True.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:53 schreef gynaika het volgende:
[..]
In welk verband zij die jongens uit CR hebben leren kennen, weet ik ook niet. Dat kan op allerlei mogelijke manieren.
http://screamer.rtvutrech(...)lisanne-en-kris.htmlquote:Op donderdag 25 september 2014 23:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Mart H.? Daar heb ik nou weer nooit wat over gehoord...of gelezen, bron??
Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden maar ik ga nu slapen...quote:Op donderdag 25 september 2014 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True.
Maar ook dat verhaal ken ik niet (dat ze 2 jongens uit CR zouden hebben leren kennen)..
Alvast bedankt en slaap lekker!quote:Op donderdag 25 september 2014 23:57 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden maar ik ga nu slapen...
Dat klopt (althans dat ze in CR woont, de plaats weet ik niet). Zij leidt de taalschool daar (toch?).quote:Op donderdag 25 september 2014 23:58 schreef Domnivoor het volgende:
I.L. woont in Turrialba, Costa Rica
in dit artikel staat dezelfde zin van Jerome, moet dan ergens vandaan komen lijkt me zo,quote:Op donderdag 25 september 2014 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (althans dat ze in CR woont, de plaats weet ik niet). Zij leidt de taalschool daar (toch?).
quote:Op donderdag 25 september 2014 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt (althans dat ze in CR woont, de plaats weet ik niet). Zij leidt de taalschool daar (toch?).
Ga eens weg vermoeiende trol.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:45 schreef suddenintuition het volgende:
maar......het is natuurlijk ooook al voldoende, dat die 2 mannen uit CR kwamen.......
nog steeds BINGO.......ik weet al genoeggggg
Tsja, ik geloof het niet. Sorry.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
in dit artikel staat dezelfde zin van Jerome, moet dan ergens vandaan komen lijkt me zo,
nmlk. Jerome van Passel. Mag toch aannemen dat hij als broer van de familie woordvoerster, woonachtig in Panama, weet waar hij het over heeft, toch?
http://www.elvenezolanohouston.com/detalle.php?i=npeqmA==
Jerome Van Passel, vocero y traductor de las familias de las turistas perdidas, explicó que inicialmente las chicas llegaron a Turrialba, Costa Rica, donde comenzaron a estudiar en la escuela Spanish at Locations. Luego de unas semanas en esta escuela, las chicas deciden venir a la sucursal de este centro educativo en Bocas del Toro.
Ik vind dit belangrijk, omdat het m.i interessant zou kunnen zijn of daar niet mogelijk een teleurgesteld macho mannetje tijdens het uitgaan niet genoeg aandacht kreeg van de dames, en dat niet kon zetten...
maar ja, als het idd. niet waar is, tis maar een gedachtengang he, valt deze optie in het Belgisch archief
Nee, dat is een kloon.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Is een trol iemand die post onder een andere naam dan voorheen?
Serieuze vraag.
Het kan eenvoudig niet waar zijn. De meiden hebben in Bocas twee weken Spaanse les gevolgd. Ze zijn daar dus half maart begonnen. En ze zijn ook half maart uit Nederland vertrokken. Dan kunnen ze dus niet "luego de unas semanas", na enkele weken, uit Turrialba naar Bocas zijn gegaan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
in dit artikel staat dezelfde zin van Jerome, moet dan ergens vandaan komen lijkt me zo,
nmlk. Jerome van Passel. Mag toch aannemen dat hij als broer van de familie woordvoerster, woonachtig in Panama, weet waar hij het over heeft, toch?
http://www.elvenezolanohouston.com/detalle.php?i=npeqmA==
Jerome Van Passel, vocero y traductor de las familias de las turistas perdidas, explicó que inicialmente las chicas llegaron a Turrialba, Costa Rica, donde comenzaron a estudiar en la escuela Spanish at Locations. Luego de unas semanas en esta escuela, las chicas deciden venir a la sucursal de este centro educativo en Bocas del Toro.
