruiken de telefoon gewoon. Dat is dan in het scenario, van geen plotselinge vrijheidsberoving etc.
ik weet absoluut zeker, dat ik in een dergelijke ernstige nood-situatie, er niet aan ga denken om de batterij te sparen......je bent gruwelijk in nood, en je zet alles op alles.....je blijft bellen, naar alles en iedereen, alles probeer je....
pi_144914586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:37 schreef Perico het volgende:

[..]

In eerste instantie zou ik inzetten op snelle redding en dus vaak proberen te bellen, whatsapp en sms proberen. Maar niet als ik toch al weinig batterij heb (zo rond 5%), dan zou ik denk ik de paniek opzij kunnen zetten en echt maar eens in de zoveel tijd proberen. En dat blijft mijns inziens ook een mysterie: hoe weinig batterij je ook hebt, je doet hem 's nachts toch ook nog één keer aan om te kijken of het dan misschien wel lukt? Je hebt, zoals iemand dat mooi zei, echt een mariniersmentaliteit als je het pas weer de volgende ochtend probeert. Tenzij ze dus om de een of andere reden niet konden bellen. Maar wat voor reden (behalve kwade opzet) verhindert ze in godsnaam om zo'n 10 uur niet te bellen en dan opeens weer wel??
  vrijdag 26 september 2014 @ 02:54:12 #223
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144914596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:39 schreef Grijzemassa het volgende:
Is het zo ondenkbaar dat ze de datum/tijd niet ingesteld hadden? Ik heb er iig nooit aan gedacht om dat te doen bij mijn camera. Ik gebruik hem ook maar zelden, een paar keer per jaar.
Dat is zeer wel denkbaar ja... anders stond tenminste het jaartal toch goed, zou je denken, dat is toch wel het minste dan.

Ik kan me herinneren dat bij mijn camera bij de aankoop jaartal en datum wel klopten, alleen de tijd niet. Maar er zitten zoveel instellingen op, kan me voorstellen dat je het niet zo belangrijk vindt, of dat het je ontschoten is.
pi_144914599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:49 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik weet absoluut zeker, dat ik in een dergelijke ernstige nood-situatie, er niet aan ga denken om de batterij te sparen......je bent gruwelijk in nood, en je zet alles op alles.....je blijft bellen, naar alles en iedereen, alles probeer je....
Kijk dat is nou een verschil, ik weet zeker dat ik daar wel aan zou denken
pi_144914621
Ik blijf zeggen, dat ze n a die eerste 2 nood-oproepen, de telefoons zelf niet meer in handen hadden.....die is afgepakt, zijn afgepakt......100% zeker.....zoals je al zei Poolbal, het is gewoon niet logisch, n i e m a n d gebruikt de telefoon dan niet meer, je blijft proberen, en gaat zeker geen 10 uur niks doen met die dingen....niemand, bovendien vergeet niet dat dit 2 meiden waren, vrouwen denken in deze situatie van hun, al helemaal niet technisch over het algemeen, zijn nog erger in paniek dan mannen ! dat is mijn mening....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')