Ik vind dit belangrijk, omdat het m.i interessant zou kunnen zijn of daar niet mogelijk een teleurgesteld macho mannetje tijdens het uitgaan niet genoeg aandacht kreeg van de dames, en dat niet kon zetten...
maar ja, als het idd. niet waar is, tis maar een gedachtengang he, valt deze optie in het Belgisch archief
GA ZELF WEG....... pardon.......en stop eens met `schelden ` .....en wordt volwassen ! Iedereen is hier vrij om een scenario neer te zetten.......en dat jij dat vermoeiend vindt, moet je voor jezelf houdenquote:
Doe zelf eens wat nuttigs en werk dat orgaanhandelscenario van je eens uit zodat het "past" in de feite/ de gegevens zoals we die kennen én het een geloofwaardig geheel is qua orgaanhandel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:30 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
GA ZELF WEG....... pardon.......en stop eens met `schelden ` .....en wordt volwassen ! Iedereen is hier vrij om een scenario neer te zetten.......en dat jij dat vermoeiend vindt, moet je voor jezelf houden
GA SLAPEN ANDERS, doe je wa nuttigs.........
dat heb ik net al gedaan............had je t niet gelezen dan ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe zelf eens wat nuttigs en werk dat orgaanhandelscenario van je eens uit zodat het "past" in de feite/ de gegevens zoals we die kennen én het een geloofwaardig geheel is qua orgaanhandel.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het kan eenvoudig niet waar zijn. De meiden hebben in Bocas twee weken Spaanse les gevolgd. Ze zijn daar dus half maart begonnen. En ze zijn ook half maart uit Nederland vertrokken. Dan kunnen ze dus niet "luego de unas semanas", na enkele weken, uit Turrialba naar Bocas zijn gegaan.
Dat heb je niet gedaanquote:Op vrijdag 26 september 2014 00:40 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
dat heb ik net al gedaan............had je t niet gelezen dan ?
over nuttig gesproken.........
quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het kan eenvoudig niet waar zijn. De meiden hebben in Bocas twee weken Spaanse les gevolgd. Ze zijn daar dus half maart begonnen. En ze zijn ook half maart uit Nederland vertrokken. Dan kunnen ze dus niet "luego de unas semanas", na enkele weken, uit Turrialba naar Bocas zijn gegaan.
Mooi, ook weer opgehelderd en de wereld uitquote:Op vrijdag 26 september 2014 00:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er is ook een foto van K & L op Schiphol, met metadata: 15 maart 06:42:53
natuurlijk rammelt het nog......daarom schreef ik ook : dat de details later ingevuld kunnen worden !quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb je niet gedaan
Wat hebt wat regeltjes gewijd aan een rammelend ontvoeringsscenario.
dan kan het niet waar zijn idd. En loopt die foto met tijdreeks dan "kloppend" door, incl. overgang van winter- naar zomertijd, in de rest vd reeks? Maw. de cameratijden en mirador tijdlijn is 100% met elkaar correct in overeenstemming dan? Of was dit al beantwoord?quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er is ook een foto van K & L op Schiphol, met metadata: 15 maart 06:42:53
ik denk inderdaad, dat er nog weinig naar buiten zal komen.....Het meeste zullen ze voor zichzelf houden.....misschien dat in de loop van de tijd, nog wat dingen zullen uitlekken ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dan kan het niet waar zijn idd. En loopt die foto met tijdreeks dan "kloppend" door, incl. overgang van winter- naar zomertijd, in de rest vd reeks? Maw. de cameratijden en mirador tijdlijn is 100% met elkaar correct in overeenstemming dan? Of was dit al beantwoord?
Wat gebeurt er nu als we geen foto's meer te zien krijgen, en er verder geen mobiele telefoon data nr buiten komt? 500 pagina's zijn er geschreven door het NFI, per telefoon, toch? En komen ze dan alleen met dat 112/911 lijstje?
quote:1. There's a reason why so few fossils are found in tropical rainforests.
Ambient temperature and (to a lesser extent) moisture are the key "taphonomic" variables affecting the decay process, in part because they determine such other factors as entomological and bacterial activity, plants and fungi, etc. The presence of vertebrate scavengers, as well as perimortem trauma to the body, may also contribute to a quicker, premature, or irregular process. Long story short, it's very likely the soft-tissue would be largely gone after two or, at the most, three weeks, and (somewhat) feasible it could happen as rapidly as three or four days. As the saying goes, "the rainforest feeds upon itself."[1]
2. As residents of America's Pacific Northwest have morbidly discovered in recent years....
As the body decomposes, the wrists and relatively weak ankles will often naturally disarticulate first. Boots/athletic shoes, and even socks, will protect the foot, while a shoe's buoyancy will help it float in water for extended periods of time, while the rest of the body remains in place, sunk, and/or eaten.
3. Step a few meters off the trail and it feels like you're the first person to set foot on that piece of the planet.
It's a sad story no matter what happened. More to the point, if I may guess and answer the subtext of your question: No, the remains don't point definitively or even suggest foul play. Nor do they rule it out. It's unlikely they'll ever be something definitive. Treat media accounts of missing (and quite often, blonde) persons investigations largely as matters of curious conjecture [2] Anecdotally, though, I've done enough S&R (not to mention there's my own abysmal sense of direction) to know that tourists frequently get lost, even on well-marked trails. Navigating the rainforest is problematic enough during the day. Once the light changes and/or you're heading in the opposite direction, it's easy to miss a tricky intersection (and there isn't so much a 'dusk,' as a dimmer-switch for "What a pretty sunse— Holy crap, I can't see a thing" inky blackness). End of day dehydration easily leads to carelessness, then some panic, and suddenly we're traipsing past teetering trees, pitfalls, into swollen rivers and mercurial weather, surrounded by parasites and myriad bite-y/sting-y things....[3]
[Footnote note: I don't expect anyone to actually read the suggested books. They, however, should at least makes further Googling more precise and productive.]
(plaatje over decomposition)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[1] Decomposition is a complex multi-stage, multivariate process. Everything about the body and burial site microenvironment comes into play: soil pH, UV/sunlight, surface conductivity, body composition, clothing, the position of the body, the presence of infection, etc. And even that's not so straightforward. For example, rain and moisture may wash away maggots, slowing down the process; but may also increase putrefaction, which speeds up decomp. Likewise, animals nibbling and trampling a body may disrupt or otherwise alter invertebrate activity. (This is all why forensic anthropologists have "body farms": because, like weather issues generally, it's hard to guess a priori how it'll play out.) For a more detailed, though accessible discussion, of the process, see Corpse: Nature, Forensics, And The Struggle To Pinpoint Time Of Death, by Jessica Snyder Sachs. I also dimly recall a National Geographic time-lapse video showing just how fast — basically a matter of minutes — animal dung is discovered and consumed in the tropical rainforest.
[2] *ahem* organ harvesting *ahem*
Also, keep in mind that eyewitness accounts, especially of what at the time was an otherwise unmemorable event, should be treated with suspicion, especially where cross-cultural/racial identification is a factor. See, e.g., Psychological Issues in Eyewitness Identification, The Handbook of Eyewitness Psychology, Memory and Suggestibility in the Forensic Interview, Eyewitness Testimony, Witness Identification in Criminal Cases: Psychology and Practice, Biased Retellings of Events Yield Biased Memories, and Your Memory: A User's Guide.
[3] Lost people really do all sorts of inexplicable things, especially during "forest shock." See The Lost Art of Finding Our Way, Analysis of Lost Person Behavior, and Lost Person Behavior: A Search And Rescue Guide On Where To Look.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |